Dat is toch Volvo onwaardig? Niet echt premium meer. Maar goed zeg verder niets.Mga1600 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Download de prijslijst even dan zie je met eigen ogen wat je voor 45k krijgt. Kort samengevat: een kale P6.
ehm, premium is toch juist dat er net niks op zit voor veel geldSten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Dat is toch Volvo onwaardig? Niet echt premium meer. Maar goed zeg verder niets.
Vraagje over de Flitsmeister app: gaat deze je Google-navi overnemen of is het een aanvulling op de bestaande Google-navi?
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Hoezo Volvo onwaardig? Beetje kakkerige uitspraak mijnsinziens. De P6 Core is kompleet genoeg hoor, kompleter dan de ICE instapversie iig. Alleen enkele minder essentiële rijhulpsystemen zitten er niet op. Daar is prima mee te leven.Sten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Dat is toch Volvo onwaardig? Niet echt premium meer. Maar goed zeg verder niets.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Je kunt beide gebruiken. FM kan op de achtergrond meldingen geven, terwijl je Google Maps gebruikt.ergodyne1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:39:
[...]
ehm, premium is toch juist dat er net niks op zit voor veel geld![]()
Vraagje over de Flitsmeister app: gaat deze je Google-navi overnemen of is het een aanvulling op de bestaande Google-navi?
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Hoe zo onwaardig? Kennelijk vindt jij de P8 van 60k premium en een P6 van 45k niet-premium. Snap ik niet…ik vind het allebei tamelijk ‘nuchtere’ vervoersmiddelen. Een Bentley is premium. Een Rolls ook.Sten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Maar wat is trouwens premium, wie heeft dat bedacht? Ik vind dat zo’n raar begrip! Waarom zou een Audi Q4 premium zijn en de technisch 100% gelijkwaardige VW ID4 niet? Misschien omdat iemand zich blindstaart op het Audi logo of het bijbehorende prijskaartje?
Later dit jaar(?) komt er een kleinere XC20 of XC30. Vind je dat dan bij voorbaat ook Volvo-onwaardig?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik vind het verschil qua prijs gewoon groot. Mag ik? En ja met deze prijs setting ga je meer richting een Skoda ipv een Audi.Mga1600 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Hoe zo onwaardig? Kennelijk vindt jij de P8 van 60k premium en een P6 van 45k niet-premium. Snap ik niet…ik vind het allebei tamelijk ‘nuchtere’ vervoersmiddelen. Een Bentley is premium. Een Rolls ook.
Maar wat is trouwens premium, wie heeft dat bedacht? Ik vind dat zo’n raar begrip! Waarom zou een Audi Q4 premium zijn en de technisch 100% gelijkwaardige VW ID4 niet? Misschien omdat iemand zich blindstaart op het Audi logo of het bijbehorende prijskaartje?
Later dit jaar(?) komt er een kleinere XC20 of XC30. Vind je dat dan bij voorbaat ook Volvo-onwaardig?
Maar wellicht heb ik een verkeerde indruk mbt het Volvo merk.
Bedoel er verder niets mee. Ik wil er gewoon niet te veel van op de weg zien rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door Sten2017 op 28-01-2022 11:00 ]
Die prijs is slim gekozen om met hulp van de subsidiepot meer mooie Volvo's op de weg te krijgen. Prima toch?Sten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik vind het verschil qua prijs gewoon groot. Mag ik? En ja met deze prijs setting ga je meer richting een Skoda ipv een Audi.
Maar wellicht heb ik een verkeerde indruk mbt het Volvo merk.
Bedoel er verder niets mee. Ik wil er gewoon niet te veel van op de weg zien rijden.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Excuus, zo heb ik het niet bedoeld.Vulcan750 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Hoezo Volvo onwaardig? Beetje kakkerige uitspraak mijnsinziens. De P6 Core is kompleet genoeg hoor, kompleter dan de ICE instapversie iig. Alleen enkele minder essentiële rijhulpsystemen zitten er niet op. Daar is prima mee te leven.
Het prijsverschil zit voor het grootste deel (ca 10k) in het accupakket. Hoewel de 4,9 sec van 0-100 heel erg leuk was tijdens de proefrit in de P8, is de P6 met 231 PK ook zeker voldoende om vlot te kunnen rijden.
Verder is de auto wat gevoel en veiligheid betreft net zo "Volvo" als d P8 maar missen er inderdaad rijhulpsystemen en bijvoorbeeld een panoramadak. Ik vind de instapversie al behoorlijk rijk uitgerust in vergelijking met andere merken
Verder is de auto wat gevoel en veiligheid betreft net zo "Volvo" als d P8 maar missen er inderdaad rijhulpsystemen en bijvoorbeeld een panoramadak. Ik vind de instapversie al behoorlijk rijk uitgerust in vergelijking met andere merken
Dat verklaart het dan wel enigzins ja. Natuurlijk was de prijs vlak na de introductie van de p8 ook al met 5k gezakt.Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:14:
Het prijsverschil zit voor het grootste deel (ca 10k) in het accupakket. Hoewel de 4,9 sec van 0-100 heel erg leuk was tijdens de proefrit in de P8, is de P6 met 231 PK ook zeker voldoende om vlot te kunnen rijden.
