Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
ron65 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:36:
In het kader van #durftevragen en #dommevragenbestaanniet...

Ik heb in Januari een XC40 pure electric recharge PLUS besteld die eind oktober wordt geleverd.
Samengesteld via de lease portal van mijn leasemaatschappij, dus veel keuzes zijn er niet te maken, maar d eplus was een vrij goed uitgerust model met voor mij als belangrijkste: de pilot assist, de inhaalwaarcschuwing in de spiegels, de warmtepomp en nog wat kleine zaken als sttuurverwarming die op de Core ontbreken. Kun je doen met een climate pakket, maar dan mis je nog veel en is de prijs al snel net zo hoog als die van de plus.
De Ultimate was domweg buiten budget, praten we niet over helaas.

Mijn tijd tot de wagen wordt geleverd (en die gaat veel te traag voorbij vind ik :-) ) dood ik met uitpluizen van de details.
Daarin kom ik wat onduidelijkheden tegen die zelfs niet via de Volvocars specs duidelijk worden, en daarom hier de vraag of iemand een PLUS heeft geleverd gekregen en wellicht weet hoe het zit:
  • Er is hier en daar sprake van aproach verlichting, ook in de handgrepen (in de handleidingen staan deze als "extra asceciore" maar nergens is een besteloptie beschikbaar hiervoor). Zit dit op de plus standaard?
  • Hoe zit het met de sfeerverlichting in het interieur, ik zie soms voetruimte verlichting in filmpjes, soms ook deurvak verlichting, soms zit er in het plafond sfeerlicht dat tijdens het rijden (nachtfilmpje van een Thai met een XC40 op youtube) brandt, wat zit er nu in de PLUS meegeleverd van dat alles en wanneer brand het wel en wanneer niet?
  • Ik zie in handleidingen op Volvocars maar ook hier en daar in review filmpjes achterbank verwarming, maar in de handleidingen staan deze als "extra asceciore" alleen nergens kan ik die optie vinden om mee te bestellen, of kan dit alleen als je zelf bij de dealer besteld of is dit tegenwoordig een standaard in de auto's?
  • Voorruitverwarming wordt her en der benoemd. in de handleidingen staan deze als "extra asceciore", maar nergens is deze als optie te bestellen. Wat zou men hiermee bedoelen, een warme luchtstroom langs de voorruit of zit er net als op sommige ICE wagens een onzichtbare elektrische warmtebron in het glas? is dit op de XC40 P6 plus aanwezig?
  • Er wordt gesproken in enkele volvo documentaties over dat de sfeerverlichting in kleuren te verstellen is, andere documenten spreken dit tegen. Ook hier kwam ik tegen dat er geen kleurverstelling inzit. Wat zit er in de plus? gewoon 1 lichtkleur maar wel dimbaar?
  • Ik krijg steeds meer het gevoel dat de voorstoelen in de plus handmatig op hoogte, voor en achter schuiven en rugleuning hoek worden versteld, toch zegt de lease app "stoelen voor verstelling elektirsch: ja/nee" Wat is het nu en wat zit er echt in?
Zomaar wat zaken die me bezighouden, niet dat het uit gaat maken, de wagen is besteld, maar ik ben er gewoon heel nieuwsgierig naar. Ik ben gek op ingetogen maar wel fraai aangebrachte sfeerverlichting, in de huidige wagen mis ik bijv de voetenruimte verlichting die ik in een voorgaande wagen weer wel had. Niet nodig voor het rijden van de wagen, maar gewoon omdat ik zulke dingen mooi vind. Het moet geen kermis worden, maar gewoon ingetogen en toch een kleine blikvanger.

Benieuwd naar jullie antwoorden. Even wat anders als de App, AAOS, defecte TCAMS, vreemde verbruiken, updates etc etc ;-)
Ik heb een P6 plus, modeljaar 2022. Daar zit sfeerverlichting in, zacht wit licht in het dashboard aan de passagierskant. Geen kleuren, wel de mogelijkheid om het te dimmen. Meer sfeerverlichting zou leuk zijn, misschien op het middenscherm, via een app bijvoorbeeld?

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
jorikk59 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Ik heb een update wat betreft mijn issue. Hij is nu terug bij de Volvo dealer en ze hebben een diagnose kunnen stellen. Blijkt dat er een defect is in het relais(snellaadmodule) boven op het accupakket. Nu vergt dit uberhaupt al wel wat werkzaamheden omdat ze, zoals ze het mij verteld hebben, het accupakket voor moeten demonteren om er bij te kunnen komen. Maar het onderdelen moet ook nog uit Zweden komen en er staat een onbekende levertijd bij. Dus ik ben heel benieuwd hoe lang het al met al gaat duren. Maar ben blij dat ze het hebben gevonden en het proces starten om hem zo snel mogelijk weer op de weg te krijgen.
Ik heb de problemen met de aandrijving ook gehad in het begin (week nadat ik de auto kreeg). Het vervelende hiervan was voor mij dat ik ook niet verder kon rijden.
Ze hebben toen inderdaad een module vervangen waar het hele accu pakket onder de auto uit moest.

Kon jij wel gewoon rijden met de melding van de aandrijving?

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-11 14:42
Mijn P8 heeft sfeerverlichting bij de handgrepen voorin, in de deurvakken en in de voetenruimte. Hoort er ook verlichting te zitten bij de inlay op het dashboard?

(Wij hebben de inlay laten vervangen. Mijn vrouw werd tureluurs van het sterk contrasterende blokjespatroon voor haar neus. Misschien dat de verlichting toen gesneuveld is.)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:08
Juancho schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:21:
Sfeerverlichting heeft de XC40 Px niet. Dus ook geen keuze uit kleurtjes etc. Viel mij ook bar tegen want ik las bijna 1,5 jaar geleden ook dat het er op zat. Niet dus. En ik heb bijna de meest volgepakte versie, miste alleen een pakket voor opruim opties in de kofferbak 😁. Heeft niks met pakketten te maken, de auto heeft het gewoon niet. Je hebt alleen een flauw ienimini ledje bij de spiegel die amper wat sfeer licht geeft. Maar je kan altijd nog een Philips Hue led strip in de auto plakken 😁

Wat ik wel gaaf vind is de verlichting bij de 4 handgrepen als het donker is en je bent vlak bij de auto. Ook gewoon heel handig.
Maar je hebt toch ook verlichting in de deurpockets, bij de decorstrips etc? Niet in kleur te wisselen, wel in intensiteit. Staat die bij jou soms helemaal donker?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:36:
In het kader van #durftevragen en #dommevragenbestaanniet...

Ik heb in Januari een XC40 pure electric recharge PLUS besteld die eind oktober wordt geleverd.
Samengesteld via de lease portal van mijn leasemaatschappij, dus veel keuzes zijn er niet te maken, maar d eplus was een vrij goed uitgerust model met voor mij als belangrijkste: de pilot assist, de inhaalwaarcschuwing in de spiegels, de warmtepomp en nog wat kleine zaken als sttuurverwarming die op de Core ontbreken. Kun je doen met een climate pakket, maar dan mis je nog veel en is de prijs al snel net zo hoog als die van de plus.
De Ultimate was domweg buiten budget, praten we niet over helaas.

