Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:04
HouseL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Deze functie heb ik al. Als een auto voor mij gaat rijden komt die melding op het dashboard. Leuk als je in de mcdrive staat en niet scherp bent... Draai versie 1.81.
Klopt het dat je een MY22 hebt? Voor de MY21 is die wijziging uitgesteld.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
madhondt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ja, maar als je nadien je browser refresht, dan wordt het weer 1.8.
Vraag is dus, of deze release notes ook voor de MY21 zijn bedoeld.
Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8alVbtse7ZD6tuKYm5Px01H2MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcY7mF8J9Pbfs0U73mZJI5BT.jpg?f=fotoalbum_large

Dus versie 1.9 voor MY21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 02:25
Venomer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Waarom eigenlijk? Het is me totaal niet duidelijk (ga ik Robert zeker vragen) wat het verschil is en waarom er verschil is tussen MY21 en MY22. Zijn toch exact dezelfde auto's met dezelfde software?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:07
Venomer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Ah op die manier. Idd MY22 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:37
Iemand een idee waar die actieradiusverbetering op gebaseerd is? Bepaalde rijomstandigheden...maar welke?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:05
Mga1600 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:04:
Iemand een idee waar die actieradiusverbetering op gebaseerd is? Bepaalde rijomstandigheden...maar welke?
Als je minder hard het pedaal indrukt verwacht hij dat je verder kan rijden _O- oOo

Nee zonder gekkigheid, pretty dissapointing eigenlijk.. ze hadden er beter 1.8.1.1 van kunnen maken.

Dikke auto voor dikke knaken maar de software..
Zou dat scrum board wel een willen zien van hun.. staan twee post-it’s op iedere sprint d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door over9000 op 25-01-2022 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
over9000 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:12:
[...]

Zou dat scrum board wel een willen zien van hun.. staan twee post-it’s op iedere sprint d:)b
"As a Volvo driver, I want to be able to control PA from the steering wheel so I don't crash looking for it in the menus"? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Hahaha, wat een bs updates. Ik ga dat hele update verhaal laten varen, er niet eens meer naar kijken. Er komen echt geen leuke updates voor deze wagen. Had je een auto willen hebben met dikke updates dan had je toch beter een Tesla kunnen nemen. Ik verwacht die Youtube update ook pas over twee of drie jaar… tot die tijd mik ik wel een iPad in de auto, kan ik onderweg ook nog wat kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door ergodyne1 op 25-01-2022 23:39 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:28
ergodyne1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:39:
Hahaha, wat een bs updates. Ik ga dat hele update verhaal laten varen, er niet eens meer naar kijken. Er komen echt geen leuke updates voor deze wagen. Had je een auto willen hebben met dikke updates dan had je toch beter een Tesla kunnen nemen. Ik verwacht die Youtube update ook pas over twee of drie jaar… tot die tijd mik ik wel een iPad in de auto, kan ik onderweg ook nog wat kijken.
Dan reed je wel een pisbak met goedkoop interieur zonder scherm voor je neus maar alleen een mega grote ipad in het midden. Niet te spreken over de saaie looks en dat je de meest niet originele elektrische auto hebt want iedereen heeft er een. Maar! Wel goede updates… nee sorry ik kies dan maar mijn beta xc40 die toch een stuk knapper is dan een kikker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
thisisjazz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 00:06:
[...]

Dan reed je wel een pisbak met goedkoop interieur zonder scherm voor je neus maar alleen een mega grote ipad in het midden. Niet te spreken over de saaie looks en dat je de meest niet originele elektrische auto hebt want iedereen heeft er een. Maar! Wel goede updates… nee sorry ik kies dan maar mijn beta xc40 die toch een stuk knapper is dan een kikker ;)
Ieder zijn eigen 😉

Mijn app van de C40 werkt nu overigens niet.. hoop maar dat ie vol is morgen en helaas kan ik niet alvast timer instellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:36
Venomer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Ik zie dit:

[Afbeelding]

Het begon nou net eindelijk logisch te worden: hoofdversienummer voor OTA updates en dan .x voor updates die via de werkplaats moeten. Nu dus alweer niet logisch want deze ‘1.9’ komt niet via OTA. Ik denk dat ze het misschien nog gaan corrigeren, lijkt bijna een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JTHZZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Het begon nou net eindelijk logisch te worden: hoofdversienummer voor OTA updates en dan .x voor updates die via de werkplaats moeten. Nu dus alweer niet logisch want deze ‘1.9’ komt niet via OTA. Ik denk dat ze het misschien nog gaan corrigeren, lijkt bijna een foutje.
Hoezo komt 1.9 niet via OTA? Waar baseer je dat op?

De OTA's hebben versienummers 1.x. De versies 1.x.y krijg je alleen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ergodyne1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:39:
Ik denk dat jij alle video's van Volvo NL gemist heb omdat je pas net je auto hebt? Zoja.. het klopt idd dat de updates niet veel grote/mooie/nieuwe dingen heeft. Vorig jaar is er gezegd dat de laatste december update de laatste grotere OTA was. Alles wat daarna zou komen...was afhankelijk van de grotere/nieuwe modellen en wat daarvan uitgerold werd naar de XC40/C40. Dat is letterlijk zo gezegd. Ik weet alleen niet of Android 11 bijv. daar buiten staat want dat is natuurlijk een update van Google zelf en niet zozeer Volvo functionaliteit.

Dus dat de 1.9 weinig voorstelt klopt helaas wel met het beeld wat Volvo ons toen voor schetste. Ik heb mijn vraag hierover ook in het rijtje staat voor vrijdag.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 26-01-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Hoezo komt 1.9 niet via OTA? Waar baseer je dat op?

De OTA's hebben versienummers 1.x. De versies 1.x.y krijg je alleen bij de dealer.
Ah ja mijn fout. Dezelfde update wordt bij Polestar als P1.8.2 niet als OTA gedaan maar misschien inderdaad bij Volvo wel en daarom 1.9. Polestar gaf aan dat de volgende OTA P1.9 over een paar weken komt met oa Android 11. Dat is dan bij Volvo misschien 1.10? Of 2.0?

