Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
@ergodyne1
J.van.L schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

De single motor is ook begrenst, met 231pk kan die echt wel over de 200km/u.
Nee, die heeft een andere tandwielreductie om voldoende koppel bij lage toerentallen te hebben.

Bij de P2 single motor is de reductie ruim 10 op 1: https://www.greencarrepor...uality-remixes-priorities. De Volvo is technisch gelijk. De dual motor is 8,57:1, max toerental schijnt 13900 rpm te zijn.

Dus ja 231 pk is plenty om harder te kunnen, maar dan moet je er een 2 versnellingsbak in knutselen.

Hier heeft iemand de wiskunde gedaan: https://polestar.fans/t/vmax-aufhebung/3126/76

[ Voor 45% gewijzigd door guido66 op 17-08-2022 17:09 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-11 09:28
ergodyne1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:14:
Zijn er hier mensen die weten of er ook mogelijkheden zijn tot tuning van de (X)C40? Volgens mij had een Polestar deze optie wel toch?

En dan met name het verwijderen van de snelheidsbegrenzer...

Voor de moraalridders: Dit niet omdat ik heel hard wil kunnen rijden, maar vooral bij een gevaarlijke situatie ook snellere auto's wil kunnen inhalen.

Is natuurlijk onzin, maar zeg het omdat ik toch weer veel offtopic reacties verwacht.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar of je dat kunt bijkopen, altijd leuk 68pk en 20Nm erbij op de P8, wat bij de dual P2 mogelijk is 🙃

Iemand die het al nagevraagd heeft?

https://www.autoblog.nl/n...k-voor-1-000-euro-2950383

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:26
4v4t4r schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Wie gebruikt zn Frunk voor de laadkabel? (ik op vakantie en dat was niet eens echt een straf)
Dat doe ik alleen op vakantie, als de kofferbak vol zit. De frunk is toch net iets lastiger dan de kofferbak, dus de kabel ligt onder de vloer in de kofferbak als er geen bagage op ligt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
[...]

Wie gebruikt zn Frunk voor de laadkabel? (ik op vakantie en dat was niet eens echt een straf)
Bij mij in de frunk.

P8-19”-WP

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 14:09
RobertS68 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

@Mga1600, grappig, bij ons vrijwel dezelfde situatie (vrouwlief vindt hem te groot) maar dan ipv een XC90 een V90 (met lucht vering achter en ook nog B&W installatie) waar we afscheid van gaan nemen over 1 maand.
Je bevinding achteraf van je beslissing geeft mij hoop, want ik denk ook vaak ‘als ik er maar geen spijt van krijg’ 😊
Ik heb de stap van P8 naar XC60T8 gemaakt en nog geen moment spijt gehad. Luchtvering en B&W ga je helaas wel missen denk ik....

• Venomer
  • Laatst online: 21:26
Mijn ervaring met de XC40 P8 in Frankrijk staat hier: https://gathering.tweaker...message/72461726#72461726

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
[...]

In onze Frunk ligt de granny, ruitenwisser vloeistof en wat dekens/touwen. En dan zit ie al vol 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 17:31
Marti Zanden schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:27:
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik had ook wel verwacht dat er een kabel bij zou zitten maar kon deze op de order nergens terugvinden.

Zo te horen is een vaste kabel bij de laadbox ook wel fijn. Daar ga ik nog even over nadenken want uiteindelijk is het gewoon nog steeds wel wat geld voor een kabel die niet 100% noodzakelijk is. Op de waarde van de auto is het peanuts maar zijn genoeg andere leuke dingen te doen met +- €300,-.
Bij mij zit de box in de leaseproks en is het een minimaal stukje bijtelling. Met mij als eigenaar na leaseperiode.

Inderdaad peanuts. Ik zou je aanraden een lader met kabel te nemen. Puur uit eigen ervaring.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:32
Spanky79 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Bij mij zit de box in de leaseproks en is het een minimaal stukje bijtelling.
Hier snap ik niks van....

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:53
Hier wordt de laadbox inclusief kabel door mijn werkgever aangeschaft en daarna exclusief btw weer aan mij doorberekend over de leaseperiode waarbij dit dat wordt gezien als extra eigen bijdrage aan de leaseauto waardoor de bijtelling weer iets zakt. Na de leaseperiode is de laadbox van mij.

• rinkel
PKlein schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Hier wordt de laadbox inclusief kabel door mijn werkgever aangeschaft en daarna exclusief btw weer aan mij doorberekend over de leaseperiode waarbij dit dat wordt gezien als extra eigen bijdrage aan de leaseauto waardoor de bijtelling weer iets zakt. Na de leaseperiode is de laadbox van mij.
Ah helder, bij mij wordt de laadpaal in 48 termijnen afgeschreven, dus meegeleased, en is ook na die termijn van mij.

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 04:32
Vandaag ritje amsterdam-rotterdam gedaan over de A4, airco op laagste stand 1, paar kleine opstoppingen onderweg. Ik moet zeggen dat het verbruik heel goed is bevallen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhDzX9D9lYQRK9kW28MuDvNf7ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOytVXQYjv7TDvCHrLC9OdM3.jpg?f=fotoalbum_large

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-11 18:53
spetzje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:37:
Vandaag ritje amsterdam-rotterdam gedaan over de A4, airco op laagste stand 1, paar kleine opstoppingen onderweg. Ik moet zeggen dat het verbruik heel goed is bevallen!

[Afbeelding]
Netjes, had afgelopen maandagavond bijna het dubbele 8)

P8 met twee fietsen achterop en 135km/u

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlftRUSGD_bocKmy3-_Sf91ID80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1rmoFP8GS2uO2fpZFKPnls9.jpg?f=fotoalbum_large

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24
[...]

Ik ook, plus een luier en toilettas/reistasje.

Het hele platform om de baby te verschonen, hoef je niet te bukken en is verder gewoon schoon 😂

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
[...]

Ik. Doe niet anders. Kofferbak kan vaak beperkt open als je dicht bij een laadpaal staat (en dat moet weer omdat er zo'n korte kabel meegeleverd is). Je raakt eraan gewend....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
spetzje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:37:

[Afbeelding]
Vast niet met een P8

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 04:32
P6 MY23, 19"

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik heb de laatste paar weken ineens last van iets wat hier al vaker beschreven is: als je de
Laadlimiet terugzet van 100 naar 90% laadt de auto soms toch tot 100% op

Heeft iemand daar al een goede workaround/oplossing voor?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
De P8/twin engine is een uitstervend ras helaas.

Toen ik vorige week bij de dealer was voor die XC60, en vertelde hij me dat ze nu de P6 10x meer verkopen tov de P8. Bijna niemand wil €6500 betalen om van 200 naar 400pk te gaan en 30% range in te leveren...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:21
JackBol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Toen ik vorige week bij de dealer was voor die XC60, en vertelde hij me dat ze nu de P6 10x meer verkopen tov de P8. Bijna niemand wil €6500 betalen om van 200 naar 400pk te gaan en 30% range in te leveren...
Nou, ik wel in ieder geval ……! De souplesse en de kracht in combinatie met de 4 wd aandrijving (en het weggedrag wat daar bij hoort) is me dat wel wat waard.
Dat ik dan die paar keer per jaar dat ik meer dan 300-350 km aan een stuk rij dan snel even snelladen om er weer 100 of 150 km bij te pompen deert me niet. Ik zou het pas levens-veranderend vinden als je de auto een reële range van 700 km zou hebben, 50 of 60 of 70 km zit wat mij betreft in de marge.

