Hahaha, precies zoals ik hem op 27 juli 2025 er op had geplakt met Paint Shop Pro:doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:27:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-neus-nieuwe-kont-en-nieuw-infotainment-voor-volvo-ex40-xc40-en-ec40/ daar is ie dan! ik vind 'm erg goed gelukt. Oogt meteen meer bij de tijd door voornamelijk de achterlichten en het infotainment. Ook is het nagenoeg dezelfde prijs gebleven (op volvocars kan je hem al configureren) en hebben ze de plus europa edities behouden.
Tranquility in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Ik vind de nieuwe neus en achterkant op zich wel mooi, maar het blijft ondertussen wel allemaal gedateerd. Had er dan ook echt een nieuw interieur ingestopt en de middentunnel verwijderd, maar dat zal bij de huidige construktie waarschijnlijk niet kunnen. Ze hadden de achterlichtunits veel eerder, al bij de eerste facelift, moeten moderniseren, net zoals bij de C40.
Maar iedereen wachtte eigenlijk op een echt nieuwe EX40/50 die op een nieuw platform komt te staan. Van onze auto is immers toch wel bekend dat deze niet echt efficient met energie omgaat.
Als ik nu zou gaan upgraden, zou ik toch wel een EX40/50 op een nieuw voor EV ontwikkeld platform willen hebben. Maar ik heb nog twee jaar met de extra garantie dus hopelijk is er tegen die tijd een echte vervanger.