• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:34:
[...]

Hier MY23 en nog steeds niet binnen gehad via OTA. Twee weken geleden op onderhoud geweest en expliciet gevraagd om update uit te voeren. Volgens receptioniste was dat ook gedaan maar toen ik in de wagen stapte zat die nog steeds op de oude versie. Heb er dan ook maar geen punt van gemaakt.

Mijn "Service, Wear and Tear Included" abonnement is wel vervallen in januari. Volgens de app vallen daar "Laatste software-updates" onder. Maar aangezien hier mensen zijn met MY21 die hem al gehad hebben geloof ik niet dat ik daardoor nog geen update heb gehad.
Ik las elders ook mensen ook uit USA die niets hadden, een stuk of 5, en opvallend genoeg alle vijf MY23.
Ik mocht onderhoud niet bij de dealer laten doen van de leasemij, waardoor ik ook die kans heb gemist om de update via de garage te laten uitvoeren en nu van die gammele OTA afhankelijk ben.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Vanmorgen de melding gehad dat 5.0.5 gereed staat, bij een MY25. Alleen de installatie vlot niet erg. Bij 7% wordt de installatie afgebroken. Inmiddels een keer of 5 geprobeerd, ook met een uur er tussen en de sleutel uit de buurt. Misschien is het erg druk op de server, later nog maar eens proberen.

Edit: T-cam reset gedaan en nog diverse mislukte pogingen, ook de volgende dag.
Een rit gemaakt en daarna liep de update zonder verdere problemen.
Ziet er goed uit, een veel betere indeling. Het iets kleinere GM-scherm is nog steeds vele malen groter dan dat van m’n eerste TomTom en die bracht me ook overal.

[ Voor 34% gewijzigd door ERN5T op 11-03-2026 23:23 ]

EX40 TMP Ultra MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren; PV: 6,7 kWp (zuid) Solis 3P6KG4; 3x MT V3 15,36kWh V147.3-117-112 - CT003 V122

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:25
Voor de mensen met de nieuwe UI schil... vervangt dat volledig het oude startscherm? Dus met die 4 tegels? Of is dat Maps scherm met daaronder muziek/telefoon en een rij snelkoppelingen iets dat je ziet als je bijv. Maps of Spotify specifiek opent maar als je op de home knop druk je weer het scherm met de 4 tegels ziet?

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 10-03-2026 12:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:57
Juancho schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:28:
Voor de mensen met de nieuwe UI schil... vervangt dat volledig het oude startscherm? Dus met die 4 tegels? Of is dat Maps scherm met daaronder muziek/telefoon en een rij snelkoppelingen iets dat je ziet als je bijv. Maps of Spotify specifiek opent maar als je op de home knop druk je weer het scherm met de 4 tegels ziet?
4 swipe tegels zijn weg
Maps met widgets is home screen. Linksonder vier vierkantjes kom je in de app lijst

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Juancho
caspervc schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:37:
[...]

4 swipe tegels zijn weg
Maps met widgets is home screen. Linksonder vier vierkantjes kom je in de app lijst
Bedankt. Dus dan heb je standaard altijd 2 maps schermen voor je neus. Ik blijf dat een bijzonder matig UX design vinden. En als je Spotify op het grotere scherm toont, verandert de muziek player widget dan in een Maps widget? Of zie je dan 2x muziek?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• caspervc
Juancho schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Bedankt. Dus dan heb je standaard altijd 2 maps schermen voor je neus. Ik blijf dat een bijzonder matig UX design vinden. En als je Spotify op het grotere scherm toont, verandert de muziek player widget dan in een Maps widget? Of zie je dan 2x muziek?
Ja 2x maps idd standaard. Driver scherm en hoofdscherm. Spotify widget verandert niet in maps widget. Vind 't wel qua gemak stukken vooruit gegaan. Hoef veel minder te swipen en doen tijdens 't rijden.

• Juancho
caspervc schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:00:
[...]

Ja 2x maps idd standaard. Driver scherm en hoofdscherm. Spotify widget verandert niet in maps widget. Vind 't wel qua gemak stukken vooruit gegaan. Hoef veel minder te swipen en doen tijdens 't rijden.
Helder. Ja dat laatste snap ik en dat miste ik ook in de XC40 en nu weer in de PS2. Maar neemt niet weg dat ik de UI zelf maar heel erg matig ontworpen vind. Sterker nog, er lijkt helemaal niet over nagedacht te zijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vanochtend in elk geval geen gekke dingen gemerkt. Iets minder ruimte inderdaad, maar daardoor wel ook een paar dingen meer binnen handbereik.

Het scherm achter het stuur is wel fraaier zo, al blijft het allemaal wel vrij beperkt qua mogelijkheden. In mijn SEAT kon ik dat scherm veel meer customizen qua design maar ook welke informatie wel of niet getoond wordt. Maar goed, de meer minimalistische keuzes van Volvo hebben ook zo hun voordelen en het is ook niet dat ik dingen heel erg mis of zo.

Installatie zelf heb ik gisteren voor het slapen gaan gestart en het einde niet afgewacht. Maar dat is dus goed gegaan en ook het laadschema wat ergens tijdens de installatie begon is niet geskipt. Aan het stroomverbruik te zien is het laden direct na afronden van de installatie begonnen (45min later dan normaal).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
nujtrug schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:34:
Hier MY23 en nog steeds niet binnen gehad via OTA. Twee weken geleden op onderhoud geweest en expliciet gevraagd om update uit te voeren. Volgens receptioniste was dat ook gedaan maar toen ik in de wagen stapte zat die nog steeds op de oude versie. Heb er dan ook maar geen punt van gemaakt.

Mijn "Service, Wear and Tear Included" abonnement is wel vervallen in januari. Volgens de app vallen daar "Laatste software-updates" onder. Maar aangezien hier mensen zijn met MY21 die hem al gehad hebben geloof ik niet dat ik daardoor nog geen update heb gehad.
Dus je laatste onderhoudbeurt heb je zelf betaald? Dan had de update toch juist uitgevoerd moeten worden?

• Tranquility
caspervc schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:00:
Ze hadden gewoon de twee laatst gebruikte apps op die balk moeten zetten. Dan kun je altijd makkelijk heen- en weer switchen tussen bijv. muziek en maps. Nu is er geen logica in te ontdekken. 8)7

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:28
Tranquility schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:13:
[...]

Dus je laatste onderhoudbeurt heb je zelf betaald? Dan had de update toch juist uitgevoerd moeten worden?
Neen, is een leasewagen. Dus vraag me ook af in hoeverre dat "Service, Wear and Tear Included" abonnement stand houdt.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2026.2.1)

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-04 20:57
Hier ook de update binnen (2025). Ik ben blij met de update.
- Display achter stuur mooi opgefrist en clean. Werkt ook eindelijk fatsoenlijk het bijv waze
- Display in het midden positief qua opzet, makkelijk om zaken te bereiken en niet met op 5 knoppen drukken om bijv te willen switchen dan spotify naar radio.
- 3 balken onderin is te veel. De onderste balk had van mij ook samengeperst mogen worden met de Google assistant button (die ik al fysiek heb). Dan had je 1 balk gehad en was het navigatie scherm wat ruimer.
- 3e balk van onder verdwijnt als je de home button indrukt. Hoop niet dat ik dat nu dagelijks moet doen.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
jacob.korf schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:07:
Hier ook de update binnen (2025). Ik ben blij met de update.
- Display achter stuur mooi opgefrist en clean. Werkt ook eindelijk fatsoenlijk het bijv waze
- Display in het midden positief qua opzet, makkelijk om zaken te bereiken en niet met op 5 knoppen drukken om bijv te willen switchen dan spotify naar radio.
- 3 balken onderin is te veel. De onderste balk had van mij ook samengeperst mogen worden met de Google assistant button (die ik al fysiek heb). Dan had je 1 balk gehad en was het navigatie scherm wat ruimer.
- 3e balk van onder verdwijnt als je de home button indrukt. Hoop niet dat ik dat nu dagelijks moet doen.
Overdrijven is ook een kunst, je moest geen 5 knoppen drukken om bv. in Spotify te geraken... Maar nu is het wel beter als je Spotify gebruikt in de wagen, maar als je het niet gebruikt geeft die balk weinig meerwaarde. Ik luister gewoon nog naar de (DAB)-radio.