Maar vergeleken met andere merken lijkt de vaart er op dit moment helemaal een beetje uit qua verkoop van EV’s bij Volvo.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Nou, ik wel in ieder geval ……! De souplesse en de kracht in combinatie met de 4 wd aandrijving (en het weggedrag wat daar bij hoort) is me dat wel wat waard.
Dat ik dan die paar keer per jaar dat ik meer dan 300-350 km aan een stuk rij dan snel even snelladen om er weer 100 of 150 km bij te pompen deert me niet. Ik zou het pas levens-veranderend vinden als je de auto een reële range van 700 km zou hebben, 50 of 60 of 70 km zit wat mij betreft in de marge.

Maar vergeleken met andere merken lijkt de vaart er helemaal een beetje uit qua verkoop van EV’s bij Volvo. E
Voor jouw wel, maar volgens mij heb je deze wagen dan ook prive gekocht.
In de lease is het een verschil tussen een auto van 55 of 65k. Daar zit meestal wel een loonschaal of 2 tussen.

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Voor jouw wel, maar volgens mij heb je deze wagen dan ook prive gekocht.
In de lease is het een verschil tussen een auto van 55 of 65k. Daar zit meestal wel een loonschaal of 2 tussen.
Klopt…..qua bijtelling zal het anders zijn…..en inderdaad deze auto is privé. Ik heb 10-tallen jaren lang leaseauto’s gehad maar ben op een gegeven moment weer met eigen auto’s en een onkostenvergoeding gaan rijden omdat ik de bijtelling (of alternatief de km-administratie i.c.m. de beperking op privé kilometers) te dwingend vond worden.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:22:
[...]

Klopt…..qua bijtelling zal het anders zijn…..en inderdaad deze auto is privé. Ik heb 10-tallen jaren lang leaseauto’s gehad maar ben op een gegeven moment weer met eigen auto’s en een onkostenvergoeding gaan rijden omdat ik de bijtelling (of alternatief de km-administratie i.c.m. de beperking op privé kilometers) te dwingend vond worden.
KM administratie, had je dan een 0-km contract? dan geen bijtelling en geen prive km maar wel die administratie ja.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

KM administratie, had je dan een 0-km contract? dan geen bijtelling en geen prive km maar wel die administratie ja.
We hadden in die tijd een bijtelling van 22%( rond 2004), maar je hoefde niet bij te tellen als je aan de hand van een km-administratie aan kon tonen dat je niet meer dan 500 km per jaar privé reed. En de controles waren redelijk intensief. Er reden dan wel eens km-auto’s van de belastingdienst in het weekend over de parkeerplaats bij Ikea, of bij het strand en als jouw auto daar bij stond konden ze dat vergelijken met jouw administratie.,als die rit er niet in stond was je de bok.

Een privé auto was dan ook nodig om geen bijtelling te hebben. Mijn laatste leaseauto was een V70D5 en privé hadden we een V70 2.4. Beide hele fijne auto’s overigens. Later die leaseauto ingeleverd en alleen privé gereden met een onkostenvergoeding. Op een gegeven moment overgestapt ( de leeftijd hè……) op hogere auto’s, w.o. XC60’s en als voorlaatste een XC90T8.

• ergodyne1
  • Laatst online: 17-11 17:04
Mga1600 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

We hadden in die tijd een bijtelling van 22%( rond 2004), maar je hoefde niet bij te tellen als je aan de hand van een km-administratie aan kon tonen dat je niet meer dan 500 km per jaar privé reed. En de controles waren redelijk intensief. Er reden dan wel eens km-auto’s van de belastingdienst in het weekend over de parkeerplaats bij Ikea, of bij het strand en als jouw auto daar bij stond konden ze dat vergelijken met jouw administratie.,als die rit er niet in stond was je de bok.

Een privé auto was dan ook nodig om geen bijtelling te hebben. Mijn laatste leaseauto was een V70D5 en privé hadden we een V70 2.4. Beide hele fijne auto’s overigens. Later die leaseauto ingeleverd en alleen privé gereden met een onkostenvergoeding. Op een gegeven moment overgestapt ( de leeftijd hè……) op hogere auto’s, w.o. XC60’s en als voorlaatste een XC90T8.
Van een XC90 naar een XC40 lijkt mij een behoorlijke downgrade. Ik kijk uit naar een omgekeerde wissel.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 07:16
[...]

Verbaast mij niks eerlijk gezegd. Kijkende naar mijn eigen situatie heb ik in de lease over het algemeen “eco motortjes” gereden met rond de 100 pk. Mijn vorige auto zat op 150 pk wat al een flinke upgrade was wat dat betreft en door mij als vlot werd ervaren ;)

Met de overstap naar een EV met 231 pk en in 7,4 sec 0-100 is al een wereld van verschil. AWD heb ik nooit gehad, dus weet ook niet wat ik mis. De lucky few die in het “begin” van de EV’s een model3 en ook later de P8 onder hun kont kregen voor relatief lage leasekosten met een bom aan vermogen zijn voor mijn gevoel ook niet de personen die bij voorbaat al in de markt waren voor een auto met veel vermogen. Nu de fiscale gevolgen weer groter worden is het ook logisch dat er meer gekozen wordt voor een lager (normaler :) ) vermogen.

Uiteraard heb je ook de personen die (particulier), al dan niet in de vorm van een Volvo, AWD gewend waren en niks anders meer willen of uiteraard wel op zoek waren naar een auto met veel vermogen en/of trekkracht

• rinkel
Ik rij nu 25 jaar lease en heb ook 1 jaar gekozen voor de 0% bijteling.
Dit bleek voor mij niet te doen, daarvoor gebruik ik de auto prive teveel. Helaas heb ik de 8% bijteling net gemist en moet ik het doen met 16%.
Dan is het verschil tussen een P6 of P8 toch wel flink en kan me goed voorstellen dat veel mensen dan toch voor de P6 kiezen, waaronder ik.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Herkenbaar, ook ik heb dit ooit gedaan, van 2010 tot 2012. Je moest dat destijds al per contract met de belastingdienst afsluiten, en dan had je inderdaad 500 km vrij prive, maar per jaar.
Voorwaarden:
- Ritregistratie per enkele reis incl begin en eindstand teller, gereden route en reden voor afwijkingen
- Ritregistratie 5 jaar bewaren en laten tekenen door de wagenparkbeheerder
- Op verzoek aanleveren ritregistratie aan de belastingdienst.

Nadelen:
- veel papierwerk
- Bij afgesloten snelwegen moet je omrijden, dat moet je nauwkeurig noteren in je ritregistratie anders gaan ze vragen stellen waarom je meer kms gereden hebt, vast wel voor prive wordt dan aangenomen.
- Kans op problemen als je toch even ergens een boodschapje haalt
- Ik kwam voor mijn werk ook bij winkelcentra, heb 6x diepgaand moeten uitleggenm dat ik daar beroepshalve en NIET prive was, moest zelfs mijn bankafschriften aanleveren om aan te tonen dat ik er geen prive uitgave gedaan had.... ik was woest, maar dat helpt niet. Gelukkig kon ik naar eer en geweten aantonen dat ik daar beroepshalve was.

Ander geintje: Van kantoor naar huis (70 km) lag op 2 km voor huis de NSO waar ik mijn dochter moest ophalen, als je daar parkeerde en werd betrapt werd de volle 70 km van die rit als prive aangerekend. De NSO lag in een druk winkelcentrum waar ze regelmatig kentekens scanden op dit soort zaken. Een kennis van me met een kind daar is er drie maal geweest met de zakelijke wagen (uit nood omdat hij door file anders te laat was), en werd al betrapt bij de eerste keer. Gevolg: diepgaande controle rittenregistratie, boete en vervolgens naheffing van de fictieve bijtelling van 1 jaar omdat uit de registratie met wat kwade wil >500 km prive te halen viel.
Dus, eerst naar huis, eigen auto pakken en terugrijden en net te laat zijn waardoor je weer boze gezichten van de NSO kreeg omdat ze 5 minuten langer moesten doorwerken.

Daarom ben ik van dat systeem afgestapt, heb de bijtelling voor lief genomen en rij een leasewagen ook privé ondanks de kosten en beperking in km (10000 per jaar, anders per km bijbetalen).