Ik vind het juist mooi dat het volvo gelukt is om de XC40 op de sepp subsidielijst te krijgen. Heeft voor mij de doorslag gegeven om niet voor bv tesla of Q4 te gaan. De xc40 is nu één van de beste opties om toch nog net subsidie te krijgen (heb uitvoerig vergeleken met VW, hyundai etc). Voor mij is de auto niet kaal uitgerust. En wel premium in rijgedrag, kwaliteit materialen, merk
Onze overweging was hetzelfde. We hebben ook naar rijker uitgeruste auto's als de ID3 of Kona gekeken maar die hebben toch echt een ander comfort in rijden en interieur. Daarnaast vind ik de Volvo gewoon mooier maar dat is persoonlijk.lichtblauw schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:30:
Ik vind het juist mooi dat het volvo gelukt is om de XC40 op de sepp subsidielijst te krijgen. Heeft voor mij de doorslag gegeven om niet voor bv tesla of Q4 te gaan. De xc40 is nu één van de beste opties om toch nog net subsidie te krijgen (heb uitvoerig vergeleken met VW, hyundai etc). Voor mij is de auto niet kaal uitgerust. En wel premium in rijgedrag, kwaliteit materialen, merk
Yep. Ik ook. Zeer uitgebreide enquête. Ik heb er even de tijd voor genomen en alle mij bekende issues gemeld.Texie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:01:
Hebben meerdere mensen deze gekregen van Volvo?
[Afbeelding]
Dit is mijn kans. Ik ga hem zeker invullen.
Aan het eind kan je kiezen of Volvo je mag benaderen voor verdere info over de gegeven antwoorden. Heb ja ingevuld. Ben benieuwd.
+1Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Onze overweging was hetzelfde. We hebben ook naar rijker uitgeruste auto's als de ID3 of Kona gekeken maar die hebben toch echt een ander comfort in rijden en interieur. Daarnaast vind ik de Volvo gewoon mooier maar dat is persoonlijk.
Ik heb nog even getwijfeld om te wachten op de Renault Mégane E-Tech EV60 en te vergelijken met de XC40.
De Mégane zal ongetwijfeld zuiniger zijn en vrijwel evenveel ruimte bieden als de XC40. Toch maar niet gewacht, ik denk dat het te laat zou worden voor de Sepp en ik wilde eigenlijk toch gewoon een XC40.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
+1 Ook een XC40 P6 Core besteld ivm sepp. Als extra het climate pakket (stoel, stuur en warmtepomp) dit ivm range en m’n vrouw accepteert geen auto zonder stoelverwarming. Voor aflevering monteren ze een trekhaak, af fabriek kom dat niet ivm sepp grens. Wachten is begonnen, verwachten oktober. Gezien de sepp als eis heeft levering binnen 18 mnd maak ik me nog niet zo druk.
Voor wie nog problemen heeft met installeren van de Flitsmeister Beta, @mich78 heeft hier de oplossing gevonden en beschreven.
P8
Hi Arnoud, weet je dat zeker? ik heb het net geïnstalleerd in de C40. Het staat dan bovenaan naast Google Maps. Het is dan de keuze Google Maps óf Flitsmeister aan. Of moet ik dan eerst Flitsmeister aanzetten en dan vervolgens weer terug naar het Home-menu en dan Google Maps starten om daarmee te navigeren?ArnoudN schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:47:
[...]
Je kunt beide gebruiken. FM kan op de achtergrond meldingen geven, terwijl je Google Maps gebruikt.
[ Voor 15% gewijzigd door ergodyne1 op 28-01-2022 13:53 ]
Zuiniger zal die Renault misschien zijn maar hij heeft een flink kleinere accu en WLTP van 450km. Dus dat scheelt niets. En hopelijk vindt niemand dit verwaand, maar Renault of Volvo vind ik over het algemeen nogal een verschil qua afwerking, interieur etc.Vulcan750 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:27:
[...]
+1
Ik heb nog even getwijfeld om te wachten op de Renault Mégane E-Tech EV60 en te vergelijken met de XC40.
De Mégane zal ongetwijfeld zuiniger zijn en vrijwel evenveel ruimte bieden als de XC40. Toch maar niet gewacht, ik denk dat het te laat zou worden voor de Sepp en ik wilde eigenlijk toch gewoon een XC40.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 28-01-2022 14:10 ]
Als FM draait kun je via de vierkantjes linksonder naar het homescherm, dan Google Maps opstarten. Toen ik door de trajectcontrole reed kreeg ik een geluidsmelding dat de trajectcontrole was gestart en geëindigd. Het enige jammere is dat de app (actief of op de achtergrond) niet de gemiddelde snelheid in het traject laat zien.ergodyne1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Hi Arnoud, weet je dat zeker? ik heb het net geïnstalleerd in de C40. Het staat dan bovenaan naast Google Maps. Het is dan de keuze Google Maps óf Flitsmeister aan. Of moet ik dan eerst Flitsmeister aanzetten en dan vervolgens weer terug naar het Home-menu en dan Google Maps starten om daarmee te navigeren?
Ik ga het morgen even testen... hoe krijg je meldingen binnen van flitsers dan? zie je wel icoontjes oid of alleen geluidssignalen?ArnoudN schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:09:
[...]
Als FM draait kun je via de vierkantjes linksonder naar het homescherm, dan Google Maps opstarten. Toen ik door de trajectcontrole reed kreeg ik een geluidsmelding dat de trajectcontrole was gestart en geëindigd. Het enige jammere is dat de app (actief of op de achtergrond) niet de gemiddelde snelheid in het traject laat zien.
Ik denk geluidssignalen als de app op de achtergrond draait.ergodyne1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Ik ga het morgen even testen... hoe krijg je meldingen binnen van flitsers dan? zie je wel icoontjes oid of alleen geluidssignalen?