Mijn tijd tot de wagen wordt geleverd (en die gaat veel te traag voorbij vind ik :-) ) dood ik met uitpluizen van de details.
Daarin kom ik wat onduidelijkheden tegen die zelfs niet via de Volvocars specs duidelijk worden, en daarom hier de vraag of iemand een PLUS heeft geleverd gekregen en wellicht weet hoe het zit:
  • Er is hier en daar sprake van aproach verlichting, ook in de handgrepen (in de handleidingen staan deze als "extra asceciore" maar nergens is een besteloptie beschikbaar hiervoor). Zit dit op de plus standaard?
  • Hoe zit het met de sfeerverlichting in het interieur, ik zie soms voetruimte verlichting in filmpjes, soms ook deurvak verlichting, soms zit er in het plafond sfeerlicht dat tijdens het rijden (nachtfilmpje van een Thai met een XC40 op youtube) brandt, wat zit er nu in de PLUS meegeleverd van dat alles en wanneer brand het wel en wanneer niet?
  • Ik zie in handleidingen op Volvocars maar ook hier en daar in review filmpjes achterbank verwarming, maar in de handleidingen staan deze als "extra asceciore" alleen nergens kan ik die optie vinden om mee te bestellen, of kan dit alleen als je zelf bij de dealer besteld of is dit tegenwoordig een standaard in de auto's?
  • Voorruitverwarming wordt her en der benoemd. in de handleidingen staan deze als "extra asceciore", maar nergens is deze als optie te bestellen. Wat zou men hiermee bedoelen, een warme luchtstroom langs de voorruit of zit er net als op sommige ICE wagens een onzichtbare elektrische warmtebron in het glas? is dit op de XC40 P6 plus aanwezig?
  • Er wordt gesproken in enkele volvo documentaties over dat de sfeerverlichting in kleuren te verstellen is, andere documenten spreken dit tegen. Ook hier kwam ik tegen dat er geen kleurverstelling inzit. Wat zit er in de plus? gewoon 1 lichtkleur maar wel dimbaar?
  • Ik krijg steeds meer het gevoel dat de voorstoelen in de plus handmatig op hoogte, voor en achter schuiven en rugleuning hoek worden versteld, toch zegt de lease app "stoelen voor verstelling elektirsch: ja/nee" Wat is het nu en wat zit er echt in?
Zomaar wat zaken die me bezighouden, niet dat het uit gaat maken, de wagen is besteld, maar ik ben er gewoon heel nieuwsgierig naar. Ik ben gek op ingetogen maar wel fraai aangebrachte sfeerverlichting, in de huidige wagen mis ik bijv de voetenruimte verlichting die ik in een voorgaande wagen weer wel had. Niet nodig voor het rijden van de wagen, maar gewoon omdat ik zulke dingen mooi vind. Het moet geen kermis worden, maar gewoon ingetogen en toch een kleine blikvanger.

Benieuwd naar jullie antwoorden. Even wat anders als de App, AAOS, defecte TCAMS, vreemde verbruiken, updates etc etc ;-)
Bij de P8 was in eerste instantie vooruit-verwarming en achterbank-verwarming inderdaad te bestellen ( ik heb die destijds dan ook allebei meebesteld) , maar die zaken zijn op een gegeven moment uit de optielijst gehaald.
Nou is die voorruitverwarming inde praktijk overbodig gebleken omdat je met preconditioning de ruiten sowieso ijsvrij krijgt, maar die achterbankverwaming is wel jammer ja.

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59
bartjaap schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Ik heb de problemen met de aandrijving ook gehad in het begin (week nadat ik de auto kreeg). Het vervelende hiervan was voor mij dat ik ook niet verder kon rijden.
Ze hebben toen inderdaad een module vervangen waar het hele accu pakket onder de auto uit moest.

Kon jij wel gewoon rijden met de melding van de aandrijving?
Bij mij kon ik inderdaad wel gewoon verder rijden. Moest alleen op dat moment traag laden. Maar terug vanuit Wenen naar Nederland zonder snelladen was natuurlijk geen optie.

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 07:35
Sinds we we over zomervakanties moeten gaan nadenken, wat zijn jullie ervaringen met dakkoffers? hoeveel kilometer scheelt het op de normale reikwijdte?

Rij zelf een P6 en heb mijn dakkoffer altijd op een golf meegenomen waarbij het verbazingwekkend weinig extra benzine koste op redelijk hoge snelheden.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

over9000 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:06:
Sinds we we over zomervakanties moeten gaan nadenken, wat zijn jullie ervaringen met dakkoffers? hoeveel kilometer scheelt het op de normale reikwijdte?

Rij zelf een P6 en heb mijn dakkoffer altijd op een golf meegenomen waarbij het verbazingwekkend weinig extra benzine koste op redelijk hoge snelheden.
Je kunt je schoonmoeder toch ook gewoon op de trekhaak planten >:) >:) >:)

Alle gekheid op een stokje, is een trekhaak koffer niets? scheelt in de luchtweerstand ten aanzien van zo'n kist op het dak.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Bij de P8 was in eerste instantie vooruit-verwarming en achterbank-verwarming inderdaad te bestellen ( ik heb die destijds dan ook allebei meebesteld) , maar die zaken zijn op een gegeven moment uit de optielijst gehaald.
Nou is die voorruitverwarming inde praktijk overbodig gebleken omdat je met preconditioning de ruiten sowieso ijsvrij krijgt, maar die achterbankverwaming is wel jammer ja.
Met name de achterbankverwarming is jammer ja, heb ik nu ook niet en mis het af en toe als ik mensen meeneem en de auto is nog koud. Zet ik de voorstoelverwarming aan, zitten ze achterin nog te bibberen tot die diesel na 10 km rijden op temperatuur komt.
Dus ik had even de hoop dat dit op die mooie elektrieke XC40 wel zou zitten.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Maar je hebt toch ook verlichting in de deurpockets, bij de decorstrips etc? Niet in kleur te wisselen, wel in intensiteit. Staat die bij jou soms helemaal donker?
Er staat in de autoconfigurators van leaseplan en athlon bij de XC40 p6 plus: "Extra verlichting" onder "comfort en interieur"
Dus iets meer dan een flauw ledje bij de middenconsole moet het wel zijn lijkt mij.
Dat heb ik nu ook in de Astra, soms moet ik echt in het ledje kijken of het nog wel brand, want op de middenconsole zie je er nagenoeg niets van. Mislukte poging van Opel dus.
Ik mag hopen dat de XC40 dat beter doet.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

hansdg53 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb een P6 plus, modeljaar 2022. Daar zit sfeerverlichting in, zacht wit licht in het dashboard aan de passagierskant. Geen kleuren, wel de mogelijkheid om het te dimmen. Meer sfeerverlichting zou leuk zijn, misschien op het middenscherm, via een app bijvoorbeeld?
en in de voetenruimte?

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
ron65 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Er staat in de autoconfigurators van leaseplan en athlon bij de XC40 p6 plus: "Extra verlichting" onder "comfort en interieur"
Dus iets meer dan een flauw ledje bij de middenconsole moet het wel zijn lijkt mij.
Dat heb ik nu ook in de Astra, soms moet ik echt in het ledje kijken of het nog wel brand, want op de middenconsole zie je er nagenoeg niets van. Mislukte poging van Opel dus.
Ik mag hopen dat de XC40 dat beter doet.
Die configurators kloppen vaak niet. Heb je echt via zo’n ding besteld? Ik haalde altijd een offerte bij de dealer waarin precies staat wat ik aan opties wil. Die leverde ik in bij de leasemij en werd ‘ie besteld…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Die configurators kloppen vaak niet. Heb je echt via zo’n ding besteld? Ik haalde altijd een offerte bij de dealer waarin precies staat wat ik aan opties wil. Die leverde ik in bij de leasemij en werd ‘ie besteld…
Dat had ook mijn voorkeur maar dat mag dus absoluut niet vanuit de werkgever.
Dat komt omdat die configurator gekoppeld is aan de salarisgebonden budgetten van het personeel voor leasewagens. Zaken als laadpas, winterbanden, verzekering, energievoorschot zitten daar al in verdisconteerd, voor de rest kun je ook geen looptijd aangeven en is het kilometrage standaard vastgezet op 35000 per jaar.
Daarmee moet je binnen budget blijven, zolang het maar een EV is, alle andere wagens zijn sinds 1-1-2022 verboden.

Neem ik dan de plus bij leasemaatschappij 1, kies ik er een trekhaak bij, en een andere dan standaard keur, zit ik al over budget en is het een no-go.
Neem ik hem bij Leasemaatschappij 2, dan kan ik dat allemaal wel doen en bovendien nog wat budget ruimte overhouden voor getint glas, een 8 m1 laadkabel type 2, en een gecertificeerd alarm (en daar ben ik voorstander van als je regelmatig in een doodlopende straat uit zicht uren moet staan laden zoals ik zal moeten hier). Andere stoelbekleding had gekund, maar dan ten koste van alarm, kabel en getint glas. Dus een keuze om de standaard bekleding aan te houden.
Er zit dus een enorm verschil tussen die twee lease maatschappijen en je moet puzzelen wat nog wel en wat niet meer past. Bovendien heeft de firma vanwege de omvang van het wagenpark (meer dan 2000 autos) bepaalde prijsafspraken kunnen maken die via een offerte van een dealer niet geldig zijn.

Om die reden kun je dus niet met een offerte aankomen, dus hebben ze simpelweg besloten dat het alleen via de configurator tool mag.

