NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dit zag ik inderdaad ook, wat ik kon vinden is dat die Pixel LED koplampen dus nieuw zijn op de C40 en dus ook nieuw voor MY23. Kan niks vinden dat deze ook op de MY22 zaten? Was dit wel het geval eerst dan? Dat die er standaard op zaten?Mga1600 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:31:
Je hebt gelijk, dat is nieuw! Wat helaas ook nieuw is is dat er nu een meerprijs wordt gevraagd van maar liefst 1000 E voor de matrix koplampen …… dat was juist een verbetering t.o.v. eerdere bouwjaren.
Je krijgt namelijk wel gewoon standaard de full LED koplampen, dit zijn dan alleen niet pixel LED koplampen. Ook krijg je bochtverlichting aan de hand van de mistlampen bij de ultimate variant. Wat ik nu kan zien in de configurator van Volvo.
Stond volgens mij in de "facelift" aankondigingen.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ah ok. Ben benieuwd wat de dealer daarover zegt, in de prijslijst van de website staat ook niks over die verzekering. En telt best aan voor drie jaar.Mga1600 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:31:
Je hebt gelijk, dat is nieuw! Wat helaas ook nieuw is is dat er nu een meerprijs wordt gevraagd van maar liefst 1000 E voor de matrix koplampen …… dat was juist een verbetering t.o.v. eerdere bouwjaren.
Zijn die pixel led uberhaupt leverbaar? Bij de polestar waren die er tijdelijk uit begreep ik.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Volgens mij zijn ze slecht leverbaar inderdaad, staat ook in de configurator bij de optie voor pixel LED koplampen.Ophidian schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:59:
[...]
Zijn die pixel led uberhaupt leverbaar? Bij de polestar waren die er tijdelijk uit begreep ik.
Kon het ff niet zo snel vinden meer op de Volvo site, maar heb het gevonden(Pixel LED koplampen > Ontdek meer > einde van de tekst):
Let op: deze optie heeft mogelijk een langere levertijd. Raadpleeg de Volvo-dealer voor meer informatie.
[ Voor 27% gewijzigd door Sokoo op 04-04-2022 13:01 ]
Leuke tegenspraak gekregen op mijn email vraag aan de dealer, die antwoordde met ene citaat uit de standaard optielijst die ook in de volvo configurator blijkt te zitten:hlip schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Sfeerverlichting 2 is alleen beschikbaar bij andere bekledingsstoffen. Zie prijslijst.
"De interieurverlichting is een belangrijk voor de beleving van het interieur van uw Volvo. De verlichting van het middenniveau omvat naast de verlichtingsfuncties op instapniveau ook sfeerverlichting voor de voorstoelen, sfeerverlichting in de voetenruimte, verlichting van het dashboardkastje, verlichte make-upspiegels en extra bagageruimteverlichting."
als je dan gaat naar volvocars.nl, de xc40 opzoekt, electric, dan op "kopen" klikt en iets omlaag de kenmerken van de PLUS opvraagt en dan "interieurverlichting middenniveau" openklapt staat daar inderdaad dezelfde tekst.
Volgens de configurator dus een standaard aanwezig element, volgens de prijslijst alleen bij andere stoelbekleding.
Kortom, terug bij af. Zit het er nu wel of niet op als je de standaard stoelbekleding hebt?
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
De Pixel-led koplampen zijn er pas vanaf MY23.Venomer schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:56:
Volgens mij waren de Pixel LED koplampen altijd al te bestellen als optie. Maar het is al meer dan een jaar geleden dat ik de auto besteld heb, dus mijn geheugen kan mij in de steek laten.
We hadden idd al full-led en full-led met bochtenverlichting evt aangevuld met de mistlampen. Bij de bochtenverlichting draait de hoofdlichtbundel mee.
Daarnaast is er nog automatisch grootlicht, maar dat is een "alles of niets" oplossing.
Voor de eerste P8 werd uitgeleverd was er nog wel wat verwarring of de P8 ook Pixel-led zou hebben (aangezien dealers beweerden dat de uitrusting van de P8 volledig gelijk zou zijn aan de P2.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik heb een MY22 besteld in November. Was geen optie.Venomer schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:56:
Volgens mij waren de Pixel LED koplampen altijd al te bestellen als optie. Maar het is al meer dan een jaar geleden dat ik de auto besteld heb, dus mijn geheugen kan mij in de steek laten.
De zuid-afrikaanse assistent is er ook nog......
[ Voor 3% gewijzigd door Waterblok op 04-04-2022 15:09 ]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Hier (nog stééds) geen GPS en geen bereik sinds zaterdagavond,Waterblok schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:08:
Vandaag weer internet en gps.
dus geen Navi, spotify, app enz enz 😔
Gelukkig wel DaB radio.. 😕
Verwijderd
Zeker, de XC40 is gevoelig voor bandengeluid. Zeker op open asfalt kan het binnen best lawaaiig zijn, en op ander asfalt juist erg stil. Windgeruis is ook flink aanwezig op hogere snelheid en/of harde wind.HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:29:
Een vraagje over het bandengeluid en omgevingsgeluid wat doordringt in de auto. Ik had verwacht dat door de afwezigheid van motorgeluiden het stiller in de auto zou zijn. Hadden jullie dat niet?
Voor wat het waard is: ik heb wel de toezegging dat DAB+ wordt ingebouwd tijdens de eerste beurt. Overigens moet ik zeggen dat TuneIn voor mij ook naar behoren werkt. Ik mis het daarom persoonlijk niet direct.Rude-Dog schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:43:
[...]
Heb jij nog toezeggingen gekregen met betrekking tot achteraf DAB+ krijgen?
Ik hoor pas volgende maand als hij wordt gebouwd of er DAB in komt (levering eind mei)
Ik ervaar mijn auto als erg stil. Bandengeluid heb ik op zowel zomer- (Continental) als winterbanden (Nokian) geen last van. Windgeluid alleen als het echt heel guur en nat is.HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:29:
Een vraagje over het bandengeluid en omgevingsgeluid wat doordringt in de auto. Ik had verwacht dat door de afwezigheid van motorgeluiden het stiller in de auto zou zijn. Hadden jullie dat niet?
P8
Bedankt. Ik wil toch eens zien dat ik dat zwart op wit kan vinden danwel krijgen... Ik bedoel het KAN er op, dus dan wil ik het eigenlijk wel hebben ookiPeter schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:53:
[...]
Voor wat het waard is: ik heb wel de toezegging dat DAB+ wordt ingebouwd tijdens de eerste beurt. Overigens moet ik zeggen dat TuneIn voor mij ook naar behoren werkt. Ik mis het daarom persoonlijk niet direct.
Hou ons svp op de hoogte! Vooral ook hoe ze dat doen, chip plaatsen of module wisselen of gewoon omwisselen van systeemkast?iPeter schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:53:
[...]
Voor wat het waard is: ik heb wel de toezegging dat DAB+ wordt ingebouwd tijdens de eerste beurt. Overigens moet ik zeggen dat TuneIn voor mij ook naar behoren werkt. Ik mis het daarom persoonlijk niet direct.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Je kunt als workaround je hotspot op je telefoon aan zetten en je auto daarmee verbinden... heb het 1x nodig gehad toen ik nog niet wist hoe ik kon resetten...EHAS schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:05:
[...]