Ja, ik moet meermaals op de home knop drukken om die derde balk te doen verdwijnen.. soms staat hij er niet, soms wel,.. soms zelfs een zwart scherm waar normaal google maps staat, dan moet ik ook op de home knop drukken, en ja dan staat de derde balk er ook bij.. dus nog eens op home knop. Ik zit nu wel meer op die home knop te duwen... maar ik zit nog met 4.2.13, misschien is het iets beter in de 5.0.5.

Idem met afspelen muziek... meermaals geen muziek als ik instap, maar soms dan weer wel... beetje buggy software voor een auto die al 6 jaar op de markt is...

Al iemand met MY26 die 5.0.5 heeft ontvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 10-03-2026 18:15 ]

• jacob.korf
RigolleM schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:13:
[...]

Overdrijven is ook een kunst, je moest geen 5 knoppen drukken om bv. in Spotify te geraken... Maar nu is het wel beter als je Spotify gebruikt in de wagen, maar als je het niet gebruikt geeft die balk weinig meerwaarde. Ik luister gewoon nog naar de (DAB)-radio.

Ja, ik moet meermaals op de home knop drukken om die derde balk te doen verdwijnen.. soms staat hij er niet, soms wel,.. soms zelfs een zwart scherm waar normaal google maps staat, dan moet ik ook op de home knop drukken, en ja dan staat de derde balk er ook bij.. dus nog eens op home knop. Ik zit nu wel meer op die home knop te duwen... maar ik zit nog met 4.2.13, misschien is het iets beter in de 5.0.5.

Idem met afspelen muziek... meermaals geen muziek als ik instap, maar soms dan weer wel... beetje buggy software voor een auto die al 6 jaar op de markt is...

Al iemand met MY26 die 5.0.5 heeft ontvangen?
Jawel het waren 5 stappen:
- Home knop voor switchen van Google maps naar hoofdmenu met de gare balken
- Naar rechts schuiven om naar Radio te gaan
- Klikken op radio
- Klikken op play van de favoriete radio zender (bijv voor nieuws op hele uren).
- Home knop om naar hoofd menu te gaan
- Navigatie knop om weer in Google maps te komen

6 stappen!

• RigolleM
  • Nu online
jacob.korf schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:23:
[...]

Jawel het waren 5 stappen:
- Home knop voor switchen van Google maps naar hoofdmenu met de gare balken
- Naar rechts schuiven om naar Radio te gaan
- Klikken op radio
- Klikken op play van de favoriete radio zender (bijv voor nieuws op hele uren).
- Home knop om naar hoofd menu te gaan
- Navigatie knop om weer in Google maps te komen

6 stappen!
Ah heb niet goed gelezen... jij wou switchen, niet alleen media afspelen... OK dan heb je gelijk, mea culpa!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:27:
[...]

Ah heb niet goed gelezen... jij wou switchen, niet alleen media afspelen... OK dan heb je gelijk, mea culpa!
Ach, nog even wachten op de befaamde OTA, dan hebben wij ook ineens minder klikjes :-)
Voorlopig nog steeds nergens te bekennen...

• jacob.korf
Haha ach ja, over het algemeen vindt ik het een verbetering. Maar elk voordeel heb z'n nadeel 😉. Ik had graag UI design hierop willen doen.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49

The GUI

ClickOps < DevOps

Nee nog geen 5.0.5 op mijn MY26. Maar de interface had ik natuurlijk al :)
Ik moet zeggen: werkt prima. Maar hiervoor had ik een V60 met Sensus, en dat had zo mogelijk nog minder opties.
De dubbele kaart los ik op door op de knop met de streepjes te drukken, dan heb je bij het stuur enkel de pijlen en afstand tot afslag. Rijdt ook lekker rustig in het donker.

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42
ron65 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:29:
[...]
Ach, nog even wachten op de befaamde OTA, dan hebben wij ook ineens minder klikjes :-)
Voorlopig nog steeds nergens te bekennen...
Troost je, ook hier (MY23) blijft het heel stil... Komt vast wel goed! 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Tranquility
RigolleM schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:13:

Ik heb exact hetzelfde gedrag met de "oude" UX versie 4.2.13 in de nieuwe IHU.
Hopelijk wordt dit met 5.0.5 wat minder buggy..

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 18:43

TAA

Liever IRC

Ervaring update met 5.0.5. Afgelopen 2 dagen 400km gereden waarbij het volledige entertainment systeem zichzelf 6x spontaan gereboot heeft. Op de snelweg hooguit vervelend; midden in een onbekende stad in Duitsland op z'n zachtst gezegd erg irritant. Neem aan dat de dealer dit in het logboek zo kan controleren maar vraag me af óf ze er überhaupt iets zinnigs aan kunnen doen en hoe coulant men is met een auto van 4,5 jaar oud... En ja, verschillende resets gedaan maar het probleem keerde gewoon weer terug.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

TAA schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:32:
Ervaring update met 5.0.5. Afgelopen 2 dagen 400km gereden waarbij het volledige entertainment systeem zichzelf 6x spontaan gereboot heeft. Op de snelweg hooguit vervelend; midden in een onbekende stad in Duitsland op z'n zachtst gezegd erg irritant. Neem aan dat de dealer dit in het logboek zo kan controleren maar vraag me af óf ze er überhaupt iets zinnigs aan kunnen doen en hoe coulant men is met een auto van 4,5 jaar oud... En ja, verschillende resets gedaan maar het probleem keerde gewoon weer terug.
Voor wat het waard is, ik had afgelopen september een rit vanuit Luxemburg naar huis.
Ging helemaal goed TOT ik de grens vanuit Belgie -> Nederland passeerde.
Vrijwel direct LTE verbinding weg, en een complete reset van het systeem spontaan. Alleen duurde het zeker 15 minuten voor dit weer online kwam.
Een half uur later herhaalde dit zich, ook nu dik een kwartier naar een zwart beeld gekeken.

Ik ben naar de dealer geweest hiermee en die besloot de auto volledig opnieuw te installeren, dus alles eraf, en volledig nieuw het software pakket erop.
Ik moest als eerste weer de taal instellen, display was veel te groot qua layout, en dat bleef zo tot ik een reset gaf.
Daarna was installeren van alle apps, en accounts een fluitje van een cent, en het probleem met spontane resets is niet meer teruggekeerd. Na die tijd niet eenmaal meer meegemaakt.

Misschien is dat voor jou ook de oplossing.
Hoe coulant ze zijn... dat moet je maar zien, geen zinnig woord over te zeggen.
Ik zou zeggen: neem een doos Bossche Bollen mee, O-)

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Hier een MY2024 en ook nog geen 5.0.5 te bekennen via OTA. Wel de afgelopen weken meerdere keren automagisch uitgelogd in de app. Volledig willekeurig en zonder duidelijke oorzaak, maar wel bijzonder frustrerend.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:24
LaborGardens schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:03:
Hier een MY2024 en ook nog geen 5.0.5 te bekennen via OTA. Wel de afgelopen weken meerdere keren automagisch uitgelogd in de app. Volledig willekeurig en zonder duidelijke oorzaak, maar wel bijzonder frustrerend.
Hier ook nog niets ( my24 xc60)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:50
Er is wel eens een schema gedeeld met een uitrol die tot begin april liep, dus niet zo gek dat mensen de update nog niet hebben. Geen zorgen, iedereen komt echt aan de beurt.

• Mga1600
StevendGraaf schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:54:
Er is wel eens een schema gedeeld met een uitrol die tot begin april liep, dus niet zo gek dat mensen de update nog niet hebben. Geen zorgen, iedereen komt echt aan de beurt.
Ik maak me inderdaad totaal geen zorgen hierover…… komt vanzelf een keertje.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

StevendGraaf schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:54:
Klopt, als ik me het goed herinner is MY23 in week 13 aan de beurt, en MY22 en eerder week 14.
Dat is eind maart begin april.

