Dit gaat niet helemaal op. Ze claimen wellicht force majeure, door overmacht niet kunnen voldoen aan het contract. En dan kun je iemand daar niet zomaar aan houden.Volvar schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:50:
[...]
Bij mij staat deze niet in de koopovereenkomst en niet in de prijslijst op basis waarvan ik de auto heb samengesteld, dus dan zit het er niet op redeneer ik. Maar ik ben ook wel van de rechtlijnige![]()
Dat dit op een ander MY wel zat, is wellicht jammer, maar Volvo m.i. niet aan te rekenen .
Ook andersom rechtlijnig hoor: in mijn overeenkomst staat DAB+. Zit dat er niet op? Dan gaat het consumentenrecht bij mij in werking (recht op een compleet product, recht op een product met de overeengekomen kwaliteiten) en verwacht ik naleveren of compenseren.
En die prijsverhoging, die kunnen ze voorstellen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er akkoord mee moet gaan.
Een rechter wijst dat niet snel toe mocht het tot een zaak komen. Maar oorlog en een wereldwijd tekort aan chips buiten Volvo om zou dat contract wel eens wat minder hard kunnen maken.
Overigens zou ik precies doen wat jij zegt. Dus ik snap het helemaal.
:strip_exif()/f/image/OvJN6KTiH4gvV5ploJQGgO8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Rr5O9xClu2ucJNefDZA1iwxa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5E6V2BoUy3xb0NasYE5IoC9Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pzfQK2pCuQlpL0aw4jMB7oRd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q5lzzM89gvLwicOrIc0sJoK7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/cmNJdCk6bSlHec09Cb9bqLmy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0uVYY4YIjMucBomsMe7myCc4.png?f=fotoalbum_large)