Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jan Hoogland
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
Bedankt voor de info (P6 levering komt pas ergens eind dit jaar hoop ik). Heb een iPhone X, dus dacht als die vervangen dient te worden misschien toch maar over m’n hart strijken en voor Android gaan maar dat hoeft dus gelukkig niet.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:08
Venomer schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:02:
Wat ik wel bijzonder vind is dat AAOS 12 al sinds oktober 2021 bekend is: https://source.android.co...utomotive/start/s_release. En wij krijgen nu pas versie 11.
Wij (P2, P8, P6 en C40) zijn vrijwel de enigen die AAOS al aan boord hebben, dus versie 12 kan wel bedacht zijn, maar draait nog ergens in de praktijk ….( net zomin als 11 trouwens).

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 29-03-2022 23:38 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Intussen op de kop af binnen 6 weken de eerste 5000 kilometer op de teller gezet van de P6. Met name het comfort en de extra range bevallen uitstekend. Afgelopen weekend ook de eerste langere trip gehad (240 km enkele reis). Waar het bij de vorige auto (VW e-Golf) zou leiden tot een laadstop op zowel de heen als de terugreis, konden we nu zonder problemen doorrijden. Erg tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbHdWvswBEc_BOEy2kFre4jAPHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBli2jXVgxuGSkVTejdNsfT4.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Maar eens zien wat er anders is 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJzSFymft9nZXCSFozb-QW5nexA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHdchj3sLmtvg7J8EGFBsPBY.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:52
Bijzonder: android beveiligingspatchniveau van dec '21. Je zou verwachten dat dat wel bijgewerkt is...

• 4v4t4r
Kammika schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Bijzonder: android beveiligingspatchniveau van dec '21. Je zou verwachten dat dat wel bijgewerkt is...
het ziet er iets anders uit in de menu's (lettertype etc) maar in de 10 mins die ik in de auto zat weinig nieuws kunnen ontdekken. Hopelijk snel bericht dat er wat apps beschikbaar zijn in de store !

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Kammika schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:42:
[...]

1.10 met Android 10 zit op september ‘21. Het is dus wel geüpdatet.

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:10
Mga1600 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Wij (P2, P8, P6 en C40) zijn vrijwel de enigen die AAOS al aan boord hebben, dus versie 12 kan wel bedacht zijn, maar draait nog ergens in de praktijk ….( net zomin als 11 trouwens).
xc60 rijder hier, wij hebben ook AAOS vanaf het 22 modeljaar :)

lijkt me wel normaal dat er al een volgende versie van google uit klaarstaan voor de merken om te implementeren, terwijl er een vorige versie in productie komt. werkt toch altijd zo in software development.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
4v4t4r schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:56:
[...]

het ziet er iets anders uit in de menu's (lettertype etc) maar in de 10 mins die ik in de auto zat weinig nieuws kunnen ontdekken. Hopelijk snel bericht dat er wat apps beschikbaar zijn in de store !
Dit kreeg ik ook terug (helaas) als eerste reactie/feedback. Dat het vooral wat strakker was maar verder inhoudelijk eigenlijk geen nieuwe dingen of aangepakte zaken. Echt super jammer dan, dat hoop je toch met een volledige nieuwe Android versie. Dat er ook gelijk wat toffe/handige nieuwe features in zitten en de bekende bugs gelijk zijn aangepakt (oa Maps). Maar zelfs iets als darkmode zit er nog niet in.

Een andere grote wens van ons allen is volgens mij dat je zowel de 360 camera als achter/voor camera in 1 scherm ziet. Nu moet je steeds irritant zelf switchen. Ik had gehoopt dat dit item:
Camera
Surround view. Capability has been added to display 360° surround view from multiple camera inputs.
Daar iets mee zou doen. Nog niet kunnen checken, ik krijg zelf volgende week vrijdag de update.

Voorbeeldje van die "nieuwe look":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k_vV3t3TAIhZTTK-yUIlvO7QCQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8hvi2kSLLK1rlpxgINIrMqFV.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 30-03-2022 10:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-11 14:42
Het ziet er wel wat aangekleder uit met die icoontjes erbij.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• 4v4t4r
Venomer schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:56:
Het ziet er wel wat aangekleder uit met die icoontjes erbij.
ja en dat is het dan :)
Maar zoals eerder gezegd - ik hoop dat 1. met deze nieuwe android versie en 2. de eigen updates van Volvo er een stabielere basis ligt voor verdere updates (apps, functionaliteit, etc etc)

Fingers crossed !

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:28:
[...]

ja en dat is het dan :)
Maar zoals eerder gezegd - ik hoop dat 1. met deze nieuwe android versie en 2. de eigen updates van Volvo er een stabielere basis ligt voor verdere updates (apps, functionaliteit, etc etc)

Fingers crossed !
Ik denk het eerlijk gezegd niet, anders zou je die met deze grotere (op papier dan) Android update ook wel hebben gezien. Of iig een begin hiermee. Ik denk dat dit de auto nu is die het blijft. Hooguit nog wat bug fixes etc. De aandacht en tijd qua ontwikkeling gaat naar de nieuwe modellen en/of de grotere modellen. Dit is tenminste wat Volvo zelf ook aangaf vorig jaar. Maargoed, ook daar is nog zoveel onduidelijkheid en vaagheid over dat het maar afwachten is...

Het zou nog wel fijn zijn als Google wat belangrijke fixes/aanpassingen doet aan vooral Maps.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 30-03-2022 11:31 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Juancho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Ik denk het eerlijk gezegd niet, anders zou je die met deze grotere (op papier dan) Android update ook wel hebben gezien. Of iig een begin hiermee. Ik denk dat dit de auto nu is die het blijft. Hooguit nog wat bug fixes etc. De aandacht en tijd qua ontwikkeling gaat naar de nieuwe modellen en/of de grotere modellen. Dit is tenminste wat Volvo zelf ook aangaf vorig jaar. Maargoed, ook daar is nog zoveel onduidelijkheid en vaagheid over dat het maar afwachten is...

Het zou nog wel fijn zijn als Google wat belangrijke fixes/aanpassingen doet aan vooral Maps.
Ik kan me toch voorstellen dat, als je als Volvo zijnde probeert te standaardiseren met je auto's op AAOS, je zo veel mogelijk de schil die je daar zelf overheen legt ook wilt standaardiseren. Dus ik zou het vreemd vinden dat als nieuwere auto's met AAOS een update krijgen, deze niet ook gewoon nog naar de XC40's gaat.