Neem nu de XC40, als ik die private moet leasen zit ik rond 700 per maand (ruwweg), Als ik hem koop moet ik al een lening afsluiten, ben ik rond 1000 per maand kwijt (is persoons afhankelijk, dus hang me niet aan dit bedrag op) voor 60 maanden en dan zijn er ook nog kosten voor verzekering, vanaf 2026 MRB en ook de 'brandstof' en uiteraard onderhoud.
Als ik hem via de zaak lease, geen kosten anders dan bijtelling en een eigen bijdrage, netto komt mij dat neer op 410 per maand. Ik rij 8000 prive per jaar gemiddeld, dus ook daar geen extra kosten, en dat betekent dat de leaseconstructie voor de XC40 via de werkgever met bijtelling en eigen bijdrage verreweg de goedkoopste is voor mij.
Dan maar wat km registratie, want we moeten wel per maand zakelijk en prive gescheiden noteren ivm die 10000 vrije km per jaar. Maar dat is niet zo intensief als de ritregistratie voor de belastingdienst, dat is drama.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
[...]

Gelukkig maar voor de p8 bezitter. Straks rijdt iedereen met een p8 op de weg. Er is helaas al zo weinig uiterlijk verschil.

Is goed voor de verkoopwaarde :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sten2017 op 18-08-2022 11:22 ]

• Mga1600
ergodyne1 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Van een XC90 naar een XC40 lijkt mij een behoorlijke downgrade. Ik kijk uit naar een omgekeerde wissel.
We zitten een andere levensfase waarbij we minder rijden. En ….het is maar een auto…..geen statusobject wat mij betreft. Veiligheid is hier de primaire overweging geweest om weer Volvo te nemen, eigenlijk op advies van een kennis die bij de brandweer zit en regelmatig met de nasleep van vreselijk ongelukken geconfronteerd wordt, Sinds hij de gevolgen zag rijdt hij zelf ook Volvo.

Ooit reed ik veel en nu nog maar vrij weinig. De XC90 is een heerlijke ‘reisauto’ voor grote afstanden en heeft eigenlijk een beetje ‘onthaastend’ karakter qua rijden, hoewel hij ook 400 Pk had. Maar het ding is zeker niet altijd handig met parkeren en rijden in een drukke stad. De P8 is wat dat betreft veel gemakkelijker in de omgang. En ondanks een vergelijkbaar vermogen is hij sneller en wendbaarder en daarmee uitnodigend tot vlotter rijden. (En als we ruimte nodig hebben, hebben we altijd nog onze VW Bus met 6 zitplaatsen).

Dus ja, de P8 is op papier twee stappen terug t.o.v. de 90, maar in de praktijk bevalt de P8 ons meer dan prima. Een XC60 EV ( als die er al zou zijn) zou me ook wel wat lijken, maar laat anderen de proefkonijnen van de ontwikkelingen maar zijn….Over een paar jaar zien we wel verder. ….

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 17:31
PKlein schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Hier meegeleased. Ik zat mobiel en autocorrect heeft de boel wat onduidelijker gemaakt ook.

Maar ook ex btw doorbelast en met lagere bijtelling is het echt geen reden om dit voor het geld te doen. Als je dat doet kun je beter een twingo leasen.

[ Voor 15% gewijzigd door Spanky79 op 18-08-2022 14:48 ]

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59

Rianata

Have you played Atari today?

Nou, na maanden vlekkeloos werken lijkt er nu een probleempje met de Volvo app. Wou klimaatregeling aanzetten om de auto voor te koelen, maar zowel met iOS versie als met Android versie geen connectie naar de auto. Bij iOS kom je na inlog in het scherm waar je jouw auto kunt koppelen of je bestellingsgegevens wilt inzien. Bij Android wordt alleen een melding 'Oops, something went wrong' getoond... :-(

Jullie wel een werkende app op dit moment?

UPDATE: na enkele minuten spontaan opgelost op zowel iOS als Android :z

[ Voor 7% gewijzigd door Rianata op 18-08-2022 13:35 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• ergodyne1
Mga1600 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

We zitten een andere levensfase waarbij we minder rijden. En ….het is maar een auto…..geen statusobject wat mij betreft. Veiligheid is hier de primaire overweging geweest om weer Volvo te nemen, eigenlijk op advies van een kennis die bij de brandweer zit en regelmatig met de nasleep van vreselijk ongelukken geconfronteerd wordt, Sinds hij de gevolgen zag rijdt hij zelf ook Volvo.

Ooit reed ik veel en nu nog maar vrij weinig. De XC90 is een heerlijke ‘reisauto’ voor grote afstanden en heeft eigenlijk een beetje ‘onthaastend’ karakter qua rijden, hoewel hij ook 400 Pk had. Maar het ding is zeker niet altijd handig met parkeren en rijden in een drukke stad. De P8 is wat dat betreft veel gemakkelijker in de omgang. En ondanks een vergelijkbaar vermogen is hij sneller en wendbaarder en daarmee uitnodigend tot vlotter rijden. (En als we ruimte nodig hebben, hebben we altijd nog onze VW Bus met 6 zitplaatsen).

Dus ja, de P8 is op papier twee stappen terug t.o.v. de 90, maar in de praktijk bevalt de P8 ons meer dan prima. Een XC60 EV ( als die er al zou zijn) zou me ook wel wat lijken, maar laat anderen de proefkonijnen van de ontwikkelingen maar zijn….Over een paar jaar zien we wel verder. ….
Voor mij is de auto zeker geen statussymbool. Daarvoor rijd ik dan liever in mijn klassieke VW busje als het echt moet... Ik kijk qua ruimte vooral uit naar wat groters, komt ook doordat mijn gezinssituatie gewijzigd is de afgelopen tijd (van met z'n drietjes naar met z'n zessen...) Het rijden met die grote sloepen ben ik wel gewend, ik zou nu alleen wel het electrisch rijden/de power erg gaan missen...

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Rianata schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:25:

Android met 5.17.1: Zojuist getest en ik kan de klimaat regeling gewoon aanzetten.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• Rianata

Rianata

NicoB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Android met 5.17.1: Zojuist getest en ik kan de klimaat regeling gewoon aanzetten.
Mm, small glitch in the Matrix waarschijnlijk, net nu je het wilt gebruiken en er een keer aan denkt om het op tijd te activeren 8)7 Werkt hier ook weer 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• NicoB
Rianata schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:34:
[...]
... en er een keer aan denkt om het op tijd te activeren...
Oh gelukkig. Ik was bang dat ik de enige ter wereld was die als hij ergens is om de 7 minuten denkt "niet straks vergeten de climate aan te zetten"....behalve de laatste 30 minuten voor vertrek.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• Kammika
Rianata schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:25:
Nou, na maanden vlekkeloos werken lijkt er nu een probleempje met de Volvo app. Wou klimaatregeling aanzetten om de auto voor te koelen, maar zowel met iOS versie als met Android versie geen connectie naar de auto. Bij iOS kom je na inlog in het scherm waar je jouw auto kunt koppelen of je bestellingsgegevens wilt inzien. Bij Android wordt alleen een melding 'Oops, something went wrong' getoond... :-(

UPDATE: na enkele minuten spontaan opgelost op zowel iOS als Android :z
Had ik de laatste tijd regelmatig. Maar heb ontdekt dat het een stuk stabieler is als je 10 sec wacht tussenvoegt moment dat je op klimaat getikt hebt (en de “starten” knop in beeld komt) en dat je daadwerkelijk op de “starten” knop drukt. Dan start die bijna altijd in 1x

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 22:08
[...]

Dat hoop ik alleen maar dan blijft de P8 uniek!

