Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
Volvar schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:50:
[...]

Bij mij staat deze niet in de koopovereenkomst en niet in de prijslijst op basis waarvan ik de auto heb samengesteld, dus dan zit het er niet op redeneer ik. Maar ik ben ook wel van de rechtlijnige ;)
Dat dit op een ander MY wel zat, is wellicht jammer, maar Volvo m.i. niet aan te rekenen .

Ook andersom rechtlijnig hoor: in mijn overeenkomst staat DAB+. Zit dat er niet op? Dan gaat het consumentenrecht bij mij in werking (recht op een compleet product, recht op een product met de overeengekomen kwaliteiten) en verwacht ik naleveren of compenseren.

En die prijsverhoging, die kunnen ze voorstellen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er akkoord mee moet gaan.
Dit gaat niet helemaal op. Ze claimen wellicht force majeure, door overmacht niet kunnen voldoen aan het contract. En dan kun je iemand daar niet zomaar aan houden.

Een rechter wijst dat niet snel toe mocht het tot een zaak komen. Maar oorlog en een wereldwijd tekort aan chips buiten Volvo om zou dat contract wel eens wat minder hard kunnen maken.

Overigens zou ik precies doen wat jij zegt. Dus ik snap het helemaal.

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
150 of 250 euro voor een 12v aansluiting?? Wat een belachelijke prijs.. nog geen 5 euro bij winparts. https://www.winparts.nl/s...kK_CWaugXT2gaAjK0EALw_wcB

[ Voor 4% gewijzigd door mich78 op 22-04-2022 23:39 ]

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik zit inmiddels een lijstje te tikken van alle zaken die Volvo nog steeds niet opgeleverd heeft na 1,5 jaar die wel verkocht zijn, ik ga een claim neerleggen van niet geleverde zaken.

Ook kwam ik ook nog die mooie oranje sleutel tegen….

Vraagje aan jullie, hebben jullie ooit die snelheidsbeperking etc gevonden qua instellingen?

Of moet dat ook nog komen?

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-11 08:50
Onderstaande brief kreeg ik via mijn wagenparkbeheerder.
Mijn Core uitvoering is in februari besteld maar ik krijg ook de prijsstijging voor de trekhaak doorberekend.
Omdat ik de trekhaak als accessoire heb geselecteerd heeft dit geen invloed op mijn bijtelling. De lichte stijging van het leasetarief neemt mijn werkgever voor zijn rekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4rwc6pfZ3EkMx8duhmR595-ioQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvJN6KTiH4gvV5ploJQGgO8Q.jpg?f=fotoalbum_large

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
Spanky79 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:37:
[...]

Dit gaat niet helemaal op. Ze claimen wellicht force majeure, door overmacht niet kunnen voldoen aan het contract. En dan kun je iemand daar niet zomaar aan houden.

Een rechter wijst dat niet snel toe mocht het tot een zaak komen. Maar oorlog en een wereldwijd tekort aan chips buiten Volvo om zou dat contract wel eens wat minder hard kunnen maken.

Overigens zou ik precies doen wat jij zegt. Dus ik snap het helemaal.
Snap wat je stelt, echter :)
Het chiptekort bestond al op moment van aankoop. Zelfs onderwerp van gesprek van mijn kant richting dealer geweest. Was geen issue met mijn opties (P6 plus).
Daar zal ik dus niet heel gevoelig voor blijken (ze hadden er ook voor kunnen kiezen (zoals later) bepaalde opties niet aan te bieden).

Mocht de DAB+ er dus niet op zitten dan bouwen ze die later (als chips en oorlog hopelijk verleden tijd) kosteloos in. Niks niet 1200 euro kosten. Herstel van iets dat ik al gekocht heb, dus in het aanschafbedrag inbegrepen.

Als je koopcontract niet rond was, dan is het pech. Niet raar dat ze schakelen in samenstelling in prijs naar wat ze kunnen leveren. Zie je Tesla ook continu doen.

Dan Oekraïne
Er is mij verzekerd dat het er geen essentiële onderdelen uit Oekraïne (zoals kabelbomen) in de auto zitten.
Gezien de deze week afgegeven afleverdatum (week 37) zien ze dat probleem ruim na start van het incident ook niet. Dan vind ik niet dat je je nog kunt beroepen op overmacht, tenzij de situatie drastisch wijzigt. Het is nu onderdeel van een werkelijkheid dat ze als uitgangspunt moeten zien op moment van communiceren.

Overigens: als je auto een leaseauto is, dan vind ik dat weer een ander uitgangspunt. Dan is jouw contract (of dat van je werkgever) met de leasemaatschappij en niet met Volvo. Die hebben dan onderling een koopcontract met wrs een andere dynamiek dan tussen dealer en consument.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
BarryvK schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:36:
Ik zit inmiddels een lijstje te tikken van alle zaken die Volvo nog steeds niet opgeleverd heeft na 1,5 jaar die wel verkocht zijn, ik ga een claim neerleggen van niet geleverde zaken.

Ook kwam ik ook nog die mooie oranje sleutel tegen….

Vraagje aan jullie, hebben jullie ooit die snelheidsbeperking etc gevonden qua instellingen?

Of moet dat ook nog komen?
Ben benieuwd hoe lang je lijstje wordt en of we daar nog wat aan toe kunnen voegen…..

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• BarryvK
boldg1974 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:29:
[...]