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
ron65 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Je kunt je schoonmoeder toch ook gewoon op de trekhaak planten >:) >:) >:)

Alle gekheid op een stokje, is een trekhaak koffer niets? scheelt in de luchtweerstand ten aanzien van zo'n kist op het dak.
Een van de redenen dat ik een trekhaak heb bijbesteld inderdaad. Zie voor hoe dit werkt op een XC40: YouTube: Trekhaak- vs. Dakkoffer (ALLE BALLEN VERZAMELEN!) | ANWB

Het verbruik bij een dakbox is aanzienlijk meer, maar windgevoeligheid/lawaai/toegankelijkheid zijn ook afwegingen.

Nadeel is wel dat je niet tegelijk niet ook een bijvoorbeeld fietsen (tenzij je die op het dak zet, maar dan kun je misschien net zo goed een dakkoffer kiezen)

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 23:16
Montalbano schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Telefoon doet wat het moet doen en oproep starten via spraak werkt prima.
Ik ben het op zich met je eens, werkt prima, maar toch.. oproep starten via spraak werkt bij mij niet (contacten die wel in mijn ios contacten staan worden niet herkent, hoe doen jullie dat? Synchroniseren staat uiteraard aan), bestemmingen of routes die ik op mijn ios telefoon in maps zet staan niet in maps in de auto (zelfde google account uiteraard), en ik mis podcast synchronisatie. Kleine dingen, ik weet het, maar wel dagelijks gemis…

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0RzOYKNHR-B1V_lUKcnDNeZbYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQDcscicTBYJGw8ZyZeqPuB1.jpg?f=fotoalbum_large

We kunnen los.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door jorisjansen3 op 25-03-2022 15:17 ]

• Venomer
jorisjansen3 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Ik ben het op zich met je eens, werkt prima, maar toch.. oproep starten via spraak werkt bij mij niet (contacten die wel in mijn ios contacten staan worden niet herkent, hoe doen jullie dat? Synchroniseren staat uiteraard aan), bestemmingen of routes die ik op mijn ios telefoon in maps zet staan niet in maps in de auto (zelfde google account uiteraard), en ik mis podcast synchronisatie. Kleine dingen, ik weet het, maar wel dagelijks gemis…
Vreemd, bij mij werkt het wel. Ik zeg "bel Pietje Puk" en dan zegt Google "Pietje Puk wordt gebeld."

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Vreemd, bij mij werkt het wel. Ik zeg "bel Pietje Puk" en dan zegt Google "Pietje Puk wordt gebeld."
Pietje Puk ken ik persoonlijk niet, dus die bel ik niet ……, maar naar mijn contacten bellen gaat op dezelfde wijze. En als mensen dubbel in mijn contacten staan (thuis of mobiel) meldt het systeem dat terug en vraagt om een keuze.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:12

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Juancho
  • Laatst online: 23:38
Wat jullie hierboven typeren als sfeerverlichting zie ik absoluut niet zo. Dat zijn standaard lampjes die vrijwel elke auto heeft bij de deur en benen deel. Heeft 0,0 met sfeer te maken.

Dat zit er gewoon niet in. Dus ook niet de sfeerverlichting die de V40 bijv wel had met 2 kleuren ledjes die je (beperkt) kon aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-03-2022 23:37 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:36:
Wat jullie hierboven typeren als sfeerverlichting zie ik absoluut niet zo. Dat zijn standaard lampjes die vrijwel elke auto heeft bij de deur en benen deel. Heeft 0,0 met sfeer te maken.

Dat zit er gewoon niet in. Dus ook niet de sfeerverlichting die de V40 bijv wel had met 2 kleuren ledjes die je (beperkt) kon aanpassen.
Ze noemen het instapverlichting of sfeerverlichting, maar even los daarvan: echt op bijna iedere review die ik van de XC40 tegenkom heeft de wagen een schuifdak, verlichting in het voetencompartiment en bij de deurgrepen, in de sierlijsten op het dashboard, en ga zo maar door.

Ik vind ook twee verschillende verlichtingen in de voetenruimten: 1 die aangaat bij ontsluiten en dooft als je gaat rijden, aanpasbaar met de rolwheel naast het stuurwiel, en 1 soort die ook tijdens het rijden aan is en via het middendisplay kan worden aangepast op helderheid, die heet echt sfeerverlichting!
Het lijkt er vervolgens op dat dit alleen op bepaalde modellen zit alleen is niet duidelijk op welke wel en welke niet.

Volvo blijft hierin zeer onduidelijk. Eigenlijk moet ik een dealer gaan bezoeken en gericht deze vragen stellen, maar dan voel ik me bezwaard om hun tijd te verspelen terwijl ik allang een wagen besteld heb.

Door de constructie van onze werkgever kunnen wij alleen maar via de afbeeldingen in de leaseportal een beeld van een auto krijgen, proefritjes en bezoeken aan dealers voor offertes worden niet gewaardeerd en dat wordt ook zo gecommuniceerd.
Ik denk dat ik toch maar eens een dealer van wat overbodige tijd ga ontdoen, en eens wat vrijblijvende informatie opvragen en een wagen in de showroom bekijken. Een proefrit zal ik niet doen, dat vind ik niet heel integer tegenover de dealer terwijl de bestelling al staat.
krijgen we dan twee weken voor zodra de portal opengaat. Reden: budgetreserveringtijd moet zo kort mogelijk blijven zegt afdeling financiën en die wagenparkbeheerder gaat daar nog in mee ook. Maarja, die beweert ook dat een H4 lamp in de linker koplamp meer branduren kan hebben dan die in de rechter dus ze zullen nooit bijna gelijktijdig stukgaan. Dat dit meerdere collegae wel overkwam vond hij maar raar.

tot slot, ik heb nog nooit, maar dan ook echt nooit, verlichting in de voetenruimte van een auto gehad, ook geen instaplicht of dergelijke zaken. Het is echt niet zo dat het op iedere auto wel zit, daar kwam ik tijdens de zoektocht in Januari wel achter
Oh en die zoektocht was volledig vanachter bureau, want ik zat met mijn been in het gips die weken dat de portal openstond, een kadootje van een drempel daags voor kerst. Dus naar een dealer gaan was echt niet te doen door dat gipsbeen en door de zeer korte portal tijd die we krijgen.
Weet je, ik heb best een goede werkgever, leuk werk, fijne collegas en verder hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden maar de leaseregeling probeert daar een flinke deuk in te slaan elke 5 jaar weer... Maar dat neem ik maar een beetje voor lief, uiteindelijk kan ik wel een XC40 P6 leasen ;-)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Hadden ze in die tijd van Pietje Puk dan al GSM telefoons ? wow >:) O-)

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Juancho schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:36:

De verlichting aan de voeten, in de deuren, enz… heet officieel wel degelijk ‘Sfeerverlichting’.
Diezelfde verlichting maar dan in verschillende kleuren is ‘Sfeerverlichting 2’
Deze laatste werd wel beloofd bij de bestelling van de P8 (let wel: bij de P8, niet de Twin) maar werd nooit geleverd. Net zoals nog veel andere zaken.

P8-19”-WP

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:17
Pet66 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:28:
[...]

De verlichting aan de voeten, in de deuren, enz… heet officieel wel degelijk ‘Sfeerverlichting’.
Diezelfde verlichting maar dan in verschillende kleuren is ‘Sfeerverlichting 2’
Deze laatste werd wel beloofd bij de bestelling van de P8 (let wel: bij de P8, niet de Twin) maar werd nooit geleverd. Net zoals nog veel andere zaken.
Ik heb tijdens het rijden ook verlichting bij de deurgrepen, in het dashboard, de sierlijst aan de passagierskant en twee ledjes in de hemel. Deze zijn ook in sterkte te verstellen. Bij het instappen is er ook verlichting bij de voeten, die samen aan gaan met de grotere lampjes in de hemel.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:12
Vraagje aan de mensen die kinderzitjes op de achterbank hebben.
Ik heb twee maxicosi rodifix airprotect stoelen, die met de rugleuning loskomen van de achterbank wanneer de hoofdsteun omhoog wordt gezet. Deze leunt dan als het ware alleen tegen de hoofdsteun van de achterbank aan, waardoor tussen de stoel en de rugleuning van de achterbank een hollenruimte ontstaat.
Iemand die dit ook vervaart? Heb al zitten duwen of de stoel beneden strakker tegen de bank gedrukt kan worden, maar dit gaat niet

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
ArnoudN schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 04:26:
[...]

Ik heb tijdens het rijden ook verlichting bij de deurgrepen, in het dashboard, de sierlijst aan de passagierskant en twee ledjes in de hemel. Deze zijn ook in sterkte te verstellen. Bij het instappen is er ook verlichting bij de voeten, die samen aan gaan met de grotere lampjes in de hemel.
Dus zoals ik schreef: de verlichting in de deuren, aan de voeten, enz… :?