Voor de prijs en de huidige bijtellingsregels snap ik dat ook helemaal. Met veel concurrentie inmiddels wordt dat lastig te verkopen voor die prijs. 30% range inleveren betwijfel ik. De gemiddelde volvo rijder neemt de auto ook niet voor de snelheid en dat snap ik ook. Maar ik zou nooit meer anders willen :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
thisisjazz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Dat hoop ik alleen maar dan blijft de P8 uniek!

Voor de prijs en de huidige bijtellingsregels snap ik dat ook helemaal. Met veel concurrentie inmiddels wordt dat lastig te verkopen voor die prijs. 30% range inleveren betwijfel ik. De gemiddelde volvo rijder neemt de auto ook niet voor de snelheid en dat snap ik ook. Maar ik zou nooit meer anders willen :)
Ik zag hierboven iemand met een gemiddelde van 16kWh/100km. Ik zit op 23kWh/100km. Dat is ongeveer 30% verschil. Zal ook wel aan de rijstijl liggen overigens.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
JackBol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Ik zag hierboven iemand met een gemiddelde van 16kWh/100km. Ik zit op 23kWh/100km. Dat is ongeveer 30% verschil. Zal ook wel aan de rijstijl liggen overigens.
Appels/Peren oftewel P6 vs P8?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Vulcan750 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:05:
[...]

Appels/Peren oftewel P6 vs P8?
Correct

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
[...]

Dat begrijp ik. Maar als je een van de eerste bent met een P8 (begin november 2020)… Gelukkig is de bijtelling laag.

[ Voor 3% gewijzigd door Texie op 18-08-2022 20:25 ]

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Fijn! Is nog in testfase, maar zou mooi zijn als het daadwerkelijk geïmplementeerd gaat worden!
https://www.autoevolution...uel-efficient-195970.html

[ Voor 26% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 18-08-2022 20:40 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• PKlein
DPPSchoenmaker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:38:
Fijn! Is nog in testfase, maar zou mooi zijn als het daadwerkelijk geïmplementeerd gaat worden!
In de bèta versie op mijn telefoon heb ik dit al.
Helaas nog even wachten op mijn P6 om te testen of ik het daarin ook naar voren komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm5YYw135HaPKAEpNel3zxrub8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUu3ABaKrDB9XbtwnxtXnxB3.jpg?f=fotoalbum_large

• DPPSchoenmaker
PKlein schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Helaas nog even wachten op mijn P6 om te testen of ik het daarin ook naar voren komt.
[Afbeelding]
Beter! Ik moet nog wachten tot eind april 2023 (als alles meezit)...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-11 09:28
J.van.L schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Netjes, had afgelopen maandagavond bijna het dubbele 8)

P8 met twee fietsen achterop en 135km/u

[Afbeelding]
Een tijdje geleden wezen planken in DLD met een P6, dan gaat het ook flink met het verbruik (35.2kWh/100km):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xZE7rNVBVXOWvKxfcl7MbPy5-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nl0zcnWATO6iMOatwh4cbjyu.jpg?f=fotoalbum_large

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

• Juancho
Volgens Volvo NL is er niks bekends over een bug/aanpassing in de RA software die een andere voorspelling/weergave veroorzaakt. Op mijn vraag hoe het dan kan dat voor 2.2 de boel er totaal anders uitzag dan nu hadden ze geen antwoord behalve dat je het bij je dealer kan neerleggen die vervolgens een rapport maakt en opgestuurd wordt.

Ik wacht eerst de volgende OTA wel af als het zo blijft.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
Voor mijn beeld, wat heeft dit voor toegevoegde waarde voor onze EVs? fuel-saving klinkt leuk maar betekent dit bijv. dat een route niet over de snelweg gaat maar lekker binnendoor met 50-80 wegen waardoor het verbruik lager is maar je er wel langer over doet (dus meer elektriciteit nodig bent)? Of hoe moet ik deze toevoeging zien?

• DPPSchoenmaker
Juancho schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:20:
[...]

Voor mijn beeld, wat heeft dit voor toegevoegde waarde voor onze EVs? fuel-saving klinkt leuk maar betekent dit bijv. dat een route niet over de snelweg gaat maar lekker binnendoor met 50-80 wegen waardoor het verbruik lager is maar je er wel langer over doet (dus meer elektriciteit nodig bent)? Of hoe moet ik deze toevoeging zien?
Wellicht nog betere ondersteuning voor daadwerkelijk de laadpalen en bezetting op de kaarten zien? Lees hier regelmatig dat dat nog steeds niet goed werkt.

• thisisjazz
JackBol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Ja, dat is een random vergelijking daar heb je niet zoveel aan. Ik krijg mijn p8 ook onder de 20 kwh als ik dat wil maar ik rijd liever vlot en trek snel op. Bovendien is het accupakket van een P6 kleiner. De huidige P6 rijdt zuiniger maar 30% meer range tov de P8 denk ik niet :)

• thisisjazz
Voor mijn gevoel ben ik al 2 jaar onderdeel van een testfase :D

• Juancho
DPPSchoenmaker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:35:
[...]

Wellicht nog betere ondersteuning voor daadwerkelijk de laadpalen en bezetting op de kaarten zien? Lees hier regelmatig dat dat nog steeds niet goed werkt.
Maar dit gaat toch puur over navigeren? Niet over bijv. extra filters om alleen 150kW+ laders te selecteren etc.

• thisisjazz
ron65 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:04:
…Neem nu de XC40, als ik die private moet leasen zit ik rond 700 per maand (ruwweg), Als ik hem koop moet ik al een lening afsluiten, ben ik rond 1000 per maand kwijt (is persoons afhankelijk, dus hang me niet aan dit bedrag op) voor 60 maanden en dan zijn er ook nog kosten voor verzekering, vanaf 2026 MRB en ook de 'brandstof' en uiteraard onderhoud.
Als ik hem via de zaak lease, geen kosten anders dan bijtelling en een eigen bijdrage, netto komt mij dat neer op 410 per maand. Ik rij 8000 prive per jaar gemiddeld, dus ook daar geen extra kosten, en dat betekent dat de leaseconstructie voor de XC40 via de werkgever met bijtelling en eigen bijdrage verreweg de goedkoopste is voor mij.
Dan maar wat km registratie, want we moeten wel per maand zakelijk en prive gescheiden noteren ivm die 10000 vrije km per jaar. Maar dat is niet zo intensief als de ritregistratie voor de belastingdienst, dat is drama.
Jeetje wat een verhaal… ik heb 4 jaar zakelijk geleased nog nooit gecontroleerd. Ook alle mensen die ik ken die dat doen. Dit was letterlijk het eerste verhaal wat ik lees. Alsof je in een ander land woont. Dat je nu met bijtelling leased en alsnog je registratie moet bijhouden vind ik ook bizar! Lijkt me bloed irritant. Dat is volgens mij ook bijzonder en heb ik nog nooit gehoord of hebben meer mensen dat?

• rinkel
thisisjazz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:00:
[...]

Ja, dat is een random vergelijking daar heb je niet zoveel aan. Ik krijg mijn p8 ook onder de 20 kwh als ik dat wil maar ik rijd liever vlot en trek snel op. Bovendien is het accupakket van een P6 kleiner. De huidige P6 rijdt zuiniger maar 30% meer range tov de P8 denk ik niet :)
Batterij van de P6 is ook kleiner.

• ergodyne1
thisisjazz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Jeetje wat een verhaal… ik heb 4 jaar zakelijk geleased nog nooit gecontroleerd. Ook alle mensen die ik ken die dat doen. Dit was letterlijk het eerste verhaal wat ik lees. Alsof je in een ander land woont. Dat je nu met bijtelling leased en alsnog je registratie moet bijhouden vind ik ook bizar! Lijkt me bloed irritant. Dat is volgens mij ook bijzonder en heb ik nog nooit gehoord of hebben meer mensen dat?
Ook nog nooit gehoord dit... Klinkt als een hele zuinige werkgever dit... 8)7

Sowieso is de bijtelling natuurlijk een grote cashcow om van te kotsen. Na drie jaar wordt er nog steeds bijtelling berekend over nieuwwaarde van het voertuig wat natuurlijk nergens op slaat. En daarnaast, waarom wordt er alleen bijtelling berekend over een voertuig? waarom dan ook niet over het gereedschap van de timmerman die hij 's avonds mee naar huis neemt, of je werkgevers laptop die je thuis gebruikt, of, of, of...