Ben benieuwd hoe lang je lijstje wordt en of we daar nog wat aan toe kunnen voegen…..
Dit zijn grofweg de punten, ik heb de prijslijst van September 2020 stuk voor stuk nagekeken wat er geleverd zou moeten zijn:
- Apple CarPlay (NFC)
- Android Auto: is dit nog überhaupt op de radar?
- Stabiele App integratie met de beloofde slimme functies zoals:
* Voorverwarmen (niet stabiel)
* Actuele SOC (niet stabiel)
* Rit registratie
* Waar is mijn Volvo zoekfunctie
- Orange key, ik dacht dat dit iets zou doen met bijvoorbeeld je auto uitlenen? En dat je de auto met deze sleutel in een beperkt (vermogens/snelheids) profiel kon plaatsen?, ik lees ook nog iets over de levering van een “red key” maar is deze niet het zelfde?
- Een gevulde AppStore, met bijvoorbeeld de vivaldi browser (wel geleverd door polestar?) en YouTube
- Verlichtingspack2: Ik heb volgens de prijslijst “meerkleurige” interieur verlichting, maar het is nergens aan te sturen
- “Met leder beklede afstandsbediening” - de huidige is van kunstof
- “Metalen sierstrip in opening bagage ruimte” - niet aanwezig
- Onderdeel van Versatily: opbergvak onder de bestuurderstoel

[ Voor 0% gewijzigd door BarryvK op 23-04-2022 12:03 . Reden: Uiteenzetten van app punten ]

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prijslijsten en brochures bevatten altijd de algemene disclaimer dat de producent het recht heeft wijzigingen aan te brengen.

Zie daarnaast de BOVAG voorwaarden die betrekking hebben op de dealer. In de koopovereenkomst moet bijvoorbeeld expliciet worden aangegeven dat de prijs vast is. Als dat niet het geval is, dan zijn toekomstige prijswijzigingen van toepassing (positief en negatief).
Wijzigingen in overheidsheffingen worden altijd doorberekend, ook bij een vaste prijs.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Texie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:51:
[...]

Ik heb hem gewoon. Mijn P8 is van eind 2020.
Ook mijn P8 van Februari 2921 heeft een 12-Volt-aansluiting in de bagageruimte.

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Ik ben het met @Volvar eens dat je bij klachten onderscheidt moet maken tussen privé-koop, zakelijke-koop, privé-lease en zakelijk-lease via een leasemaatschappij. Bij zakelijke-lease via een leasemaatschappij zul je jouw leasemaatschappij moeten overtuigen van jouw gelijk en zullen zij moeten dealen met de dealer. De vraag is hoeveel tijd en energie zij in dit soort gesprekken willen stoppen. Natuurlijk zullen zij er een telefoontje aan spenderen, maar uiteindelijk kun jij toch geen kant op, zelfs de opdracht annuleren is vaak al een probleem omdat tussen jou en de leasemaatschappij ook nog eens me werkgever zit. En vaak hebben ze niet zoveel op met dit soort discussies.

Dealers worden door leasemaatschappijen helemaal “uitgeknepen” (enorme korting bij aanschaf, vaste bedragen voor levering en onderhoudswerkzaamheden) en dat heeft zo zijn consequenties. Ik heb dit enkele decennia als zakelijke leaserijder zelf aan den lijve mogen meemaken.

Ondanks dat ik mijn P8 full options prive heb aangeschaft, heb ik geen uitgebreide specificatie ontvangen van de dealer. Ik moet het simpelweg “doen” met een eenvoudig contract en een folder die ik zelf van het internet heb gedownload (jawel, dit wordt mijn eerste nieuwe auto na al die jaren rond te hebben gereden in leaseauto’s. Wellicht had ik die exacte specificatie moeten “eisen” als bijlage bij het contract, maar daar heb ik dus niet aan gedacht). De exacte specificatie van de auto staat in het systeem van de dealer waar ik de auto heb aangeschaft. Ik mag hopen dat niemand daar nadat de order is geplaatst, specificaties van de auto onopgemerkt kan wijzigen.

Mijn auto heb ik in februari 2022 besteld en ik wilde hem pas na 1 januari 2023 geleverd hebben. Inmiddels heb ik te horen gekregen dat de dealer de auto in december verwacht. Mocht hij na inspectie tot de conclusie komen dat er nog chips of Pixel LED lampen ontbreken, dan heeft hij nog 1 maand de tijd om dit soort problemen te verhelpen. :)

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 12:32
Adriaen87 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:20:
[...]

Ook mijn P8 van Februari 2921 heeft een 12-Volt-aansluiting in de bagageruimte.
Amai. Da´s wel heel knap. Ik had nooit verwacht dat de P8 zo lang zou bestaan, en dan nog wel met zo´n ouderwetse 12V aansluiting 8)

• Volvar
Claude schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:30:
Prijslijsten en brochures bevatten altijd de algemene disclaimer dat de producent het recht heeft wijzigingen aan te brengen.

Zie daarnaast de BOVAG voorwaarden die betrekking hebben op de dealer. In de koopovereenkomst moet bijvoorbeeld expliciet worden aangegeven dat de prijs vast is. Als dat niet het geval is, dan zijn toekomstige prijswijzigingen van toepassing (positief en negatief).
Wijzigingen in overheidsheffingen worden altijd doorberekend, ook bij een vaste prijs.
Eenzijdige wijziging van een bestaande overeenkomst wezenlijk in het nadeel van een consument mag niet zondermeer, hoe je het ook in je folder zet.

Voer je het een prijsverhoging door, ookal zet je het in de algemene voorwaarden, dan is dit een grond om te mogen ontbinden. Zou ook mooi worden anders. Mensen lokken met een prijs en vervolgens er doodleuk een paar duizend euro bij optellen.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-11 12:27
Ik kwam op een weg met dubbele baan in mijn rijrichting uit bij een stoplicht.
Als ca 5-e auto in de rij stond ik zo op de linkerbaan dat naast me de afslag naar links begon/eindigde.
Een auto piepte vlak langs me met behoorlijke snelheid de afslag op.
Dat was reden voor mijn gordel om aan te spannen, dat gaat stevig zeg! (ben zelf ook stevig)

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volvar schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:57:
[...]

[...]

Voer je het een prijsverhoging door, ookal zet je het in de algemene voorwaarden, dan is dit een grond om te mogen ontbinden.

[...]
Bij een prijsstijging kan de koper binnen 10 dagen de overeenkomst ontbinden, tenzij sprake is van een prijsstijging vanwege een heffing van de overheid.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Claude schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:56:
[...]

Bij een prijsstijging kan de koper binnen 10 dagen de overeenkomst ontbinden, tenzij sprake is van een prijsstijging vanwege een heffing van de overheid.
Wat natuurlijk weer wat lastiger ligt als je via werk leasecontract hebt. Want dan moet je hen weer overtuigen, annuleren, wat anders zoeken, waardoor je je huidige langer operationeel moet houden of een tijdelijke auto in moet...

