Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
astatic schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Mooi laadpunt, heb hem hook hangen en gebruik de kabel meegeleverd van de XC40.
Wel ff de lader aanmelden bij Jetlix, krijg je toch weer 0,01cent per kw die op de easee laadt!
Ik vind Jetlix een mooie toepassing en wil het gaan gebruiken. Ik krijg alleen de melding dat mijn model niet wordt ondersteund. Zie foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV0UF8RcYY25P-l4legvfc7sqi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHhAQAfxITvLY4vwa9hB2iwo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Henk Pi schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Ik vind Jetlix een mooie toepassing en wil het gaan gebruiken. Ik krijg alleen de melding dat mijn model niet wordt ondersteund. Zie foto.[Afbeelding]
Het klopt, Jetlix werkt vooralsnog alleen samen via de Easee lader, Volvo wordt nog niet ondersteund.
Met de XC40 heb ik direct een Easee lader besteld en zelf aangelegd met de ombouw van 1 naar 3 fase meterkast thuis.
Wil je dus van het voordeel van € 0,01 per kw geladen stroom profiteren dan heb je deze lader nodig.

Waarom Volvo (nog) niet meewerkt is een goeie vraag voor Volvo Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
astatic schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Het klopt, Jetlix werkt vooralsnog alleen samen via de Easee lader, Volvo wordt nog niet ondersteund.
Met de XC40 heb ik direct een Easee lader besteld en zelf aangelegd met de ombouw van 1 naar 3 fase meterkast thuis.
Wil je dus van het voordeel van € 0,01 per kw geladen stroom profiteren dan heb je deze lader nodig.

Waarom Volvo (nog) niet meewerkt is een goeie vraag voor Volvo Nederland.
Ik heb de lader ook zelf geïnstalleerd, samen met de loadbalancer. Even afwachten dus of Volvo ook aangesloten wordt. Wel apart, Easee komt uit Scandinavië en dat Volvo dan nog niet hiermee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Henk Pi schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Ik heb de lader ook zelf geïnstalleerd, samen met de loadbalancer. Even afwachten dus of Volvo ook aangesloten wordt. Wel apart, Easee komt uit Scandinavië en dat Volvo dan nog niet hiermee werkt.
Hiervoor hoef je niet te wachten, je kunt de xc40 met de easee laden en van het voordeel gebruikmaken. Los een Xc40 aanmelden zonder deze lader lukt helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 22:45
Ik ben nu al een paar keer ecotap laders tegen gekomen bij verschillende center parcs en andere venue’s.
Ik krijg mn p6 er gewoon niet aan geladen.

Mijn vermoeden is de manier waarop volvo een keer of vier laden start-stopt voordat sessie gewoon doorgaat.
Dat aantal keer starten stoppen ook bij andere palen bemerkt, maar bij ecotap gaat hij gewoon op rood.

Ben ik de enige hierin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@over9000 Gebruik je de meegeleverde Volvo-kabel? Daarover is al vaker geklaagd. In dat geval wellicht een keer van iemand een kabel lenen bij wijze van proef.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Claude schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:37:
@over9000 Gebruik je de meegeleverde Volvo-kabel? Daarover is al vaker geklaagd. In dat geval wellicht een keer van iemand een kabel lenen bij wijze van proef.
Ja inderdaad. Zal die eens proberen ja, had ik nog niet gehoord, thx.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Goedemorgen allemaal, heeft iedereen vannacht de Youtube-update binnengekregen?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:14
ergodyne1 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:05:
Goedemorgen allemaal, heeft iedereen vannacht de Youtube-update binnengekregen?
Bedoel je dat je de YouTube-app in de auto hebt binnengekregen?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Venomer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Bedoel je dat je de YouTube-app in de auto hebt binnengekregen?
laat je niet zo foppen joh, youtube moet via de store - en zit niet ingebakken in de auto software. :+ en die krijg je niet geinstalleerd zonder dat je dat zelf doet.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
4v4t4r schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

laat je niet zo foppen joh, youtube moet via de store - en zit niet ingebakken in de auto software. :+ en die krijg je niet geinstalleerd zonder dat je dat zelf doet.
Ik interpreteerde "binnengekregen" als "beschikbaar gekomen in de PlayStore in de auto". Maar misschien bedoelde hij de app op zijn telefoon. Vandaar mijn vraag om meer duidelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
Topic ligt al meer dan 24 uur stil… hij wilde gewoon iedereen wakker schudden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
WildOne schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:31:
Topic ligt al meer dan 24 uur stil… hij wilde gewoon iedereen wakker schudden ;)
Hahaha exact. Iedereen is in slaap gevallen over die laadpaal/kabel materie... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
ergodyne1 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Hahaha exact. Iedereen is in slaap gevallen over die laadpaal/kabel materie... :+
Nou, daar ben ik dan lekker ingetrapt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Het is pruimentijd in XC40 land.

komt door die supersnelle leveringen van Volvo, het wachten valt zwaar, steeds zwaarder :(

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:27
ron65 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Het is pruimentijd in XC40 land.

komt door die supersnelle leveringen van Volvo, het wachten valt zwaar, steeds zwaarder :(
De leveringen gaan sneller dan de updates ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Voor de wachtenden - ik rijd inmiddels een paar weken de P6 ultimate.
Ik kan me niet herinneren me ooit zo snel "thuis" te hebben gevoeld in een nieuwe auto. Ik kan precies instellen wat ik wil, niet te veel en niet te weinig. Dingen zijn praktisch, intuitief, en gewoon heel netjes.
Ik weet dat veel mensen die de wagen van het eerste uur rijden de nodige perikelen hebben meegemaakt, maar zoals het nu is vind ik het gewoon een erg gelikte ervaring.
Ik heb twee keer een kleine "glitch" gehad - een keer begon hij net na het wegrijden te zeuren over een probleem met een parkeersysteem, waar service nodig voor zou zijn. Dat was nog geen halve seconde in beeld en toen ging het weg.
De andere keer gaf hij een even korte melding over een probleem met de aandrijflijn - ook nooit meer gezien en geen last van gehad.
Verder rijdt het heerlijk, stuurt het heerlijk, laadt het mooi op op de oprit, gaat snelladen prima en is het gewoon een heel fijne bak!
Ik ben heel blij met mijn keuze en verwacht er de komende jaren veel van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 19:39
Rude-Dog schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:16:
Ik kan me niet herinneren me ooit zo snel "thuis" te hebben gevoeld in een nieuwe auto. Ik kan precies instellen wat ik wil, niet te veel en niet te weinig. Dingen zijn praktisch, intuitief, en gewoon heel netjes.
Ik weet dat veel mensen die de wagen van het eerste uur rijden de nodige perikelen hebben meegemaakt, maar zoals het nu is vind ik het gewoon een erg gelikte ervaring.
Ik heb twee keer een kleine "glitch" gehad - een keer begon hij net na het wegrijden te zeuren over een probleem met een parkeersysteem, waar service nodig voor zou zijn. Dat was nog geen halve seconde in beeld en toen ging het weg.
De andere keer gaf hij een even korte melding over een probleem met de aandrijflijn - ook nooit meer gezien en geen last van gehad.
Verder rijdt het heerlijk, stuurt het heerlijk, laadt het mooi op op de oprit, gaat snelladen prima en is het gewoon een heel fijne bak!
Ik ben heel blij met mijn keuze en verwacht er de komende jaren veel van te genieten.
Dat maakt het lange wachten goed, ik wacht nu sinds februari en hopelijk komt hij sneller dan de
laatste doorgegeven aflevering datum ; eind december.. nog zeker 4 maanden wachten vrees ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:16:
Dankje!