Hier (nog stééds) geen GPS en geen bereik sinds zaterdagavond,
dus geen Navi, spotify, app enz enz 😔
Gelukkig wel DaB radio.. 😕
Ideaal is het niet maar het werkt wel...
Ik baseer mijn rijgeluiden ervaring op 20” pirelli zomerbanden. Dienzou ik nooit meer kiezen! Hoe de thans standaard al-season banden klinken weet ik niet, ben er wel nieuwsgierig naar. Mijn 19” winterbanden zijn wel wat stiller dan de zomerbanden maar nog steeds klinkt het niet bijster goed geïsoleerd. Mijn vorige auto was een hybride XC90 die tijdens de elektrische kilometers veel stilller was, kennelijk beter geïsoleerd.HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:32:
Mga1600 en Montalbano, dank voor jullie snelle reactie. Ik bleef na een proefrit met dit gevoel zitten. Ik ben benieuwd of dit gevoel blijft als mijn P8 in bezit heb en ik de auto in verschillende omstandigheden heb kunnen ervaren.
Die verzekering krijg je volgens mij alleen bij online aankoop en niet bij de dealer. Er staat op de website ook:Ophidian schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:15:
[...]
Dat is niet eat er op de volvo website staat. Daar staat bij kopen het care service inclusief verzekering voor drie jaar.
[Afbeelding]
Verzekering
Bij de online aanschaf van uw auto bieden wij u een all risk verzekering aan gedurende 3 jaar. Het eigen risico bedraagt € 500.
Vermoeden had ik idd al. Ga het morgen wel ter sprake brengen. Als we hem zouden willen kunnen we hem ook online bestellen. Hopelijk geeft dat wat onderhandelingsruimte.Pluisie schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:17:
[...]
Die verzekering krijg je volgens mij alleen bij online aankoop en niet bij de dealer. Er staat op de website ook:
Verzekering
Bij de online aanschaf van uw auto bieden wij u een all risk verzekering aan gedurende 3 jaar. Het eigen risico bedraagt € 500.
Ik heb mijn XC40 pas eind oktober als het het almachtige Volvo behaagt dan te leveren.HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:29:
Ik kan dus geen ervaring van mijzelf delen.
Zelf MOET ik elektrisch leasen van de werkgever, en ik wil persee een wagen die meer dan 1300 kg kan trekken vanwege mijn sleurhutje waarmee ik toch in NL blijf of net daarbuiten. Mijn reisgenoten hebben een hekel aan lange autoritten. dus NL vakantie, prima. Maar dan wel een wagen die het aankan.
Dan kom je heel snel op de XC40 uit, zeker als je budget ook een limiet heeft, de ultimate was al buiten budget. De plus ging net. Andere wagens in dit prijsniveau hebben slechts 900-1000 kg trekkracht.
Ik zoek dus nu op Internet naar rij impressies die mensen maken zonder dat ze er constant doorheen zitten te kakelen. Die mensen die een XC40 rijden en daar vervolgens in een 20 minuten durend filmpje kans zien er dik 30 minuten lang aan een stuk doorheen te zitten ratelen vind je bij bosjes, de rij impressies zonder commentaar zijn zeldzaam.
Ik vond er twee, beiden geven wel een aardige indruk maar de gebruikte microfoons van actie camera's op een hoofdstel geven een ietwat gedempt geluid in lage en middentonen zodat de klik van een richtingaanwijzer wel goed hoorbaar is, maar je de indruk krijgt dat het rijgeluid dof en ietwat gedempt doorkomt.
Ik vraag me af of ze representatief zijn, maar ik deel gewoon de linkjes. Wellicht kan het jou je antwoord geven en omgekeerd mij antwoord of dit representatief of zoals ik vermoed nogal dof en ietwat gedempt is.
1) YouTube: Volvo XC40 Recharge - POV Test Drive - 408 KM - frajdazjazdy.com
2) YouTube: 2022 Volvo XC40 Twin Recharge POV Test Drive: Electric SUV, 408 PS /...
[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 05-04-2022 00:33 ]
[ Voor 13% gewijzigd door HenryP op 04-04-2022 23:55 ]
Dat is ook mijn indruk. aan de andere kant, mijn huidige Astra Diesel maakt meer geluid op de snelweg, maar rijdt dan toch heel comfortabel nog. Als ik dan de vele positieve reacties op de XC40 zie op gebied van rijgedrag... moet dat haast toch wel beter zijn dan wat ik nu heb :-)HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:54:
In beide filmpjes valt me het geluid bij het rijden op de Rijksweg me (negatief) op.
Ik ben echt benieuwd, maar zal tot oktober moeten wachten nog.
Zelfde geld voor een stoplichtsprintje met een GTI (ik was hem een beetje aan het pesten door eerst gelijk op te rijden en dan de coupe de grace te geven met vol gas), ik hoorde het motorblok van de auto naast me zeer duidelijk zwoegen.
Ook hoef je in de XC40 nooit je stem te verheffen.
Dus ja, het klinkt lawaaiig in de XC40, maar absoluut gezien valt het reuze mee.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Met noise canceling, ben benieuwd wanneer dit door autofabrikanten wordt opgepikt, zou je een behoorlijk stille auto kunnen maken.
Onder meer Hyundai en Landrover hebben dat al in de markt gezet. Bose heeft ook een systeem voor auto's ontwikkeld.mich78 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:27:
Met noise canceling, ben benieuwd wanneer dit door autofabrikanten wordt opgepikt, zou je een behoorlijk stille auto kunnen maken.
Maar het geluid is er wel, zelfs twee maal. Er lopen onderzoeken om na te gaan in hoeverre het menselijk lichaam en brein dat alsnog registreren ene r wellicht zelfs hinder van hebben , ondanks dat je actief niets hoort.
Ik denk dat men dat toch afwacht.
In de vliegtuig industrie is het al veel meer toegepast, als je business vliegt ligt er altijd wel een headset klaar die noise canceling is, zet die op en je hoort het vliegtuig zelf amper meer. Maar dan is het 'tegengeluid' echt beperkt tot je oren en wordt het gewone geluid al afgeschermd door de oorschelpen. In een auto hoor je in feite beide geluiden nog steeds wel al is het resultaat stilte.
Bij noise cancelling wordt gebruik gemaakt van uitdoving van de geluidsgolven, het is dus niet zo dat het geluid er tweemaal is, het is echt weg (denk aan twee golven op de zee die tegen elkaar aan botsen en allebei verdrijnen).ron65 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:54:
Noise cancelling is niet meer dan een geluid in klankkleur en amplitude exact te spiegelen. Als je een amplitudemoment hebt van +50 db en je zet daar razendsnel een zelfde geluid van -50 DB tegenover, hoor je als mens het product: 0db
Maar het geluid is er wel, zelfs twee maal. Er lopen onderzoeken om na te gaan in hoeverre het menselijk lichaam en brein dat alsnog registreren ene r wellicht zelfs hinder van hebben , ondanks dat je actief niets hoort.
Ik denk dat men dat toch afwacht.
In de vliegtuig industrie is het al veel meer toegepast, als je business vliegt ligt er altijd wel een headset klaar die noise canceling is, zet die op en je hoort het vliegtuig zelf amper meer. Maar dan is het 'tegengeluid' echt beperkt tot je oren en wordt het gewone geluid al afgeschermd door de oorschelpen. In een auto hoor je in feite beide geluiden nog steeds wel al is het resultaat stilte.
