Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
Marti Zanden schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:52:
Wat een lange levertijden hier zeg. Wij hebben onze P6 core + Climate begin maart besteld en ons is een levering van september (met geluk augustus) verzekerd. De dealer verzekerde ons zelfs nog extra dat Volvo 100% op tijd levert en dat het daarom nooit langer zou duren.

Is nog steeds een lange wachttijd maar is nog te overzien.
Bizar ja! ik bestelde mijn C40 in december en had hem begin januari al :P

Ik ben gaan zoeken naar al door de dealer bestelde auto's... Maar goed, ik had niet zoveel wensen, ik wilde full-options en dat waren de eerste C40's allemaal zowat.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-11 16:11
Zelf eind feb. een 'kale' P6 besteld. Core uitvoering + zwarte kleur. Paste net in het leasebudget. Indicatieve levertijd 31 okt.

Een terugblik in dit forum, en navraag bij dealer, leert dat de productie pas in juni / juli / augustus wordt opgestart. Als je de prijslijst download bij Volvo, praten ze over een ingangsdatum van de prijslijst vanaf 30 mei. Beetje gek, je kan namelijk MY23 al bestellen (lees pre-orderen), ook nagevraagd of deze datum de start van de productie is van de MY23, Volvo dealer kon dat niet beantwoorden, maar wel zeggen dat de productie vanaf deze datum zou kunnen starten. Heel plat gezegd zou iemand die in januari besteld, de auto in okt krijgen, maar iemand die de order plaatst in maart ook. Als de productiecapaciteit maar hoog genoeg is, dat schijnt Volvo door te laten schemeren als ik jullie levertijden zo hoor.

Actuele prijslijst Volvo met datum 30 mei
Bron: https://volvo-tools-prd-m...6-20220530-Volvo_XC40.pdf

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:11
okio schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:22:
[...]

Ok, maakt bij mij niet heel veel verschil. Wind en of je rijsnelheid doen het meeste.
Nou had ik mijn kachel bij ice ook altijd al op 19, zo niet dan kwam ik bij langere ritten altijd suf aan (21+)
Wil de stoelverwarming nog wel eens op 2 hebben, maar dan ook slechts kort. Stuurverwarming 1x 20 seconden aan gehad, heb ik verder nooit weer aan gehad.
da's precies mijn punt. Je hebt die verbruikers dus veel lager staan wat je verbruik ten goede komt.

Ik hou van warme auto (stoelverwarming aan, stuurverwarming aan, thermostaat op 22 graden). Vanochtend bij 4 graden 20 minuten over 5km gedaan (file stadsvekeer) in de stromende regen. Gem verbruik 46kwh/100km. Dat is een absurd hoog verbruik, maar heeft ook niet zo heel veel met de electrische motor van de auto te maken. Dat is vooral de standkachel+stuurverwarming+stoelverwarming

Op lange afstand met verbruikers laag kom ik altijd vrij makkelijk onder de 20kwh/100km. (meestal zo rond de 18/19) en ik heb de auto sinds december, dus nog niet echt met mooi weer gereden. Dan zal het alleen maar beter worden in de zomer ;-)...

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:40
Kammika schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:59:
[...]

da's precies mijn punt. Je hebt die verbruikers dus veel lager staan wat je verbruik ten goede komt.

Ik hou van warme auto (stoelverwarming aan, stuurverwarming aan, thermostaat op 22 graden). Vanochtend bij 4 graden 20 minuten over 5km gedaan (file stadsvekeer) in de stromende regen. Gem verbruik 46kwh/100km. Dat is een absurd hoog verbruik, maar heeft ook niet zo heel veel met de electrische motor van de auto te maken. Dat is vooral de standkachel+stuurverwarming+stoelverwarming

Op lange afstand met verbruikers laag kom ik altijd vrij makkelijk onder de 20kwh/100km. (meestal zo rond de 18/19) en ik heb de auto sinds december, dus nog niet echt met mooi weer gereden. Dan zal het alleen maar beter worden in de zomer ;-)...
Stadsverkeer en file is in principe juist helemaal niet erg voor het verbruik van een EV (regeneratie is maximaal) met alleen stadsverkeer kun je een enorme range halen, tenzij je bij ieder stoplicht als een malle wegscheurt natuurlijk, En stuurverwarming heeft maar een zeer beperkt vermogen evenals de stoelverwarming en zijn daarom te prefereren boven de kachel die heel veel verbruikt. Heb wel eens gelezen dat het opwarmen van een erg koude auto met de standkachel tot 7 kw kost (10% van je accu). Regen en wind spelen ook een grote rol in het verbruik.

Ik warm als het even kan op aan de laadkabel van mijn Wallbox en zie mede daardoor nu over de laatste maand een gemiddeld verbruik (inclusief soms hele korte ritjes) van ca. 22 kWh/100 km. De range assistant geeft bij vertrek nu 340 km range aan bij 90% lading (was van de winter 310- 320) ofwel 370 voor een volle accu. Bij een rit van 2 maal 35 km zoals ik die van de week had zakt het ritverbruik (TA) bij mij nu tot net boven of net onder de 20. Een jaar geleden was dat minstens 23, dus de updates hebben zeker wat goed gedaan!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Kammika
Mga1600 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:41:
[...]
En stuurverwarming heeft maar een zeer beperkt vermogen evenals de stoelverwarming en zijn daarom te prefereren boven de kachel die heel veel verbruikt.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Functioneel klopt dit, maar ik heb niet een luxe auto uitgezocht om vervolgens concessies op comfort te doen om zodoende een beter verbruik te halen ;-)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 10:33

admiral866

The King Personality Disorder

Weet iemand of er een optie is om de accu te gebruiken als energiebron voor een 220v aansluiting?
Evt via een omvormer oid. Voor de gewone accu heb je die dingen via de sigaretten aansluiting.

Ik las wel dat polestar van plan is de volgende generatie autos met vehicle to grid uit te rusten, maarja daar hebben we nu niets aan.

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:03:
[...]

En daar ben ik het dus niet mee eens. Functioneel klopt dit, maar ik heb niet een luxe auto uitgezocht om vervolgens concessies op comfort te doen om zodoende een beter verbruik te halen ;-)
Ik heb de temperatuur altijd op 20 staan en de stoelverwarming en stuurverwarming aan.

