Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Vraagje van deze EV-noob. Ik laad hier altijd op met mijn Leaseplan sleutel. In het buitenland staat deze niet aan. Het lijkt mij dan handig daarvoor de Plugsurfing pas die ik bij de auto kreeg te gebruiken. Dan heb ik volgens mij 50% korting op het laden. Werkt deze pas overal? of is het handig als ik nog een alternatief regel (en welke?)?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Rittenregistratie uitlezen
Een vriend is recent staande gehouden door een motoragent. De agent beweerde dat hij een snelheid van 110 km/h had gereden op een 60km-weg.
Hij heeft zich niet aan de snelheidslimiet gehouden, maar 110 km/h wil hij toch echt bestrijden.
Hij rijdt in een Volvo XC40 P8 (2021 model) en is benieuwd of het mogelijk is om vanuit de rittenregistratie of iets dergelijks te kunnen zien welke snelheid hij op dat traject heeft gereden als ontlastend bewijs. Kan iemand helpen welke opties wij op dit gebied hebben als P8 rijders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:36
ergodyne1 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:33:
Vraagje van deze EV-noob. Ik laad hier altijd op met mijn Leaseplan sleutel. In het buitenland staat deze niet aan. Het lijkt mij dan handig daarvoor de Plugsurfing pas die ik bij de auto kreeg te gebruiken. Dan heb ik volgens mij 50% korting op het laden. Werkt deze pas overal? of is het handig als ik nog een alternatief regel (en welke?)?
Die korting met de Plugsurfing-pas krijg je alleen bij Ionity, maar de pas werkt wel op veel plekken. Ik heb zelf nog een pas van Shell Recharge en een van de ANWB. Daarnaast nog de Fastned- en Tesla-app op de telefoon. Daarmee heb ik het in elk geval gered naar Oostenrijk op en neer. ;)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Karel de Kleine schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:35:
Rittenregistratie uitlezen
Een vriend is recent staande gehouden door een motoragent. De agent beweerde dat hij een snelheid van 110 km/h had gereden op een 60km-weg.
Hij heeft zich niet aan de snelheidslimiet gehouden, maar 110 km/h wil hij toch echt bestrijden.
Hij rijdt in een Volvo XC40 P8 (2021 model) en is benieuwd of het mogelijk is om vanuit de rittenregistratie of iets dergelijks te kunnen zien welke snelheid hij op dat traject heeft gereden als ontlastend bewijs. Kan iemand helpen welke opties wij op dit gebied hebben als P8 rijders?
Die mogelijkheid is er helaas (nog) niet. In een toekomstige versie zou de rittenregistratie aan de Volvo Cars app toegevoegd worden. Maar hoe gedetailleerd dat zal zijn is niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:55
Dag iedereen, volledig nieuw hier. Gezien ik al veel heb gehad aan iedereen zijn input hier wil ik graag mijn steentje bijdragen.
Vandaag testrit gehad met Xc40 P6/single
- persoonlijk zeer fijne rijervaring gehad
- 360 graden camera vond ik minder
- lukt me niet om via Google nav meerdere bestemmingen achter elkaar te plannen
Bereik en verbruik:
(19 inch, niet voorverwarmd, tussen 9-10 graden met gedeeltelijk regen)
- 40km aan 125km/u = 24kwh/100km

95 dagen op 100 rijd ik tussen 120km en 200km op een dag. De dagen dat ik tekort zou komen met bereik kan ik mits 5-10 min snelladen thuisgeraken indien laden op verplaatsing niet kan.

C40 P6/single in Core uitrusting net besteld als leasing wagen. Afhankelijk van doorlooptijd via Arval/intern verwachte levering november/december 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Venomer schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:02:
[...]

Het heeft niets met de grootte van je handen te maken, of met hoe stevig je het stuur vasthoudt. Het gaat erom dat je af en toe een beetje moet sturen. Héél ietsje aan het stuur draaien is voldoende.
Ah, dan was dat misschien user error :+
Achja, ik kon het niet kiezen dus ik mis er zelf ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Ja, ik ziet het nu ook. Dat is goed nieuws want dat beeld voegt tenminste iets toe aan wat ik al in mijn dashboard zie.
Maar misschien belangrijker; de routeplanning voor lange ritten geeft nu ook logische laadpunten. Geen 50kW laders meer als er betere alternatieven zijn. Begint nu zowaar op ABRP te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
Oliverson12 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:39:
- lukt me niet om via Google nav meerdere bestemmingen achter elkaar te plannen
Is met gesproken opdrachten erg eenvoudig te doen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
Kammika schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:44:
[...]

wij "praten" langs elkaar heen: Als er 10% laadverlies (vind ik erg veel, maar goed, heb er ook weer geen verstand van, misschien is dit wel normaal) is, breidt dat het verschil tussen wat mijn laadpaal aangeeft en wat de boordcomputer aan verbruik recht

Echter: Accupercentage is ook 35% gedaald. Dat is 23.45 kwh op 118,1km. Dat is dus een verbruik dan 19,8 kwh/100km waar de boordcomputer 17,7kwh/100km aangeeft. Dat kan niks met laadverliezen te maken hebben.
Als ik even Google zijn daar best verklaringen voor:

Je gaat er dan vanuit dat de nettocapaciteit van 67 kW ook daadwerkelijk beschikbaar is. Of dit ook echt zo is, hangt van factoren af. De afgegeven 67 kW zal onder optimale omstandigheden bepaald zijn (bijvoorbeeld bij 25 graden Celsius, bij maximale balancering tussen cellen etc). Het is de vraag of die omstandigheden in de praktijk altijd zo optimaal zijn. Als er minder dan 67 kW beschikbaar is, zal de afname van het percentage bij een gelijk verbruik groter zijn.

Dat geldt ook voor de ontlading van de accu. Bij bijvoorbeeld een lage accutemperatuur kan de weerstand in de accu hoger zijn, waardoor een gedeelte van de zich verplaatsende energie in warmte opgaat. Dat is dan dus energie die de accu nooit verlaat om voor aandrijving te zorgen, maar wel verbruikt wordt.

Tot slot is het de vraag of al deze factoren goed worden meegenomen in het weergegeven percentage.

En dan vergeet ik vast nog een hoop dingen die invloed kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:40

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Vandaag is er een nieuwe media-unit ingebouwd in mijn xc40 P8. Dit vanwege het regelmatig crashen van het systeem. Op de terugreis van Oud Beijerland naar Leerdam nog geen crash gehad. Ik durf zowaar voorzichtig positief te zijn..

Nu nog PA terug op het stuur en dan begint het zowaar weer op een Volvo te lijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
guido66 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Is met gesproken opdrachten erg eenvoudig te doen.
Tot je een aanpassing wilt doen... 😁. Het blijft opmerkelijk dat je na bijna 1,5 jaar nog steeds niet via touch een route met meerdere bestemmingen kan plannen en ze dus ook simpel kan herplaatsen/slepen zoals op mobiel en pc.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Laatst online: 19-06 17:55
Juancho schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Tot je een aanpassing wilt doen... 😁. Het blijft opmerkelijk dat je na bijna 1,5 jaar nog steeds niet via touch een route met meerdere bestemmingen kan plannen en ze dus ook simpel kan herplaatsen/slepen zoals op mobiel en pc.
Hopelijk is dit geüpdatet tegen 2023. Wishful thinking ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
Juancho schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:35:
[...]

bedoel je de route herslepen? dit kan toch ook niet mobiel, of bedoel je gewoon navigeren op de kaart.
ik heb "ontdekt" dat dit veel beter gaat als je eerst rechtsonder 2 keer op "noord boven/ rijrichting" knop duwt, dan gaat hij naar overzicht, en daar kan je gemakkelijk rondkijken.
(ik rij zelf sinds een maand met een xc60 t6 met AAOS)

[ Voor 3% gewijzigd door jm188 op 16-03-2022 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
jm188 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:50:
[...]