Echter werkt dit alleen als je exact op de goede plek zit, als je ergens anders zit en de twee golven die elkaar moeten uitdoven vallen niet precies over elkaar heen kunnen ze bij elkaar op gaan tellen, en dan zit je daar dus met meer herrie.
Noise cancelling in een open ruimte is daarom niet goed mogelijk.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
In de 2017 XC90 die ik had zat dat ook……doet echt merkbaar wel wat… bepaalde frequenties van het rijgeluid wordt bij het hoofd van de bestuurder en de bijrijder gemeten m.b.v. microfoons en op basis daarvan wordt een ‘anti-geluidsgolf’ gegeven via de luidsprekers van de auto die dat geluid dus deels tegenwerken. Op die wijze wordt de ‘onderstroom’ van rijgeluiden weggewerkt.Rude-Dog schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:38:
[...]
Onder meer Hyundai en Landrover hebben dat al in de markt gezet. Bose heeft ook een systeem voor auto's ontwikkeld.
In de fabriek begint modeljaar 2023 al medio 2022...HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:26:
Ik zie dat hier wordt gesproken over Pixel LED lampen. Geen idee wat jullie daar mee bedoelden, dus maar even op de site gekeken. De Volvo XC40 site is aangepast en de Pixel LED lampen blijken nu als optie te kunnen worden besteld. Wellicht zal dit niet de enige en laatste aanpassing zijn. Mijn XC40 P8 wordt op mijn verzoek pas in januari 2023 geleverd (ik wilde hem niet geleverd hebben in november of december). Geen idee hoe Volvo met deze situatie om zal gaan. De offerte die ik getekend heb, geeft me die duidelijkheid niet (er is geen complete lijst met alle kenmerken aan de offerte toegevoegd). Mag ik de conclusie trekken dat die optie er bij mij niet op zal zitten? Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie (dat het model vanaf het moment dat je getekend hebt tot het moment dat deze geleverd wordt op details wordt aangepast)?
Ga er dus maar van uit, dat je in januari 2023 een auto van het modeljaar 2023 krijgt met alle plussen en minnen die bij dat bouwjaar horen. De productieweek van jouw auto (najaar 2022?) is daarin leidend.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Volvo C40 Recharge Single engine Ultimate
Opties:
• R980 Connect MicroTech / Nubuck (textiel)
• 728 Metallic lak (Thunder Grey)
• 179 Extra getint glas achterportieren en achterruit
• 1170 Pixel LED koplampen
• 19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
En zoals meerdere al hebben opgemerkt o.a. @HenryP de Pixel led koplampen zijn uit het Ultimate pakket gehaald. dit i.v.m. met onvoldoende voorraad. Aangezien ik deze optie er op wou hebben heeft mijn dealer mij duidelijk uitgelegd dat dit wel betekende dat dit een langere levertijd met zich mee bracht. Hij heeft namelijk een schrijven gehad vanuit Volvo waarbij ze dit expliciet aan de klant moeten melden als hij/zij deze optie wenst. Wel had ik nog het geluk dat ik een "gratis" laadpaal krijg dus dat is nog weer mooi meegenomen!
nb.
Zonder pixel LED; +/- levering eind Oktober '22
Met Pixel LED; +/- levering januari '23
Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark
Toch is het zo dat als het een beetje waait of er sprake is van een nat wegdek de geluidsbeleving in onze VW bus (diesel) aangenamer is dan in de P8 onder diezelfde omstandigheden en dat terwijl zo’n busje toch best een lompe klankkast is.Lancer schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:22:
Een geluidservaring is relatief. Voor je gevoel maken een ICE en een EV evenveel geluid. Maar absoluut is dat niet zo. Zo konden we in de XC40 op warme zomerdag met 100km/u horen dat het onweersvliegjes regende op de voorruit (20" Pirellis). Dat had ik nog nooit gehoord. De dikke vliegen hoor je normaal gesproken wel, de kleintjes niet.
Zelfde geld voor een stoplichtsprintje met een GTI (ik was hem een beetje aan het pesten door eerst gelijk op te rijden en dan de coupe de grace te geven met vol gas), ik hoorde het motorblok van de auto naast me zeer duidelijk zwoegen.
Ook hoef je in de XC40 nooit je stem te verheffen.
Dus ja, het klinkt lawaaiig in de XC40, maar absoluut gezien valt het reuze mee.
De P8 is motorisch stil maar heeft veel meer last van geluiden als suizen van de wind en op de een of andere manier veroorzaken de banden (29” pirelli’s) op bepaald asfalt een soort ‘brom’. Veel EV’s hebben (om die reden?) een schuimlaag aan de binnenzijde van het loopvlak, maar Volvo doet dat niet (misschien is een overweging geweest dat de reparatie van een spijkergat met een plug schijnt in die foambanden niet goed mogelijk). Maar zoals gezegd was de XC90T8 die ik eerder had, zeker bij de elektrische kilometers veel stiller dan de P8, ondanks het grotere formaat daarvan. Dat moet dus haast wel het gevolg van een betere isolatie zijn.
Dat roept bij mij de vraag op of het “een beetje te doen” zou zijn om zelf de P8 van wat extra isolatie te voorzien? En dan denk ik bijvoorbeeld aan het op de binnenzijde van de wielkasten en vloer (naast de accu’s) aan te brengen van anti-dreun platen. Stoelen en bank eruit, tapijt eruit en plakken maar……toch? Of zie ik dat te simpel? Dat soort dingen wordt redelijk vaak gedaan als mensen een super-stereo in de auto willen inbouwen, lijkt me dus geen rocket science……. Alleen even afwachten tot de garantie voorbij is….?
Helemaal geen gek plan! Alleen wat de garantie hiermee te maken heeft?Mga1600 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
Dat roept bij mij de vraag op of het “een beetje te doen” zou zijn om zelf de P8 van wat extra isolatie te voorzien? En dan denk ik bijvoorbeeld aan het op de binnenzijde van de wielkasten en vloer (naast de accu’s) aan te brengen van anti-dreun platen. Stoelen en bank eruit, tapijt eruit en plakken maar……toch? Of zie ik dat te simpel? Dat soort dingen wordt redelijk vaak gedaan als mensen een super-stereo in de auto willen inbouwen, lijkt me dus geen rocket science……. Alleen even afwachten tot de garantie voorbij is….?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
https://www.media.volvoca...rzien-van-recharge-bandenMga1600 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
De P8 is motorisch stil maar heeft veel meer last van geluiden als suizen van de wind en op de een of andere manier veroorzaken de banden (29” pirelli’s) op bepaald asfalt een soort ‘brom’. Veel EV’s hebben (om die reden?) een schuimlaag aan de binnenzijde van het loopvlak, maar Volvo doet dat niet (misschien is een overweging geweest dat de reparatie van een spijkergat met een plug schijnt in die foambanden niet goed mogelijk).
Lijkt me sterk dat daar geen foamlaag in ziet. Weet
Iemand dat? Bij de Polestar 2 in ieder geval wel.
Mijn geluidservaring voor wat betreft wind is dat dit via het glasoppervlak wordt doorgegeven. De wielkasten zijn aan de binnenzijde slechts licht geisoleerd (achter iig). Vloer zal minder uitmaken. De accu die erin zit maakt sowieso geen geluid, maar isolatie achter de deurkaarten zal dan weer wel helpen.
