Blijkbaar is de software-carrousel begonnen. Ben benieuwd of ik er bij zit. De vorige OTA-ronde werd bij mij niet aangeboden. Ook nog geen spoor van Gemini.Venomer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:46:
Het is nog geen drie weken na release-datum, maar blijkbaar begint de OTA toch al. Op een ander forum zag ik ook al meerdere meldingen.
In mijn XC40 vertelde Gemini dat DrBOB niet goed geluisterd heeft naar wat Gemini vertelde.DrBOB101 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:15:
[...]
Nog een mooie gevonden om Gemini te vragen, die we kunnen proberen met z’n allen: “wat is volgens de auto de maximale capaciteit van de accu?”
Bij mij wordt 77,1 kWh teruggerapporteerd. Volgens Gemini komt deze informatie van de auto zelf en gaat het om de netto beschikbare capaciteit.
Mijn auto is een XC40 SMER MY2024, 83 kkm. Nieuw was dat bruto 82 kWh, netto 79 kWh. Dus 97,6% over.
Wat geeft deze vraag bij jullie terug?
Toelichting: Gemini vertelde mij dat de accucapaciteit 78,75 kWh is. Gemini vertelde mij ook dat de huidige capaciteit 32,15 kWh is wat overeenkomt met 41% laadpercentage.
De Hanterill app vertelt mij dat de capaciteit 92,6% is en de garage houdt het op 93%.
Euhhh, graag gedaan @tukker999. Zie mijn gelinkte filmpje wat Gemini zei.tukker999 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:06:
[...]
In mijn XC40 vertelde Gemini dat DrBOB niet goed geluisterd heeft naar wat Gemini vertelde.
Toelichting: Gemini vertelde mij dat de accucapaciteit 78,75 kWh is. Gemini vertelde mij ook dat de huidige capaciteit 32,15 kWh is wat overeenkomt met 41% laadpercentage.
De Hanterill app vertelt mij dat de capaciteit 92,6% is en de garage houdt het op 93%.
Netto 77,1 nu van 79 kWh oorspronkelijk is toch echt 97,6%. Ik claim niet dat dit gelijk is aan SOH wat via een uitgebreidere(?) test gedaan wordt.
Als je trouwens om de SOH vraagt krijg je als antwoord dat die gegevens niet beschikbaar zijn.
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"