[ Voor 25% gewijzigd door ergodyne1 op 19-08-2022 09:21 ]

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Kammika schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:40:
Ik heb de laatste paar weken ineens last van iets wat hier al vaker beschreven is: als je de
Laadlimiet terugzet van 100 naar 90% laadt de auto soms toch tot 100% op

Heeft iemand daar al een goede workaround/oplossing voor?
Probeer je dit terwijl je al een laadsessie open hebt staan of kabel gekoppeld hebt? Je kan hem niet terug zetten tijdens het laden, je moet echt je laad sessie afbreken, kabel eruit halen, instellen op gewenste hoeveelheid en laadsessie starten.

• ergodyne1
Juancho schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:16:
Volgens Volvo NL is er niks bekends over een bug/aanpassing in de RA software die een andere voorspelling/weergave veroorzaakt. Op mijn vraag hoe het dan kan dat voor 2.2 de boel er totaal anders uitzag dan nu hadden ze geen antwoord behalve dat je het bij je dealer kan neerleggen die vervolgens een rapport maakt en opgestuurd wordt.

Ik wacht eerst de volgende OTA wel af als het zo blijft.
Echt een punt voor jou dit he? Loslaten en gewoon gaan laden wanneer die leeg is...

Hoe vaak sta jij bij Nieuwenhuizen voor de deur? misschien kunnen we een wekelijkse meeting daar organiseren :)

• Mga1600
PKlein schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie dit menu niet…..waar moet ik dat zoeken?,

• Kammika
over9000 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Probeer je dit terwijl je al een laadsessie open hebt staan of kabel gekoppeld hebt? Je kan hem niet terug zetten tijdens het laden, je moet echt je laad sessie afbreken, kabel eruit halen, instellen op gewenste hoeveelheid en laadsessie starten.
Voor het laden zet ik terug naar 90%, hou dan de druppel bij de laadpaal en sluit daarna de kabel aan. En dan heb ik nu al een paar keer gehad dat die dan toch naar 100% laadt (1 sessie, de volgende gaat wel goed)

• Kammika
ergodyne1 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:22:
[...]

Echt een punt voor jou dit he? Loslaten en gewoon gaan laden wanneer die leeg is...
Hij doet het bij meer inmiddels weer een stuk beter. Alsof die opnieuw statistieken/historie moest opbouwen na installatie 2.2….

• NicoB
Juancho schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:20:
Dus als ik 100 km afleg in een uur met een verbruik van 24 is dat zuiniger dan wanneer ik er twee uur over doe met een verbruik van 14. Want 2x14=28 en dat is meer dan 24?
Volgens mij is dat niet hoe kWh/100km werkt.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

thisisjazz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Het verschil is dat met het 0 km contract (happy driver constructie moemen ze dat ook wel, ik werd er niet happy van in elk geval) de ritregistratie voor de belastingdienst verplicht is.

Lees hier https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie wat daar voor regeltjes aan zitten.... dan snap je waarom ik er niet vrolijk van werd ;-)

Nu ik zakelijk lease met prive gebruik hoeft dat niet, maar nu wil de werkgever wel de verschillen tussen prive en zakelijk gebruik weten. Daarom moeten we per maand drie km standen doorgeven: prive, woon-werk en zakelijk gebruik.
Daar zijn twee redenen voor:
- doorberekenen kosten per km voor elke km prive boven 10.000 per jaar
- bepalen of je recht hebt op een volgende leasewagen, daarvoor moet je minstens 12.000 km zakelijk (excl woon-werk verkeer) per jaar aan kunnen tonen. Deze voorwaarde is in de CAO vastgelegd bij ons.

Is het irritant? nee, het is een kwestie van na iedere werkdag even opschrijven hoeveel km je zakelijk en woonwerk hebt gedaan. Prive is dan het restant. verder geen verantwoording over waarheen, welke route etc, dat is niet nodig. Elke maand vul je dan die drie gegevens in in een systeem als Oracle, dus "156 km prive, 1290 woon werk, 2653 zakelijk". Men kan dat ruw verifiëren a.d.h.v. je agenda in outlook indien gewenst, die moet ook in orde zijn. Gebeurt zelden en alleen steeksproefsgewijze of als er aanleiding voor is.
Ik heb een excel sheet in onedrive staan, die ik vanaf mijn GSM even vul met datum, soort rit en eindstand kmteller. Vanachter de pc kan ik vervolgens zo die gegevens uitlezen in de ritregistratietool. Totaal per maand nog geen 10 minuten werk, die ik gewoon als administratieve tijd binnen werktijd boek.

De leasewagen is namelijk nadrukkelijk géén arbeidsvoorwaarde bij ons. dat wordt expliciet benadrukt, het is gereedschap benodigd om de werkzaamheden te kunnen verrichten. Door deze constructie voorkomen ze dat ze leasewagens moeten nemen voor mensen die alleen maar op kantoor komen zonder naar klanten te gaan. Ons bedrijf is groot, en europees gevestigd, totaal meer dan 16.000 werknemers. op deze menier vookomen ze zo een kleine 5000 onnodige leasewagens, kan ik nog best begrijpen dat dit heel veel geld is.
Saillant detail: de wagenparkbeheerder zelf heeft er daardoor ook geen recht op en moet het met eigen vervoer doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ron65 op 19-08-2022 10:29 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NicoB schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Dus als ik 100 km afleg in een uur met een verbruik van 24 is dat zuiniger dan wanneer ik er twee uur over doe met een verbruik van 14. Want 2x14=28 en dat is meer dan 24?
Volgens mij is dat niet hoe kWh/100km werkt.
nope.

De eenheid maakt het duidelijk: het aantal kWh per 100 km.

Die kWh verbruik je niet per uur, maar per 100 km ongeacht de tijd die je erover doet.

Verwarrend want je denkt 2 uur te rijden met 14 kWh/100 km dus 28 kWh, maar net als dat je die 100 km in 2 uur doet, gebruik je ook die hoeveelheid energie (14 kWh) in diezelfde 2 uur. dus eigenlijk per uur 7kWh of correct vermeld: 7 kWh/h. Dan kun je zeggen er is 14 kWh per 100 km gebruik maar ik heb in een uur 7 kWh gebruikt, dan heb ik dus (7/14)*100 = 50 km gereden. Totaal in 2 uur dus: 2*50km ;)
Als je in die 2 uur 28 kWh zou hebben gebruikt, wat 2x 14 is, dan ook 2x 100 km, en dus 200 km gereden ;-) ( (28/14)*100=200 km )

Het gaat erom dat in de term kWh de energie per tijd is uitgedrukt, de tijd is dus al verrekend. 1 uur of 2 uur doet er niet toe, je hebt 14 kWh gebruikt, of dat nu 2 uur lang 7 kW is geweest of 14 uur lang 1 kW, is niet relevant meer. Door die h achter kWh kun je de exacte hoeveelheid energie aangeven ongeacht over hoeveel tijd die verbruikt is. Wat wel duidelijk is, is dat per 100 km in jouw voorbeeld 14 kWh energie nodig is, rij je 200 km dan is er dus 2x die 14 kWh nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door ron65 op 19-08-2022 11:10 ]

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
Juancho schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:16:
Als je een kortere (maar mogelijk tragere) route binnendoor neemt, dan rijd je sowieso zuiniger. Het verbruik per km ligt lager en en de gereden afstand is korter. De extra tijd die je in de auto zit is van ondergeschikt belang voor het verbruik.

