Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:15:
Nou mijn vriendin komt net terug, naar haar werk 10km rijden, koude start etc. Voor 1.9 hadden we zo 30kWh.nu had ze gewoon 23.2kWh... Die 1.9 update doet bij ons dus enorm veel goeds 👌🏼🙌🏼🎉

Zaterdag de grote test... Retourtje Zwolle - Eindhoven!

[Afbeelding]
De buitentemperatuur is de factor. En je had je banden toch opgepompt?

Volvo zal wel iets met de getalletjes achter de schermen hebben gedaan waardoor het lijkt dat je nu zuiniger rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sten2017 op 03-02-2022 19:56 ]

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Voor ons is dit wel representatief hoor! 😅
Zou mooi zijn als de auto rekening houdt met het wel/niet verwarmen van de accu afhankelijk van je ingestelde bestemming in Google Maps.
Dan kan die echt berekenen wat het zuinigst is. Zowel bij lange als korte ritjes.
Ik vermoed dat dat ook de reden is dat bij een ritje Hilversum-Utrecht hij de accu meer aan het opwarmen is dan verbruikt met rijden >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Texie op 03-02-2022 19:54 ]

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:56
Bij mij werkt FM Beta sinds vanmiddag ….. maar klopt het dat je eigenlijk niets in kunt stellen? Ik zie alleen dag/nacht modus en een keuze in wat je wilt horen. Bij de ‘oops versie’ was er van alles in te stellen…hier zie ik verder niets….of zie ik ergens iets over het hoofd?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:38
Mga1600 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:19:
Bij mij werkt FM Beta sinds vanmiddag ….. maar klopt het dat je eigenlijk niets in kunt stellen? Ik zie alleen dag/nacht modus en een keuze in wat je wilt horen. Bij de ‘oops versie’ was er van alles in te stellen…hier zie ik verder niets….of zie ik ergens iets over het hoofd?
Dat klopt. Je kan het beste even het AAOS topic doornemen, wordt vrij veel info gedeeld over FM, ook door Frank de developer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Vandaag een behoorlijk aantal km’s weggereden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9nxkDu4NuHIotLDqZ0h57yLwT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtK3nyWtY8R3jVMXnnXoM00p.jpg?f=fotoalbum_large

Verwarming op 22
Stoelverwarming op 2
Stuurverwarming op 1
Snelheid NL 105 en in BE 115

• JTHZZ
  • Laatst online: 11:01
Sten2017 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:52:
[...]

De buitentemperatuur is de factor. En je had je banden toch opgepompt?

Volvo zal wel iets met de getalletjes achter de schermen hebben gedaan waardoor het lijkt dat je nu zuiniger rijdt.
Zo is het, buitentemperatuur en warme accu. Een rit van minder dan 10km om een beter verbruik te claimen slaat sowieso nergens op. 1 keer goed optrekken en je zit 3-4kWh hoger en paar keer een stoplicht op groen ipv rood scheelt op die afstand ook 2 kWh/100. @mich78 haalt nu ook <22 en die heeft zover ik weet geen 1.9

Hoe doe je dat überhaupt, 25 gemiddeld op zo’n afstand? Een kwartier lang door voetgangersgebied??

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 03-02-2022 20:42 ]

• Juancho
Sorry hoor... Hoe durfde ik een keer positief en enthousiast te zijn hier! 😬🙄😔

[ Voor 54% gewijzigd door Juancho op 03-02-2022 20:44 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• JTHZZ
Ja dat sloeg echt nergens op inderdaad.
Maar ben wel benieuwd naar die rit. Hoe doe je over 10km maar 25 gemiddeld? Hang je dan de hele route achter een elektrische fiets?

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:
[...]
Vliegt net een mailtje binnen van het FM team...
Bedankt, met dit stappenplan is het wel gelukt!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:37
Vandaag rondje Vught-Schipluiden-Middelharnis-Vught gedaan.
Stoel en stuur op 1, niet voorverwarmd op 92% vertrokken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkcnpsI5UaDMLv9IFiP_fHmdba4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/naZpmJPutoia6k6x7TnL0LJd.gif?f=fotoalbum_large

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
https://youtu.be/hjUg_MHEPBE

245km range… ik zeg niks meer…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 20:21
frankkie12345 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
[...]
Maar op Android Auto/AAOS is dat net even wat anders. Daar worden we een beetje geforceerd om Google Maps alternatief te zijn. (Niet zozeer omdat we dat willen) Dit omdat Google er vanuit gaat dat er maar 1 navigatie app tegelijk actief kan/mag zijn.
Ik weet niet zeker of je dat bedoeld, maar als vertrek, flitsmeister start, én daarna een route instel in Google maps, blijft google maps op het scherm staan, en hoor ik alle waarschuwingen voor flitspalen van FM…
Dat werkt voor mij uitstekend…

• Mga1600
Als je aan het eind van die video naar de lijst kijkt zie je dat de c40 slechter scoort dan de xc40 en dat is wel heel vreemd omdat de wltp waarde van de c 20 km meer is.

• Mga1600
Naast FM, wat zeker een blijvertje is, heb ik vandaag ook de beta-apps van Plugshare en Sygic geïnstalleerd.
Hebben we daar wat aan? Ik zie er zo 1-2-3 geen toegevoegde waarde in - wat is jullie mening daarover?

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:26
Mga1600 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:10:
Naast FM, wat zeker een blijvertje is, heb ik vandaag ook de beta-apps van Plugshare en Sygic geïnstalleerd.
Hebben we daar wat aan? Ik zie er zo 1-2-3 geen toegevoegde waarde in - wat is jullie mening daarover?
Ik heb Sygic geïnstalleerd. In tegenstelling tot de smartphone app heeft de AAOS versie geen EV modus, voor zover ik in de gauwigheid kon zien. Er wordt geen SoC getoond. Ik heb er nog niet mee gereden, maar volgens mij haalt dit het niet bij Google Maps. Terwijl ik in mijn vorige auto altijd Sygic draaide op de telefoon en daar heel tevreden mee was.
Maar goed, het is een beta, dus misschien wordt het nog beter.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 08:20

Rianata

Have you played Atari today?

Mga1600 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Als je aan het eind van die video naar de lijst kijkt zie je dat de c40 slechter scoort dan de xc40 en dat is wel heel vreemd omdat de wltp waarde van de c 20 km meer is.
Die vergelijking mag je helemaal niet maken als je kijkt naar de omstandigheden waarin de XC40 is gemeten (droog en warm, maand augustus) tegenover de C40 (nat en koud, januari). Volgens mij zijn die waarden niet genormaliseerd o.b.v. deze verschillende omstandigheden.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

2e wintersport dit jaar. Met 19” winterbanden op 3,2 bar. Geen warmtepomp.
In een dag 1080 km door Belgie en Frankrijk. Kostte incl laden ruim 15 uur.
Steeds max 125 gereden of minder als dat moest ivm max snelheid of bereik. Over hele trip dus 31,5 kWh/100km bij gemm snelheid van 104 km/h en rond 5 graden. Niet heel verassend meer. Leerzaam was wel dat het verbruik tijdens regenbui echt veel hoger werd. We denken dat de regen het effect van de lage temperatuur nog versterkt.
Kwamen met 3% aan bij laadstation 😬. Bergop stevig verbruik maar dat is natuurlijk maar een kort stukje.
2 laadpalen van Ionity buiten gebruik en een Hollander die zijn Mustang tijdens zijn lunch elders lekker liet doorladen naar 100% 😱.
Vlak voor vertrek FM geïnstalleerd. Is nieuw voor mij maar werkte prima. Op de achtergrond. Geen meldingen in Frankrijk maar daar is FM toch ook verboden.
Op de terugweg proberen of de Tesla chargers bij Nancy inderdaad gebruikt kunnen worden. Dat zou zeker helpen gezien de schaarse laders in Noord Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNTFkmXlpa6MQnQKamWxSu5IZJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ga0aIbg0ggpa1WhR8HHXGG4G.jpg?f=fotoalbum_large

• ergodyne1
RJV2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:09:
2e wintersport dit jaar. Met 19” winterbanden op 3,2 bar. Geen warmtepomp.
In een dag 1080 km door Belgie en Frankrijk. Kostte incl laden ruim 15 uur.
Steeds max 125 gereden of minder als dat moest ivm max snelheid of bereik. Over hele trip dus 31,5 kWh/100km bij gemm snelheid van 104 km/h en rond 5 graden. Niet heel verassend meer. Leerzaam was wel dat het verbruik tijdens regenbui echt veel hoger werd. We denken dat de regen het effect van de lage temperatuur nog versterkt.
Kwamen met 3% aan bij laadstation 😬. Bergop stevig verbruik maar dat is natuurlijk maar een kort stukje.
2 laadpalen van Ionity buiten gebruik en een Hollander die zijn Mustang tijdens zijn lunch elders lekker liet doorladen naar 100% 😱.
Vlak voor vertrek FM geïnstalleerd. Is nieuw voor mij maar werkte prima. Op de achtergrond. Geen meldingen in Frankrijk maar daar is FM toch ook verboden.
Op de terugweg proberen of de Tesla chargers bij Nancy inderdaad gebruikt kunnen worden. Dat zou zeker helpen gezien de schaarse laders in Noord Frankrijk.