P8-19”-WP

• ArnoudN
Pet66 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Dus zoals ik schreef: de verlichting in de deuren, aan de voeten, enz… :?
Klopt, maar het was meer een reactie op @Juancho die geen verlichting heeft.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ArnoudN schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Dat is wat het zo lekker onduidelijk maakt, en nergens in de folders van Volvo zelf of op hun site of zelfs maar de handleiding wordt hier enige duidelijkheid over gegeven.

Zit het er wel of niet? en bij welke modellen wel en welke niet? en is het bij te bestellen of niet?

Ik zie het zo, je gaat iets bestellen voor heel veel geld, dan wil je wel weten wát je bestelt.
Als ik de wagen prive was gaan kopen zou ik het anders aanpakken, naar een dealer, een proefritje, voorlichting vragen over wat er allemaal wel en niet mogelijk is en dan een pakket afspreken waarvoor je offerte krijgt.
Maar nu moet ik het doen met de config-portal van twee leasemaatschappijen die wel overeen stemmen onderling over wat er op de auto zit, maar er is ook een overeenkomst in wat ze er nergens bij vermelden en dat zijn juist dit soort zaken die voor mij de finishing touch kunnen zijn.

Stel dat ik een bloedhekel heb aan binnenverlichting, wil ik die toch ook niet mee bestellen? en als ik dat juist prachtig vindt wil ik een model dat het te bieden heeft.

Hetzelfde geldt ook voor wel/geen elektische stoelbediening, als ik de leaseportals moet geloven zijn de stoelen zelfs in de Core elektrisch, achteraf na bellen blijkt dat dit de elektrische lendensteun in de plus versie betreft. Het verstellen van stoelhoogte hoek en afstand tot het stuur is pas bij de Ultimate elektrisch.
Als ik dan Volvo bezoek wordt dit al helemaal nergens duidelijk, bij de leasemaatschappijen staat dus onvolledige en daardoor misleidende informatie, bij de reviews op youtube en andere sites als autoweek worden alleen de duurste modellen besproken en dan zo alsof de stoelen in alle uitvoeringen elektrisch verstelbaar zijn.
Ook krijg je daar de indruk dat iedere uitvoering een 360 graden camera heeft, iedere wagen een schuifdak etc.

Wat ik mis is een duidelijke folder van Volvo waarin ze per onderdeel met bullets in een matrix per model aangeven wat er standaard opzit, wat optioneel is en wat er niet opzit.
Andere merken beiden die folder wel, Volvo biedt wel een vergelijking pagina maar ook daar wordt heel veel niet duidelijk.

ik bedoel iets zoals op deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDrouBJjP2yW5dIlpAzdGA9a_P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7anHG0r4iNrHfC7IN13caEk9.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Omdat ik geen zin heb in een trillend stuur, is er een combi P6/8 zomer/all seizoen banden die hiervoor extra gevoelig is?

Als de bestelde P6 bij aflevering inderdaad zo trilt dat je handen gaan tintelen gaat ie direct weer terug naar de dealer. Dat kan toch niet een “product” eigenschap zijn……. Kopen geen Lada :(.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:49
ron65 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Dat is wat het zo lekker onduidelijk maakt, en nergens in de folders van Volvo zelf of op hun site of zelfs maar de handleiding wordt hier enige duidelijkheid over gegeven.

Zit het er wel of niet? en bij welke modellen wel en welke niet? en is het bij te bestellen of niet?

Ik zie het zo, je gaat iets bestellen voor heel veel geld, dan wil je wel weten wát je bestelt.
Als ik de wagen prive was gaan kopen zou ik het anders aanpakken, naar een dealer, een proefritje, voorlichting vragen over wat er allemaal wel en niet mogelijk is en dan een pakket afspreken waarvoor je offerte krijgt.
Maar nu moet ik het doen met de config-portal van twee leasemaatschappijen die wel overeen stemmen onderling over wat er op de auto zit, maar er is ook een overeenkomst in wat ze er nergens bij vermelden en dat zijn juist dit soort zaken die voor mij de finishing touch kunnen zijn.

Stel dat ik een bloedhekel heb aan binnenverlichting, wil ik die toch ook niet mee bestellen? en als ik dat juist prachtig vindt wil ik een model dat het te bieden heeft.

Hetzelfde geldt ook voor wel/geen elektische stoelbediening, als ik de leaseportals moet geloven zijn de stoelen zelfs in de Core elektrisch, achteraf na bellen blijkt dat dit de elektrische lendensteun in de plus versie betreft. Het verstellen van stoelhoogte hoek en afstand tot het stuur is pas bij de Ultimate elektrisch.
Als ik dan Volvo bezoek wordt dit al helemaal nergens duidelijk, bij de leasemaatschappijen staat dus onvolledige en daardoor misleidende informatie, bij de reviews op youtube en andere sites als autoweek worden alleen de duurste modellen besproken en dan zo alsof de stoelen in alle uitvoeringen elektrisch verstelbaar zijn.
Ook krijg je daar de indruk dat iedere uitvoering een 360 graden camera heeft, iedere wagen een schuifdak etc.

Wat ik mis is een duidelijke folder van Volvo waarin ze per onderdeel met bullets in een matrix per model aangeven wat er standaard opzit, wat optioneel is en wat er niet opzit.
Andere merken beiden die folder wel, Volvo biedt wel een vergelijking pagina maar ook daar wordt heel veel niet duidelijk.

ik bedoel iets zoals op deze afbeelding:
[Afbeelding]
Dat staat gewoon in de prijslijst. Kun je op de site vinden

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Dat staat gewoon in de prijslijst. Kun je op de site vinden
Niet helemaal mee eens, die lijst heb ik, maar hoe haal je daar de verschillen tussen de core, plus en Ultimate nog uit? Op hoofdlijnen is het nog wel bij elkaar te puzzelen, maar juist de details staan er niet bij of heel algemeen benoemd.

Kijk maar eens: Cruisecontrol. prima, op welke modellen? en er staat ook ergens nog zo'n rege; "adaptive cruise controll" ook net zo duidelijk welk model wel, welk niet en of het al dan geen optie is....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd0XtMFbZLUezLB7vc9KA59_H98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsLB7ye7tSZPzUM4qcamWE6T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door ron65 op 26-03-2022 14:22 ]

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Kun je de info niet hier bij de download van de prijslijst vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door HenryP op 26-03-2022 14:47 ]

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Niet helemaal mee eens, die lijst heb ik, maar hoe haal je daar de verschillen tussen de core, plus en Ultimate nog uit? Op hoofdlijnen is het nog wel bij elkaar te puzzelen, maar juist de details staan er niet bij of heel algemeen benoemd.

Kijk maar eens: Cruisecontrol. prima, op welke modellen? en er staat ook ergens nog zo'n rege; "adaptive cruise controll" ook net zo duidelijk welk model wel, welk niet en of het al dan geen optie is....
[Afbeelding]
Wel goed lezen he. Daar staat het woord "standaarduitrusting" boven. Als je doorscrollt staat er ook wat je aanvullend op de luxere uitvoeringen krijgt...(tabelletje varianten).

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Wel goed lezen he. Daar staat het woord "standaarduitrusting" boven. Als je doorscrollt staat er ook wat je aanvullend op de luxere uitvoeringen krijgt...(tabelletje varianten).
Heb ik gezien, maar het is niet lekker overzichterlijk, je moet flink heen en weer scrollen om voor een PLUS variant alle opties te zien, of die nu standaard, optioneel of niet leverbaar zijn.

Maar evengoed bedankt dat je hier nog op wijst (y) , ik moet er denk ik even dieper in gaan duiken nog.
Maar mijn vraag over de sfeerverlichtingen staat er niet tussen, daar was ik al naar aan het zoeken geweest ;-)

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Heb ik gezien, maar het is niet lekker overzichterlijk, je moet flink heen en weer scrollen om voor een PLUS variant alle opties te zien, of die nu standaard, optioneel of niet leverbaar zijn.
ahum... zo zitten ongeveer alle autofolders in elkaar: een standaarduitrusting, de leverbare varianten op de standaarduitrusting en welke aanvullende opties je nog kunt nemen...

• Kammika
Even gequote uit de polestar groep, kans is groot dat dit ook geldt voor (X)C40 Pure Electric, want wsch gaat dit over onderliggend CMA platform...
Rene schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:38:
Wat updates van de Polestar Facebook groep:

- 155 kW lijkt de maximale laadsnelheid. Wellicht nog wat tweaks in de curve.