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 26-01-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Vanochtend in de auto geen verbinding met Spotify en andere diensten. Iemand een idee of je dan nog zelf een reset oid kunt doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 14:56

Rianata

Have you played Atari today?

ergodyne1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:29:
Vanochtend in de auto geen verbinding met Spotify en andere diensten. Iemand een idee of je dan nog zelf een reset oid kunt doen?
Ik zou jouw Volvo gewoon laten staan en de motor pakken ;)

(Home) knopje onder je scherm ingedrukt houden om een reset te doen van het multimedia deel van de auto. Kan gerust onder het rijden zelfs. Als dat geen soelaas biedt de ontwazem knop ingedrukt houden tot het SOS lampje begint te knipperen tegen het dakhemel. Dan reset je de communicatie module van de Volvo.

Dit is trouwens meerdere malen al beschreven in dit topic, dus schroom niet om de zoekfunctie te gebruiken 8)

@BartWNL @JackBol @JohnDoe77 @S2000jan is het een idee om dit soort troubleshooting tips in de topic start op te nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Rianata op 26-01-2022 09:45 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 13:02
madhondt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Ja, maar als je nadien je browser refresht, dan wordt het weer 1.8.
Vraag is dus, of deze release notes ook voor de MY21 zijn bedoeld.
Venomer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:44:
[...]
Ik zie dit:
[Afbeelding]
Ja, ondertussen zijn de 1.9 release notes ook voor MY21.
(maar was niet zo op het moment van mijn reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Zit nu bij de dealer (die ene in Zwolle) om de laatste update te krijgen. O.a. vanwege het hoge verbruik. Heb nu 1.8, benieuwd wat de versie zo direct zal worden...

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Release notes voor 1.9 op Volvo site zijn bijgewerkt (my 21) met de inhoud die bij Polestar 1.8..2 genoemd zijn.

Updates in softwareversie 1.9

Actieradiusverbeteringen in bepaalde rijomstandigheden.
Verbeterde tractie op een glad wegdek.
Verbeterde berichten op bestuurdersdisplay over opladen, accustatus en beschikbaar vermogen.
Schatting van actieradius op het bestuurdersdisplay en in-car apps Range Assistant en Google Maps houdt nu rekening met het effect van lage temperaturen op de beschikbare actieradius wanneer de auto niet op stroom was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RFolst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:11:
Zit nu bij de dealer (die ene in Zwolle) om de laatste update te krijgen. O.a. vanwege het hoge verbruik. Heb nu 1.8, benieuwd wat de versie zo direct zal worden...
Let me know! Ik krijg die update volgende week maandag voor hetzelfde issue...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
Juancho schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Let me know! Ik krijg die update volgende week maandag voor hetzelfde issue...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZGS8sR16Jo6SdYqaa4008m0nkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVjp3wti6D3lOW7MoVcxDvSk.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen weer een wat langere rit (60+km) om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Maar even theoretisch, is dit niet net als in het geval van de P2 update een patch op 1.8?
Ik bedoel ze hebben zelf aangegeven dat bijvoorbeeld "voorganger wegrijd feature" in de update van februari zou zitten, en dit zou dan het eerste bedrijf zijn dat software eerder GA maakt dan dat het beloofde ;)
Wellicht omdat het verbruik voor XC40 rijders een grotere kwaal is dan voor P2 rijders, en er heel veel klachten zijn binnengekomen bij Volvo zodat ze besloten hebben dat je hem bij Polestar kan gaan halen en bij Volvo automatisch krijgen.

Overigens las ik wel dat het downloaden enkel gebeurd tijdens het rijden, dus gooi die accu vol en rondjes om de 4g masten gaan rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door over9000 op 26-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Een patch bestaat normaal uit versie 1.8.x. Een overstap naar het volgende cijfer, in dit geval 1.9 zou je officieel moeten lezen als echt een nieuwe update. Daarom verbaas ik me ook weer over het gerommel met getallen nu het juist net duidelijk voor iedereen was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 11:14
Eergisteren een P6 op mogen halen bij Broekhuis Emmen om een dagje proef te draaien in mijn eigen omgeving (Hoogeveen). Dat is zo goed bevallen dat ik gisteren een zwarte P6 Core besteld heb. Fatsoenlijke inruil op mijn huidige auto (Mitsubishi Outlander) gekregen, temeer dar ik de P6 pas ergens in oktober krijg.
Daar ik de auto particulier koop en ik binnen de Sepp regeling wil blijven, is de auto verder basic. Het enige extra is getinte ramen achter.
Ik ben prima tevreden zo. (ik had stiekem wel graag zo'n mooi panoramadak gehad)
Maar je kan niet alles hebben! 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaKn7RXHwZkykwm8ZdlBjeBCF4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAruXGn9Ug6TXmyFHyGGbJov.jpg?f=fotoalbum_large
Het wachten is begonnen....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juancho
Even gejat uit het Polestar topic (Volvo communiceert dit soort dingen dus nooit)... maar er komt weer een nieuwe Maps feature uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwfJFBRWScGxbe3_aYXoBQEO7nQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yYCu5ltyRJDIU9XkchBt62rN.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 26-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
RFolst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben ook heeeeel benieuwd naar de uitkomst van je test.
Ik heb namelijk (ook) het probleem met het hoge verbruik.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
over9000 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
Maar even theoretisch, is dit niet net als in het geval van de P2 update een patch op 1.8?
Ik bedoel ze hebben zelf aangegeven dat bijvoorbeeld "voorganger wegrijd feature" in de update van februari zou zitten, en dit zou dan het eerste bedrijf zijn dat software eerder GA maakt dan dat het beloofde ;)
Wellicht omdat het verbruik voor XC40 rijders een grotere kwaal is dan voor P2 rijders, en er heel veel klachten zijn binnengekomen bij Volvo zodat ze besloten hebben dat je hem bij Polestar kan gaan halen en bij Volvo automatisch krijgen.