Ik vind dit leuk om te lezen, ik kijk echt uit naar die levering over 14 weken, ALS dat gehaald wordt.
Intussen rij ik nog een Astra Diesel, 1.6 eco met turbo, en die is ook niet verkeerd. Zeker met de CC op 100 op de snelweg (oke, 106, is eigenlijk 100, gaat prima in de trajectcontrole op de A2 en A4 tot zover) is het rijgeluid in het interieur slechts 67 db (gemeten met geijkte meter) gemiddeld. De motor hoor je dan haast al niet, bandengeruis en windgeruis wel.
Bij optrekken, niet verkeerd, ik haalde de 100 een keer binnen 12 seconden en dat voor een diesel. Je hoort de motor dan wel werken, maar niet zwoegen en zweten zeg maar. Met de caravan erachter wel, dan heeft ie het zwaarder en is voor optrekken tot 90 ruim 25 seconden nodig. Hij mag 1350 kilo trekken.

Daarom kijk ik ook zo uit naar de XC40 P6, heel benieuwd naar de prestaties met caravan en ik ga ook zeker een geluidmeting doen op dezelfde weg en snelheid als ik met de Astra heb gedaan, liefst bij gelijke weersomstandigheden (droog, weinig wind).

Heel veel plezier van je fraaie wagen, fijn dat je dit met ons wilde delen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Rianata schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? De reset mogelijkheid via knop onder middenconsole? Eventueel tijdelijke nieuwe gebruikersprofiel aanmaken? Etc.

En als je echt helemaal klaar bent, dan zou ik gewoon naar de dealer rijden en eisen dat men het zsm oplost.
Had afspraak met de dealer maar heb deze dan maar weer afgezegd omdat het probleem deze ochtend ineens verholpen was.
Het wordt echt tijd dat de app wat stabieler word en de beloofde functies krijgt.

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik ga morgen even langs de dealer, omdat mijn auto mij nu begroet met de melding "Aandrijving. Service vereist." Heeft iemand hier ervaring mee? Was er echt iets aan de hand, of was het een false positive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Die van mij geeft deze melding ook, samen met nog een hoop andere meldingen:
- Aandrijving Service vereist
- Colission Avoidance System niet beschikbaar
- Rijondersteuningssysteem Verminderde werking. Service vereist
- Koplampsysteem niet beschikbaat. Service vereist

En vrijwel alle "hulpsystemen" werken niet (LaneAssist, Dooiehoek detectie, Cruisecontrol, Achterutirij camera, piepertjes bij parkeren zowel voor als achter, enz. enz..)

Gelukkig zijn de meldingen weg te klikken en kan ik wel gewoon rijden. :)

Ben naar de dealer geweest (1,5 week geleden). Schijnt een of ander regel unit te zijn welke moet worden vervangen. Alleen is deze in backorder.. :-(

Hopelijk kan het aanstaande vrijdag zeiden ze.

Gelukkig rijdt de auto nog.

Een kennis van mij had de melding "Aandrijving Service vereist" ook, alleen deed de auto helemaal niets meer. Anwb kon het ook niet oplossen. Uiteindelijk weggesleept en een week later teruggekregen met de mededeling dat er "onderdeel" is vervangen.

Ben benieuwd wat bij jou het probleem is.
Venomer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
Ik ga morgen even langs de dealer, omdat mijn auto mij nu begroet met de melding "Aandrijving. Service vereist." Heeft iemand hier ervaring mee? Was er echt iets aan de hand, of was het een false positive?

[ Voor 3% gewijzigd door SSANL op 23-08-2022 16:59 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
SSANL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:58:
Die van mij geeft deze melding ook, samen met nog een hoop andere meldingen:
- Aandrijving Service vereist
- Colission Avoidance System niet beschikbaar
- Rijondersteuningssysteem Verminderde werking. Service vereist
- Koplampsysteem niet beschikbaat. Service vereist

En vrijwel alle "hulpsystemen" werken niet (LaneAssist, Dooiehoek detectie, Cruisecontrol, Achterutirij camera, piepertjes bij parkeren zowel voor als achter, enz. enz..)

Gelukkig zijn de meldingen weg te klikken en kan ik wel gewoon rijden. :)

Ben naar de dealer geweest (1,5 week geleden). Schijnt een of ander regel unit te zijn welke moet worden vervangen. Alleen is deze in backorder.. :-(

Hopelijk kan het aanstaande vrijdag zeiden ze.

Gelukkig rijdt de auto nog.

Een kennis van mij had de melding "Aandrijving Service vereist" ook, alleen deed de auto helemaal niets meer. Anwb kon het ook niet oplossen. Uiteindelijk weggesleept en een week later teruggekregen met de mededeling dat er "onderdeel" is vervangen.

Ben benieuwd wat bij jou het probleem is.

[...]
Nog nooit gezien de melding. Hebben degene met deze melding allemaal de MY21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:26
Met deze melding altijd naar de dealer gaan! Er zijn hier gevallen gemeld waarin het inderdaad een valse melding was maar er zijn ook al mensen later weggesleept ivm deze melding. Dus better safe than sorry, zelfs als hij weer verdwijnt

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 23-08-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pND_p6JjmUd4fXcURvITfj7GuKo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGFGlYTWI4QALqXBOmsv5go4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1NjUYY-1B3sD3iJeu6EH7FVS3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oW0A3KTBVTFEmvZKdJAx3HAl.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had afgelopen winter deze melding, na indrukken van de OnCall knop gaf de dame aan dat ik (rustig!) naar huis kon rijden, maar wel een afspraak moest maken bij de dealer.

De volgende dag bleek dat 1 van de ongeveer 150 sensoren in de voorste motor niet goed zou zijn. (Na reset-pogingen en andere diagnoses)

In tegenstelling tot andere merken, koos Volvo in mijn geval voor het vervangen van de gehele motor.

Belangrijk is, dat deze melding verschillende oorzaken kan hebben, maar door de dealer na het uitlezen van een auto pas kan worden vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Mag weg

[ Voor 96% gewijzigd door Bazzan op 23-08-2022 20:08 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JTHZZ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:36:
[...]

Met deze melding altijd naar de dealer gaan! Er zijn hier gevallen gemeld waarin het inderdaad een valse melding was maar er zijn ook al mensen later weggesleept ivm deze melding. Dus better safe than sorry, zelfs als hij weer verdwijnt
Ik krijg de melding iedere keer als ik instap. Ik kan de melding wegklikken en dan komt die niet weer tot ik de auto opnieuw start. Ik merk verder niets bijzonders.

Morgenochtend gaat de dealer kijken of hij een oorzaak kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Ik krijg de melding iedere keer als ik instap. Ik kan de melding wegklikken en dan komt die niet weer tot ik de auto opnieuw start. Ik merk verder niets bijzonders.

En hopelijk aansluitend ook verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Dankje!

Ik vind dit leuk om te lezen, ik kijk echt uit naar die levering over 14 weken, ALS dat gehaald wordt.
Intussen rij ik nog een Astra Diesel, 1.6 eco met turbo, en die is ook niet verkeerd. Zeker met de CC op 100 op de snelweg (oke, 106, is eigenlijk 100, gaat prima in de trajectcontrole op de A2 en A4 tot zover) is het rijgeluid in het interieur slechts 67 db (gemeten met geijkte meter) gemiddeld. De motor hoor je dan haast al niet, bandengeruis en windgeruis wel.
Bij optrekken, niet verkeerd, ik haalde de 100 een keer binnen 12 seconden en dat voor een diesel. Je hoort de motor dan wel werken, maar niet zwoegen en zweten zeg maar. Met de caravan erachter wel, dan heeft ie het zwaarder en is voor optrekken tot 90 ruim 25 seconden nodig. Hij mag 1350 kilo trekken.

