Ik heb gisteren mijn auto kunnen ophalen na wachten vanaf september afgelopen jaar. Wat een plezier! Het is een full option twin XC40 zwart. Mijn vorige auto was 10 jaar lang een Volvo XC70 D5 met 463k op de tellen. Hierin heb ik probleemloos heel veel kilometers en reizen gemaakt. Een fantastische auto en ik was eerlijk gezegd ook wel een beetje bang of een nieuwe kon tippen aan deze auto. Voordat ik hem heb ingeleverd, had ik even een geluidstest bij 130km op de autobaan gemaakt en dit heb ik met de XC40 ook gedaan. Zelfde geluidsniveau 80db. Ik denk dat er iets meer windruis is tov de XC70 en minder motorgeluid, wat dit dan weer compenseert. Maar de XC70 was ook erg stil, dus helemaal prima.
Dan het rijden. Dit is werkelijk een genot met fabelachtig optrekken en krachtig kunnen remmen met de generator waardoor je de echte rem bij normaal gebruik niet nodig bent. Ik ben er nog niet over uit wat ik met de pilot assist (zelf sturen) ga doen. Tot nu toe erger ik me hieraan en wil ik liever zelf in controle zijn wat een hoger rijplezier geeft dan elke keer een rukje aan het stuur voelen. Die schakel ik denk ik vandaag uit.
Blijft nog over het trillen als je over een lijn gaat. Op zich is dit wel een veilige voorziening, maar ik heb me in 30 jaar aangewend om richting aan te geven bij verplaatsen naar een linker gelegen rijbaan, maar als ik dan rechts terug invoeg, doe ik dit altijd zonder knipperlichten. Dat werkt nu niet meer. Dus nog een besluit nemen, knipperlichten of uitschakelen
Dan de infotainment, geweldig! Google begrijpt me helemaal. Als ik zeg "wat is de uitslag van Fortuna Sittard - FC Twente" zegt hij helaas het goede antwoord

(verwarming hoger zetten, algemene dingen navigeren, helemaal top). Spotify werkt perfect. FM radio ook. Ik heb er geen DAB+ inzitten, maar dit wordt er tzt wel geactiveerd / ingebouwd.
Ik heb nog wel een paar vragen, waar ik de dealer misschien niet voor hoef te bellen.
*Links in de deur zitten 2 standen van memorie van de stoelen en spiegels. Ik heb er 1 voor mijn ingesteld. Kun je dan aan 1 sleutel, 2 memoriestanden koppelen, zodat de 2e stand voor mijn vrouw is?
*Kan mijn vrouw ook de Volvo app gebruiken met dezelfde inloggegevens?
*Als je aan de andere sleutel een 2e profiel aanhangt, kun je hier dan ook een ander google account koppelen?
*Kun je aan het 2e profiel dan ook weer 2 verschillende memoriestanden van stoelen en spiegels koppelen?
*Ik heb thuis een lader die op 3x 20A is gezekerd in de meterkast, maar de auto laadt met 10-11 kW, terwijl ik er dus 16kW beschikbaar heb. Nu geeft de Volvo app of dashbord geloof ik 35A 3 aan. Wordt hiermee bedoeld 3x 35A of totaal 35A en dat het 3fase is? Als het totaal is, dien ik het dus naar 60A aan te passen?
Dat was het wel ongeveer. Ik kan na 1 dagje al wel zeggen tegen alle ongeduldige lezers dat ik alles in dit topic heb gevolgd en ook best veel kritische berichten heb gelezen. Maak je niet druk, het is echt een hele mooie, degelijke en fijne auto met natuurlijk vast een aantal dingen, waarvan je denkt, dat kan beter, maar ja het is toch ook niet leuk als alles perfect is