• Jan Hoogland
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
Website rvo, houden met de SEPP regeling al rekening met komende prijsverhogingen.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit dan wel melden en kunnen aantonen.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
PKlein schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:40:
Onderstaande brief kreeg ik via mijn wagenparkbeheerder.
Mijn Core uitvoering is in februari besteld maar ik krijg ook de prijsstijging voor de trekhaak doorberekend.
Omdat ik de trekhaak als accessoire heb geselecteerd heeft dit geen invloed op mijn bijtelling. De lichte stijging van het leasetarief neemt mijn werkgever voor zijn rekening.

[Afbeelding]
Deze prijsstijging stond ook op de prijstlijst van mei 2022. Ik zie nu ook de voorlopige prijslijst vanaf januari 23 en in de configurator waarbij er nog eens 1.500 bovenop komt.
Prijs voor 1 april voor Ultimate 51.995 vanaf 1 april 53.495. Prijslijst 1 januari 2023 54.995.

Maar even contact opnemen met de dealer hierover.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Andre Pen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-11-2024
Wij hebben reeds een jaar een P8. Blij mee, rijd als een zonnetje. Laden thuis gaat prima, onderweg vaak ook, maar we hebben nu twee keer bij dezelfde parkeer garage in Hilversum problemen met het laden. De auto is dan compleet dood. Deuren gaan niet meer open. ANWB erbij om de auto te openen. De kleine accu is dan leeg? Kent iemand dit probleem. Nu twee keer bijna 2 uur op de ANWB moeten wachten ...
Lader: Ecotap / Avia / Eco Save.

• Waterblok
Een keer thuis gehad, laadschema om 24:00 starten laden.
Deed niks auto dood.
12V accu (ANWB via Volvo) niet leeg maar polen los en weer vast, probleem opgelost.(=Reset)
Blij dat ik gecheckt had of laden gestart was, volgende dag stond 165km heen en weer terug op programma

• catman8404
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
BarryvK schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:01:
[...]

Dit zijn grofweg de punten, ik heb de prijslijst van September 2020 stuk voor stuk nagekeken wat er geleverd zou moeten zijn:
- Apple CarPlay (NFC)
- Android Auto: is dit nog überhaupt op de radar?
- Stabiele App integratie met de beloofde slimme functies zoals:
* Voorverwarmen (niet stabiel)
* Actuele SOC (niet stabiel)
* Rit registratie
* Waar is mijn Volvo zoekfunctie
- Orange key, ik dacht dat dit iets zou doen met bijvoorbeeld je auto uitlenen? En dat je de auto met deze sleutel in een beperkt (vermogens/snelheids) profiel kon plaatsen?, ik lees ook nog iets over de levering van een “red key” maar is deze niet het zelfde?
- Een gevulde AppStore, met bijvoorbeeld de vivaldi browser (wel geleverd door polestar?) en YouTube
- Verlichtingspack2: Ik heb volgens de prijslijst “meerkleurige” interieur verlichting, maar het is nergens aan te sturen
- “Met leder beklede afstandsbediening” - de huidige is van kunstof
- “Metalen sierstrip in opening bagage ruimte” - niet aanwezig
- Onderdeel van Versatily: opbergvak onder de bestuurderstoel
Nu ik zo dit lijstje zie ben ik ook maar op mijn offerte gaan kijken.

Ik had nog een afsluitbare dashboard kastje op mijn lijstje staan.
En volgens mij stond er ook zoiets op als een gekoeld dashboard kastje.

Heeft iemand daar iets van vernomen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:51
Beetje bij beetje zie je de range assistent er meer KM bij op gooien. Het gemiddelde verbruik daalt natuurlijk ook met dit mooie weer. Vanmorgen bij 100% laden stond er 360km.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:27
Juancho schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:33:
Beetje bij beetje zie je de range assistent er meer KM bij op gooien. Het gemiddelde verbruik daalt natuurlijk ook met dit mooie weer. Vanmorgen bij 100% laden stond er 360km.
Ja, hier gaat de range (weergave) ook steeds verder omhoog. Gisteren z I de RA 350 km bij 90% soc, maar het was natuurlijk ook uitzonderlijk mooi weer de laatste tijd.
Volgende week weer wat kouder helaas.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• BarryvK
catman8404 schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:29:
[...]

Ik heb wel een rooster bovenin in het dashboardkastje, denk dat daar de koudere lucht uitkomt.
Qua dashboardkastje met sleutel, ik zie dat als een optie van 30 euro

• catman8404
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
BarryvK schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:10:
[...]

Ik heb wel een rooster bovenin in het dashboardkastje, denk dat daar de koudere lucht uitkomt.
Qua dashboardkastje met sleutel, ik zie dat als een optie van 30 euro
Ja stond wel op de offerte maar niet ontvangen helaas. Verder volgens een oudere handleiding is de koeling van het dashboard kastje te regelen via een schuifje: https://www.volvocars.com...dashboardkastje-gebruiken

• Spanky79
Laatste dagen mooi verbruik. Vrijdag 200 km gedaan met 20.4 /100. Veel snelweg met 110 op ap en geen range assistance ofzo.

Zomerbanden doen hier wel veel. En de betere temperatuur ook natuurlijk.

• Juancho
catman8404 schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:31:
[...]

Ja stond wel op de offerte maar niet ontvangen helaas. Verder volgens een oudere handleiding is de koeling van het dashboard kastje te regelen via een schuifje: https://www.volvocars.com...dashboardkastje-gebruiken
Dit is niet de EV variant volgens mij.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
catman8404 schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:31:
[...]

In de BEV-variant van de XC40 zou het afsluiten van het handschoenenvak in eerste instantie softwarematig via de app kunnen. Vandaar dat er geen sleutelgat in zit. Maar later werd deze mogelijkheid geschrapt en dus zitten de BEV XC40’s zonder sleutelgat en hebben bijgevolg niet de mogelijkheid om dit vak op slot te doen. Ja, …. ik weet het! :?

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• BarryvK
catman8404 schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:29:
[...]

