je moet die zeekr niet vergelijken met de PA en ACC op je huidige volvo als je nu een nieuwe bestelt.YvoK schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 08:04:
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe leaseauto als opvolger van mijn MY23 single engine. Gisteren heb ik een proefrit gemaakt in een Zeekr 7X. Ik vond het een ontzettend fijn rijdende auto, de pilot assist (of hoe het bij Zeekr ook heet) vond ik ook erg goed, netjes vloeiend over de provinciale wegen waar mijn Volvo bij overgangen en bochten meestal nukkig is en je er als bestuurder een beetje mee moet vechten. Stoelen zitten goed, mooie materialen, achterin een zee van ruimte.
Maar die spraakassistent.... Die is echt dramatisch slecht. Geen enkel adres krijg je goed in de navigatie, de radio op een andere zender zetten lukt niet. Alleen de temperatuur regelen en de stoelverwarming aan/uit ging wel goed. Dan merk ik toch wel hoe ge/verwend ik ben geraakt met de Google-integratie in onze auto's.
Ik weet het nog niet, het zou toch wel eens een dealbreaker kunnen zijn voor me. Hebben anderen een zelfde eervaring?
Nieuwe volvo's die je nu besteld hebben een sterk verbeterd sensor platform en heeft ook nieuwe features zoals lane change assist en zo.
Is nog vrij recent, dus er zijn ook nog geen reviews van die nieuwe versie en ik vermoed dat je ook nog niet kan proefrijden in die modellen, maar zou dat zeker even uitproberen als je verder wel blij met je (X)C40. Als je nu besteld is dat wel wat je krijgt en dat zal ongetwijfeld betere ervaring dat je huidige auto zijn qua hulpsystemen
[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 29-09-2026 08:27 ]