[Afbeelding]
Leuk om te lezen. Hoe lang deed je hier met een normale auto over? Scheelt denk ik een uur of 5?

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:10:
[...]

Leuk om te lezen. Hoe lang deed je hier met een normale auto over? Scheelt denk ik een uur of 5?
Heb je zelf ook een P6/P8 of kom je hier gewoon voor een lolletje?
Ontopic: @RJV2 had je een skibox erop oid? Dit hoge verbruik is toch niet standaard voor een XC40?

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 04-02-2022 09:25 ]

• Venomer
Venomer schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:31:
[...]

Ik heb Sygic geïnstalleerd. In tegenstelling tot de smartphone app heeft de AAOS versie geen EV modus, voor zover ik in de gauwigheid kon zien. Er wordt geen SoC getoond. Ik heb er nog niet mee gereden, maar volgens mij haalt dit het niet bij Google Maps. Terwijl ik in mijn vorige auto altijd Sygic draaide op de telefoon en daar heel tevreden mee was.
Maar goed, het is een beta, dus misschien wordt het nog beter.
Vanochtend heb ik een stukje gereden met Sygic. De spraakaanwijzingen deden het niet. Waar de smartphone app de actuele snelheid van de GPS pakt, lijkt de AAOS versie de snelheid volgens de boordcomputer te gebruiken. Die is hetzelfde als op het bestuurdersdisplay, dus. Als Sygic niet snel met uitbreiding van de functies komt, gaat deze beta er weer af.

• Venomer
JTHZZ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:24:
[...]

@RJV2 had je een skibox erop oid? Dit hoge verbruik is toch niet standaard voor een XC40?
Met die snelheid en temperatuur is dat wel ongeveer wat je verwacht, ja.

Verwijderd

Ik heb hier al meerdere keren wat gelezen over gebruikers die issues en wensen delen met Volvo. Met wie / waar delen jullie dit? Ik zou onderstaande graag willen delen namelijk.

Mijn lijstje met issues tot nu toe na 4 weken rijden in onze C40:
- Pilot Assist houdt snelheid niet vast in tunnels. Als ik bijvoorbeeld met 103 kmh kom aanrijden, dan rijdt de auto 103 tot het diepste punt van de tunnel, maar zodra hij zelf weer vermogen moet gaan regelen om weer naar boven te rijden, dan zakt de snelheid naar 98 a 99 kmh tot je weer de tunnel uit bent. Erg vervelend voor mensen achter je. Ik snap ook niet helemaal waarom de auto niet kan anticiperen op het feit dat hij op tijd weer vermogen moet gaan leveren. (en nee: er rijdt dan geen voorligger voor me waardoor de PA ingrijpt).
- Verkeerde inschatting batterijpercentage als je moet snelladen. Ik moest vorige week snelladen om naar huis te kunnen komen. Tijdens het laden de route meerdere keren opnieuw ingesteld en op een gegeven moment gaf deze 8% accu aan als ik thuis zou komen, dus toen het laden gestopt en gaan rijden. Uiteindelijk met 27% (!!) thuis gekomen, dus 19% 'te veel' snelgeladen. Zonde van de tijd en extra kosten. Het verbruik is overigens hetzelfde gebleven zowel voor als na het laden, dus daar kan het niet aan liggen.
- Audio 'kraakt' als LTE-verbinding suboptimaal is (werd begin van de week ook door iemand anders gemeld hier). Meerdere keren gehad met Spotify en TuneIn Radio.

En m'n lijstje met wensen:
- Bij openen Radio of TuneIn Radio automatisch openen op het favorietentabje en niet op het tabje met alle zenders
- Automatische ventilatieregeling op basis van ingestelde temperatuur i.p.v. dat je bijvoorbeeld niveau 1, 2, 3 of max. moet kiezen
- Splitscreen bij inparkeren: 360 graden view gecombineerd met voor- of achteruitbeeld.
- Automatisch ontwasemen achterruit alleen bij bepaalde temperatuur, bijvoorbeeld onder de 5 graden. Nu kan je dit alleen instellen als altijd of nooit en als de achterruit droog en niet bevroren is, is het ontwasemen overbodig.
- Actieve Parkeerhulp beschikbaar maken (zie: https://www.volvocars.com...n-met-actieve-parkeerhulp). Alle sensoren lijken aanwezig te zijn, dus ik vraag me af waarom de C40 deze functie nog niet heeft.
- Meer contrast bij navigatie op bestuurdersdisplay: de wegen zijn lichtblauw en de route die je moet volgen is een paar tinten donkerder, maar wat meer contrast maakt het nog beter leesbaar.

Ik ben benieuwd of jullie het issue met PA/ACC snelheid afzakken ook herkennen?

• Sten2017
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:51:
Ik heb hier al meerdere keren wat gelezen over gebruikers die issues en wensen delen met Volvo. Met wie / waar delen jullie dit? Ik zou onderstaande graag willen delen namelijk.

Ja dat is bij mijn P8 normaal. Tip van de dag: even je acc uitzetten en gas bij geven.

• Venomer
Sten2017 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Ja dat is bij mijn P8 normaal. Tip van de dag: even je acc uitzetten en gas bij geven.
Je hoeft de ACC niet uit te zetten. Gewoon een beetje gas geven werkt ook.

• Sten2017
Venomer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Maar ik speel graag met de knopjes ;)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:12
Wat betreft het krakende geluid; ik werd er gister tijdens de rit helemaal geirriteerd van. Na iedere skip naar het volgende nummer gekraak en vertraagd geluid (alsof een casettebandje langzaam afgedraaid wordt) Uiteindelijk de homeknop vastgehouden om het multimediasysteem te resetten en je raadt het: het hele probleem was weg.

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Mga1600 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:10:
PlugShare heb ik geïnstalleerd en getest. Van toegevoegde waarde is volgens mij inderdaad geen sprake. Sygic heb ik nog niet geprobeerd. Ik ken de app wel, via CarPlay op andere auto. Fraai kaartbeeld, Ev-versie, maar tegenwoordig abonnement-model met jaarlijks terugkerende kosten.

Verwijderd

WildOne schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:34:
Wat betreft het krakende geluid; ik werd er gister tijdens de rit helemaal geirriteerd van. Na iedere skip naar het volgende nummer gekraak en vertraagd geluid (alsof een casettebandje langzaam afgedraaid wordt) Uiteindelijk de homeknop vastgehouden om het multimediasysteem te resetten en je raadt het: het hele probleem was weg.
Ah, goed om te weten. Dan ga ik dat de volgende keer ook proberen!

Verwijderd

Venomer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Ja die work-around had ik inmiddels ontdekt en werkt ‘oke’. Alleen het lijkt me dat Volvo dit gewoon kan aanpassen in de software waardoor de snelheid gewoon correct wordt vastgehouden. Scheelt weer dat je dan niet naar je snelheid hoeft te kijken om die constant te houden en dat bevordert weer de verkeersveiligheid :)

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 14:03
Brekie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:07:
[...]

Ik vind 12 uur erg netjes, zo’n 2 uur extra reistijd dus.
Benkt voor je uitgebreide verslag en tips.
Met hoeveel personen en bagage hebben jullie gereisd?
Wij gaan in de drukste week van het jaar naar Zell am See. Best spannend hoe het zal gaan met de drukte bij de laadstations.
3 personen in de auto met eigen materiaal etc.

Kofferbak lag dus aardig vol.

Veel plezier!

• ergodyne1
[...]