- Geen V2G / V2L via OTA. Niet gepland voor de P2

- geen significant verschil tussen 80 en 90% laad limiet. Auto kan dus altijd op 90% staan.

- Geen probleem om de auto tot 100% op te laden.

- Android systeem update gepland in de eerstvolgende update later deze lente

- CarPlay gepland deze lente (in de volgende update?

- Polestar is bezig om de sattelietkaart beschikbaar te maken voor de P2 in maps

- Polestar geeft expliciet aan dat de P2 nog lang niet EOL is en er doorontwikkeld word aan de software.

Fijne avond :9B

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:59:
[...]

ahum... zo zitten ongeveer alle autofolders in elkaar: een standaarduitrusting, de leverbare varianten op de standaarduitrusting en welke aanvullende opties je nog kunt nemen...
Yep, maar ik kom het doorgaans tegen als 1 overzicht, hier stond het verspreid over 5 tabellen.
Toch weer wat wijzer geworden. De rest zal wel beantwoord worden als de wagen geleverd wordt. Duurt alleen nog even, een week of 30 zo'n beetje.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:23
ron65 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Maar evengoed bedankt dat je hier nog op wijst (y) , ik moet er denk ik even dieper in gaan duiken nog.
Maar mijn vraag over de sfeerverlichtingen staat er niet tussen, daar was ik al naar aan het zoeken geweest ;-)
Sfeerverlichting 2 is alleen beschikbaar bij andere bekledingsstoffen. Zie prijslijst.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
HenryP schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:46:
Kun je de info niet hier bij de download van de prijslijst vinden?
;w ????

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-11 12:27
JTHZZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Niet goed voorverwarmd? 111kW is aan de lage kant voor 26%, zou nog 140-150 moeten zijn.
Naar beneden gereden, vrouw afgezet en toen pas laadpaal gezocht en gevonden.
Voorverwarmen lukt niet in 9 km denk ik?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Had ik al op gereageerd, ja het is daar te vinden, maar wel verspreid over meerdere tabellen.
Nu ik de structuur van de folfer nog eens op me in heb laten werken zie ik het. Maar doorgaans wordt dit als 1 tabel weergegeven en staat in de tabel "standaarduitrusting" een opsplitsing per uitvoering. Alles wat standaard is wordt in die tabel behandeld. Dus iets wat op de PLUS als standaard zit maar niet op de CORE, zou ook in de tabel standaarduitrusting thuishoren met een stip onder PLUS en geen stip onder CORE.

Daarna kun je tabellen opnemen met de optionele zaken en uitrustingen, iets wat op de PLUS standaard is en op de CORE optioneel kun je echter ook al in de tabel standaarduitrustingen aangeven met een open rondje. Zo doen veel merken het.
Is voor mij vele malen overzichtelijker dan hoe Volvo het weergeeft want in de tabel opties vind ik daar met zwarte stippen de zaken die op PLUS en ULTIMATE standaard zijn, en dan heb ik iets van dit hoort dus in de tabel standaarduitrusting thuis, niet hier.
Nu staan de standaard uitrustingen voor de PLUS dus verspreid over de tabel Standaarduitrusting en een tabel met opties die dan toch wel weer standaard blijken te zijn op de plus.

Maar dat is dan weer persoonlijke beleving,iemand anders kan juist dit weer helder vinden. Ik vind het juist onduidelijk zo.

Maar dank allemaal, ik ben hierdoor wel weer verder met mijn speurtocht :) (y)
Jammer dat ik zo lang moet wachten nog...

[ Voor 6% gewijzigd door ron65 op 27-03-2022 14:35 ]

• Juancho
ArnoudN schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Hoho ik heb wel verlichting, wat jullie allemaal noemen, maar ik vind het eigenlijk geen sfeerverlichting. Dat is voor mij wel wat anders. Ook met bijv kleur opties en thema's. Dat er ergens een wit lampje brand zal best. Maar het ging specifiek over sfeerverlichting.

Dat ontbreekt gewoon in de XC40 Px. Neem voorbeeld die 2 mini ledjes in het dak. Ja die zitten er maar zijn zo beperkt. Mijn vorige 3 V40s hadden dat ook, maar dan echt als sfeerverlichting. Dus EN je kon kleuren kiezen EN het gaf veel meer (sfeerlicht). Daarom kan ik die ledjes niet echt sfeerverlichting noemen. En kan ik me dus voorstellen dan men denkt, ik heb geen sfeerverlichting aan boord terwijl dat wel zo wordt aangeboden.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 27-03-2022 14:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Maar het ging specifiek over sfeerverlichting.

Dat ontbreekt gewoon in de XC40 Px.
Het is maar net hoe je het benoemt ;-)
officieel heet het sfeerverlichting, dat het niet aan jouw verwachtingen voor "sfeer" voldoet is dan eerder persoonlijke beleving.

Los daarvan, ik ben er nu achter dat ik het niet zal hebben.
Ik moest snel beslissen (we krijgen 2 weken tijd en dat moet vanuit de portal van de leasemij waar de werkgever contracten mee heeft) , en daardoor heb ik hier gewoon de plank misgeslagen blijkt nu.

Ik wist dus absoluut niet dat deze verlichting aan de stoelbekledingkeuze is gekoppeld, en ik heb dus bij het samenstellen gekozen voor metallic lak en alarm certificering. Op zich niet onhandig want we hebben hier veel bomen waar vogelstront uit regent, en laden moet op een achterafgelegen laadpaalplek van de gemeente,
Maar had ik die niet genomen dan had ik andere bekleding kunnen doen, en daar zit dan wel sfeerlicht bij (of wat daarvoor moet doorgaan).
Omdat ik dat niet wist, en gekozen heb voor functionaliteit meende ik dat een beter beschermde metallic lak en een alarmcertificaat praktischer waren dan een ander stofje op de stoelen.
Beide opties kiezen was niet mogelijk, dan zat ik boven budget plafond incl de 20% overschrijding die we daarop mogen maken (op eigen kosten). Ik neem die 110 euro wel voor lief naast de bijtelling, want de wagen staat me echt enorm aan en voldoet aan alles wat ik in basis aan een auto verwacht zoals een trekkracht van minimaal 1300 kg geremd etc.

Achteraf kijkt men een koe in de kont, maar ik had achteraf gezien dus veel beter voor de stoelenoptie kunnen kiezen en de lak en de alarm systemen standaard moeten laten, maar daaraan ga ik nu niets meer wijzigen. De bestelling staat vast. Het is dan maar zo.

[ Voor 10% gewijzigd door ron65 op 27-03-2022 15:01 ]

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
ron65 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Ik wist dus absoluut niet dat deze verlichting aan de stoelbekledingkeuze is gekoppeld, en ik heb dus bij het samenstellen gekozen voor metallic lak en alarm certificering. Op zich niet onhandig want we hebben hier veel bomen waar vogelstront uit regent, en laden moet op een achterafgelegen laadpaalplek van de gemeente,
Maar had ik die niet genomen dan had ik andere bekleding kunnen doen, en daar zit dan wel sfeerlicht bij (of wat daarvoor moet doorgaan).
....
Achteraf kijkt men een koe in de kont, maar ik had achteraf gezien dus veel beter voor de stoelenoptie kunnen kiezen en de lak en de alarm systemen standaard moeten laten, maar daaraan ga ik nu niets meer wijzigen. De bestelling staat vast. Het is dan maar zo.
Ik heb de P8 in het begin gekocht en dit stond er onder de standaarduitrusting van de prijstlijst 7 september 2020: Verlichtingspack 2: sfeerverlichting voor en achter (meerkleurig), verlichting vanuit geopende achterklep, achterzijde middenconsole, deurvakken voor, sfeerverlichting in de voorportieren en leeslampjes achter

Ik ben dan toch wel benieuwd wat dat is... meerkleurig... en hoe ik het kan aansturen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWKw7XgdYWZZGFfl2R8c5Q18Who=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MAJcjuRdMNC6nR5ZRvIJchFh.png?f=fotoalbum_large

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

BarryvK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Ik heb de P8 in het begin gekocht en dit stond er onder de standaarduitrusting van de prijstlijst 7 september 2020: Verlichtingspack 2: sfeerverlichting voor en achter (meerkleurig), verlichting vanuit geopende achterklep, achterzijde middenconsole, deurvakken voor, sfeerverlichting in de voorportieren en leeslampjes achter

Ik ben dan toch wel benieuwd wat dat is... meerkleurig... en hoe ik het kan aansturen

[Afbeelding]
de prijslijst 2021 (de meest recente) heeft die optie niet meer bij de standaard uitrusting staan maar verdrop en dan staat erbij dat het geleverd wordt op een viertal interieurnummers, dat zijn alle stoelbekledingen behalve de standaard. Klaarblijkelijk hebben ze daarop bezuinigd.