bedoel je de route herslepen? dit kan toch ook niet mobiel, of bedoel je gewoon navigeren op de kaart.
ik heb "ontdekt" dat dit veel beter gaat als je eerst rechtsonder 2 keer op "noord boven/ rijrichting" knop duwt, dan gaat hij naar overzicht, en daar kan je gemakkelijk rondkijken.
(ik rij zelf sinds een maand met een xc60 t6 met AAOS)
Gewoon je verschillende bestemmingen kunnen herplaatsen, of als je iets wil toevoegen dat je die ergens tussen kan slepen. Dat kan in AAOS nog steeds niet. Als je een extra punt wil toevoegen ergens moet je de hele route opnieuw inspreken, van Z tot A. Super irritant en wat mij betreft onbegrijpelijk dat het nog steeds niet kan zoals op de telefoon/laptop/tablet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
Juancho schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Gewoon je verschillende bestemmingen kunnen herplaatsen, of als je iets wil toevoegen dat je die ergens tussen kan slepen. Dat kan in AAOS nog steeds niet. Als je een extra punt wil toevoegen ergens moet je de hele route opnieuw inspreken, van Z tot A. Super irritant en wat mij betreft onbegrijpelijk dat het nog steeds niet kan zoals op de telefoon/laptop/tablet.
ja ok daar kan ik je in volgen.

wat me tijdens mijn trip naar de alpen ook is opgevallen:
het is niet mogelijk om gewoon de volgende "aires" of stopplaatsen te zien op je route, als je tankstations op route kiest dan gaat hij in de buurt van de route zoeken, maar je wilt natuurlijk toch niet van de snelweg af... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

Welk gesproken commando gebruik je om een punt op de route in te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Venomer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Welk gesproken commando gebruik je om een punt op de route in te voegen?
Gewoon zeggen navigeer naar: XXXX. Dan vraagt Maps of dit een nieuwe tussenstop moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 14:29
Rene schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Gewoon zeggen navigeer naar: XXXX. Dan vraagt Maps of dit een nieuwe tussenstop moet zijn.
Dat viel mij ook op, dus je kan alleen een tussenstop toevoegen via een spraakcommando en niet via een optie op het scherm? Knullig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
En als je bijv. 3 bestemmingen hebt kan je ook via spraak niet die tussenstop ergens tussenin zetten. Dat is het hele irritante dus. Feitelijk komt het er op neer dat je voor vertrek je uiteindelijke route moet weten, die achterste voren moet ingeven via spraak en er dan vooral niet meer aan komen want anders kan je op nieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:
En als je bijv. 3 bestemmingen hebt kan je ook via spraak niet die tussenstop ergens tussenin zetten. Dat is het hele irritante dus. Feitelijk komt het er op neer dat je voor vertrek je uiteindelijke route moet weten, die achterste voren moet ingeven via spraak en er dan vooral niet meer aan komen want anders kan je op nieuw beginnen.
Die software is waarschijnlijk ontwikkeld door mensen die geen auto hebben. En al helemaal geen EV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dat gevoel heb je soms wel, maar dat is hier ook eerder aangegeven en ik heb het ook vaak genoeg naar Volvo gecommuniceerd: ga gewoon zelf eens rijden, probeer de functies en kom dan nog eens terug. Er waren en zijn een aantal zaken die je gewoon niet kan begrijpen met alle wil van de wereld. En dat ervaar je dus als je zelf gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-07 18:02
[...]

Dat kan toch gewoon via de zoekfunctie op het scherm. Vandaag nog gedaan. Op ingevoerde route via zoeken een tankstation ingegeven. Dit wordt dan in bestaande route opgenomen. Werkt goed.
(Ik heb geen P8 maar wel AAOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
tdkvolvo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Dat kan toch gewoon via de zoekfunctie op het scherm. Vandaag nog gedaan. Op ingevoerde route via zoeken een tankstation ingegeven. Dit wordt dan in bestaande route opgenomen. Werkt goed.
Volgens mij gaat dat alleen voor bestemmingen langs de route zoals een mcdonalds, laadpunt of tankstation. Je kunt dan volgens mij niet aangeven dat je van Zwolle naar Amsterdam via Breda wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
tdkvolvo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Laat ik het anders zeggen, je kan geen eigen bestemmingen via de zoek functie toevoegen. Alleen de standaard dingen als laadstations en zelfs dan maar heel beperkt.

Wil je ff een tussenstop maken in een stadje of dorpje of ergens lunchen waarvan je de bestemming wilt invoeren voor navigatie.... Daar ga je al onderuit want dat kan niet. En bovendien kan je het er dus niet tussen zetten op de plek waar jij wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 16-03-2022 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 14:29
Normaliter kan dit wel via google maps(op je tel bv) maar dus niet deze versie. Dat het alleen via spraakcommando werkt is dus echt slecht. Je zou volgens mij ook makkelijk routes moeten kunnen pushen van je tel naar je auto. Bij audi kan dat via het audi systeem maar google zou dat al helemaal moeten kunnen. Technisch gezien echt geen mega uitdaging maar een kwestie van willen… soms begrijp ik dingen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ben nu even bezig met de route voor de zomer (met wat overnachtingen dus elke dag hopelijk met 100% op weg) maar zit met ABRP settings. is 260W/u @110km/u referentie voldoende in de zomer (eind juli)
Niet dat 250 of 270 heel veel verschil gaat uitmaken, maar ben wel nieuwsgierig.

2 volwassenen, 2 kids, ik heb 250 kilo extra gewicht, minimaal 3 laders als setting voor onderweg en 10% bij aankomst (lader en bestemming) en 75% max laden bij stops. nog andere tips? ik ga mn route via ABRP bepalen met een backup erbij en die stel ik allemaal in Maps in.

Merci voor jullie inputs.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Laat ik het anders zeggen, je kan geen eigen bestemmingen via de zoek functie toevoegen. Alleen de standaard dingen als laadstations en zelfs dan maar heel beperkt.

Wil je ff een tussenstop maken in een stadje of dorpje of ergens lunchen waarvan je de bestemming wilt invoeren voor navigatie.... Daar ga je al onderuit want dat kan niet. En bovendien kan je het er dus niet tussen zetten op de plek waar jij wil.
Dat is toch super elementaire functionaliteit die je in een navigatie wilt hebben? nogmaals ik denk echt dat die software ontwikkeld is door mensen die niet eens een rijbewijs hebben. En ik vraag mij dan af... een reus als Google, hoe moeilijk moet het zijn dit te ontwikkelen? het is al tig keer gedaan, een jaar of 20 geleden al :X

Zelfde als die functionaliteit rondom Pilot Assist op je stuur. Hoe fukking moeilijk is het om dat terug te zetten in de loze knopjes in mijn stuur... Volvo: doofstomme managers en testers die Ok vinken als de auto aan en uit kan.

Koffie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
ergodyne1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Dat is toch super elementaire functionaliteit die je in een navigatie wilt hebben? nogmaals ik denk echt dat die software ontwikkeld is door mensen die niet eens een rijbewijs hebben. En ik vraag mij dan af... een reus als Google, hoe moeilijk moet het zijn dit te ontwikkelen? het is al tig keer gedaan, een jaar of 20 geleden al :X

Zelfde als die functionaliteit rondom Pilot Assist op je stuur. Hoe fukking moeilijk is het om dat terug te zetten in de loze knopjes in mijn stuur... Volvo: doofstomme managers en testers die Ok vinken als de auto aan en uit kan.

Koffie! :+
Ik vraag me af hoeveel rijders die een lange reis maken, tijdens de rit zoveel afwijken van de route naar de eindbestemming dat er een tussenbestemming ingevoerd moet worden. Voor mij is het in ieder geval een non-issue. Ik heb liever dat men de inspanningen concentreert op zaken die echt nog verbeterd moeten worden, zoals de app, die nu echt heel minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
hansdg53 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Ik vraag me af hoeveel rijders die een lange reis maken, tijdens de rit zoveel afwijken van de route naar de eindbestemming dat er een tussenbestemming ingevoerd moet worden. Voor mij is het in ieder geval een non-issue. Ik heb liever dat men de inspanningen concentreert op zaken die echt nog verbeterd moeten worden, zoals de app, die nu echt heel minimaal is.
Wat mis je nog in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hansdg53 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Je hoeft niet eens een lange reis te maken hoor. Stel je gaat van A naar B maar wil nog langs C en later D. Dat kan prima gebeuren bij een ritje in NL. Denk aan bijv. zakelijke ritten naar je klanten op 1 dag. Heb ik al regelmatig meegemaakt. En dat is serieus heel, heel irritant omdat het niet kan en je of de planning weer opnieuw moet invoeren of dan maar bestemming voor bestemming gaat gebruiken. Maarja, dan mis je weer oa de batterij info.