Ontopic: @RJV2 had je een skibox erop oid? Dit hoge verbruik is toch niet standaard voor een XC40?
Ik heb een splinternieuwe Sage Green C40, een van de eersten van NL, zit alles op wat je kunt aanvinken behalve een trekhaak, ok? En ik stelde een normale vraag volgens mij? Ik reed vanuit Friesland naar Oostenrijk altijd in een uurtje of 10. Volgens mij doe je er met de EV een 5 uur langer over, of heb ik het mis? dat was de vraag. Geen lolletje, die vind ik ergens anders wel.

Ik snap dat jullie de wagen hier graag ophemelen. Ik vind het ook een mooi ding, maar ben wel kritisch, en tot nu vind ik het een gaaf ding, maar zou ik hem niet nog een keer kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door ergodyne1 op 04-02-2022 15:42 ]

• ergodyne1

- Pilot Assist houdt snelheid niet vast in tunnels. Als ik bijvoorbeeld met 103 kmh kom aanrijden, dan rijdt de auto 103 tot het diepste punt van de tunnel, maar zodra hij zelf weer vermogen moet gaan regelen om weer naar boven te rijden, dan zakt de snelheid naar 98 a 99 kmh tot je weer de tunnel uit bent. Erg vervelend voor mensen achter je. Ik snap ook niet helemaal waarom de auto niet kan anticiperen op het feit dat hij op tijd weer vermogen moet gaan leveren. (en nee: er rijdt dan geen voorligger voor me waardoor de PA ingrijpt).
- Verkeerde inschatting batterijpercentage als je moet snelladen. Ik moest vorige week snelladen om naar huis te kunnen komen. Tijdens het laden de route meerdere keren opnieuw ingesteld en op een gegeven moment gaf deze 8% accu aan als ik thuis zou komen, dus toen het laden gestopt en gaan rijden. Uiteindelijk met 27% (!!) thuis gekomen, dus 19% 'te veel' snelgeladen. Zonde van de tijd en extra kosten. Het verbruik is overigens hetzelfde gebleven zowel voor als na het laden, dus daar kan het niet aan liggen.
- Audio 'kraakt' als LTE-verbinding suboptimaal is (werd begin van de week ook door iemand anders gemeld hier). Meerdere keren gehad met Spotify en TuneIn Radio.

- Bij openen Radio of TuneIn Radio automatisch openen op het favorietentabje en niet op het tabje met alle zenders
- Automatische ventilatieregeling op basis van ingestelde temperatuur i.p.v. dat je bijvoorbeeld niveau 1, 2, 3 of max. moet kiezen
- Splitscreen bij inparkeren: 360 graden view gecombineerd met voor- of achteruitbeeld.
- Automatisch ontwasemen achterruit alleen bij bepaalde temperatuur, bijvoorbeeld onder de 5 graden. Nu kan je dit alleen instellen als altijd of nooit en als de achterruit droog en niet bevroren is, is het ontwasemen overbodig.
- Actieve Parkeerhulp beschikbaar maken (zie: https://www.volvocars.com...n-met-actieve-parkeerhulp). Alle sensoren lijken aanwezig te zijn, dus ik vraag me af waarom de C40 deze functie nog niet heeft.
- Meer contrast bij navigatie op bestuurdersdisplay: de wegen zijn lichtblauw en de route die je moet volgen is een paar tinten donkerder, maar wat meer contrast maakt het nog beter leesbaar.

Ik heb ook een C40, ik herken al je problemen. Het kraken van de verbinding heb ik ook helaas. Duur Harman Kardon systeem... kraakt wel een beetje :X

Het schijnt dat Volvo hier zelf meeleest. Ik weet niet met wie er contact is vanuit Volvo.

• MarliesK
  • Laatst online: 10-03-2022
Terugroep actie Volvo P8[
Ik kreeg net een berichtje van de dealer dat er een terugroep actie komt voor de Volvo P8 i.v.m. de antenne.
Deze zou los kunnen staan en hierdoor zou de auto kunnen lekken.

Groetjes,
Marlies

• Venomer
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:36:
[...]
Ik reed vanuit Friesland naar Oostenrijk altijd in een uurtje of 10. Volgens mij doe je er met de EV een 5 uur langer over, of heb ik het mis? [...]
ABRP voorspelt op mijn route (Twente - Kaprun) in totaal 2 uur en 18 minuten aan laadstops. Als je met een brandstofauto rijdt, heb je een deel van die stops ook. Je moet toch een keer plassen en eten (en rusten). Daarnaast rijdt je met een EV wat langzamer, omdat je anders je accu zo snel leeg hebt.

De totale reistijd volgens ABRP is 12 uur en 6 minuten inclusief stops. Volgens Google Maps (niet in de auto, maar op de PC) is de reistijd 9 uur en 33 minuten zonder stops. Ik tel daar voor het gemak even een uur bij voor sanitaire en lunch-stops (lijkt me wel het minimum). Dan scheelt het maar zo'n anderhalf uur.

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
Ik geloof echt niet dat het meer gaat worden met v1.9. Het blijft tenslotte een rijdende deur t.o.v de meeste andere meer aerodynamische ev’s. Wind is erg van invloed en daar kan een software update echt niets aan verbeteren. Met de range optimizer in v1.8 is er wat gesleuteld aan de heating en het laatste stukje range verbetering er wel uitgeknepen verwacht ik.
Hopelijk krijg ik geen gelijk🙃. Maar wat rijd dat ding toch voortreffelijk zeg!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 12:05
MarliesK schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:54:
Terugroep actie Volvo P8[
Ik kreeg net een berichtje van de dealer dat er een terugroep actie komt voor de Volvo P8 i.v.m. de antenne.
Deze zou los kunnen staan en hierdoor zou de auto kunnen lekken.

Groetjes,
Marlies
Is dit niet dezelfde actie als van december? Of zijn er weer nieuwe problemen? Ik heb geen nieuwe email hierover gehad.

• JTHZZ
Venomer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:02:
[...]

. Daarnaast rijdt je met een EV wat langzamer, omdat je anders je accu zo snel leeg hebt.
Als je normaal 180 rijdt klopt dat maar 150 rijden is sneller dan 110 en die paar extra laadminuten wegen er niet tegenop. Laat ABRP maar eens met 150 per uur rekenen.

• Juancho
Brekie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Ik geloof echt niet dat het meer gaat worden met v1.9. Het blijft tenslotte een rijdende deur t.o.v de meeste andere meer aerodynamische ev’s. Wind is erg van invloed en daar kan een software update echt niets aan verbeteren. Met de range optimizer in v1.8 is er wat gesleuteld aan de heating en het laatste stukje range verbetering er wel uitgeknepen verwacht ik.
Hopelijk krijg ik geen gelijk🙃. Maar wat rijd dat ding toch voortreffelijk zeg!
Klopt, mijn dealer en ik denken ook dat het iets in de software is. Geen uitpersen van nog meer range maar dat er bij sommige wagens in de 1.8 iets niet goed stond of niet lekker liep wbt range en verbruik.

Dus voor een groot deel zal 1.9 weinig doen (al riep volvo in de releasenotes wel iets over een verbetering) maar voor mensen als mij met idioot hoge cijfers is het weldegelijk een hele belangrijke update.

• RJV2

RJV2

P8

ergodyne1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:10:
[...]

Ja, normaal haal ik wel 100 km/h over de hele rit. Nu is het 70-72 km/h gemiddeld.
Dus ong 4,5 uur extra

• ergodyne1
RJV2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Ja, normaal haal ik wel 100 km/h over de hele rit. Nu is het 70-72 km/h gemiddeld.
Dus ong 4,5 uur extra
Check thanks! das waardevolle info als je het gewend bent te doen in een dieselauto die zo'n 1000km op 1 tank rijdt.

• RJV2

RJV2

P8

[...]

Dit was zonder skibox. Eerder wel 24,5 kWh/100 km gehaald tijdens een stint met acc op 105 bij 15 graden. Maar als je harder gaat rijden en de temperatuur lager wordt dan gaat verbruik serieus omhoog. Met regen nog erger.
Ik heb geprobeerd de reistijd zo kort mogelijk te houden. Dat betekent soms harder rijden en meer laden.
ABRP is erg goed maar het meest optimale scenario wat hij berekent kun je niet altijd volgen. File, wachttijd bij laadpaal, wat verder doorladen tegen range anxiety ed zorgt er voor dat de ABRP planning in de praktijk niet haalbaar is voor mij.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:05
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Check thanks! das waardevolle info als je het gewend bent te doen in een dieselauto die zo'n 1000km op 1 tank rijdt.
Iets met appels en peren? :)

Het is algemeen bekend dat het rijden met een BEV een andere mindset vraagt dan rijden met een ICE. Als je dat niet kunt of wilt is een BEV dus duidelijk niet iets voor jou. 8)7

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

hlip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:23:
[...]