Bij mij staat inderdaad ook dat het dashboardkastje gekoeld zou moeten zijn (is niet zo) en het afsluitbare dashboardkastje is een optie a 30 euro.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:06
Vanochtend zat ik hardop te lachen in mijn P8. Ik kwam bij de verkeerslichten naast een Audi A3 e-tron te staan. Ik was ècht niet van plan om een stoplichtsprint te gaan doen. Maar toen het groen werd gaf de bestuurder van de A3 enorm veel gas. Met als gevolg vreselijke wielspin waardoor hij niet van zijn plek kwam. Toen moest ik wel. :) Eén tikje op het gaspedaal en gaan! Die A3 kwam een paar tellen later ver boven de maximum snelheid voorbij geloeid.

De P8 AWD is toch een geweldig beest!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Venomer schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:58:
Vanochtend zat ik hardop te lachen in mijn P8. Ik kwam bij de verkeerslichten naast een Audi A3 e-tron te staan. Ik was ècht niet van plan om een stoplichtsprint te gaan doen. Maar toen het groen werd gaf de bestuurder van de A3 enorm veel gas. Met als gevolg vreselijke wielspin waardoor hij niet van zijn plek kwam. Toen moest ik wel. :) Eén tikje op het gaspedaal en gaan! Die A3 kwam een paar tellen later ver boven de maximum snelheid voorbij geloeid.

Stoplicht sprints zijn te makkelijk in deze wagen.
Om het leuk te maken, moet je niet reageren op het stoplicht, maar op de ander. Pas als die begint te rollen mag je op het gas ;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 11:39
Venomer schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:58:

Een Audi A3 e-tron? :? Heb ik iets gemist?

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Sokoo schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:42:
[...]

Een Audi A3 e-tron? :? Heb ik iets gemist?
Plug-in hybrid. Dezelfde motor als de Golf GTE. Dat is natuurlijk geen partij voor de P8 :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Venomer
Rene schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:51:
[...]

Plug-in hybrid. Dezelfde motor als de Golf GTE. Dat is natuurlijk geen partij voor de P8 :+
Ik meen dat 'ie iets meer dan 200 pk heeft op de voorwielen. Bij vochtig weer, zoals deze morgen, genoeg voor een hoop spin.

• Sokoo
Rene schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:51:
[...]

Maar die heet geen e-tron 8)7 :P

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
Sokoo schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:08:
[...]

Maar die heet geen e-tron 8)7 :P
Volgens mij bestaat er wel een A3 e-tron: https://www.google.com/se...aQKHeuBADAQ_AUoAHoECAEQAA

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Sokoo

• ergodyne1
JackBol schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:22:
[...]

Stoplicht sprints zijn te makkelijk in deze wagen.
Om het leuk te maken, moet je niet reageren op het stoplicht, maar op de ander. Pas als die begint te rollen mag je op het gas ;)
Je kunt met veel dikke auto's meekomen. Heb laatst een Audi S3 aardig lopen opnaaien. Zelfs een Rs6 had veel moeite met mij... helaas gaat ie maar tot 185 km/h dus daar leg je het zeker af maar de tussensprints zijn echt lache. Dat verwacht niemand.

• ergodyne1
Het maakt mij niet uit verder hoor, maar kan mij niet voorstellen dat die 3000x dat er in dat zoekresultaat A3 e-tron staat het er zomaar voor niks staat :+

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 14:09
Na de 2.0 update had ik toch wat vreemde issues:
  • Hey Google werkte vaak niet
  • Wisselen van profiel (met 2e sleutel) werkte niet
  • Bestuurders kaart schokte
  • Range assistent gaf vaak een range van 0 aan.
Reset van systeem en TCam hielp soms even maar niet blijvend.
Zaterdag maar een factory reset gedaan en sindsdien werkt alles weer zoals het hoort. Het kost even wat tijd (je moet echt alles opnieuw instellen en koppelen) maar lijkt wel te helpen.

Hoewel de range assistent bij mij ook een grotere range aangeeft (van 260/280 naar 360 gisteren) haal ik dat lang niet. Rij de laatste weken zo'n 1000 km per week met ritten van 290 km per dag maar dat is nog maar 1 keer zonder laad tussenstop gelukt (P8 met 19inch winterbanden (garage had nog geen tijd)).

• Sokoo
ergodyne1 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:20:
[...]

Het maakt mij niet uit verder hoor, maar kan mij niet voorstellen dat die 3000x dat er in dat zoekresultaat A3 e-tron staat het er zomaar voor niks staat :+
Aah ja want alles wat op Google staat is waar :+

• ergodyne1
Sokoo schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:47:
[...]

Aah ja want alles wat op Google staat is waar :+
prima jij hebt gewonnen hoor, weer een goeie daad gedaan vandaag :w

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Voor de goede orde. A3 e-Tron bestaat gewoon ;). Zie hier (1 van de vele honderden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IfyBHBERYcP4Xj75ZFfM_XV0XI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rr5O9xClu2ucJNefDZA1iwxa.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
aa4711 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:31:
Na de 2.0 update had ik toch wat vreemde issues:
  • Rage assistent …
Eindelijk mijn langverwachte feature beschikbaar;)

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Rene schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:25:
Voor de goede orde. A3 e-Tron bestaat gewoon ;). Zie hier (1 van de vele honderden):

[Afbeelding]
A3 e-tron was in de vorige generatie van de A3 de plug in hybride.

• Kammika
  • Laatst online: 15:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQV8ilSa-saped7mjtx88Bs3qEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5E6V2BoUy3xb0NasYE5IoC9Z.jpg?f=fotoalbum_large

En dat met een accupercentage van 85%... dat begint ergens op te lijken...

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4xeoskI8bbQNYW9aLH7DS47RuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzfQK2pCuQlpL0aw4jMB7oRd.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de koplampen voorzien van folie.

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:57
Kammika schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:15:
[Afbeelding]

Zet bij dit soort meldingen er nou even bij Single/Twin of P6/P8....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Kammika schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:15:
[Afbeelding]

Ik denk dat de mijne met een gigantisch hoog verbruik zit.
Nog 77% in de 'tank' maar daar geen kilometer meer mee kan doen :-( :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4NLmLzkq76iaY4PxaiuG1LPXrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5lzzM89gvLwicOrIc0sJoK7.jpg?f=fotoalbum_large

P8-19”-WP

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Pet66 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1amQr71RC5DR2nY9qgYLUuZSTCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yc7nhHzRk9CiwSZj2YDxyDAW.jpg?f=user_large

• Venomer
Ik heb een klassiek probleem.