Ik woon in Friesland en werk al twee jaar veel thuis. De kans dat ik een actieve flitser mee maak is dus erg klein. Maar ik hou je op de hoogte
Dat de Renault een kleinere accu heeft (60 VS 70kWh in de P6) klopt, maar als de Renault minder stroom verbruikt is dat geen argument.JTHZZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:09:
[...]
Zuiniger zal die Renault misschien zijn maar hij heeft een flink kleinere accu en WLTP van 450km. Dus dat scheelt niets. En hopelijk vindt niemand dit verwaand, maar Renault of Volvo vind ik over het algemeen nogal een verschil qua afwerking, interieur etc.
Maar verder ben ik het wel met je eens hoor dat de afwerking en materialen van Volvo over het algemeen net even beter zijn. Ik verwacht ook dat later de Volvo een betere inruilwaarde zal houden.
Dat gezegd hebbende vind ik de Renault EV40/60 toch zeker niet verkeerd, en is de EV60 ook zo'n 5k goedkoper. Voor de meeste particuliere kopers is de prijs zeker niet onbelangrijk.
Heb ik ook mijn halve leven gewoond, tegenwoordig in Zwolle...ArnoudN schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Ik denk geluidssignalen als de app op de achtergrond draait.
Ik woon in Friesland en werk al twee jaar veel thuis. De kans dat ik een actieve flitser mee maak is dus erg klein. Maar ik hou je op de hoogte
:strip_exif()/f/image/V7PViSJvBax6C9Qd7eVs3Vu6.jpg?f=fotoalbum_large)
Autoweek lezen in je Volvo
Geen Fotoshop!!!
Had vanmiddag geen tijd om het uit te leggen
Ga naar Tunein -> instellingen -> voorwaarden -> scroll naar beneden -> druk op symbool Facebook -> zoek Google op Facebook -> open Google app -> het gehele internet is via Google zoeken tot je beschikking.
Een adres intypen is mij niet gelukt en een pagina terug lukt ook vaak niet.
Beeld stopt als je gaat rijden, maar keert wel weer terug als je weer stil staat.
Leuk om eens te proberen, maar een telefoon is handiger.
Zou mooi zijn als Volvo dit vrij zou willen geven, technisch is het geen probleem.
[ Voor 39% gewijzigd door J.van.L op 28-01-2022 20:41 ]
Hoe dan?
Zo te zien is er een loophole gevonden in Tunein
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Klopt.guido66 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:30:
[...]
https://www.facebook.com/...3pKRQVg&__tn__=-UK-y0.g-R
Je kunt hiermee zelfs op Facebook en Twitter.
Verbaasde mij ook al maar heb even gekeken en dat is niet echt in vergelijking met wat de meeste mensen hier rijden. Anderzijds als je privé de auto moet aanschaffen, rijd je voor 45k wel echt een mooi dingSten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Krijg je dan een halve auto voor dat geld? Niet normaal toch in vergelijking met de echte 1e P8?
[ Voor 12% gewijzigd door thisisjazz op 28-01-2022 17:56 ]
Dit wil ik ookJ.van.L schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:37:
[Afbeelding]
Autoweek lezen in je Volvo![]()
Geen Fotoshop!!!
Het ziet er niet eens slecht uit.... je weet gewoon dat het technisch kan. Zo jammer dat dit ons niet wordt gegund. Hopelijk ooit een dagguido66 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Helaas niet.
Zie op mijn pc wel dat ik in het Beta programma zit, maar hij is niet beschikbaar voor de Volvo.
Ook als ik in de auto zoek, vind ik hem niet.
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Plugshare werkt wel.Texie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:39:
[...]
Helaas niet.
Zie op mijn pc wel dat ik in het Beta programma zit, maar hij is niet beschikbaar voor de Volvo.
Ook als ik in de auto zoek, vind ik hem niet.
Erg vreemd
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Plugshare is bij mij de enige die nog niet werkt.
Sygic heb ik wel geïnstalleerd, maar doet nog niets.
Update Android Automotive brengt YouTube, Sygic en meer
Het lijkt dat niet zozeer Volvo hierin menig geduld op de proef stelt?
Het lijkt dat niet zozeer Volvo hierin menig geduld op de proef stelt?
Op zich logisch dat het anders is dan wat de meeste mensen hier rijden want de P6 wordt pas sinds een kleine 2 maanden uitgeleverd.thisisjazz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:51:
[...]
Verbaasde mij ook al maar heb even gekeken en dat is niet echt in vergelijking met wat de meeste mensen hier rijden. Anderzijds als je privé de auto moet aanschaffen, rijd je voor 45k wel echt een mooi ding
Als ik dit lees heb ik het gevoel dat ik een hele andere auto besteld heb dan de elektrische XC 40's zoals die hier aanwezig zijn. Wat zijn, behalve het kleinere maar zuinigere accupakket en de beperkte rijhulpsystemen, de verschillen waardoor de P6 core niet te vergelijken is met de P8?
Bij normaal gebruik denk ik dat je weinig verschil zult merken met de P8. De P6 had in september ook mijn voorkeur. Omdat ik geen half jaar wilde wachten en er geen garantie was dat alle bestelde extras ook werkelijk geleverd zouden worden, heb gezocht naar een voorraad auto die aan mijn wensen voldeed. Ik ben erg blij met de P8 en het vermogen is leuk, maar 231PK is meer dan genoeg. Alvast veel plezier toegewenst met de P6.Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Op zich logisch dat het anders is dan wat de meeste mensen hier rijden want de P6 wordt pas sinds een kleine 2 maanden uitgeleverd.