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:10
https://www.volvocars.com...elease-notes/xc60/2021w46

als je de update notes vergelijkt tussen xc40 en xc60 zit dat toch grotendeels gelijk hoor.

• Juancho
Rude-Dog schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Ik kan me toch voorstellen dat, als je als Volvo zijnde probeert te standaardiseren met je auto's op AAOS, je zo veel mogelijk de schil die je daar zelf overheen legt ook wilt standaardiseren. Dus ik zou het vreemd vinden dat als nieuwere auto's met AAOS een update krijgen, deze niet ook gewoon nog naar de XC40's gaat.
Zijn niet mijn woorden he, ik citeer alleen iemand van Volvo die ons dit vertelt heeft ;). Of je hem moet geloven is een 2de ;)

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Zijn niet mijn woorden he, ik citeer alleen iemand van Volvo die ons dit vertelt heeft ;). Of je hem moet geloven is een 2de ;)
Er is inmiddels bekend dat de xc90 blijft voortbestaan naast de volgende generatie, dus geen 1:1 vervanging. De xc90 beweegt zich in een luxe speelveld met hogere eisen en de xc90 is nu ook over op AAOS.

Ik heb er mede daardoor vertrouwen in dat de ontwikkelingen van ‘ons’ systeem nog wel een tijdje door zullen gaan.

• Juancho
Ik heb navraag gedaan bij Volvo trouwens of er uberhaubt plannen zijn om het navigeren in Maps makkelijker te maken bij meerdere stops. Kreeg als reactie terug dat dit niet op de planning stond en dus ook niet besproken was binnen het development team dat hier over gaat. Ze hebben het wel doorgezet, maarja...

Reken er dus maar niet op dat dit op relatief korte termijn opgelost gaat worden.

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59
jorikk59 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Ik heb een update wat betreft mijn issue. Hij is nu terug bij de Volvo dealer en ze hebben een diagnose kunnen stellen. Blijkt dat er een defect is in het relais(snellaadmodule) boven op het accupakket. Nu vergt dit uberhaupt al wel wat werkzaamheden omdat ze, zoals ze het mij verteld hebben, het accupakket voor moeten demonteren om er bij te kunnen komen. Maar het onderdelen moet ook nog uit Zweden komen en er staat een onbekende levertijd bij. Dus ik ben heel benieuwd hoe lang het al met al gaat duren. Maar ben blij dat ze het hebben gevonden en het proces starten om hem zo snel mogelijk weer op de weg te krijgen.
Hier de laatste update in mijn verhaal over het niet kunnen snelladen. (hoop ik) Ik heb de auto gisteren terug gekregen van de volvo dealer. Hieronder de duidelijke uitleg die de dealer heeft gegeven over het defect en hoe ze het gerepareerd hebben.

De auto kon niet meer snel laden vanwege een defecte BDU, dit is de regeleenheid die het snel laden regelt in u auto. Zo te zien was er een los contact ontstaan in de BDU waardoor er een korsluiting ontstaan is. Waar het van komt dat er een los contact zat kunnen wij helaas zo niet zeggen. Na vervanging van het onderdeel is de auto weer uitvoerig getest en functioneert alles weer.

Ik moet zeggen dat ik zelf deze week nog moet gaan testen of het snelladen het ook daadwerkelijk doet, maar daar ga ik voor nu gemakshalve van uit. Een pluim voor de dealer die dit defect naar mijn gevoel snel en adequaat heeft opgelost.

• JTHZZ
  • Laatst online: 23:47
Juancho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:40:
Ik heb navraag gedaan bij Volvo trouwens of er uberhaubt plannen zijn om het navigeren in Maps makkelijker te maken bij meerdere stops. Kreeg als reactie terug dat dit niet op de planning stond en dus ook niet besproken was binnen het development team dat hier over gaat. Ze hebben het wel doorgezet, maarja...

Reken er dus maar niet op dat dit op relatief korte termijn opgelost gaat worden.
Wie bij Volvo geeft dit aan? Ik kan me niet goed voorstellen dat iemand bij Volvo NL veel inzicht heeft in de roadmap van Google Maps.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 17:12

Rianata

Have you played Atari today?

JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Wie bij Volvo geeft dit aan? Ik kan me niet goed voorstellen dat iemand bij Volvo NL veel inzicht heeft in de roadmap van Google Maps.
Dat was een quote uit een video, waarin een panel van drie gasten van Volvo NL een aantal zaken bespraken over de XC40, de aanloopproblemen, die er (meer dan) een jaar geleden waren en hoe men deze dacht op te gaan lossen.

Zelf zou ik niet veel waarde hechten aan die ene quote van de persoon, waarvan ik even niet meer weet wat zijn officiële functie is / was. Het vaker herhalen van zo'n quote maakt het ook niet aannemelijker. Het zal gewoon afwachten zijn en gezien de moeilijkheden, die Volvo tot nu toe heeft gehad met het software ontwikkelingstraject omtrent hun EV's lijkt het mij verstandig en aannemelijk dat zij niet teveel beloftes meer doen en ons hopelijk nog (lang) gaan verrassen in positieve zin :P

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Kammika
JTHZZ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Volvo was launching partner voor aaos. Dus het zou me meer verbazen als ze geen inzicht in roadmap hebben hebben afgedwongen voor ze investeerden

Daarentegen de kans dat daar dan geen NDA op zit lijkt me ook weer 0. Dus zo'n uitspraak heb ik ook twijfels bij..

• Kammika
iPeter schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:27:
[...]

1.10 met Android 10 zit op september ‘21. Het is dus wel geüpdatet.
Ja maar kennelijk zijn de laatste security patches dan niet doorgevoerd in 2.0 / aaos 11. Want volgens het screenshot hierboven zijn die patches niet geinstalleerd...

Maar goed zit ook niet zo in dit wereldje. Misschoen op android 11 ook nog geen serieuze vulnerabilities (dat hoop ik dan maar...)

• Rude-Dog
Kammika schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Ja maar kennelijk zijn de laatste security patches dan niet doorgevoerd in 2.0 / aaos 11. Want volgens het screenshot hierboven zijn die patches niet geinstalleerd...