Dit is wat mij betreft gewoon een hele belangrijke functie die volgens mij ook heel logisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:15
4v4t4r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:45:
Ik ben nu even bezig met de route voor de zomer (met wat overnachtingen dus elke dag hopelijk met 100% op weg) maar zit met ABRP settings. is 260W/u @110km/u referentie voldoende in de zomer (eind juli)
Niet dat 250 of 270 heel veel verschil gaat uitmaken, maar ben wel nieuwsgierig.

2 volwassenen, 2 kids, ik heb 250 kilo extra gewicht, minimaal 3 laders als setting voor onderweg en 10% bij aankomst (lader en bestemming) en 75% max laden bij stops. nog andere tips? ik ga mn route via ABRP bepalen met een backup erbij en die stel ik allemaal in Maps in.

In de zomer kan je zeker lager instellen, als je geen dakkoffer hebt. Ik heb vorige keer 240W/u @110km/u ingesteld.

Wat ik ook heb gedaan is ervoor gezorgd dat ik elke snellaad mogelijkheid onder de route op voorhand kende (door een extreem hoog verbruik in te vullen bij ABRP) en ik had dit ook in een excelletje staan en afgeprint (je weet nooit hoe Murphy toeslaat).

75% laden vanaf 10% zou laden tot 85% betekenen. Hou je niet bezig met boven de 80% te laden, dit gaat veel te traag. Je bent sneller af met te laden tot 70-75% en weer te vertrekken (tenzij je ondertussen iets gaat eten of zo). Het lijkt contra-intuïtief om niet je volle range te gaan gebruiken, maar de totale kWh's die je moeten laden, blijven gelijk als je meer of minder laadbeurten hebt, maar de totale laadtijd wordt korter als je meer laadbeurten inplant en daardoor in het snelle deel van de laadcurve blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
madhondt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:57:
[...]

In de zomer kan je zeker lager instellen, als je geen dakkoffer hebt. Ik heb vorige keer 240W/u @110km/u ingesteld.

Wat ik ook heb gedaan is ervoor gezorgd dat ik elke snellaad mogelijkheid onder de route op voorhand kende (door een extreem hoog verbruik in te vullen bij ABRP) en ik had dit ook in een excelletje staan en afgeprint (je weet nooit hoe Murphy toeslaat).

75% laden vanaf 10% zou laden tot 85% betekenen. Hou je niet bezig met boven de 80% te laden, dit gaat veel te traag. Je bent sneller af met te laden tot 70-75% en weer te vertrekken (tenzij je ondertussen iets gaat eten of zo). Het lijkt contra-intuïtief om niet je volle range te gaan gebruiken, maar de totale kWh's die je moeten laden, blijven gelijk als je meer of minder laadbeurten hebt, maar de totale laadtijd wordt korter als je meer laadbeurten inplant en daardoor in het snelle deel van de laadcurve blijft.
Thanks! Ik wil dus maar max TOT 75% laden (ik dacht dat ABRP dat bedoelde)
Ik heb nu een sheet waarin ik de ABRP route heb staan, met daarbij voor elke stop een backup. Voor elke stop (backup of niet) hoeveel laders en welk vermogen en waar ze staan (soms rij je bij een benzine pomp verkeerd en kan je niet meer bij de lader komen , tenzij je tegen het verkeer in wil) en wat er "te doen" is (lees, eten, speeltuintje, etc)

Zat te denken om elke dag even de 8 stops (4 met 4 backup) even in te stellen in maps sochtends voor we weggaan, wel zo makkelijk hoef je niet meer ruzie te maken met Google ass. over de uitspraak van de duitse/oostenrijkse/italiaanse addressen :)

Voorpret is al leuk zat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@4v4t4r ja als je echt in de zomer gaat is 24-26kWh wel een veilige range hoor. Waarschijnlijk ga je er (stukken van je rit) ook behoorlijk onder zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdg53
Onder andere:

1. Het uploaden van een geplande trip naar de auto.
2. Ritten registratie en info
3. Push berichtgeving als de auto een geplande soc heeft bereikt.
4. Real-time info van de Soc tijdens het laadproces
5. Real-time info over de temperatuur in de auto
6. Real-time info over de temperatuur van de accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdg53
Juancho schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Je hoeft niet eens een lange reis te maken hoor. Stel je gaat van A naar B maar wil nog langs C en later D. Dat kan prima gebeuren bij een ritje in NL. Denk aan bijv. zakelijke ritten naar je klanten op 1 dag. Heb ik al regelmatig meegemaakt. En dat is serieus heel, heel irritant omdat het niet kan en je of de planning weer opnieuw moet invoeren of dan maar bestemming voor bestemming gaat gebruiken. Maarja, dan mis je weer oa de batterij info.

Dit is wat mij betreft gewoon een hele belangrijke functie die volgens mij ook heel logisch is.
Dan gaat het dus alleen om een schatting van het verbruik over de hele trip, want of je nu 4 bestemmingen in een keer invoert of 1 bestemming vier keer, dat maakt niks uit. Als je het via hey google zou doen wordt het waarschijnlijk nog best lastig om aan te geven dat je van A naar D gaat via B en C. Wat het verbruik betreft, volgens mij heb je van te voren al een goed idee of je de trip op een accu lading redt of dat je onderweg ergens moet bijladen. De andere belangrijke informatie bij trip planning, de reistijd, is bij tussenbestemmingen nietszeggend omdat je niet gaat invoeren hoe lang je op een tussenbestemming blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hansdg53 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Dan gaat het dus alleen om een schatting van het verbruik over de hele trip, want of je nu 4 bestemmingen in een keer invoert of 1 bestemming vier keer, dat maakt niks uit. Als je het via hey google zou doen wordt het waarschijnlijk nog best lastig om aan te geven dat je van A naar D gaat via B en C. Wat het verbruik betreft, volgens mij heb je van te voren al een goed idee of je de trip op een accu lading redt of dat je onderweg ergens moet bijladen. De andere belangrijke informatie bij trip planning, de reistijd, is bij tussenbestemmingen nietszeggend omdat je niet gaat invoeren hoe lang je op een tussenbestemming blijft.
Niet alleen schatting verbruik, maar ook de reistijd, laadtijd en evt. omleidingen, files en verzin het. Dat is het voordeel van het plannen van je hele route, alles wordt meegenomen in 1 overzicht. Volgens mij gewoon standaard functionaliteit van een navigatiesysteem wat helaas in Maps voor AAOS bar slecht gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdg53
Juancho schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Niet alleen schatting verbruik, maar ook de reistijd, laadtijd en evt. omleidingen, files en verzin het. Dat is het voordeel van het plannen van je hele route, alles wordt meegenomen in 1 overzicht. Volgens mij gewoon standaard functionaliteit van een navigatiesysteem wat helaas in Maps voor AAOS bar slecht gemaakt is.
Google weet heel precies hoe mensen gebruik maken van een navigatie systeem en het is evident dat een overgrote meerderheid de functionaliteit van tripplanning met meerdere bestemmingen niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Google misschien wel, maar bij AAOS blijkbaar niet. Er zijn al andere bugs en gebreken geconstateerd die je van te voren ook wel had kunnen bedenken. Ik denk eerder dat het een persoonlijke mening is. De één gebruikt functie x amper en een ander wel. En bij een andere functie is het net andersom.