1. Nieuwe iPhone gekocht. (Voor de grappenmakers: dat is niet het probleem.)
2. Op de oude iPhone de auto losgekoppeld van de Volvo Cars app.
3. Op de nieuwe iPhone in de app ingelogd met mijn Volvo ID.
4. Met de nieuwe iPhone en alle drie de sleutels in de auto gaan zitten.
5. Bluetooth pairing tussen iPhone en auto gedaan.
6. In de app gekozen voor "Koppel uw auto met de Volvo Cars app" en de VIN ingevuld.
7. In de auto gekozen voor het koppelen van het apparaat.
8. De auto zegt dat hij alle sleutels gevonden heeft en met het apparaat wil koppelen.
9. De app zegt "Deze Volvo is al gekoppeld aan de Volvo Cars app." (En dat is dus wel het probleem.)

Iemand tips? Welke stap heb ik verkeerd gedaan?

• Q4brun
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-07-2022

Q4brun

C40

Hi, ik vertrek morgen met mijn C40 naar Portugal. Geen idee of ik de eindbestemming haal 😜. Ik hou jullie op de hoogte.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Q4brun schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:22:
Hi, ik vertrek morgen met mijn C40 naar Portugal. Geen idee of ik de eindbestemming haal 😜. Ik hou jullie op de hoogte.
Niet op 1 lading 😜

• Q4brun
  • Laatst online: 01-07-2022

Q4brun

C40

Klopt. Via ABRP keer of 10 laden. 3 laadpassen moeten mij tot ver in Spanje brengen. Laden in Portugal wordt nog een uitdaging omdat daar de laadpassen niet werken? We gaan het zien.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
Pet66 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]
Heb exact hetzelfde. T-cam reset en complete reset werken niet. Zal een fabrieksreset moeten worden. Wat een bagger software weer.....

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• Venomer
SharkIi schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:33:
[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik het niet mooi. Smaken verschillen...

Maar eh, is dat eigenlijk wel legaal?

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:35:

6. In de app gekozen voor "Koppel uw auto met de Volvo Cars app" en de VIN ingevuld.
8. De auto zegt dat hij alle sleutels gevonden heeft en met het apparaat wil koppelen.
9. De app zegt "Deze Volvo is al gekoppeld aan de Volvo Cars app." (En dat is dus wel het probleem.)

Nieuw test/tijdelijk profiel aanmaken, oude weg gooien, nieuwe weg gooien en opnieuw koppelen. Lukt dat niet, ritje naar de garage voor een clean swipe en alles opnieuw installeren en instellen ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter

Enige optie is volgens mij een factory reset.

• ergodyne1
Volgende keer graag een topic-report aanmaken, ipv zelf andere gebruikers op hun fouten te wijzen.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 02-05-2022 22:05 ]

• ergodyne1
Q4brun schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:30:
[...]

Klopt. Via ABRP keer of 10 laden. 3 laadpassen moeten mij tot ver in Spanje brengen. Laden in Portugal wordt nog een uitdaging omdat daar de laadpassen niet werken? We gaan het zien.
Via die Plugsurfing pas die bij je auto zat krijg je 50% korting.... ik heb naar Oostenrijk alleen maar Ionity laders gepland, ging prima...

• Waterblok
Hoe kan je zien of je die korting krijgt op je Plugsurfing pas?
(Ik laad bijna altijd thuis maar heb wel een pas van Volvo gekregen)
Betaal je dan altijd minder dan 35cts aan de snellader?

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Venomer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:44:
[...]

Persoonlijk vind ik het niet mooi. Smaken verschillen...

Maar eh, is dat eigenlijk wel legaal?
Moet zeggen dat de foto inderdaad niet mooi overkomt, omdat je de lampen nu niet zichtbaar zijn maar die zie je wel.
Wat ik wel vind is dat er (te) weinig verlicht is voor de auto.

En moet nog even langs de garage voor de meting van licht opbrengst of het legaal is.
Maar omdat led vel licht geeft komt dat wel goed.

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• ergodyne1
SharkIi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:59:
[...]

Moet zeggen dat de foto inderdaad niet mooi overkomt, omdat je de lampen nu niet zichtbaar zijn maar die zie je wel.
Wat ik wel vind is dat er (te) weinig verlicht is voor de auto.

En moet nog even langs de garage voor de meting van licht opbrengst of het legaal is.
Maar omdat led vel licht geeft komt dat wel goed.
Weinig verlicht voor de auto? dus ze verminderen wel echt de lichtopbrengst? ik denk dat ik het antwoord wel kan geven of dit legaal is of niet... al zal het legaal zijn, volgens mij gaan ze je wel staande houden.

• ergodyne1
Waterblok schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:45:
Daar heb ik ook naar gezocht maar kon dat zo 123 niet vinden. Ik had de pas speciaal bij mijn auto gekregen en met de dealer geactiveerd. Op mijn afrekening zie ik dat ik voor zo'n 61kWh 21 euro betaald heb. In Duitsland kost 1 kWh bij Ionity 0,79cent. Dus het lijkt erop dat ik wat korting te pakken heb ;)

• Venomer
Waterblok schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:45:
Bij Ionity betaal je 35 cent per kWh. Bij andere laadstations kan het variëren.

Het is altijd lastig om van tevoren te zien wat je precies gaat betalen. In de Plugsurfing-app kun je het wel achteraf zien.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:23
Venomer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:37:
[...]

Bij Ionity betaal je 35 cent per kWh. Bij andere laadstations kan het variëren.

Het is altijd lastig om van tevoren te zien wat je precies gaat betalen. In de Plugsurfing-app kun je het wel achteraf zien.
De tarieven per laadpaal staan bij mij ook in de Plugsurfing-app. Dus je weet vooraf wat je betaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BddvHsK6-m-WwKCUQUI4ecBcYNw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cmNJdCk6bSlHec09Cb9bqLmy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door hlip op 26-04-2022 13:47 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
ergodyne1 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:21:
[...]