Overigens las ik wel dat het downloaden enkel gebeurd tijdens het rijden, dus gooi die accu vol en rondjes om de 4g masten gaan rijden.
Het is nu nog te vroeg maar als de OTA update te lang op zich laat wachten kan je het scherm even resetten door de knop op het middenconsole onderin ingedrukt te houden. Ik kreeg de 1.8 update maar niet destijds en na de reset kreeg ik hem binnen 15 min binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 13:02
RFolst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:49:
[...]
[Afbeelding]
Raar dat je in de garage niet v.1.9.1 heb gekregen, net zoals @juanp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:58:
Een patch bestaat normaal uit versie 1.8.x. Een overstap naar het volgende cijfer, in dit geval 1.9 zou je officieel moeten lezen als echt een nieuwe update. Daarom verbaas ik me ook weer over het gerommel met getallen nu het juist net duidelijk voor iedereen was.
Wat voor gerommel met getallen bedoel je? We gaan toch gewoon van 1.8 naar 1.9? Behalve als je na OTA 1.8 bij de garage een update hebt gehad. Dan ga je van 1.8.1 naar 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zie even door de bomen het bos niet meer…

Is het mogelijk om vanuit je mobiel een route te plannen en dat door te schieten naar de Volvo?
Inclusief de eventuele laadpunten?

Als ik nu een tussenstop erin zet (in de auto) dan pakt ie vaak een laadpaal aan de andere kant van de weg.
Of ik moet goed kijken op mijn scherm, maar dat lijkt me niet wijs als je zelf rijdt.

Voor de rest vind ik (en mijn vrouw) het een geweldige auto.
Inmiddels ook helemaal gewend aan de OPD.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Wat voor gerommel met getallen bedoel je? We gaan toch gewoon van 1.8 naar 1.9? Behalve als je na OTA 1.8 bij de garage een update hebt gehad. Dan ga je van 1.8.1 naar 1.9.
Omdat Volvo van 1.8.1 naar 1.9.2 gaat. Er is nog helemaal geen 1.9(.0) gereleased. Polestar gaat nu naar 1.8.2 en over een paar weken naar 1.9 (en zal dan de wijzigingen van 1.8.2 meenemen).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Rianata schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik zou jouw Volvo gewoon laten staan en de motor pakken ;)

(Home) knopje onder je scherm ingedrukt houden om een reset te doen van het multimedia deel van de auto. Kan gerust onder het rijden zelfs. Als dat geen soelaas biedt de ontwazem knop ingedrukt houden tot het SOS lampje begint te knipperen tegen het dakhemel. Dan reset je de communicatie module van de Volvo.

Dit is trouwens meerdere malen al beschreven in dit topic, dus schroom niet om de zoekfunctie te gebruiken 8)

@BartWNL @JackBol @JohnDoe77 @S2000jan is het een idee om dit soort troubleshooting tips in de topic start op te nemen?
Hahaha, sowieso de keuze tussen auto of Harley is heeel makkelijk hoor ;)

Thanks iig dat je even antwoordde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Laatst online: 27-04 10:37
Ik snap opeens waarom het software systeem zoveel service nodig heeft. Het dient als een vervangend verdienmodel voor de dealers, ter compensatie voor het wegvallen van ander onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Rene schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Omdat Volvo van 1.8.1 naar 1.9.2 gaat. Er is nog helemaal geen 1.9(.0) gereleased. Polestar gaat nu naar 1.8.2 en over een paar weken naar 1.9 (en zal dan de wijzigingen van 1.8.2 meenemen).
Zoals ik al eerder schreef, zijn de OTA updates altijd een versie 1.x. In de werkplaats kun je een 1.x.y krijgen. Dat is zo bij Polestar en ook bij Volvo. Zie ook het screenshot van Polestar dat eerder door iemand gepost werd.
https://tweakers.net/i/fR...DS2jL1Ec.jpg?f=user_large
Daar staat dat 1.8.2 alleen in de werkplaats beschikbaar is en niet via OTA. En dat de wijzigingen later in OTA 1.9 meegenomen worden. Dan heb je toch precies hetzelfde bij Polestar en Volvo?

[ Voor 12% gewijzigd door Venomer op 26-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Zoals ik al eerder schreef, zijn de OTA updates altijd een versie 1.x. In de werkplaats kun je een 1.x.y krijgen. Dat is zo bij Polestar en ook bij Volvo. Zie ook het screenshot van Polestar dat eerder door iemand gepost werd.
https://tweakers.net/i/fR...DS2jL1Ec.jpg?f=user_large
Daar staat dat 1.8.2 alleen in de werkplaats beschikbaar is en niet via OTA. En dat de wijzigingen later in OTA 1.9 meegenomen worden. Dan heb je toch precies hetzelfde bij Polestar en Volvo?
Dat is mijn plaatje, en nee dan heb je niet precies hetzelfde.

Polestar zit nog op versie P1.8 , met dezelfde updates als Volvo, welke naar versie P1.9 is gegaan.

Ik ga nu met mijn P2 van 1.8 --> 1.8.2 (werkplaatsbezoek --> 1.9 (volgende OTA)
Met Volvo ga je dus van 1.8 --> 1.9.2 (werkplaatsbezoek --> 1.9? (volgende OTA) Dan ga je dus of een versie naar beneden, of je krijgt dezelde versie welke in de praktijk verschillend is. (en dan zijn we weer terug bij af en ontstaan dezelfde discussies als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
streamnl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:37:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer…

Is het mogelijk om vanuit je mobiel een route te plannen en dat door te schieten naar de Volvo?
Inclusief de eventuele laadpunten?