Echter, er zijn mensen met een MY21 en MY22 die hem al hebben (zou pas eerste week april zijn), mensen met MY24 en25 die hem al hebben via OTA, alleen MY23....... nog niemand voor zover ik kan zien.
Ze houden zich dus ook totaal niet aan die planning.

Dat geeft die onrust een beetje.

• StevendGraaf
ron65 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:20:
[...]

Klopt, als ik me het goed herinner is MY23 in week 13 aan de beurt, en MY22 en eerder week 14.
Dat is eind maart begin april.

Echter, er zijn mensen met een MY21 en MY22 die hem al hebben (zou pas eerste week april zijn), mensen met MY24 en25 die hem al hebben via OTA, alleen MY23....... nog niemand voor zover ik kan zien.
Ze houden zich dus ook totaal niet aan die planning.

Dat geeft die onrust een beetje.
Mogelijk zijn er wat uitzonderingen op de planning, als ze die überhaupt nog hanteren. Het lijkt me in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze voor de lol een heel modeljaar overslaan, dus bespaar je de onrust, iedereen komt echt aan de beurt.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

StevendGraaf schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:15:
[...]

Mogelijk zijn er wat uitzonderingen op de planning, als ze die überhaupt nog hanteren. Het lijkt me in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze voor de lol een heel modeljaar overslaan, dus bespaar je de onrust, iedereen komt echt aan de beurt.
I know, ik probeer ook positief te blijven :9

Ik heb met deze wagen een teleurstellende ervaring op dat gebied, de eerste 3 jaar heb ik vrijwel geen enkele OTA fatsoenlijk doorgekregen, 1x werd die onder mijn handen afgebroken, 1x mislukte deze en kon ik naar de dealer, 1 maal ging het goed en 4 x kwam er helemaal niets door en kon ik ook steeds weer naar de dealer,
Daarna is het de laatste maanden al 2x goed gegaan (sept 2025 en jan 2026)....
Snap je dat ik er niet heel veel vertrouwen meer in heb?

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Het schema:

Het officiële schema voor de OTA-uitrol (gebaseerd op modeljaar) is als volgt:
Modeljaar Verwachte Startdatum OTA
2025 / 2026 9 maart 2026
2024 16 maart 2026
2023 23 maart 2026
2021 / 2022 30 maart 2026

En een grote update voor Google Maps, ook voor de ingebouwde Google Maps in onze auto’s
Immersive Navigation is our biggest transformation of the navigation experience in over a decade.

https://blog.google/produ...aps-immersive-navigation/
En de tweakers post: nieuws: Nieuwe 3d-navigatie in Google Maps moet afslaan en invoegen duidelijk...

[ Voor 23% gewijzigd door NielsHarley op 12-03-2026 22:40 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik vraag me af in hoeverre het schema daadwerkelijk door Volvo wordt gehanteerd. Mijn MY22 V90 heeft een week geleden al de update OTA gehad.

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:59
NielsHarley schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:37:
Het schema:

2025 / 2026 9 maart 2026
2024 16 maart 2026
2023 23 maart 2026

En een grote update voor Google Maps, ook voor de ingebouwde Google Maps in onze auto’s
Immersive Navigation is our biggest transformation of the navigation experience in over a decade.

En de tweakers post: nieuws: Nieuwe 3d-navigatie in Google Maps moet afslaan en invoegen duidelijk...
Mijn MY22 heeft hem idd al, maar deze is wel geimporteerd vanuit DE. Geen idee of dit de "Nederlandse planning" is, en ik daarom wellicht hem al eerder heb.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
Het schema:

2025 / 2026 9 maart 2026
2024 16 maart 2026
2023 23 maart 2026

Ik kijk persoonlijk meer uit naar de update voor GM dan de OTA :).

Zou mooi zijn moest Spotify ook nog eens een update krijgen, die interface is echt crap t.o.v. de telefoon versie. Ook de zoekresultaten zijn maar een fractie van wat je vindt met de telefoon app. Tegenwoordig zoek ik daarom meestal op de telefoon en als ik daar op play klik, speelt het gewoon af in de auto op AAOS.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Tranquility
Largamelion schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:02:
Zou mooi zijn moest Spotify ook nog eens een update krijgen, die interface is echt crap t.o.v. de telefoon versie. Ook de zoekresultaten zijn maar een fractie van wat je vindt met de telefoon app. Tegenwoordig zoek ik daarom meestal op de telefoon en als ik daar op play klik, speelt het gewoon af in de auto op AAOS.
Inderdaad, het is echt crappy nu. Het zou ook fijn zijn als je eindelijk eens kunt zien welke playlist aan het spelen is. Ik heb namelijk het idee dat Spotify soms hele anders nummers afspeelt dan de playlist die ik in eerste instantie heb gestart en soms wil ik weten welke playlist na een tijdje ook al weer speelt. Dan hoor ik ineens nummers waarvan ik weet dat ze niet in de playlist zaten. Kortom hoogste tijd voor een update.
Synchronisatie tussen AAOS en mijn telefoon (iOS) is trouwens ook non-existent.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 13-03-2026 09:55 ]

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Nog een hele interessante, ben benieuwd of iemand dit al een heeft geprobeerd: kan nu in de app pilot assist kopen. Ik heb een “kale Sjaak” C40 2023. Wel alle knoppen op het stuur gehad (die dus al 3 jaar niets doen) maar nu kan ik dus dit aanschaffen in de app. Lijkt mij sterk dat het goed werkt want mijn Volvo heeft geen radar, of is het systeem camera based?

ook de elektrische kofferbak knop zit er, zou die ook gaan werken? 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgfsJfEkTVBPvh2tlarZwbPJZ-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7aQUHLluSpLuBG6VqhtHd1e5.png?f=fotoalbum_large

Overigens over de nieuwe OTA:
Heel veel reboots, ik rijd veel (dagen van 300-400KM zijn geen uitzondering) en heb dan zeker elke 150km een uitval van het infotainment. Volvo gebeld en ze zijn ervan op de hoogte maar kunnen er nu niets aan doen. Terugdraaien schijnt ook erg lastig en complex te zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door Mauritio op 13-03-2026 10:14 ]

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:57
@Mauritio Klinkt meer alsof er ergens anders een probleem speelt. Heb nog nooit gehoord dat de C40, XC40, EX40 zonder elektrische kofferbak geleverd is geworden. Maar misschien heb ik het mis.

Edit: iedereen bedankt voor de reacties. Ik had het mis. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 13-03-2026 11:25 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Mauritio
TheKerremenke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:15:
@Mauritio Klinkt meer alsof er ergens anders een probleem speelt. Heb nog nooit gehoord dat de C40, XC40, EX40 zonder elektrische kofferbak geleverd is geworden. Maar misschien heb ik het mis.
Nee hij is echt de poverty spec, dus geen elektrische kofferbakklep op de Core MY2023

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-04 12:41
Mauritio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:09:
Nog een hele interessante, ben benieuwd of iemand dit al een heeft geprobeerd: kan nu in de app pilot assist kopen. Ik heb een “kale Sjaak” C40 2023. Wel alle knoppen op het stuur gehad (die dus al 3 jaar niets doen) maar nu kan ik dus dit aanschaffen in de app. Lijkt mij sterk dat het goed werkt want mijn Volvo heeft geen radar, of is het systeem camera based?

[Afbeelding]
Hoe weet je dat jouw auto geen radar heeft? Misschien zit de hardware er wel gewoon in en is de software niet actief.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mauritio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:16:
[...]

Nee hij is echt de poverty spec, dus geen elektrische kofferbakklep op de Core MY2023
Voor de elektrische kofferbak heb je speciale cilinders nodig, daar zit de aandrijving in. Als je auto geen elektrische kofferbak heeft zullen die er niet zitten vermoedelijk.
Dat zou je eens moeten nakijken, de elektrische cilinders zijn redelijk dik (centimeter of 3 schat ik in doorsnee)

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:14
TheKerremenke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:15:
Dat heb je zeker mis :) Alle vervangwagen C40/XC40's die ik al gehad heb waren zonder elektrische kofferbak.