Maar goed zit ook niet zo in dit wereldje. Misschoen op android 11 ook nog geen serieuze vulnerabilities (dat hoop ik dan maar...)
Ik kan me zo voorstellen dat er tijd zit tussen wanneer de officiële AAOS voor Volvo beschikbaar wordt gesteld, en het afmaken van de Volvo schil die ze er overheen leggen. Dan kan ik me ook goed voorstellen dat je een bepaalde stabiele iteratie van AAOS om je schil tegen te ontwikkelen kiest, en de security patches pas weer meepakt bij de volgende iteratie van schil + AAOS.

• Kammika
Rude-Dog schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat er tijd zit tussen wanneer de officiële AAOS voor Volvo beschikbaar wordt gesteld, en het afmaken van de Volvo schil die ze er overheen leggen. Dan kan ik me ook goed voorstellen dat je een bepaalde stabiele iteratie van AAOS om je schil tegen te ontwikkelen kiest, en de security patches pas weer meepakt bij de volgende iteratie van schil + AAOS.
nou even googlen op wat er dan gehackt kan worden in Android en dan word ik toch niet heel vrolijk van het patchniveau: cve details android 11 > 9

ik hoop dan maar dat Volvo ze allemaal beoordeeld heeft en er iets op verzonnen heeft...

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:51:
Ze zijn vergeten CarPlay te noemen.. dit zou toch ook beschikbaar komen? Of ??
Er zijn oplossingen ;-)
YouTube: How to install Carplay box for Volvo XC90/XC60/XC40/S90/S60/V90/V60

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Venomer

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 18:09

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Mga1600
guido66 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Die past vast alleen op auto’s zonder AAOS
Denk het ook, maar een beetje gek is dat wel want de in de video getoonde XC90 met Sensus heeft standaard al CarPlay ….. (weliswaar met een draadjje)……dat weet ik zeker want mijn vorige volvo was een 2017 XC90T8, daar zat het in alleen gebruikte ik het nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 31-03-2022 13:18 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

guido66 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Die past vast alleen op auto’s zonder AAOS
dan zomaar zijn natuurlijk.

ik vond het bij toeval, zelf geen enkele behoefte aan carplay omdat ik ten eerste absoluut geen fan ben van een fabrikant die voor teveel geld iets maakt dat vooral esthetisch mooi is, maar qua werking al verslagen wordt in snelheid en gebruiksgemak door goedkopere varianten van Android telefoons.

Met name OnePlus heeft modellen die (en ik heb dat op het werk echt kunnen vergelijken) qua snelheid van schermopbouw en reageren op opstarten van apps etc, een i-Phone 10 met gemak achter zich liet.

Maar goed, als mensen graag geld over de balk storten voor een iPhone, mijn zegen hebben ze. En als je dan ook nog eens carplay nodig hebt kan zoiets als ik nu tegenkwam een optie zijn.
Maar je hebt een punt, ze zeggen niet of dit ook voor aaos systemen opgaat.

• Kammika
Venomer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ik wacht wel gewoon tot de officiële uitrol...
kennelijk onderweg, zie deze post van een Volvo VP (verwijzing gevonden in polestar forum)

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
T lijkt wel of je aandelen Oneplus hebt.

Heb met beide gewerkt. Tot nu toe is voor mij de integratie en synchronisatie tussen iMac, iPhone en iPad perfect. Verder is gebruiksgemak en stabiliteit een sterk punt. Bij een Huawei toch regelmatig processen die de telefoon traag maakte. Indeling van scherm is makkelijker bij iPhone. Mijn iMac is van 2011 en draait met een SSD schijf nog perfect. Dat is me met een ander besturingssysteem nog niet gelukt.
ron65 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:05:
[...]

dan zomaar zijn natuurlijk.

ik vond het bij toeval, zelf geen enkele behoefte aan carplay omdat ik ten eerste absoluut geen fan ben van een fabrikant die voor teveel geld iets maakt dat vooral esthetisch mooi is, maar qua werking al verslagen wordt in snelheid en gebruiksgemak door goedkopere varianten van Android telefoons.

Met name OnePlus heeft modellen die (en ik heb dat op het werk echt kunnen vergelijken) qua snelheid van schermopbouw en reageren op opstarten van apps etc, een i-Phone 10 met gemak achter zich liet.

Maar goed, als mensen graag geld over de balk storten voor een iPhone, mijn zegen hebben ze. En als je dan ook nog eens carplay nodig hebt kan zoiets als ik nu tegenkwam een optie zijn.
Maar je hebt een punt, ze zeggen niet of dit ook voor aaos systemen opgaat.

• Rude-Dog
Terug naar de Volvo P6/P8 maar weer? 😇

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:22:
Mijn iMac is van 2011 en draait met een SSD schijf nog perfect. Dat is me met een ander besturingssysteem nog niet gelukt.

[...]
Nou, we gaan offtopic overigens, maar ik heb hier een asus N56j-N laptop staan uit 2012 (i7 eerste generatie), een laptop met windows 10, SSD erin en het ding loopt als een tierelier met windows 10 ;-) Ik gebruik hem nog dagelijks.

Nee ik heb geen aandelen OnePlus, maar wel al twee toestellen ervan gehad. De laatste is nu 4 jaar oud en absoluut verre van traag of slecht. Kan zo nog een paar jaartjes mee.
De eerste werd 5 jaar en verving ik puur om een nieuw model te willen hebben, anders had die (een Oneplus 3) nu nog gewerkt :-)

Het is dus zeker niet zo dat de duurste hardware ook de beste is, dat bewijst mijn ervaring met bovenstaande apparaten wel. Ik heb ook een iPad, twee zelfs, een 12.9 PRO 2020 en een 2017, inderdaad is samenwerking ertussen beter dan tussen windows apparatuur. Maar 99% van waar ik het voor gebruik is die samenwerking niet nodig. Prima dingen trouwens, maar veel te duur. Ik kocht ze refurbished, tweedehands voor een iets hogere prijs dan nieuwe android tablets.

Zoals ik zei, het is voor iedereen net wat hij of zij wil. In mijn ogen is Apple meer een status symbool met bijbehorend extravagant prijskaartje, en de rest is gebruiksapparatuur.