Iets met appels en peren? :)

Het is algemeen bekend dat het rijden met een BEV een andere mindset vraagt dan rijden met een ICE. Als je dat niet kunt of wilt is een BEV dus duidelijk niet iets voor jou. 8)7
Net als aan het eind van de dag je telefoon aan de lader kan, moet dat ook met de EV
Tenminste, zo stel ik me dat voor, en ja als je meer dan 150 km van huis gaat zit er een laadmoment onderweg ook, als ik de hele dag loop te bellen moet de telefoon ook tussendoor aan de power.

Ik kom straks ook uit een Diesel met gemiddeld 1150 km range per tank, en ga naar de P6. Het is inderdaad een mindset die je bewust even moet maken. even realiseren dat je patroon van thuiskomen en neerploffen enw e zien wel wanneer er even 5 minuten getankt moet worden, nu een wordt van thuiskomen en eerst even aan een laadpaal in de buurt knopen. EN tussendoor wellicht ook ergens moeten laden.

Ben benieuwd. heb er gek genoeg zin in, omdat elektriek rijden zo rustig schijnt te zijn.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ergodyne1
ron65 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:34:
[...]

Net als aan het eind van de dag je telefoon aan de lader kan, moet dat ook met de EV
Tenminste, zo stel ik me dat voor, en ja als je meer dan 150 km van huis gaat zit er een laadmoment onderweg ook, als ik de hele dag loop te bellen moet de telefoon ook tussendoor aan de power.

Ik kom straks ook uit een Diesel met gemiddeld 1150 km range per tank, en ga naar de P6. Het is inderdaad een mindset die je bewust even moet maken. even realiseren dat je patroon van thuiskomen en neerploffen enw e zien wel wanneer er even 5 minuten getankt moet worden, nu een wordt van thuiskomen en eerst even aan een laadpaal in de buurt knopen. EN tussendoor wellicht ook ergens moeten laden.

Ben benieuwd. heb er gek genoeg zin in, omdat elektriek rijden zo rustig schijnt te zijn.
Zo sta ik er ook in hoor. Waarvan anderen misschien anders denken… Had er ook interesse in hoe dit werkt. En je weet vantevoren dat het minder is dan een diesel. Simpel. Die range is simpelweg niet handig, en eerlijk gewoon ruk, wie vindt het nou leuk om steeds lang stil te moeten staan? Dus je bent veel meer aan het plannen. Veel meer. ‘S avonds als je in bed ligt, ‘s ochtends als je weggaat, ‘s middags als je instapt _O- Gaat tot nu toe prima. Rijden is wel lekker, hij is retesnel. En de bijtelling een lachertje.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 23:36
Het ligt er maar aan hoe vaak je op een dag meer dan pakweg 300km moet rijden. Voor het overgrote deel van de mensen is de actieradius niet echt een probleem. En elke dag vertrekken met een tot de rand gevulde (stroom) tank heb je met een ICE ook niet. Beetje plannen bij een lange reis lijkt me niet onoverkomelijk, uiteindelijk is het ook gezond om even een plaspauze te hebben en de benen te strekken of een hapje te eten. 🍔☕

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-11 12:07
Juancho schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Klopt, mijn dealer en ik denken ook dat het iets in de software is. Geen uitpersen van nog meer range maar dat er bij sommige wagens in de 1.8 iets niet goed stond of niet lekker liep wbt range en verbruik.
Het is zelfs goed mogelijk dat het niet de versie 1.9 as such was, die het verschil maakte, maar gewoon dat alle parametertjes door de clean install eens zijn gereset.

• mich78
Om de discussie voort te zetten; diesel versus ev.. Ik kom dus uit een bmw320d met een range van makkelijk 950km en als ik zou rijden zoals nu in de XC40 zou ik 1200km halen.

Het heeft alles te maken met mindset en verwachtingen. Ik heb sinds 1 januari al zo’n 7.500km gedaan. Mijn stops voor administratie zijn nu altijd bij een snellaadstation. Nog nooit laadstress gehad. Het is heerlijk stil, snel als t moet.

• Texie

Mooi lijstje. Herkenbaar. Zeker 1 en 2. Blijft gek dat hij de favorieten niet als eerste opent.
Het afzakken van de snelheid herken ik niet. Ik ook niet zoveel in tunnels gereden.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Juancho schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Dus voor een groot deel zal 1.9 weinig doen (al riep volvo in de releasenotes wel iets over een verbetering) maar voor mensen als mij met idioot hoge cijfers is het weldegelijk een hele belangrijke update.
Er van uit gaande dat die stroom niet zomaar verdwijnt, zou het dan in de rapportage moeten zitten?
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je m leeg rijdt.

• Mga1600
Nog steeds bij niemand een OTA 1.9 versie voorbij gekomen?

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:05
Mga1600 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:37:
Op een Duits forum wordt gezegd dat 1.9 alleen bij de dealer te halen is. Dus niet OTA.

Geen idee of dat waar is, maar omdat voor de P2 dezelfde update 1.8.2 wordt genoemd zou het zo maar kunnen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Mga1600
hlip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:09:
[...]

Op een Duits forum wordt gezegd dat 1.9 alleen bij de dealer te halen is. Dus niet OTA.

Geen idee of dat waar is, maar omdat voor de P2 dezelfde update 1.8.2 wordt genoemd zou het zo maar kunnen.
Ik zie het zojuist op de Volvo site staan:

Updates in softwareversie 1.9

NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van V1.9 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.

Actieradiusverbeteringen in bepaalde rijomstandigheden.
Verbeterde tractie op een glad wegdek.
Verbeterde berichten op bestuurdersdisplay over opladen, accustatus en beschikbaar vermogen.
Schatting van actieradius op het bestuurdersdisplay en in-car apps Range Assistant en Google Maps houdt nu rekening met het effect van lage temperaturen op de beschikbare actieradius wanneer de auto niet op stroom was aangesloten.

• Venomer
Mga1600 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Ik zie het zojuist op de Volvo site staan:

Updates in softwareversie 1.9

NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van V1.9 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.

Actieradiusverbeteringen in bepaalde rijomstandigheden.
Verbeterde tractie op een glad wegdek.
Verbeterde berichten op bestuurdersdisplay over opladen, accustatus en beschikbaar vermogen.
Schatting van actieradius op het bestuurdersdisplay en in-car apps Range Assistant en Google Maps houdt nu rekening met het effect van lage temperaturen op de beschikbare actieradius wanneer de auto niet op stroom was aangesloten.
Hmmm. Dat hebben ze vandaag aangepast. Ik ben benieuwd wat hier achter zit.

• Juancho
madhondt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:12:
[...]

Het is zelfs goed mogelijk dat het niet de versie 1.9 as such was, die het verschil maakte, maar gewoon dat alle parametertjes door de clean install eens zijn gereset.
Ja ook dit kan zeker. Alsof de cache van de auto geleegd is en de tellertje weer netjes op nul met een frisse start beginnen. Zou best idioot zijn en als Volvo zijne zeker het onderzoeken waard. Want ik ben zeker niet de enige zoals jullie hebben kunnen lezen 😁

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:35
Mga1600 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:37:
Nee maar rij ook niet heel veel laatste tijd.

Edit. Nevermind… :/

[ Voor 5% gewijzigd door over9000 op 04-02-2022 21:50 ]

• Venomer
Onze P8 staat bij de dealer. Naar aanleiding van de problemen met het gaspedaal had Volvo gevraagd om de kabelboom te onderzoeken. Nu blijkt er vocht in de connector te zitten, waardoor die gecorrodeerd is. Het is nu wachten op Volvo voordat de dealer verder kan. Maar ik heb al begrepen dat voor het vervangen van de kabelboom het halve interieur er uit moet. Voorlopig moeten wij het doen met een T2. Is toch niet helemaal hetzelfde …

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Hmmm. Dat hebben ze vandaag aangepast. Ik ben benieuwd wat hier achter zit.
Ik denk/hoop/zou willen dat er meer dingen zo’n beetje klaar staan en dat ze het liever in een keer willen OTA-en

• mich78
Hopelijk zit daar dan ook eindelijk CarPlay bij. Voor navigatie werkt Google goed. Voor de rest werk ik liever met CarPlay. Tenminste fatsoenlijke schermindeling, bellen gaat met Siri een heel stuk beter. Iemand nieuws omtrent dit thema?