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Admiral866, Volvo ondersteunt dit nu nog niet. Of ze het ooit gaan doen kon de dealer mij niet vertellen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20
Marti Zanden schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:52:
Wat een lange levertijden hier zeg. Wij hebben onze P6 core + Climate begin maart besteld en ons is een levering van september (met geluk augustus) verzekerd. De dealer verzekerde ons zelfs nog extra dat Volvo 100% op tijd levert en dat het daarom nooit langer zou duren.

Is nog steeds een lange wachttijd maar is nog te overzien.
Heel bijzonder dit! Mijn XC40 P6 Core is zo standaard als wat, enige extra is getinte ramen achter. Kleur is ook standaard zwart. 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Mga1600
Vulcan750 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:22:
[...]

Heel bijzonder dit! Mijn XC40 P6 Core is zo standaard als wat, enige extra is getinte ramen achter. Kleur is ook standaard zwart. 8)7
Volvo produceert in principe alleen op klantspecificaties, niet op voorraad. Standaard of niet maakt daarom alleen uit als er sprake is van schaarse artikelen als bijvoorbeeld pixellampen.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 12:32
[...]
Stadsverkeer en file is in principe juist helemaal niet erg voor het verbruik van een EV (regeneratie is maximaal) met alleen stadsverkeer kun je een enorme range halen, tenzij je bij ieder stoplicht als een malle wegscheurt natuurlijk.
Een goede range bij stadsverkeer heeft niets te maken met de regeneratie, maar met de lage snelheid en dus lage luchtweerstand. Integendeel, het veelvuldig remmen en weer aanzetten heeft een negatief effect op de range, gezien de regeneratie helemaal niet aan 100% gebeurt, er is altijd verlies. Maar uiteraard doet een elektrische auto het dankzij de regeneratie wel veel beter dan een auto die mechanisch remt.

Langzaam rijden of stilstaan in de file is niet nadelig voor de range, tenzij je verwarming hebt opstaan.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-11 12:27
[...]

Stadsverkeer en file is in principe juist helemaal niet erg voor het verbruik van een EV (regeneratie is maximaal) met alleen stadsverkeer kun je een enorme range halen, tenzij je bij ieder stoplicht als een malle wegscheurt natuurlijk, En stuurverwarming heeft maar een zeer beperkt vermogen evenals de stoelverwarming en zijn daarom te prefereren boven de kachel die heel veel verbruikt. Heb wel eens gelezen dat het opwarmen van een erg koude auto met de standkachel tot 7 kw kost (10% van je accu). Regen en wind spelen ook een grote rol in het verbruik.

Ik warm als het even kan op aan de laadkabel van mijn Wallbox en zie mede daardoor nu over de laatste maand een gemiddeld verbruik (inclusief soms hele korte ritjes) van ca. 22 kWh/100 km. De range assistant geeft bij vertrek nu 340 km range aan bij 90% lading (was van de winter 310- 320) ofwel 370 voor een volle accu. Bij een rit van 2 maal 35 km zoals ik die van de week had zakt het ritverbruik (TA) bij mij nu tot net boven of net onder de 20. Een jaar geleden was dat minstens 23, dus de updates hebben zeker wat goed gedaan!
Als je de auto aan de kabel (voor)verwarmd komt dat de range natuurlijk ten goede maar of je totale verbruik aan de Wallbox verbetert is de vraag...
Ik volg dus het verbruik wat ik betaal, Wallbox en onderweg. Ook de laadverliezen en voorverwarmen tellen dan mee.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Waterblok schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:19:
[...]

Als je de auto aan de kabel (voor)verwarmd komt dat de range natuurlijk ten goede maar of je totale verbruik aan de Wallbox verbetert is de vraag...
Ik volg dus het verbruik wat ik betaal, Wallbox en onderweg. Ook de laadverliezen en voorverwarmen tellen dan mee.
Inderdaad. De stroom moet je gewoon afrekenen. Maar als je koud wegrijdt ben je aan het eind van de straat al 3% kwijt (bij wijze van spreken), wat van je range af gaat.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
  • Nu online
Dit persbericht van Volvo geeft iets meer informatie over de OTA die in de lucht hangt. (pun intended)
https://www.media.volvoca...-in-34-markten-wereldwijd

• Kammika
madhondt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:18:
[...]

Een goede range bij stadsverkeer heeft niets te maken met de regeneratie, maar met de lage snelheid en dus lage luchtweerstand. Integendeel, het veelvuldig remmen en weer aanzetten heeft een negatief effect op de range, gezien de regeneratie helemaal niet aan 100% gebeurt, er is altijd verlies. Maar uiteraard doet een elektrische auto het dankzij de regeneratie wel veel beter dan een auto die mechanisch remt.

Langzaam rijden of stilstaan in de file is niet nadelig voor de range, tenzij je verwarming hebt opstaan.
precies mijn punt. Auto was voorverwarmd, maar had toch belachelijk hoog verbruik (40+kwh / 100km) , enkel en alleen door het feit dat ik in een half uur maar 5km had afgelegd en wel de verwarming lekker hoog had..

en dit ter illustratie van het punt dat je effect van verwarming (accu, interieur, stoel, stuur) op verbruik niet moet onderschatten...

• NielsHarley
  • Laatst online: 12-11 20:27
Zojuist bericht van Athlon gekegen de afleveringsdatum is aangepast van week 44 naar 24 november in week 47

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik krijg zojuist 2.0 OTA binnen. 20 minuutjes en dan staat deze er op.
Zo op het eerste gezicht alleen wat icoontjes in de settings er bij en op het dashboard lijken de kWh meter en percentage wat groter in beeld.

• Venomer
  • Nu online
BarryvK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:10:
Ik krijg zojuist 2.0 OTA binnen. 20 minuutjes en dan staat deze er op.
Zo op het eerste gezicht alleen wat icoontjes in de settings er bij en op het dashboard lijken de kWh meter en percentage wat groter in beeld.
Volgens mij ben je de eerste hier die hem OTA krijgt!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20
Mga1600 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:58:
[...]

Volvo produceert in principe alleen op klantspecificaties, niet op voorraad. Standaard of niet maakt daarom alleen uit als er sprake is van schaarse artikelen als bijvoorbeeld pixellampen.
Klopt! Maar aangezien op de Core niet zo heel veel extra technische snufjes zitten, zou je verwachten dat de levertijd wat korter zou zijn dan eentje met extra veel electronica. Chippies dus! (maar ik wacht geduldig hoor!) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 07-04-2022 15:16 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Q4brun
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-07-2022

Q4brun

C40

ergodyne1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:29:
[...]