• Mauritio
ron65 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Voor de elektrische kofferbak heb je speciale cilinders nodig, daar zit de aandrijving in. Als je auto geen elektrische kofferbak heeft zullen die er niet zitten vermoedelijk.
Dat zou je eens moeten nakijken, de elektrische cilinders zijn redelijk dik (centimeter of 3 schat ik in doorsnee)
Daarom weet ik vrij zeker dat het er nooit komt, vandaar de smiley :P

Zojuist de pilot assist aangeschaft, ben benieuwd hoe het werkt!

• Largamelion
Mauritio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Ik gebruik het dagelijks, maar alleen op de snelweg want op binnenwegen vind ik het persoonlijk echt onaangenaam en agressief (tegen)sturen.

Onlangs met een ID4 gereden en dat vond ik echt een pak aangenamer. Ten eerste zeurt die niet elke 10 seconden om je stuur vast te houden terwijl je het vast hebt en ten 2e remt die veel minder bruusk als je een vrachtwagen nadert op de snelweg of als er iemand voor je neus invoegt.

Of ik er 500€ voor over zou hebben, dat dan weer wel denk ik want het verhoogt toch je comfort en veiligheid op de snelweg, zeker als het rustig is.

• Mauritio
Largamelion schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:24:
[...]
Ik gebruik het dagelijks, maar alleen op de snelweg want op binnenwegen vind ik het persoonlijk echt onaangenaam en agressief (tegen)sturen.

Onlangs met een ID4 gereden en dat vond ik echt een pak aangenamer. Ten eerste zeurt die niet elke 10 seconden om je stuur vast te houden terwijl je het vast hebt en ten 2e remt die veel minder bruusk als je een vrachtwagen nadert op de snelweg of als er iemand voor je neus invoegt.

Of ik er 500€ voor over zou hebben, dat dan weer wel denk ik want het verhoogt toch je comfort en veiligheid op de snelweg, zeker als het rustig is.
Heb hier nog een E53 AMG uit 2025 op de stoep staan en daar vind ik echt genieten, is wel een stuk geavanceerder (inclusief automatische rijstrookwissel en uitvoegen, duitse uitvoering). Ook echt heel prettig op B-wegen of binnen de bebouwde kom. Dit is op de zakelijke lease dus die 500 euro is wel prima om het nog voor het komende jaar te gebruiken voor er weer een nieuwe auto besteld kan worden

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik gebruik het ook dagelijks op snelwegen, maar op binnenwegen (N-wegen) zet ik de AP uit en hou het bij ACC alleen

De auto pilot is inderdaad erg aggressief en laat met sturen, vooral als de rijbaan even kort naar rechts uitwijkt voor een vluchtheuveltje en daarna weer terug. Als je AP daar zijn gang laat gaan is het maar de vraag of je niet de vluchthevel danwel de berm meepakt, en achter je denken ze minstens dat je flink gezopen hebt.

Op de snelweg perfect, zelfs bij verwarrende belijningen op bijv spitsstroken thv afslagen, gaat dat goed sinds een update in sept vorig jaar. Maar het zijn en blijven hulpsystemen, geen autonoom rijdend systeem. Gelukkig niet!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:23
ron65 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:09:
[...]

Ik gebruik het ook dagelijks op snelwegen, maar op binnenwegen (N-wegen) zet ik de AP uit en hou het bij ACC alleen

De auto pilot is inderdaad erg aggressief en laat met sturen, vooral als de rijbaan even kort naar rechts uitwijkt voor een vluchtheuveltje en daarna weer terug. Als je AP daar zijn gang laat gaan is het maar de vraag of je niet de vluchthevel danwel de berm meepakt, en achter je denken ze minstens dat je flink gezopen hebt.

Op de snelweg perfect, zelfs bij verwarrende belijningen op bijv spitsstroken thv afslagen, gaat dat goed sinds een update in sept vorig jaar. Maar het zijn en blijven hulpsystemen, geen autonoom rijdend systeem. Gelukkig niet!
Heb toch het idee dat het iets met afstelling/calibratie te maken heeft.
Bij mij werkt die ook prima in bebouwde kom, n-wegen etc…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:15:
[...]

Heb toch het idee dat het iets met afstelling/calibratie te maken heeft.
Bij mij werkt die ook prima in bebouwde kom, n-wegen etc…
Dat kan heel goed

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Mauritio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:05:
[...]
Smaken verschillen. Voor mij is het onbruikbaar, ik woon in het buitengebied en daar wil je het echt niet gebruiken omdat het vaak heftige correcties doet die nogal onverwacht kunnen zijn. En op snelwegen piept het veel te snel en stuurt het nogal onrustig. Ik stuur zelf wel.... Maar dat is puur persoonlijk, uiteraard mag iedereen het zijne er van vinden, ik denk echter dat het veel beter moet kunnen.

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10
vdburg schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:32:
[...]
... ik woon in het buitengebied ...
Ik ook, en gebruik het ook nooit. Omdat de PA zo agressief en onverwacht acties onderneemt, moet ik met de PA aan het stuur in een houdgreep houden. Zonder PA rijdt de auto gewoon zo'n beetje rechtuit als je niks doet... Ik heb ook al regelmatig gehad dat de PA vrolijk de middenberm in begon te sturen op de A2, dat was ook niet grappig. De belijning was gewoon prima in orde. Als de PA het niet weet dan prutst hij maar wat aan, en dat is niet tof. Hij hoort in zo'n geval gewoon de controle terug aan de bestuurder te geven en niet maar lukraak wat manoeuvreren.

Probleem met de ACC is dat je alleen via het touchscreen menu kunt wisselen tussen limiter en ACC, en ik gebruik de limiter zowat altijd, dus de ACC inschakelen is een heel gedoe waarbij ik mijn ogen niet op de weg kan houden. Dus die gebruik ik ook bijna nooit.

• cdwave
[...] ik denk echter dat het veel beter moet kunnen.
Zeker weten. Maak maar eens een proefrit in een ander merk.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42
Mauritio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:09:

Ja, werkt 100% super! d:)b Ik gebruik het overigens enkel op de snelwegen.
Ik heb zelf een XC40 Core versie en een paar maanden geleden heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding om Pilot Assist en Adaptive Cruise Control te ontgrendelen voor €499. Maar de kofferbak moet ik nog gewoon zelf dichtdoen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

zonet in de auto een melding dat er een nieuwe UI aan zit te komen, met een filmpje en wat demo beelden.
Zodra ik dat bekeken had was het weg, niet meer te vinden. Vooraankondiging denk ik.
Iemand anders hier ook zoiets gehad?

De OTA zelf is nog niet in zicht.

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:18:
zonet in de auto een melding dat er een nieuwe UI aan zit te komen, met een filmpje en wat demo beelden.
Zodra ik dat bekeken had was het weg, niet meer te vinden. Vooraankondiging denk ik.

Ja, en wat later kwam de ota

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:59

Ik kreeg deze idd ook een paar dagen/weekje van te voren.

• Mga1600

Een melding op het centrale scherm heb ik een week geleden ook gezien, en natuurlijk een mail gekregen waarin het nogmaals wordt aangekondigd. Maar de update zelf zit nog ergens ‘in de pipeline’. Weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb de auto deze week niet voor lange ritten gebruikt.
Komt goed!

• Mga1600
[...]

Ik vond de PA in mijn eerdere (X)C40”s op de snelweg prima maar op bochtige wegen onrustig ( hoekig sturen) maar al met al toch zeker een meerwaarde hebben.

In andere Volvo’s (mijn eigen XC60 maar ook de XC90 van mijn broer en een leen-V60) stuurt de PA aanmerkelijk vloeiender, ook in vrij korte bochten. Bovendien hoef ik het stuur niet zo ‘krampachtig’ vast te houden als in de 40’s. Ik kan onderweg best een seconde of 20 het stuur loslaten terwijl de.auto netjes blijft sturen, dan pas komt er een eerste waarschuwing. Bij de 40 kreeg je in de haverklap een waarschuwing zelf af en toe terwijl je het stuur wel vasthield ( maar kennelijk niet genoeg tegenkracht gaf)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:56:
[...]