Maar dit is precies wat ik bedoel met onduidelijkheid voor deze zaken in de diverse lijsten en overzichten. Hopelijk wijzigt Volvo de lijst niet nogmaals, want ik wil wel een auto waar standaard vier wielen onder zitten 8)7

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Het is sfeerverlichting voor een operatiezaal.. koud wit licht is geen sfeerverlichting inderdaad...
Juancho schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Hoho ik heb wel verlichting, wat jullie allemaal noemen, maar ik vind het eigenlijk geen sfeerverlichting. Dat is voor mij wel wat anders. Ook met bijv kleur opties en thema's. Dat er ergens een wit lampje brand zal best. Maar het ging specifiek over sfeerverlichting.

Dat ontbreekt gewoon in de XC40 Px. Neem voorbeeld die 2 mini ledjes in het dak. Ja die zitten er maar zijn zo beperkt. Mijn vorige 3 V40s hadden dat ook, maar dan echt als sfeerverlichting. Dus EN je kon kleuren kiezen EN het gaf veel meer (sfeerlicht). Daarom kan ik die ledjes niet echt sfeerverlichting noemen. En kan ik me dus voorstellen dan men denkt, ik heb geen sfeerverlichting aan boord terwijl dat wel zo wordt aangeboden.

• Juancho
Ik had dus ook meerkleurig staan in de lijst opties. Dus misschien ligt het daar ook aan. Een paar witte lampjes her en der noem ik idd geen sfeerverlichting. Maar ok, misschien ligt dat aan mij dan 😁.

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Venomer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:30:
Mijn P8 heeft sfeerverlichting bij de handgrepen voorin, in de deurvakken en in de voetenruimte. Hoort er ook verlichting te zitten bij de inlay op het dashboard?

(Wij hebben de inlay laten vervangen. Mijn vrouw werd tureluurs van het sterk contrasterende blokjespatroon voor haar neus. Misschien dat de verlichting toen gesneuveld is.)
Ben benieuwd naar waar jullie de inlay voor hebben laten vervangen? Voor het reliëf van de nieuwe P6/8? En nog enig idee wat dat heeft gekost?

P6 MY22

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Net terug van een week skiën in Oostenrijk. De rit was erg comfortabel, auto rijdt lekker (op het enorme trekken van de PA na) en het volgende viel op:
Google maps is inderdaad zeer nauwkeurig qua percentage wat je overhoudt op bestemming.

Echter, de aangegeven stops met ABRP waren soms wel 10 min van de snelweg terwijl nagenoeg alle tankstations in Duitsland aan de snelweg ook snelladers hadden, op de terugweg hebben we dan ook bijna geen gebruik gemaakt van de app. Dit viel nogal tegen! Aanbevolen verbruik was daarentegen wel nauwkeurig. Enig idee hoe bovenstaande komt, want ik deel de lyrische verhalen over ABRP ook deze manier totaal niet..

De aanschaf van een laadkabel voor een ‘gewoon’ stopcontact was eigenlijk wel een must. Ervan uitgaan dat het hotel een laadkabel levert was wat optimistisch maar ook ergens in Nederland tegengekomen dat de enige laadmogelijkheid een gewoon stopcontact was bij een openbare laadplek.

Verder nog een vraagje, de P6 wordt standaard geleverd met all seasons maar hier en daar lees ik posts over winter- en zomerbanden. Is er een reden om niet de all seasons te houden?

P6 MY22

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
WildOne schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:48:
Vraagje aan de mensen die kinderzitjes op de achterbank hebben.
Ik heb twee maxicosi rodifix airprotect stoelen, die met de rugleuning loskomen van de achterbank wanneer de hoofdsteun omhoog wordt gezet. Deze leunt dan als het ware alleen tegen de hoofdsteun van de achterbank aan, waardoor tussen de stoel en de rugleuning van de achterbank een hollenruimte ontstaat.
Iemand die dit ook vervaart? Heb al zitten duwen of de stoel beneden strakker tegen de bank gedrukt kan worden, maar dit gaat niet
Hier idem, de hoofdsteunen van de achterbank, of voorstoelen zorgen er idd voor dat de rugzitting van de kinderstoeltjes naar voren staan en niet aansluiten. Heb er provisorisch een opgerold badlaken achter gestopt. Betere ideeen zijn welkom. 😇

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mijn Volvo on call app heeft besloten om zomaar mijn auto te vergeten.

Ik probeer de auto nu opnieuw te pairen, maar er is al een koppeling aanwezig in de auto. Hoe kan je die pairing vanuit de auto weggooien?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Venomer
Hakuna_Matata schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:25:
[...]

Ben benieuwd naar waar jullie de inlay voor hebben laten vervangen? Voor het reliëf van de nieuwe P6/8? En nog enig idee wat dat heeft gekost?
De inlay is vervangen door een uit een Business Pro uitvoering van de XC40. Die inlay is wat rustiger. Het kostte 250 Euro als ik het me goed herinner.

• Juancho
JackBol schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:09:
Mijn Volvo on call app heeft besloten om zomaar mijn auto te vergeten.

Ik probeer de auto nu opnieuw te pairen, maar er is al een koppeling aanwezig in de auto. Hoe kan je die pairing vanuit de auto weggooien?
Tijdelijk ff nieuw profiel maken in de auto, die pairen, de oude weg knikkeren. Vervolgens de nieuwe ook en je kan opnieuw koppelen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Tijdelijk ff nieuw profiel maken in de auto, die pairen, de oude weg knikkeren. Vervolgens de nieuwe ook en je kan opnieuw koppelen.
Pfft. Lekker praktisch 🤣

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hakuna_Matata schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:27:
Is er een reden om niet de all seasons te houden?
Tegenwoordig voldoen all seasons ook prima voor de 'winterse' omstandigheden in Nederland.
Je mag er dan echter niet altijd mee in bijv Duitsland rijden in wintermaanden, maar ook hier zijn weer all seasons die daarop weer uitzondering vormen. Vaak staat er dan een sneeuwvlokje of ijskristalletje op afgebeeld.

Reden waarom ik wint/zomer banden aanhoud en dat ook weer heb aangehouden bij de recente bestelling van een XC40 (bij een leasewagen spreek je dat bij bestelling af), is dat er nu tweemaal per jaar grondige controle op alle banden plaatsvindt, niet alleen de buitenzijde, maar ook inwendig.
De banden worden van de velgen gehaald en de ander er weer opgezet. Als banden te ver versleten zijn krijg je vooraf een berichtje dat de op voorraad liggende set banden niet meer voldoet en er nieuwe besteld moeten worden, dat gaat vervolgens vanzelf bij een leasewagen via de leasemaatschappij.

Ik ben er dus zeker van dat mijn banden zo goed gecontroleerd zijn en ondanks dat ik zelf ook goed kijk regelmatig, er altijd op gelet wordt of de banden afdoende profiel hebben, niet scheef afslijten, etc etc.

Andere overweging is dat hoewel de All Seasons vaak ook wintergeschikt zijn in NL, ze ook vaak niet zijn toegestaan in de winter in het buitenland. Bovendien heb ik ook al wel meegemaakt dat ik met de winterbandjes (in de sneeuwweek vorig jaar bijv) prima grip hield waar ik collegas met all seasons amper van hun plek zag komen en al glibberend naar de uitgang van het parkeerterrein van de zaak zag gaan.
Ze zijn echt net ff beter dan, al komt dat eens in de 2 a 3 jaar een keertje voor tegenwoordig.

The point: moet je zelf weten, een keuze! Maar AS zijn wel geschikt het hele jaar door, het zijn geen winter en geen zomerbanden, dus bij extreme omstandigheden presteren de winter of zomerbanden net iets beter.

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Bij veel bedrijven/leasemaatschappijen is een bandenwissel zomer/winter ook gewoon nog verplicht.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
@ron65 de Pirelli of Michelin Allseason banden hebben het sneeuwvlokje symbool en als dit symbool op de band staat worden ze overal als winterbanden toegestaan. Tegenwoordig hebben vrijwel alle Allseason banden het sneeuwvlok symbool.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hlip
OTA 2.0 komt eraan.

