• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:19
Tranquility schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:34:
[...]

Hier nog steeds geen teken van nieuwe software voor mijn MY24. Maar wellicht heeft dat te maken dat ik de nieuwe IHU al heb en dat mijn auto nu door de update server beschouwd wordt als een MY26.
@RigolleM @caspervc @danslo , hebben jullie al een update gehad? Jullie hebben toch ook de nieuwe IHU in een MY24 dacht ik?
Ik heb een EC40 MY26 en nog geen update gekregen.

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:50
vanochtend het bericht dat de update gedaan kon worden op de app, maar deze gaf een fout aan wanneer ik hem wilde starten. Even in de auto gaan zitten en daar de update aangezet. hij is nu actief. C40 MY24

Geen mail gekregen en geen vooraankondiging op het scherm in de auto. de update was er gewoon ineens.

Iemand enig idee wanneer wij de nieuwe update van google maps in de auto kunnen verwachten? Zou dan samen met deze update ineens een volledig nieuw infotainment lijken :P

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:44
Childofbodom schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:18:
Vanochtend updatemelding op mijn MY24. Druk op installeren, krijg melding "server niet beschikbaar" (terwijl auto LTE verbinding heeft). Ook meermaals opnieuw proberen zelfde resultaat. Nu is de melding weg en krijg ik hem niet meer aangeboden... matig..
Ik had exact hetzelfde, maar net geprobeerd en nu zie ik wel een mogelijkheid tot een update. Ik heb hem zojuist kunnen starten.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:37
[...]
@RigolleM @caspervc @danslo , hebben jullie al een update gehad? Jullie hebben toch ook de nieuwe IHU in een MY24 dacht ik?
Klopt, maar bij mij hebben ze hem direct er op gezet bij vervangen van IHU. Upgrade was net een dag ervoor uitgekomen :*)

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:54
Iemand al in staat gebleken om de IHU te laten vervangen bij een andere garage dan Nijverdal?
Ik wil er wel aan voor mn MY24 maar de lokale Volvo Dealer wil er (nog) niet aan...

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:15
[...]

Hier nog steeds geen teken van nieuwe software voor mijn MY24. Maar wellicht heeft dat te maken dat ik de nieuwe IHU al heb en dat mijn auto nu door de update server beschouwd wordt als een MY26.
Nope, hier nog niet

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vandaaag de melding in de app gehad dat er een nieuwe display ervaring aan zit te komen.
Gisteren de mail met dezelfde maelding.
Vorige week dezeflde melding in de display van de auto zel al
Nu de update zelf nog, die ontbreekt nog :-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:16

timhtc

Home Energy Management

Dag twee, poging twee OTA weer mislukt. Momenteel bij de dealer aan de computer in laten spoelen.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:13

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Hier vanmorgen de melding in de auto. Om 10:00 uur de update aangezet en nog geen 20 minuten later de melding in de app dat de update is uitgevoerd. Net bijna 4 uur gereden en ik ben wel blij met de update. Schakelen tussen radio en Spotify is veel simpeler nu, de layout in het instrumentarium achter het stuur is er enorm op vooruit gegaan, de groepering van apps is beter, de auto-instellingen beter en logischer bereikbaar en het lijkt allemaal net even wat sneller te werken nu.

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:44
vdburg schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:07:
[...]

Ik had exact hetzelfde, maar net geprobeerd en nu zie ik wel een mogelijkheid tot een update. Ik heb hem zojuist kunnen starten.
Na zo'n 45 minuten was de update afgerond. Alles lijkt goed te werken, het is een beetje wennen aan de nieuwe layout maar ik ben er op het eerste gezicht wel blij mee.

• DuneEmpire
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:53
Ook ik kreeg vandaag (eindelijk) de melding. (MY24)
Probeerde de update te starten met 40% maar dat was niet voldoende.

De auto net even opgeladen tot 45% om de update naar 5.0.5 te starten, druk op update installeren en ik krijg de melding "Your car software is up to date. You'll be notified once a new update becomes available". Geen update meer in de app, of de midden console in de auto.

Zit nu nog op 4.2.13 dus ben benieuwd of dit een tijdelijke bug is, of dat hij is teruggetrokken?

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:01
DuneEmpire schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:51:
Ook ik kreeg vandaag (eindelijk) de melding. (MY24)
Probeerde de update te starten met 40% maar dat was niet voldoende.

De auto net even opgeladen tot 45% om de update naar 5.0.5 te starten, druk op update installeren en ik krijg de melding "Your car software is up to date. You'll be notified once a new update becomes available". Geen update meer in de app, of de midden console in de auto.

Zit nu nog op 4.2.13 dus ben benieuwd of dit een tijdelijke bug is, of dat hij is teruggetrokken?
Vandaag de update melding gehad. Met de melding dat soc minimaal 40% moet zijn. Heb de accu eerst van 35 naar 45% gelaten alvorens de update te starten. Daarna alles ok gegaan. Ziet er goed uit. Kan nu snel van "opd" naar "auto opd" schakelen.

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"