Een melding op het centrale scherm heb ik een week geleden ook gezien, en natuurlijk een mail gekregen waarin het nogmaals wordt aangekondigd. Maar de update zelf zit nog ergens ‘in de pipeline’. Weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb de auto deze week niet voor lange ritten gebruikt.
Komt goed!
Melding gehad, mail niet.
Een echte tombola dus :)

• Kammika
ron65 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:57:
[...]

Je moet geduld hebben. Nogmaals: Bij mij zat ook een week tussen de app aankondiging en de ota zelf…

• StevendGraaf
[...]

ik denk echter dat het veel beter moet kunnen.
Weet je, na ruim twee jaar de XC40 (MY24 ultimate) gereden te hebben, vind ik dat dit voor eigenlijk alles wel geldt. Ik heb nog niets kunnen ontdekken waar de XC40 echt in uitblinkt, wat ik zou kunnen benoemen als een echt pluspunt van deze auto. Vooral heel veel dingen die het steeds nét niet zijn, die ik in andere auto’s als veel beter heb ervaren, zoals de beperkte mogelijkheden van beide schermen, kwaliteit van de camera’s en dan vooral de achteruitrijcamera, CarPlay die niet draadloos kan, zelfs met HK de teleurstellende audio(mogelijkheden), ACC en pilotassist, gebrek aan verlichting achterin binnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan Natuurlijk rijdt de auto fijn, maar dat doet de bijna 20k euro goedkopere Elroq die we hebben ook en die verrast me wel steeds weer met kleine extra mogelijkheden.
Jammer dat de XC40 steeds meer het instap/basismodel van Volvo lijkt te zijn geworden.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:04:
[...]

Je moet geduld hebben. Nogmaals: Bij mij zat ook een week tussen de app aankondiging en de ota zelf…
Dit was niet eens de app aankondiging, dit was op het scherm in de auto, zomaar uit het niets een aankondiging en wat demo plaatjes, en na bekijken waren die meteen weg en niet meer te vinden.

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:44
ron65 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:57:
[...]

haha... Dat heb je mooi omschreven, ik heb de mail gehad maar nog geen melding gezien in de auto. Ik zie het vanzelf wel binnenkomen, lees dat er ook wel mensen zijn die hierna veel restarts hebben spontaan. Dus hopelijk ben ik daar niet een van na de update. Schijnt dat Volvo er wel vanaf weet bij zowel V60, XC60 als de 40 modellen.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• jacob.korf
marcel_76 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:37:
[...]

haha... Dat heb je mooi omschreven, ik heb de mail gehad maar nog geen melding gezien in de auto. Ik zie het vanzelf wel binnenkomen, lees dat er ook wel mensen zijn die hierna veel restarts hebben spontaan. Dus hopelijk ben ik daar niet een van na de update. Schijnt dat Volvo er wel vanaf weet bij zowel V60, XC60 als de 40 modellen.
Had ik ook, week later de update. En moet zeggen nog geen één keer force restarts tot nu toe. Erg blij met de update. Doet wat het moet doen. Geen bugs (ja erg bijzonder, vind ik ook).

• Founderbamboo
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-04 15:55
Heeft er nog iemand ondervonden dat de ampère laadlimiet niet meer werkt sinds de laatste update? De auto houdt daar geen rekening meer mee en trekt de volledige capaciteit binnen.

• cdwave
StevendGraaf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:16:
[...] Ik heb nog niets kunnen ontdekken waar de XC40 echt in uitblinkt, wat ik zou kunnen benoemen als een echt pluspunt van deze auto.
De naam.

Reacties van derden zijn vaak van ooh en aah, en "rij jij een dikke Volvo", en "sjieke dikke bak" enzo.

Kennissen die een (veel oudere) Volvo rijden verdedigden de gevestigde naam met hand en tand. Alle kritiek was onterecht en Volvo kon niks verkeerds doen.

Dus mijn conclusie is voorlopig dat Volvo een gevestigde naam is en een schare trouwe volgers heeft. De Chinese eigenaar heeft dus wel waar voor zijn geld gekregen.

• cdwave
Founderbamboo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:12:
Heeft er nog iemand ondervonden dat de ampère laadlimiet niet meer werkt sinds de laatste update? De auto houdt daar geen rekening meer mee en trekt de volledige capaciteit binnen.
Waarschijnlijk dezelfde bug als allerlei andere instellingen die hij negeert of vergeet.

Zet de limit eens op 6, dan op 10, en dan op de waarde die je echt wou zetten. Dan "boor" je door alle UI lagen heen die proberen slim te zijn en je wijziging niet doorsturen omdat ze denken dat je niks wijzigde.

• caspervc
cdwave schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:20:
[...]

De naam.

Reacties van derden zijn vaak van ooh en aah, en "rij jij een dikke Volvo", en "sjieke dikke bak" enzo.

Kennissen die een (veel oudere) Volvo rijden verdedigden de gevestigde naam met hand en tand. Alle kritiek was onterecht en Volvo kon niks verkeerds doen.

Dus mijn conclusie is voorlopig dat Volvo een gevestigde naam is en een schare trouwe volgers heeft. De Chinese eigenaar heeft dus wel waar voor zijn geld gekregen.
Ik vind ook de veiligheid, bouwkwaliteit (gevoel, materialen), juist de no-nonsense uitstraling (geen spaceship) en het feit dat ie ook nergens echt hard door het ijs zakt (ja software, maar dat doen wel meer grote merken) ook wel erg positief. Daarbij de redelijk compacte maat (4.44m lang) en toch veel binnenruimte.

• Tranquility
marcel_76 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:37:
Hmm, ik voel een cancelling aankomen. Het zou me dus niet verbazen als deze OTA-keutel weer wordt ingetrokken. Heb overigens zelf nog geen melding of aankondiging op het middendisplay gehad, maar dat komt wellicht omdat ik al een nieuwe IHU heb met UX er al op, welliswaar de oude versie.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:28
In de paar weken tijd met de nieuwe IHU denk ik dat ik 2 restarts heb gehad, maar allemaal tijdens het instappen (niet tijdens het rijden), en razendsnel weer opgestart...

Het valt mee, maar helemaal bugvrij is het dus niet :P

• Tranquility
cdwave schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:22:
Waarschijnlijk dezelfde bug als allerlei andere instellingen die hij negeert of vergeet.

Zet de limit eens op 6, dan op 10, en dan op de waarde die je echt wou zetten. Dan "boor" je door alle UI lagen heen die proberen slim te zijn en je wijziging niet doorsturen omdat ze denken dat je niks wijzigde.
Ik had ook zoiets met de laadlimiet.
Die heb ik bijnal altijd op 80% staan. In de app ging hij steeds op 90% staan, terwijl in de auto gewoon 80% staat ingesteld en ook gewoon netjes tot 80% ging laden. In de app deze teruggezet op 80%, maar na een tijdje stond er weer 90%. Toen een paar keer gewisseld van 90% naar 100% en weer tetug naar 80%. Dit was gisteren. Nu lijkt hij op 80% te blijven staan.

• Tranquility
danslo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:58:
In de paar weken tijd met de nieuwe IHU denk ik dat ik 2 restarts heb gehad, maar allemaal tijdens het instappen (niet tijdens het rijden), en razendsnel weer opgestart...

Hier van hetzelfde. Niets ernstigs verder.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-04 12:41
Ik had gisteravond een timer voor het parkeerklimaat ingesteld voor vandaag. Maar de auto was bij het instappen koud. Op het display kwam de melding "Parkeerklimaat tijdelijk niet mogelijk." Blijkbaar had de app het verzoek wel naar de auto gestuurd, maar heeft de auto geweigerd het verzoek uit te voeren. Bijzonder...

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• StevendGraaf
caspervc schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ik vind ook de veiligheid, bouwkwaliteit (gevoel, materialen), juist de no-nonsense uitstraling (geen spaceship) en het feit dat ie ook nergens echt hard door het ijs zakt (ja software, maar dat doen wel meer grote merken) ook wel erg positief. Daarbij de redelijk compacte maat (4.44m lang) en toch veel binnenruimte.
Iets als gevoel en uitstalling is natuurlijk subjectief, en daar kun je over discussiëren maar dat heeft weinig zin, maar het als positief omschrijven dat de auto “nergens echt hard door het ijs zakt” zou ik een slechte verkoop-slogan vinden van Volvo voor een auto van bijna €60k.
Zeker nu we een vergelijkbare auto er naast hebben ben ik me gaan afvragen waar de Volvo nog echt onderscheidend in is wat de hoge prijs rechtvaardigt.

