Mga1600 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:27:
[...]
Gewoon een Credit card aan je baas vragen en die exclusief voor zakelijke uitgaven gebruiken. Zelf dergelijke bedragen moeten voorschieten vind ik nogal ver gaan.
Onderweg betalen met een credit card van de baas deed ik destijds ook ( hotels, vluchten, verblijf, tolwegen etc) en ik haalde er meestal ook wat lokale valuta mee uit de muur voor kleine uitgaven ter plekke (fooien, koffie, parkeren etc). Dat alles verantwoorde ik regelmatig keurig in een declaratie.
Vaak genoeg gevraagd, kregen we niet!
Die was alleen voor directie voorbehouden.
Het is een fijne firma, ik werk er graag, maar dit soort zaken zijn ze soms wat stug en niet meewerkend in. Verder doen ze echt veel voor het personeel, maar die paar uitzonderingen zoals die reis van mij destijds (2018 inmiddels) dat valt buiten de dagelijkse orde en dan is er een probleem, dat willen ze niet dus los het dan zelf maar op.
Overigens heb ik op die manier wel veel steden over de hele wereld gezien de laatste 10 jaar, van USA tot Venezuele en Cuba, van Berlijn tot Zimbabwe, van Moskou tot Peking en Singapoire, Kuala Lumpur en Manilla en nog veel meer. Alles voorschieten en terugvragen.
Na die ene van 2700 euro was die maat vol, en nu heb ik zoiets van niets meer voorschieten, ze regelen maar een goede betaalmethode net zoals jij bedoelt een zakelijke CreditCard.
En dat ook met de leasewagen: Tanken/laden via de tank/laadpas prima, maar zelf betalen en dan declareren? liever niet meer! En wat is het voor moeite om voor mensen die je naar klanten in Belgie en Duitsland stuurt een setje werkende laadpassen te regelen, doe dat gewoon.
Als het prive is, dan ligt het nog wat anders, maar ook dan: we betalen eigen bijdrage naast de bijtelling, voor privegebruik. Dat moet de brandstof/energie kosten voor private kilometers dekken. Dan ga ik die niet ook nog eens voorschieten.
Maar goed, nog ruim 7 weken tot de levering van mijn XC40 P6 plus, en dan gaan we hier eens naar kijken allemaal ;-)