Mijn vorige Toyota had al zo’n functie in de navigatie: ik kon kiezen voor snel, kort of economisch, waarbij deze laatste een middenweg tussen snel en kort probeerde te vinden.

Mijn woon-werk trip is 48 of 45 km over de snelweg (ik heb keuze uit 2 routes) en 38 tot 42 km binnendoor (tig varianten mogelijk), met minder dan 5 minuten tijdverlies. Op dit moment worden die binnendoor routes altijd als alternatief aangegeven, dus misschien gaat Google deze dan deze meer als voorkeursroute aangeven.

Met de binnendoor routes houd ik aan het eind van de dag 2 tot 3 % extra accu over.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Juancho
Niet dat het verder zo'n bijzondere app is, maar wederom een AAOS app voor de Polestar 2 die niet beschikbaar is voor de Volvo. Althans, ik kan het niet vinden. Gaat om de Accuweather app. De volgende in de serie apps die Volvo vertikt vrij te geven? Of Polestar only zoals ABRP?
Het is een weerapp. Zit standaard op je telefoon als je een goede hebt. Ik hoef dit niet per sé op mijn auto...
Het gaat mij dan ook niet om de app zelf, maar om het feit dat iets weer exclusive is of door Volvo niet doorgelaten wordt of wat dan ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 19-08-2022 12:53 ]

• Juancho
ergodyne1 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:22:
[...]

Je doet er grappig over en dat is prima, maar ik heb al een situatie aangegeven waarin het dus heel, heel vervelend en ronduit irritant is.

• ergodyne1
Juancho schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Je doet er grappig over en dat is prima, maar ik heb al een situatie aangegeven waarin het dus heel, heel vervelend en ronduit irritant is.
Nee ik doe er niet grappig over. Dat is wat anders. Ik vind het grappig om te lezen dat je hier zo'n last van lijkt te hebben. Ik rijd megaveel kilometers in de C40. Ik laad 's avonds en wanneer hij leeg is bij snelladers (15 minuten laden kom je altijd thuis). Rijden, laden, laden, rijden. Ik ervaar jouw probleem totaal niet. Vandaar dat ik het grappig vindt dat je drie pagina's lang jouw 'probleem' post, de fabrikant appt, geen reactie krijgt en vervolgens nog meer gefrustreerd bent. Ik doe er niet grappig over nogmaals.

[ Voor 10% gewijzigd door ergodyne1 op 19-08-2022 12:51 ]

• ergodyne1
Juancho schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:43:
Niet dat het verder zo'n bijzondere app is, maar wederom een AAOS app voor de Polestar 2 die niet beschikbaar is voor de Volvo. Althans, ik kan het niet vinden. Gaat om de Accuweather app. De volgende in de serie apps die Volvo vertikt vrij te geven? Of Polestar only zoals ABRP?
Het is een weerapp. Zit standaard op je telefoon als je een goede hebt. Ik hoef dit niet per sé op mijn auto...

• Mga1600

[...]

Het gaat mij dan ook niet om de app zelf, maar om het feit dat iets weer exclusive is of door Volvo niet doorgelaten wordt of wat dan ook.
Niet huilen…..hij is ook door Volvo beloofd.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Niet huilen…..hij is ook door Volvo beloofd.
Wanneer kont het dan 2025? Lekker laat.

Hoe moeilijk kan het zijn om een app aan te passen? Zelfs mijn v60 gaf meer info via de app, locatie, temp, ramen sluiten etc.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
ergodyne1 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Komt volgens mij neer op een werkgever van grote omvang vs kleine omvang. De grote (vaak corporates) willen graag zoveel mogelijk standaardiseren / controleren, bijv. op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Wat het vaak wel fair maakt tussen werknemers.
Ik ken een corporate waarbij een dergelijke registratie o.a. werd ingevoerd om te voorkomen dat werknemers in het weekend voor Uber gingen spelen.

• Mga1600
Sten2017 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Wanneer kont het dan 2025? Lekker laat.

Hoe moeilijk kan het zijn om een app aan te passen? Zelfs mijn v60 gaf meer info via de app, locatie, temp, ramen sluiten etc.
Je valt de boodschapper aan: ik zeg alleen maar dat dir ook door Volvo beloofd is, staat in de roadmap die bij de dealers bekend is. Net als Waze, Chrome, YouTube etc.

Wanneer weet ik niet, maar we weten ook dat polestar de dingen altijd wat eerder krijgt…..

Maar je kint in de auto ook aan de assistent vragen wat het weer is in ‘xxxx’ (onderweg of op bestemming), net zo handig.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
ron65 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:04:
[...]
Als je geen lease auto zou nemen, krijg je dan het lease budget per loon uitbetaald? Dat doet mijn werkgever namelijk. Dan zou deze berekening niet opgaan, omdat je dan nog ‘gemiste’ opbrengsten moet meenemen.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HouseL schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Als je geen lease auto zou nemen, krijg je dan het lease budget per loon uitbetaald? Dat doet mijn werkgever namelijk. Dan zou deze berekening niet opgaan, omdat je dan nog ‘gemiste’ opbrengsten moet meenemen.
Nee helaas. Die regeling kennen ze niet. De leasewagen heb je recht op boven bepaald aantal zakelijke kms per jaar, haal je die niet dan krijg je hem niet. Tot daar staat dit los van salaris. Pas als je bijtelling krijgt komt je salaris in beeld, met name bij tante belastingdienst ;-)

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Sowieso is de bijtelling natuurlijk een grote cashcow om van te kotsen. Na drie jaar wordt er nog steeds bijtelling berekend over nieuwwaarde van het voertuig wat natuurlijk nergens op slaat. En daarnaast, waarom wordt er alleen bijtelling berekend over een voertuig? waarom dan ook niet over het gereedschap van de timmerman die hij 's avonds mee naar huis neemt, of je werkgevers laptop die je thuis gebruikt, of, of, of...
Wellicht offtopic maar zolang het gros van de mensen op partijen stemmen die met deze voorstellen komen en zich in dit systeem prettig blijven voelen zal jij deze zaken betalen. Of je moet uit het systeem stappen, de wereld is tenslotte van niemand, we mogen hem gebruiken als gast.
Ik deel je frustratie hierover en zoek dus ook naar een uitweg. Misschien dan maar geen Xc40 (-;

• ergodyne1
astatic schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Wellicht offtopic maar zolang het gros van de mensen op partijen stemmen die met deze voorstellen komen en zich in dit systeem prettig blijven voelen zal jij deze zaken betalen. Of je moet uit het systeem stappen, de wereld is tenslotte van niemand, we mogen hem gebruiken als gast.
Ik deel je frustratie hierover en zoek dus ook naar een uitweg. Misschien dan maar geen Xc40 (-;
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die deze mening delen. Ik hoor ze namelijk niet veel, de meesten stemmen gewoon in met de regeltjes die gemaakt worden...

• NicoB
Het grootste probleem met het huidige politieke systeem is dat......oh wacht.....sorry.....verkeerde forum.

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:30

[...]

Google laat op dit moment alleen maar media- en navigatieapps in de playstore toe. Deze komen dan meteen voor alle auto’s beschikbaar (Flitsmeister, Sygic, Audiowagon enz).
Andersoortige apps kunnen alleen door een OEM/autofabrikant en alleen voor de eigen auto’s worden vrijgegeven. Polestar heeft dit gedaan met de Vivaldi browser, ABRP, Easypark en nog wat kleinere eigen apps. En dus ook de Accuweather app.
Volvo volgens mij alleen Easypark tot nu toe. Volvo moet zelf beslissen of ze deze weerapp ook willen vrijgeven. Je mist er niks aan hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 19-08-2022 14:13 ]

• thisisjazz
ron65 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Het verschil is dat met het 0 km contract (happy driver constructie moemen ze dat ook wel, ik werd er niet happy van in elk geval) de ritregistratie voor de belastingdienst verplicht is.