Weinig verlicht voor de auto? dus ze verminderen wel echt de lichtopbrengst?

[...]
Of wordt de afstand bedoeld waarmee het licht voor de auto uitschijnt? Ik moet zeggen, ik overweeg ook om mijn dealer te vragen de lampen iets verer af te laten stellen (indien moglijk/toegestaan). Het licht 'stopt' voor mijn gevoel net iets te dichtbij de auto...

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• Venomer
hlip schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:44:
[...]

De tarieven per laadpaal staan bij mij ook in de Plugsurfing-app. Dus je weet vooraf wat je betaald.
[Afbeelding]
Je hebt gelijk. Je kunt het inderdaad gewoon opzoeken.

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-11 14:00
Leuk man, krijg net te horen dat mijn auto (besteld 15 maart) nog geen productie tijdvak heeft gekregen en dat alle auto's die dat nu nog niet hebben sowieso na wk45 geproduceerd worden.
Terwijl gezegd werd toen, eind september en dat ze verwachten dat die tijden korter zouden worden. Als ik dit had geweten had ik dit nooit gedaan.

Zo'n spijt dat ik mijn xc40 t5 heb geruild met een collega nu. Rij ik voorlopig in een afgetrapte handgeschakelde poolauto....😓

• Waterblok
Ik kreeg nadat ik er om vroeg de kaart van de dealer opgestuurd maar betaalde afgelopen wintersport overal in Duitsland 0,64 per Kwh...
Ga hier maar eens achterheen.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:23
Waterblok schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:21:
Ik kreeg nadat ik er om vroeg de kaart van de dealer opgestuurd maar betaalde afgelopen wintersport overal in Duitsland 0,64 per Kwh...
Ga hier maar eens achterheen.
Die €0,35 is alleen geldig bij Ionity gedurende 1 jaar na activatie. Tenminste dat is mij verteld.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jelzie01 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:41:
Leuk man, krijg net te horen dat mijn auto (besteld 15 maart) nog geen productie tijdvak heeft gekregen en dat alle auto's die dat nu nog niet hebben sowieso na wk45 geproduceerd worden.
Terwijl gezegd werd toen, eind september en dat ze verwachten dat die tijden korter zouden worden. Als ik dit had geweten had ik dit nooit gedaan.

Zo'n spijt dat ik mijn xc40 t5 heb geruild met een collega nu. Rij ik voorlopig in een afgetrapte handgeschakelde poolauto....😓
Zag ik te laat, dit onderwerp is ineens naar een topic over Polestar2/XC40 p8 levertijden verplaatst.
Mijn reactie nu ook daarheen verplaatst ondanks dat het geen PS2 (play station 2? ) is en geen p8 maar een p6.
ron65 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic"

[ Voor 25% gewijzigd door ron65 op 26-04-2022 15:45 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• kmser

Ken dat gevoel. Ik heb een afgeleefde CLA gekregen (die met de huidige omstandigheden ruim een jaar moet meegaan) die van een verstokte roker was. Blijkt nadien dat er ook een XC40 T5 hybride (full option) stond die niet aangeboden was omdat deze een klasse te laag was... :(

• ergodyne1
ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:32:
[...]

Zag ik te laat, dit onderwerp is ineens naar een topic over Polestar2/XC40 p8 levertijden verplaatst.
Mijn reactie nu ook daarheen verplaatst ondanks dat het geen PS2 (play station 2? ) is en geen p8 maar een p6.
ron65 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic"
Een P8 of een P6 zie ik weinig verschil in behalve de motorisering. Of wil je dat er een apart XC40 P6 Levering Topic komt? ;) :P

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:55:
[...]

Een P8 of een P6 zie ik weinig verschil in behalve de motorisering. Of wil je dat er een apart XC40 P6 Levering Topic komt? ;) :P
Welnee, maar ze mogen dat P8 er wel weghalen, en gewoon XC40 er laten staan, eventueel aangevuld met EV dan dek je de hele lading :)
Maar dat is een andere discussie. ;)

• Kammika
  • Laatst online: 15:10
ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:20:
[...]

Welnee, maar ze mogen dat P8 er wel weghalen, en gewoon XC40 er laten staan, eventueel aangevuld met EV dan dek je de hele lading :)
Maar dat is een andere discussie. ;)
Met uitzondering natuurlijk van de c40 8)7

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 12:05
Venomer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:14:
[...]

Je hebt gelijk. Je kunt het inderdaad gewoon opzoeken.
Vreemd! Ik heb gemiddeld 76ct betaald met die pas zie ik nu. Toch maar eens de dealer mailen.

• Spanky79

Niets. Bij mij was een een factory reset door de dealer voor nodig om eea te koppelen.

De oude telefoon bleef gekoppeld, zelfs nadat de dealer het handmatig van de lijst had verwijderd toen het mij niet lukte. Uiteindelijk dus ook nog een harde reset nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Spanky79 op 26-04-2022 19:07 ]

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
Even een ervaring delen. Sinds nov 20 de P8 in de lease. Mede omdat het een goede caravan trekker is. Afgelopen zomer zonder centje pijn naar Oostenrijk en Zwitserland geweest, natuurlijk wel vaak laden.
Nu in de meivakantie op weg naar Frankrijk. Helaas begon bij de tweede stop de ellende: na 27% bijladen kwam er een foutmelding, daarna kon de laadsessie niet hervat worden. Natuurlijk dachten we dat het aan de paal lag, dus doorrijden naar de volgende. Zelfde verhaal daar. Toen toch maar gebeld met leasemaatschappij en Volvo. Doorgereden naar de volgende stop (Volvo dealer in Luxemburg). Daar laadde de auto helemaal niet meer.
Na wat gedoe vervangend vervoer (helemaal nieuwe en dikke XC40 T5) geregeld voor de rest van de vakantie, en de P8 achtergelaten. Wel ff een taxi moeten nemen a 270 euro naar de huur locatie (waar Volvo maar 75 dekt, gelukkig LM die de rest dekt)

Vandaag de bevestiging dat er een elektromodule voor snelladen stuk is, en dat de wagen op de trailer naar NL wordt gebracht omdat de hele accu eruit moet.