Ik liet ze controleren en de balans bleek in orde. Ook het feit dat dit op bepaalde stukken weg optreed, en dan doorgaans N wegen (in de flevopolder maar ook stukken N201 bijv bij de waterwolftunnel en dan het traject tot aan de A4) en ook altijd precies dezelfde wegdelen, geeft wel aan dat de balans van de banden zelf in orde is.
Met de zomerbanden op diezelfde trajecten geen trillinkje te voelen!
De bandenspcialist denkt dan ook dat het de soort asfalt is die op het profiel van de banden een iets cuppende werking heeft,en inderdaad blijkt op al die wegdelen waar het optreed het asfalt bijna zeker van 1 en dezelfde soort te zijn. Een bepaalde grootte van de asfalt structuur in combinatie met het profiel van net deze banden kan dan op elkaar inwerken.
Hij baseerde dat op het feit dat ik niet de enige was die met dit merk en type band met deze klacht aankwam, en die paar anderen die dezelfde klacht hadden ervoeren dat ook op dezelfde wegvlakken.
Ik kreeg een andere winterband vorig jaar (de oude versleten na 5 jaar) en warempel, het trillen is weg. Wel een ander merk band dan de trilband.
Banden kunnen dus i.c.m. het asfalt een bepaalde bijwerking geven. Op de A9 tussen badhoevedorp en Holendrecht zit al enkele jaren een nare brom die door de hele wagen gonst, ook weer veel sterker op de winterband dan op de zomerband. Maakt niet uit of je nu 80 rijdt (als het er erg druk is) of 100, of te hard: 110, de brom is er en varieert mee in toonhoogte met de rijsnelheid. Maar wanener de zomerband er op zit, dan is de brom boven 95 kmh weg.
Ik denk dat zeker de afmeting (19 of 20 inch), het merk en type, en de soort band in combinatie met het gebruikte asfalt, heel veel verschil in lawaai kunnen betekenen.
Maar dat er foam in zit heb ik nog nooit van gehoord, lijkt mij ook niet heel wenselijk om de band de stugheid te geven die noodzakelijk is om de zijdelingse krachten bij bochten en voor/achterwaartse krachten bij optrekken of afremmen de baas te kunnen. Je zou raar opkijken als je loopvlak er ineens afloopt omdat het foamlaagje ertussen de geest gegeven heeft ;-)
Maar het zou kunnen dat dit bestaat, alleen nog nooit van gehoord.
Leuk om te lezen! Ik zit ook te kijken naar de C40 (ongeveer zelfde opties als jij hebt aangegeven, geen Pixel LED) en afgelopen weekend proefgereden. Dealer heeft een offerte gemaakt, maar had het over levering ergens augustus/september. Hier lees ik nu eind oktober, zou augustus/september dan te gunstig ingeschat zijn?Modularsushi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:45:
Nadat ik afgelopen maand een C40 had besteld en nog wat ging zoeken op google kwam ik dit topic tegen. dus ik dacht reageer nu ook maar eens Voor de geïnteresseerden onder ons deze auto heb ik besteld;
Volvo C40 Recharge Single engine Ultimate
Opties:
• R980 Connect MicroTech / Nubuck (textiel)
• 728 Metallic lak (Thunder Grey)
• 179 Extra getint glas achterportieren en achterruit
• 1170 Pixel LED koplampen
• 19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
En zoals meerdere al hebben opgemerkt o.a. @HenryP de Pixel led koplampen zijn uit het Ultimate pakket gehaald. dit i.v.m. met onvoldoende voorraad. Aangezien ik deze optie er op wou hebben heeft mijn dealer mij duidelijk uitgelegd dat dit wel betekende dat dit een langere levertijd met zich mee bracht. Hij heeft namelijk een schrijven gehad vanuit Volvo waarbij ze dit expliciet aan de klant moeten melden als hij/zij deze optie wenst. Wel had ik nog het geluk dat ik een "gratis" laadpaal krijg dus dat is nog weer mooi meegenomen!
nb.
Zonder pixel LED; +/- levering eind Oktober '22
Met Pixel LED; +/- levering januari '23
Verder twijfel ik nog sterk tussen deze C40 of de Polestar 2, Polestar 2 is iets sportiever, heeft een groter bereik, zit alleen wat krapper en rijdt iets "hobbeliger". Polestar 2 (LRSM) zou volgens de site al midden juni leverbaar moeten zijn. Keuzes....
Voor ons zou het dan een Plus worden. De ultimate is zeker net mooier, echter de elektrische stoelen hebben we niet echt nodig (ik zal er voornamelijk in rijden). De Harman Kardon heb ik eerder hier terug gelezen dat die niet per se extra geld waard is. Dan is die 3500 extra wel erg veel voor alleen het pano dak.
XC40 Single Motor Plus
FR15A 19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech/Nubuck (textiel) Charcoal/Charc
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Voor ons zeker een interessante auto als gezin. Morgen nog proefrit in een Enyaq en dan zo langzamerhand een beslissing gaan nemen gezien de levertijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 05-04-2022 14:25 ]
Leuk! benieuwd naar de levertijd.Ophidian schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:15:
Voor ons zou het dan een Plus worden.
XC40 Single Motor Plus
FR15A 19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech/Nubuck (textiel) Charcoal/Charc
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Ik heb vrijwel hetzelfde besteld alleen dan met de Citymap bekleding (standaard) en daartegenover wel een metalic lak (was keuze tussen beiden, allebei kon niet in budget, metalic kan net even beter tegen de vogelstrontregen uit de boom boven de parkeerplaatsen hier dan de standaard lak dat kan, gemeente doet er niets aan dus de strontregen gaat voorlopig door).
Ik heb dan nog getint glas achter en een trekhaak, dat laatste is voor mij een noodzakelijk iets
Zie onderstaande link van Continental. Dit is de foamlaag die veel EVs waaronder Tesla en ook de Polestar 2 in de speciale banden hebben. En ik vermoed ook de Volvo recharge banden.ron65 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:28:
Maar dat er foam in zit heb ik nog nooit van gehoord, lijkt mij ook niet heel wenselijk om de band de stugheid te geven die noodzakelijk is om de zijdelingse krachten bij bochten en voor/achterwaartse krachten bij optrekken of afremmen de baas te kunnen. Je zou raar opkijken als je loopvlak er ineens afloopt omdat het foamlaagje ertussen de geest gegeven heeft ;-)
Maar het zou kunnen dat dit bestaat, alleen nog nooit van gehoord.
https://www.continental-b...to/technology/contisilent
ContiSilent™ is een rolgeluidverlagende technologie die door Continental werd ontwikkeld. Ze vermindert op elk type wegdek de hoeveelheid interieurgeluid. ContiSilent™-banden zijn voorzien van een dempende binnenlaag uit polyurethaanschuim die met een kleefmiddel bevestigd wordt aan de binnenzijde van het loopvlak. Ongeacht de temperatuur blijft de structuur van het schuim altijd intact.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 05-04-2022 15:31 ]
Zal dat niet komen omdat jij “Waterbok” heet?Waterblok schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:08:
Vandaag weer internet en gps.