Updates in software V2.0

Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.
Functie in de auto:
Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
Verbeteringen van de radio-ontvangst.
Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
Bug parkeersensor is opgelost.
Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
Functie in de mobiele app:
Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
Frequentere updates van de klimaatstatus.

• Juancho
hlip schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:
OTA 2.0 komt eraan.

Updates in software V2.0

Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.
Functie in de auto:
Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
Is dit de beruchte Android 11 update? Verder staat het weer bol van vaagheden. Alleen al die eerste zin: Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.

Wij willen natuurlijk heel graag inhoudelijk weten wat dan die nieuwe functies en app categorieen (?) zijn |:(

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Aankondiging update 2.0 toont voor auto en app louter verbeteringen van bestaande functies en een enkele bug-reparatie, maar geen nieuwe functies zoals de eerder aangekondigde rittdnrdgistratie. Misschien bevat Android R wel nieuwe functies, maar zeker is dat niet. Wat betekent die letter R trouwens? Nadere uitleg is wenselijk.

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Adriaen87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:01:
Aankondiging update 2.0 toont voor auto en app louter verbeteringen van bestaande functies en een enkele bug-reparatie, maar geen nieuwe functies zoals de eerder aangekondigde rittdnrdgistratie. Misschien bevat Android R wel nieuwe functies, maar zeker is dat niet. Wat betekent die letter R trouwens? Nadere uitleg is wenselijk.
Android R staat voor Red Velvet Cake. Gewoon de volgende release, Android 11.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 14:31

TAA

Liever IRC

Pfff... ik heb 1.10 nog niet eens gezien... Verdenk de dealer ervan dat mijn auto stiekem niet aangemeld is ofzo voor OTA updates. Geen idee hoe dat systeem werkt maar het lijkt me dat iedereen die nu toch onderhand wel aangeboden gekregen zou moeten hebben.

Ondertussen de 20k aangetikt in iets meer dan 5 maanden. De XC40 blijft een heerlijke auto om in te rijden!

• Venomer
Adriaen87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:01:
Er staat dat het nieuwe OS "nieuwe functies en nieuwe app-categorieën" heeft. Welke dat zijn staat er weer niet bij. Zie het als een cadeautje: je weet pas wat het is als je het openmaakt. :)

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 12:32
hlip schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:
OTA 2.0 komt eraan.

Updates in software V2.0

Functie in de auto:
Dan krijgen we eindelijk een major update en wat krijgen we (alweer): bugfixes, stabiliteitsverbeteringen en frequentere updates... Waaauw...

• mich78
Rude-Dog schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:13:
Bij veel bedrijven/leasemaatschappijen is een bandenwissel zomer/winter ook gewoon nog verplicht.
In mijn contract zaten ook winterbanden. Toen ik zag dat er geschikte all season banden onder zaten, even met wagenparkbeheer gebeld. De winterbanden uit contract. Scheelt de company weer wat geld en ik hoef niet 2x per jaar die banden te laten wisselen. Voor banden is het helemaal niet goed om steeds van de velg te worden gehaald. Daarbij in t verleden eens discussies gehad met beschadigde velgen door montage (gepolijste velg begon rond het naafgat te oxideren). Daarom wil ik zo min mogelijk gerommel aan iets dat goed is. Als je hard over een stoep bent gegaan, gewoon zelf zo bijdehand zijn de band te laten controleren op bulten. Voor mij geen reden om nog winterbanden te willen.

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 12:15
laatste paar dagen weer huilen met de pet op met de APP (ios)
Eerste keer opstarten, wel ingelogd, maar moet voertuig koppelen, euh. App volledig afsluiten en weer opstarten, yeah toch weer connectie, soms wel data, soms niet.
Vandaag wel connectie, maar helemaal geen info, zelfs niet na meerdere keren proberen.
Zou de OTA weer de servers "overbelasten" ??

Blijft toch wel heeeeeel moeilijk om een stabiele app MET info te krijgen

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
madhondt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Dan krijgen we eindelijk een major update en wat krijgen we (alweer): bugfixes, stabiliteitsverbeteringen en frequentere updates... Waaauw...
Ik heb eerder het idee dat er gewoon hard aan de basis word gesleuteld zodat we in de toekomst wel degelijk de dingen krijgen waar men op zit te wachten (lees : andere apps mogelijk zoals youtube, updates aan andere app functionaliteit (lees: apps die via een api toegang kunnen krijgen tot SOC etc)

Ik weet dit niet zeker uiteraard - maar men blijft bij zowel volvo als Polestar wel continue bezig (in tegenstelling tot bijv andere merken, Bjorn viel dit ook al op toen hij de 1000km challenge heeft gedaan met de C40)

time will tell !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
YouTube is al aangekondigd. Rittenregistratie is al beschikbaar (voor sommige landen) en meer updates zitten in de pipeline.

(Let op: P2 in dit geval maar met hetzelfde OS).

Als de audio update en fader is, en de camera update betekent dat split screen (360 en achteruitrij tegelijk) mogelijk is ben ik helemaal happy :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Ik heb eerder het idee dat er gewoon hard aan de basis word gesleuteld zodat we in de toekomst wel degelijk de dingen krijgen waar men op zit te wachten (lees : andere apps mogelijk zoals youtube, updates aan andere app functionaliteit (lees: apps die via een api toegang kunnen krijgen tot SOC etc)

Ik weet dit niet zeker uiteraard - maar men blijft bij zowel volvo als Polestar wel continue bezig (in tegenstelling tot bijv andere merken, Bjorn viel dit ook al op toen hij de 1000km challenge heeft gedaan met de C40)

time will tell !
Ik denk dat je gelijk hebt, maar sommigen rijden hun auto nu al anderhalf jaar en dan is “in de toekomst wel mogelijk” voor zaken die er toen al op hadden moeten zitten wel een beetje aan de late kant. Dat heeft Volvo gewoon niet goed aangepakt bij de ontwikkeling en ook niet in de communicatie. Maar ja, wat doe je eraan hè. Ik zie het allemaal wel.

P8

• 4v4t4r
Montalbano schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar sommigen rijden hun auto nu al anderhalf jaar en dan is “in de toekomst wel mogelijk” voor zaken die er toen al op hadden moeten zitten wel een beetje aan de late kant. Dat heeft Volvo gewoon niet goed aangepakt bij de ontwikkeling en ook niet in de communicatie. Maar ja, wat doe je eraan hè. Ik zie het allemaal wel.
ik rij er zelf ook nu bijna 1.5 jaar in en ik wist dat het een karig begin zou zijn, nieuw OS - en een autofabrikant die nog nooit een echte EV op de markt heeft gezet. neemt niet weg dat we graag zien dat het allemaal wat sneller gaat (of betere communicatie) maar het is zoals je zegt.. wat doen we eraan !

• Juancho
Nou uhm... blijven pushen, blijven scherp houden, het blijven sturen van bugs, verbeteringen en wensen ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:47:
Wij willen natuurlijk heel graag inhoudelijk weten wat dan die nieuwe functies en app categorieen (?) zijn |:(
Is je google kapot?

https://source.android.co...utomotive/start/r_release

• Venomer
Daar staan een paar interessante verbeteringen bij! Het gaat wel over mogelijkheden van AAOS. Of Volvo er gebruik van maakt moeten we nog afwachten.

Je ziet ook dat Volvo afhankelijk is van Google. We hebben hier bijvoorbeeld gemopperd op de beperkte instelmogelijkheden voor audio. Nu staat in de release notes van AAOS 11 dat er verbeteringen zijn voor audio zones. Dit blijkt dus niet aan Volvo te liggen, maar aan Google.

• mich78
Ze zijn vergeten CarPlay te noemen.. dit zou toch ook beschikbaar komen? Of ??

• Juancho
Is je bril kapot? Daar gaat die 2.0 update toch helemaal niet over? Die link van jou is de volledige nieuwe Android 11 update. En die komt er dus nog niet aan met die 2.0 update. Anders hadden ze het wel zo aangekondigd lijkt me... Of is nu ineens Android R eigenlijk Android 11 maar benoemen ze het niet zo... 8)7 |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 29-03-2022 10:47 ]

• hlip
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Is je bril kapot? Daar gaat die 2.0 update toch helemaal niet over? Die link van jou is de volledige nieuwe Android 11 update. En die komt er dus nog niet aan met die 2.0 update. Anders hadden ze het wel zo aangekondigd lijkt me... Of is nu ineens Android R eigenlijk Android 11 maar benoemen ze het niet zo... 8)7 |:(
Kijk even naar de URL..... ;)
Android R = Android 11

• Juancho
hlip schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Kijk even naar de URL..... ;)
Android R = Android 11
Ja ik zag het net ook pas. Is toch weer heel bijzonder.. Android 11 is een flinke update met ook nieuwe dingen maar daar spreekt Volvo zich dan niet over uit behalve 1 nietszeggend zinnetje in de releasenotes. En dat noemen ze dan dus ook niet Android 11.

