• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:27:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-neus-nieuwe-kont-en-nieuw-infotainment-voor-volvo-ex40-xc40-en-ec40/ daar is ie dan! ik vind 'm erg goed gelukt. Oogt meteen meer bij de tijd door voornamelijk de achterlichten en het infotainment. Ook is het nagenoeg dezelfde prijs gebleven (op volvocars kan je hem al configureren) en hebben ze de plus europa edities behouden.
Hahaha, precies zoals ik hem op 27 juli 2025 er op had geplakt met Paint Shop Pro:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQf-Povz5sRIug8XuKRyzQ9RoB8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nvrysLjcybEbLgknHSvvIi9Y.jpg?f=user_large
Tranquility in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"

Ik vind de nieuwe neus en achterkant op zich wel mooi, maar het blijft ondertussen wel allemaal gedateerd. Had er dan ook echt een nieuw interieur ingestopt en de middentunnel verwijderd, maar dat zal bij de huidige construktie waarschijnlijk niet kunnen. Ze hadden de achterlichtunits veel eerder, al bij de eerste facelift, moeten moderniseren, net zoals bij de C40.
Maar iedereen wachtte eigenlijk op een echt nieuwe EX40/50 die op een nieuw platform komt te staan. Van onze auto is immers toch wel bekend dat deze niet echt efficient met energie omgaat.

Als ik nu zou gaan upgraden, zou ik toch wel een EX40/50 op een nieuw voor EV ontwikkeld platform willen hebben. Maar ik heb nog twee jaar met de extra garantie dus hopelijk is er tegen die tijd een echte vervanger.

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

MicroStar_NL

Knowledge is power

Tranquility schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:40:
[...]

Hahaha, precies zoals ik hem op 27 juli 2025 er op had geplakt met Paint Shop Pro:
Ik wist niet dat je bij het Volvo interieur team zat :D

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 5.1.17

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

Ik vind de nieuwe neus en achterkant op zich wel mooi, maar het blijft ondertussen wel allemaal gedateerd. Had er dan ook echt een nieuw interieur ingestopt en de middentussel verwijderd,
Goh, grappig hoe smaken verschillen niet? ik vind dit soort interieurs juist een verademing ten opzichte van alle moderne klinische interieurs. Dit is voor mij echt chique... ik ben overigens <30 jaar oud, misschien dat dat ergens mee weegt?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:42
[...]

Maar iedereen wachtte eigenlijk op een echt nieuwe EX40/50 die op een nieuw platform komt te staan. Van onze auto is immers toch wel bekend dat deze niet echt efficient met energie omgaat.
Alles hangt af van stroomlijn en frontaal oppervlak. Als je goed kijkt doen nieuwe EV's met zelfde silouet (IX3 oa) het helemaal niet zo veel beter dan een EX40 qua verbruik. Ik vind de nieuwe achterlichten overigens wel mooi.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Tranquility
doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:49:
Goh, grappig hoe smaken verschillen niet? ik vind dit soort interieurs juist een verademing ten opzichte van alle moderne klinische interieurs. Dit is voor mij echt chique... ik ben overigens <30 jaar oud, misschien dat dat ergens mee weegt?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind die minimalistische interieurs, zoals die van de EX30, ook niks. Maar een beetje moderner had wel gekund en zeker een iets groter scherm. Met dat laatste is met deze facelift inderdaad aan voldaan. Ben ook zeker nog blij met mijn MY24. En ik ben 60> dus kan het huidige interieur zeker nog wel waarderen. Maar het komt allemaal gewoon erg laat en had dit bij de eerste facelift al moeten gebeuren, net als de naamsverandering naar EX40.

Nu wist ik wel dat er een gefacelifte XC40 hybride zou komen, maar ook de volledig elektrische EX40 had ik echt niet (meer) verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 10-09-2026 13:56 ]

• Tranquility
caspervc schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:50:
Ik vind de nieuwe achterlichten overigens wel mooi.
Ja, die zijn zeker erg mooi. Hadden dus al met de eerste facelift erop moeten komen.

• doebbalapoent11
  • Nu online
Tranquility schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:53:
[...]

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind die minimalistische interieurs, zoals die van de EX30, ook niks. Maar een beetje moderner had wel gekund en zeker een iets groter scherm. Met dat laatste is met deze facelift inderdaad aan voldaan. Ben ook zeker nog blij met mijn MY24. En ik ben 60> dus kan het huidige interieur zeker nog wel waarderen. Maar het komt allemaal gewoon erg laat en had dit bij de eerste facelift al moeten gebeuren, net als de naamsverandering naar EX40.

Nu wist ik wel dat er een gefacelifte XC40 hybride zou komen, maar ook de volledig elektrische EX40 had ik echt niet (meer) verwacht.
fair, al vind ik het scherm (op basis van de specs) wel groot genoeg ogen, in mijn renault voorloper heb ik iets minder dan de helft van het formaat, en dat werkt helemaal prima met apple carplay. Een groot scherm is handig als de auto erop gemaakt is, maar ik kan dit formaat ook echt wel waarderen.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Venomer schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:22:
Naar aanleiding van de post van @Mga1600 : Wie heeft er al Gemini in zijn auto? En als we toch bezig zijn: wie heeft er al Apple Music in zijn auto?

Ik:
Gemini: nee
Apple Music: nee
Gemini: Ja, sinds gisteren
Apple Music: Ja, sinds 5 augustus. Als ik hem in de store bekijk zegt hij nu wel dat hij niet (meer) werkt op mijn device, maar hij doet het helemaal prima.

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
Maar betekent deze verse facelift nu ook dat er OF geen EX50 aankomt OF dat die EX50 echt iets heel anders zal zijn? Meer een EV-station ofzo?

• doebbalapoent11
  • Nu online
YvoK schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:05:
Maar betekent deze verse facelift nu ook dat er OF geen EX50 aankomt OF dat die EX50 echt iets heel anders zal zijn? Meer een EV-station ofzo?
heel definitief kan ik het niet zeggen, maar daar zal het wel op neerkomen natuurlijk. deze nieuwe onderdelen maken ze niet om er maar een jaartje mee te doen. De EX50 zou ook voornamelijk vervangend zijn op de USA markt, dus ik gok dat het meer een tussenmaat tussen de huidige 40 en 60 zal zijn. Gezien de markt in de USA meer eisen heeft qua ruimte
Pagina: 1 ... 384 385 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"