Als ik nu een tussenstop erin zet (in de auto) dan pakt ie vaak een laadpaal aan de andere kant van de weg.
Of ik moet goed kijken op mijn scherm, maar dat lijkt me niet wijs als je zelf rijdt.
Nee dit is helaas niet mogelijk. Een wens die al ongeveer een jaar bij Volvo/Google ligt. Maarja, ze hebben al moeite genoeg om de app stabiel te krijgen ;). Het enige dat werkt is dat je 1 bestemming op zoekt op je telefoon/laptop/tablet (je moet wel ingelogd zijn met hetzelfde Google account als in je auto) en die zie je dan terug als je op het zoekvenster klikt van Maps in de auto. Maarja, daar heb je natuurlijk weinig aan want zoeken in de auto gaat net zo snel en goed als op je mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Rene schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Polestar zit nog op versie P1.8 , met dezelfde updates als Volvo, welke naar versie P1.9 is gegaan.

Met Volvo ga je dus van 1.8 --> 1.9.2 (werkplaatsbezoek --> 1.9? (volgende OTA) Dan ga je dus of een versie naar beneden, of je krijgt dezelde versie welke in de praktijk verschillend is. (en dan zijn we weer terug bij af en ontstaan dezelfde discussies als voorheen.
nee volvo heeft er voor gekozen nu al de 1.9 update online te zetten Polestar zal later deze week of weken wel volgen. Ik durf te wedden dat er in sommige garages van Volvo ook een 1.8.2 op een USB stick staat.
Bottom line het is verwarrend omdat toevallig het nu zo gecommuniceerd wordt door P en V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Rene schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Ik geloof niet dat 1.9 OTA gepushed wordt als je 1.9.2 al hebt. Als je in de werkplaats bent geweest loop je voor ten opzichte van de OTA.

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat er in 1.9.2 zit wat niet in 1.9 zit. Want dat is alvast een doorkijkje naar 1.10. (Of 2.0?) Maar eerst wacht ik OTA 1.9 wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04-2024
Dat is zo goed bevallen dat ik gisteren een zwarte P6 Core besteld heb. Fatsoenlijke inruil op mijn huidige auto (Mitsubishi Outlander) gekregen, temeer dar ik de P6 pas ergens in oktober krijg.

Het wachten is begonnen....
@Vulcan750 Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb begin vorige week getekend voor een P6, auto wordt in september geleverd. Nu een week later bij jou is de levering een maand later! Als ik twee weken eerder was geweest met bestellen dan had ik de auto in juni gekregen......gaan de verkopen zo snel of hebben ze de leveringen in z'n geheel wat uitgesteld - realistischer gemaakt?
Mijn Volvo dealer (Buitenweg Naarden) vertelde me dat er vanuit het dealernetwerk binnenkort overleg is met Volvo NL om te kijken of leveringen naar voren kunnen worden gehaald? Geen idee of dit gaat helpen maar zou wel mooi zijn als de auto twee maanden eerder geleverd zou worden.....wishfull thinking? :)

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Ik geloof niet dat 1.9 OTA gepushed wordt als je 1.9.2 al hebt. Als je in de werkplaats bent geweest loop je voor ten opzichte van de OTA.

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat er in 1.9.2 zit wat niet in 1.9 zit. Want dat is alvast een doorkijkje naar 1.10. (Of 2.0?) Maar eerst wacht ik OTA 1.9 wel af.
Lees ik het goed en komt die 1.9 OTA? wanneer kan ik dat verwachten? heb zo weinig zin om weer die auto naar de dealer te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Wolfs XC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:36:
[...]

@Vulcan750 Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb begin vorige week getekend voor een P6, auto wordt in september geleverd. Nu een week later bij jou is de levering een maand later! Als ik twee weken eerder was geweest met bestellen dan had ik de auto in juni gekregen......gaan de verkopen zo snel of hebben ze de leveringen in z'n geheel wat uitgesteld - realistischer gemaakt?
Mijn Volvo dealer (Buitenweg Naarden) vertelde me dat er vanuit het dealernetwerk binnenkort overleg is met Volvo NL om te kijken of leveringen naar voren kunnen worden gehaald? Geen idee of dit gaat helpen maar zou wel mooi zijn als de auto twee maanden eerder geleverd zou worden.....wishfull thinking? :)
Jij ook gefeliciteerd met je mooie P6!
Ik zou het ook zeker niet erg vinden als de auto er wat sneller zou zijn. Verder vind ik het nu ook weer geen probleem, want de afschrijving van mijn Outlander staat nu stil ongeacht of de XC40 in juni komt of december. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ergodyne1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Lees ik het goed en komt die 1.9 OTA? wanneer kan ik dat verwachten? heb zo weinig zin om weer die auto naar de dealer te brengen...
Zie https://www.volvocars.com...otes/c40-recharge/2021w39. Datum is niet precies bekend, maar zal waarschijnlijk volgende week beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ja, die is onderweg. Je zult hem in een paar dagen wel binnenkrijgen. Als je ‘automatisch downloaden’ aan hebt staan zie je op een gegeven moment een tekentje komen rechtsboven op het centrale scherm en je krijgt een berichtje op je telefoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
over9000 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:54:
[...]

nee volvo heeft er voor gekozen nu al de 1.9 update online te zetten Polestar zal later deze week of weken wel volgen. Ik durf te wedden dat er in sommige garages van Volvo ook een 1.8.2 op een USB stick staat.
Bottom line het is verwarrend omdat toevallig het nu zo gecommuniceerd wordt door P en V.
Edit: ik ben de draad kwijt.. laat maar

[ Voor 29% gewijzigd door JTHZZ op 26-01-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Wel veel gissen zo over versies en releases :9

Ik zou met de komst van Android 11 gewoon een major version release doen naar 2.x O-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
JTHZZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Edit: ik ben de draad kwijt.. laat maar
Dan wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest, wat ik er mee bedoel te zeggen dat versie nummers er niet toe doen als ik het goed begrijp is dat major en minor releases als OTA worden aangeboden(durf even niet meer te zeggen wie dat zei hier). Dan heeft Volvo blijkbaar besloten er een minor van te maken zodat iedere Volvo rijder die verbeteringen krijgt.
Bij polestar hebben ze die klachten wellicht wel/niet en hebben ze gekozen voor een update in de garage.