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Venomer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:44:
Onze P8 staat bij de dealer. Naar aanleiding van de problemen met het gaspedaal had Volvo gevraagd om de kabelboom te onderzoeken. Nu blijkt er vocht in de connector te zitten, waardoor die gecorrodeerd is. Het is nu wachten op Volvo voordat de dealer verder kan. Maar ik heb al begrepen dat voor het vervangen van de kabelboom het halve interieur er uit moet. Voorlopig moeten wij het doen met een T2. Is toch niet helemaal hetzelfde …
Heb je ook het dakraam en de afvoerproblemen gehad? Weet dat ze bij mijn auto toen best wat vocht her en der gevonden hadden ivm die niet goed werkende afvoer van het dakraam.

Bazzan

• Waterblok
In het NRC is Bas van der Putten matig over de C40.

Vond dan wel leuk wat hij schrijft over het vaste panorama dak:

"Een Volvo zonder glazen schuifdak is als een Audi zonder boef"

• Juancho
Ik ben echt serieus blij met dat het dak in de P8 wel open kan. Heb jarenlang een v40 gehad met vast panorama dak en vind het altijd zo jammer dat het niet open kon. Afgelopen lente en zomer echt optimaal genoten van het open dakje. En ja, natuurlijk op wegen buiten de snelweg om. Dus hopelijk krijgen we dit jaar prachtig zonnig weer!

Erg jammer dat de P8 gelijk ook het laatste model is met opengaand dak 😔. Maargoed, grote kans dat dit ook gelijk m'n laatste leaseauto is.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 05-02-2022 12:28 ]

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Wintersportvraag / ABRP

Welke waarde houden jullie aan voor het verbruik in ABRP om de wintersport trip te plannen?

In mijn geval een 19 inch winterset met warmtepomp.

Bazzan

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:54:
CarPlay. Tenminste fatsoenlijke schermindeling,
Daarover zijn de meningen verdeeld, ik vind Apple kinderlijk overkomen in vormgeving en schermindeling.
Apple heeft bovendien enorm de neiging om alles voor de gebruiker uit handen te nemen, ook als die dat niet wil. Je bent controle kwijt.
Maar dat is persoonlijke mening. Een ander kan er helemaal weg van zijn, ik vind het bagger. (en ik heb echt wel vergelijking kunnen maken, ook een poos een iphone gebruikt, blij dat die werd vervangen door een echte telefoon, een Oneplus in dit geval. Net zo snel, helft van de prijs, net zoveel opties en beter te beheren.)

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-11 12:07
ron65 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Daarover zijn de meningen verdeeld, ik vind Apple kinderlijk overkomen in vormgeving en schermindeling.
Apple heeft bovendien enorm de neiging om alles voor de gebruiker uit handen te nemen, ook als die dat niet wil. Je bent controle kwijt.
Bij Volvo zelf daarentegen blijven we zelf controle houden over elke laatste parameter 8)7

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
madhondt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Bij Volvo zelf daarentegen blijven we zelf controle houden over elke laatste parameter 8)7
Vooral over stuurbediening voor PA :D

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:10
Bazzan schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:58:
Wintersportvraag / ABRP

Welke waarde houden jullie aan voor het verbruik in ABRP om de wintersport trip te plannen?

In mijn geval een 19 inch winterset met warmtepomp.
P6 of P8?

Voor de P6 kun je zo die 21 wel aanhouden. Maar wel beetje afhankelijk van je vmax, maar daar rekent abrp ook weer mee dus dat scheelt

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-11 18:53
Gisteren bij de dealer een upgrade gekregen naar 1.9 i.v.m. met een probleempje.

Monteur vertelde dat hij versie 2.0 er op had gezet. Het schijnt dat de versienummers bij de dealer verschillen met wat wij in de auto zien. Waarschijnlijk staan er meerdere dingen klaar, zoals MGA1600 opmerkte, en gaat alles in één keer als OTA 2.0 de deur uit.

Vanmiddag ruim 90km gereden, waarvan 60% snelweg, harde zijwind, snelheid105-110, temperatuur heenreis 7 en terugreis regen en 5 graden.
Vebruik is niet echt laag, maar viel mij gezien de weersomstandigheden niet tegen.
Wel even handmatig voorverwarmd voor vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy8KzdUNAyUIqSgxcVhm5w3PPRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGVxHNK8UekMqbOa5spVgrgS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h5FOW0jMXD51fm6SLVeT_tLjbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROaJJprwtF8IyKZmu7UgrP41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlybWnMN8gaR98tsC1dHDa05lAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug9jJ2h7TTCR783I5biTcJx1.jpg?f=fotoalbum_large

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 12:50
thisisjazz schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Zeker weten, altijd! Haarscherp beeld en zelfs in de avond. Heb je je camera's schoongemaakt? Sommigen hier klaagde ook wel eens tijdens de regen etc. Misschien zijn ze vies
Hier sinds kort de C40, zelfde probleem beeldkwaliteit valt erg tegen, vooral in het donker, de cameras aan de zijkant zijn echt onbruikbaar (zelfs als je de camera selecteert en dus alleen de zijkant ziet), beeld te donker. Geen mogelijkheid om het beeld op te lichten zeg maar.

Hopelijk wordt dat qua software opgelost. Verder erg tevreden.

• Mga1600
Ik heb vanmiddag ca 100 km gereden, waaronder de Afsluitdijk heen en weer. Op de heenweg stevige wind ( windkracht 6 a 7) in de rug en na de heenweg was het verbruik gemiddeld 20,7 (niet voorverwarmd). Terug nog iets steviger wind maar nu recht op de kop en toen liep het gemiddelde verbruik op tot 24,5. Omdat het een gemiddelde waarde is, moet (met het oog op de zuinige heenreis) de terugreis dus wel eierstok van 26,5 zijn geweest Steeds ruim 105 gereden, op PA, heen en weer dezelfde route en weinig verkeer onderweg. Maakt duidelijk wat het effect van harde wind is.

[ Voor 17% gewijzigd door Mga1600 op 06-02-2022 09:40 ]

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 20:21
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje

Met de quote over de C40: “Dit is een 2.100 kilo zwaar, door millennials gepimpt BEJAARDENDING.“

En oh ja, Bas van der Putten was ook al niet enthousiast over de XC40:

https://www.nrc.nl/nieuws...-modieuze-slokop-a4033910

[ Voor 29% gewijzigd door jorisjansen3 op 05-02-2022 20:12 ]

• mich78
ron65 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Maar dat is persoonlijke mening. Een ander kan er helemaal weg van zijn, ik vind het bagger. (en ik heb echt wel vergelijking kunnen maken, ook een poos een iphone gebruikt, blij dat die werd vervangen door een echte telefoon, een Oneplus in dit geval. Net zo snel, helft van de prijs, net zoveel opties en beter te beheren.)
Voordelen van Carplay ten opzichte van Android Automotive voor mij:
- Bediening van media en tegelijkertijd navigatie (ook van Waze)
- Agenda-reminders komen door
- Whatsapp / sms dicteren werkt erg goed
- De belangrijkste.. spraakherkenning om te bellen werkt feilloos. Bij Android Automotive is het me welgeteld 2x gelukt om iemand te bellen via spraakherkenning.
- Over een paar jaar is de hardware in de auto achterhaald (als het dat nu niet al is) en met een Carplay of Android Auto gebruik je de krachtige hardware van je telefoon.

Google je hele auto laten besturen is echt niet noodzakelijk. Die ruitenwissers en achterruitverwarming kunnen ook aan zonder Google. Dus.. gebruik het infotainment voor de bediening van de auto en voor de rest... bring your own hardware. Dat getob met Flitsmeister op AAOS, terwijl het op CarPlay en Android Auto perfect werkt met alle functies die je wenst.

Ik denk dat jouw Oneplus krachtiger is dan het systeem waarop AAOS draait in onze Volvo's.