Daarom kijk ik ook zo uit naar de XC40 P6, heel benieuwd naar de prestaties met caravan en ik ga ook zeker een geluidmeting doen op dezelfde weg en snelheid als ik met de Astra heb gedaan, liefst bij gelijke weersomstandigheden (droog, weinig wind).

Heel veel plezier van je fraaie wagen, fijn dat je dit met ons wilde delen (y)
Ik heb zelf laatst een 1350 kilo trailer achter de P6 gehad (niet maximaal beladen - boot zal iets van 800 doen ofzo, maar even om het formaat aan te geven - eigen gewicht trailer is rond de 350kg). Normaal rij ik momenteel ongeveer 18kw, met de trailer zonder boot werd dat rond de 21kw, en met de boot er op ongeveer 23kw. Wel max 90 dan natuurlijk, maar viel me niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:54

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

Goedendag,
al langer lees ik de berichten hier.
heeft iemand deze al gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpjxZcvRkEhNS0s52kDEVftVL2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJAiJUf780QkWF3E1ah4Ttwt.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo P8 MY2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:06
Er is een nieuwe app in de store: EVMap, deze laat de laadpunten in de omgeving in de auto zien.

De telefoon-app van Shell Recharge is aangepast waardoor je deze nu ook via CarPlay in je auto kunt zien, helaas (nog?) niet rechtstreeks in AAOS.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 01:32:
[...]

Ik heb zelf laatst een 1350 kilo trailer achter de P6 gehad (niet maximaal beladen - boot zal iets van 800 doen ofzo, maar even om het formaat aan te geven - eigen gewicht trailer is rond de 350kg). Normaal rij ik momenteel ongeveer 18kw, met de trailer zonder boot werd dat rond de 21kw, en met de boot er op ongeveer 23kw. Wel max 90 dan natuurlijk, maar viel me niet tegen!
Dat valt zeker niet tegen.

Men geeft op rond de 36kWh/100km met 1400 kilo aan de haak. (bron niet meer bekend, ergens in een digitale folder/mail oid van Volvocars.nl gelezen poosje geleden, ik heb zoveel gelezen en gezien door het lange wachten, ben het kwijt helaas)

Zelf ga ik uit van 400wh/km met mijn sleurhutje van 1100 kilo beladen en 4 volwassenen in de wagen.
Dat baseer ik dan weer op de verbruiken van de huidige wagen met diezelfde situatie vs normaal gebruik, met caravan is dat gemiddeld gewoon gebruik maal factor 2,15.

Helaas kan ik het pas in mei 2023 op zijn vroegst testen, de caravan staat nu in de winterstalling inmiddels en komt pas dan weer tevoorschijn.

Wel gaaf, kreeg net bericht dat de auto nu half oktober verwacht wordt bij de dealer, dat was gister nog begin december. Valt niet tegen deze keer :-) En nee, niet oktober 2023 O-) (wel even goed van overtuigd door het bericht 3x te lezen...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
Venomer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Ik ben net terug van de dealer. Er stonden heel wat storingen in het systeem, maar een duidelijke oorzaak voor de melding konden ze niet vinden. De monteur zei dat er nog meerdere updates openstonden. Hoewel de auto zelf aangeeft dat hij op versie 2.2 zit, kunnen er blijkbaar toch onderdelen van de update missen. Volgens de monteur kan dat van die vage meldingen en storingen veroorzaken. De software is nu in de werkplaats volledig bijgewerkt en de melding is weg. Hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• madhondt
wian66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:08:
Goedendag,
al langer lees ik de berichten hier.
heeft iemand deze al gezien?
[Afbeelding]

Volvo P8 MY2021
Wat precies bedoel je? Dat je werkt bij Eco-Point ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:45:
[...]

Dat valt zeker niet tegen.

Men geeft op rond de 36kWh/100km met 1400 kilo aan de haak. (bron niet meer bekend, ergens in een digitale folder/mail oid van Volvocars.nl gelezen poosje geleden, ik heb zoveel gelezen en gezien door het lange wachten, ben het kwijt helaas)

Zelf ga ik uit van 400wh/km met mijn sleurhutje van 1100 kilo beladen en 4 volwassenen in de wagen.
Dat baseer ik dan weer op de verbruiken van de huidige wagen met diezelfde situatie vs normaal gebruik, met caravan is dat gemiddeld gewoon gebruik maal factor 2,15.

Helaas kan ik het pas in mei 2023 op zijn vroegst testen, de caravan staat nu in de winterstalling inmiddels en komt pas dan weer tevoorschijn.

Wel gaaf, kreeg net bericht dat de auto nu half oktober verwacht wordt bij de dealer, dat was gister nog begin december. Valt niet tegen deze keer :-) En nee, niet oktober 2023 O-) (wel even goed van overtuigd door het bericht 3x te lezen...)
Ik denk dat een boot wat dat betreft nog aardig wat gestroomlijnder is dan een caravan, wat toch een dikke rechthoek is achter/boven de wagen. Ik vond het met de boot echt heel prima te doen, we waren met 2 volwassenen en 1 kind.
Ik heb stiekem de droom om met boot op trailer de oversteek naar Noorwegen nog eens te maken met de veerboot vanaf hirtshals - maar dan moet ik wel even goed de laadpalen uitstippelen...
Overigens zag ik laatste keer op de catamaran van fjordline dat die zelfs laadpalen aan boord heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rude-Dog schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat een boot wat dat betreft nog aardig wat gestroomlijnder is dan een caravan, wat toch een dikke rechthoek is achter/boven de wagen. Ik vond het met de boot echt heel prima te doen, we waren met 2 volwassenen en 1 kind.
Ik heb stiekem de droom om met boot op trailer de oversteek naar Noorwegen nog eens te maken met de veerboot vanaf hirtshals - maar dan moet ik wel even goed de laadpalen uitstippelen...
Overigens zag ik laatste keer op de catamaran van fjordline dat die zelfs laadpalen aan boord heeft!
Je kunt nu ook vanaf Delfzijl met de boot naar kristiansand, helemaal relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

madhondt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Wat precies bedoel je? Dat je werkt bij Eco-Point ?
Scherp gezien :)

nee, ik bedoel dit scherm van Google Maps.
nog niet eerder gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
wian66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Scherp gezien :)

nee, ik bedoel dit scherm van Google Maps.
nog niet eerder gezien ;)
De satelliet-weergave zit er al een tijdje in. We hebben het tig bladzijden geleden hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Venomer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