• cdwave
caspervc schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:24:
[...]Ik vind ook de veiligheid, bouwkwaliteit (gevoel, materialen), juist de no-nonsense uitstraling (geen spaceship) en het feit dat ie ook nergens echt hard door het ijs zakt (ja software, maar dat doen wel meer grote merken) ook wel erg positief. Daarbij de redelijk compacte maat (4.44m lang) en toch veel binnenruimte.
Veiligheid en bouwkwaliteit zijn als leek moeilijk te controleren (zonder brokken te maken).
De "no-nonsense" ben ik wel met je eens. Had van mij nog wat soberder gemogen zelfs.
Compact zou ik hem niet durven noemen, ik ben blij dat m'n garagedeur 3m breed is.
Een serieus pluspunt is het trekhaakgewicht. Maar voor zijn afmetingen en prijsklasse nou ook weer niet bijzonder.

Maar wat software betreft, daar zet Volvo toch een geheel eigen standaard neer. Er is ook werkelijk helemaal niks waar geen bugs in zitten, tot zelfs de binnenverlichting aan toe. Daar kun je voor een auto van deze prijsklasse toch echt niet mee wegkomen. Dan doen ze alsof je continu verbeteringen zou krijgen, maar de OTA heeft tot nu toe geen enkele bug opgelost.

• Largamelion
2025 / 2026 9 maart 2026
2024 16 maart 2026
2023 23 maart 2026
Collega van me kreeg deze morgen melding op zijn MY24, dus dat lijkt dan weer precies op schema.

Ik kreeg in mijn MY23 vorige week al de preview en zonet ontving ik ook de mail van Volvo. Ik verwacht 'm dus in de loop van volgende week ergens.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 16-03-2026 12:52 ]

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:25

timhtc

Home Energy Management

Bij mij MY24 loopt de update nu ook. Hij staat op -1 in een garage ben benieuwd hoe dat gaat.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

Helaas niet gelukt waarschijnlijk onvoldoende netwerk dekking. Beetje jammer dat je hem dan niet handmatig nog een keer kunt starten. Nu wachten op de volgende push van Volvo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vq6S5BL_xDZLqlsw128rjcXBfew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TNFGteF4gCKv6SP4BH8YeLlz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door timhtc op 16-03-2026 14:37 ]

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• Juancho
timhtc schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:21:
Helaas niet gelukt waarschijnlijk onvoldoende netwerk dekking. Beetje jammer dat je hem dan niet handmatig nog een keer kunt starten. Nu wachten op de volgende push van Volvo.[Afbeelding]
Als het goed is gaat de update gewoon vanzelf weer verder als je auto data heeft. Daarom is het ook allang niet meer nodig dat je een lange rit moet maken om een OTA binnen te halen. Die wordt desnoods gewoon in brokjes binnen geharkt door het systeem. Of je nu rijdt of niet.

Heel in het begin met de eerste P8 was dat volgens mij namelijk nog wel het geval, dan moest je echt langere ritten maken om een OTA te kunnen binnen harken.

• StevendGraaf
Updates kun je toch ook al een poosje via de app handmatig starten?
https://www.volvocars.com...4cecae0fc0a8015133ca61ef/

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:50
Update loopt sinds 14:15
49 minuten en klaar.
MY24

[ Voor 37% gewijzigd door tukker999 op 16-03-2026 18:14 ]

22,29 kWh/100km

• tukker999
  • Laatst online: 19:50
Nadat je bericht hebt gekregen.

22,29 kWh/100km

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

Helaas nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TK0mSgJOepSeF48jXNw2euXG8Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmWStVqMSlSbD4FdZrjXt0Vv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhEFpeHPtu3QADheemItpGoP7xE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GB7hm4frhWU3ciXV8l90yAhL.png?f=fotoalbum_large

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:57:
[...]
Collega van me kreeg deze morgen melding op zijn MY24, dus dat lijkt dan weer precies op schema.

Ik kreeg in mijn MY23 vorige week al de preview en zonet ontving ik ook de mail van Volvo. Ik verwacht 'm dus in de loop van volgende week ergens.
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje, vorige week die preview en zonet de mail melding "Uw volvo krijgt binnenkort een stijlvolle upgrade".

Dat schema wat hierboven staat klopt dan voor een klein deel wel, want als er een week tusssen zit zou 23-maart inderdaad de datum zijn die de update moet brengen voor MY23.
Maar de mensen met een MY20/21/22 die hem al via OTA hebben gehad, daar klopt dan weer geen bal van, want die zouden 30 maart aan de beurt zijn, die hebben gewoon een maand mazzel gehad.
(of pech als ik zie hoe sommigen het vervolgens ervaren) O-)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik heb dit twee jaar terug ook gehad, twee maanden mee rondgereden en toen de dealer maar eens bezocht die hem er handmatig opzette. Die gaf aan dat eenmaal mislukt, een nieuwe push vaak heeeeel lang wacht of niet meer komt.

Die handmatige push zou geweldig zijn. "Check voor updates" net als bij Windhoos. _/-\o_

• Kammika
danslo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:58:

Ik heb 1 testset tijdens het rijden gehad. Maar dat is veel stabieler dan de oude software, want die start 1 op de 3x opnieuw op bij het wegrijden, waardoor ik pas na een paar minuten kon navigeren. Is me bij de 5.0.5 nog niet overkomen

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:57:
[...]

Er klopt niks van, want ik heb my22 en ‘m al lang ontvangen

• Juancho
Android 13 wordt nu ook uitgerold naar de Polestar (2). Helaas heeft het eigenlijk helemaal niks leuks, nieuws, grote verbeteringen en al helemaal geen betere UI schil. Ze noemen het zelf ook niet voor niets: Dit omvat algemene verbeteringen op het gebied van Infotainment en prestaties

Van een grotere AAOS versie update verwacht je eigenlijk toch wel veel meer. Maargoed, ik weet nog toen we die een tijd terug kregen op de P8 en voor gebruiker was er niks zichtbaars behalve wat andere icoontjes/lettertype.

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:55:
Android 13 wordt nu ook uitgerold naar de Polestar (2). Helaas heeft het eigenlijk helemaal niks leuks, nieuws, grote verbeteringen en al helemaal geen betere UI schil. Ze noemen het zelf ook niet voor niets: Dit omvat algemene verbeteringen op het gebied van Infotainment en prestaties

Van een grotere AAOS versie update verwacht je eigenlijk toch wel veel meer. Maargoed, ik weet nog toen we die een tijd terug kregen op de P8 en voor gebruiker was er niks zichtbaars behalve wat andere icoontjes/lettertype.
Leuk!

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 16-03-2026 18:14 ]

• Kammika

Wel bijzonder, polestar liep altijd op Volvo voor qua gadgets in de auto. Is nu dus omgedraaid…

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:09
Iemand al ontdekt of je het scherm in 5.0.5 met apps kan aanpassen? Ik krijg bij lang indrukken alleen de optie verwijderen bij degenen die ik zelf heb toegevoegd. Wil ze graag weer in mijn gewenste volgorde zetten.

• Kammika
Marko72 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:10:
Iemand al ontdekt of je het scherm in 5.0.5 met apps kan aanpassen? Ik krijg bij lang indrukken alleen de optie verwijderen bij degenen die ik zelf heb toegevoegd. Wil ze graag weer in mijn gewenste volgorde zetten.
Ik heb ontdekt dat dat niet kan 8)7

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:09
Kammika schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Nou dat lossen ze dan vast wel weer op in release 6.2…..

• peutje
  • Laatst online: 11:36
Hier net de melding, nu aan het installeren (my2024).

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38

Voor wie geinteresseerd is de release notes van Android Automotive 13. Misschien geen visuele updates maar wel grote wijziging in architectuur

Features

Camera
- Android camera2 API. Allows third party consumer apps to access one or more vehicle cameras concurrently without affecting the performance and behavior of the Extended View System (EVS).
- Enumerate camera devices by relative locations. Allows clients to enumerate and open camera devices (or video streams) according to relative locations, along with hardware details (for example, device node name) hidden from clients.
- EVS hotplug events. Adds notification and handling of hotplug cameras.