EN hier is een mooie parralel met de XC40, ik heb de plus besteld, waarom niet de core? nou... ik wil ook wel graag een hele mooie auto die net wat meer doet dan alleen maar rijden van a naar b.
Toch zijn er sommigen die niets om autos geven zolang ze maar vervoeren van a naar b.
Eigenlijk ben ik een beetje die soort Apple fan onder de autoliefhebbers, dus ik ben net zo schuldig hoor aan dat soort gedrag :-D

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:40:
Terug naar de Volvo P6/P8 maar weer? 😇
prima idee, kwam eigenlijk door de wens Carplay in de aaos in de XC40 P6/8 te krijgen en het er nog niet in te hebben.
dus raakvlak is er zeker wel ;)

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Hier al 24u geen internetverbinding in de auto. Nog anderen die hier momenteel last van hebben? Dan weet ik dat het weer aan de servers ligt.
Ja, heb de reset met de Home-knop al uitgevoerd.

En app werkt ook weer voor geen meter. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Pet66 op 01-04-2022 06:58 ]

P8-19”-WP

• Venomer
Pet66 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 06:56:
Hier al 24u geen internetverbinding in de auto. Nog anderen die hier momenteel last van hebben? Dan weet ik dat het weer aan de servers ligt.

Hier geen problemen.

Heb je de reset met de ontwasemingsknop ook al geprobeerd?

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 17:39
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:16:
Bij mijn P6 (met software 1.10) blijft continu het SOS lampje knipperen. Ook gedurende lange ritten. Ik heb gewoon internet. Wanneer ik erop druk dan komt de vraag of ik Volvo wil bellen; maar dat wil ik niet.

Iemand enig idee waarom het lampje blijft knipperen en hoe ik dit uit kan krijgen?
Iemand enig idee? Moet ik wellicht iets resetten?

• Sokoo
  • Laatst online: 00:37
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:51:
[...]

Iemand enig idee? Moet ik wellicht iets resetten?
Probeer eens de reset via de Home-knop! En anders zoals hierboven aangegeven, de reset met de ontwasemingsknop, hoe die precies gaat valt ook wel ergens in dit topic te vinden :D

Na lange tijd te hebben rond gegluurd hier, is mijn Volvo XC40 Recharge Pure Electric Ultimate ook in bestelling. Verwachte levertijd week 38/2022. Voor de geïnteresseerde, dit zijn de specificaties:
Opties:
• Connect MicroTech / Nubuck (textiel) bekleding met Sport vloermatten
• Inscription metallic lak (Crystal White pearl)
• Extra getint glas achterportieren en achterruit

Accessoires:
• Engie laadpunt (incl. t/m 15m graafwerk, installatie, abonnementen hosting en beheer & onderhoud), dit betreft een Alfen Eve Single Pro-line

Velgen:
• 20" 5-Spaaks Black / Diamond Cut velgen

Ik kan niet wachten! 8) oOo

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 20:27
Ook na lang meegelezen te hebben, ben ik weer terug bij Volvo.
Na de C30, V40, Qashqai heb ik nu de XC40 Electric in bestelling staan sinds deze week.
Ik had nog geen weeknr gehoord, maar volgens de dealer is de levering in november.
Laadpaal van Newmotion via Athlon.

MY2023 Volvo XC40 Recharge Single motor Plus

Opties:
735 Silver Dawn Metallic
R780 Textiel City Canvas Charcoal/Charcoal
179 Extra getint glas achter

Edit: zojuist week nr door gekregen, aflevering kan plaatsvinden vanaf week 44 2022.

[ Voor 9% gewijzigd door NielsHarley op 01-04-2022 14:45 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:05:
[...]

Na lange tijd te hebben rond gegluurd hier, is mijn Volvo XC40 Recharge Pure Electric Ultimate ook in bestelling. Verwachte levertijd week 38/2022.
Ik kan niet wachten! 8) oOo
Snel, mijne is besteld eind Januari en leverweek is 43/2022. Gaat om de Pure Electric Plus in mijn geval.

Dat je niet kunt wachten herken ik heel erg goed... hier hetzelfde _/-\o_

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:11:
[...]

Snel, mijne is besteld eind Januari en leverweek is 43/2022. Gaat om de Pure Electric Plus in mijn geval.

Maar het wachten is echt wel de moeite waard……,zeg ik na 14 maanden rond te rijden met een P8 waar ik bijna 12 maanden geduld voor moest uitoefenen …..

[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 01-04-2022 15:48 ]

• Kammika

heb zelf de auto sinds december en zie wel een patroon te zien: Elke keer als er een nieuwe sw upgrade beschikbaar komt, zijn er daarna op dit forum, het polestar forum (maar ook andere fora zoals xc40forum.com) weer meer van dit problemen te zien...

• Mga1600
Kammika schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:00:
[...]

heb zelf de auto sinds december en zie wel een patroon te zien: Elke keer als er een nieuwe sw upgrade beschikbaar komt, zijn er daarna op dit forum, het polestar forum (maar ook andere fora zoals xc40forum.com) weer meer van dit problemen te zien...
Direct na iedere update doe ik preventief een reset met de voorruitverwarmingsknop en de homeknop en gaat het gewoon goed!

• Sokoo
[...]

Ja moeten eerst nog maar eens zien of het niet nog een x aantal keer verzet wordt haha. Maarja zou wel mooi zijn, het is via een leasemaatschappij en die zullen wel via de dealer een productieslot gefixt hebben ofzo. Of de ultimates worden eerst uitgerold, geen idee.

• Venomer
Mga1600 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:27:
[...]

Direct na iedere update doe ik preventief een reset met de voorruitverwarmingsknop en de homeknop en gaat het gewoon goed!
Volgens mij wordt er bedoeld dat er VOOR de upgrade verbindingsproblemen zijn. Alsof de server overbelast is door het pushen van de OTA. Dat patroon was mij ook al eens opgevallen.

• Pet66
Venomer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:43:
[...]

Hier geen problemen.

Heb je de reset met de ontwasemingsknop ook al geprobeerd?
De 'truuk' met de voorruitverwarmingsknop lukt bij mij niet.
Hoe lang ik hem ook ingedrukt houd (heb twee minuten geprobeerd) er gebeurd niks. Geen scherm dat veranderd en geen 'SOS'-lampje dat rood gaat knipperen. Niks!

P8-19”-WP

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-11 17:17
Pet66 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:10:
[...]

De 'truuk' met de voorruitverwarmingsknop lukt bij mij niet.
Hoe lang ik hem ook ingedrukt houd (heb twee minuten geprobeerd) er gebeurd niks. Geen scherm dat veranderd en geen 'SOS'-lampje dat rood gaat knipperen. Niks!
Ik heb dit na de vorige update (1.10) ook gehad. Na 36 uur werkte alles weer normaal.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 12:05
Nou, sinds ik mijn P8 in augustus vorig jaar kocht, heb ik er nu 7000 km er op zitten. Met 20" winterbanden zelfs laatste weken onder de 20kW/100km! Ook heb ik nog steeds v1.8 en vind dat prima zo. Wat een héérlijke bak! Lekker thuis laden op zonne-energie terwijl fossiel duurder wordt. Enig probleempje van de laatste week is wel veel storing op de radio via Dab+ alsook FM. Zelfs Spotify stoort soms. Iemand meer last van?