Op zich weinig pijn nu we een goede vervangende wagen hebben (al is de dekking van Volvo maar 3 dagen hiervoor), maar wel apart dat dit na 1,5 jaar zo stuk gaat.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMeuGwumQSd4T9tqjrQuFY9trAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0uVYY4YIjMucBomsMe7myCc4.png?f=fotoalbum_large
En ik sta toch echt wel gekoppeld aan zo’n laadpaal… hij ziet hem niet.
Ik kan ook niet op de “Tesla supercharger “ icon klikken.
Waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik snap het even niet 😅
(Eerste keer bij zo’n tesla laadpaal met de cx40, ben dus echt een noob)

Edit: als ik uitzoom dan kan ik wel op de Nederlandse en Franse laadpalen klikken. Lijkt wel of België niet werkt voor mijn auto… raar

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 26-04-2022 20:49 ]

Meer dan ik dacht...

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:37:
[...]

Met uitzondering natuurlijk van de c40 8)7
Auw, beste peerd van Stal nog vergeten ja _O-

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
streamnl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]

Edit: als ik uitzoom dan kan ik wel op de Nederlandse en Franse laadpalen klikken. Lijkt wel of België niet werkt voor mijn auto… raar
De Belgische superchargers doen toch niet mee aan de openstelling?
Waar is de pilot momenteel beschikbaar?
De pilot voor het openstellen van Superchargers voor auto's van andere merken dan Tesla is momenteel beschikbaar voor Supercharger-stations in de volgende landen:

Frankrijk
Nederland
Noorwegen

Kan ik gebruikmaken van Superchargers als ik in Nederland, Frankrijk of Noorwegen ben?
Bij deze pilot zijn de Superchargers alleen opengesteld voor bestuurders van elektrische auto's van andere merken dan Tesla die woonachtig zijn in de volgende landen:

Nederland
Frankrijk
Noorwegen
Duitsland
Belgie
Bjørn heeft een nieuwe video van de single motor, verbruik is netjes imo.

[ Voor 30% gewijzigd door Ophidian op 26-04-2022 22:29 ]

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• streamnl
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:45:
[...]

De Belgische superchargers doen toch niet mee aan de openstelling?

[...]

Bjørn heeft een nieuwe video van de single motor, verbruik is netjes imo.

[YouTube: Volvo XC40 69 kWh FWD range test]
Dit was mij totaal niet bekend. Bedankt voor de informatie

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
Zo. Thuis.
Gisteren toch een bijzondere rit gehad.
Ik zou bij de tesla lader 20% over hebben, echter had ik 30% over.
Nergens te hard gereden, gewoon 120km/u waar dit mocht.
Hier was ik wel benieuwd naar. Houdt Google rekening met 100km/u of wat “mag” volgens de wetgeving?
Vrouwlief wilde liever 100 rijden, ik 120.

Aangezien ik dit wilde testen voordat we een keer naar Spanje gaan (ivm plannen stops), hebben we toch 120km/u gereden.
Aangenaam verrast.

Wel zuur dat we een andere laadpaal moesten zoeken. Wij gingen er eigenlijk vanuit dat we in België gebruik konden maken van de supercharger.
Rest ons de vraag… zijn er meer palen waar wij met onze cx40 niet kunnen laden?
Ook vind ik het omslachtig dat ik een andere app moest downloaden voor de supercharger.
Wisten wij ook niet. We hadden verwacht dat onze druppel erop zou werken.

Eerste lange rit ~400km
+ rijdt super
+ Google maps en het berekenen van de resterende %
+ OPD, ik wil niet meer zonder
+ cruisecontrole, werkt als een tierelier

- meerdere apps nodig om te laden
- druppel werkt ook niet op elke paal
- niet elke paal (supercharger) werkt in elke land (moet je maar weten…)
- daardoor voel ik me niet 100% vertrouwd met een route plannen naar Spanje

Meer dan ik dacht...

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 22:58
kmser schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:00:
[...]

Ken dat gevoel. Ik heb een afgeleefde CLA gekregen (die met de huidige omstandigheden ruim een jaar moet meegaan) die van een verstokte roker was. Blijkt nadien dat er ook een XC40 T5 hybride (full option) stond die niet aangeboden was omdat deze een klasse te laag was... :(
Dat is bijzonder! Een cla is toch echt wel een flinke klasse lager dan een xc40 T5

• thisisjazz
strikkert schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:14:
Na wat gedoe vervangend vervoer (helemaal nieuwe en dikke XC40 T5) geregeld voor de rest van de vakantie, en de P8 achtergelaten.
Balen van je P8 maar die T5 bied je meer comfort gedurende de vakantie dus misschien geluk bij ongeluk?

• Volvar
streamnl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:53:
Zo. Thuis.
Gisteren toch een bijzondere rit gehad.
Ik zou bij de tesla lader 20% over hebben, echter had ik 30% over.
Nergens te hard gereden, gewoon 120km/u waar dit mocht.
Hier was ik wel benieuwd naar. Houdt Google rekening met 100km/u of wat “mag” volgens de wetgeving?
Vrouwlief wilde liever 100 rijden, ik 120.

Aangezien ik dit wilde testen voordat we een keer naar Spanje gaan (ivm plannen stops), hebben we toch 120km/u gereden.
Aangenaam verrast.

Wel zuur dat we een andere laadpaal moesten zoeken. Wij gingen er eigenlijk vanuit dat we in België gebruik konden maken van de supercharger.
Ook vind ik het omslachtig dat ik een andere app moest downloaden voor de supercharger.

Eerste lange rit ~400km
+ rijdt super

Bij een dergelijk lange rit met een EV (van elk merk) is voorbereiding verstandig. Goed dat je dus een uitgebreide testrit hebt gedaan.