Het gaat er dan ook meer om dat iets erin zit en gebruikt kan worden. En meerdere stops plannen lijkt me toch een hele basic functionaliteit voor een navigatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:40
Vraagje mbt achteraf laten monteren van een Trekhaak.

Graag zou ik nog een trekhaak op de P6 willen. Volvo dealer zit hier op een 1150 euro, kan/wil daar geen korting op geven. Vind ik persoonlijk erg prijzig.
Een brink trekhaak (natuurlijk wel minder mooi geïntegreerd zit op zon 600-700 euro).

Hebben jullie hier ervaring mee? Of weten jullie een dealer dit het wel voor een schappelijke prijs kan doen? Heb wel op google archief gekeken dat ze destijds rond black friday voor 850 euro werden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:50:
Google misschien wel, maar bij AAOS blijkbaar niet. Er zijn al andere bugs en gebreken geconstateerd die je van te voren ook wel had kunnen bedenken. Ik denk eerder dat het een persoonlijke mening is. De één gebruikt functie x amper en een ander wel. En bij een andere functie is het net andersom.

Het gaat er dan ook meer om dat iets erin zit en gebruikt kan worden. En meerdere stops plannen lijkt me toch een hele basic functionaliteit voor een navigatiesysteem.
Meerdere stops plannen kon mijn eerste leasebak 20 jaar geleden al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
okio schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:08:

Graag zou ik nog een trekhaak op de P6 willen. Volvo dealer zit hier op een 1150 euro, kan/wil daar geen korting op geven. Vind ik persoonlijk erg prijzig.
Een brink trekhaak (natuurlijk wel minder mooi geïntegreerd zit op zon 600-700 euro).

Hebben jullie hier ervaring mee? Of weten jullie een dealer dit het wel voor een schappelijke prijs kan doen? Heb wel op google archief gekeken dat ze destijds rond black friday voor 850 euro werden aangeboden.
Gewoon trekhaak centrum (. nl), heb ik zo gedaan met mijn Outlander en doe ik straks weer met de XC40. Veel goedkoper en heel netjes gewerkt, althans dat was mijn ervaring. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:15
Vulcan750 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Gewoon trekhaak centrum (. nl), heb ik zo gedaan met mijn Outlander en doe ik straks weer met de XC40. Veel goedkoper en heel netjes gewerkt, althans dat was mijn ervaring. :)
Maar wordt ie dan ook op dezelfde manier gemonteerd als dat ze bij Volvo doen?
Bij Volvo heb je op de XC40 1 mogelijkheid "de semi elektrisch inklapbare kogel", geen idee of dit ook bij trekhaak centrum zo is...

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
nee dat kan bij aftermarket niet op dezelfde manier, zou mij wel wat waard zijn inderdaad om het wel met dat knopje te hebben (elektrisch weg). Dan is het ook mooi geintregreerd met.

https://www.vstore.nl/trekhaak-inklapbaar-1864/

Hier is de trekhaak 695 euro, inclusief alle montage benodigdheden.
Instructie lijkt ook nog vrij eenvoudig, maar durf dat toch niet helemaal zelf aan.

Je zou toch zeggen dat dit voor een 200 euro klaar zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
okio schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:09:
nee dat kan bij aftermarket niet op dezelfde manier, zou mij wel wat waard zijn inderdaad om het wel met dat knopje te hebben (elektrisch weg). Dan is het ook mooi geintregreerd met.

https://www.vstore.nl/trekhaak-inklapbaar-1864/

Hier is de trekhaak 695 euro, inclusief alle montage benodigdheden.
Instructie lijkt ook nog vrij eenvoudig, maar durf dat toch niet helemaal zelf aan.

Je zou toch zeggen dat dit voor een 200 euro klaar zou moeten zijn...
Ik zie de instructie niet maar ik vind 200 euro niet heel duur. Ding moet gemonteerd worden, kost tijd. Dan bekabeling inpluggen, misschien nog softwarematig wat aanpassen. Kost weer tijd. Ben wel benieuwd hoe je die tijdsbesteding inschat als je het zelf niet kunt...

Die trekhaak van trekhaakcentrum.nl is een compleet andere trekhaak. Dat is een afneembare. Die moet je er zelf onder steken. De Volvo trekhaak is een elektrisch inklapbare, veel makkelijker en volgens mij heeft die ook nog extra functies. Appels met peren vergelijken... Lijkt wel alsof ik met een van mijn klanten spreek ;) :P

[ Voor 16% gewijzigd door ergodyne1 op 17-03-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Okay, nou ooit zelf (vroegah) een trekhaak gemonteerd bij een bekende.

Die was daar zon 3,5 uur mee bezig.

Ook rekenen brink, trekhaakcentrum, etc rond de 200 euro aan montage.

Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
okio schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:15:

Dus vandaar.
Dealer rekent in de regel meer dan de gespecialiseerde trekhaaktoko.... Daar kun je op rekenen, daar is het een dealer voor :+ maar die trekhaaktoko's zijn niet voor niets gespecialiseerd in die inbouw van die dingen, dat moet rapraprap... de goedkoopste wint.

3,5 uur en 200euro is ongeveer 57€ p.u., geen idee wat de dealer rekent...

[ Voor 6% gewijzigd door ergodyne1 op 17-03-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
Als ik mag spreken:
- logboek
- instellen laadpercentage
- temperatuur voorverwarmen
- agenda koppelen met Google maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
okio schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:08:

Ik heb de elektrisch in/uit klapbare versie door de Volvo dealer laten installeren. Ja, het kost wel wat meer, maar alles is heel mooi weggewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Ik snap niet waarom je een trekhaak bij Brink (if andere trekhaakboer) laat monteren om een paar 100 euro te besparen. Koop je en 15 jaar oude 308SW kan ik het me voorstellen. Maar op een auto van 45-65K?

Bovendien is de Volvo versie elektrisch inklapbaar, gekoppeld aan het systeem en netjes weggewerkt.

Met zo een aftermarket oplossing zit je met vieze handen, moet je onder de auto liggen en rij je altijd met dat ding uitgeklapt of in de kofferbak???

Ik had een afneembare op onze vorige Audi en de paar keer dat ik dat ding gebruikt heb irriteerde ik me mateloos. Smerig, op de grond liggen en geklooi met kleurtjes en dat sleuteltje.

Wellicht mis is iets maar mijn advies is om gewoon dat ding netjes door Volvo te laten monteren. Waarschijnlijk verdien je die 400 euro meerprijs terug bij de verkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 12:31

Lancer

What the......

Om de auto goed op de trekhaak te laten reageren moet je volgens mij sowieso naar de dealer. Voor de eigen trekhaak moet er nog voor €25 aan software bij. Voor een andere haak moet er denk ik ook nog wel wat gebeuren. Stabiliteitscontrole gaat niet zomaar goed met een aanhanger er achter.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Dealer rekent in de regel meer dan de gespecialiseerde trekhaaktoko.... Daar kun je op rekenen, daar is het een dealer voor :+ maar die trekhaaktoko's zijn niet voor niets gespecialiseerd in die inbouw van die dingen, dat moet rapraprap... de goedkoopste wint.

3,5 uur en 200euro is ongeveer 57€ p.u., geen idee wat de dealer rekent...
Voor mij was deze discussie er helemaal niet, trekhaak gewoon bij de dealer. Omdat het een leasewagen betreft mag ik niet anders. Wel wordt de trekhaak pas gemonteerd als de wagen bij de dealer aankomt (ergens oktober 2022) en niet direct af fabriek. Dat scheelt uiteindelijk iets in de bijtelling per maand, over de gehele 60 maanden toch al snel een verschil van enkele honderden euro's.

