Ik heb hier al meerdere keren wat gelezen over gebruikers die issues en wensen delen met Volvo. Met wie / waar delen jullie dit? Ik zou onderstaande graag willen delen namelijk.
Mijn lijstje met issues tot nu toe na 4 weken rijden in onze C40:
- Pilot Assist houdt snelheid niet vast in tunnels. Als ik bijvoorbeeld met 103 kmh kom aanrijden, dan rijdt de auto 103 tot het diepste punt van de tunnel, maar zodra hij zelf weer vermogen moet gaan regelen om weer naar boven te rijden, dan zakt de snelheid naar 98 a 99 kmh tot je weer de tunnel uit bent. Erg vervelend voor mensen achter je. Ik snap ook niet helemaal waarom de auto niet kan anticiperen op het feit dat hij op tijd weer vermogen moet gaan leveren. (en nee: er rijdt dan geen voorligger voor me waardoor de PA ingrijpt).
- Verkeerde inschatting batterijpercentage als je moet snelladen. Ik moest vorige week snelladen om naar huis te kunnen komen. Tijdens het laden de route meerdere keren opnieuw ingesteld en op een gegeven moment gaf deze 8% accu aan als ik thuis zou komen, dus toen het laden gestopt en gaan rijden. Uiteindelijk met 27% (!!) thuis gekomen, dus 19% 'te veel' snelgeladen. Zonde van de tijd en extra kosten. Het verbruik is overigens hetzelfde gebleven zowel voor als na het laden, dus daar kan het niet aan liggen.
- Audio 'kraakt' als LTE-verbinding suboptimaal is (werd begin van de week ook door iemand anders gemeld hier). Meerdere keren gehad met Spotify en TuneIn Radio.
En m'n lijstje met wensen:
- Bij openen Radio of TuneIn Radio automatisch openen op het favorietentabje en niet op het tabje met alle zenders
- Automatische ventilatieregeling op basis van ingestelde temperatuur i.p.v. dat je bijvoorbeeld niveau 1, 2, 3 of max. moet kiezen
- Splitscreen bij inparkeren: 360 graden view gecombineerd met voor- of achteruitbeeld.
- Automatisch ontwasemen achterruit alleen bij bepaalde temperatuur, bijvoorbeeld onder de 5 graden. Nu kan je dit alleen instellen als altijd of nooit en als de achterruit droog en niet bevroren is, is het ontwasemen overbodig.
- Actieve Parkeerhulp beschikbaar maken (zie:
https://www.volvocars.com...n-met-actieve-parkeerhulp). Alle sensoren lijken aanwezig te zijn, dus ik vraag me af waarom de C40 deze functie nog niet heeft.
- Meer contrast bij navigatie op bestuurdersdisplay: de wegen zijn lichtblauw en de route die je moet volgen is een paar tinten donkerder, maar wat meer contrast maakt het nog beter leesbaar.
Ik ben benieuwd of jullie het issue met PA/ACC snelheid afzakken ook herkennen?