Uiteindelijk zal die versioning helemaal niets zeggen en ik weet persoonlijk ook niet of die twee bedrijven dat wel gelijk op laten gaan.

De communicatie erover is juist omdat ze dus gezegd hadden dat bepaalde features erin zouden zitten, maar om dan dus terug te komen om eerder blijkbaar vonden ze die range issues veel belangrijker om nu de deur uit te hebben. Het blijft allemaal speculeren en dat kom gewoon door uitblijven van regelmatige updates op o.a. social e.d. zoals polestar of andere auto en software leveranciers dat wel doen.
Maar daar zitten we hier toch ook voor, lekker speculeren :9 en uiteraard onze genoegens delen!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:40
Vandaag eens het voorverwarmen getest op lange rit (retourtje zwolle amsterdam) met mijn P6.

Was wel verrast over het verschil wat dat maakt.

Heenweg was dus met koude auto zo'n 112 km (door de polder met een aantal 80km wegen) met zo'n 23kwh per 100km (viel me nog tegen).

Maar terugweg de auto aan de laadpaal, met starttimer aan een gemiddeld verbruik van 17.8kwh gehaald op 93 km/h over 116km. Da's betekent een actieradius op de snelweg van 376km bij 100% en dat bij 5 graden. Was aangenaam verrast.

fyi... alle verbruikers (verwarming op 22, stuurverwarming en stoelverwarming) stonden aan. Heb me qua rijgedrag ook niet ingehouden...

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK14q0IKE3YFMcXYEySq97YAu7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaxdpRWhAfpDsYVNr8eeg6cd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45
Vandaag een lange rit gemaakt van Hilversum naar Emmen e.o.
Totaal 168 km.
Auto 100% geladen en voorverwarmd
P8 - winterbanden 19 inch, warmtepomp

Heenreis:
2-3 graden
Afstand: 168 km
Verbruik: 23,6 kWh/100km
Duur 1:54 uur
Gemiddelde snelheid: 91 km/h

Terugreis:
5-6 graden. De auto heeft een uur stilgestaan en niet voorverwarmd
Afstand: 167 km
Verbruik: 25,9 kWh/100km
Duur 1:56 uur
Gemiddelde snelheid: 90 km/h

Helaas moest ik wel even onderweg laden bij Fastned. Volgens mij had ik op de heenweg wind mee en terug tegen.

(hoe kan ik mijn config standaard onder mijn bericht posten?)

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-05 06:49
Texie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:38:
.

(hoe kan ik mijn config standaard onder mijn bericht posten?)
Onder instellingen in je profiel en dan invullen bij signature (volgens mij)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
ArnoudN schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Onder instellingen in je profiel en dan invullen bij signature (volgens mij)
Klopt

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
over9000 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Dan wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest, wat ik er mee bedoel te zeggen dat versie nummers er niet toe doen als ik het goed begrijp is dat major en minor releases als OTA worden aangeboden(durf even niet meer te zeggen wie dat zei hier). Dan heeft Volvo blijkbaar besloten er een minor van te maken zodat iedere Volvo rijder die verbeteringen krijgt.
[…]
Zucht, nee…

Nog één keer en dan geef ik het op.

De OTA (major release) heeft altijd versienummer 1.x. Ga je naar de garage, dan krijg je mogelijk een 1.x.y. Dat is een tussenversie waar alvast features van de volgende OTA in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Zucht, nee…

De OTA (major release) heeft altijd versienummer 1.x. Ga je naar de garage, dan krijg je mogelijk een 1.x.y. Dat is een tussenversie waar alvast features van de volgende OTA in zitten.
Nee…

De major release is X
De update is versie Y
De workshop patches zijn versie Z

Dus PX.Y.Z is bijvoorbeeld: P1(major).8(update).1(patch)

Volvo heeft nu dus weer een ander update beleid/versie beleid dan Polestar. Waarbij Polestar de nieuwe wijzigingen als patch aanvoert (P1.8.2) en Volvo als update (P1.9).

Zie de uitleg hierzo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqOsjpnsZ4vSpp3UFDoAkAUnqgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2uFlpz3QxTr5mXY8TlJPh5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTWM_Mgc8FSqLU6GkUvi4DDdP2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDkwPGqKfT7evy8Q93u6A9kC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgnW3MZljcO803hlMQCnyo4fGno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ac7cOg6y3rWUuVlFvLJLbfD6.jpg?f=fotoalbum_large

Het zijn dus geen nieuwe features, maar slechts fixes/improvements.

Maar we dwalen nu wel erg af met Polestar logica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Venomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Zucht, nee…

Kalm, kalm tis maar een forum post, strekking is hetzelfde. Laten we lekker door filosoferen totdat we al onze gewenste features erin hebben d:)b
Persoonlijk zit ik op de apps en anders carplay te wachten dan is mijn rijervaring compleet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
Hier ook wisselvalligheid in het verbruik met de P8. Gisteravond met een niet-voorverwarmde wagen vertrokken en met moeite net onder de 30 kWh geraakt. Sinds we de wagen hebben, is dit nog niet veel voorgekomen. Vanochtend dan met een voorverwarmde wagen vertrokken voor hetzelfde traject en nu een verbruik van 20 kWh.
Wat dan wel nog vreemder oogt, is het effectief verminderde percentage van de batterij. Voor beide trajecten was dat evenveeln ondanks het grote verschil in verbruik. Traject is 10km.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Vandaag van Zwolle naar Nieuwegein gereden. 99km. Weggereden met een voorgewarmde auto op 100%, bij aankomst nog 67% over. De terugweg same, met 100% weg en 68% over in Zwolle. Kachel op 20, snelheid rond de 110-115km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Rene schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Nee…

De major release is X
De update is versie Y
De workshop patches zijn versie Z

Dus PX.Y.Z is bijvoorbeeld: P1(major).8(update).1(patch)

[…]
Sorry, daar zat ik verkeerd. 8)7

En nu ga ik lekker wachten op OTA 1.9. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 08:45

Lancer

What the......