Naar een trekhaaktoko gaan geeft de leasemaatschappij geen toestemming voor, staat helder in het contract aangegeven. Zij bepalen wie het ding eronder bouwt. En dan blijft de 1150 euro trekhaak over. Kan ik hem wel mooi in en uitklappen 8)7

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rene schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:12:

Ik had een afneembare op onze vorige Audi en de paar keer dat ik dat ding gebruikt heb irriteerde ik me mateloos. Smerig, op de grond liggen en geklooi met kleurtjes en dat sleuteltje.
Dat herken ik niet, ik heb hetzelfde systeem (afneembare trekhaak) onder mijn huidige Astra (die heb ik TOT de XC40 wordt afgeleverd), en daar kan ik heel eenvoudig onder de bumper een kapje weghalen (hoef ik niet voor op de grond te gaan liggen), dan kan de trekhaak zo in het vrijgekomen gat geduwd worden en vergrendelt zichzelf direct. Doordat het gat wat konisch is hoef ik ook hiervoor niet op de grond te liggen of zitten.
De 13p stekkerdoos kan ik vervolgens zo omlaag kantelen, dan haal ik het sleuteltje uit de trekhaak, dopje op het sleutelgaatje en klaar. 10-15 seconden werk en met slechts 1 knie op de grond en daar leg ik even een plastic zakje onder desnoods. Als ik nog 25 was geweest had zelfs die knie niet op de grond gehoeven _/-\o_

eraf halen is omgekeerde volgorde en gaat ook heel makkelijk en snel.

Voor het overige heb je zeker gelijk, beter via de dealer, die zorgen meteen dat de stabilisatie werkt en je krijgt nooit gezeur met garantie en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 17-03-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik snap niet waarom je een trekhaak bij Brink (if andere trekhaakboer) laat monteren om een paar 100 euro te besparen. Koop je en 15 jaar oude 308SW kan ik het me voorstellen. Maar op een auto van 45-65K?

Bovendien is de Volvo versie elektrisch inklapbaar, gekoppeld aan het systeem en netjes weggewerkt.

Met zo een aftermarket oplossing zit je met vieze handen, moet je onder de auto liggen en rij je altijd met dat ding uitgeklapt of in de kofferbak???

Wellicht mis is iets maar mijn advies is om gewoon dat ding netjes door Volvo te laten monteren. Waarschijnlijk verdien je die 400 euro meerprijs terug bij de verkoop :+
Het is maar wat je wil. Ik wil namelijk helemaal geen afneembare trekhaak, maar gewoon een vaste.
Niet alleen om de prijs, maar het is ook een prima bescherming van de achterkant op parkeerplaatsen. Daarnaast vind ik het ook niet lelijk staan, een SUV is geen sportauto. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
ergodyne1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Meerdere stops plannen kon mijn eerste leasebak 20 jaar geleden al :X
Tesla heeft 9 jaar lang tot 2021 geen waypoints functionaliteit gehad en die hebben ook niet weinig auto’s verkocht. Wij kunnen in ieder geval nog via spraak waypoints toevoegen en POIs ook via touchscreen. Ik zeg niet dat het goed is maar blijkbaar toch niet de killer feature voor iedereen.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 17-03-2022 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online

Ja eens. Bovendien mis je meestal allerlei elektronische handigheidjes: aanhanger ESP, de lampentest, trekhaak hulplijn op je camera en in het ergste geval zelfs continu piepers aan als je achteruit rijdt. Daarnaast schakelt de auto ook nog PA en BLIS uit voor de veiligheid. Vraag me af of de trekhaakboer dat ook allemaal netjes regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Okay dank voor de info :) dan moet ik nog maar ff bij de dealer gaan leuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
okio schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:15:

Dus vandaar.
Als ik de installatie-instructie zo bekijk is het toch nog een behoorlijk klusje:
https://accessories.volvo...nt/VCC-485784-8/XC40/2018

Je zou het zelf kunnen doen, de handleiding is duidelijk maar ik ben blij dat ik het gewoon door de garage laat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
ron65 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Voor mij was deze discussie er helemaal niet, trekhaak gewoon bij de dealer. Omdat het een leasewagen betreft mag ik niet anders. Wel wordt de trekhaak pas gemonteerd als de wagen bij de dealer aankomt (ergens oktober 2022) en niet direct af fabriek. Dat scheelt uiteindelijk iets in de bijtelling per maand, over de gehele 60 maanden toch al snel een verschil van enkele honderden euro's.

Naar een trekhaaktoko gaan geeft de leasemaatschappij geen toestemming voor, staat helder in het contract aangegeven. Zij bepalen wie het ding eronder bouwt. En dan blijft de 1150 euro trekhaak over. Kan ik hem wel mooi in en uitklappen 8)7
Het kost wat, maar het is wel een mooi systeem, die wegkappende haak. Net zoveel werk als een vaste haak, als je een knopje indrukken geen probleem vindt tenminste.

Ook dat alle software in de auto zelf wat checks doet en de parkeersensoren uit gaan etc. En stukken mooier dan een vaste haak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
JTHZZ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Ja eens. Bovendien mis je meestal allerlei elektronische handigheidjes: aanhanger ESP, de lampentest, trekhaak hulplijn op je camera en in het ergste geval zelfs continu piepers aan als je achteruit rijdt. Daarnaast schakelt de auto ook nog PA en BLIS uit voor de veiligheid. Vraag me af of de trekhaakboer dat ook allemaal netjes regelt.
Hangt denk ik vooral af hoe, en of de trekhaakboer iets kan aanpassen op het boordnet van de auto. Ik heb in t verleden eens een trekhaak op een VW Passat gezet. Deze heb ik middels een obd kabel kunnen inleren. Bij achteruitrijden zag je dan ook visueel dat er een aanhanger was aangekoppeld en de pdc sensoren waren uit. Het is dus niet per definitie dat alleen de dealer dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
De afneembare trekhaak van de XC40 origineel is heel fijn. Ook de stekkerdoos die goed bereikbaar is is fantastisch. Op de BMW was ie volledig elektrisch, maar vind de versie van de XC40 prettiger. Hij valt eronder uit, je klikt m vast en klaar. Bij de BMW ging het erg traag.

De afneembare trekhaak van de Tesla m3 werd bij ons een vaste uitvoering. Daar moest je echt op de grond liggen. Dan was er nog de stekkerdoos die verticaal onder de bumper zat. Geen pretje om met regen een aanhanger aan te koppelen. Een adapter naar 7 polig was helemaal een nogo, dan sleepte je kabel zo over de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nog even over het HK audio systeem. Volvo heeft duidelijk gezegd dat er GEEN specifieke EQ komt omdat er een Dirac systeem in zit dat alles al perfect geregeld zou moeten hebben. Nou is dat natuurlijk volslagen onzin maar het aparte is dat de Polestar met hetzelfde audio systeem en hetzelfde AAOS systeem WEL een losse EQ heeft. Dus men spreekt elkaar volstrekt tegen eigenlijk want ook dat systeem heeft Dirac.

Waarom dus het ene wel en het andere niet is me volstrekt onduidelijk. Helaas reageert HK zelf niet op mijn vragen hierover want ik vind het HK systeem op deze by far geen premium systeem. En als muziekliefhebber en producer (naast het werk) erger ik me ook best kapot dat je niet zelf kan tweaken met je EQ bands. Nu wordt trance muziek hetzelfde ingeschaald als een orkest en heavy metal als een popbandje. Een onbegrijpelijke keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 18-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:33:
Nog even over het HK audio systeem. Volvo heeft duidelijk gezegd dat er GEEN specifieke EQ komt omdat er een Dirac systeem in zit dat alles al perfect geregeld zou moeten hebben. Nou is dat natuurlijk volslagen onzin maar het aparte is dat de Polestar met hetzelfde audio systeem en hetzelfde AAOS systeem WEL een losse EQ heeft. Dus men spreekt elkaar volstrekt tegen eigenlijk want ook dat systeem heeft Dirac.