Lees hier https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie wat daar voor regeltjes aan zitten.... dan snap je waarom ik er niet vrolijk van werd ;-)

Nu ik zakelijk lease met prive gebruik hoeft dat niet, maar nu wil de werkgever wel de verschillen tussen prive en zakelijk gebruik weten. Daarom moeten we per maand drie km standen doorgeven: prive, woon-werk en zakelijk gebruik.
Daar zijn twee redenen voor:
- doorberekenen kosten per km voor elke km prive boven 10.000 per jaar
- bepalen of je recht hebt op een volgende leasewagen, daarvoor moet je minstens 12.000 km zakelijk (excl woon-werk verkeer) per jaar aan kunnen tonen. Deze voorwaarde is in de CAO vastgelegd bij ons.

Is het irritant? nee, het is een kwestie van na iedere werkdag even opschrijven hoeveel km je zakelijk en woonwerk hebt gedaan. Prive is dan het restant. verder geen verantwoording over waarheen, welke route etc, dat is niet nodig. Elke maand vul je dan die drie gegevens in in een systeem als Oracle, dus "156 km prive, 1290 woon werk, 2653 zakelijk". Men kan dat ruw verifiëren a.d.h.v. je agenda in outlook indien gewenst, die moet ook in orde zijn. Gebeurt zelden en alleen steeksproefsgewijze of als er aanleiding voor is.
Ik heb een excel sheet in onedrive staan, die ik vanaf mijn GSM even vul met datum, soort rit en eindstand kmteller. Vanachter de pc kan ik vervolgens zo die gegevens uitlezen in de ritregistratietool. Totaal per maand nog geen 10 minuten werk, die ik gewoon als administratieve tijd binnen werktijd boek.

De leasewagen is namelijk nadrukkelijk géén arbeidsvoorwaarde bij ons. dat wordt expliciet benadrukt, het is gereedschap benodigd om de werkzaamheden te kunnen verrichten. Door deze constructie voorkomen ze dat ze leasewagens moeten nemen voor mensen die alleen maar op kantoor komen zonder naar klanten te gaan. Ons bedrijf is groot, en europees gevestigd, totaal meer dan 16.000 werknemers. op deze menier vookomen ze zo een kleine 5000 onnodige leasewagens, kan ik nog best begrijpen dat dit heel veel geld is.
Saillant detail: de wagenparkbeheerder zelf heeft er daardoor ook geen recht op en moet het met eigen vervoer doen ;)
Ik weet heel goed het werkt. Het verbaasd me dat ze er bij jou zo erg op letten. Ik heb voor meerdere grotere bedrijven gewerkt en daar had je ook de 'verplichte' 15.000 kilometers zakelijk per jaar, bij mijn huidig bedrijf 17.500 km per jaar maar om dan heel je rittenregistratie bij te houden zou ik wel heel irritant vinden. Bij alleen zakelijk rijden (dus zonder bijtelling) moest dat wel maar dat is vanuit de overheid ook vereist. Dat ze zelf aan de hand van outlook controleren of je afspraken kloppen. Jeetje ik zou me echt bespioneerd voelen. Ik snap ook wel dat je ergens een schatting moet maken en dat je niet zomaar onnodig lease auto's wil toestaan maar bij ons is het heel simpel. Buitendienst functies/commerciële functies of MT en hoger hebben recht op een lease auto. Wil je die ook privé rijden dan betaal je de bijtelling ervoor en meer is het niet. Voor zo een groot bedrijf is een auto teveel echt geen probleem. Er staan vaak genoeg pool auto's die niet elke dag worden gereden.

Maar goed, als je niet anders gewend bent dan snap ik dat je het oké vindt

• thisisjazz
Mga1600 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Je valt de boodschapper aan: ik zeg alleen maar dat dir ook door Volvo beloofd is, staat in de roadmap die bij de dealers bekend is. Net als Waze, Chrome, YouTube etc.
Oja die apps zouden ook nog komen.... voorjaar 2022 toch? 8)7

• PKlein
Mga1600 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Ik zie dit menu niet…..waar moet ik dat zoeken?,
Onder navigatie-instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5s_hHnWVhGayMy9ZT1V-OyacPR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6JNeVT2860EmylctexebtPm.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
De app kan me nogmaals gestolen worden dus nee, ik laat er inhoudelijk geen traan om (lezen blijft moeilijk voor sommigen). Gaat mij er nogmaals om dat Volvo uitermate traag is. Die lijst apps die er ooit een keer gaat komen is leuk, maar dat roepen ze al 1,5 jaar. Geloof daar niet meer zo in. Waarom zou je bijv. ABRP niet allang vrij geven? Of de browser? Wat is er over 1/6/12 maand anders dan nu?

Tis gewoon enorm teleurstellend dat Volvo maar geen vaart maakt. Dat hele AAOS is na 1,5 jaar qua store echt een flop.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 19-08-2022 17:17 ]

• NielsHarley
  • Laatst online: 19-11 22:14
Leest er niet iemand van Volvo Nederland en of Dealers mee in forums zoals Tweakers? Medewerkers van een dealer rijden toch ook in een Volvo neem aan dat die ervaringen ook doorgegeven worden. ABRP moet niet zo moeilijk zijn om die vrij te geven voor Volvo

• Juancho
NielsHarley schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:20:
Leest er niet iemand van Volvo Nederland en of Dealers mee in forums zoals Tweakers? Medewerkers van een dealer rijden toch ook in een Volvo neem aan dat die ervaringen ook doorgegeven worden. ABRP moet niet zo moeilijk zijn om die vrij te geven voor Volvo
Zeker wel en eerder al met al die andere kanalen (social media, het door Volvo opgezette platform). Het is allang bekend bij ze, er gebeurt gewoon niks. 0.0. En ze weten het zelf allemaal ook niet meer. Communicatie is en blijft een dingetje. Een roadmap zogenaamd hebben is leuk, maar houd je er dan ook aan of als er veranderingen zijn, communiceer dat gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 19-08-2022 17:23 ]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:39
Juancho schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:10:
De app kan me nogmaals gestolen worden
Polestar-rijder hier: je hoeft die app niet te stelen, ik doe hem je graag kado. De weather-app is volledig nutteloos. Ik heb hem er al weer af gegooid. Wat je zou willen (een soort buienradar over Google Maps) bestaat nog niet.

De enige app die ik mis is Whatsapp, op de wijze zoals Android Auto het op telefoons heeft geïntegreerd. Maar ik verwacht niet dat die ooit gaat komen op m'n auto.

• ergodyne1
Het is toch al zo'n 300 pagina's geleden bekend dat Volvo weinig investeert in haar bestaande producten?

Dat hele persbericht over Youtube-integratie is volgens mij nooit bestemd geweest voor de huidige modellen. Volgens mij was dat een bericht gericht op een samenwerking voor de nieuwe nog te komen Volvo EV's.

Valt mij wel op dat we toch wel een beetje blij worden van updates, al is het maar een onbenullige weerapp of een iets nauwkeuriger range-inschatting.

Suf, maar het is niet anders. Volvo heeft geen 'houd je klanten binnen'-strategie. Als ze die wel hebben mag de betreffende manager zijn baan ruilen met de mijne. Heb ook wel eens zin om niet zoveel te doen...

Kijk Youtube wel ergens anders op. Nog zo'n 100.000km en dan kan ik weer wat anders uitzoeken.

• Mga1600
ergodyne1 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:04:
Het is toch al zo'n 300 pagina's geleden bekend dat Volvo weinig investeert in haar bestaande producten?

Dat hele persbericht over Youtube-integratie is volgens mij nooit bestemd geweest voor de huidige modellen. Volgens mij was dat een bericht gericht op een samenwerking voor de nieuwe nog te komen Volvo EV's.