Cpt. Peacock schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:37:
Hier ook wisselvalligheid in het verbruik met de P8. Gisteravond met een niet-voorverwarmde wagen vertrokken en met moeite net onder de 30 kWh geraakt. Sinds we de wagen hebben, is dit nog niet veel voorgekomen. Vanochtend dan met een voorverwarmde wagen vertrokken voor hetzelfde traject en nu een verbruik van 20 kWh.
Wat dan wel nog vreemder oogt, is het effectief verminderde percentage van de batterij. Voor beide trajecten was dat evenveeln ondanks het grote verschil in verbruik. Traject is 10km.
Is niet vreemd. Het is maar 10km. Dus heen 3kWh, terug 2kWh verbruikt. Respectievelijk 4% en 3% van de accu. Met afrondingsfouten erbij kan het accupercentage afgerond zomaar op hetzelfde neerkomen. Met een iets andere startpositie (met 90,49% starten en met 89.5% starten zal op het dashboard vertaald worden als 90%) kan het ook zijn dat het verschil op die rit opeens 2% is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Lancer schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:25:
[...]

Is niet vreemd. Het is maar 10km. Dus heen 3kWh, terug 2kWh verbruikt. Respectievelijk 4% en 3% van de accu. Met afrondingsfouten erbij kan het accupercentage afgerond zomaar op hetzelfde neerkomen. Met een iets andere startpositie (met 90,49% starten en met 89.5% starten zal op het dashboard vertaald worden als 90%) kan het ook zijn dat het verschil op die rit opeens 2% is.
In mijn bericht van maandag had ik iets vergelijkbaars maar over een rit van 130 km. Daar scheelde het ondanks hetzelfde verbruik bijna 10% accu. Dat kan toch geen afrondingsverschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Iemand de auto bij de hand en die kan checken of FM ook voor onze wagens beschikbaar is? De Polestar heeft de app namelijk net. Heb zelf de auto niet thuis dus kan niet checken maar ben reuze benieuwd naar hoe het eruit ziet en hoe het geïmplementeerd is in het AAOS systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:44:
Iemand de auto bij de hand en die kan checken of FM ook voor onze wagens beschikbaar is? De Polestar heeft de app namelijk net. Heb zelf de auto niet thuis dus kan niet checken maar ben reuze benieuwd naar hoe het eruit ziet en hoe het geïmplementeerd is in het AAOS systeem!
Volgens mij is het een beta app die getest wordt door een kleine groep. In de AAOS thread staat hier een vaag berichtje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Juancho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:44:
ik heb de auto ook niet thuis, maar in de playstore is de app nog niet beschikbaar voor de Volvo.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Bij mij nu wel, je moet je even in de app als beta gebruiker aanmelden. Een tel later staat het als beschikbaar in de playstore en ik heb het net gepushed naar de auto. Vanavond even checken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xXoYIOUYguaTrou-S61XwE_QKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DDPS1xnH6PlcB7QQKWRUzxuh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:11:
Bij mij nu wel, je moet je even in de app als beta gebruiker aanmelden. Een tel later staat het als beschikbaar in de playstore en ik heb het net gepushed naar de auto. Vanavond even checken!

[Afbeelding]
En hoe meld je je aan als beta gebruiker?

update: Ik kan in google play via mijn browser de app wel vinden en me dan voor beta programma aanmelden, alleen blijft die dan onbeschikbaar voor mijn Volvo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZdLGNTO1aGDfaJh-V0VMemp7K4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZzJccpCkqgJJ5rs5ZWYO1giu.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Kammika op 27-01-2022 11:38 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Probeer eens via je telefoon en dan de FM app in de playstore. Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:40:
Probeer eens via je telefoon en dan de FM app in de playstore. Zo heb ik het gedaan.
Gelukt! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:40:
even specifiek: Ik heb nu op mijn telefoon in de google play store (profielicon aantikken, apps en apparten beheren, beheren, fm app en "aanmelden voor beta kanaal").

Is dat wat je bedoelt? Dan werkt het bij dus niet... want staat nog steeds onbeschikbaar voor Volvocars app bij mij (bovenstaand screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Kammika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:43:
[...]

even specifiek: Ik heb nu op mijn telefoon in de google play store (profielicon aantikken, apps en apparten beheren, beheren, fm app en "aanmelden voor beta kanaal").

Is dat wat je bedoelt? Dan werkt het bij dus niet... want staat nog steeds onbeschikbaar voor Volvocars app bij mij (bovenstaand screenshot)
Ik heb mij aangemeld. Daarna op de computer naar de app store en daar kun je dan zien of hij voor de Volvo beschikbaar is. Ik heb hem daarna direct in de auto geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

(Excuus voor de kwaliteit van sommige plaatjes... gefotografeerd met een telefoon vanaf een oud Android toestel :-) )

Je kunt het zover ik weet en zie alleen via Android als beta tester aanmelden. Op je telefoon ga je naar de app in de playstore en scroll je naar beneden en daar zie je:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6p2V3f.png?1

Vervolgens klik je op Join en dan zul je bovenaan de app pagina in de app store het volgende zien en moet je even geduld hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SvYXefN.png

Vervolgens kun je via een browser naar de play store, zoek je op flits(meister) en zet je filter op VolvoCars Volvo en [TADA] *O* daar staat ie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PB7Ezek.png?1

Ga nu naar je auto en open de play store. Zoek daar op flits(meister) en voila:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WKtlR8u.png?1

Installeren maar :)F :)B

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p83eXOm.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LOsQ4N.png?1

Bij het eerste keer openen van Flitsmeister kan het zijn dat je nog een aanvullende update moet installeren voor Google Automotive App Host:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ks8h7rM.png?1

Tik op Checken op updates en je komt in de app store waar je dat onderdeel kunt updaten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mrVR4FI.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jRlrVIm.png?1

Als dat klaar is dan open je Flitsmeister weer, waarbij je nog toegang moet geven tot locatie, klik daarvoor op Open:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o7dG9kf.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nz9J6sw.png?1

Kies door te tikken op Toestaan bij gebruik van app.