De satelliet-weergave zit er al een tijdje in. We hebben het tig bladzijden geleden hier besproken.
nét gemist dan :$
vind het een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Same here, rijd er al weken mee rond. Dealer had aangegeven dat een softwaredingetje is. Afspraak staat gepland om het aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Mga1600 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Je kunt nu ook vanaf Delfzijl met de boot naar kristiansand, helemaal relaxed.
Klopt ja, ik had nog niet gezien of je daar ook zo met een boot op rijdt (zal wel lijkt me). Hoop dat dat een beetje meevalt met zeeziekte - ben ooit van bergen naar hirtshals gegaan - windkracht 8 ofzo bij de oversteek. Niet fijn om je eten terug te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

wian66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

nét gemist dan :$
vind het een mooie toevoeging.
Is zeker een fraaie toevoeging.
Ik ben nu ook aan de satelite view gewend, via android auto in mijn huidige wagen. Dus hoopte al dat straks in die XC40 die view ook beschikbaar zou zijn. Gelukkig dus inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Rude-Dog schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Niet fijn om je eten terug te zien!
Dit is wel op het randje van off-topic. (Of ben ik nu te streng?)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Klopt ja, ik had nog niet gezien of je daar ook zo met een boot op rijdt (zal wel lijkt me). Hoop dat dat een beetje meevalt met zeeziekte - ben ooit van bergen naar hirtshals gegaan - windkracht 8 ofzo bij de oversteek. Niet fijn om je eten terug te zien!
:-p
even offtopic hoor, sorry mods.. maar dit was wel geinig :-)
ik herinner me hierbij een vakantie in 1979, toen gingen wij men mijn ouders naar Engeland. De veerboot van Thownsend Thoressen, de Harold of Free enterprise 8 (inderdaad, die boot die later gekapseisd is voor de belgische kust omdat de kapitein de laaddeur vergeten was te sluiten) was te vol geboekt. De vele dagpassagiers die bij de entree een kaartje kochten als voetganger mochten als eerste aan boord en hadden alle stoelen bezet. Wij met onze ver tevoren bestelde dure tickets incl auto mochten staan want alle stoelen waren vol.
Nou, we gingen de haven van Dover uit, daar kreeg de wind (8-9) vat op de schuit, en in no-time hing iedereen over de railing. Kennelijk hebben wij stevige magen, want geen last en stoelen te kust en keur voor het kiezen vanaf dat moment >:)

Ik vind die schommelingen juist lekker, en nog steeds (kwam ik laatst achter). Maar kan me voorstellen dat menigeen er zijn ontbijt door aan de vissen offert :-D

Anyway, hopelijk past het en kun je met je XC40 en boottrailer die schuit op daar. En zeeziek? schijnt wat aan te doen te zijn. Soms met een pilletje anders met wat training vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
*knip* Enig respect voor de medemens is gewenst

[ Voor 83% gewijzigd door Standeman op 24-08-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Excuses voor de /offtopic, ik zal me weer beperken tot eventuele wagenziekte door rijbeleving van een XC40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 21-09 22:04
Yes, 2 weken gelden. Dealer heeft de melding onderzocht/verwijderd (kon niets vinden) en de uitgelezen info naar een Volvo onderdeel in België verstuurd. Werd maandag gebeld dat er ook daar geen bijzonderheden zijn geconstateerd. Ook geen meldingen meer ontvangen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Inmiddels naar volle tevredenheid binnen 6 maanden de 20K aangetikt met de XC40 P6.
Tijdens de vakantie heb ik ook de meegeleverde Plugsurfing pas gebruikt. Ik had al een andere Plugsurfing pas, waarbij ik maandelijks een factuur kreeg. Bij de pas van Volvo worden alle transacties echter direct geïncasseerd en ontvang ik geen factuur, wat de declaratie lastiger maakt. Heeft één van jullie enig idee hoe de facturatiewijze aangepast kan worden? Ik kan de pas namelijk niet activeren in de reguliere Plugsurfing-app. Volvo en Plugsurfing wijzen helaas naar elkaar.

Bij voorbaat dank!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
iPeter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:57:
Inmiddels naar volle tevredenheid binnen 6 maanden de 20K aangetikt met de XC40 P6.
Tijdens de vakantie heb ik ook de meegeleverde Plugsurfing pas gebruikt. Ik had al een andere Plugsurfing pas, waarbij ik maandelijks een factuur kreeg. Bij de pas van Volvo worden alle transacties echter direct geïncasseerd en ontvang ik geen factuur, wat de declaratie lastiger maakt. Heeft één van jullie enig idee hoe de facturatiewijze aangepast kan worden? Ik kan de pas namelijk niet activeren in de reguliere Plugsurfing-app. Volvo en Plugsurfing wijzen helaas naar elkaar.

Bij voorbaat dank!
Ik heb op vakantie voor het eerst mijn Plugsurfing pas gebruikt. Ik kreeg per mail een factuur van iedere laadsessie (en heb dit allemaal apart gedeclareerd). Later kreeg ik echter ook nog een totaalfactuur. Misschien nog even wachten?

//edit
Nog even gechecked. Ik kreeg helemaal geen losse mailtjes. Ik heb voor mijn declaratie zelf de sessies gedownload. Ik heb van Plugsurfing (later) gewoon 1 factuur gekregen. Overigens heb ik de pas al meer dan een jaar, mogelijk dat het proces met nieuwe passen anders verloopt. Zo kan ik mijn pas juist niet in de Volvo app activeren omdat ik 2 verschillende e-mail adressen gebruik (mijn Volvo account heeft een ander e-mail adres dan mijn Plugsurfing account)

[ Voor 19% gewijzigd door jswinkels op 25-08-2022 08:55 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jswinkels schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Ik heb op vakantie voor het eerst mijn Plugsurfing pas gebruikt. Ik kreeg per mail een factuur van iedere laadsessie (en heb dit allemaal apart gedeclareerd). Later kreeg ik echter ook nog een totaalfactuur. Misschien nog even wachten?

//edit
Nog even gechecked. Ik kreeg helemaal geen losse mailtjes. Ik heb voor mijn declaratie zelf de sessies gedownload. Ik heb van Plugsurfing (later) gewoon 1 factuur gekregen. Overigens heb ik de pas al meer dan een jaar, mogelijk dat het proces met nieuwe passen anders verloopt. Zo kan ik mijn pas juist niet in de Volvo app activeren omdat ik 2 verschillende e-mail adressen gebruik (mijn Volvo account heeft een ander e-mail adres dan mijn Plugsurfing account)
Even een 'domme' vraag, maar aangezien mijn XC40 pas in Oktober wordt geleverd en ik nog niet eerder Volvo had, ben ik niet bekend met Plugsurfing pasjes.
Ik begrijp dat dit een Volvo gerelateerde laadpas is, maar dan vraag ik mij af of je die ook overal kunt gebruiken? geeft hij nog voordelen in prijs? etc.

Mijn wagen wordt een leasewagen en met laadpas van de lease maatschappij, ben dus heel benieuwd of ik met die beide passen overal terecht zal kunnen,,,

I Know, dit hoort in het laadtopic thuis maar we hebben het er nu hier over, dus een kort antwoordje en dan weer ontopic mag hopelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Even een 'domme' vraag, maar aangezien mijn XC40 pas in Oktober wordt geleverd en ik nog niet eerder Volvo had, ben ik niet bekend met Plugsurfing pasjes.
Ik begrijp dat dit een Volvo gerelateerde laadpas is, maar dan vraag ik mij af of je die ook overal kunt gebruiken? geeft hij nog voordelen in prijs? etc.

Mijn wagen wordt een leasewagen en met laadpas van de lease maatschappij, ben dus heel benieuwd of ik met die beide passen overal terecht zal kunnen,,,

I Know, dit hoort in het laadtopic thuis maar we hebben het er nu hier over, dus een kort antwoordje en dan weer ontopic mag hopelijk?
De pas van Plugsurfing zit bij de boekjes van de XC40. Die zit er dus standaard bij.
Als je die pas via de Volvo app koppelt krijg je 1 jaar 50% korting bij Ionity (vanaf moment activeren)
Ik heb op die manier mijn gehele vakantie via Ionity palen gereden.

In NL kun je met alle laadpassen wel overal terecht (behalve bij Tesla, app nodig)
Voor het buitenland zou ik wel wat meer passen regelen, maar daar is een apart topic voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 21:41
[...]

