Even een ervaring delen. Paar weken geleden werkte het opladen van de auto bij verschillende palen niet goed. Ik trok iedere keer de zekering uit de paal met de auto. Eerst dacht ik dat het toeval / pech was. Na vier paaltjes (en bellen met de klantenservice) deed een vijfde paal het toch wel. Klantenservice gaf aan, kan niet aan de auto liggen, Volvo is prima auto en nooit zoiets gehoord. Ok, zal wel. Auto laadt weer, dus ik was enigszins tevreden.
Paar dagen later, precies het zelfde verhaal, ik ga weer opladen. Trek weer twee palen omver. Wat er gebeurt, ik sluit aan, hang pas er aan, dan hoor je het verzekeren en een paar geluidjes in de paal die je hoort als je gaat opladen, en dan ineens niks meer. De paal gaat uit. Auto geeft een error / rood lampje. Weer naar een andere paal gegaan waar die het vorige keer wel deed, en auto laadt weer zonder probleem.
Nu moest ik nog voor een beurt, dus dit gelijk maar even benoemt. Wat blijkt, er is dus wel iets stuk. Onderdeel 'OBC' bij de oplaadunit van de auto, onderdeel is ook niet op voorraad, inmiddels zit ik in de vierde week te wachten dat dit onderdeel overkomt uit China. Maar door de lockdown in Shanghai, wordt het onderdeel nu niet geproduceerd/verscheept. Ik heb vervangend vervoer (benzine variant XC40) maar toch irritant. Dealer weet het ook niet goed behalve dat ze moeten wachten tot Volvo / China het onderdeel kan leveren en dat kan nog wel even duren