Bizar ja! ik bestelde mijn C40 in december en had hem begin januari al :P

Ik ben gaan zoeken naar al door de dealer bestelde auto's... Maar goed, ik had niet zoveel wensen, ik wilde full-options en dat waren de eerste C40's allemaal zowat.
[quote]
ergodyne1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:29:

[...]

Same here. De Q4 wilde maar niet komen. Levertijd werd weer met 26 weken uitgesteld. 6 dec geannuleerd. 7 dec een C40 besteld welke al onderweg was. 31 dec geleverd. Wat een heerlijke auto. Nog steeds zo blij mee! 15k op de teller en in die 3 maanden 2 x een andere C40 gezien. Blijft dus nog een aparte verschijning!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
HenryP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:37:
Vandaag een reactie terug ontvangen van de dealer dat Pixel LED koplampen nooit in het Ultimate pakket van een XC40 hebben gezeten.

Gelukkig heb ik niet stilgezeten en heb ik een folder met specificaties weten te vinden waarin duidelijk zichtbaar was dat Pixel LED wel degelijk onderdeel hebben uitgemaakt van het meest luxe Ultimate pakket. Omdat ik toch in de buurt was, maar gelijk even aangeleerd om de onduidelijke situatie voor eens en altijd op te helderen.
Was dit een NL of BE folder ? Indien BE kan je me een linkje DM'en aub ?

Thanks !

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vraagje aan de mensen die ondertussen op versie 1.10 zitten (of 2.0) met Android R... is dat de moeite waard of valt het echt bar en bar tegen en is het alleen maar wat andere icoontjes en thats it. Zou wel jammer zijn, met zo'n specifieke Android update verwacht je toch iets tofs. Maar dan laat ik het nog ff schieten in de zin van, niet speciaal voor naar de dealer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:58:
Vraagje aan de mensen die ondertussen op versie 1.10 zitten (of 2.0) met Android R... is dat de moeite waard of valt het echt bar en bar tegen en is het alleen maar wat andere icoontjes en thats it. Zou wel jammer zijn, met zo'n specifieke Android update verwacht je toch iets tofs. Maar dan laat ik het nog ff schieten in de zin van, niet speciaal voor naar de dealer.
Ik zag net een melding voorbij komen in de auto. Helaas drukte ik op " een keer toestaan ". Wilde de update eigenlijk niet.. de auto is net vrij van storingen ;-)

Zal zo eens kijken, maar ik zit er niet op te wachten.

• mich78
Hij is er gelukkig niet doorgekomen.. download was onderbroken.

• Juancho
  • Nu online
mich78 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:30:
[...]

Ik zag net een melding voorbij komen in de auto. Helaas drukte ik op " een keer toestaan ". Wilde de update eigenlijk niet.. de auto is net vrij van storingen ;-)

Zal zo eens kijken, maar ik zit er niet op te wachten.
Wees gerust, downloaden is wat anders dan installeren. Daar moet je ook nog toestemming voor geven. Ik kreeg net ook een melding binnen (weet alleen niet of dat 1.9 is want die had ik ook nog niet) maar die kan je gerust downloaden. Installeren kan later altijd.

Ik kijk ook nog ff wat ik doe, auto is eindelijk stabiel en met de 2.0 update mis je eigenlijk niks.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• MattiTwinPure
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08 12:44
Hier ook 2.0 binnen

• Venomer
  • Nu online
Zie de link die ik om 13:53 postte. Er zou weer een range-verbetering zijn, en de SoC wordt vaker doorgegeven tijdens het laden. En er komen meer app-categorieën. Oordeel zelf of je dat de moeite waard vindt. :)

Mijn ritje op en neer naar de AH was blijkbaar te kort voor de download, want ik kreeg de melding nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Venomer op 07-04-2022 18:14 ]

• HenryP
Voor iedereen die een PDF zoekt met de specificaties van de XC40 inclusief de pakketten:

https://www.henkscholten....2022/01/FE-Volvo_XC40.pdf

• HenryP
Geen idee hoe lang deze folder met Pixel LED koplampen als onderdeel van het Ultimate pakket achter deze link beschikbaar blijft en wanneer deze wordt verwijderd door een nieuwe folder waar de Pixel LED koplampen als optie op het Ultimate pakket wordt aangeboden.

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:13:
Zie de link die ik om 13:53 postte. Er zou weer een range-verbetering zijn, en de SoC wordt vaker doorgegeven tijdens het laden. En er komen meer app-categorieën. Oordeel zelf of je dat de moeite waard vindt. :)

Mijn ritje op en neer naar de AH was blijkbaar te kort voor de download, want ik kreeg de melding nog niet.
Even voor mijn beeld, wat is dit precies voor website waar je naar toe linkt? Die hele range verbetering waar ze het over hebben wordt toch niet genoemd in de officiële releasenotes? En app categorieën klinkt leuk, maar wat bedoelt men daar daadwerkelijk inhoudelijk mee? De apps zijn er al en ooit komen er nog wat apps bij. Worden ze leuker samen in een hokje geplaatst? Of hoe moet je dat lezen... En ook over dat einde van het jaar waarschijnlijk de video player komt. Dat roepen ze ondertussen al weer een paar maand en het is steeds uitstel naar uitstel. Net zoals AA en Apple Carplay. Niet dat ik het gebruik, maar ik begrijp de mensen die het willen gebruiken en hun frustraties.

Jammer dat Volvo, maar ook Polestar, amper concreet is bij updates.

• Venomer
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:27:
[...]

Even voor mijn beeld, wat is dit precies voor website waar je naar toe linkt? […]
Uh, dat staat er toch? Het is een officieel persbericht van Volvo Cars op hun website.

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Misschien interessant voor al wie op z’n auto wacht:
Ik zou in W19 naar de fabriek in Gent afreizen maar kreeg het bericht dat dit niet doorgaat omdat de fabriek vanaf W18 voor onbepaalde tijd stil zou liggen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• JTHZZ
  • Laatst online: 12:24
Jij was toch een van de mensen die het hardst riep dat ze last hadden van niet updatende SoC in de app tijdens laden? Nou is dat eindelijk opgelost en dan wil je die update niet hebben? 7(8)7

• Juancho
  • Nu online
JTHZZ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:55:
[...]

Jij was toch een van de mensen die het hardst riep dat ze last hadden van niet updatende SoC in de app tijdens laden? Nou is dat eindelijk opgelost en dan wil je die update niet hebben? 7(8)7
Zoals verwacht werkt de app juist veel minder goed na de update. Was te voorspelen toch? 🤣

@Venomer ja dat zag ik maar ik vind het heel bijzonder dat het weer andere info is dan in de releasenote staat van de update zelf. Blijft heel bijzonder die communicatie bij Volvo...