Als ik dit lees heb ik het gevoel dat ik een hele andere auto besteld heb dan de elektrische XC 40's zoals die hier aanwezig zijn. Wat zijn, behalve het kleinere maar zuinigere accupakket en de beperkte rijhulpsystemen, de verschillen waardoor de P6 core niet te vergelijken is met de P8?
Zelf ben ik een hele grote fan van de constante 4 wiel aandrijving van de P8. Dat geeft qua wegligging en besturing een uniek gevoel alsof je op rails rijdt. Dat wil geenszins zeggen dat alleen FWD niet goed is: ik heb laatst heel even gereden in het exemplaar van de dealer in Alkmaar, en dat rijdt prima!Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Op zich logisch dat het anders is dan wat de meeste mensen hier rijden want de P6 wordt pas sinds een kleine 2 maanden uitgeleverd.
Maar zelf zou ik die 4wd wel missen, hoewel ik de meeste van de 54 jaar dat ik mijn rijbewijs heb natuurlijk met 2wd heb rondgereden. Is dat dan samen met de extra pk’s, de toeters en bellen 1/3 van de aanschafprijs extra waard? Dat moet iedereen lekker zelf uitmaken toch? Veel plezier alvast met de P6! Dat komt wel goed….!
Vraagje - Is het mogelijk om de passagiersstoel voor naar voren te kantelen om lange spullen te vervoeren bij de XC40?
Toevallig laatst nodig gehad voor een aantal flinke palen. Maar de rugleuning helemaal naar achteren doen geeft je meer ruimte.helaas niet helemaal plat dus afhankelijk van wat je vervoort moet je even kijken wat het beste is.Rude-Dog schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:40:
Vraagje - Is het mogelijk om de passagiersstoel voor naar voren te kantelen om lange spullen te vervoeren bij de XC40?
Want ook voor voren klappen is niet helmaal plat vanwege het dashboard.
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 28-01-2022 23:44 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Stoel naar achteren blijf je dashboard raken?
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Nee stoel naar voren. Dat past net niet om plat te krijgen. Ik kreeg die palen er alleen maar helemaaal in door de stoel naar achteren te klappen. Maar helemaal plat ga je het niet krijgen.
Heb verder volgens mij problemen met de linker achterband. Had werkelijk nooit meldingen over bandenspanning maar nu al 2x over dezelfde band in 2 weken. Vorige week alles nog op 2.9 bar gezet. En net belt m'n partner dat ze dezelfde melding van dezelfde band weer krijgt. Lijkt me iets met de sensor dan. Maandag als ik toch naar de dealer ga maar even laten nakijken.
Heb verder volgens mij problemen met de linker achterband. Had werkelijk nooit meldingen over bandenspanning maar nu al 2x over dezelfde band in 2 weken. Vorige week alles nog op 2.9 bar gezet. En net belt m'n partner dat ze dezelfde melding van dezelfde band weer krijgt. Lijkt me iets met de sensor dan. Maandag als ik toch naar de dealer ga maar even laten nakijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 29-01-2022 11:18 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hi, vraagje. Hoe doen het als je even een winkel in loopt maar de passagier blijft zitten, bij ons gaat het alarm af ondanks het achterlaten van de sleutel. Ook krijg ik de verwarming niet werkend als de bestuurder weg is gelopen..
P6 MY22
Het is ook een andere auto qua rijgedrag en comfort afhankelijk hoe je het bekijkt. Maar de auto zelf is verder gewoon hetzelfde. Een volkswagen golf instap heb je ook al voor 35k maar een Golf R is bijna het dubbele van die prijs. Uiteindelijk zijn het allebei golfjes. De hele XC40 recharge ervaring ben ik bewust voor gegaan door al die opties. Voor mij was dus een core niets geweest, maar goed vandaar dat die auto ook aanzienlijk duurder is. Uiteindelijk is het persoonlijk en het gaat erom dat jij nu hebt wat je wil en dan heb je voor zo een prijs echt een top autoSupersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Ik gooi hem ook hier ivm de verbruiksperikelen (meer in het p2 topic). Gisteren de bandenspanning gecheckt en het bleek dat m’n banden maar 2.4(!) bar hadden. Na ze te hebben opgepompt naar 3.0 en m’n ritje Delft<>Arnhem weer te hebben gedaan waren mijn cijfers verrassend anders:
:strip_exif()/f/image/qmNtatBQCLTTmslSANxEZJxe.jpg?f=fotoalbum_large)
Eigenlijk een open deur natuurlijk. Maar is het waard om eens te checken. Morgen na de terugweg eens kijken of de cijfers consequent later zijn.
:strip_exif()/f/image/qmNtatBQCLTTmslSANxEZJxe.jpg?f=fotoalbum_large)
Eigenlijk een open deur natuurlijk. Maar is het waard om eens te checken. Morgen na de terugweg eens kijken of de cijfers consequent later zijn.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Dit herken ik van mijn vorige auto. Ik zou eerst even kijken of je geen spijker in je band hebt alvorens je naar allerlei dingen laat kijken.Juancho schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:11:
De aan/uit schakelaar zit in de stoel van de bestuurder. Dus je passagier kan het beste even op de bestuurdersstoel gaan zitten.Hakuna_Matata schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:16:
Hi, vraagje. Hoe doen het als je even een winkel in loopt maar de passagier blijft zitten, bij ons gaat het alarm af ondanks het achterlaten van de sleutel. Ook krijg ik de verwarming niet werkend als de bestuurder weg is gelopen..