Ik heb diverse EV’s gereden; Volvo zit qua omgeving en bandengeluid in de middenmoot tot richting stil zou ik zeggen. Maar belangrijker; ik heb vorige week twee dagen S60 benzine gereden. Op zichzelf vermoedelijk een stille auto, maar wat een herrie in vergelijk met de XC40!HenryP schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:29:
Bij mij ook weer!Venomer schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:28:
Vanmorgen sprak Google Maps weer gewoon Nederlands. Probleempje bij Google opgelost, blijkbaar.
P6 MY22
Ik zag in de App Store dat de assistent 6 uur geleden een update had gekregen. Heeft waarschijnlijk met die rare stem te maken.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
@Modularsushi: ik ga de dealer een e-mail sturen dat ik er van uit ben gegaan dat ik een XC40
inclusief Pixel LED zou krijgen. Ben benieuwd naar zijn reactie.
/f/image/9V6yLYS5RejWbqxgLOcPX3Ky.png?f=fotoalbum_large)
Iemand suggesties hoe ik dit weer aan de praat krijg? Accounts heb ik bekeken; mijn Volvo account was weg maar heb ik er opnieuw ingezet. Moet je dan weer 36 uur wachten?
[ Voor 9% gewijzigd door JohnDoe77 op 05-04-2022 19:17 ]
Nou vind ik 29" ook wel een beetje overdrevenMga1600 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
De P8 is motorisch stil maar heeft veel meer last van geluiden als suizen van de wind en op de een of andere manier veroorzaken de banden (29” pirelli’s) op bepaald asfalt een soort ‘brom’.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Nee. Omdat ik nooit in jouw auto zit merk ik eigenlijk geen verschil. ;-)Hakuna_Matata schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:24:
De stoelverwarming in beide stoelen doen het plots niet meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komenHenryP schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:06:
@Modularsushi: ik ga de dealer een e-mail sturen dat ik er van uit ben gegaan dat ik een XC40
inclusief Pixel LED zou krijgen. Ben benieuwd naar zijn reactie.
Wel als je met @Hakuna_Matata meerijdt in elk geval, zo zonder stoelverwarmingSokoo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen
Maar even serieus, da's wel een irritant probleem. Maar als ze allebei uitvallen lijkt me dat toch iets wat de garage wel snel gaat vinden?
Mijn dealer zei laatst dat ik mazzel had met de pixelled koplampen in mijn C40 en dat die de komende tijd vanwege de chipproblematiek niet meer geleverd gaan worden.Sokoo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
De verwarming van de linkerstoel functioneert sinds deze week niet meer, de rechterstoel functioneert wel.Hakuna_Matata schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:24:
De stoelverwarming in beide stoelen doen het plots niet meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ja dan heb je inderdaad geluk, toen ik de auto samenstelde in de configurator was de pixel LED optie er niet, dus denk dat die toen nog standaard was voor de ultimate? Of ze hadden het nog niet uitgebracht, maarja na de bestelling, 5 dagen later, zag ik ze ineens wel als optie staan. Dus ben benieuwd, ik ga er vanuit dat ze er niet op zitten bij mij.ergodyne1 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:06:
[...]
Mijn dealer zei laatst dat ik mazzel had met de pixelled koplampen in mijn C40 en dat die de komende tijd vanwege de chipproblematiek niet meer geleverd gaan worden.
Hahaha, achjaa gewoon de auto voorverwarmen, dan worden de stoelen ook wel warmRude-Dog schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:45:
[...]
Wel als je met @Hakuna_Matata meerijdt in elk geval, zo zonder stoelverwarming
Die 1000 euro optie is wel van de basisprijs afgetrokken. Je kunt nu kiezen tussen een levertijden 6 maanden zonder pixellampen of een beetje onbekende, maar in ieder geval veel langere levertijd met pixellampen.Rude-Dog schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:17:
Op zich toch wel sneu dat een van de weinige echt nieuwe dingen voor MY23 eerst standaard is, dan optie wordt, en dan gewoon bijna niet leverbaar.
Volvo is niet de enige die kampt met leverproblemen: ik hoorde vanochtend een verhaal van iemand die een nieuwe BMW besteld had. Zou voor de zomer geleverd worden, maar als hij hem rond die tijd wil hebben wordt het een hele kale auto zonder ACC, Pilot Assist ( of hoe het ook heet bij BMW), zonder schop sensor voor de achterklep en nog wat dingen. Wil hij hem toch compleet hebben dan wordt de levertijd met een onbekend aantal maanden uitgesteld.
[ Voor 32% gewijzigd door Mga1600 op 06-04-2022 11:12 ]
Was dat maar waar, besteld eind Januari ZONDER pixellampen, eigenlijk vrijwel basic PLUS uitvoering, levertijd eind oktober 2022. Dat is ruim 9 maanden!Mga1600 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:08:
[...]
Je kunt nu kiezen tussen een levertijden 6 maanden zonder pixellampen
Deze mensen hebben er ook last van:Hakuna_Matata schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:24:
https://www.xc40forum.com...eat-not-functioning.3795/
https://www.xc40forum.com...eat-not-functioning.3795/
Met verschillende oorzaken zo te lezen.
Misschien een reboot proberen. (Heel lang, maar echt heel lang, de homeknop ingedrukt houden totdat het scherm helemaal zwart wordt.)
Of anders even kijken of er een stekkertje onder de stoel los zit.
Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022
WaterbLok hoor!JohnDoe77 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:00:
[...]
Zal dat niet komen omdat jij “Waterbok” heet?
Echte naam van Dijk, snap je hem?
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Gelukkig heb ik niet stilgezeten en heb ik een folder met specificaties weten te vinden waarin duidelijk zichtbaar was dat Pixel LED wel degelijk onderdeel hebben uitgemaakt van het meest luxe Ultimate pakket. Omdat ik toch in de buurt was, maar gelijk even aangeleerd om de onduidelijke situatie voor eens en altijd op te helderen.
De dealer bestudeerde mijn op internet gevonden folder met specificaties, dook vervolgens zijn computer in om daar naar zijn folder te kijken (jawel, naam en datum waren gelijk….) om zijn eerder geuite standpunt kracht bij te zetten om uiteindelijk de interne Volvo opdrachtbon erbij te halen. Op die opdrachtbon stond de Pixel LED koplampen gelukkig (!!) wel vermeld. Uiteraard wilde ik een kopie hebben van die interne opdrachtorderbon, maar die kreeg ik niet mee.
Thuis aangekomen onze bevindingen maar even via de e-mail bevestigd.
Conclusie: op de interne opdrachtorderbon worden het pakket helemaal “uitgeschreven” en die geeft dus een goed beeld van de configuratie die gold ten tijde van het afsluiten van het contract.
Volvo probeerde juist het aantal opties en variaties terug te dringen en overzichtelijk te maken. Dit lijkt dan niet echt een stap in de goede richting.
Ik heb het over de situatie van dit moment, niet die van januari.ron65 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:37:
[...]
Was dat maar waar, besteld eind Januari ZONDER pixellampen, eigenlijk vrijwel basic PLUS uitvoering, levertijd eind oktober 2022. Dat is ruim 9 maanden!
Goed om te horen dat ze er toch nog net op zitten bij jouwn bestelling!HenryP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:37:
Vandaag een reactie terug ontvangen van de dealer dat Pixel LED koplampen nooit in het Ultimate pakket van een XC40 hebben gezeten.