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 07-04-2022 21:02 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
@Juacho verwacht je niet teveel en is het wellicht tijd om het verwachtingspatroon wat bij te stellen?

P2.0 draait hier op onze P2 als een zonnetje. De app haalt nu realtime de SOC binnen en een aantal vervelende bugs zijn verholpen. Het lijkt me logisch dat je als ontwikkelaar op een internationale markt eerst de baseline uitrolt voordat je de overige functies toevoegd.

- de Play store zal later zoals aangekondigd ook video ondersteunen.
- Polestar heeft vandaag bevestigd dat CarPlay nog steeds op lente 2022 staat.
- Album art over Bluetooth is nu ondersteund.
- Maps krijgt ook steeds meer functies. Vandaag nog een handige nieuwe functie erbij.
- TCAM stabiliteit verbeterd (ik heb daar nooit problemen mee dus dit kan ik niet bevestigen)
- digital key verbeteringen (werkt hier (vooralsnog) weken vlekkkenloos.
- Rittenlogboek binnenkort in NL gereleased (weet niet of ze dat ook bij Volvo doen).

Dan is de vraag wat je dan eigenlijk nog meer kan verwachten? Het is een auto ;).

Wellicht wat verbeteringen in de user interface?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik weet niet wanneer en waarom een update “bar tegen” zou vallen, maar ik heb 1.10 en mijn auto rijdt nog net zo lekker en net zo fluisterstil als daarvoor ;-)

P8

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:01:
[...]

Zoals verwacht werkt de app juist veel minder goed na de update. Was te voorspelen toch? 🤣
Hoe kom je daar bij? De (OK,P2-)-app werkt hier perfect en de SOC wordt nu realtime geupdate, precies datgene wat jij hier heel vaak als groot gemis hebt benoemd. Ben je nu niet erg ver in het negatieve doorgeslagen?

• Juancho
  • Nu online
Je weet je dat je een P2 hebt en ik een P8? Daar kan maar zo een verschil in zitten. Heel fijn voor jou dat alles perfect werkt maar je weet ondertussen ook mijn ervaringen na een update. Dus dat je verbaasd bent vind ik dan weer verbazend 😁

De issues na de update zijn er weer eens in grote getallen. Niet alleen hier overigens.

@Rene welke handige functie heeft Maps vandaag gekregen dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 07-04-2022 22:14 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:12:
Je weet je dat je een P2 hebt en ik een P8? Daar kan maar zo een verschil in zitten. Heel fijn voor jou dat alles perfect werkt maar je weet ondertussen ook mijn ervaringen na een update. Dus dat je verbaasd bent vind ik dan weer verbazend 😁

De issues na de update zijn er weer eens in grote getallen. Niet alleen hier overigens.

@Rene welke handige functie heeft Maps vandaag gekregen dan?
Ik weet inderdaad dat jij een p8 rijdt ;). Maar de basis is (zo goed als) hetzelfde.

Nieuwe functie is “search this area”. Je kan nu op de route inzoomen waar je wilt en dan laten zoeken naar restaurants, laadpalen etc.

Helaas nog geen mogelijkheid om de volgorde van de stops te veranderen :+ ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• mich78
Zijn er mensen met 2.0 die kunnen bevestigen dat YouTube via TuneIn nog werkt?

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11 23:00
Pure8 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:48:
Misschien interessant voor al wie op z’n auto wacht:
Ik zou in W19 naar de fabriek in Gent afreizen maar kreeg het bericht dat dit niet doorgaat omdat de fabriek vanaf W18 voor onbepaalde tijd stil zou liggen.
Ik lees net dat duizenden modellen niet geleverd kunnen worden door bevoorradingsproblemen:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220406_95423306

• ergodyne1
mich78 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:35:
Zijn er mensen met 2.0 die kunnen bevestigen dat YouTube via TuneIn nog werkt?
Das een goeie! Zo kijk in namelijk behoorlijk vaak Youtube…

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 12:05
Vandaag ook 2.0 voor mijn P8 gekregen tijdens bandenwissel bij de dealer. Ik had 1.8 en afgezien van een paar keer geluid dat wegviel, nooit problemen. Benieuwd wat 2.0 gaat doen. Overigens zei de verkoper dat er een major update in april aan zit te komen. Groter dan alles tot nu toe. Tja we zullen wel zien.

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:12:
Ik hou niet bij waar jij allemaal positief of negatief over bent maar kan me alleen herinneren dat je lyrisch was over een update die je verbruik op miraculeuze wijze had doen dalen. Dus waarom je nu weer negatief bent over updates? :?
welke handige functie heeft Maps vandaag gekregen dan?
Ik heb even een screenshotje in het P2 topic gezet, handige nieuwe functie zoals @Rene beschreef, om bijv laadpunten op je bestemming te zoeken

• madhondt
Iksie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:04:
Overigens zei de verkoper dat er een major update in april aan zit te komen. Groter dan alles tot nu toe. Tja we zullen wel zien.
Het zou me niet verbazen dat het daarbij over de huidige update gaat. Deze namelijk is een major update en hij is in april. Het zou best kunnen dat de verkopers 'major' hebben geïnterpreteerd als 'groots'. En daarbij zijn we overgestapt naar een nieuwe android versie, wat ze misschien ook al iets groots vinden. Bovendien is er in de roadmap - voor zover deze bestaat - verder toch niet zoveel te zien dat verregaand is...

Inderdaad dus, 'we zien wel' ...

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:13:

Gisteravond een flinke rit gemaakt, maar nog geen spoor van de update….. Geen punt, komt vanzelf een deze dagen, want ik begreep dat de uitrol in batches van een paar honderd auto’s verloopt.

• Juancho
  • Nu online
Vanmorgen ook de zomerbandjes eronder laten zetten en ook de 2.0 update er maar op laten zetten. Kreeg toevallig wel onderweg naar de dealer de update binnen in de auto. Benieuwd of alles stabiel blijft. Ook gelijk even Maps geupdate want ik was wel benieuwd naar die nieuwe zoek functie in een bepaald gebied. Iemand die al weet hoe je dat moet/kan gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 08-04-2022 11:49 ]

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 22:03
al P6 rijders de 2.0 update binnen?

Zelf deze week heel veel gereden, maar nog geen meldingen gehad.

• Hame
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-11 22:09
P6: update hier is net gestart.