Het betalen met een creditcard of pinpas is in veel gevallen niet mogelijk, waardoor je een laadpas nodig hebt. Vervolgens werkt niet iedere laadpas bij ieder merk laders. Hierover is met een beetje googlen of YouTuben de nodige info te vinden. Ik heb zelf bij de huidige elektrische auto 3 "merken" laadpassen die gezamenlijk tot nu toe altijd dekkend zijn. Je kunt ook plannen via A Better Routeplanner kiezen voor specifieke merken laders (bijvoorbeeld alleen Ionity), waarvan je weet dat je laadpas(sen) daar werken.

En voor wat betreft Tesla superchargers: deze waren tot voor kort alleen voor Tesla's beschikbaar en nu in een paar landen ook voor anderen. Deze beslissing ligt bij Tesla.
Omdat je bij je Tesla-auto al een account hebt, is het dan een kwestie van de auto inpluggen en het laden begint. Paslezers zijn voor hen dus niet nodig bij deze laders. "Vreemd merk" gebruikers kunnen dat via de app doen

• thisisjazz
Ik zou ABRP gebruiken om je route te plannen. De tesla superchargers zijn voor tesla en er is nu een pilot waarbij ze die in Nederland en sommige andere landen open hebben gesteld voor niet tesla’s. Je moet daar wel de app voor gebruiken. Heeft meer met Tesla te maken maar ik zou helemaal niet rekenen op deze palen voor je trip naar het buitenland.

P.s. is er een reden waarom je steeds cx40 zegt? Ik denk steeds aan een mazda

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023

Heb vorige week toch geschreven dat de productie van de e-volvo’s stil ligt voor onbepaalde tijd.
Dit is nog steeds niet anders. Huidige prognose is nog steeds minstens t/m W22.
Af en toe werkt er 1 ploeg en dat is dan enkel voor de ICE XC40 en V60.

P8-19”-WP

• streamnl
  • Niet online
@Volvar en @thisisjazz bedankt voor jullie reactie. Ik zal de volgende keer ABRP beter/gaan gebruiken.

En nee, ik heb geen idee waarom ik steeds cx40 zeg ipv xc40. Zal waarschijnlijk aan mijn worstenvingers liggen 😅

Meer dan ik dacht...

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:14

Eerste lange rit ~400km
+ rijdt super

Je weet dat er hier een heel topic over openbaar laden is? [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Al je uitdagingen gelden voor alle elektrische auto’s. Het is echt nog niet zover dat je onvoorbereid door heel Europa kunt laden.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 27-04-2022 12:56 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• kmser
thisisjazz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:24:
[...]

Dat is bijzonder! Een cla is toch echt wel een flinke klasse lager dan een xc40 T5
De TCO van een CLA 200d ligt hoger dan die van een XC40 T5 PHEV.

Bljkt nadien dat ik recht had op een XC60, X3, GLC in hybride, maar de CLA 200d was dezelfde TCO en de HR mensen die de lijst moesten opstellen vonden het makkelijker om allen de diesels op te lijsten die op de parking stonden.

Met de huidige prijzen van 2022 mag ik hybride vergeten en moet ik naar elektrisch gaan.

• sunsh4ne88
  • Laatst online: 29-06-2022
SharkIi schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:33:
[Afbeelding]

Kijk bijna naar een kopie van die van mij nice! Nu nog je voorlogo zwart wrappen 👌🏼

• Juancho
streamnl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]

Ben je toevallig bèta tester van Maps? Ik zie dat zoek in regio knopje nog altijd niet in mijn versie van Maps.

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Juancho schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:13:
[...]

Ben je toevallig bèta tester van Maps? Ik zie dat zoek in regio knopje nog altijd niet in mijn versie van Maps.
Dat screenshot is niet uit Maps, maar uit de Tesla app. Met de Tesla app kun je superchargers zoeken die voor niet-Tesla rijders opengesteld zijn.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 23:23
guido66 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:55:
[...]

Al je uitdagingen gelden voor alle elektrische auto’s. Het is echt nog niet zover dat je onvoorbereid door heel Europa kunt laden.
Niet veralgemenen ;)
Met een Tesla lukt dit gemakkelijk.

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:14
sunsh4ne88 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:22:
[...]

Kijk bijna naar een kopie van die van mij nice! Nu nog je voorlogo zwart wrappen 👌🏼
Wat zijn de ervaringen blijft dat goed zitten op de rare hoekjes, wilde dat eigenlijk ook gaan doen maar de eerste twee raden gelijk verven aan, ook omdat het onderste gedeelte verwarmt is?

• streamnl
  • Niet online
@Juancho nee, het is zoals @NicoB het typte, een screenshot uit de Tesla app.

@guido66 ik ben me van dat topic bewust. Echter, ik reed rond met een Volvo. En waar ik tegenaan liep, lag toch echt aan de Volvo (en aan mijn voorbereiding/ onwetendheid).
Had ik een Tesla dan had ik daar gewoon kunnen laden.

Aangezien ik niet wist dat ik in België niet kan laden met de Volvo, leek mij het wel handig om dat hier te melden. Misschien weten meer mensen dit niet.

Meer dan ik dacht...

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:14
Nee, dat ligt niet aan Volvo, nog niet voor 1%. Buiten Tesla is er geen enkele fabrikant die iets aan laad infrastructuur doet. En zelfs met een Tesla moet je wel eens bij een niet Tesla paal laden, dus zelfs Tesla eigenaren zullen zich voor moeten bereiden met de juiste apps en laadkaarten.

[ Voor 72% gewijzigd door guido66 op 27-04-2022 20:22 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• GerardAcda
  • Laatst online: 27-04-2022
Op mijn XC60 T6 MY 2022 zit ook geen DAB+. Volgens de dealer kost t 1000 euro om t wel te krijgen. TuneIn is na de update idd niet meer gratis. Volgens Volvo moet je maar Radionline gebruiken. Ik zit momenteel in het buitenland (FM stoort vreselijk in de bergen) en Radionline kent alleen maar een handje vol Nederlandse zenders. Waardeloos. Ik heb maar een nieuwe XC60 besteld met DAB omdat ik dit onacceptabel vind. Gelukkig met een goede deal. Nu maar TuneIn account maken en uitzoeken hoe ik die nu weer op moet zeggen... Iemand een tip?

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Zijn de XC40 Plus en Ultimate duurder geworden afgelopen week?
Pagina: 1 ... 74 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"