• Venomer
Bazzan schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Heb je ook het dakraam en de afvoerproblemen gehad? Weet dat ze bij mijn auto toen best wat vocht her en der gevonden hadden ivm die niet goed werkende afvoer van het dakraam.
Onze P8 heeft geen dakraam…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Ik denk dat jouw Oneplus krachtiger is dan het systeem waarop AAOS draait in onze Volvo's.
Ik denk dat je daarin wel eens gelijk kunt hebben als je alle klachten in gedachten houdt!

Verder is mijn ervaring met bellen/ sms gelezen worden etc in een auto met android-auto super goed, maar onder apple carplay juist minder. Excuus als ik wat sceptisch ben en blijf over apple, ik ben er geen groots fan meer van door ervaringen ;-)

• mich78
@ron65 Lukt het jou wel om met Android Automotive via spraakherkenning iemand te bellen? Of hij belt een bedrijf op met een naam die erop lijkt, of hij zegt: er is geen contact met die naam in je contactenlijst.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Lancer

What the......

De stemherkenning bij AAOS is ronduit belabberd. Bellen lukt niet en de commando's voor Google home resulteren in 50% van de tijd in een zoekactie op het Inet ipv dat er iets in huis gebeurd. (Siri doet dat soort dingen idd perfect).

Alleen heel, heel af en toe werkt het briljant. Bv wanneer je dingen uit het nieuws vraagt en zo. Helaas is dat nou weer minder nuttige functionaliteit in een auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:33:
@ron65 Lukt het jou wel om met Android Automotive via spraakherkenning iemand te bellen? Of hij belt een bedrijf op met een naam die erop lijkt, of hij zegt: er is geen contact met die naam in je contactenlijst.
Die ervaring heb ik nog niet, zoals eerder gemeld is mijn XC40 tot zover slechts besteld, maar ik heb wel goede ervaringen met android-auto zover in mijn huidige wagen.
De daarvoor gebruikte Iphone met apple-carplay was in dezelfde wagen één drama.

Ik moet je dit antwoord dus schuldig blijven.....

• ergodyne1
Gisteren in de C40 van Zwolle naar Amsterdam gereden. 89% opgeladen. Ongeveer 110km gereden, 120km/h. Had nog 43% bij aankomst. Ik reken maar een beetje met 200km range, tjsa 8)7

Parkeercamera’s zijn in mijn C40 ook niet zo best, zitten denk ik webcams van Action in.

Ook wordt mijn hele systeem steeds trager. Dat was heel goed, maar tegenwoordig duurt het langer en langer… vandaag eens een reset doen en kijken of daarmee het kraken van Spotify ook verdwijnt (tip vd dealer)…

• mich78
Een vraagje aan de kenners hier.. Passen er ook 18” velgen op de P8?

Dit vraag ik omdat we op wintersport gaan en ik graag een maatje kleiner (vooral breedte) ga. Dit zou ook een positief effect op de range kunnen hebben en wellicht dat sneeuwkettingen ook wat makkelijker te vinden zijn voor een kleine maat.

Bij toegestane maten staat 19” als kleinste maat. Ik kan nou niet zeggen dat de remschijven zo groot zijn dat er geen maatje kleiner op kan.

[ Voor 18% gewijzigd door mich78 op 06-02-2022 09:04 ]

• RJV2

RJV2

P8

okio schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:11:
[...]

P6 of P8?

Voor de P6 kun je zo die 21 wel aanhouden. Maar wel beetje afhankelijk van je vmax, maar daar rekent abrp ook weer mee dus dat scheelt
Ik hanteer voor mijn P8 met 19” winterbanden zonder warmtepomp nu met 250 Wh/km @ 110 km/h.
Dat pakt goed uit, ook bij hogere snelheden. Want ABRP houdt ook rekening met hogere max snelheden op de route en bijbehorend hoger verbruik. Je kunt ook zelf een max snelheid instellen. Dan rekent hij daar mee.

• Mga1600
mich78 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:33:
Ik bel vanuit de auto regelmatig met behulp van de spraakherkenning, bijvoorbeeld “Bel Vonnie Mobiel” en dat lukt altijd prima.
Nou moet ik er bij zeggen dat het om nummers gaat die als ‘favoriet’ op mijn iPhone staan aangemerkt, misschien scheelt dat? Het werkt zelfs zodanig goed dat als ik een keer “Bel Vonnie” zeg het systeem terugkomt met iets als “Bedoel je Vonnie Mobiel of Vast?” Dus ja…… ik heb er geen klagen over…, weet echt niet wat ik er meer van zou moeten of willen verwachten…..

En ik vind sowieso de spraakherkenning goed. Met navigatie gaat het bijna 100% goed. Het mooie is: je hoeft het adres niet te weten als je de naam of functie van dat bedrijf of instelling maar ongeveer weet. Ik vind dat briljant. Voorbeeld: navigeer naar ‘Volvo Nederland’ en dan ga je keurig naar het juiste adres in Beesd. Of laatst wilde iemand die bij ons in de auto zat graag naar ‘Het putje van Heiloo’ .(een soort bedevaartsoord) Zo heet het niet echt, maar zo is het in de volksmond bekend. Geen probleem …. Je krijgt teruggemeld “naar diocese cxxxx (een heleboel tekst) navigeren’” met de opmerking dat het daar een uur na aankomst sluit.

En auto functies bedienen en dingen opvragen werkt ook feilloos. Nieuwsbericht, weerbericht, gegevens over een bedrijf. Of gewoon uit de vrije hand wat wetenswaardigheden over een plaats waar je langs rijdt en nieuwsgierig naar bent - allemaal prima voor mij.

Met vorige Volvo’s moest ik een bestemming vaak v herhalen en dan kreeg je vervolgens een lijstje met een aantal mogelijkheden waar je dan uit moest selecteren maar nu is het bijna altijd ‘in een keer raak’.

De mogelijkheid om met Google Home commando’s dingen in en om huis ‘te regelen’ gebruik ik niet - we hebben geen Google Hone devices.

• Kammika
  • Nu online
ergodyne1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:13:
Ook wordt mijn hele systeem steeds trager. Dat was heel goed, maar tegenwoordig duurt het langer en langer… vandaag eens een reset doen en kijken of daarmee het kraken van Spotify ook verdwijnt (tip vd dealer)…
Mijn systeem was erg traag geworden door de flitsmeister beta. Die heb ik er dus weer gehaald. En omdat ik toch bezig was alle andere niet gebruikte apps er ook maar gelijk afgehaald. Daarna een reset uitgevoerd (je weet nooit wat er van die apps mog in het geheugen zit 😉)

Sindsdien een flitsend systeem. Werkte zelfs stukken beter (veel meer responsive) dan bij aflevering met fabrieksinstellingen..

Ik ben er wel erg blij mee... maar ja mij referentiekader is een renault r-link2 systeem in mijn vorige auto... dan is dit echt een hele verbetering...

• Juancho
De app is trouwens een stuk sneller en voorlopig ook stabieler. Echter hebben ze het helaas nog steeds niet voor elkaar dat het % netjes ververst wordt. Eindtijd klopt wel maarja, je wil ook graag het % en bijbehorend geschat bereik (wat nu dus ook niet klopt) graag zien. Dus nog steeds werk aan de winkel!

@ergodyne1 als je lange stukken 120 besluit te rijden... Tja dan gaat het behoorlijk hard met de accu. Dat heeft werkelijk iedere EV dus daarover klagen vind ik een beetje vreemd. Als je bij 100/105 ook zo slecht scoort is het een andere verhaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 06-02-2022 11:35 ]

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:57
Mga1600 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:17:
[...]

.

De mogelijkheid om met Google Home commando’s dingen in en om huis ‘te regelen’ gebruik ik niet - we hebben geen Google Hone devices.
Volgens mij kan dat op dit moment nog niet. Stond een tijdje terug in een artikel, dit komt met een update binnenkort wel beschikbaar.

Maar dan volgens mij ook vanuit huis naar de auto. Via Google Home kun je dan de voorverwarmen aanzetten.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:28:
De app is trouwens een stuk sneller en voorlopig ook stabieler. Echter hebben ze het helaas nog steeds niet voor elkaar dat het % netjes ververst wordt. Eindtijd klopt wel maarja, je wil ook graag het % en bijbehorend geschat bereik (wat nu dus ook niet klopt) graag zien. Dus nog steeds werk aan de winkel!