Dat is de gehele installatie en je bent klaar om Flitsmeister op AAOS te gaan gebruiken! oOo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u95MNVi.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vMp5RIS.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s74atdn.png?1

[ Voor 70% gewijzigd door Rianata op 27-01-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
nou... wel aangemeld voor beta programma, maar bij mij blijft die aangeven dat die niet beschikbaar is voor volvocars... wellicht nog niet voor p6 rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:32
Kammika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:58:
nou... wel aangemeld voor beta programma, maar bij mij blijft die aangeven dat die niet beschikbaar is voor volvocars... wellicht nog niet voor p6 rijders?
Werkt hier ook (nog) niet, app vermeld dat het enkele uren kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-04 12:51
Hier ook aangemeld als Beta gebruiker binnen de FM app maar is nog niet beschikbaar voor de P8.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9zC2bbSDMxLCxnLZRzrrVLDOwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r5RpLYQjkEhZPmRDpleWnfyd.jpg?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door eniesten op 27-01-2022 15:21 ]

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:54
eniesten schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:27:
Hier ook aangemeld als Beta gebruiker binnen de FM app maar is nog niet beschikbaar voor de P8.
Ik heb ook een P8 en app was bij mij enkele minuten na het aanmelden beschikbaar in de appstore.

Mocht het toch nog niet werken, dan kun je ook proberen je hier aan te melden: https://www.flitsmeister.nl/beta
Zodra je bent aangemeld krijg je van Flitsmeister een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-04 09:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wq8X1vmoDkbcVAZP-DFD2SO3-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nXsxGJFQxe4tat6caK0Hl82K.jpg?f=user_large

:'(

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
jkottier schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb ook een P8 en app was bij mij enkele minuten na het aanmelden beschikbaar in de appstore.

Mocht het toch nog niet werken, dan kun je ook proberen je hier aan te melden: https://www.flitsmeister.nl/beta
ook deze tip geprobeerd, maar helaas...

is er al een P6 rijder die het succesvol geinstalleerd heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-05 14:36
De P8 is zo snel dat er een speciale FM versie nodig is?

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 10:06
Het is mij nu helemaal duidelijk waarom het verbruik bij sommigen zo hoog is.... _/-\o_ _/-\o_

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
Er komt nog een handleiding om de app te installeren. We zijn iets te ongeduldig. In de thread over AAOS staat meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Kammika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:57:
[...]

ook deze tip geprobeerd, maar helaas...

is er al een P6 rijder die het succesvol geinstalleerd heeft?
Yes bij mij doet hij het
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK8rcZiVQJpDXlfSTx0yodGLvlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qUOl0LzdRaGmG0Pe4lV4RvR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bij mij werkt het ook, heb 3 screenshots in het AAOS topic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Iemand een idee wat dit is (werd vandaag automatisch geïnstalleerd) en wat ik er mee kan (of moet)? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAeV5m-fuzoU7aUf28wLHshcEdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc90kxbh3gjMbghcKXZwHe0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiZ51ajj7XfQUOeUyultr9bZ69Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yNwOro7QVkwm9F6V8zyiEq5.jpg?f=fotoalbum_largeGoogle Automotive App Host

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
@Mga1600 Die komt mee en is vereist voor Flitsmeister

[ Voor 11% gewijzigd door guido66 op 27-01-2022 20:08 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:55:
Iemand een idee wat dit is (werd vandaag automatisch geïnstalleerd) en wat ik er mee kan (of moet)? [Afbeelding]

[Afbeelding]Google Automotive App Host
Zit aan de Flitsmeister app gekoppeld. Wordt automatisch meegeinstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:08:
@Mga1600 Die komt mee en is vereist voor Flitsmeister
O.k., bedankt! Nooit te oud om te leren…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supersass
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
Onze nieuwe P6 is vanaf vandaag in bestelling! Het (lange, hele lange....schatting wk 40) wachten kan beginnen.

Na alle positieve berichten hier over het rijden van de XC40 en de kritische over de software hebben we de knoop doorgehakt. Mijn eerste auto was een 740 Turbo Intercooler en ondanks vele andere auto's na die tijd kijk ik er naar uit om weer in een Volvo te rijden.

Wij willen gebruik maken van de Sepp regeling dus er was weinig te kiezen behalve OF een kleur, OF een climate pakket met warmtepomp, stoel- en stuurverwarming, OF getinte ruiten achter.
Ondanks de mooie kleur Thunder Grey hebben wij toch gekozen voor het comfort van het climate pakket dus het wordt een standaard zwarte kleur.
We krijgen er een Easee laadpaal bij, dat is mooi meegenomen.

Als jullie de komende maanden de bugs in de software blijven melden dan zijn de meeste er hopelijk uit als wij in het najaar onze auto mogen ophalen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RFolst
Zo, vandaag een wat langere rit met 1.9 achter de rug.
Heen: regen, wind tegen, over het algemeen 105 ACC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObE3VBjVzF4LXzZEGUmZ_Tu40ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKq1rV1PGKgDxemq2Ig2eUt0.jpg?f=fotoalbum_large
Terug: droog, wind mee, over het algemeen 105-110 ACC, rechts die rit, links heen en terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5yWWNXrN7mEB39bv-iTo275gNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lNvyQw4xOr8Xh9Z3ywSJNss.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt dat in ieder geval bij mij de auto weer wat zuiniger is dan bij 1.8, vergelijkbaar met 1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:34:
[...]