Dat alarm lijkt me niet goed. Je sluit de auto toch niet af? Hoe komt dan het alarm erop?Hakuna_Matata schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:16:
Voor verwarming even op de play/pauze knop drukken, dan gaat het infotainment weer aan.
Of met de deur dicht even op de zetel van de bestuurdersstoel drukken.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
De bestuurder zal blij zijn als ie terugkomt en t blijkt dat er iemand op je stoel gedrukt 💩 heeftLancer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:55:
Of met de deur dicht even op de zetel van de bestuurdersstoel drukken.
Ik heb zelf de proefrit in de P8 gedaan en een P6 besteld, omdat ik het prijsverschil voor de 2e motor echt veel te groot vond voor een absurd vermogen wat ik nooit nodig zal hebben. Nu ik de P6 rijdt, merk ik in de praktijk bijzonder weinig verschil met de P8.Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Wat zijn, behalve het kleinere maar zuinigere accupakket en de beperkte rijhulpsystemen, de verschillen waardoor de P6 core niet te vergelijken is met de P8?
En als ik de verhalen over het verbruik van de P8 lees (en wat ik ook op Youtube videos zie: kennelijk is het echt moeilijk onder de 25kwh/100km te blijven met een P8, waar mijn P6 als die opgewarmd is toch vrij makkelijk onder de 20kwh/100km duikt ), lijkt de P6 dus ondanks het kleinere accupakket door het lagere verbruik ook een betere actieradius te hebben.
Gelukt, FM wordt gepushed naar m'n P8.
Of het nu aan een update gelegen heeft, het aan of afmelden of geduld is me nog onduidelijk.
Ook Plugshare en ChargePoint beide als bèta actief in de P8.
Dank voor het delen van alle info.
Of het nu aan een update gelegen heeft, het aan of afmelden of geduld is me nog onduidelijk.
Ook Plugshare en ChargePoint beide als bèta actief in de P8.
Dank voor het delen van alle info.
Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas
Ja mijn dochter van 8 ff op die bestuurdersstoel zetten met de sleutel erbij… 😂Venomer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:55:
[...]
De aan/uit schakelaar zit in de stoel van de bestuurder. Dus je passagier kan het beste even op de bestuurdersstoel gaan zitten.
:strip_exif()/f/image/GUIzVWDF49PRqC0TeytifdFH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag toch eens geprobeerd, werkt super!!(voor nu dan)
Als je op google inlogt met je account zijn al je logins uit chrome beschikbaar(mits je deze synct)
Netflix en disney+ geprobeerd maar werken niet.
[ Voor 14% gewijzigd door over9000 op 29-01-2022 20:45 ]
Dat ziet er best goed uit! Is dit de onofficiele youtube app of nog via de tunein loophole?over9000 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]
Vandaag toch eens geprobeerd, werkt super!!(voor nu dan)![]()
Als je op google inlogt met je account zijn al je logins uit chrome beschikbaar(mits je deze synct)
Netflix en disney+ geprobeerd maar werken niet.
Probleem gevonden in de Android Automotive forum.ArnoudN schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:12:
[...]
Plugshare is bij mij de enige die nog niet werkt.
Sygic heb ik wel geïnstalleerd, maar doet nog niets.
Je moet jezelf wel aanmelden op het Bèta forum voor FM
Tune-inthisisjazz schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:14:
[...]
Dat ziet er best goed uit! Is dit de onofficiele youtube app of nog via de tunein loophole?
Ik had hetzelfde, dacht ook dat het aan de sensor lag, maar er bleek een schroef in te zitten die hem niet lek maakte maar waar langs het heeeel langzaam leeg liep. Had wel een keer een storing op het systeem, maar dan gaan alle 4 de sensoren op hol. als het er 1 is, is de kans groot dat je band ook echt kapot is.Juancho schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:11:
Nee stoel naar voren. Dat past net niet om plat te krijgen. Ik kreeg die palen er alleen maar helemaaal in door de stoel naar achteren te klappen. Maar helemaal plat ga je het niet krijgen.
Tijdje geleden werd er door meerdere personen opgemerkt dat het geluid, met name Spotify, kraakt en hapert. Dit probleem is bij mij, tot mijn grote ergernis, inmiddels verergerd tot meerdere keren per rit. Het geluid kraakt, hapert en vertraagt soms ook, waardoor ik begin te denken dat het een probleem met lte of de buffering is? Het komt ook vaak voor nadat er een nieuw nummer is ingestart. Meer mensen die hier last van hebben?
Ik niet iig. Wel dat mijn C40 klinkt als een diesel als je even een tijdje in de auto zit die stilstaat (zaten gisteren even te macd’en☺️). Denk een of andere ventilator… die contactsensor in de stoel is wel grappig maar als je een paar uur in je auto gaat zitten die stilstaat (als undercover agent ofzo 😂) dan blijft alles (verlichting, etc.) aan staan.WildOne schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:02:
Tijdje geleden werd er door meerdere personen opgemerkt dat het geluid, met name Spotify, kraakt en hapert. Dit probleem is bij mij, tot mijn grote ergernis, inmiddels verergerd tot meerdere keren per rit. Het geluid kraakt, hapert en vertraagt soms ook, waardoor ik begin te denken dat het een probleem met lte of de buffering is? Het komt ook vaak voor nadat er een nieuw nummer is ingestart. Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door ergodyne1 op 30-01-2022 09:27 ]
Ik vermoed dat er geen goed LTE signaal is. Ik weet niet welke provider Volvo gebruikt, maar gezien alle problemen met updaten en vertraging van synchronisatie tussen app en het systeem is dat waarschijnlijk wel de oorzaak.WildOne schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:02:
Dat zal de warmtepomp zijn.ergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Ik niet iig. Wel dat mijn C40 klinkt als een diesel als je even een tijdje in de auto zit die stilstaat (zaten gisteren even te macd’en☺️). Denk een of andere ventilator… die contactsensor in de stoel is wel grappig maar als je een paar uur in je auto gaat zitten die stilstaat (als undercover agent ofzo 😂) dan blijft alles (verlichting, etc.) aan staan.