Gelukkig heb ik niet stilgezeten en heb ik een folder met specificaties weten te vinden waarin duidelijk zichtbaar was dat Pixel LED wel degelijk onderdeel hebben uitgemaakt van het meest luxe Ultimate pakket. Omdat ik toch in de buurt was, maar gelijk even aangeleerd om de onduidelijke situatie voor eens en altijd op te helderen.
De dealer bestudeerde mijn op internet gevonden folder met specificaties, dook vervolgens zijn computer in om daar naar zijn folder te kijken (jawel, naam en datum waren gelijk….) om zijn eerder geuite standpunt kracht bij te zetten om uiteindelijk de interne Volvo opdrachtbon erbij te halen. Op die opdrachtbon stond de Pixel LED koplampen gelukkig (!!) wel vermeld. Uiteraard wilde ik een kopie hebben van die interne opdrachtorderbon, maar die kreeg ik niet mee.
Conclusie: op de interne opdrachtorderbon worden het pakket helemaal “uitgeschreven” en die geeft dus een goed beeld van de configuratie die gold ten tijde van het afsluiten van het contract.
Ik ben benieuwd naar de wachttijd! Ik heb zojuist te horen gekregen dat Modeljaar 23 (C40) nog ingepland moet worden. Dus ik heb nog steeds geen zicht op een leverdatum zelf hou ik rekening met levering 01-‘23 dan kan het altijd meevallen.
Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark
Dus toch wel hé en zonder prijs verandering, want de prijs voor een bijna full option XC40 Ultimate kwam altijd al uit op €55.890 en nu als ik dus de Pixel LED erbij doe op €56.890. Raar hoor.HenryP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:37:
Vandaag een reactie terug ontvangen van de dealer dat Pixel LED koplampen nooit in het Ultimate pakket van een XC40 hebben gezeten.
dat begrijp ik, maar het is en blijft bizar...Mga1600 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:56:
[...]
Ik heb het over de situatie van dit moment, niet die van januari.
Besteld 31-01 verwacht 24-10 (net geen 9 maanden)
Besteld 1-4, wordt dan verwacht 1-10 (6 maanden), dat is eerder dan de in Januari bestelde wagen
Als ik dus even gewacht had, een maand of twee, had ik hem dus per saldo 1 maand eerder geleverd gekregen...
En die begrijp ik dan niet helemaal... want waarom krijgt een besteller begin april kennelijk voorrang op iemand die hem dan al 2 maanden in bestelling heeft staan?
Ik denk dus dat men flink aan het knoeien is met levertijden en inplannen, lijkt wel russisch roulette
[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 06-04-2022 14:05 ]
Kan zijn dat een dealer zijn/haar productieslot, die deze al had gekregen, heeft afgestaan aan een klant. Mijne is besteld op 31/3/2022 en verwachte afleverdatum is 24/9/2022, dit wel via een leasemaatschappij.ron65 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:04:
[...]
dat begrijp ik, maar het is en blijft bizar...
Besteld 31-01 verwacht 24-10 (net geen 9 maanden)
Besteld 1-4, wordt dan verwacht 1-10 (6 maanden), dat is eerder dan de in Januari bestelde wagen
Als ik dus even gewacht had, een maand of twee, had ik hem dus per saldo 1 maand eerder geleverd gekregen...
En die begrijp ik dan niet helemaal... want waarom krijgt een besteller begin april kennelijk voorrang op iemand die hem dan al 2 maanden in bestelling heeft staan?
Ik denk dus dat men flink aan het knoeien is met levertijden en inplannen, lijkt wel russisch roulette
Hier ook. Naja, weet je, of het nu september is of oktober, hij wordt een keer geleverd.
Het wachten is alleen zo vervelend
Ik heb een ultimate besteld (eind vorig jaar), daar staat de pixel-led gewoon op de lijst, niet als losse optie.HenryP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:37:
Same here! Begin me al bijna zorgen te maken! Hoor ontzettend veel positieve reacties over deze koplampen, zelfs de €1000,- extra zou het wel waard geweest zijn... Maar er zit denk ik niets anders op dan afwachten tot ik hoor dat hij er is en dan zienrinkel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:51:
[...]
Ik heb een ultimate besteld (eind vorig jaar), daar staat de pixel-led gewoon op de lijst, niet als losse optie.
Op terugreis in alle eerlijkheid wel een +/- 40km achter een vrachtwagen gehangen met 90kmh omdat ik ff belangrijk telefoontje had. Wel ontspannen 'rijden' dan met autopilot aan.
Ik krijg toch echt de indruk dat de P6 in zomerse condities echt de 400km gaat aantikken.
Dit was wel met vertrek 100% batterij. Zoals jullie kunnen zien dus nog 10% over bijthuiskomst. verwarming op 19 graden, 1 streepje stoelverwarming.
[ Voor 30% gewijzigd door okio op 06-04-2022 17:26 ]
P6 of P8?okio schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:24:
Vandaag ff rondje heen en weer met de xc40 in de slechte condities, best wel bijna worst case (veel regen, harde wind) veel snelweg (a7/a6/a28). 105 op de CC.
Op terugreis in alle eerlijkheid wel een +/- 40km achter een vrachtwagen gehangen met 90kmh omdat ik ff belangrijk telefoontje had. Wel ontspannen 'rijden' dan met autopilot aan.
Ik krijg toch echt de indruk dat de P6 in zomerse condities echt de 400km gaat aantikken.
Dit was wel met vertrek 100% batterij. Zoals jullie kunnen zien dus nog 10% over bijthuiskomst. verwarming op 19 graden, 1 streepje stoelverwarming.[Afbeelding]
beter lezen...
1) Wil je weten wat er precies is besteld, dan kan alleen jouw dealer je dat vertellen. Die exacte lijst krijg je niet zomaar mee (ik kreeg die niet mee), maar ik ga er van uit dat een dealer die lijst niet “ongezien” kan muteren.
2) Volvo heeft de Pixel LED koplampen dus verwijderd uit het Ultimate pakket. Ze zijn nog wel als optie te bestellen. Aangezien de prijs van het Ultimate pakket gelijk is gebleven, hebben ze de auto met Pixel LED koplampen dus €1.000 duurder gemaakt (tenzij de basisprijs is gezakt, maar daar heb ik even niet op gelet).
3) Volvo communiceert niet proactief naar kopers die nog in afwachting zijn van hun bestelde auto.
4) Volvo medewerkers zouden eigenlijk vragen over de configuratie moeten beantwoorden vanuit de interne specificatie-order en niet op basis van de beschikbare (is vaak de meest recente) folder. Die elektronische folder is immers op het zelfde moment aangepast en “live” gebracht met de wijziging van het pakket met de gelijkluidende naam.
5) Download bij het doen van de bestelling gelijk de folder met specificaties. Als je dit niet doet, is het nog maar de vraag of die specifieke versie voor jou als consument nog te downloaden is.
Yep, metoo! Xc40 P6 Core + als enige optie getinte ramen achter... besteld eind januari, levering ergens in oktober. 😑ron65 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:11:
[...]
Hier ook. Naja, weet je, of het nu september is of oktober, hij wordt een keer geleverd.