Volvo heeft een deal voor voordelige tarieven bij ionity met deze Plugsurfing pas

Maar als je een pas van de leasemaatschappij krijgt zul je de Plugsurfing pas in de praktijk niet nodig hebben. We handig voor in buitenland. Dan is het nl altijd handig om meerdere pasjes bij je te hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Volvo heeft een deal voor voordelige tarieven bij ionity met deze Plugsurfing pas

Maar als je een pas van de leasemaatschappij krijgt zul je de Plugsurfing pas in de praktijk niet nodig hebben. We handig voor in buitenland. Dan is het nl altijd handig om meerdere pasjes bij je te hebben…
Plugsurfing is een soort ‘koepel’ die je bij heel veel laadpunten kunt gebruiken, maar de korting is alleen bij ionity. Sowieso goed om meerdere kaarten te nemen. En een account bij Tesla (voor niet-Tesla’s), daar heb je geen laadpas van, alleen een app met daaraan vastgekoppeld een betaalmiddel ( credit card).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Top heren, dank voor de antwoorden.
Het is me nu duidelijk

Wat buitenland betreft, daar kom ik de eerste tijd niet vaak, maar volgend jaar wellicht wel vanwege vakantie en er zit bij ons een opdrachtje in Brussel in de pijplijn waar ik dan heen moet.

Nu nog een kleine 8 weken wachten en het dan zelf gaan meemaken, dan komt mijn XC40 p6 plus eindelijk voor de deur te staan :-)

• rinkel
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:56:
Top heren, dank voor de antwoorden.
Het is me nu duidelijk

Wat buitenland betreft, daar kom ik de eerste tijd niet vaak, maar volgend jaar wellicht wel vanwege vakantie en er zit bij ons een opdrachtje in Brussel in de pijplijn waar ik dan heen moet.

Nu nog een kleine 8 weken wachten en het dan zelf gaan meemaken, dan komt mijn XC40 p6 plus eindelijk voor de deur te staan :-)
Dan zou ik zeker wachten met het activeren van de plugsufing pas tot je op vakantie gaat. Scheelt immers de helft.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rinkel schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Dan zou ik zeker wachten met het activeren van de plugsufing pas tot je op vakantie gaat. Scheelt immers de helft.
Duidelijk, alhoewel ik ook dan weer de gemaakte kosten netjes kan declareren, prive gebruik zit bij ons al in de eigen bijdrage inbegrepen maandelijks, daarom kunnen we dat declareren achteraf. In feite niet voordeliger, de eigen bijdrage is dermate fors dat de gemaakte prive kosten (in energie) ruimschoots worden overtroffen. Dan nog, voor dit geld kan ik zelf met geen mogelijkheid een XC40 prive rijden ;-)

• Venomer
[...]

Mijn ervaring met de Plugsurfing-pas in het buitenland is dat hij op heel veel plekken werkt. In Frankrijk kwam bij een laadstation een behulpzame Nederlander naar mij toe die zei dat geen van zijn vele passen daar werkte en dat je een app moest installeren en je creditcard moest koppelen. Ik was zo eigenwijs om de Plugsurfing-pas te proberen en voila, het werkte gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Voor degenen die net als ik de app AudioWagon gebruiken om hun mp3-tje of Flac-files af te spelen en zich ergeren aan de foutmelding die bij het insteken van een stick eerst opkomt (iets over van “niet-ondersteund…”), er is een oplossing:

Ga naar settings op het middenscherm, kies applicaties, kies alle apps, kies ‘systeem pro….’, scroll naar beneden tot ‘USB Status Monitor’, selecteer die en kies voor ‘gedwongen stoppen’. De fout boodschap blijft weg tot het systeem weer eens is gereset. Sorry voor slechte foto de zon stond recht in de lens te schijnen, hoop dat het duidelijk genoeg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4v-8V4NqRATwJHoXCKsI7ZoHZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2hYOvaSlNFaJvKl4zQGm5SA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Mga1600 op 25-08-2022 12:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Zo terug van vakantie.
Even summum van de ervaringen:
De reis gaat naar Italie, eerste rit naar Oostenrijk via "vermijd snelwegen". 2 x overnachting in Duitsland, wat is dat lekker relaxed. Hotels met laadmogelijkheid, dus geen stress. Verbruik op 18.5 (na 900 km)
2e stuk van Oostenrijk naar Italie toch maar snelweg gepakt, Italie is niet zo bezaaid met snelle laadpalen (behalve bij de snelweg).
Italie zelf is niet altijd even makkelijk om easy te laden. Vooral in Toscane moet je soms 1 uur rijden voor een snellader, de andere laders zijn of 22kw of heel soms 50kw. Ook is het soms een "sport" om ze te vinden.
Terugreis alles via de snelweg, geen problemen, uiteindelijk na 3500 km gereden te hebben een verbruik van 19.5 (niet slecht). ACC op 125
Wat me wel is opgevallen het volgende:
- Maps geeft nooit de laders bij bezinepompen aan de snelweg aan, altijd van de snelweg af. Is niet altijd wat je wil. Soms zelfs in de middle of nowhere.
- Internet valt weg en duurt lang voordat het terugkomt bij overgang naar ander land (roaming geeft issues). TuneIn valt dan weg, navigatie gaat gewoon door, maar traffic komt dan niet binnen
- Navigatie route gaf altijd pessimistische procenten over aan, tijdens het rijden kreeg ik elke rit tussen de 5-10 procent meer over bij aankomst. (is wel positief natuurlijk).
- Navigatie past niet "on-the-fly" je volledige route aan (de laadstops), als je bij een laadstop langer bent blijven staan dan nodig was (en dus voller vertrekt), wordt de route niet dynamisch aangepast.

Al met al, een plezierige, relaxte vakantierit gemaakt, zonder stress.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Morkie69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:07:
Zo terug van vakantie.

[knip]

- Navigatie past niet "on-the-fly" je volledige route aan (de laadstops), als je bij een laadstop langer bent blijven staan dan nodig was (en dus voller vertrekt), wordt de route niet dynamisch aangepast.
Inderdaad. Maps geeft dan doodleuk aan dat je met bijvoorbeeld 50% aankomt op je volgende laadpunt. Je moet dan de navigatie onderbreken en de rest van de reis opnieuw inplannen.

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:26
Venomer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Inderdaad. Maps geeft dan doodleuk aan dat je met bijvoorbeeld 50% aankomt op je volgende laadpunt. Je moet dan de navigatie onderbreken en de rest van de reis opnieuw inplannen.
Dat is inderdaad wel suf, maar reis opnieuw plannen is toch kwestie van kruisje en de laatste bestemming selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
JTHZZ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Dat is inderdaad wel suf, maar reis opnieuw plannen is toch kwestie van kruisje en de laatste bestemming selecteren?
Dat is ook geen "moeite", maar had gehoopt dat dit automatisch ging. Of in ieder geval een optie.
Wat ik ook verdomde lasting vindt, is dat je een tussenstop niet kan "typen" maar alleen spraak. Lekker met de buitenlandse adressen ;)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023

- Maps geeft nooit de laders bij bezinepompen aan de snelweg aan, altijd van de snelweg af. Is niet altijd wat je wil. Soms zelfs in de middle of nowhere.
....
Is niet mijn ervaring.
Ik ben naar het noorden op vakantie geweest en Maps gaf steeds een snellaadpunt langs de autosnelweg.
Heeft letterlijk niet één keer een laadpunt voorgesteld dat afweek van de ingestelde route.

Misschien iets te maken met jouw ingestelde filters?