• ergodyne1
Ik zal even naar buiten lopen om deze update te starten. Heel benieuwd wat 'ie straks allemaal nog meer kan. Grappig om te zien hoe excited men hier wordt van updates die nauwelijks iets brengen :+

• mich78
ergodyne1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:48:
[...]

Das een goeie! Zo kijk in namelijk behoorlijk vaak Youtube…
Iemand die al kan bevestigen dat YouTube werkt via TuneIn op 2.0?

• Juancho
  • Nu online
Tuneln is toch een FM app?

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Aandachtspuntjes rondom de 2.0 update:

- Volvo account bleef deze keer wel staan gelukkig :-)
- SOC lijkt actueler... hopen dat het zo blijft
- Auto vannacht thuis aan de lader om tot 90% te laden, vanmorgen stond de auto op 100%??
- Voorverwarming scheduler: tijd werd wel aangepast maar de "on/off" switch kwam niet overeen, daardoor auto niet voorverwarmd vanmorgen
- Handmatig de voorverwarming gestart, via de app gaf deze aan dat de auto stond voor te verwarmen maar de auto was koud, ook werd er geen electra getrokken uit de wallbox

• mich78
Geen idee van wie die app is. Die loophole kan natuurlijk gedicht zijn in de 2.0..

• mich78
Dan wacht ik nog wel even..
BarryvK schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:53:
Aandachtspuntjes rondom de 2.0 update:

- Volvo account bleef deze keer wel staan gelukkig :-)
- SOC lijkt actueler... hopen dat het zo blijft
- Auto vannacht thuis aan de lader om tot 90% te laden, vanmorgen stond de auto op 100%??
- Voorverwarming scheduler: tijd werd wel aangepast maar de "on/off" switch kwam niet overeen, daardoor auto niet voorverwarmd vanmorgen
- Handmatig de voorverwarming gestart, via de app gaf deze aan dat de auto stond voor te verwarmen maar de auto was koud, ook werd er geen electra getrokken uit de wallbox

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 07:35
okio schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:21:

Yes net!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Rene schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:38:
@Juacho verwacht je niet teveel en is het wellicht tijd om het verwachtingspatroon wat bij te stellen?

P2.0 draait hier op onze P2 als een zonnetje. De app haalt nu realtime de SOC binnen en een aantal vervelende bugs zijn verholpen. Het lijkt me logisch dat je als ontwikkelaar op een internationale markt eerst de baseline uitrolt voordat je de overige functies toevoegd.

- de Play store zal later zoals aangekondigd ook video ondersteunen.
- Polestar heeft vandaag bevestigd dat CarPlay nog steeds op lente 2022 staat.
- Album art over Bluetooth is nu ondersteund.
- Maps krijgt ook steeds meer functies. Vandaag nog een handige nieuwe functie erbij.
- TCAM stabiliteit verbeterd (ik heb daar nooit problemen mee dus dit kan ik niet bevestigen)
- digital key verbeteringen (werkt hier (vooralsnog) weken vlekkkenloos.
- Rittenlogboek binnenkort in NL gereleased (weet niet of ze dat ook bij Volvo doen).

Dan is de vraag wat je dan eigenlijk nog meer kan verwachten? Het is een auto ;).

Wellicht wat verbeteringen in de user interface?
Eens! Daarbij komt dat veel andere merken helemaal niets meer bijwerken/verbeteren als je hem eenmaal hebt.

• JohnDoe77
Hadden wij niet een apart draadje voor alle levertijden en issues daar omheen? Ik mis een beetje dat ik makkelijk naar alle verbruikscijfers kan kijken en gedoe over de app! 😇

• Venomer
  • Nu online
Mga1600 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:49:
[...]

Gisteravond een flinke rit gemaakt, maar nog geen spoor van de update….. Geen punt, komt vanzelf een deze dagen, want ik begreep dat de uitrol in batches van een paar honderd auto’s verloopt.
Toen ik vanochtend op het werk aankwam, was de update gedownload. Ik heb de installatie gestart en kreeg keurig de meldingen op mijn telefoon. Het installeren duurde een half uurtje. Ik ga nu naar huis. Ben benieuwd...

[ Voor 17% gewijzigd door Venomer op 08-04-2022 16:43 ]

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Internetradio 😁

wat niet past, wordt gelast!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Vandaag nogmaals een langere proefrit gemaakt met de XC40 single motor. Uiteindelijk is die het geworden en hebben we de bestelling geplaatst voor:

XC40 Single Motor Ultimate MY 23
19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech bekleding
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Type aanduiding verwijderd
Blanco kentekenplaat houders
Zwarte Volvo letters achterklep
Zwart logo front

Afgesproken dat we nog contact hebben voordat hij in productie gaat over de Pixel Led. Nu niet besteld omdat het niet leverbaar is, maar dan kijken of dat er nog bij komt. 19 Inch vind ik beter passen bij de auto, 20 is te groot, 18 te klein. Uiteindelijk nu goedkoper uit dan een Enyaq IV80 uit voorraad met minder opties :+

Verbruik tijdens proefrit vandaag was 17,5kWh/100km gemiddeld over 50 km. 60% snelweg, dus viel zeker niet tegen. Het verkoopproces vond ik bij de Volvo veel prettiger.

Mochten er nog mensen een XC40 gaan kopen. Via de website krijg je een All Risk verzekering voor 3 jaar. Dit houdt in 2 jaar nieuw waarde dekking, bonusbeschermer, rechtsbijstand, inzittende verzekering en eigen risico van 500 euro. Geen veranderingen op mogelijk. Dit krijgen wij er nu ook bij, scheelt toch een behoorlijk bedrag uiteindelijk.

Een snelle photoshop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P9muVYZb2cmkguBYTxiYWcbvB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bZMOqPWE1dakzf3nEMhtxasl.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqAF4eK8AcqFiaRZifXFNFiAJjs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1YvwmarmnnrAkBDrF6f2aZAi.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGbDLT0Gt7C4r0YUaTFR305ExjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VIiVU3lDWOUoJGnq1gX1roL4.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Ophidian op 08-04-2022 17:37 ]

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:41:
[...]

