• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:30
Tranquility schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:39:
[...]
Meteen de vraag aan @danslo : ervaar jij ook issues met Spotify, of gebruik je dat niet?
Ik gebruik eigenlijk aleen YT Music. Maar ik wil het wel even installeren/uitproberen, hoe reproduceer ik het probleem? :P

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

-Vasa- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:29:
Best vervelend gedrag van de wagen meegemaakt deze dag.
Om te beginnen al om 2 uur 's nachts een melding dat de koffer niet vergrendeld is. (Al was de wagen gisteren rond 15:00 geparkeerd en ben ik er niet meer aangekomen.

En dan ook nog eens deze ochtend de voorverwarming die niet is uitgevoerd terwijl het toch 4 graden was buiten. (En de timer was niet verwijderd voor de verandering)
Soms heeft de software kuren inderdaad, maar dat is al vanaf dat ik de auto heb en gebeurt naar verhouding heel zelden.
ik heb dat ervaren in meldingen dat de auto offline is (en niet was), dat de auto in gebruik was terwijl die afgesloten geparkeerd stond, kofferbak open terwijl die dicht zat, een ekele keer werken timers niet (waardoor ik nu ook even check 20 minuten voor vertrek of preconditioneren echt gestart is, zou niet nodig moeten zijn) etc etc.

Gelukkig is het altijd maar kortdurend, een heel enkele keer enkele dagen.
De langstdurende storing was dat na terugkomst over de belgisch nederlandse grens de LTE wegviel en vervolgens 2 maanden lang niet meer naar LTE terug wilde.
Ik heb toen via het online account van de internet aanbieder T-Mobile (meen ik uit het hoofd) benaderd met een klacht, 3 dagen later was LTE terug.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
danslo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:44:
Ik gebruik eigenlijk aleen YT Music. Maar ik wil het wel even installeren/uitproberen, hoe reproduceer ik het probleem? :P
Dank voor het aanbod maar het is niet echt te reproduceren. Het gebeurt gewoon opeens dat Spotify niet start en dat soms de balk met de playknop ontbreekt. Ook zie je dan geen info, ook niet op Open Radio, e.d. en staat er info wordt geladen wat wordt gevolgd door een foutmelding alsof er geen verbinding is, die er gewoon wel is (LTE) en de app, e.d. gewoon werkt. Geen pijl op te trekken.

Wat dat betreft jammer dat ik de update nog niet heb gekregen, want ik heb ondanks de nieuwe IHU en UX nog niet het nieuwe cluster. Die zou met de volgende update meekomen werd mij toen in Nijverdal verteld.

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 11:33
marcel_76 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:00:
[...]
Thanks, wist niet dat het perse aan Eneco lag. Misschien ook vanwege de Eneco slim laden app die gebaseerd is op een andere app (weet de naam niet meer staat in dit topic ergens) die ook de Volvo niet ondersteund. Maar heb de laadpaal (nog) niet gekoppeld aan het netwerk.

Maar goed met universele APIs (ik zeg ook niet dat Volvo perse de schuld is) zou het denk ik veel makkelijker zijn voor app makers en auto makers om mogelijkheden te bieden.
Eigenlijk hoef je helemaal niet met de auto te communiceren, met de paal is al afdoende.

De paal "weet" de status van de auto (krijgt hij via de extra pinnetjes). De paal kan ook de maximum stroom communiceren, en het aantal te gebruiken fases (1 of 3).

Ik gebruik die eneco app i.c.m. de paal, en dat werkt goed genoeg. Jammer dat hij de laadstroom niet kan regelen, anders kon hij er wat meer zonnestroom in stoppen.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:17
Om te beginnen al om 2 uur 's nachts een melding dat de koffer niet vergrendeld is. (Al was de wagen gisteren rond 15:00 geparkeerd en ben ik er niet meer aangekomen.

En dan ook nog eens deze ochtend de voorverwarming die niet is uitgevoerd terwijl het toch 4 graden was buiten. (En de timer was niet verwijderd voor de verandering)
Die kofferbak vergrendeling komt bij mij helaas ook om de zoveel tijd voor bij. Heb wel een keer getest: De melding is vals, want de koffierbak zat nog steeds op slot...

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:07
Kammika schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:30:
[...]

Die kofferbak vergrendeling komt bij mij helaas ook om de zoveel tijd voor bij. Heb wel een keer getest: De melding is vals, want de koffierbak zat nog steeds op slot...
Voor de ramen is er een reset, dat helpt wel eens. Zou er geen reset voor de kofferbak zijn?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:44
Ik heb vanmorgen de email met de aankondiging van Car UX gekregen. Mijn XC40 is MY21.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:20
Hier zonet de update ook binnengekregen en maar meteen gestart in de hoop dat het allemaal wat stabieler is geworden (MY23).

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2026.2.1)

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:56
Venomer schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:48:
Ik heb vanmorgen de email met de aankondiging van Car UX gekregen. Mijn XC40 is MY21.
Vanmorgen ook de mail
Het weekend al in de display de melding.
Ook Xc40 my21

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:50:
Hier zonet de update ook binnengekregen en maar meteen gestart in de hoop dat het allemaal wat stabieler is geworden (MY23).
Hier nog niets, MY23

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:16

Ik kreeg die melding van de koffer gisteren ook, in Home Assistant zag ik echter dat deze gewoon gesloten was dus duidelijk een bug in de Volvo app.