@ergodyne1 als je lange stukken 120 besluit te rijden... Tja dan gaat het behoorlijk hard met de accu. Dat heeft werkelijk iedere EV dus daarover klagen vind ik een beetje vreemd. Als je bij 100/105 ook zo slecht scoort is het een andere verhaal.
Bij het thuisladen loopt de soc weergave in de app tegenwoordig met sprongetjes aardig in de pas met wat de auto zelf weergeeft. En de app lijkt inderdaad sneller en stabieler, wel blijft hij hangen op 88% terwijl de auto zelf al lang op 90% staat en duurt het een hele tijd (uren) voordat de app ook 90% aangeeft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_K0pO-EzgoOKw0YB3mKp1wSToE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0eVELWDYixemvRqpkf7K4G6.jpg?f=fotoalbum_largeBazzan in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"

• Texie
Ik heb soms last dat de dashboardverlichting naar 200% verlichting gaat alsof de zon schijnt (was vandaag zeker niet het geval). Het aanpassen van de verlichting via het wieltje links naar het stuur werkt dan ook niet.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen. Het enige wat helpt is wachten, maar hier zit ook geen logica in.
Hebben hier meer mensen last van?

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
(jarig!)
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van een XC40 P8 als nieuwe leaseauto. De wagenparkbeheerder heeft er nog eentje op weten te duikelen die in december op kenteken is gezet en daarvoor als demo is ingezet. Inmiddels ben ik dus ook lekker van alles over auto aan het uitvinden en loop dus ook tegen veel dingen aan die ik in de dik 200 pagina's in dit forum zie! Heb nog niet alles doorgelezen, maar aangezien ik al een maand wist dat de auto zou komen ben ik al wel even aan het lezen geweest! De belabberde app had ik mij dus al op voorbereid en valt me eigenlijk daardoor mee, android auto mis ik wel een beetje, met name het voorlezen van whatsapp berichten. Al wordt dat deels opgelost door de pilot assist en stiekem op mn telefoon kijken, maar dat moet ik snel weer afleren...

Ik heb nog wel een paar dingen waar ik niet helemaal uitkom:
- laden gaat echt ongeloofelijk traag aan de openbare laadpalen hier in het dorp. Enerzijds heeft het er misschien mee te maken dat het de bekende Allegro palen zijn, anderzijds heb ik gezien dat er op de documentatie van het meegeleverde laadvloer staat dat het slechts een 1 fase 16a snoer is. De auto geeft ook maar 1 fase aan...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDAtO36TzxpzgzAJVsr0E0FxI24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9L3ZfnUoCWDaatBsIvHE4Nv0.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens de brochure zou er een 4,5 meter lange 16a 3 fase kabel meegeleverd moeten worden. Welke kabel hebben jullie gekregen? Verhalen over de langere kabel heb ik overigens gelezen.
Er ligt ook een boekje in mijn auto van de granny charger, alleen is het snoer nergens te bekennen. Ik weet dat deze heel langzaam laad, maar voor op de camping zou dit best handig zijn. Zou het kunnen dat deze bij mijn auto wel meegeleverd zou moeten zijn aangezien hij dus al uit 2021 is?

- volgens de brochure zou ik stuur- en stoelverwarming moeten hebben, de bediening hiervan heb ik nog niet kunnen vinden. Er staat dat dit tot de standaarduitrusting behoort, zij er P8's zonder deze voorziening?

Over het verbruik kan ik nog niet echt wat zinnigs zeggen aangezien dat nog niet heel representatief is, al die pk's waren veel te leuk, dus het cirkeltje bij rijstijl in de actieradius assistent was voortdurend oranje! 🙈

• Waterblok
Onder aan het scherm staan twee stoeltjes hiermee kan je de stoelverwarming in drie standen regelen.
Het linkerstoeltje heeft ook de bediening van stuurverwarming in drie standen in zich.

• Mga1600
TenaciousR schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:55:
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van een XC40 P8 als nieuwe leaseauto. De wagenparkbeheerder heeft er nog eentje op weten te duikelen die in december op kenteken is gezet en daarvoor als demo is ingezet. Inmiddels ben ik dus ook lekker van alles over auto aan het uitvinden en loop dus ook tegen veel dingen aan die ik in de dik 200 pagina's in dit forum zie! Heb nog niet alles doorgelezen, maar aangezien ik al een maand wist dat de auto zou komen ben ik al wel even aan het lezen geweest! De belabberde app had ik mij dus al op voorbereid en valt me eigenlijk daardoor mee, android auto mis ik wel een beetje, met name het voorlezen van whatsapp berichten. Al wordt dat deels opgelost door de pilot assist en stiekem op mn telefoon kijken, maar dat moet ik snel weer afleren...

Ik heb nog wel een paar dingen waar ik niet helemaal uitkom:
- laden gaat echt ongeloofelijk traag aan de openbare laadpalen hier in het dorp. Enerzijds heeft het er misschien mee te maken dat het de bekende Allegro palen zijn, anderzijds heb ik gezien dat er op de documentatie van het meegeleverde laadvloer staat dat het slechts een 1 fase 16a snoer is. De auto geeft ook maar 1 fase aan...[Afbeelding]
Volgens de brochure zou er een 4,5 meter lange 16a 3 fase kabel meegeleverd moeten worden. Welke kabel hebben jullie gekregen? Verhalen over de langere kabel heb ik overigens gelezen.
Er ligt ook een boekje in mijn auto van de granny charger, alleen is het snoer nergens te bekennen. Ik weet dat deze heel langzaam laad, maar voor op de camping zou dit best handig zijn. Zou het kunnen dat deze bij mijn auto wel meegeleverd zou moeten zijn aangezien hij dus al uit 2021 is?

- volgens de brochure zou ik stuur- en stoelverwarming moeten hebben, de bediening hiervan heb ik nog niet kunnen vinden. Er staat dat dit tot de standaarduitrusting behoort, zij er P8's zonder deze voorziening?

Over het verbruik kan ik nog niet echt wat zinnigs zeggen aangezien dat nog niet heel representatief is, al die pk's waren veel te leuk, dus het cirkeltje bij rijstijl in de actieradius assistent was voortdurend oranje! 🙈
Stuur en stoelverwarming kun je aanzetten door het centrale scherm omhoog te trekken. Dan komt er een menu te voorschijn. Daarop kun je van alles instellen. Ook opzij scrollen naar pagina over parkeer verwarming e.d. Er zijn 3 pagina’s waarop je van alles kunt doen

Je kunt ook het spreekknipje op het stuur indrukken en zeggen: “zet stoelverwarming voorin op 1 (of 2 of 3)” (voor kun je vervangen door bestuurder of passagier)
Idem “zet stuur verwarming op 1 (of 2 of 3)”

In plaats van op het knopje drukken kun je ook Hee Google roepen voorafgaand aan je opdracht. Op dezelfde wijze kun je de temperatuur in de auto aanpassen,achterruitverwarming aanzetten, voorrruitverwarming e.d.

Wat betreft kabels; standaard was inderdaad een 4,5 m 3 fase kabel. Hele ‘vroege’ auto’s kregen de 1 fase granny kabel ook met een gewone schuko stekker. Ik heb die kabel er gewoon bij gevraagd en gekregen.
Met de 3 fase kabel laad je ongeveer 45 km/uur op 11 kw op 1 fase duurt het “eeuwig”

De kabel die jij hebt I fase met een type2 stekker is niet standaard.

Op Volvocars kun je de instrukties van je auto downloaden en je kunt ze ook op het centrale scherm vinden

• Rianata

Rianata

ArnoudN schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Volgens mij kan dat op dit moment nog niet. Stond een tijdje terug in een artikel, dit komt met een update binnenkort wel beschikbaar.

Maar dan volgens mij ook vanuit huis naar de auto. Via Google Home kun je dan de voorverwarmen aanzetten.
Hier moet je een onderscheid maken tussen het geven van commando's van en naar de auto via Google Home. Naar de auto gaat nog niet, want de Volvo API is nog niet voor de EV's vrijgegeven.