Car framework
- Car framework mainline. Added a new car framework module that includes car APIs and car services. This enables the updating of the car stack independent of Android platform versions.
- Driving safety region support. Allows apps to specify regions for driving safety and allows the system to specify a region and to provide a temporary waiver.
- Migrate the vehicle HAL from HIDL to AIDL. The HIDL HAL remains supported but new properties should only be added to new AIDL vehicle HAL.
- Support larger payload and batch calls in VHAL. VHAL can now pass larger payloads through shared memory. Batching calls allows for the more efficient sending of multiple requests.
- Navigation metadata filling for cluster. This feature extends the Navigation State Protocol Buffer in the Navigation State API with additional fields to describe navigation metadata.
- Touch mode. Notifications are now detached from focus events in Android 13. In Android 12 and earlier, focus and touch mode are represented by the same C++ native FocusEvent. Touch mode changes are now represented in a new event, TouchModeEvent. This new native event is dispatched against all existing windows, whether focused or not.

Connectivity
- Enable Ultra Wide Band (UWB). Provides multi-anchor support for locating UWB tags with an accuracy of 10cm.
- Bluetooth Mainline integration. Turns Automotive Bluetooth into a module to enable updates independent of Android platform versions. Hidden APIs are migrated to system APIs with ongoing support from Google.
- Gabledorsch. A newer version of the Bluetooth stack is enabled, with support for automotive use cases.
- Vehicular networking. Adds controls for Ethernet-based networks, including dynamic management of IP configuration, network capabilities, app access control lists, and the ability to connect and disconnect networks on the fly.
- Reference TCU. Makes it more straightforward to integrate an external telematics ECU with Android through the Telephony HAL.
- Projection support. Added a new API to include VendorElements as part of a generated hostapd AP configuration.
- API to get a list of Wi-Fi channels and country codes when Wi-Fi is turned off.

Power
- Support Suspend-to-disk. Power-off mode to preserve the contents of RAM. Suspend-to-disk and Suspend-to-RAM are supported.
- Control of the shutdown process. Allows vendors to take timely actions before and after Garage Mode.

Privacy
- Permission model for auto. Changes to the permissions model balance safety, privacy and user experience while driving.
- Post-drive permission decision reminder. Reminds users who have parked of permission decisions made while they were driving.
- Recent permission decisions. Recent permission decisions are surfaced within Privacy Settings, enabling users to change permission decisions.
- Privacy dashboard for auto. Lets users review recent app permission usage within Privacy Settings, including a timeline of events for sensors (such as location, microphone, and camera) and sub-attribution for GMSCore usage.

Sensors
- New sensor types in the Android sensor framework. Added new Inertial Measurement Unit (IMUs) sensor types for Limited Axes and Heading to support different sensor configurations and navigation use cases.

Telemetry
- OEM telemetry. Enables OEMs to use an Android-powered infotainment system to configure and collect In-Vehicle Infotainment (IVI) and vehicle data.

User management
- Improved user lifecycle events management. Added a new user lifecycle filter to improve performance and simplify client code.

Vehicle integration
- New VHAL properties. Added new properties for fog lights, EV charging, trailer, vehicle weight, and wheel tick.

Link: https://source.android.co.../start/releases/t_release

Een en vergelijking tussen AAOS 12 en AAOS 13

1. Camera & EVS (Extended View System)

Camera2‑API beschikbaar voor third‑party apps zonder EVS‑impact.
Camera’s kunnen worden geadresseerd op basis van relatieve locatie, waarbij hardware‑details verborgen blijven.
Hotplug‑events toegevoegd voor camera’s (aansluiten/ontkoppelen realtime detecteerbaar).

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L introduceerde o.a. CarEvsManager voor camera‑voorbeelden, maar AAOS 13 gaat verder met multi‑client camera‑toegang en betere EVS‑integratie.

2. Car Framework & Vehicle HAL

Nieuw Car‑Framework als mainline module, waardoor updates onafhankelijk van Android platformversies kunnen worden uitgerold.
VHAL migratie van HIDL → AIDL, met ondersteuning voor grotere payloads en batch‑calls (betere performance).
Driving Safety Region: apps en systeem kunnen veiligheidszones definiëren en tijdelijke uitzonderingen aanvragen.
TouchMode-event gescheiden van focus events, voor betere input‑afhandeling.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L had vooral UI‑verbeteringen, power‑policy opties en watchdog verbeteringen; AAOS 13 richt zich duidelijk op modulariteit, performance en veiligheid binnen de vehicle stack.

3. Connectivity & Networking

Ultra Wideband (UWB) ondersteuning met multi‑anchor precisielocatie (~10cm nauwkeurigheid).
Bluetooth wordt een mainline‑module → updatability zonder OS‑upgrade.
Nieuwe Bluetooth‑stack (Gabledorsch) geoptimaliseerd voor automotive.
Vehicular networking verbeteringen opgenomen.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L introduceerde PANS, Dual‑STA en verbeterde Bluetooth reconnects. AAOS 13 verplaatst Bluetooth naar een modulair model en voegt UWB toe, een veel grotere stap.

4. Navigatie & Cluster Integratie

Uitgebreidere Navigation State API (extra metadata).
Betere navigatie‑ondersteuning voor digitale clusters.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
Geen vergelijkbare uitbreidingen in 12L → AAOS 13 voegt echte nieuwe navigatie‑functies toe.

5. Telemetry & Sensors

Introductie van telemetrie‑verbeteringen voor OEM‑analyses.

Garage mode is ook een interessante functie
https://source.android.com/docs/automotive/power/garage_mode

• Largamelion
Kammika schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Die nieuwe UI klinkt een beetje als 1 stap vooruit, 2 stappen achteruit 😏. Ik word echt niet enthousiast hoe meer ik erover lees.

• Juancho
NielsHarley schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:59:
[...]

Voor wie geinteresseerd is de release notes van Android Automotive 13. Misschien geen visuele updates maar wel grote wijziging in architectuur

Features

Camera
- Android camera2 API. Allows third party consumer apps to access one or more vehicle cameras concurrently without affecting the performance and behavior of the Extended View System (EVS).
- Enumerate camera devices by relative locations. Allows clients to enumerate and open camera devices (or video streams) according to relative locations, along with hardware details (for example, device node name) hidden from clients.
- EVS hotplug events. Adds notification and handling of hotplug cameras.

Car framework
- Car framework mainline. Added a new car framework module that includes car APIs and car services. This enables the updating of the car stack independent of Android platform versions.
- Driving safety region support. Allows apps to specify regions for driving safety and allows the system to specify a region and to provide a temporary waiver.
- Migrate the vehicle HAL from HIDL to AIDL. The HIDL HAL remains supported but new properties should only be added to new AIDL vehicle HAL.
- Support larger payload and batch calls in VHAL. VHAL can now pass larger payloads through shared memory. Batching calls allows for the more efficient sending of multiple requests.
- Navigation metadata filling for cluster. This feature extends the Navigation State Protocol Buffer in the Navigation State API with additional fields to describe navigation metadata.
- Touch mode. Notifications are now detached from focus events in Android 13. In Android 12 and earlier, focus and touch mode are represented by the same C++ native FocusEvent. Touch mode changes are now represented in a new event, TouchModeEvent. This new native event is dispatched against all existing windows, whether focused or not.

Connectivity
- Enable Ultra Wide Band (UWB). Provides multi-anchor support for locating UWB tags with an accuracy of 10cm.
- Bluetooth Mainline integration. Turns Automotive Bluetooth into a module to enable updates independent of Android platform versions. Hidden APIs are migrated to system APIs with ongoing support from Google.
- Gabledorsch. A newer version of the Bluetooth stack is enabled, with support for automotive use cases.
- Vehicular networking. Adds controls for Ethernet-based networks, including dynamic management of IP configuration, network capabilities, app access control lists, and the ability to connect and disconnect networks on the fly.
- Reference TCU. Makes it more straightforward to integrate an external telematics ECU with Android through the Telephony HAL.
- Projection support. Added a new API to include VendorElements as part of a generated hostapd AP configuration.
- API to get a list of Wi-Fi channels and country codes when Wi-Fi is turned off.