Het wachten is alleen zo vervelend
3) Ik heb letterlijk overal achteraan moeten bellen. Echt alles. En meeste dingen die uitgezocht zouden worden, nooit meer wat van gehoord. Lijkt wel of het ze totaal niet boeit. Beetje jammer, gezien het geldbedrag wat er mee is gemoeid.HenryP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:01:
Ik heb uit mijn bezoekje aan de dealer een aantal conclusies kunnen trekken:
1) Wil je weten wat er precies is besteld, dan kan alleen jouw dealer je dat vertellen. Die exacte lijst krijg je niet zomaar mee (ik kreeg die niet mee), maar ik ga er van uit dat een dealer die lijst niet “ongezien” kan muteren.
2) Volvo heeft de Pixel LED koplampen dus verwijderd uit het Ultimate pakket. Ze zijn nog wel als optie te bestellen. Aangezien de prijs van het Ultimate pakket gelijk is gebleven, hebben ze de auto met Pixel LED koplampen dus €1.000 duurder gemaakt (tenzij de basisprijs is gezakt, maar daar heb ik even niet op gelet).
3) Volvo communiceert niet proactief naar kopers die nog in afwachting zijn van hun bestelde auto.
4) Volvo medewerkers zouden eigenlijk vragen over de configuratie moeten beantwoorden vanuit de interne specificatie-order en niet op basis van de beschikbare (is vaak de meest recente) folder. Die elektronische folder is immers op het zelfde moment aangepast en “live” gebracht met de wijziging van het pakket met de gelijkluidende naam.
5) Download bij het doen van de bestelling gelijk de folder met specificaties. Als je dit niet doet, is het nog maar de vraag of die specifieke versie voor jou als consument nog te downloaden is.
Na de proefrit nogmaals bij de Volvo dealer langs gereden, maar dit was een andere vestiging. Hier stond toevallig een C40 zonder Pixel LED, dat kon ik niet goed vinden op internet, maar nu dus wel even goede foto's van gemaakt. Misschien handig voor andere die ook het verschil wat beter zouden willen zien
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OBT8rDElxCi0StM0goFIdlu2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GyHGfnw2V4xZALSzNqMyxbDz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LgjlFKGs7rWYTtoxZR9vchha.jpg?f=user_large)
We gaan er eens een nachtje over slapen, maar denk dat de XC40 het gaat worden. Prijsverschil tussen de twee is te groot tnv de Skoda. Sowieso wil de Plus, maar twijfel erg over de Ultimate. Heb wel de HK kunnen beluisteren en het pano dak gezien. Vooral dat laatste is erg mooi, maar is het 3500 euro extra waard
Alles moet nog gepland gaan worden?
Rij nu een XC40 T3 R-Design, dus geen haast zien hem wel verschijnen.
De SEPP subsidie staat zelfs levering 2023 toe.
Als ik een schop onder z'n kont geeft hoor ik 2 piepjes maar houd hij z'n klep dicht.
Als het wel eens lukt om hem open te krijgen gaat ie weer niet altijd dicht, wel weer 2 piepjes.
p.s. ik doe na een schoppen ook vriendelijk zwaaien hoor met de voet maar geeft geen verbetering.
XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
dat die op 19 graden staat scheelt en de stoelverwarming op maar 1 streepje scheelt veel. Ik merk echt groot verschil in verbruik als ik mijn (P6) op 19 (met stoelverwarming uit) of 22 graden (met stuur en stoelverwarming op vol) zet...okio schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:24:
Vandaag ff rondje heen en weer met de xc40 in de slechte condities, best wel bijna worst case (veel regen, harde wind) veel snelweg (a7/a6/a28). 105 op de CC.
Dit was wel met vertrek 100% batterij. Zoals jullie kunnen zien dus nog 10% over bijthuiskomst. verwarming op 19 graden, 1 streepje stoelverwarming.[Afbeelding]
De standkachel, stoel- en stuurverwarming verbruiken echt veel... scheel zomaar een 2-4 kwh per 100km is mijn ervaring...
Verwijderd
Heb je de sleutel dan wel binnen ±1 meter van de achterklep? Dat is namelijk wel een vereiste. Ik hoor bij onze auto alleen de 2 piepjes als de sleutel niet dichtbij genoeg is.SharkIi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:46:
Zijn er meer onder ons die zo nu en dan een weigerende voetbediening hebben met de achterklep.
Als ik een schop onder z'n kont geeft hoor ik 2 piepjes maar houd hij z'n klep dicht.
Als het wel eens lukt om hem open te krijgen gaat ie weer niet altijd dicht, wel weer 2 piepjes.
p.s. ik doe na een schoppen ook vriendelijk zwaaien hoor met de voet maar geeft geen verbetering.
Heb je de sleutel dan wel binnen ±1 meter van de achterklep? Dat is namelijk wel een vereiste. Ik hoor bij onze auto alleen de 2 piepjes als de sleutel niet dichtbij genoeg is.
[/quote]
Heb de sleutel meestal in m'n broekzak en soms in jaszak. Zal bijhouden of dat je verschil maakt.
Bedankt voor je reactie.
XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
Leuk, van mij is 31-01 besteld. Plus met getinte ruiten achter, trekhaak, Onyx black (metalic) lak en een extra 8m lange laadkabel type 2 (ik moet op een openbare paal laden hier vlakbij waar 1 van de vakken op iets afstand van de paal ligt, dan is 8m lengte wel nodig)Vulcan750 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:05:
[...]
Yep, metoo! Xc40 P6 Core + als enige optie getinte ramen achter... besteld eind januari, levering ergens in oktober. 😑
En inderdaad, geschatte leverweek 43 (24 okt)
Dat komt wel aardig overeen dus. Maar ook geen 6 maanden, als dat nu wel de levertijd is hoop ik dat ze de onze ook wat naar voren kunnen halen ;-)
Waarschijnlijk sta je te dicht. De klep gaat namelijk niet open als hij denkt dat hij je dan op je smoel gaat rakenSharkIi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:46:
Zijn er meer onder ons die zo nu en dan een weigerende voetbediening hebben met de achterklep.
Na het trappen (werkt beter dan zwaaien) even direct een stap achteruit zetten.
En om dicht te doen zorgen dat je niet onder de klep staat bij het drukken op de knop.
Ok, maakt bij mij niet heel veel verschil. Wind en of je rijsnelheid doen het meeste.Kammika schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:57:
[...]
dat die op 19 graden staat scheelt en de stoelverwarming op maar 1 streepje scheelt veel. Ik merk echt groot verschil in verbruik als ik mijn (P6) op 19 (met stoelverwarming uit) of 22 graden (met stuur en stoelverwarming op vol) zet...
De standkachel, stoel- en stuurverwarming verbruiken echt veel... scheel zomaar een 2-4 kwh per 100km is mijn ervaring...
Nou had ik mijn kachel bij ice ook altijd al op 19, zo niet dan kwam ik bij langere ritten altijd suf aan (21+)
Wil de stoelverwarming nog wel eens op 2 hebben, maar dan ook slechts kort. Stuurverwarming 1x 20 seconden aan gehad, heb ik verder nooit weer aan gehad.
En hoe zou de auto dat moeten weten? Er zit geen sensor in de klep.C.QL schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:56:
[...]
Waarschijnlijk sta je te dicht. De klep gaat namelijk niet open als hij denkt dat hij je dan op je smoel gaat rakenof omgekeerd niet dicht als hij denkt dat hij je boven op je hoofd gaat dicht slaan.
Na het trappen (werkt beter dan zwaaien) even direct een stap achteruit zetten.
En om dicht te doen zorgen dat je niet onder de klep staat bij het drukken op de knop.