Van de auto kun je prima commando's geven naar devices in je huis. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig als je bijna thuis bent je CV het commando te geven om op te warmen (als je niet aan geofencing doet), de lamp op de oprit / in de hal aan moet, zodat er voldoende licht is wanneer je uitstapt, de garagedeur open moet of het hek naar de oprit, etc etc. Dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van de opzet van je smart home, maar prima mogelijk, zolang je een account in je Volvo gebruikt voor GA dat ook bekend is in je smart home omgeving.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Juancho
Mga1600 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Bij het thuisladen loopt de soc weergave in de app tegenwoordig met sprongetjes aardig in de pas met wat de auto zelf weergeeft. En de app lijkt inderdaad sneller en stabieler, wel blijft hij hangen op 88% terwijl de auto zelf al lang op 90% staat en duurt het een hele tijd (uren) voordat de app ook 90% aangeeft.[Afbeelding]Bazzan in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"
Hier dus niet. Percentage klopt wel als je de app opstart maar ga je laden en check je tussentijds ff de voorgang dan klopt er nog altijd niks van. Hij blijft gewoon hangen. De tijd klopt dan wel weer, dat had ik eerst ook niet. Maargoed, er zijn genoeg situaties dat je juist het % wil weten dus jammer dat dat blijkbaar nog steeds niet stabiel en bij iedereen werkt.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Hier dus niet. Percentage klopt wel als je de app opstart maar ga je laden en check je tussentijds ff de voorgang dan klopt er nog altijd niks van. Hij blijft gewoon hangen. De tijd klopt dan wel weer, dat had ik eerst ook niet. Maargoed, er zijn genoeg situaties dat je juist het % wil weten dus jammer dat dat blijkbaar nog steeds niet stabiel en bij iedereen werkt.
Mijn ervaring is dat hij eerst een oudere waarde laat zien, maar na even wachten schiet ie wel door naar de nieuwe waarde. Eigenlijk vergelijkbaar met als je de app helemaal afsluit en weer opent, alleen laat ie dan niet een oude waarde zien maar geen waarde, totdat de huidige waarde is ingelezen.

P8

• Juancho
Montalbano schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Mijn ervaring is dat hij eerst een oudere waarde laat zien, maar na even wachten schiet ie wel door naar de nieuwe waarde. Eigenlijk vergelijkbaar met als je de app helemaal afsluit en weer opent, alleen laat ie dan niet een oude waarde zien maar geen waarde, totdat de huidige waarde is ingelezen.
Bij mij werkt het dus niet zo. App openen en afsluiten of afmelden en weer aanmelden geeft het oude percentage. Vandaag een keer of 5 getest maar dat wordt gewoon niet ververst. Dan krijg je dus rare situaties dat de auto over bijv 30 min klaar is maar het percentage nog op 45% ofzo staat.

Blijf het gek vinden. De eindtijd kunnen ze wel goedkrijgen maar het percentage met een refresh knop/swipe down lukt ze maar niet. Maar nu de auto niet meer laad klopt het percentage wel weer... Dus het kan wel, alleen niet tijdens een laadsessie.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 06-02-2022 23:22 ]

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
(jarig!)
Mga1600 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Stuur en stoelverwarming kun je aanzetten door het centrale scherm omhoog te trekken. Dan komt er een menu te voorschijn. Daarop kun je van alles instellen. Ook opzij scrollen naar pagina over parkeer verwarming e.d. Er zijn 3 pagina’s waarop je van alles kunt doen

Je kunt ook het spreekknipje op het stuur indrukken en zeggen: “zet stoelverwarming voorin op 1 (of 2 of 3)” (voor kun je vervangen door bestuurder of passagier)
Idem “zet stuur verwarming op 1 (of 2 of 3)”

In plaats van op het knopje drukken kun je ook Hee Google roepen voorafgaand aan je opdracht. Op dezelfde wijze kun je de temperatuur in de auto aanpassen,achterruitverwarming aanzetten, voorrruitverwarming e.d.

Wat betreft kabels; standaard was inderdaad een 4,5 m 3 fase kabel. Hele ‘vroege’ auto’s kregen de 1 fase granny kabel ook met een gewone schuko stekker. Ik heb die kabel er gewoon bij gevraagd en gekregen.
Met de 3 fase kabel laad je ongeveer 45 km/uur op 11 kw op 1 fase duurt het “eeuwig”

De kabel die jij hebt I fase met een type2 stekker is niet standaard.

Op Volvocars kun je de instrukties van je auto downloaden en je kunt ze ook op het centrale scherm vinden
Die knopjes met stoeltjes heb ik dus niet. Had dat in de handleiding inderdaad gevonden dat je die op het scherm zou moeten zien. Ook via Google assistent krijg ik de reactie dat het op deze auto niet werkt. Zou het misschien iets software matigs kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ezb8PkLcGoOuCxMmeok6QDn-Nq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vswwWm96pcaRJdw7hK8mzLgr.jpg?f=fotoalbum_large

De laadkabel ga ik morgen dan maar even navragen. Zitten weinig voordelen aan deze kabel denk ik... Op dit moment staat de auto aan de andere kant van de wijk heel traag op 1 fase te laden (hoop ik, percentage blijft onveranderd...) omdat ze hier in de buurt de plekken met laadpaal even gebruiken als opslagplek voor het materieel voor het aanleggen van glasvezel! Super handig!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
TenaciousR schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Die knopjes met stoeltjes heb ik dus niet. Had dat in de handleiding inderdaad gevonden dat je die op het scherm zou moeten zien. Ook via Google assistent krijg ik de reactie dat het op deze auto niet werkt. Zou het misschien iets software matigs kunnen zijn?

[Afbeelding]

De laadkabel ga ik morgen dan maar even navragen. Zitten weinig voordelen aan deze kabel denk ik... Op dit moment staat de auto aan de andere kant van de wijk heel traag op 1 fase te laden (hoop ik, percentage blijft onveranderd...) omdat ze hier in de buurt de plekken met laadpaal even gebruiken als opslagplek voor het materieel voor het aanleggen van glasvezel! Super handig!
1 fase schiet inderdaad niet op. Je hebt wel een 3 fase nodig voor een beetje bijladen.

Overigens zou ik ook om de granny vragen, kun je maar hebben. En als je die hoort te hebben…. Dit soort kabels worden allemaal graag gejat, paar honderd euro waard….

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 10:28
Spanky79 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:05:
[...]

1 fase schiet inderdaad niet op. Je hebt wel een 3 fase nodig voor een beetje bijladen.

Overigens zou ik ook om de granny vragen, kun je maar hebben. En als je die hoort te hebben…. Dit soort kabels worden allemaal graag gejat, paar honderd euro waard….
Zeker vragen die kabel, helaas vond mijn dealer dat het niet bij de auto hoorde :X . Kon hem wel bestellen voor 345 euro... 8)7

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

• okio
Heeft de P6 nieuwere software dan de P8? Ik zie hier soms wat schermen voorbij komen die ik niet ken. Lijken ook iets gedateerd met oranje kleuren etc...

• Venomer
okio schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:47:
Heeft de P6 nieuwere software dan de P8? Ik zie hier soms wat schermen voorbij komen die ik niet ken. Lijken ook iets gedateerd met oranje kleuren etc...
Oranje? Dat moet dan een scherm van een Polestar 2 zijn. :)

• okio
Ok nevermind dan zal dat het wel zijn idd...

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 13:59
Juancho schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:19:
[...]

Bij mij werkt het dus niet zo. App openen en afsluiten of afmelden en weer aanmelden geeft het oude percentage. Vandaag een keer of 5 getest maar dat wordt gewoon niet ververst. Dan krijg je dus rare situaties dat de auto over bijv 30 min klaar is maar het percentage nog op 45% ofzo staat.

Blijf het gek vinden. De eindtijd kunnen ze wel goedkrijgen maar het percentage met een refresh knop/swipe down lukt ze maar niet. Maar nu de auto niet meer laad klopt het percentage wel weer... Dus het kan wel, alleen niet tijdens een laadsessie.
Helemaal mee eens. Precies hetzelfde op onze P2. Het is geen groot probleem maar wel onhandig.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Rianata

Rianata

TenaciousR schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]
Geen idee welk model jij rijdt... maar misschien heb jij geen stoelverwarming? :z

Als je op het scherm uit jouw foto op de drie puntjes rechtsboven klikt, dan zou je in dat menu standaardinstellingen voor o.a. stoel- en stuurverwarming kunnen instellen.

Daarnaast zou je in het overzichtsmenu (een keer home-knop drukken) onderaan in het midden de twee stoeltjes moeten zien en links voor de bestuurder ook een stuur. Door daar op te klikken heb je drie standen / streepjes.

Pagina: 1 ... 56 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"