Die wintersloffen zitten er nog niet zolang op en zijn nieuw. Zou wel pech zijn dan... Maargoed, morgen zal ik de monteur vragen om de band even te checken. Zullen ze vast zo zien en evt vervangen.Persies schreef op zondag 30 januari 2022 @ 02:03:
[...]
Ik had hetzelfde, dacht ook dat het aan de sensor lag, maar er bleek een schroef in te zitten die hem niet lek maakte maar waar langs het heeeel langzaam leeg liep. Had wel een keer een storing op het systeem, maar dan gaan alle 4 de sensoren op hol. als het er 1 is, is de kans groot dat je band ook echt kapot is.
Als je wilt ‘observeren’ zet je de stand kachel evt. aan en druk je lang op de ‘pauze knop’ (die grote ronde knop) en dan komt er een berichtje in beeld en kun je de auto uitzetten.ergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Ik niet iig. Wel dat mijn C40 klinkt als een diesel als je even een tijdje in de auto zit die stilstaat (zaten gisteren even te macd’en☺️). Denk een of andere ventilator… die contactsensor in de stoel is wel grappig maar als je een paar uur in je auto gaat zitten die stilstaat (als undercover agent ofzo 😂) dan blijft alles (verlichting, etc.) aan staan.
Zodra je de rem intrapt start alles weer op.
Even hurken en kijken werkt ook prima. En als je niets vindt, een klein stukje naar voor/achter rijden zodat je de rest ook goed kan zien.Juancho schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Die wintersloffen zitten er nog niet zolang op en zijn nieuw. Zou wel pech zijn dan... Maargoed, morgen zal ik de monteur vragen om de band even te checken. Zullen ze vast zo zien en evt vervangen.
Als het een schroef oid is, steekt men er gewoon een wiek in. Die hoeft niet vervangen te worden, tenzij het in de wang is of echt aan de rand.
Nog geen spoor van 1.9 (OTA) hier ondanks een lange rit gisteren. Hebben anderen het al wel ‘opgevangen’?
Ik ook nog niks maar geen rit van langer dan 30 min gehad deze week. Ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen.Mga1600 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:17:
Nog geen spoor van 1.9 (OTA) hier ondanks een lange rit gisteren. Hebben anderen het al wel ‘opgevangen’?
Ventiel kan ook lek zijn.Juancho schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Die wintersloffen zitten er nog niet zolang op en zijn nieuw. Zou wel pech zijn dan... Maargoed, morgen zal ik de monteur vragen om de band even te checken. Zullen ze vast zo zien en evt vervangen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Venomer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:41:
Ik heb vandaag iets bijzonders met de XC40 P8. Onder de 50 km/u heeft hij vrijwel geen vermogen. Het lijkt alsof je met een benzineauto wilt wegrijden in de 4e versnelling. Boven de 50 km/u gaat hij dan ineens wel als een speer. Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Ik ben halverwege mijn rit nog gestopt om aan de remmen te voelen. Ik heb de auto afgesloten en weer gestart, reset gedaan met de home-knop en de voorruitontwasemingsknop, maar geen soelaas.
Vanmiddag naar de garage...
Helaas… Vandaag is het probleem weer terug.Venomer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Ik ben net terug van de garage. Het bleek dat het gaspedaal defect was. Deze is meteen vervangen en nu is alles weer normaal. Snelle service van Harrie Arendsen Hengelo!
Volvo heeft de dealer gevraagd om het oude gaspedaal op te sturen en ook om de kabelboom te controleren. Daarvoor heb ik vrijdag een afspraak. Maar vandaag dus weer hetzelfde probleem. Het lag dus niet aan het pedaal.
Ik ben benieuwd wat ze ontdekken….
Een andere vraag: maken jullie veel gebruik van het 360graden beeld bij inparkeren? Ik vind de kwaliteit van het beeld zo slecht dat ik er werkelijk niks mee kan.
Zeker weten, altijd! Haarscherp beeld en zelfs in de avond. Heb je je camera's schoongemaakt? Sommigen hier klaagde ook wel eens tijdens de regen etc. Misschien zijn ze viesergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:32:
Een andere vraag: maken jullie veel gebruik van het 360graden beeld bij inparkeren? Ik vind de kwaliteit van het beeld zo slecht dat ik er werkelijk niks mee kan.
Ik kan het niet mooi vinden, het beeld is zo vervormd door de extreem grote beeldhoek. De 360graden camera zit niet op de door mij bestelde P6. Wel een "normale" achteruitrij camera en dat vind ik prima zo.ergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:32:
Ik vind het beeld perfect. Zo handig en gemakkelijk parkeren.ergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:32:
Dat was in het begin ook mijn mening. Blijkbaar maakt je hersenen nieuwe verbindingen aan om er wel mee overweg te kunnen.ergodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:32:
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik gebruik ‘m ook, werkt prima voor me! Je moet alleen oppassen met bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Dat wordt als een onbetekenend rondje weergegeven - logisch want dat is het in doorsnede ook. In zo’n geval schakel ik over op het beeld van de achteruitrijcameraTexie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:38:
[...]