Deze morgen waren de achterruit en de zijspiegels ook nog volledig beslagen, ondanks ik 20 min voordien de climatisatie had gestart. Stuur- en zetelverwarming deden het dan weer wel. Straks maar eens nakijken of die optie weer uitstaat of de auto weer eenzijdig beslist had dat het niet nodig was. Door de camera achteraan kon ik ook niets zien dus moest zo goed als blind achteruit van de oprit...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:06
Vandaag op de A2 op volle snelheid ineens een crash van mn systeem. Alle schermen op zwart en hij begon te rebooten.. Eerste keer sinds installeren 5.0.5. Heb ik bij vorgige versies nog nooit meegemaakt..
(SMER MY24)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Childofbodom schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:50:
Vandaag op de A2 op volle snelheid ineens een crash van mn systeem. Alle schermen op zwart en hij begon te rebooten.. Eerste keer sinds installeren 5.0.5. Heb ik bij vorgige versies nog nooit meegemaakt..
(SMER MY24)
ik wel, vorig jaar september in 1 rit twee maal, en de reboot duurde toen per keer bijna 15 minuten.
Dat was twee OTA versies voor 3.2.24.
Dealer heeft toen mijn volledige software vervangen, omdat vermoedelijk bij een OTA wat bestanden niet helemaal correct binnengkomen waren (dat zegt de dealer dus) .
Daarna was het inderdaad over en niet teruggekomen.

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04
Ik heb een uurtje geleden de update melding gekregen in de app voor mijn my23 C40.
Intussen geïnstalleerd, en ziet er goed uit. Snappy zou ik het niet noemen. Maar minder laggy is het wel, al was het met de voorlaatste software update wel al beter dan het ooit was.
De ui van het center display ziet er idd wat lomp uit, met een beetje geluk streamlinen ze dat wel nog eens 🤡.
Zowel de Google maps als de Apple maps kaart (via CarPlay) zien er wel beter(groter) uit in het bestuurdersdisplay nu.
Morgen tijdens de 1e rit ervaren hoe het systeem en route werkt.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
(SMER MY24)
Ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen hier. Ik heb het probleem nog niet gehad. Maar tot op heden ritten van max een half uur (woon-werk, 4x per week).

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:44
(SMER MY24)
Ik heb dit meegemaakt op de terugweg van de wintersport, net toen we bijna bij het geplande laadstation waren. Niet handig dus. Gelukkig was alles net weer in de lucht vlak voor de Ausfahrt. Dit was met versie 4.2.13.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27
Hier ook de update notificatie gekregen volgens planning vanaf vandaag, MY23 model. Hij stond vandaag stil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxoAVaXD4I7nwPwhNE-z9FfReww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cvJeJkwcToQsUUExQeS80dsw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aejBUpVZ19pWHKSpzIbK2LKAAnc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/53GgDC6CLxPg5xCO2RbpokE9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOqymeKkmdhXrg7OmGw-3Jvpi8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wKHOMLEEKpXIYVxmna7K4RhZ.png?f=fotoalbum_large

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27
Nieuwe setting ontdekt na de update
“Audio waarschuwing flitspaal”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TpZu9_VcJ6VBvGRGYynEsMmqpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEb5DQa1MqNnJDud8PAv9euc.jpg?f=fotoalbum_large
Ben wel benieuwd of ik straks 3 meldingen krijg vanuit Volvo door deze setting, Google Maps en Flitsmeister als ik langs een flitspaal rij :-). Maar dat gaan we uittesten.

Na de update was deze instelling niet direct ingeschakeld dat zelf even gedaan.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
NielsHarley schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:19:
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd of ik straks 3 meldingen krijg vanuit Volvo door deze setting, Google Maps en Flitsmeister als ik langs een flitspaal rij :-). Maar dat gaan we uittesten.

Goeie feature, vreselijk geluidje en terug uitgezet.

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:50
(SMER MY24)
Nog niet meegemaakt tijdens het rijden maar wel bij het instappen vanochtend. Vrijdag auto nog gebruikt maar vanochtend moest het systeem opnieuw opstarten. Duurde best eventjes 1 a 2 minuten, dus ik begon maar met rijden.

Wel positief dat eenmaal opgestart Google maps eigenlijk direct reageerde en ik alsnog makkelijk en snel de bestemming kon kiezen.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• marcel_76
danny.s schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:51:
[...]

Ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen hier. Ik heb het probleem nog niet gehad. Maar tot op heden ritten van max een half uur (woon-werk, 4x per week).
Vandaag twee ritten van 1,5u per stuk ongeveer (heen en terug) en geen last gehad van crash of herstart. Ik moet alleen even wennen aan de app tray etc.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• marcel_76
NielsHarley schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:19:
[Afbeelding]

Grappig deze stond bij mij altijd al aan echter niet alle flitspalen staan erin en ik weet niet waarop het gebaseerd is. Ik krijg dan een geluidje (al heel lang) en een icoontje te zien naast de snelheidsmeter.

Pagina: 1 ... 364 365 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"