P8-19”-WP

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
rinkel schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

De pas van Plugsurfing zit bij de boekjes van de XC40. Die zit er dus standaard bij.
Als je die pas via de Volvo app koppelt krijg je 1 jaar 50% korting bij Ionity (vanaf moment activeren)
Ik heb op die manier mijn gehele vakantie via Ionity palen gereden.

In NL kun je met alle laadpassen wel overal terecht (behalve bij Tesla, app nodig)
Voor het buitenland zou ik wel wat meer passen regelen, maar daar is een apart topic voor.
Ik hoop dat ze bij elke auto geleverd worden.
Mijn C40 wordt midden november verwacht, zou leuk zijn :-).

Gebruikt u allen deze pas of nog meerdere?

• rinkel
  • Nu online
eppo16 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Ik hoop dat ze bij elke auto geleverd worden.
Mijn C40 wordt midden november verwacht, zou leuk zijn :-).

Gebruikt u allen deze pas of nog meerdere?
Ik heb deze pas alleen tijdens mijn vakantie gebruikt. Ik heb een laadpas van MTC/Eneco.
Daarnaast had ik nog een laadpas van de ANWB en Maingau.
Hier is overigens een apart topic voor.

• jswinkels
ron65 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

Duidelijk, alhoewel ik ook dan weer de gemaakte kosten netjes kan declareren, prive gebruik zit bij ons al in de eigen bijdrage inbegrepen maandelijks, daarom kunnen we dat declareren achteraf. In feite niet voordeliger, de eigen bijdrage is dermate fors dat de gemaakte prive kosten (in energie) ruimschoots worden overtroffen. Dan nog, voor dit geld kan ik zelf met geen mogelijkheid een XC40 prive rijden ;-)
Ik kan ook het laden in het buitenland declareren, maar ik vind het toch wel netjes om wat kosten te besparen voor de baas(misschien scheelt het nog dat ik bij een klein consultancy bedrijfje werk). Ionity laden met Plugsurfing is €0,35 per kWh ipv €0,79 per kWh.

• jswinkels
Zo terug van vakantie.
De reis gaat naar Italie, eerste rit naar Oostenrijk via "vermijd snelwegen". 2 x overnachting in Duitsland, wat is dat lekker relaxed. Hotels met laadmogelijkheid, dus geen stress. Verbruik op 18.5 (na 900 km)
2e stuk van Oostenrijk naar Italie toch maar snelweg gepakt, Italie is niet zo bezaaid met snelle laadpalen (behalve bij de snelweg).
Italie zelf is niet altijd even makkelijk om easy te laden. Vooral in Toscane moet je soms 1 uur rijden voor een snellader, de andere laders zijn of 22kw of heel soms 50kw. Ook is het soms een "sport" om ze te vinden.
Terugreis alles via de snelweg, geen problemen, uiteindelijk na 3500 km gereden te hebben een verbruik van 19.5 (niet slecht). ACC op 125
- Internet valt weg en duurt lang voordat het terugkomt bij overgang naar ander land (roaming geeft issues). TuneIn valt dan weg, navigatie gaat gewoon door, maar traffic komt dan niet binnen
- Navigatie route gaf altijd pessimistische procenten over aan, tijdens het rijden kreeg ik elke rit tussen de 5-10 procent meer over bij aankomst. (is wel positief natuurlijk).

Al met al, een plezierige, relaxte vakantierit gemaakt, zonder stress.
Bij mij kreeg ik toch echt altijd lader langs de snelweg voorgeschoteld. Vanwege inderdaad de pessimistische inschatting kan de navigatie wel veel efficiënter. Ik heb handmatig vaak gekeken welke (Ionity) lader verderop op de route lag. Vaak haalde ik die net volgens de planning, maar uiteindelijk had ik altijd veel meer over. Maps ontzorgt je wat dat betreft nog niet volledig.

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Lees net dit op het Amerikaanse Volvo XC40 & C40 Recharge Facebook-pagina:

Received this from Volvo today. I ordered last August and it’s currently scheduled for January.

“The factory have huge problems with Twin Engines (parts and semi-conductors in twins) they have removed the Twin engine for ordering now and we can no longer place a new order for a twin engine. At the moment we have no idea when orders in holding pool for twins will start production again.

Volvo are asking customers to consider single electrics as these do have anticipated build slots.”

Hebben Nederlandse P8 bestellers dit al gehoord? Of zou dit alleen in Amerika spelen? In Nederland nog gewoon te bestellen zie ik net...

[ Voor 8% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 25-08-2022 22:32 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jswinkels schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Ik kan ook het laden in het buitenland declareren, maar ik vind het toch wel netjes om wat kosten te besparen voor de baas(misschien scheelt het nog dat ik bij een klein consultancy bedrijfje werk). Ionity laden met Plugsurfing is €0,35 per kWh ipv €0,79 per kWh.
Uiteraard denken we om de baas.
Op dit moment rij ik helaas nog Diesel, de tankpas is geldig in NL zowel als Europees.
Ik was dus in Duitsland deze zomer, een dagje, en heb daar gewoon kunnen tanken met de tankpas.
Ik hoop dat de laadpas die ik bij de nieuwe wagen krijg ook zoiets heeft.
En dan is het inderdaad netjes om met plugsurfing die korting mee te pakken, maar als ik moet kiezen tussen de laadpas van het leasebedrijf waarbij ik de rekening nooit zie, OF een plugsurfing waarvan ik op de rekening moet wachten en dan moet gaan declareren, dan is de eerste toch wel de optie die ik dan kies.

Ik heb al te vaak teveel voorgeschoten, eenmaal had ik een declaratie van 2700 euro, ik was toen voor de baas in Rijaad geweest, hotel kostte daar 290 euro per nacht en ik was er 7 nachten, nog eten erbij, alles zelf voorschieten en pas achteraf terugkrijgen. Voor een uitzondering prima, maar moet geen gewoonte worden.
En dat geldt ook voor laadsessies ;-)

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Uiteraard denken we om de baas.
Op dit moment rij ik helaas nog Diesel, de tankpas is geldig in NL zowel als Europees.
Ik was dus in Duitsland deze zomer, een dagje, en heb daar gewoon kunnen tanken met de tankpas.
Ik hoop dat de laadpas die ik bij de nieuwe wagen krijg ook zoiets heeft.
En dan is het inderdaad netjes om met plugsurfing die korting mee te pakken, maar als ik moet kiezen tussen de laadpas van het leasebedrijf waarbij ik de rekening nooit zie, OF een plugsurfing waarvan ik op de rekening moet wachten en dan moet gaan declareren, dan is de eerste toch wel de optie die ik dan kies.

Ik heb al te vaak teveel voorgeschoten, eenmaal had ik een declaratie van 2700 euro, ik was toen voor de baas in Rijaad geweest, hotel kostte daar 290 euro per nacht en ik was er 7 nachten, nog eten erbij, alles zelf voorschieten en pas achteraf terugkrijgen. Voor een uitzondering prima, maar moet geen gewoonte worden.
En dat geldt ook voor laadsessies ;-)
Gewoon een Credit card aan je baas vragen en die exclusief voor zakelijke uitgaven gebruiken. Zelf dergelijke bedragen moeten voorschieten vind ik nogal ver gaan.
Onderweg betalen met een credit card van de baas deed ik destijds ook ( hotels, vluchten, verblijf, tolwegen etc) en ik haalde er meestal ook wat lokale valuta mee uit de muur voor kleine uitgaven ter plekke (fooien, koffie, parkeren etc). Dat alles verantwoorde ik regelmatig keurig in een declaratie.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:27:
[...]