Ik vind het beeld perfect. Zo handig en gemakkelijk parkeren.
Ik vind het helemaal niet fijn bij inparkeren, altijd de achteruit camera aan die overigens in het donker belabberd is. De 360 gebruik ik alleen om bijv. zeker te weten dat je netjes binnen een vak staat, daarvoor is het dan wel weer handig.
Maar eigenlijk is deze 360 view/camera al weer aardig achterhaald. Er zijn ondertussen veel betere/mooiere/handige 360 camera's waar je daadwerkelijk op basis van kwaliteit beeld iets mee kan. Iets voor de volgende generatie Volvo autos dan maar
Maar eigenlijk is deze 360 view/camera al weer aardig achterhaald. Er zijn ondertussen veel betere/mooiere/handige 360 camera's waar je daadwerkelijk op basis van kwaliteit beeld iets mee kan. Iets voor de volgende generatie Volvo autos dan maar
Je kan in het midden console je alarm instellen op beperkt. Dan wordt de bewegingsensor uitgezet (tijdelijk).Hakuna_Matata schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:16:
energodyne1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:32:
Ondanks dat er zeker een kern van waarheid in zit moet je voor de grap ook eens vergelijken met andere implementaties van 360gr view. Niet alleen omhoog, maar ook omlaag vergelijken. Dan zie je dat wat volvo/polestar doen toch echt wel (ver) boven gemiddeld zit. Als je dit al niet werkbaar vindt kan ik je zeggen dat het nog aardig wat slechter kanJuancho schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:53:
Ik vind het helemaal niet fijn bij inparkeren, altijd de achteruit camera aan die overigens in het donker belabberd is. De 360 gebruik ik alleen om bijv. zeker te weten dat je netjes binnen een vak staat, daarvoor is het dan wel weer handig.
Dat gezegd hebbende ben ik ook gewend aan de 360 view. Enigewat ik nog zou willen is dat ie beiden tegelijk toont. Bij achteruit rijdende 360 + rear, en bij vooruit 360 + front. Ik mis heel erg het 'lange afstand' beeld.
Tegelijk van de gelegenheid gebruik makende doe ik even een linkje plaatsen nav mn verbruikspost in het Polestar topic en het hier eerder geplakte verhaal over de bandenspanning. Terugweg ook gedaan met gelijkende resultaten. Zie deze post: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 Topic"
[ Voor 9% gewijzigd door MaxxMark op 30-01-2022 18:12 . Reden: aanvulling nav verbruik ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Nope, 5 uur in de auto gezeten gisteren en vandaag.Mga1600 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:17:
Haha ik ken de 360 van mitsubishi en die van de nissan van kennissen van me nou dan is die van Volvo echt mega goed. Werkt voor mij echt super en ik vind het echt een perfecte optie. Camera en parkeersensoren hebben vrijwel elke auto tegenwoordig. 360 voor een kleine suv is echt super fijn. Altijd strak geparkeerd, hele fijne luxe. Ik gebruik nooit de camera functies.
Polestar heeft volgens mij al eens aangegeven dat deze functie op de roadmap staat. Ik mis dit ook wel om eerlijk te zijn.MaxxMark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:10:
[...]
en
[...]
Ondanks dat er zeker een kern van waarheid in zit moet je voor de grap ook eens vergelijken met andere implementaties van 360gr view. Niet alleen omhoog, maar ook omlaag vergelijken. Dan zie je dat wat volvo/polestar doen toch echt wel (ver) boven gemiddeld zit. Als je dit al niet werkbaar vindt kan ik je zeggen dat het nog aardig wat slechter kan![]()
Dat gezegd hebbende ben ik ook gewend aan de 360 view. Enigewat ik nog zou willen is dat ie beiden tegelijk toont. Bij achteruit rijdende 360 + rear, en bij vooruit 360 + front. Ik mis heel erg het 'lange afstand' beeld.
Tegelijk van de gelegenheid gebruik makende doe ik even een linkje plaatsen nav mn verbruikspost in het Polestar topic en het hier eerder geplakte verhaal over de bandenspanning. Terugweg ook gedaan met gelijkende resultaten. Zie deze post: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 Topic"
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hier vanavond in de app een push melding van nieuwe software gehad. Maar ben nog niet in de auto geweest. Morgenochtend maar eens kijken wat hij doet. P6 plus heb ik overigens.Mga1600 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:17:
Ja toch wel, ik vind het een veilig gevoel als m’n vriend een winkel in stapt en ik blijf zitten om het alarm erop te zetten.. maar dank voor de reacties! (Op de play/pauze knop te drukken voor verwarming en de beveilig op laag te zetten, ik ga beide uitproberen!)JTHZZ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Dat alarm lijkt me niet goed. Je sluit de auto toch niet af? Hoe komt dan het alarm erop?
Voor verwarming even op de play/pauze knop drukken, dan gaat het infotainment weer aan.
P6 MY22
Als je de auto van binnen op slot doet, gaat het alarm er niet op. Als je hem van buiten afsluit gaat ook de "deadbolt" er na 30 seconden op. Dan kom je de auto niet eens meer uit, al zou je dat willen.Hakuna_Matata schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:10:
[...]