Toen ik vanochtend op het werk aankwam, was de update gedownload. Ik heb de installatie gestart en kreeg keurig de meldingen op mijn telefoon. Het installeren duurde een half uurtje. Ik ga nu naar huis. Ben benieuwd...
Bij mij vanmiddag ook binnengekomen en inmiddels vlot geïnstalleerd. Alles lijkt te werken, met uitzondering van de app om usb-sticks af te kunnen spelen (AudioWagon). Dit staat al gerapporteerd op de ontwikkelaar van die app. De USB-poort wordt kennelijk niet vrijgegeven, maar er komt een oplossing in software versie 2.1

• Mga1600
Ophidian schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:03:
Vandaag nogmaals een langere proefrit gemaakt met de XC40 single motor. Uiteindelijk is die het geworden en hebben we de bestelling geplaatst voor:

XC40 Single Motor Ultimate MY 23
19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech bekleding
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Type aanduiding verwijderd
Blanco kentekenplaat houders
Zwarte Volvo letters achterklep
Zwart logo front

Afgesproken dat we nog contact hebben voordat hij in productie gaat over de Pixel Led. Nu niet besteld omdat het niet leverbaar is, maar dan kijken of dat er nog bij komt. 19 Inch vind ik beter passen bij de auto, 20 is te groot, 18 te klein. Uiteindelijk nu goedkoper uit dan een Enyaq IV80 uit voorraad met minder opties :+

Verbruik tijdens proefrit vandaag was 17,5kWh/100km gemiddeld over 50 km. 60% snelweg, dus viel zeker niet tegen. Het verkoopproces vond ik bij de Volvo veel prettiger.

Mochten er nog mensen een XC40 gaan kopen. Via de website krijg je een All Risk verzekering voor 3 jaar. Dit houdt in 2 jaar nieuw waarde dekking, bonusbeschermer, rechtsbijstand, inzittende verzekering en eigen risico van 500 euro. Geen veranderingen op mogelijk. Dit krijgen wij er nu ook bij, scheelt toch een behoorlijk bedrag uiteindelijk.

Een snelle photoshop

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie kleur is dat! Geniet er straks van als het lange wachten voorbij is……( ik moest bijna een jaar wachten weet hoe het voelt….)

• Venomer
  • Nu online
Venomer schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:41:
[...]

Nou, ik ben dus net naar huis gereden. En wat denk je? Nog steeds een heerlijke auto! 8)

• Venomer
  • Nu online
De app werkt bij mij trouwens prima na de update. Mijn eerste indruk is dat de SoC inderdaad vaker doorgegeven wordt aan de app.

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:29:
De app werkt bij mij trouwens prima na de update. Mijn eerste indruk is dat de SoC inderdaad vaker doorgegeven wordt aan de app.
Ik zie de soc per % oplopen tijdens het laden aan de Wallbox.

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
okio schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:21:

Update was vanmorgen binnen en net geïnstalleerd.

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:49:
[...]

Bij mij vanmiddag ook binnengekomen en inmiddels vlot geïnstalleerd. Alles lijkt te werken, met uitzondering van de app om usb-sticks af te kunnen spelen (AudioWagon). Dit staat al gerapporteerd op de ontwikkelaar van die app. De USB-poort wordt kennelijk niet vrijgegeven, maar er komt een oplossing in software versie 2.1
Bij mij ook vanmiddag binnengekomen. Installatie van 2.0 duurde nog geen 30 min. Op het eerste gezicht geen veranderingen behalve dan de al eerder gepubliceerde icoontjes op het instellingenscherm. Later bleek dat naast AudioWagon ook EasyPark niet meer werkt. Dat is een groot gemis. Het is de enige app die ik regelmatig gebruik. Hebben andere rijders inmiddels ook EasyPark niet meer kunnen inschakelen?

• Kammika
Adriaen87 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:01:
[...]

Bij mij ook vanmiddag binnengekomen. Installatie van 2.0 duurde nog geen 30 min. Op het eerste gezicht geen veranderingen behalve dan de al eerder gepubliceerde icoontjes op het instellingenscherm. Later bleek dat naast AudioWagon ook EasyPark niet meer werkt. Dat is een groot gemis. Het is de enige app die ik regelmatig gebruik. Hebben andere rijders inmiddels ook EasyPark niet meer kunnen inschakelen?
damn.. bij mij is easypark ook omgevallen na de update. Hoop dat die snel gefixt wordt!

verder wel een goede release : visueel/functioneel doet die niet zoveel, maar zowel app als interface in de auto reageren veel vlotter en de auto reageert ook veel sneller op commando's (ontgrendelen, voorverwarmen, etc..) uit de app. Ook het probleem met spotify (soms kleine storing in 1e paar seconden van elke nieuw nummer) heeft zich nog niet voorgedaan met deze release... Lijkt echt een goede stap voorwaarts!

UPDATE: Ik heb een email met het Easypark issue naar "klantenservice@easepark.net" gestuurd. Gaat wellicht helpen als zij meer tickets binnenkrijgen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Kammika op 09-04-2022 07:22 ]

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Ondanks een week zonder internet en gps na de diverse reset-mogelijkheden de on-call knop eens ingedrukt. Locatie ed. kon prima worden uitgelezen en keurig te woord gestaan. Op advies even bij de dealer in Zwolle een afspraak gemaakt. Mijn vaste monteur vertelde gisteren dat een “harde reset” noodzakelijk was dmv de 12v accu.

Alles uitgelezen en gechecked en 2.0 erop gezet, laat het weekend maar beginnen.

• mich78
Ik ken de eigenaar van EasyPark persoonlijk. Heb m net een Whattsapp gestuurd...
Kammika schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:05:
[...]

damn.. bij mij is easypark ook omgevallen na de update. Hoop dat die snel gefixt wordt!

verder wel een goede release : visueel/functioneel doet die niet zoveel, maar zowel app als interface in de auto reageren veel vlotter en de auto reageert ook veel sneller op commando's (ontgrendelen, voorverwarmen, etc..) uit de app. Ook het probleem met spotify (soms kleine storing in 1e paar seconden van elke nieuw nummer) heeft zich nog niet voorgedaan met deze release... Lijkt echt een goede stap voorwaarts!

UPDATE: Ik heb een email met het Easypark issue naar "klantenservice@easepark.net" gestuurd. Gaat wellicht helpen als zij meer tickets binnenkrijgen ;-)

• JTHZZ
mich78 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:08:
Ik ken de eigenaar van EasyPark persoonlijk. Heb m net een Whattsapp gestuurd...
[...]
In de P2 overigens geen problemen. Wat gaat er bij jullie niet goed?

• Kammika
JTHZZ schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:57:
[...]

In de P2 overigens geen problemen. Wat gaat er bij jullie niet goed?
Hij start niet meer op (knalt er gelijk uit..)