Power
- Support Suspend-to-disk. Power-off mode to preserve the contents of RAM. Suspend-to-disk and Suspend-to-RAM are supported.
- Control of the shutdown process. Allows vendors to take timely actions before and after Garage Mode.

Privacy
- Permission model for auto. Changes to the permissions model balance safety, privacy and user experience while driving.
- Post-drive permission decision reminder. Reminds users who have parked of permission decisions made while they were driving.
- Recent permission decisions. Recent permission decisions are surfaced within Privacy Settings, enabling users to change permission decisions.
- Privacy dashboard for auto. Lets users review recent app permission usage within Privacy Settings, including a timeline of events for sensors (such as location, microphone, and camera) and sub-attribution for GMSCore usage.

Sensors
- New sensor types in the Android sensor framework. Added new Inertial Measurement Unit (IMUs) sensor types for Limited Axes and Heading to support different sensor configurations and navigation use cases.

Telemetry
- OEM telemetry. Enables OEMs to use an Android-powered infotainment system to configure and collect In-Vehicle Infotainment (IVI) and vehicle data.

User management
- Improved user lifecycle events management. Added a new user lifecycle filter to improve performance and simplify client code.

Vehicle integration
- New VHAL properties. Added new properties for fog lights, EV charging, trailer, vehicle weight, and wheel tick.

Link: https://source.android.co.../start/releases/t_release

Een en vergelijking tussen AAOS 12 en AAOS 13

1. Camera & EVS (Extended View System)

Camera2‑API beschikbaar voor third‑party apps zonder EVS‑impact.
Camera’s kunnen worden geadresseerd op basis van relatieve locatie, waarbij hardware‑details verborgen blijven.
Hotplug‑events toegevoegd voor camera’s (aansluiten/ontkoppelen realtime detecteerbaar).

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L introduceerde o.a. CarEvsManager voor camera‑voorbeelden, maar AAOS 13 gaat verder met multi‑client camera‑toegang en betere EVS‑integratie.

2. Car Framework & Vehicle HAL

Nieuw Car‑Framework als mainline module, waardoor updates onafhankelijk van Android platformversies kunnen worden uitgerold.
VHAL migratie van HIDL → AIDL, met ondersteuning voor grotere payloads en batch‑calls (betere performance).
Driving Safety Region: apps en systeem kunnen veiligheidszones definiëren en tijdelijke uitzonderingen aanvragen.
TouchMode-event gescheiden van focus events, voor betere input‑afhandeling.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L had vooral UI‑verbeteringen, power‑policy opties en watchdog verbeteringen; AAOS 13 richt zich duidelijk op modulariteit, performance en veiligheid binnen de vehicle stack.

3. Connectivity & Networking

Ultra Wideband (UWB) ondersteuning met multi‑anchor precisielocatie (~10cm nauwkeurigheid).
Bluetooth wordt een mainline‑module → updatability zonder OS‑upgrade.
Nieuwe Bluetooth‑stack (Gabledorsch) geoptimaliseerd voor automotive.
Vehicular networking verbeteringen opgenomen.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
AAOS 12L introduceerde PANS, Dual‑STA en verbeterde Bluetooth reconnects. AAOS 13 verplaatst Bluetooth naar een modulair model en voegt UWB toe, een veel grotere stap.

4. Navigatie & Cluster Integratie

Uitgebreidere Navigation State API (extra metadata).
Betere navigatie‑ondersteuning voor digitale clusters.

➡️ T.o.v. AAOS 12/12L:
Geen vergelijkbare uitbreidingen in 12L → AAOS 13 voegt echte nieuwe navigatie‑functies toe.

5. Telemetry & Sensors

Introductie van telemetrie‑verbeteringen voor OEM‑analyses.

Garage mode is ook een interessante functie
https://source.android.com/docs/automotive/power/garage_mode
Bedankt voor het delen en er zullen ongetwijfel wat interessante veranderingen zijn die nodig/vereist zijn voor latere updates die dan hopelijk wel echt "tastbaar" zijn voor de gebruikers.

Ik lees aardig wat dingen omtrent de camera maar ik lees nergens dat ze het beeld (zowel Volvo als Polestar zijn daarin werkelijk dramatisch) bij donker fors verbetert hebben zodat de camera daadwerkelijk bruikbaar is. Zulke dingen had ik dan oprecht wel verwacht want volgens mij kan het wel, softwarematig. Iets anders wat ik ook ingeschoten had en nog steeds niet begrijp waarom het ingebakken Android systeem het niet heeft, is het omlaag swipen en daar bepaalde snelkoppelingen zien. Net zoals op je telefoon, maar dan bijv. om snel OPD aan/uit te zeten, rijmodus, light/dark mode en nog wat hele handige dingen te kunnen gebruiken. 1 simpele swipe kan zoveel klikken door het systeem (lees veiligheid!) oplossen!

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:19:
[...]
Die nieuwe UI klinkt een beetje als 1 stap vooruit, 2 stappen achteruit 😏. Ik word echt niet enthousiast hoe meer ik erover lees.
Is dat eigen ervaring of obv wat je hier leest?

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Gistermiddag in de app bericht voor klaarstaande OTA naar 5.0.5. Dus vanuit de app geklikt op “start installatie”. Na een dik uur eens gekeken naar voortgang, maar helemaal niks gebeurd. Dus wederom klikken op “start installatie” en wederom helmaal niks.
Toen maar naar de auto gelopen. Deur van slot, deur open, zitten op de stoel, middendisplay gaat aan: “sluit de wagen af om update te starten”. Zo gezegd, zo gedaan. En toen liep de update wel en is succesvol afgerond.
Straks eerste ritje, dus dan zien we wat die nieuwe UX dan mag zijn. Owja, honk&flash is nu inderdaad ook beschikbaar in app.

• peutje
  • Laatst online: 11:36
Eerste rit met nieuwe ui, best fris allemaal, wel jammer dat driver display 2 harde zwarte balken voor snelheid en power heeft , oude met wat fading oogde de kaart een stuk groter. Wel grappig als tesla bij charge een groene balk. Snelheid km borden wel wat duidelijker dan vorige versie. Kaart op midden display iets kleiner nu door extra features in beeld, jammer dat die met de knop niet allemaal in te klappen zijn. Standen voor stuur en stoelverwarming wel handiger zo, en net wat grotere touch knoppen. Al met al prima verbetering wat mij betreft. Het reageert ook allemaal prima snel genoeg op de oude core.

[ Voor 5% gewijzigd door peutje op 17-03-2026 09:25 ]

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 09:13
Ik had de hoop dat we de google kaart permanent op "dark" konden zetten in de nieuwe UI. Helaas niet dus :)

En eigenlijk had ik nog meer hoop gehad op een slimmere regeling van de helderheid van de schermen afhankelijk van het zonlicht. Dit is iets die me eigenlijk mateloos stoort aan de volvo :(

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04 11:28
Vanochtend updatemelding op mijn MY24. Druk op installeren, krijg melding "server niet beschikbaar" (terwijl auto LTE verbinding heeft). Ook meermaals opnieuw proberen zelfde resultaat. Nu is de melding weg en krijg ik hem niet meer aangeboden... matig..

• Tranquility
Childofbodom schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:18:
Vanochtend updatemelding op mijn MY24. Druk op installeren, krijg melding "server niet beschikbaar" (terwijl auto LTE verbinding heeft). Ook meermaals opnieuw proberen zelfde resultaat. Nu is de melding weg en krijg ik hem niet meer aangeboden... matig..
Hier nog steeds geen teken van nieuwe software voor mijn MY24. Maar wellicht heeft dat te maken dat ik de nieuwe IHU al heb en dat mijn auto nu door de update server beschouwd wordt als een MY26.
@RigolleM @caspervc @danslo , hebben jullie al een update gehad? Jullie hebben toch ook de nieuwe IHU in een MY24 dacht ik?
Pagina: 1 ... 363 ... 367 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"