En hoe meld je je aan als beta gebruiker?

update: Ik kan in google play via mijn browser de app wel vinden en me dan voor beta programma aanmelden, alleen blijft die dan onbeschikbaar voor mijn Volvo:

[Afbeelding]
Bij mij blijft hij ook roepen dat de app niet beschikbaar is voor de auto. Wel aangemeld als beta tester en mail gekregen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
jkottier schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb alleen een iPhone en een Windows 10 pc.
Dank je wel voor deze link. Hopelijk lukt het hiermee.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Supersass schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:51:
Onze nieuwe P6 is vanaf vandaag in bestelling! Het (lange, hele lange....schatting wk 40) wachten kan beginnen.

Na alle positieve berichten hier over het rijden van de XC40 en de kritische over de software hebben we de knoop doorgehakt. Mijn eerste auto was een 740 Turbo Intercooler en ondanks vele andere auto's na die tijd kijk ik er naar uit om weer in een Volvo te rijden.

Wij willen gebruik maken van de Sepp regeling dus er was weinig te kiezen behalve OF een kleur, OF een climate pakket met warmtepomp, stoel- en stuurverwarming, OF getinte ruiten achter.
Ondanks de mooie kleur Thunder Grey hebben wij toch gekozen voor het comfort van het climate pakket dus het wordt een standaard zwarte kleur.
We krijgen er een Easee laadpaal bij, dat is mooi meegenomen.

Als jullie de komende maanden de bugs in de software blijven melden dan zijn de meeste er hopelijk uit als wij in het najaar onze auto mogen ophalen :)
Gefeliciteerd! Mijn 25/1 bestelde P6 (zwart + getinte ramen achter) wordt in oktober verwacht. Sepp aanvraag heb ik al ingediend. We moeten wel veel geduld hebben, maar dan krijg je ook wat! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
Hebben meerdere mensen deze gekregen van Volvo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/473fyTx-PY98pcEcKy671xL9Qcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOOikcfVoQ9VT6czEu3qitK6.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is mijn kans. Ik ga hem zeker invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Vulcan750 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Gefeliciteerd! Mijn 25/1 bestelde P6 (zwart + getinte ramen achter) wordt in oktober verwacht. Sepp aanvraag heb ik al ingediend. We moeten wel veel geduld hebben, maar dan krijg je ook wat! :P
Ik dacht dat SEPP geldt voor autos van max 45k of is de xc40 recharge inmiddels heel goedkoop geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Texie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Jou al wel gelukt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqu_dgj2PAFU4ZQYvkPK9912uD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDTDg2em23wKSIITrGVRcplH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Texie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:54:
[...]

In Windows kun je ook de Google playstore openen met je Google account en in iOS kun je er zelfs een app voor downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Bij mij blijft hij ook roepen dat de app niet beschikbaar is voor de auto. Wel aangemeld als beta tester en mail gekregen,
niks veranderd, maar waar gisteren de app "niet compatible met mijn apparaat" was, kon ik vanochtend wil installeren in mijn P6 (gewoon vanuit google play in de auto)...

kennelijk kwestie van geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Mga1600 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:51:
[...]

In Windows kun je ook de Google playstore openen met je Google account en in iOS kun je er zelfs een app voor downloaden.
[/quote]
Ik kan wel op mijn Windows PC op installeren klikken, maar Volvo is nog grey-out. In de auto kon ik hem nog niet vinden.

Is het iemand al gelukt zonder een Android telefoon?

[ Voor 39% gewijzigd door Texie op 28-01-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supersass
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
thisisjazz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Ik dacht dat SEPP geldt voor autos van max 45k of is de xc40 recharge inmiddels heel goedkoop geworden
Klopt, de XC 40 P6 is net onder de grens van 45k geprijsd waardoor hij nog binnen de SEPP regeling valt. Veel automerken hebben datzelfde gedaan met o.a. de Polestar 2 Single, Kia EV6, Hyundai Ioniq5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Texie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:50:
[...]

[/quote]
Ik kan wel op mijn Windows PC op installeren klikken, maar Volvo is nog grey-out. In de auto kon ik hem nog niet vinden.

Ik heb destijds de ‘per ongeluk’ versies van flitsmeister en ABRP succesvol vanaf mijn iPad kunnen installeren in de auto (en ook de betaversie van Audiowagon) . Dus ja, dat gaat in principe echt. Ik heb verder geen Android apparaten.
Nu heb mij aangemeld als betatester en heb ik de Flirsmeister betaversie in de Google-playstore staan als geïnstalleerd maar wel met een kruisje.bij Volvo..
Dat kruisje stond er bij mij al bij de ‘per ongeluk versie’ maar dat krijg ik niet weg. Sterker nog, als ik een app in de auto de-installeer blijft hij in de playstore gewoon als geïnstalleerd aanwezig in MyApps en is daar niet te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Texie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:50:
[...]

[/quote]

Check deze link, meld je aan met het zelfde account als in je auto en volg de stappen. Punt is dat jou app in de playstore volgens mij nog geen Beta versie is van FM. Door je aan te melden wordt dit wel de Beta versie waardoor je de Volvo kunt kiezen. Ga vervolgens naar je auto open je playstore en zoek en installeer de app host en FM. d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Supersass schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Klopt, de XC 40 P6 is net onder de grens van 45k geprijsd waardoor hij nog binnen de SEPP regeling valt. Veel automerken hebben datzelfde gedaan met o.a. de Polestar 2 Single, Kia EV6, Hyundai Ioniq5
Krijg je dan een halve auto voor dat geld? Niet normaal toch in vergelijking met de echte 1e P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Krijg je dan een halve auto voor dat geld? Niet normaal toch in vergelijking met de echte 1e P8?
Download de prijslijst even dan zie je met eigen ogen wat je voor 45k krijgt. Kort samengevat: een kale P6.

Pagina: 1 ... 52 ... 316 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"