Waarom dus het ene wel en het andere niet is me volstrekt onduidelijk. Helaas reageert HK zelf niet op mijn vragen hierover want ik vind het HK systeem op deze by far geen premium systeem. En als muziekliefhebber en producer (naast het werk) erger ik me ook best kapot dat je niet zelf kan tweaken met je EQ bands. Nu wordt trance muziek hetzelfde ingeschaald als een orkest en heavy metal als een popbandje. Een onbegrijpelijke keuze.
Niet te druk maken, slecht voor je bloeddruk. Lekker thuis muziek luisteren gaan. Volvo gaat hier echt niet zomaar iets aanpassen omdat iemand hier iets roept. Vindt mijn HK niet heel slecht overigens, heb jaren in een band gespeeld, heb wel een beetje verstand van geluid, je moet hem alleen behoorlijk luid zetten, of zou dat aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 13:25
Juancho schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:33:

Maar dan spreken ze zichzelf toch ook tegen? In non pure electric XC40’s geleverd met HK zit het wel. Neem aan dat het precies hetzelfde systeem is. En ik meen me te herinneren dat er ooit in een release roadmap iets stond van HK advanced settings. Zijn die ineens van de backlog gevallen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Spanky79 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Het kost wat, maar het is wel een mooi systeem, die wegkappende haak. Net zoveel werk als een vaste haak, als je een knopje indrukken geen probleem vindt tenminste.

Ook dat alle software in de auto zelf wat checks doet en de parkeersensoren uit gaan etc. En stukken mooier dan een vaste haak.
helemaal mee eens.
Onder de Astra die ik nu heb is hij afneembaar. Dat is al meer werk, al kan ik hem er in 10 seconden gebruiksklaar onder hebben.

De stekkerdoos zit daar weggeklapt naast, die klap je heel snel omlaag, de trekhaak zelf heeft een U vorm, dus er is een pin die je net achter de bumper in een gat steekt, dan klappen vanzelf de vergrendelingen uit en zit het ding muurvast. Even een knop 45gr draaien is voldoende om te ontgrendelen en dan valt ie er zo onderuit.
Die knop is beveiligd met een klein slotje.

De hele handeling: dop uit het gat, trekhaak erin drukken, sleuteltje eruit en dopje op het sleutelgat (tegen vuil) en dan de stekkerdoos omlaag klappen kost 10 sec, maar dat is wel meer dan een knopje in de kofferbak drukken en de haak vastklikken :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tuup1972
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03 20:40
Voor de geïnteresseerden post ik even mijn gebruikscijfers van onze wintersportreis. Dit incl. groot dakkoffer en volle bagage voor 2 volwassen en 2 pubers (+4 paar ski's, skischoenen, etc... de hele rataplan en de P8 dus nokievol *O* ).

Heenreis was drama, maar dat lag niet aan de P8. Heel veel files gehad en daarmee veel vertraging opgelopen. V.w.b. de laadstops en snelheid van laden ging alles gelukkig vlekkeloos op één lader na (bij Fastned - Eching) die niet wilde starten. Gelukkig waren er meer vrij en hebben we de auto even verplaatst.

Terugreis was ondanks de verwachte drukte en een hele koude start in Oostenrijk, een bijna 'perfecte' rit. In totaal 10 uur over 777 km incl. 2:15 uur laadtijd (4 stops).

Voor zowel heen- als terugreis 130-140 km/u als max. snelheid aangehouden waar dat mocht en mogelijk was. Tussen Nürnberg <-> München stukken 150 km/u 8) .

Voor alle details zij onderstaande tabellen (afb.):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcC1eASqf06NW322hRKDWYXMItk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fDxaMboQh8GK3fiTsgXJ6A19.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RA6D6Uf4N-NL71jCbjJjKcDm-ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Esp2hOrMcH5FgxE1jmaHVcuj.png?f=fotoalbum_large

Ik durfde het nog niet aan om volledig op de laadstop voorstellen van Google Maps te vertrouwen dus ik heb de laadstops zelf gepland en vooraf berekend met ABRP. Hierbij heb ik in ABRP gerekend met 280Wh/100km maar hiermee zat ik in de praktijk te hoog. Voor de terugweg heb ik dit bijgesteld naar 260Wh/100km en paste eigenlijk prima.

Samengevat: wintersport met P8 (19" all-seasons) + dakkoffer is wat mij betreft prima te doen. Dit was onze 2e vakantie rit met de P8 en na deze rit viel mij nog duidelijker op dat ik veel minder vermoeid uit de auto stap door de 'verplichte' stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
Wat zijn jullie praktijkervaringen voor de lengte van de laadkabel? Bij mijn verwachte single engine wordt een kabel van 4 meter meegeleverd. Is dat bijna altijd voldoende, of kan ik beter meteen een kabel van 6 of 7 meter aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44
lichtblauw schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:18:
Wat zijn jullie praktijkervaringen voor de lengte van de laadkabel? Bij mijn verwachte single engine wordt een kabel van 4 meter meegeleverd. Is dat bijna altijd voldoende, of kan ik beter meteen een kabel van 6 of 7 meter aanvragen?
Ik denk dat je met 4 meter moet volstaan. Ik heb nog nooit meer nodig gehad, maar wel bijna altijd heel veel over (1m tussen auto en paal). Heel soms zit de paal aan de andere kant van de auto dan het aansluitpunt in de auto, en dan heb je de breedte van de auto plus wat extra nodig. Dan is 4m kabel meer dan voldoende…
(En die kabels zijn ook schreeuwend duur!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strikkert
  • Laatst online: 06-07 13:19
Volvo heeft zelf geen langere laadkabel dan 4,5m. Ik wacht er al 1,5 jaar op en ondanks toezeggingen (ook door Volvo Nederland in de video die hier ook gedeeld is), is deze nog steeds niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Ik vind het een drama die 4.5m. regelmatig in 1 richtingsverkeer straatjes met de paal rechts, (of insteekvakken met de paal aan de voorkant van de auto) dan red ik het regelmatig maar net (kabel raakt dan de grond niet eens, hou ik niet van!) of soms gewoon niet. ik had echt een metertje meer zoveel fijner gevonden - maar thats me en wellicht ligt het gewoon aan waar ik vaak kom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

strikkert schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Volvo heeft zelf geen langere laadkabel dan 4,5m. Ik wacht er al 1,5 jaar op en ondanks toezeggingen (ook door Volvo Nederland in de video die hier ook gedeeld is), is deze nog steeds niet leverbaar.
Da’s raar ik heb mijn langere Volvo laadkabel al een paar weken. Meter of 7 volgens mij

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Vulcan750 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Het is maar wat je wil. Ik wil namelijk helemaal geen afneembare trekhaak, maar gewoon een vaste.
Niet alleen om de prijs, maar het is ook een prima bescherming van de achterkant op parkeerplaatsen. Daarnaast vind ik het ook niet lelijk staan, een SUV is geen sportauto. 😉
Ik zou wel ff kijken of de nummerplaat dan op dezelfde plek kan blijven. Niets lelijker dan dat die plaat omhoog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Twee dagen geleden wilde ik tot 50% bijladen en dat duurde langer dan ik had verwacht. Toen ik ging kijken was ie er al lang voorbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV8UDX6FvkwS6gZMYj6Lm73Mk1E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/63BAp7SRCSd984foWLaZ6oRb.png?f=fotoalbum_large

Dit was vandaag net nadat ik 'm aangesloten had op de lader.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qTPJN2vDYoVlINmXttx3sls0zA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GH07MXEunXvXBUy2UiBFVbGK.png?f=fotoalbum_large

Op de terugweg viel het geluid ineens uit. De richtingaanwijzers maken dan ook geen geluid meer. Een reset gedaan met de homeknop en toen werkte alles weer.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Eenzelfde conclusie hier.. heerlijk uitgerust op bestemming!
tuup1972 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:27:
Voor de geïnteresseerden post ik even mijn gebruikscijfers van onze wintersportreis. Dit incl. groot dakkoffer en volle bagage voor 2 volwassen en 2 pubers (+4 paar ski's, skischoenen, etc... de hele rataplan en de P8 dus nokievol *O* ).

Heenreis was drama, maar dat lag niet aan de P8. Heel veel files gehad en daarmee veel vertraging opgelopen. V.w.b. de laadstops en snelheid van laden ging alles gelukkig vlekkeloos op één lader na (bij Fastned - Eching) die niet wilde starten. Gelukkig waren er meer vrij en hebben we de auto even verplaatst.