Gewoon een Credit card aan je baas vragen en die exclusief voor zakelijke uitgaven gebruiken. Zelf dergelijke bedragen moeten voorschieten vind ik nogal ver gaan.
Onderweg betalen met een credit card van de baas deed ik destijds ook ( hotels, vluchten, verblijf, tolwegen etc) en ik haalde er meestal ook wat lokale valuta mee uit de muur voor kleine uitgaven ter plekke (fooien, koffie, parkeren etc). Dat alles verantwoorde ik regelmatig keurig in een declaratie.
Vaak genoeg gevraagd, kregen we niet!
Die was alleen voor directie voorbehouden.
Het is een fijne firma, ik werk er graag, maar dit soort zaken zijn ze soms wat stug en niet meewerkend in. Verder doen ze echt veel voor het personeel, maar die paar uitzonderingen zoals die reis van mij destijds (2018 inmiddels) dat valt buiten de dagelijkse orde en dan is er een probleem, dat willen ze niet dus los het dan zelf maar op.

Overigens heb ik op die manier wel veel steden over de hele wereld gezien de laatste 10 jaar, van USA tot Venezuele en Cuba, van Berlijn tot Zimbabwe, van Moskou tot Peking en Singapoire, Kuala Lumpur en Manilla en nog veel meer. Alles voorschieten en terugvragen.
Na die ene van 2700 euro was die maat vol, en nu heb ik zoiets van niets meer voorschieten, ze regelen maar een goede betaalmethode net zoals jij bedoelt een zakelijke CreditCard.

En dat ook met de leasewagen: Tanken/laden via de tank/laadpas prima, maar zelf betalen en dan declareren? liever niet meer! En wat is het voor moeite om voor mensen die je naar klanten in Belgie en Duitsland stuurt een setje werkende laadpassen te regelen, doe dat gewoon.

Als het prive is, dan ligt het nog wat anders, maar ook dan: we betalen eigen bijdrage naast de bijtelling, voor privegebruik. Dat moet de brandstof/energie kosten voor private kilometers dekken. Dan ga ik die niet ook nog eens voorschieten.

Maar goed, nog ruim 7 weken tot de levering van mijn XC40 P6 plus, en dan gaan we hier eens naar kijken allemaal ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Snap dat t beetje dood was. Maar mag het hele laadpas lease verhaal in een ander topic? Gaat nu wel erg ver off topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Veromor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:22:
Snap dat t beetje dood was. Maar mag het hele laadpas lease verhaal in een ander topic? Gaat nu wel erg ver off topic.
Eens, het hoort ook in het laadpalen topic volgens mij. Maar het kwam hier zo ter sprake.
Ik zal me weer op de Volvo (X)C40 Recharge EV richten, het offtopic kwam ook deels van mij namelijk.
Dank dat je er even op wijst! (in real life ben ik ook zo'n gezellige kletser waardoor het onderwerp ongemerkt snel afdwaalt 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesVerweel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2023
Gisteren helaas noodgedwongen 2,5 uur aan een snellaadpaal gehangen :-( . Bij koppelen laadkabel na 3 seconden foutmelding van laadsessie, rood lampje en foutmelding op dashboard. Dit gebeurt wel vaker (ongeveer 1 op de 5 laadpogingen), en dan is het een kwestie van ontgrendelen met het knopje naast de stekker, of eventueel via het dashboard en de sessie opnieuw starten of een andere paal zoeken. Gisteren helaas niet. Rode lampje ging van rood naar snel groen knipperen, en de stekker liet zich niet meer ontgrendelen. Volvo On Call gebeld, en na hele lijst van tips & trucs geen succes, dus ze konden niets meer voor me doen behalve de wegenwacht erbij halen. Na 1,5 uur wegenwacht bij de auto, ook nog allerlei dingen geprobeerd, onder andere - zonder succes - zoeken naar een mechanische noodhendel. Uiteindelijk 12v accu 10 minuten ontkoppeld, en na weer aansluiten kon ik - 2,5 uur later - eindelijk de kabel ontgrendelen. Daarna nieuwe laadsessie aan andere paal geprobeerd, geen foutmelding dus 15 min bijgeladen, na stoppen sessie wederom niet mogelijk te ontkoppelen!! Gelukkig bleef de wegenwacht wachten tijdens deze laadsessie dus hele riedeltje opnieuw gedaan. Auto staat nu bij dealer. Er blijkt overigens geen noodhendel aanwezig in model Y21! Ik rij veel km dus ontkom niet aan snelladen, hopelijk vinden ze een oorzaak en is er een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Eens, het hoort ook in het laadpalen topic volgens mij. Maar het kwam hier zo ter sprake.
Ik zal me weer op de Volvo (X)C40 Recharge EV richten, het offtopic kwam ook deels van mij namelijk.
Dank dat je er even op wijst! (in real life ben ik ook zo'n gezellige kletser waardoor het onderwerp ongemerkt snel afdwaalt 8)7 )
Supersaai onderwerp dat laadpalen gedoe evenals leveringen onderwerp.... Hier zijn andere topics voor in het leven geroepen toch?

@ron65 Je bent ook wel een aardige keyboardridder. Heel eerlijk ben je de enige waarvan ik de posts eigenlijk niet lees omdat er zo gigantisch veel tekst in staat.

(Dit is aardig bedoelt he beste moderator. IRL ben ik echt een aardig gast, echter wordt mijn sarcastisch forum-ondertoon niet gevat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Supersaai onderwerp dat laadpalen gedoe evenals leveringen onderwerp.... Hier zijn andere topics voor in het leven geroepen toch?

@ron65 Je bent ook wel een aardige keyboardridder. Heel eerlijk ben je de enige waarvan ik de posts eigenlijk niet lees omdat er zo gigantisch veel tekst in staat.

(Dit is aardig bedoelt he beste moderator. IRL ben ik echt een aardig gast, echter wordt mijn sarcastisch forum-ondertoon niet gevat.)
Hahaha, je hebt gelijk 8)7 , ik tik te makkelijk te veel.
Deze beter ? _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ergodyne1
ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Hahaha, je hebt gelijk 8)7 , ik tik te makkelijk te veel.
Deze beter ? _/-\o_
Hahahaha, misschien eens een boek schrijven dan?

'De memoires van Ron65 die op zijn XC40 wacht'.

Met ondertitel: Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Hahahaha, misschien eens een boek schrijven dan?

'De memoires van Ron65 die op zijn XC40 wacht'.

Met ondertitel: Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
_O- oOo :)F *O* -O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoB

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ergodyne1
Hahahaha, MAND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Was ff leuk, ik probeer in ieder geval wat minder lange epistels te maken. Doe mn best ;)

maar we moeten wel kwijt kunnen wat we willen zeggen, tenslotte is een forum ervoor om te discusieren, als je daarbij niets meer mag typen zowat slaat het toch al discutabele "less is more" zijn doel vierkant voorbij natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Was ff leuk, ik probeer in ieder geval wat minder lange epistels te maken. Doe mn best ;)

maar we moeten wel kwijt kunnen wat we willen zeggen, tenslotte is een forum ervoor om te discusieren, als je daarbij niets meer mag typen zowat slaat het toch al discutabele "less is more" zijn doel vierkant voorbij natuurlijk. 8)
Ron jij mag helemaal losgaan op dat toestenbord!!! No Limits!!! (of ik het lees is een tweede :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
https://www.volvocars.com...-reparatieset-voor-banden
Gebruikt iemand de meegeleverde compressor wel eens om de banden op spanning te houiden? Ik heb zojuist een poging gedaan maar heb het na 1 band opgegeven en ben 2km verderop naar een pomp gereden. Het duurt vrij lang en de exacte spanning is heel moeilijk af te lezen. Het is een dik wijzertje dat over alle streepjes van de schaal heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
NicoB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:50:
Gebruikt iemand de meegeleverde compressor wel eens om de banden op spanning te houiden? Ik heb zojuist een poging gedaan maar heb het na 1 band opgegeven en ben 2km verderop naar een pomp gereden. Het duurt vrij lang en de exacte spanning is heel moeilijk af te lezen. Het is een dik wijzertje dat over alle streepjes van de schaal heen gaat.
Dat ding is daar ook niet echt voor gemaakt. Het is voor een noodreparatie, niet om de spanning bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

Lancer

What the......

ergodyne1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Dat ding is daar ook niet echt voor gemaakt. Het is voor een noodreparatie, niet om de spanning bij te houden.
Idd, het makkelijkste en snelste is een goede voetpomp met manometer die je regelmatig (bv na iedere keer auto wassen) gebruikt om je banden op niveau te houden. Een paar keer pompen is dan genoeg. Die voetpomp kan ook prima dienst doen als fietspomp.