• mich78
Mijn contact intern een ticket aangemaakt. Wordt aan gewerkt.

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Gisteren ook de update notificatie ontvangen. Maar helaas start en/of lukt de installatie niet. Blijft aangeven dat de installatie niet gestart kan worden. Terwijl mijn SoC 78% was. Bijkomend iets is dat ik nu geen gps & data signaal meer heb.

BMW 330e Touring

• Waterblok
Op mijn iPhone is Easy Park geüpdatet vandaag, misschien dat we in de auto dat ook moeten doen?
Hoe gaat dat?

De OTA geprobeerd te installeren met Soc 47%, dat vond ie te weinig....
Staat er nu wel op, Easy Park niet gebruikt nog.

Op vakantie op een parkeerterrein achteruit naar de laadpaal geparkeerd.
De paal had lange kabel die over de grond lag.
Toen ik hem opzij trok om in te steken bewoog de kabel over de grond, klik, de klep ging open, tikt tegen de laadpaal. Geen schade weer wat geleerd.

• mich78
Ai.. die elektrische achterklep.. wat een domme optie is dat eigenlijk. Een oplossing voor een probleem dat er nooit was. Ik heb t ook eens meegemaakt.. boottrailer aangekoppeld, ik buk om de stroomkabel aan te sluiten, knopje achterklep wordt ingedrukt door mijn bukactie. Deuk in achterklep doordat deze tegen de lier van de trailer botste..
Waterblok schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:32:
Op mijn iPhone is Easy Park geüpdatet vandaag, misschien dat we in de auto dat ook moeten doen?
Hoe gaat dat?

Staat er nu wel op, Easy Park niet gebruikt nog.

Op vakantie op een parkeerterrein achteruit naar de laadpaal geparkeerd.
De paal had lange kabel die over de grond lag.
Toen ik hem opzij trok om in te steken bewoog de kabel over de grond, klik, de klep ging open, tikt tegen de laadpaal. Geen schade weer wat geleerd.

• Juancho
  • Nu online
Zit er geen sensor op de laadklap? Dat die vanzelf een stopt met omhoog gaat als je bijna ergens tegen aan zit? Ging ik eigenlijk vanuit...

@Waterblok je kan apps handmatig updaten (sommigen doen dat automatisch) via de playstore. Even klikken op je profiel en/of mijn apps en dan checkt het systeem of er updates zijn

• HenryP
@Waterblok Begrijp ik het goed dat de achterklep open ging door de beweging van de kabel?

@mich78 Hoe kan de achterklep open gaan door een bukactie? Hield je de achterklep tijdens het bukken soms ongelukkig vast?

• madhondt
Waterblok schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:32:
Ik heb er gisteren op de moment zelf niet bij stil gestaan, maar bij mij is de update zonder problemen geïnstalleerd met soc 31%.

• Waterblok
Ja de beweging van de kabel deed de achterklep open, ik stond dichtgenoeg in de buurt met de transponder en de kabel was lang en lag in een lus onder de auto die bewoog bij aansluiten.

De achterklep heeft geen sensor voor obstakels wel een inklembeveiliging als ie open of dicht gaand geblokkeerd wordt.

Ook kan je de maximale opening verstellen als je bijv. een laag garageplafond hebt.
Je kan ook de beweging stoppen door op een van de knoppen te drukken.

• mich78
Door mijn knieën bukken en sleutel in broekzak, zo werd het knopje ingedrukt en ging de klep open. Dit was bij een bmw, de Volvo knopjes op de sleutel lijken wat minder snel per ongeluk ingedrukt te kunnen worden.
HenryP schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:02:
@Waterblok Begrijp ik het goed dat de achterklep open ging door de beweging van de kabel?

@mich78 Hoe kan de achterklep open gaan door een bukactie? Hield je de achterklep tijdens het bukken soms ongelukkig vast?

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Wellicht verbeeld ik het mij maar, ik heb de indruk dat sinds 2.0 het regenereren “softer” staat.

Pakte altijd met de ACC aan een soort vast “rem”punt tot een kruising hier in de buurt en na de update naar 2.0 stond ik vanmorgen opeens midden op de kruising 😄

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Zijn er mensen die in de meivakantie met een vouwwagen achter de Volvo naar het buitenland gaan? Bijvoorbeeld zuid Frankrijk of Spanje. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen qua laden en verbruik :)

Heino

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36
Na de update helemaal blij dat naast de albumart ook mijn apple music albums volledig te doorzoeken waren via bluetooth. Net stap ik in de auto en is het weer als vanouds…. 2 hoofdmappen en enkele submappen die verder leeg zijn… bijzonder jammer… iemand een idee? Had gehoopt afscheid te kunnen nemen van Spotify

• Bram D.M.
  • Laatst online: 11-10 20:58
De update werd hier net ook uitgevoerd.
Helaas heb ik nog steeds 2x de google assistent staan bij mijn apps.
Het is echter onmogelijk om 1 ervan te verwijderen. :?

• Venomer
  • Nu online
EHAS schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:12:
Wellicht verbeeld ik het mij maar, ik heb de indruk dat sinds 2.0 het regenereren “softer” staat.

Pakte altijd met de ACC aan een soort vast “rem”punt tot een kruising hier in de buurt en na de update naar 2.0 stond ik vanmorgen opeens midden op de kruising 😄
Het is mij niet opgevallen dat er iets veranderd is aan het regenereren. En je weet toch waar dat andere pedaal voor is? O-)

• Venomer
  • Nu online
De samenwerking tussen de app en de auto is wel echt verbeterd. Als ik de app open zie ik binnen twee seconden de juiste status van SoC, portieren en klimaat. Eindelijk! Nu nog de rest van de beloofde functies er in en dan zijn we helemaal blij.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 22:25
Waterblok schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:55:
Ja de beweging van de kabel deed de achterklep open, ik stond dichtgenoeg in de buurt met de transponder en de kabel was lang en lag in een lus onder de auto die bewoog bij aansluiten.
Dit heb ik zo vaak echt heel irritant. Mijn kabel komt ook vaak onder de auto en dan pakt de sensor dat op en hup klep open/dicht. Vraag me af of je die voet sensor uit kan zetten. Ik heb het ook echt nooit nodig gehad…

Ik ben blij met de update. Eindelijk zien de letters er op het scherm veel beter uit in het ‘app overzicht’ het is nog steeds niet echt eye candy zoals apple het zou doen maar in ieder geval wel wat beter. Ook de soc % geeft hij in de app nu perfect aan. Ben ik toch wel heel blij mee

• Venomer
  • Nu online
Dat met die achterklep heb ik ook eens gehad. Ik had de fietsendrager op de trekhaak gezet en ging door mijn hurken om de stekker aan te sluiten. Mijn knie kwam blijkbaar onder de sensor, waardoor de klep open ging tegen de fietsendrager aan. De klep ging meteen weer dicht. Blijkbaar zit er wel een veiligheid ingebouwd. Er was gelukkig geen schade.