Valt mij wel op dat we toch wel een beetje blij worden van updates, al is het maar een onbenullige weerapp of een iets nauwkeuriger range-inschatting.

Suf, maar het is niet anders. Volvo heeft geen 'houd je klanten binnen'-strategie. Als ze die wel hebben mag de betreffende manager zijn baan ruilen met de mijne. Heb ook wel eens zin om niet zoveel te doen...

Kijk Youtube wel ergens anders op. Nog zo'n 100.000km en dan kan ik weer wat anders uitzoeken.
YouTube app moet van Google komen, maar die heeft ‘m nog niet vrijgegeven
De schild van Volvo?. Te vroeg gejuicht door Volvo, dat kun je ze kwalijk nemen, maar ze “zitten” niet op de app.

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Zeker wel en eerder al met al die andere kanalen (social media, het door Volvo opgezette platform). Het is allang bekend bij ze, er gebeurt gewoon niks. 0.0. En ze weten het zelf allemaal ook niet meer. Communicatie is en blijft een dingetje. Een roadmap zogenaamd hebben is leuk, maar houd je er dan ook aan of als er veranderingen zijn, communiceer dat gewoon.
Volvo Nederland leest mee op het officiële VolvoForum. Maar of ze dat hier ook doen …ik,weet het niet, niet officieel in ieder geval.

• Mga1600
Bij mij op mijn iPhone (nog) niet aanwezig.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:58
[...]

De wet zegt geen bijtelling is bewijs <500 km privé volgens voorgeschreven km administratie.
Bijtellen volgens forfaitpercentage kan je privé rijden zoveel je wil. Evt je vergoeding aan werkgever verrekenen.
Let op rijdt je meer dan bijtellingpercentage prive kan je ook meer moeten bijtellen, de bewijslast ligt hiervan bij de fiscus, maar die zou je per ongeluk zelf kunnen aanleveren....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

Bijtellen volgens forfaitpercentage kan je privé rijden zoveel je wil. Evt je vergoeding aan werkgever verrekenen.
En die vergoeding is per km en geldt voor elke kilometer meer dan 10000 per jaar die wij prive rijden.
je kunt wel zoveel rijden als je wilt volgens de fiscus, maar de werkgever kan hier (via de CAO en Leaseregeling daaraan gekoppeld) wel degelijk een grens aan stellen ;)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
Kammika schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Voor het laden zet ik terug naar 90%, hou dan de druppel bij de laadpaal en sluit daarna de kabel aan. En dan heb ik nu al een paar keer gehad dat die dan toch naar 100% laadt (1 sessie, de volgende gaat wel goed)
Dit is al tijdje het geval (volgens mij sinds de 2.0 software). Het is vooral irritant als je naar 100% wil omdat je een lange trip voor de boeg hebt. Dat had ik vandaag, ik heb gisterenavond het percentage op 100% ingesteld. Vanmorgen was hij tot 90% vol. Toen even de kabel eruit gehaald en er weer in gestopt. Na het ontbijt te ik uiteindelijk met 96% weg. Blijft irritant.

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Zijn er hier die ook last hebben van het volgende probleem:

ik kan m'n timers van het klimaat niet meer aanpassen.
De timers die er in staan zijn niet meer te wijzigen, noch qua tijd, noch uit te schakelen.
En een nieuwe krijg ik er ook niet in.
En dit geldt zowel in de app als in de auto.
Hij staat nu te klimatiseren wanneer het niet hoeft en instappen doe ik nadien in een hete auto want ik kan geen wijzigingen aanbrengen.
Het wordt nu gvd*#°&"^ 🤬 eens tijd dat dat boeltje in orde komt, hoor.

Zoals ik al vroeg: zijn er hier nog met dit probleem of een oplossing hiervoor?

P8-19”-WP

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 07:16
Terugkomend op het “meelezen vanuit Volvo” - is er nog een update m.b.t. de club van 4(?) die met enige regelmaat afstemming had met de ontwikkelaars?

• Rianata

Rianata

Pet66 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:32:
Zijn er hier die ook last hebben van het volgende probleem:

ik kan m'n timers van het klimaat niet meer aanpassen.
De timers die er in staan zijn niet meer te wijzigen, noch qua tijd, noch uit te schakelen.
En een nieuwe krijg ik er ook niet in.
En dit geldt zowel in de app als in de auto.
Hij staat nu te klimatiseren wanneer het niet hoeft en instappen doe ik nadien in een hete auto want ik kan geen wijzigingen aanbrengen.
Het wordt nu gvd*#°&"^ 🤬 eens tijd dat dat boeltje in orde komt, hoor.

Zoals ik al vroeg: zijn er hier nog met dit probleem of een oplossing hiervoor?
Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? De reset mogelijkheid via knop onder middenconsole? Eventueel tijdelijke nieuwe gebruikersprofiel aanmaken? Etc.

En als je echt helemaal klaar bent, dan zou ik gewoon naar de dealer rijden en eisen dat men het zsm oplost.

• Juancho
Wel apart, juist ik heb geen last van die laad issues (instellen op 90 en doorlaten tot 100 of andersom), timers werken goed, handmatig voorkoelen ook (fijn met een puppy!). Kortom, het zit mij een keertje mee. Nu het verbruik nog want zelfs met ideale omstandigheden kom ik zelden onder de 20 uit😁

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
Marti Zanden schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:27:
Zo te horen is een vaste kabel bij de laadbox ook wel fijn. Daar ga ik nog even over nadenken want uiteindelijk is het gewoon nog steeds wel wat geld voor een kabel die niet 100% noodzakelijk is. Op de waarde van de auto is het peanuts maar zijn genoeg andere leuke dingen te doen met +- €300,-.
Ik heb een andere keuze gemaakt dan de meesten hier: geen vaste kabel van easee aan mijn huis en ik gebruik de volvo kabel steeds. Zowel op mijn werk nodig als thuis. De huidige geleverde kabel is zeker 5 m en ik kan mijn auto voor of achteruit parkeren. Past allebei. En gewoon achterin leggen, kost 20 seconden.
Als je nog twijfelt: het easee laadpunt kun je later alsnog van kabel voorzien want het zit niet vast aan lader.

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
lichtblauw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb een andere keuze gemaakt dan de meesten hier: geen vaste kabel van easee aan mijn huis en ik gebruik de volvo kabel steeds. Zowel op mijn werk nodig als thuis. De huidige geleverde kabel is zeker 5 m en ik kan mijn auto voor of achteruit parkeren. Past allebei. En gewoon achterin leggen, kost 20 seconden.
Als je nog twijfelt: het easee laadpunt kun je later alsnog van kabel voorzien want het zit niet vast aan lader.
Mooi laadpunt, heb hem hook hangen en gebruik de kabel meegeleverd van de XC40.
Wel ff de lader aanmelden bij Jetlix, krijg je toch weer 0,01cent per kw die op de easee laadt!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
lichtblauw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:07:
[...]
Bij mij wordt begin september ook een Easee wallbox geplaatst, ook bewust zonder vaste kabel.
De Easee box is een mooi compact ding en aangezien de auto hooguit 1x per week geladen hoeft te worden vind ik het ook mooier (minder opvallend).

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Vulcan750 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Bij mij wordt begin september ook een Easee wallbox geplaatst, ook bewust zonder vaste kabel.
De Easee box is een mooi compact ding en aangezien de auto hooguit 1x per week geladen hoeft te worden vind ik het ook mooier (minder opvallend).
Ik heb hem ook. Fijne lader die een melding geeft met starten en einde itt de Volvo app. Verder automatische updates vd paal, wat de meeste niet hebben. Als je een kabel bevestigd, kun je hem ook vast laten vergrendelen via de app. Ik vind het een top ding.
Pagina: 1 ... 101 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"