Met die bijgeleverde pompen is het netjes opwikkelen van de draad vaak al een nachtmerrie.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
NicoB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:50:
Ik had al allerlei Makita accu gereedschap in bezit en heb voor dezelfde accu’s een luchtpomp gekocht. De ‘afslagwaarde’ is digitaal in te stellen. Ik doe er iedere 2 weken een rondje mee langs onze beide auto’s, werkt snel en nauwkeurig (en gemakkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
In april de C40, p6 Ultimate besteld (19 inch, getinte ramen en Silver Dawn metallic). Levertijd destijds oktober, nu november. Kan morgen weer anders zijn. We kunnen ons er heel druk om maken, maar met Corona, Taiwan/China, laag water en hoge brandstofprijzen is het koffiedik kijken.

Ik heb te doen met de mensen die er wakker van liggen ;) gewoon rustig afwachten!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:00:
In april de C40, p6 Ultimate besteld (19 inch, getinte ramen en Silver Dawn metallic). Levertijd destijds oktober, nu november. Kan morgen weer anders zijn. We kunnen ons er heel druk om maken, maar met Corona, Taiwan/China, laag water en hoge brandstofprijzen is het koffiedik kijken.

Ik heb te doen met de mensen die er wakker van liggen ;) gewoon rustig afwachten!
Ik heb begin mei C40 Ultimate Twin besteld (met pixel lampen). Geen idee wanneer het ding uiteindelijk gemaakt gaat worden, ik denk ook dat helemaal niemand dat zeker weet. Eerst was ‘december’ voorzien’ , nu staat er een onduidelijke formulering in de app. Wat mij betreft is levertijd geen punt. Maar ik wil ‘m in ieder geval niet voor 1/1/23 op naam hebben ivm ‘bouwjaar’, maar ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over een te vroege levering…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Weet iemand of het de bedoeling is dat je push notificatie krijgt als laden zomaar stopt? Is dat een functie die er al in zit of komt dat nog? Zie het ook niet in de lijst staan met features aanstaande.

Ik krijg overigens geen berichten wat echt super irritant is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Mga1600 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Ik heb begin mei C40 Ultimate Twin besteld (met pixel lampen). Geen idee wanneer het ding uiteindelijk gemaakt gaat worden, ik denk ook dat helemaal niemand dat zeker weet. Eerst was ‘december’ voorzien’ , nu staat er een onduidelijke formulering in de app. Wat mij betreft is levertijd geen punt. Maar ik wil ‘m in ieder geval niet voor 1/1/23 op naam hebben ivm ‘bouwjaar’, maar ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over een te vroege levering…..
Las dit gisteren op het Amerikaanse Volvo XC40 & C40 Recharge Facebook-pagina:

Received this from Volvo today. I ordered last August and it’s currently scheduled for January.

“The factory have huge problems with Twin Engines (parts and semi-conductors in twins) they have removed the Twin engine for ordering now and we can no longer place a new order for a twin engine. At the moment we have no idea when orders in holding pool for twins will start production again.

Volvo are asking customers to consider single electrics as these do have anticipated build slots.”

Hebben Nederlandse P8 bestellers dit al gehoord? Of zou dit alleen in Amerika spelen? In Nederland nog gewoon te bestellen zie ik net... Zou dit de levertijden nog meer rekken misschien?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Las dit gisteren op het Amerikaanse Volvo XC40 & C40 Recharge Facebook-pagina:

Hebben Nederlandse P8 bestellers dit al gehoord? Of zou dit alleen in Amerika spelen? In Nederland nog gewoon te bestellen zie ik net... Zou dit de levertijden nog meer rekken misschien?
Nee (nog?) niets over gehoord. Heeft misschien te maken met het contingent auto’s dat per land toegewezen/ gepland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik weet niet zeker of ik al geschreven had dat EVMap een handige app is in de auto. Staat sinds kort in de playstore. Deze laat álle laadpunten in de buurt van de auto zien met hun beschikbaarheid en eigenschappen.

En voor degenen zonder DAB die niet voor TuneIn willen betalen: Carsensors lijkt een goed alternatief. Staat ook in de store en is gratis.

[ Voor 24% gewijzigd door Mga1600 op 27-08-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Mga1600 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:15:

En voor degenen zonder DAB die niet voor TuneIn willen betalen: Carsensors lijkt een goed alternatief. Staat ook in de store en is gratis.
Interessant.. ga ik zeker proberen. Ik gebruik nu (gratis) Tunein; je moet inderdaad registreren voor een betaald account, maar als je dat betaalde account opzegt in de gratis proefperiode, kun je Tunein blijven gebruiken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
jorisjansen3 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Interessant.. ga ik zeker proberen. Ik gebruik nu (gratis) Tunein; je moet inderdaad registreren voor een betaald account, maar als je dat betaalde account opzegt in de gratis proefperiode, kun je Tunein blijven gebruiken…
Probleem is alleen dat TuneIn niet automatisch verder gaat met afspelen als je opnieuw in de auto stapt en na zo’n 20 seconden een foutmelding geeft waardoor je terug de app in moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 21:41
WildOne schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Probleem is alleen dat TuneIn niet automatisch verder gaat met afspelen als je opnieuw in de auto stapt en na zo’n 20 seconden een foutmelding geeft waardoor je terug de app in moet.
En daarom gebruik ik openradio: die speelt door zodra de internetverbinding is hersteld. Dus ook als je opnieuw de auto in stapt.

TuneIn stopt ook als je een landsgrens overgaat (omdat de auto ook dan even de internetverbinding kwijt is): ook daar herstelt openradio de verbinding wel met het radiostation zodra die weer internetverbinding heeft…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 22:33
over9000 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:13:
Weet iemand of het de bedoeling is dat je push notificatie krijgt als laden zomaar stopt? Is dat een functie die er al in zit of komt dat nog? Zie het ook niet in de lijst staan met features aanstaande.
Dat is wel erg geavanceerde technologie wat je benoemt, denk niet dat Volvo in staat is om dat voor elkaar te krijgen >:)

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Wordt Dab+ nog steeds niet geleverd op MY23?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Vulcan750 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:21:
Wordt Dab+ nog steeds niet geleverd op MY23?
Auto’s die gebouwd zijn na maart 22 hebben weer dab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
boldg1974 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:20:
[...]
Dat is wel erg geavanceerde technologie wat je benoemt, denk niet dat Volvo in staat is om dat voor elkaar te krijgen >:)
Of dan toch minstens een jaar werk om dit geprogrammeerd en vrij van bugs te krijgen...
Pagina: 1 ... 102 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"