[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 06-04-2022 22:31 ]
Ik laat achteraf een trekhaak monteren. Koop 'm particulier, en wil van de Sepp-regeling gebruik maken. En dat ging zo net! 😎ron65 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:12:
[...]
Leuk, van mij is 31-01 besteld. Plus met getinte ruiten achter, trekhaak, Onyx black (metalic) lak en een extra 8m lange laadkabel type 2 (ik moet op een openbare paal laden hier vlakbij waar 1 van de vakken op iets afstand van de paal ligt, dan is 8m lengte wel nodig)
En inderdaad, geschatte leverweek 43 (24 okt)
Dat komt wel aardig overeen dus. Maar ook geen 6 maanden, als dat nu wel de levertijd is hoop ik dat ze de onze ook wat naar voren kunnen halen ;-)
Ik vind het ook vreemd dat blijkbaar sommigen "maar" 6 maanden hoeven te wachten. Onze xc40' 's kunnen ze als het ware praktisch zo uit het rek halen. Weinig bijzondere extra' s. 🤔
Trekhaak komt bij mij er bij de dealer pas onder, ivm bijtelling.Vulcan750 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:39:
[...]
Ik laat achteraf een trekhaak monteren. Koop 'm particulier, en wil van de Sepp-regeling gebruik maken. En dat ging zo net! 😎
Ik vind het ook vreemd dat blijkbaar sommigen "maar" 6 maanden hoeven te wachten. Onze xc40' 's kunnen ze als het ware praktisch zo uit het rek halen. Weinig bijzondere extra' s. 🤔
Het verschil is dat het dan een accessoire is ipv een optie, de opties tellen mee in het fiscale deel waarover de bijtelling bepaald wordt.
Omdat het via een leasemaatschappij gaat mag ik alleen de originele trekhaak laten monteren, geen 3th party spul. Op zich beter omdat daarmee ook alle functies als uitschakelen parkeersensoren, stabiliteitsprogramma e.d. zullen werken. bij 3th party trekhaken is maar de vraag of dat gaat werken met name het stabiliteits programma, maar ook sensoren e.d.
Maar goed, ik betaal niet de 1150 euro voor de trekhaak, maar wel een paar euro per maand dat het ding eronder zit in de leaseprijs.
De leaseprijs is grootdeels voor de werkgever, maar deze heeft wel een grens gesteld en daar mag je 15% boven. Dat stukje wat je erboven komt is dan wel eigen rekening, oftewel wordt je eigen bijdrage aan de werkgever. Voordeel is wel dat het bedrag op jaarbasis weer van de bruto bijtelling mag worden afgetrokken, en een deel ervan (zeg 47% ongeveer) daarmee in mindering wordt gebracht op de bijtelling zelf. Dus via een omweg krijg je bijna de helft terug.
Het is dus nu 48850 euro die voor de bijtelling wordt gerekend. Over de eerste 35000 betaal je op jaarbasis 16% van die 48850, over de rest 22%.
Wel leuk om dat eens voor te rekenen.
Over de eerste 35000 tellen ze dus 5600 op jaarbasis, of 466,67 op maandbasis bij je bruto salaris.
Over het verschil, dus 13850, is dat 3047 per jaar of 253,92 per maand bij je bruto salaris
Stel dat je per maand 100 euro eigen bijdrage betaalt, dan mag je dus per maand weer 100 daarvanaf halen.
Je bruto salaris gaat daarmee dus 620.59 euro omhoog voor de berekeningen van de loonbelasting! let wel dat ook je heffingskorting op je salaris hiermee afneemt dus in werkelijkheid, iets meer.
Na afloop van alle loonbelastingen en verrekeningen zie je dat je netto salaris daarmee ongeveer 291.67 euro lager geworden is. Daar komt die 100 euro eigen bijdrage nog bij, dus 391.67 euro
Stel dat die trekhaak bij de fiscale waarde komt omdat hij er in de fabriek al wordt ondergezet, dan wordt dat sommetje anders, de fiscale waarde wordt dan 50000 euro (48850 + 1150 )
Dan betaal je nog steeds 16% over 35000 = per maand 466.67
Over de rest nu 22% van 15000 euro (de waarde boven 35000), = per maand 275,00 euro.
De leaseprijs blijft gelijk dus de eigen bijdrage ook, 100 euro. Die mag van de (466,67+275) 741.67 euro af, en dus wordt er na bewerkingen en belastingen 301,58 ingehouden + 100 eigen bijdrage is 410,58 euro.
Bovenstaande is globaal, want er zijn persoonlijke unieke omstandigheden in ieders salaris, voor de een ligt het hoger, voor de meesten zal het uiteindelijke bedrag tot 70 euro lager uitkomen nog.
Het verschil tussen beide situaties is weinig, 9,91 euro per maand. Maar de wagen lease je wel voor 60 maanden, dus betaal je 60*9.91 = 594.60 meer in die vijf jaar wanneer de fabriek de trekhaak monteert dan wanneer de dealer dat na kentekenstelling pas doet.
Omdat de leaseprijs in beide gevallen met 7,50 per maand stijgt door de trekhaak kost die mij 7,50 in de eigen bijdrage en dus over 60 maanden het bedrag van 450,=. Door hem niet af fabriek te laten monteren spaar ik 594 uit die er anders bij zou komen, maar ook nog eens rechtstreeks naar tante belasting gaat.
Leuke wereld he dat leasegebeuren ;-)
maar voor ongeveer 350 euro (want dat gaat het mij netto per maand kosten) rij ik hem niet zelf, zeker niet omdat de kosten voor het laden niet bij mij terecht komen, die zijn voor de werkgever en om die reden moet ik bijtelling betalen. Dus blijft het aantrekkelijk de wagen via de werkgever te leasen, ook al geeft dat ook weer beperkingen (ik kon nu geen Ultimate nemen bijvoorbeeld, komt buiten budget!) Maar ik heb voor gegarandeerd 350 per maand 5 jaar lang deze auto, geen onderhoudskosten, geen verbruikskosten, geen reparatiekosten, geen wegenbelasting en geen evrzekeringskosten. 350 euro en dat is het echt, meer wordt dat niet. Moet je deze wagen zelf aanschaffen of private leasen, dan zit je rond de 800 euro per maand exclusief de kosten voor opladen en bij eigen aankoop komt daar ook nog wegenbelasting, verzekering, onderhoud en eventuele herstelkosten bovenop.
p.s. ik weet zeker dat er hier mensen zijn die weer heel andere leaseconstructies hebben, niet iedere werkgever rekent eigen bijdragen en niet iedere werkgever heeft budget grenzen of wellicht gewoon hogere grenzen, en niet ieders situatie bij de salarisberekening is gelijk. Dus ik heb hierboven puur de keiharde lijn genomen zonder rekening te houden met die afwijkingen. Het is wel hoe dit systeem in elkaar zit berekend!
[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 07-04-2022 00:09 ]
Parkeersensoren kunnen die afstand toch inschatten.JTHZZ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:30:
[...]
En hoe zou de auto dat moeten weten? Er zit geen sensor in de klep.
Zit een sensor achter de bumper die dat meet.C.QL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 01:58:
[...]
Parkeersensoren kunnen die afstand toch inschatten.
wat niet past, wordt gelast!
Is nog steeds een lange wachttijd maar is nog te overzien.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"