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Iksie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:41:
Enig probleempje van de laatste week is wel veel storing op de radio via Dab+ alsook FM. Zelfs Spotify stoort soms. Iemand meer last van?
Viel mij vandaag ook op. Radio stoort behoorlijk, Spotify incidenteel.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
[...]

Hoe weten jullie de precies afleverweek? Ik heb mijn P6 Core 25 januari particulier besteld, er werd gezegd levering "ergens in oktober". Nu weet ik ook wel dat momenteel niets zeker is, maar van de Volvo dealer of Volvo Nederland heb ik in ieder geval niks gehoord.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11 14:25
P8 sinds begin deze week een tik/ratel in de elektromotor die obv de snelheid sneller gaat. Je voelt het ook in het gaspedaal en je blijft het ook horen boven de radio uit. Gisteren bij de dealer geweest, ze konden het horen maar wisten ook niet wat het was. Ze gaan met Volvo contact opnemen.

Vandaag gebeld de EFAD (motor voor) is niet meer goed en moet dus vervangen worden. Maar je kan er gerust mee doorrijden tot 29 april als er weer ruimte is in de agenda…ik heb wel gevraagd of ze dit aub kunnen vervroegen maar daar komen ze vd week op terug.

Op zich rijd de auto nog prima, maar persoonlijk twijfel ik of je er nu nog duizenden kilometers mee kan rijden. Iemand van jullie ervaringen of kennis van elektromotoren?

• Sokoo
Vulcan750 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:11:
[...]

Hoe weten jullie de precies afleverweek? Ik heb mijn P6 Core 25 januari particulier besteld, er werd gezegd levering "ergens in oktober". Nu weet ik ook wel dat momenteel niets zeker is, maar van de Volvo dealer of Volvo Nederland heb ik in ieder geval niks gehoord.
Ik heb het van de leasemaatschappij te horen gekregen, en de precieze datum staat zelfs in de app van de leasemaatschappij. Staat nu verwachte afleverdatum 24 september 2022. En inderdaad niks is zeker momenteel, ik hou er ook rekening mee dat dit zomaar later kan gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sokoo op 01-04-2022 20:58 ]

• ergodyne1
  • Laatst online: 06-11 11:43
Hoi! Ben met hulp van abrp naar Oostenrijk gereden. Nu had ik de app op een gemiddeld verbruik van 26 staan maar halverwege merkte ik dat de app vaak sneller dacht dat ik leeg was dan in werkelijkheid. Mijn gemiddelde verbruik van de auto was ook 26, dus had het idee dat ik het goed ingesteld had… iemand enig idee wat er mis is gegaan? 26 is toch 26? 😂 beetje irritant als je met 30% arriveert bij een lader terwijl je nog makkelijk 15% weg kunt rijden (abrp staat ingesteld op 15% bij aankomst volgende lader).

Ps. Heb echt flink doorgereden, en dat ging boven verwachting goed…

[ Voor 15% gewijzigd door ergodyne1 op 01-04-2022 21:46 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:44:
Hoi! Ben met hulp van abrp naar Oostenrijk gereden. Nu had ik de app op een gemiddeld verbruik van 26 staan maar halverwege merkte ik dat de app vaak sneller dacht dat ik leeg was dan in werkelijkheid. Mijn gemiddelde verbruik van de auto was ook 26, dus had het idee dat ik het goed ingesteld had… iemand enig idee wat er mis is gegaan? 26 is toch 26? 😂 beetje irritant als je met 30% arriveert bij een lader terwijl je nog makkelijk 15% weg kunt rijden (abrp staat ingesteld op 15% bij aankomst volgende lader).

Ps. Heb echt flink doorgereden, en dat ging boven verwachting goed…
Wat je instelt in ABRP is het verbruik bij 110km/u . Hij berekent zelf je verbruik bij hogere snelheden. Als je dus flink doorrijdt en een verbruik van 26 hebt dan zul je bij 110 een lager verbruik moeten invullen.
En als je dreigt met hoge SoC aan te komen bij een lader is de beste oplossing in Duitsland gewoon flink planken 8)

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 01-04-2022 22:22 ]

• mich78
Mijn auto had eerst problemen met crashen van het systeem. Dat is nu verholpen en alles werkt zoals het zou moeten. Ik heb automatische updates uitgezet. Ben bang dat na de update (zeker omdat er een heel nieuwe Android versie wordt geïnstalleerd) er dingen minder goed werken dan voorheen. Nu kan ik YouTube gebruiken, wie weet werkt dat niet meer na de update. Moet nog wel met t apparaat naar wintersport volgende week. Ik wacht wel tot de meute die update geeft. Daarbij zijn er eigenlijk geen echte vernieuwingen. Dus mis er niks aan.

• ergodyne1
JTHZZ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:20:
[...]

Wat je instelt in ABRP is het verbruik bij 110km/u . Hij berekent zelf je verbruik bij hogere snelheden. Als je dus flink doorrijdt en een verbruik van 26 hebt dan zul je bij 110 een lager verbruik moeten invullen.
En als je dreigt met hoge SoC aan te komen bij een lader is de beste oplossing in Duitsland gewoon flink planken 8)
Aaaah, thanks!

Vraagje nog, ik heb ingesteld dat ik met 15% aankom bij een paal. Stel daarnaast precies in wat het percentage is bij vertrek. Elke keer berekent abrp een eerste stop, van zo’n 7 a 8 minuten laden. Hebben jullie dat ook? Hij staat tussen Few but Long and Quickest Arrival in qua stops. Ik wil eigenlijk wel van die ene eerste hele korte stop af. Over de 6 keer laden zou je zeggen dat je die 8 minuten zou moeten kunnen spreiden?

• mich78
4x laden naar Oostenrijk is echt voldoende. Abrp heeft mij niet kunnen overtuigen. Ik ging gewoon op maps rijden en rond de 30% zocht ik laadstation op. Heeft perfect gewerkt.

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 06:31:
[...]

Aaaah, thanks!