Ik gebruik de functie regelmatig als ik met een krat boodschappen uit de supermarkt kom.

[ Voor 11% gewijzigd door Venomer op 09-04-2022 22:10 ]

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:08:
Dat met die achterklep heb ik ook eens gehad. Ik had de fietsendrager op de trekhaak gezet en ging door mijn hurken om de stekker aan te sluiten. Mijn knie kwam blijkbaar onder de sensor, waardoor de klep open ging tegen de fietsendrager aan. De klep ging meteen weer dicht. Blijkbaar zit er wel een veiligheid ingebouwd. Er was gelukkig geen schade.

Ik gebruik de functie regelmatig als ik met een krat boodschappen uit de supermarkt kom.
Het is wellicht wel iets om rekening mee te houden bij inparkeren achterwaarts terwijl je de kofferbak nog in moet. Maar dat moet met eigenlijk iedere wagen wel.
Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de wagen zijn klep dichthoudt als je de wasstraat ingaat :-D.

Ik neem aan omdat je dan de sleutel niet vlak bij de achterkant van de wagen hebt, de klep niet reageert. Wellicht dan de sleutel in de middenconsole leggen, bij het sleutel symbooltje, en dat dan de achterklep sensor niet acteert.

Ik kan het niet testen, mijn bestelde P6 komt pas in oktober.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• HenryP
Van de site van Volvo:

….Openen en sluiten zijn alleen mogelijk wanneer een van de transpondersleutels van de auto zich binnen bereik achter de auto bevindt (zo'n 1 meter (3 inch)). Dit geldt ook bij een ontgrendelde auto om onbedoelde voetbediening zoals bij een wasbeurt van de auto te voorkomen.
….
Let op
Bedenk dat het systeem kan worden geactiveerd tijdens het wassen van de auto en dergelijke als de transpondersleutel zich binnen bereik bevindt.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
HenryP schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:51:
Van de site van Volvo:

….Openen en sluiten zijn alleen mogelijk wanneer een van de transpondersleutels van de auto zich binnen bereik achter de auto bevindt (zo'n 1 meter (3 inch)). Dit geldt ook bij een ontgrendelde auto om onbedoelde voetbediening zoals bij een wasbeurt van de auto te voorkomen.
….
Let op
Bedenk dat het systeem kan worden geactiveerd tijdens het wassen van de auto en dergelijke als de transpondersleutel zich binnen bereik bevindt.
Hier nooit een probleem mee gehad. Wasstraat waar je doorheen getrokken wordt. Maar een wasstraat-stand zou mooi zijn.

• mich78
Nog steeds denk ik.. wat is er mis met een gasveer en wat spierkracht? Voor die ene keer dat je met je handen vol aankomt. En dan nog werkt die zwaaibeweging zelden.

• Juancho
  • Nu online
Ik gebruik het eigenlijk best veel. Met boodschappen, de hond, vieze achterklep etc. Je moet ff de zogenaamde sweet spot vinden, dan werkt het perfect. Hier iig wel. Super handige functie.

Ik herken overigens wel de opmerkingen over de laadkabel die onder de auto gaat als je net aan de andere kant moet laden en dat de klep dan open gaat.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:14:
Nog steeds denk ik.. wat is er mis met een gasveer en wat spierkracht? Voor die ene keer dat je met je handen vol aankomt. En dan nog werkt die zwaaibeweging zelden.
Sommige dingen hebben geen nut onder bepaalde omstandigheden, ben ik helemaal met je eens. Maar ik ben een van die mensen die graag eens een leuke auto wil. Natuurlijk kan ik me ook verplaatsen in een lelijke eend, kom ik ook mee van a naar b.
Liefst had ik er ook dat panorama dak in gehad, maar dat was buiten budget. Ik had ooit wel een peugeot 407 met zo'n dak, die was ook lekker luxe, maar wel met de gebrekkige navigatie van toen (geen grafisch display maar symbooltjes in een twee regelig displaytje met alleen een amberkleurige lichtsetting), een carkit waar je alleen gebruik van kon maken als je een duo simkaart aanschafte, maar hee.... het was wel de luxe uitvoering en reed als een vorst.

Nu hebben we veel mooiere systemen, maps als navigatie, wie had dat ooit gedacht... van een twee regelig tekst systeempje naar volle google maps in je dashboard binnen 8 jaar....

En dan die achterklep, tsja... nut en noodzaak? nut wel, noodzaak niet. Maar o-zo-leuk om dat eens te hebben op een auto. even lekker van genieten gewoon, waarom niet.

Dat jij het onnodig vind kan ik me best voorstellen, maar ik ga er geen plaatsvervangende schaamte voor kweken omdat ik het er straks wel op heb zitten terwijl jij het nutteloos vindt. Vind je niet erg hoop ik? _/-\o_

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

mich78 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:14:
Wat ik heel veel gebruik is de functie vinger op deurhendel om de auto af te sluiten. Ideaal met een kind in je armen, boodschappentas in de andere, vinger er op en de auto is op slot 🙌🙌🙌.

[ Voor 6% gewijzigd door Bazzan op 10-04-2022 06:47 ]

Bazzan

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 19:53
Bazzan schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:42:
[...]

Wat ik heel veel gebruik is de functie vinger op deurhendel om de auto af te sluiten. Ideaal met een kind in je armen, boodschappentas in de andere, vinger er op en de auto is op slot 🙌🙌🙌.
Wasda nou? Nooit van gehoord…

• JohnDoe77
[...]

Jep, hier niet anders! Net zo handig als het knopje op de achterklep “dicht en afsluiten”.

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
[...]

Is er dan nog een andere manier om de portieren te vergrendelen? :?
Toch niet met het knopje op de transponder? Want dat is toch veel omslachtiger. Deze blijft steeds gewoon in m’n zak zitten. En ik vermoed bij de meesten ook wel.
Of zijn er ook versies die geen Keyless Entry hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Pet66 op 10-04-2022 08:49 ]

P8-19”-WP

Pagina: 1 ... 70 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"