Terugreis was ondanks de verwachte drukte en een hele koude start in Oostenrijk, een bijna 'perfecte' rit. In totaal 10 uur over 777 km incl. 2:15 uur laadtijd (4 stops).

Voor zowel heen- als terugreis 130-140 km/u als max. snelheid aangehouden waar dat mocht en mogelijk was. Tussen Nürnberg <-> München stukken 150 km/u 8) .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik durfde het nog niet aan om volledig op de laadstop voorstellen van Google Maps te vertrouwen dus ik heb de laadstops zelf gepland en vooraf berekend met ABRP. Hierbij heb ik in ABRP gerekend met 280Wh/100km maar hiermee zat ik in de praktijk te hoog. Voor de terugweg heb ik dit bijgesteld naar 260Wh/100km en paste eigenlijk prima.

Samengevat: wintersport met P8 (19" all-seasons) + dakkoffer is wat mij betreft prima te doen. Dit was onze 2e vakantie rit met de P8 en na deze rit viel mij nog duidelijker op dat ik veel minder vermoeid uit de auto stap door de 'verplichte' stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
tuup1972 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook een prima heenreis naar wintersport gehad! Eigenlijk altijd met de P6 rond de 23-24 kWh gebleven dus hartstikke tevreden! Het is onwijs comfortabel rijden! Ook de route gepland met ABRP alleen vraag ik me af of dat echt nodig is daar je in Duitsland bij nagenoeg elk tankstation wel laadpalen hebt waar je ook even kan toiletteren en eten.. ABRP stuurde me soms een paar min vd snelweg zonder faciliteiten wat ik echt zonde vond..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
4v4t4r schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:07:
[...]

Ik vind het een drama die 4.5m. regelmatig in 1 richtingsverkeer straatjes met de paal rechts, (of insteekvakken met de paal aan de voorkant van de auto) dan red ik het regelmatig maar net (kabel raakt dan de grond niet eens, hou ik niet van!) of soms gewoon niet. ik had echt een metertje meer zoveel fijner gevonden - maar thats me en wellicht ligt het gewoon aan waar ik vaak kom !
Hier ook, moet regelmatig een stukje spookrijden om zo achteruit een parkeerplek in te rijden en links te kunnen laden. Overigens vind ik de kabel bij de snellaadstations ook vaak erg kort dus het kan ook aan mij liggen..

Overigens, Volvo levert geen kabel mee voor aan een standaard stopcontact en heb nu toch al meerdere keren meegemaakt dat de wel meegeleverde mennekes niet ingeplugd kan worden maar dan ben je zonder de standaard stopcontact laadkabel dus de Sjaak.. hebben veel mensen zo’n kabel? Mijn dealer gaf aan dat dit €395 gaat kosten, toch best een duit weer..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Lancer schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Ik zou wel ff kijken of de nummerplaat dan op dezelfde plek kan blijven. Niets lelijker dan dat die plaat omhoog moet.
Dat is geen probleem, kentekenplaat zit ruim boven de bal van de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Hakuna_Matata schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:43:
[...]

Overigens, Volvo levert geen kabel mee voor aan een standaard stopcontact en heb nu toch al meerdere keren meegemaakt dat de wel meegeleverde mennekes niet ingeplugd kan worden maar dan ben je zonder de standaard stopcontact laadkabel dus de Sjaak.. hebben veel mensen zo’n kabel? Mijn dealer gaf aan dat dit €395 gaat kosten, toch best een duit weer..
Op Marktplaats staan zat thuisladers, ook nieuwe vanaf €169. Volgens mij is dat een Ratio oplader, prima ding!
Zie: https://www.marktplaats.n...elbaar-laden-8-10-13-16-a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
[...]
Zelf heb ik deze a 209 euro gehaald (geen aandelen in de toko ;) ) en doet het erg goed:
https://www.accu-machine....-2-mennekes-8ah-10ah.html

Deze unit is waterdicht, kan je het amperage op instellen en zit een display met kWh meter in (reset wel als de stroom er af gaat).

Even opletten: ga op een normaal stopcontact nooit harder dan 10A, de meeste stopcontacten zijn niet gemaakt voor langdurig piek verbruik!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryvK
Sinds de laatste update heb ik iedere keer issues met de app weer, SOC wordt niet weergeven en voorverwarmen geeft ook vaak geen response. Heb alles al gereset maar geeft geen verbetering.
Wordt wel een beetje moe van dat Volvo zo slecht zijn software trein op orde heeft. Heb nu bijna 1,5 jaar deze auto en nog steeds is de auto niet “af” genoeg. Mooie hardware maar de software… Het wordt eens tijd om een vergoeding te gaan ontvangen voor het beta-testen wat mij betreft.

Mijn lijstje voor Volvo qua feedback:
- waar is Apple CarPlay?
- Negatieve SOC in Navi wanneer je je doel niet haalt (je komt op 0% aan? Nee, je komt met min 20 aan of zo)
- Negatieve SOC tijdens het snel laden, om te weten hoelang je nog moet snel laden (ca)
- Navigatie planning met meerdere locaties (niet alleen eindpunt met tussenstops)
- Met de hand inzoomen op de kaart: bij mij gaat ie alle kanten op soms
- Er zou multi color verlichting in de auto zitten, lekker belangrijk maar het is niet geleverd!
- Stabiele App met oa navigatie voorbereiding, instellen laad percentage en actuele SOC (is bijna NOOIT up to date), find my car, instellen temperatuur en rit registratie.
- Ik vindt dat de pilot assist zenuwachtig is en te veel ingrijpt, vooral bij inhalen van een vrachtwagen gaat ie soms totaal over de zeik
- 360 camera: gaat soms aan als er te dicht een auto oprijdt
- Knop je op het stuurwiel op PA weer aan/uit te zetten terug please
- PA snelheids verlaging in bochten
- Noodstop beter afstellen, als je op een rotonde afrijd gaat ie soms helemaal in de ankers
- Instellen regeneratie vermogen
- EQ voor de stereo

Kortom: Volvo (again!) ga aan het werk en bouw eens door!

[ Voor 1% gewijzigd door BarryvK op 19-03-2022 08:56 . Reden: App feedback uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
BarryvK schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:53:
Sinds de laatste update heb ik iedere keer issues met de app weer, SOC wordt niet weergeven en voorverwarmen geeft ook vaak geen response. Heb alles al gereset maar geeft geen verbetering.
Wordt wel een beetje moe van dat Volvo zo slecht zijn software trein op orde heeft. Heb nu bijna 1,5 jaar deze auto en nog steeds is de auto niet “af” genoeg. Mooie hardware maar de software… Het wordt eens tijd om een vergoeding te gaan ontvangen voor het beta-testen wat mij betreft.

Mijn lijstje voor Volvo qua feedback:
- waar is Apple CarPlay?
- Negatieve SOC in Navi wanneer je je doel niet haalt (je komt op 0% aan? Nee, je komt met min 20 aan of zo)
- Negatieve SOC tijdens het snel laden, om te weten hoelang je nog moet snel laden (ca)
- Navigatie planning met meerdere locaties (niet alleen eindpunt met tussenstops)
- Met de hand inzoomen op de kaart: bij mij gaat ie alle kanten op soms
- Er zou multi color verlichting in de auto zitten, lekker belangrijk maar het is niet geleverd!
- Stabiele App met oa navigatie voorbereiding, instellen laad percentage en actuele SOC (is bijna NOOIT up to date)
- Ik vindt dat de pilot assist zenuwachtig is en te veel ingrijpt, vooral bij inhalen van een vrachtwagen gaat ie soms totaal over de zeik
- 360 camera: gaat soms aan als er te dicht een auto oprijdt
- Knop je op het stuurwiel op PA weer aan/uit te zetten terug please
- PA snelheids verlaging in bochten
- Noodstop beter afstellen, als je op een rotonde afrijd gaat ie soms helemaal in de ankers
- Instellen regeneratie vermogen
- EQ voor de stereo

Kortom: Volvo (again!) ga aan het werk en bouw eens door!
Als je bij voorwarmen "starten" kiest, krijg je dan ook geen reactie? Bij mij werkt dat wel, en dan komt gelijk de Soc ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
hansdg53 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Als je bij voorwarmen "starten" kiest, krijg je dan ook geen reactie? Bij mij werkt dat wel, en dan komt gelijk de Soc ook terug.
Helaas niet, vroeger deed ik ook wel eens deuren open&dicht dat deed soms ook wel wat… maar helaas…

Wat ik me ook afvraag: zijn er mensen die Bluetooth uitzetten? Ik heb soms wel eens het idee dat die combi niet heel lekker werkt.