Vraagje nog, ik heb ingesteld dat ik met 15% aankom bij een paal. Stel daarnaast precies in wat het percentage is bij vertrek. Elke keer berekent abrp een eerste stop, van zo’n 7 a 8 minuten laden. Hebben jullie dat ook? Hij staat tussen Few but Long and Quickest Arrival in qua stops. Ik wil eigenlijk wel van die ene eerste hele korte stop af. Over de 6 keer laden zou je zeggen dat je die 8 minuten zou moeten kunnen spreiden?
Bij mij hielp het (soms) die verloren tijd nog hoger te zeggen, 15 of 20 min. Ik vond ABRP ook niet zaligmakend tijdens de skitrip. Google Maps opperde vaak laders met 1 of 2 snelladers, dat is ook niet heel prettig tijdens de schoolvakanties: zou dus beiden gebruiken / per laadstop kijken wat de meest logische volgende lijkt.

Bazzan

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 06:31:
[...]

Aaaah, thanks!

Wat bedoel je met ik stel het percentage bij vertrek in? Dat is toch wat ABRP optimaliseert?

• ergodyne1
JTHZZ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:03:
[...]

Wat bedoel je met ik stel het percentage bij vertrek in? Dat is toch wat ABRP optimaliseert?
Als je start met navigeren moet je invoeren wat je startpercentage is.

• ArnoudN
Sinds vanochtend is mijn navigatie overgestapt op half Zuid-Afrikaans. Bv. de A7 wordt die A7

Hebben meer mensen hier last van?

• ergodyne1
mich78 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:36:
4x laden naar Oostenrijk is echt voldoende. Abrp heeft mij niet kunnen overtuigen. Ik ging gewoon op maps rijden en rond de 30% zocht ik laadstation op. Heeft perfect gewerkt.
Ik vind het stiekem een beetje shit dat je met een extra app erbij zit te rijden. Dit is primaire functionaliteit die gewoon in je auto moet zitten.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-11 12:27
Zaterdag 26-3 terug uit Zwitserland.
Voorspoedige reis, stevig doorgereden dus ook wat meer laadtijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svKTpOpDjH4p3ylBM3tDr7Um5Gk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/UyTMfkb07jTGjxmr3pm5XH6c.gif?f=fotoalbum_large

Jongste zoon reed op heenweg ook een stuk, kreeg gisteren knappe foto van hem achter het stuur binnen....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• menjo
  • Laatst online: 14-11 14:10
Ik rijd nu 2 maanden met mijn nieuwe XC40 Recharge full electric P6, hele fijne auto, verbruik valt me niet tegen (19,6 / 100km)

Er wordt hier op dit topic vaak gesproken over updates, maar ik heb nog steeds 1.9 Al een keer alles gereset, maar updaten is nog niet aan de orde.

Waarom ik nieuwsgierig ben naar de update, is om het volgende;

* Radio beluisteren(via FM, want DAB+ zit er niet op) gaat niet helemaal goed, ik heb het idee dat het volume vanzelf omlaag valt, bij muziek of gesprek wordt ineens het geluid minder, om daarna vanzelf langzaam naar het oorspronkelijk volume te gaan. Er is op het middendisplay geen verschuiving van de volumebalk zichtbaar, dus het is niet dat er per ongeluk op een knopje geduwd wordt ofzo.

* De Volvo Cars app valt me heel erg tegen. Draai de laatste versie op een Android telefoon, maar regelmatig krijg ik een andere afbeelding van een auto te zien en de laadstatus klopt vaak ook niet. Gisteren waren ook ineens alle ingestelde timers in de app weg. Een dikke onvoldoende voor de ontwikkelaars dus.

Iemand die hetzelfde meemaakt?

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• Rude-Dog
menjo schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:27:
Ik rijd nu 2 maanden met mijn nieuwe XC40 Recharge full electric P6, hele fijne auto, verbruik valt me niet tegen (19,6 / 100km)

Er wordt hier op dit topic vaak gesproken over updates, maar ik heb nog steeds 1.9 Al een keer alles gereset, maar updaten is nog niet aan de orde.

* Radio beluisteren(via FM, want DAB+ zit er niet op) gaat niet helemaal goed, ik heb het idee dat het volume vanzelf omlaag valt, bij muziek of gesprek wordt ineens het geluid minder, om daarna vanzelf langzaam naar het oorspronkelijk volume te gaan. Er is op het middendisplay geen verschuiving van de volumebalk zichtbaar, dus het is niet dat er per ongeluk op een knopje geduwd wordt ofzo.

* De Volvo Cars app valt me heel erg tegen. Draai de laatste versie op een Android telefoon, maar regelmatig krijg ik een andere afbeelding van een auto te zien en de laadstatus klopt vaak ook niet. Gisteren waren ook ineens alle ingestelde timers in de app weg. Een dikke onvoldoende voor de ontwikkelaars dus.

Heb jij nog toezeggingen gekregen met betrekking tot achteraf DAB+ krijgen?
Ik hoor pas volgende maand als hij wordt gebouwd of er DAB in komt (levering eind mei)

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023

Hoi, het ontbreken van dab+ hebben veel klanten. Aanleiding is het tekort aan chips. Begrijpelijk maar heb me vooral geïrriteerd aan het gebrek van communicatie van Volvo. Klant en dealer moeten het zelf ontdekken dat een item wat wel op de offerte staat niet geleverd is. ipv Volvo die proactief communiceerd en dan bij klachten er aan toevoegt dat ze het later alsnog kunnen plaatsen voor 1000 euro. In latere periode waren ze in ieder geval zo slim het niet meer in de offerte op te nemen.
Het probleem van sterker en minder sterk FM signaal is ook herkenbaar. Bij mij schiet de FM radio dan van frequentie A naar Frequentie B en weer terug. Ik vermoed dat de ontvangst heel slecht is en dat daarom de software regelmatig frequentie aanpast

• Venomer
ArnoudN schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:02:
Sinds vanochtend is mijn navigatie overgestapt op half Zuid-Afrikaans. Bv. de A7 wordt die A7

Dat heb ik ook. “Die” in plaats van “de” en “an” in plaats van “aan”. “Houd links an bij die splitsing.”

• ArnoudN
Venomer schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:00:
[...]

Dat heb ik ook. “Die” in plaats van “de” en “an” in plaats van “aan”. “Houd links an bij die splitsing.”
Ja, dat an heb ik ook. En kilometer is ook vreemd, maar ik kan nog niet goed horen wat ze nu zegt.