Heel bijzonder toch wat daar gebeurt met naamgeving en updates.

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Zn bril is dus niet stuk...

• Rene

1000 km op een dag is zelfs in de winter te doen. Het is vooral goed om te zijn dat ze in de “praktijk” de reistijd met bijna 2 uur reduceren.

• Juancho
Voor de liefhebber, die grote Android 11 update kan je ophalen bij je dealer.

• ArnoudN
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:54:
Daar moet ik volgende week toch heen voor de zomerbandjes...

• Venomer
Rene schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:35:
1000 km op een dag is zelfs in de winter te doen.
Er zijn meerdere tweakers met hun P6 of P8 op wintersport geweest. Mijn rit was 930 km. 's Ochtends om half vijf op pad en voor het avondeten op bestemming. Prima te doen.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:25:
@ron65 de Pirelli of Michelin Allseason banden hebben het sneeuwvlokje symbool en als dit symbool op de band staat worden ze overal als winterbanden toegestaan. Tegenwoordig hebben vrijwel alle Allseason banden het sneeuwvlok symbool.
Dat klopt, het is dan ook een trend die zeker gaat doorzetten omdat daarmee de duurzaamheid meer gebaat is dan bij zomer/winterbanden constructies.

Leasemaatschappijen stelden deze wissel verplicht, bedrijven vaak ook. Het de grip is in de winter inderdaad flink beter met een winterband dan met een zomerband, maar het verschil met een all season was niet zo groot. Door velen werd de constructie dan ook meer puur als commercieel gezien eerder dan als veiligheid.

Bovendien gaat ene leasewagen er na 48 en tegenwoordig al 60 maanden weer uit. Waar blijven dan de vier opgeslagen banden? Ik hoop dat een leasemaatschappij die dan opvraagt bij de bandendealer en ze bij de auto doet voor de verkoop aan de handel, maar ik ben bang dat die banden zo de grote hoop opgaan en moeten worden vernietigd. Lekker voor het millieu.

Mijn huidige wagen staat nog op winterbandjes, eind April wisselen ze weer naar zomerbanden. Ik denk niet dat ik die winterbanden daarna ooit terugzie, in oktober wordt de XC40 geleverd die dan al snel naar winterbanden zal moeten (was wederom verplicht).
Ik zie wel een groot voordeel in de bandencontroles die dit oplevert. Ik kreeg vorig jaar de opmerking dat mijn winterbanden qua slijtage nog heel goed waren maar dat er inwendig scheurtjes waren ontdekt die je alleen ziet als de band van de velg gaat. Ik kreeg dus vier nieuwe winterbandjes. Beter dan halverwege de winter met een lekke band of erger, klapband te staan. Overigens waren die scheurtjes zeldzaam en maar in 1 band aangetroffen, maar toch.
Als je die wissel niet elk half jaar hebt, dan had dit nooit opgemerkt geweest.

Maar met je eens, de huidige all seasons zijn steeds vaker ook in het buitenland in de winter toegestaan, en voor die enkele dag sneeuw eens in de 10 jaar hier in Nederland voldoen ze prima!.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:58:
[...]

In mijn contract zaten ook winterbanden. Toen ik zag dat er geschikte all season banden onder zaten, even met wagenparkbeheer gebeld. De winterbanden uit contract. Scheelt de company weer wat geld en ik hoef niet 2x per jaar die banden te laten wisselen. Voor banden is het helemaal niet goed om steeds van de velg te worden gehaald. Daarbij in t verleden eens discussies gehad met beschadigde velgen door montage (gepolijste velg begon rond het naafgat te oxideren). Daarom wil ik zo min mogelijk gerommel aan iets dat goed is. Als je hard over een stoep bent gegaan, gewoon zelf zo bijdehand zijn de band te laten controleren op bulten. Voor mij geen reden om nog winterbanden te willen.
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen is die wissel door ons bedrijf nog altijd als verplichting aanwezig.
Je zou ze bij ons niet uit het contract krijgen via de wagenparkbeheerder, het is gewoon een voorwaarde bij de leasewagens ivm veiligheid.(of het echt veiliger is is een andere discussie)

• Juancho
Voor de mensen die hadden gehoopt dat met AAOS 11 de PA weer terug naar het stuur kwam... helaas. Dit is NIET het geval.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Heel bijzonder toch wat daar gebeurt met naamgeving en updates.
Android gebruikt deze naamgeving al sinds 2008.

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Komt deze niet OTA?

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Jawel. Het is voor de ongeduldige liefhebber.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
NicoB schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Jawel. Het is voor de ongeduldige liefhebber.
Ah ok.. lol
Ik ben heeeel geduldig,. een weekje of 2 :D

Ik wacht het wel af. Thnx. :)

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:09:
Voor de mensen die hadden gehoopt dat met AAOS 11 de PA weer terug naar het stuur kwam... helaas. Dit is NIET het geval.
Helaas...

Ik heb begrepen dat Volvo USA om de wijziging gevraagd had. Waarom maken ze niet een land-specifieke versie van de software? Dan hebben wij hier geen last van Amerikaanse regels en wensen.

De PA functie is trouwens niet gebonden aan een AAOS versie, maar aan de softwareversie van Volvo die er op draait.

• 4v4t4r
mn auto staat nu bij de dealer - heb er niet expliciet naar gevraagd, was toeval dat ik vandaag voor mn onderhoud moest komen.. eens zien of de update erop zit

• Venomer
4v4t4r schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:55:
mn auto staat nu bij de dealer - heb er niet expliciet naar gevraagd, was toeval dat ik vandaag voor mn onderhoud moest komen.. eens zien of de update erop zit
Als het klopt dat de dealer de versie al heeft, dan gaan ze hem er ongetwijfeld op zetten. Dus vanavond graag even een ritje maken en verslag doen. _/-\o_

• Juancho
Heb de eerste fotos voorbij zien komen. Het is vooral een frissere look maar weinig echt inhoudelijke grote veranderingen en/of toevoegingen qua functionaliteiten. Vooral een iets strakker/moderner jasje.

Verder opvallend. Polestar krijgt wel dit: Ladingsgraad (SOC): stabiliteitsverbeteringen en realtime SOC-status beschikbaar tijdens opladen.

Maar bij de Px staat dit niet vermeld.

@JackBol
Android gebruikt deze naamgeving al sinds 2008.
Bij Volvo/Polestar gebruiken ze dan gek genoeg die naam niet, tot nu dan. Dat was eerst Android 11. Vandaar de verwarring.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 29-03-2022 15:23 ]

• Venomer
Wat ik wel bijzonder vind is dat AAOS 12 al sinds oktober 2021 bekend is: https://source.android.co...utomotive/start/s_release. En wij krijgen nu pas versie 11.

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:21:
Heb de eerste fotos voorbij zien komen. [...]
En dan niet even die foto's hier posten? 8)7

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
Top! Ik zit nu op 27k km en met mijn afstanden de laatste tijd zit ik binnen een paar weekjes wel op de 30 dus dan kan ik meteen naar de dealer

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:06:
[...]

En dan niet even die foto's hier posten? 8)7
Daarvoor vond ik het wel zo netjes even eerst toestemming te vragen.

• 4v4t4r
Venomer schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Als het klopt dat de dealer de versie al heeft, dan gaan ze hem er ongetwijfeld op zetten. Dus vanavond graag even een ritje maken en verslag doen. _/-\o_
kon helaas de auto niet halen meer ivm werk. word morgen ochtend

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Beetje domme vraag, maar zit er wel Android Auto in/op i.p.v. Apple CarPlay. Volgende telefoon dan maar een Android :).

• Rene
Jan Hoogland schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:08:
Beetje domme vraag, maar zit er wel Android Auto in/op i.p.v. Apple CarPlay. Volgende telefoon dan maar een Android :).
Nee. En dat gaat ook niet komen volgens de geruchten.

Je kan beter een iPhone kopen :+

Pagina: 1 ... 67 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"