Ja toch wel, ik vind het een veilig gevoel als m’n vriend een winkel in stapt en ik blijf zitten om het alarm erop te zetten.. maar dank voor de reacties! (Op de play/pauze knop te drukken voor verwarming en de beveilig op laag te zetten, ik ga beide uitproberen!)
Met beperkte functionaliteit gaat het alarm alleen maar af als de auto verplaatst wordt.
Wat is dit joh? Geitenwollensokken remedie? Als hij al een afspraak heeft en de band blijkt stuk te zijn, dan kunnen ze hem vast daar repareren of vervangen…C.QL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Even hurken en kijken werkt ook prima. En als je niets vindt, een klein stukje naar voor/achter rijden zodat je de rest ook goed kan zien.
Als het een schroef oid is, steekt men er gewoon een wiek in. Die hoeft niet vervangen te worden, tenzij het in de wang is of echt aan de rand.
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Verwijderd
Herkenbaar, zeker sinds een week of 2. Ik merk het vooral bij Tunein en Spotify. Volgens mij inderdaad een probleem met de buffering of je bereik. Maar ik had het 2 dagen geleden ook aan het begin van een telefoongesprek via de audio van de auto, terwijl mijn telefoon vol bereik had.WildOne schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:02:
Vreemd in de auto helaas verder niets te zien, ook niet in het systeem menu...volvo en softwareokio schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Hier vanavond in de app een push melding van nieuwe software gehad. Maar ben nog niet in de auto geweest. Morgenochtend maar eens kijken wat hij doet. P6 plus heb ik overigens.
Deze ochtend geen LTE verbinding🥲
Iemand ook last van?
Iemand ook last van?
Heb je het scherm aan de bovenrand .omlaag getrokken’? Daar hoort het te staan als het binnen is gekomen, niet in het systeem menu.okio schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:03:
[...]
Vreemd in de auto helaas verder niets te zien, ook niet in het systeem menu...volvo en software
Nee, maar laatst wel en een een reset met home knop of ontwasem knop kan een oplossing zijn. Ik heb helaas gemerkt dat de tip van @Juancho om gewoon te wachten het beste werkt als de reset met de ontwasemknop niet helpt.Brekie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:11:
Deze ochtend geen LTE verbinding🥲
Iemand ook last van?
hoe werkt de reset met ontwasemknop? die kende ik nog niet...Alexff schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:15:
[...]
Nee, maar laatst wel en een een reset met home knop of ontwasem knop kan een oplossing zijn. Ik heb helaas gemerkt dat de tip van @Juancho om gewoon te wachten het beste werkt als de reset met de ontwasemknop niet helpt.
Blijf op de ontwasemknop drukken tot het SOS lampje in het plafond rood begint te knipperen.Kammika schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:07:
[...]
hoe werkt de reset met ontwasemknop? die kende ik nog niet...
Ook een fijne dag gewenst...boldg1974 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:30:
[...]
Wat is dit joh? Geitenwollensokken remedie? Als hij al een afspraak heeft en de band blijkt stuk te zijn, dan kunnen ze hem vast daar repareren of vervangen…
Goed om weten dat als je uw ogen opentrekt en eerst eens iets bekijkt ipv meteen de dealer te bellen, je meteen ook een geitenwollensok bent.
Tx!. wat wordt er dan gereset?Venomer schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:17:
[...]
Blijf op de ontwasemknop drukken tot het SOS lampje in het plafond rood begint te knipperen.
Trek t je niet aan.. er zijn nou eenmaal mensen die zichzelf proberen te redden en types die alles uit handen geven en vervolgens in paniek raken als ze een keer wel op zichzelf zijn aangewezenC.QL schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:34:
[...]
Ook een fijne dag gewenst...
Goed om weten dat als je uw ogen opentrekt en eerst eens iets bekijkt ipv meteen de dealer te bellen, je meteen ook een geitenwollensok bent.
Ach jee. Goedemorgen inderdaad. Vergeten.C.QL schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:34:
[...]
Ook een fijne dag gewenst...
En hoe lang moet je hierop drukken? Na een minuut nog niks. Hier ook geen verbinding. Ben die “kinderziektes” nu wel een beetje beu. Wat zit die auto qua elektronica toch brak in elkaar. Zonder internet heb je dus slechte FM ontvangst, geen navigatie.. gewoon waardeloos! Als ze nou zorgen dat CarPlay werkt, dan heb je een goedwerkend systeem. Dat hele aaos kan me gestolen worden.Venomer schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:17:
[...]
Blijf op de ontwasemknop drukken tot het SOS lampje in het plafond rood begint te knipperen.
Dit moet niet te lang aanhouden, anders gaat die (verder heerlijk rijdende) auto gewoon de etalage in.
Nou nou nou.... voor iemand die zichzelf probeert te redden geef je wel redelijk snel op....ik ben een jaar bezig geweestmich78 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:11:
[...]
En hoe lang moet je hierop drukken? Na een minuut nog niks. Hier ook geen verbinding. Ben die “kinderziektes” nu wel een beetje beu. Wat zit die auto qua elektronica toch brak in elkaar. Zonder internet heb je dus slechte FM ontvangst, geen navigatie.. gewoon waardeloos! Als ze nou zorgen dat CarPlay werkt, dan heb je een goedwerkend systeem. Dat hele aaos kan me gestolen worden.
Dit moet niet te lang aanhouden, anders gaat die (verder heerlijk rijdende) auto gewoon de etalage in.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
:strip_exif()/f/image/mDZYrXLX6AhReVOypDnu7DqN.jpg?f=fotoalbum_large)