• ergodyne1
Heeft iemand enig idee of je ook voorkeurladers (bijv. ionity) kunt instellen op de Google navigatie?

• mich78
Dat is precies wat ik bedoel. Abrp is het niet voor mij. Gewoon maps gebruiken.. gaat echt prima. Daarbij ook zelf een beetje blijven nadenken. Niks mis mee!
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:02:
[...]

Ik vind het stiekem een beetje shit dat je met een extra app erbij zit te rijden. Dit is primaire functionaliteit die gewoon in je auto moet zitten.

• menjo
  • Laatst online: 14-11 14:10
Rude-Dog schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:43:
[...]

Heb jij nog toezeggingen gekregen met betrekking tot achteraf DAB+ krijgen?
Ik hoor pas volgende maand als hij wordt gebouwd of er DAB in komt (levering eind mei)
Ze hebben bij aflevering van de auto niets gezegd, ook daarvoor en daarna is nooit gecommuniceerd over het weglaten van DAB+

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• Eijk71
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-11 10:27
ArnoudN schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:58:
[...]

Ja, dat an heb ik ook. En kilometer is ook vreemd, maar ik kan nog niet goed horen wat ze nu zegt.
Ja heb ik ook. Rotterdam op zijn Engels. Heel apart

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Calvin36 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:54:
[...]

Hoi, het ontbreken van dab+ hebben veel klanten. Aanleiding is het tekort aan chips. Begrijpelijk maar heb me vooral geïrriteerd aan het gebrek van communicatie van Volvo. Klant en dealer moeten het zelf ontdekken dat een item wat wel op de offerte staat niet geleverd is. ipv Volvo die proactief communiceerd en dan bij klachten er aan toevoegt dat ze het later alsnog kunnen plaatsen voor 1000 euro. In latere periode waren ze in ieder geval zo slim het niet meer in de offerte op te nemen.
Het probleem van sterker en minder sterk FM signaal is ook herkenbaar. Bij mij schiet de FM radio dan van frequentie A naar Frequentie B en weer terug. Ik vermoed dat de ontvangst heel slecht is en dat daarom de software regelmatig frequentie aanpast
Het laatste wat ik van de dealer heb gehoord mbt de ontbrekende DAB+ is dat Volvo nog bezig is hoe ze dit met de klanten gaan oplossen en dat men tzt de betreffende klanten erover zullen berichten.

• ergodyne1
hansdg53 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:53:
[...]

Het laatste wat ik van de dealer heb gehoord mbt de ontbrekende DAB+ is dat Volvo nog bezig is hoe ze dit met de klanten gaan oplossen en dat men tzt de betreffende klanten erover zullen berichten.
Volvo is vooral bezig met verkopen van auto’s. Of je uiteindelijk wel of geen DAB in je auto hebt zal de verkoper worst wezen. Als het echt een must voor je is, zou ik never nooit vertrouwen op een Volvo sales…

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:09:
Heeft iemand enig idee of je ook voorkeurladers (bijv. ionity) kunt instellen op de Google navigatie?
Ja dat kan. Niet alle leveranciers kunnen als voorkeur worden ingesteld. Ionity kan wel als voorkeur.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• ergodyne1
Rene schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:25:
[...]

Ja dat kan. Niet alle leveranciers kunnen als voorkeur worden ingesteld. Ionity kan wel als voorkeur.
Hoe doe je dat als je een route met meerdere stops plant? Het lukt mij wel met een rit naar een specifieke lader, maar niet op een rit met meerdere laadstops. Ik wil graag alleen Ionity laders omdat ik daar de korting krijg.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:51
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:36:
[...]

Hoe doe je dat als je een route met meerdere stops plant? Het lukt mij wel met een rit naar een specifieke lader, maar niet op een rit met meerdere laadstops. Ik wil graag alleen Ionity laders omdat ik daar de korting krijg.
Ik navigeer van lader naar lader. Gebruik ook enkel Ionity. Deze methode beviel prima. Tijdens het opladen de volgende erin zetten en zodra het aankomstpercentage rond de 10% stond gaan rijden. De gehele reis beetje op mn mobiel op Maps in de gaten houden tijdens het laden.

• Rene
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:36:
[...]

Dat is een beetje raar systeem van Google. Je moet in dat geval kiezen dat je geen laders wil toevoegen als je de rit start.. Als de rit gestart is kan je ze alsnog toevoegen en dan krijg je alleen Ionity.

• JTHZZ
Rene schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:44:
[...]

Dat is een beetje raar systeem van Google. Je moet in dat geval kiezen dat je geen laders wil toevoegen als je de rit start.. Als de rit gestart is kan je ze alsnog toevoegen en dan krijg je alleen Ionity.
Werkt die Ionity filter bij jou? Als ik filter op betaalaanbieder Ionity dan krijg ik geen enkele lader te zien

• hansdg53
  • Laatst online: 17-05 18:55
ergodyne1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:22:
[...]

Volvo is vooral bezig met verkopen van auto’s. Of je uiteindelijk wel of geen DAB in je auto hebt zal de verkoper worst wezen. Als het echt een must voor je is, zou ik never nooit vertrouwen op een Volvo sales…
Zo'n houding is niet mijn ervaring met deze dealer.

• Rene
JTHZZ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:50:
[...]

Werkt die Ionity filter bij jou? Als ik filter op betaalaanbieder Ionity dan krijg ik geen enkele lader te zien
Ik zie dan wel de Ionity laders. Maar zal eens kijken of dat zo blijft als ik Een route buiten Noorwegen plan.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 23:16

Ik ook. Er zijn een paar apps geüpdatet, google specifieke software. Wellicht is dathet? Wel grappig, half Nederlands, half engels…

• ergodyne1
Iemand enig idee wat je moet doen als je verwarming niet meer warm wordt? Heb de verwarming op max verwarmen staan maar hij blijft steenkoud blazen?

Ondertussen systeem gereset maar ook dat helpt niet.

[ Voor 48% gewijzigd door ergodyne1 op 02-04-2022 19:35 ]

• Gumab
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-06 18:08

Heb ik sinds gisteren ook. Maar probleem heeft niets met Volvo te maken. Probleem doet zich nl. ook voor op de maps app van mijn android telefoon. Getracht probleem te melden bij Google maar dat is niet te doen. Geen contact mogelijkheid te vinden.