Een kleine selectie uit “app-issues”:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEMlO6K249RL-Q_VKh-J02cA4bc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CfejRoL5g0zwqfihBFyk1CQw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crgcE7MA9dHL0L4ThJUpfcgArMM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mw1uZ1HYRvet8WTGgK4IW8Um.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rXZDSCRK-IhIpt94Wx0iz89DUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk3sMun8W6hY1g9h7xCW1DhE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door BarryvK op 19-03-2022 09:03 . Reden: Added Bluetooth vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kunnen wij Abrp downloaden als app in de auto?

https://www.rtlnieuws.nl/...st-volvo-c40-android-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
BarryvK schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Helaas niet, vroeger deed ik ook wel eens deuren open&dicht dat deed soms ook wel wat… maar helaas…

Wat ik me ook afvraag: zijn er mensen die Bluetooth uitzetten? Ik heb soms wel eens het idee dat die combi niet heel lekker werkt.

Een kleine selectie uit “app-issues”:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft de auto nog een WIFI netwerk verbinding? Misschien is die verbinding er niet echt maar staat het nog wel in het geheugen van de auto en dan wordt er niet op het 4G netwerk overgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Je moet soms even nadenken over hoe je parkeert. Maar dan lukt het eigenlijk altijd wel. Thuis heb ik een lader met 7m kabel en dat is daarvoor echt de beste keuze. Kan op de oprit laden maar bezoek zou voor oprit ook nog net kunnen inpluggen als het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvar
Downloaden wel, maar volgens de laatste informatie op het ABRP forum van hen zelf, werkt het nog niet in samenwerking met de telemetrie van de (X)C40.

[ Voor 5% gewijzigd door Volvar op 19-03-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvar
[...]

Hier ook, moet regelmatig een stukje spookrijden om zo achteruit een parkeerplek in te rijden en links te kunnen laden. Overigens vind ik de kabel bij de snellaadstations ook vaak erg kort dus het kan ook aan mij liggen..

Ander merk/MP voor de helft daarvan. Nieuw bij de Skodadealer voor 199 bijvoorbeeld

[ Voor 3% gewijzigd door Volvar op 19-03-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
ergodyne1 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Thanks voor je reactie! waarom heb je ervoor gekozen om niet direct de hele ABRP route van huis naar Kaprun te gebruiken?
Omdat je bij een lader dan bijvoorbeeld 17min moet stilstaan en weg gaat met 65% (stel). In de praktijk kwam ik daar dan aan, klein mannetje die moet plassen, baby die moet drinken en een nieuwe luier moet, etc. Dan ga je bij wijze van spreken pas na 25 minuten weg met 80%. Dus plande ik het gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
TenaciousR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:01:
Heeft er iemand ervaring met de Centrax Sneeuwkettingen? Hoeveel van die verkleiner blokjes hebben jullie erop zitten met de 894 bij de standaard 235/50/r19?
Ik heb 2 tabellen gevonden op de site van rud, de ene zegt dat er 2+5 op moeten en een andere zegt 6+4. Dat laatste gaat al niet en het eerste lijkt ook te krap...
Ik heb ze gekocht direct bij Volvo, paste zonder verkleinen perfect op de 20”. Je kunt ze wel huren van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
thisisjazz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Dat viel mij ook op, dus je kan alleen een tussenstop toevoegen via een spraakcommando en niet via een optie op het scherm? Knullig...
Kan ook als je zoekt naar een nuttige plaats, dan kun je (uit mijn hoofd) rechts boven voor spraakinvoer kiezen en kun je een adres inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Dat lukt mij dan prima! Naast dat je het gesproken kunt doen, kan het ook zoals ik hier boven beschrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:45:

Zie mijn eerdere reactie; ik zou vanaf de lader gewoon weer naar je volgende lader navigeren. Tenzij je zo strak kunt werken dat je je helemaal aan de adviezen van ABRP houdt. Je zult toch flexibel moeten blijven omdat je reis anders kan verlopen of je ergens een punt hebt waar je gewoon wat langer blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lancer schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:07:
[...]

Da’s raar ik heb mijn langere Volvo laadkabel al een paar weken. Meter of 7 volgens mij
Ik heb bij mijn bestelde wagen een 8 m1 kabel meebesteld, simpel gedacht: 2 meter breedte en 4 meter lengte van de auto geeft 6 meter, plus nog een meter omhoog bij een laadpaal en ook zoiets bij de auto is 8 meter.
Als de auto hier verderop in het insteekvak moet waar je eigenlijk alleen maar achteruit in kunt steken (te weinig ruimte om de draai vooruit erin te maken), dan zit de laadpaal eigenlijk rechtsvoor de auto en de laadklep linksachter. Het andere vak rechts van de laadpaal (die gek genoeg bij de rijbaan staat ipv bij de achterzijde van de vakken) is vaak al bezet heb ik gezien. Daarom maar op voorhand die 8 meter kabel meebesteld.

Op zo'n dure wagen maakt 350 euro voor een laadkabel niet echt verschil meer.

Ik krijg de wagen in Oktober, dan ga ik merken of ik er goed aan heb gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik had vrijdag een lange rit. Google Maps wilde graag helpen om een laadstop te plannen, maar maakte er vervolgens een zootje van. Maps gaf alleen Allego en EVbox laders op een paar kilometer van de snelweg, terwijl ik zeker wist dat er allerlei Fastned, Shell Recharge en andere langs de snelweg zijn. Na een reset met de Home-knop vond Maps ineens wel de juiste laders. Bijzonder dat een app zo in de war kan raken…

Maar verder heerlijk genoten van de rit. Met een straffe tegenwind met bijna alleen maar 100 km/u kwam ik op 23,5 kWh/100 km. Niet slecht, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
@Venomer er was gisteren een grote storing bij Google maps.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
hansdg53 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Heeft de auto nog een WIFI netwerk verbinding? Misschien is die verbinding er niet echt maar staat het nog wel in het geheugen van de auto en dan wordt er niet op het 4G netwerk overgeschakeld?
Geen wifi, Volvo geeft aan dat dat niet goed werkt (ook wel raar eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Venomer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:38:
Ik had vrijdag een lange rit. Google Maps wilde graag helpen om een laadstop te plannen, maar maakte er vervolgens een zootje van. Maps gaf alleen Allego en EVbox laders op een paar kilometer van de snelweg, terwijl ik zeker wist dat er allerlei Fastned, Shell Recharge en andere langs de snelweg zijn. Na een reset met de Home-knop vond Maps ineens wel de juiste laders. Bijzonder dat een app zo in de war kan raken…

Maar verder heerlijk genoten van de rit. Met een straffe tegenwind met bijna alleen maar 100 km/u kwam ik op 23,5 kWh/100 km. Niet slecht, vind ik.
Stomme vraag maar stond je filter voor snelladers wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JTHZZ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Stomme vraag maar stond je filter voor snelladers wel aan?
Dat heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd en dat stond goed. Maar het leek of het filter omgekeerd werkte. Na de reset werkte het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Opladen bij Tesla ging trouwens prima. En automatisch het laden starten bij Fastned ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Venomer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:05:
Opladen bij Tesla ging trouwens prima. En automatisch het laden starten bij Fastned ook.
Welke app gebruik je om te laden bij Tesla?
Ik heb de 'Tesla Supercharders' gedownload maar zie hier geen mogelijkheid in om te laden bij hun.

P8-19”-WP

Pagina: 1 ... 65 ... 324 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"