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 18:27
Niemand nog een oplossing gevonden voor het Afrikaans bij de navigatie instructies? Best irritant, Engels en Nederlands door elkaar. Soort slechte 1 april grap ofzo van Google? Ik heb alle taalinstellingen al nagelopen..

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:33:
[...]

Ja moeten eerst nog maar eens zien of het niet nog een x aantal keer verzet wordt haha. Maarja zou wel mooi zijn, het is via een leasemaatschappij en die zullen wel via de dealer een productieslot gefixt hebben ofzo. Of de ultimates worden eerst uitgerold, geen idee.
Idem via een leasemaatschappij hier.
Ik kan (net als vele anderen) alleen maar afwachten. :z

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:57:
[...]

Ik heb het van de leasemaatschappij te horen gekregen, en de precieze datum staat zelfs in de app van de leasemaatschappij. Staat nu verwachte afleverdatum 24 september 2022. En inderdaad niks is zeker momenteel, ik hou er ook rekening mee dat dit zomaar later kan gaan worden.
Dan staat er bij jou meer dan bij mij. Bij mij staat in de app opnieuw "Leverweek onbekend" terwijl er eerder week 43 stond. Belletje later wist ik dat de app wat storing heeft laatste tijd, week 43 staat nog steeds.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tweaqer schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:28:
Niemand nog een oplossing gevonden voor het Afrikaans bij de navigatie instructies? Best irritant, Engels en Nederlands door elkaar. Soort slechte 1 april grap ofzo van Google? Ik heb alle taalinstellingen al nagelopen..
doet me denken aan mijn Android Auto twee jaar geleden, van de ene op andere dag werden alle berichten ineens in het Engels voorgelezen terwijl de taal op NL stond. Vooral leuk bij whatsapjes die dan worden voorgelezen: [hellow ho-e is jouoew teg vundeek] ipv "Hallo, hoe is je dag vandaag?", Echt... Mark Rutte spreekt er nog vloeiend engels bij vergeleken >:)

Dat heeft twee maanden geduurd, en ineens was het weer weg. Ik was er net aangewend en stelde iedereen mijn wagen voor als "Zuidafrikaanse_Truus". Spreekt ze ineens weer netjes Nederlands 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 02-04-2022 21:44 ]

• Waterblok
VidaR-9 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:42:
[...]

Ik navigeer van lader naar lader. Gebruik ook enkel Ionity. Deze methode beviel prima. Tijdens het opladen de volgende erin zetten en zodra het aankomstpercentage rond de 10% stond gaan rijden. De gehele reis beetje op mn mobiel op Maps in de gaten houden tijdens het laden.
Ik werk vergelijkbaar maar laat maps de hele route plannen en de laadstops toevoegen.
als je bij een stop gearriveerd bent en staat te laden klik ik op "Ga door" of zoiets en staat de volgende lader op 0% en vertrek ik ook als hij aangeeft dat ik genoeg heb bij aankomst.
Hoef dus niet de reis op mijn mobiel te volgen gewoon in de auto

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024

Idem hier, geen internet en gps, ook na alle resets. Daardoor werkt de app met SoC ook niet.

• Pet66
EHAS schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:52:
[...]

Idem hier, geen internet en gps, ook na alle resets. Daardoor werkt de app met SoC ook niet.
Is nu spontaan opgelost bij mij maar deze problemen komen me te vaak voor. Systeem is echt onstabiel.

P8-19”-WP

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 12:15

Zorg dat je VOLVO account ook in de auto actief is. Die moet voor de OTA zorgen en ook dat je app beter synced.....

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Waterblok
Had gisterenmorgen ook afrikaans: Die afslag zei de assistent.
Vandaag geen GPS en geen internet.
Dat is bij mij voor het eerst.

• ArnoudN
Waterblok schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:46:
Had gisterenmorgen ook afrikaans: Die afslag zei de assistent.
Vandaag geen GPS en geen internet.
Dat is bij mij voor het eerst.
Dan ga ik vandaag maar niet rijden. Dan zie ik ook niet dat er geen internet is :)

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
Gumab schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:15:
[...]

Heb ik sinds gisteren ook. Maar probleem heeft niets met Volvo te maken. Probleem doet zich nl. ook voor op de maps app van mijn android telefoon. Getracht probleem te melden bij Google maar dat is niet te doen. Geen contact mogelijkheid te vinden.
Same here, nog geen updates gehad maar de Navi is niet om aan te horen. De rest van het OS praat wel normaal trouwens.

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Na de update naar V2 werkt de VoC app niet meer goed. Ik zie de SoC niet meer en ook niet het laad icoontje. Ook geeft hij niet goed aan of de auto open of dicht staat.

Iemand suggesties om dit weer op te lossen? Update was donderdag dus lang genoeg gewacht denk ik.

• Kammika
Gumab schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:15:
[...]

gelukkig geen last van, maar probleem lijkt breder dan alleen maps en automotive te zijn, op meerdere android sites zie je nu dit soort issues oppoppen, zie vb deze link

• Venomer
JohnDoe77 schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:48:
Na de update naar V2 werkt de VoC app niet meer goed. Ik zie de SoC niet meer en ook niet het laad icoontje. Ook geeft hij niet goed aan of de auto open of dicht staat.

Iemand suggesties om dit weer op te lossen? Update was donderdag dus lang genoeg gewacht denk ik.
Check even of je Volvo-account nog aangemeld is in de auto. Bij mij verdwijnt dat account meestal na een update.

• Ophidian
  • Laatst online: 07:08
Wij gaan aanstaande dinsdag een XC40 proefrijden. Ik zie dat bij het online bestellen er een "Care" package inzit met ook 3 jaar verzekering. Ik zie dit niet in de prijslijst van de dealer terug. Klopt dit dat dit er bij de dealer niet bij zit? Dan wordt dat wel een onderhandelingspuntje namelijk mocht het de XC40 worden, is toch een behoorlijk bedrag.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:09:
Wij gaan aanstaande dinsdag een XC40 proefrijden. Ik zie dat bij het online bestellen er een "Care" package inzit met ook 3 jaar verzekering. Ik zie dit niet in de prijslijst van de dealer terug. Klopt dit dat dit er bij de dealer niet bij zit? Dan wordt dat wel een onderhandelingspuntje namelijk mocht het de XC40 worden, is toch een behoorlijk bedrag.
‘Care’ is een vorm van abonnement, geen aankoop en ben je dus niet de eigenaar.

Pagina: 1 ... 68 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"