Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Welk modeljaar heb je?ron65 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:43:
[...]
Dus niet... anders was me dat echt wel opgevallen.
er stond ook in dat ik bij standaard stoelbekleding lightpack 2 erbij kreeg, ook niet gehad,
Maar maakt niet uit, ik kan het ook aankopen en de rekening bij de LM declareren, die hebben tenslotte dingen slecht doorgecommuniceerd destijds.
Een andere optie is altijd nog Blue Tooth thetering, dat werkt ook (al gebruikt toen ik hardnekkig 3g had met haperingen), alleen is dat wel vervelend als je steeds even moet koppelen. En de connectie met de app is dan weg als je buiten BT bereik van je GSM bent.
Dus desnoods betaal ik dat gewoon zelf. Al vind ik het bedrag wat tegenvallen, had meer max 50 euro verwacht.
Dat lijkt toch iets van een bug te zijn, bij mij ziet het zo zo uit, de apps worden weergegeven op de plek waar bij jou de play knop staat. Ik vind het nog atlijd een flinke verbetering t.o.v. voorheen, voor de maps meteen in beeld en de quick settings om bijv lane assist uit te zetten.Mauritio schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:56:
[...]
Tijdens onderhoud! Volvo Amsterdam ZO.
Wat mij betreft echt geen verbetering, maps is niet meer fullscreen te krijgen. UI is erg rommelig en niet logisch ingedeeld.
Toepassingen niet te verplaatsen.
[Afbeelding]
Maar ook waarom als ik Spotify’s open nog eens een play knop eronder. Volvo slaat hier echt de plank mis wmb. Blij als ik straks een nieuwe leasebak kan bestellen; maar zal geen Volvo meer worden. Rijd echt heerlijk maar dramatische software die sinds lancering achterloopt.
Nu is de range nooit goed geweest en is sterk afhankelijk van mijn rechtervoet dus daar is niks op af te dingen. EX60 vind ik een geslaagde auto qua looks hoop dat de software beter is. Deze software update lijkt mij meer geschikt voor het nieuwe landscape screen.
zojuist 20km gereden: al 3(!) reboots gehad van het infotainment. Vrijdag terug naar de dealer.
[Afbeelding]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
:strip_exif()/f/image/MRqKXFyAqGKqSiEVVimv9AaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Service, wear & tear dus 3 jaar inbegrepen en dat erboven 4 jaar, maar ik kan niet zien wat dat is. Ik vermoed dat dit het internetabonnement is maar dat is gissen want de knop geeft een fout en er staat niets bij.
Mijn auto dateert van 2 juni '23, XC40 Ultimate.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik quote mezelf nog even ivm de prijs, lijkt erop dat het in NL inderdaad een pak duurder is. Dit bordje was echter wel verdwenen bij m'n lokale dealer toen ik er afgelopen week was voor onderhoud.DoubleDot schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:21:
Voor de Belgen: Connected Service na 4 jaar zal €43 per jaar kosten. Er stond een info blaadje bij m’n dealer. Lijkt me een nette prijs.[Afbeelding]
Bij mij staat dat stukje inmiddels al op service verlopen. Wat wel heel vreemd zou zijn voor een leasewagen. Verbinding maken met de wagen om de status uit te lezen of on demand de verwarming starten of laadlimieten te veranderen werken nog steeds overigens.Largamelion schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:01:
Ik heb 'n MY23 net als Ron en het enige wat ik in de app zie is dit:
[Afbeelding]
Service, wear & tear dus 3 jaar inbegrepen en dat erboven 4 jaar, maar ik kan niet zien wat dat is. Ik vermoed dat dit het internetabonnement is maar dat is gissen want de knop geeft een fout en er staat niets bij.
Nu je het zegt, dat zou wel eens kunnen... staat me vaag bij.Waterblok schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:44:
Ergens in dit draadje is ooit geschreven dat vanaf bepaald modeljaar na vier jaar betaald moet worden maar dat de oudste modellen onbeperkt sim gratis zouden hebben.
Wel zuur, 100 euro per jaar betalen waar een ander gratis voorzien wordt.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Je moet eens bij Volvocars.com inloggen en daar je autogegevens bekijken, daar staat het bij.Largamelion schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:01:
Ik heb 'n MY23 net als Ron en het enige wat ik in de app zie is dit:
[Afbeelding]
Jouw wagen is overigens 7 maanden jonger dan de mijne, ik heb wel MY23 maar is afgeleverd in 22 (nov) waar de jouwe in 23 is afgeleverd.
MY 23
hij is overigens met forse vertraging geleverd destijds, anders had het MY22 geweest.
Dat was door de chip tekorten die ontstonden omdat poetin zonodig Oekraine moest binnenvallen destijds.
Levertijd was ruim 9 maanden, en dan had ik nog een snelle, want anderen wachtten 13 maanden of meer op de wagen.
Ik zou ook verwachten dat dat bij een lease is inbegrepen gedurende de hele periode, maar de kosten nadien zijn dan voor de leasemaatschappij en niet voor de leaserijder dus maakt op zich niet veel uit.-Vasa- schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:54:
[...]
Bij mij staat dat stukje inmiddels al op service verlopen. Wat wel heel vreemd zou zijn voor een leasewagen. Verbinding maken met de wagen om de status uit te lezen of on demand de verwarming starten of laadlimieten te veranderen werken nog steeds overigens.
Een vriend van mij heeft een ID4 en daar is het internetabonnement al na 2 jaar afgelopen. De basisfunctionaliteiten blijven wel werken zoals voorverwarmen en bediening van de auto, maar live verkeersinfo etc. zitten in het betalend abonnement. De prijzen zijn al even verwarrend, 4,99€ voor 1 maand te verlengen en 259€ voor 2 jaar. Als je dus maandelijks verlengt kost het je 120€ voor 2 jaar, maar als je ineens 2 jaar verlengd betaal je meer als het dubbele volgens de website
Ik weet zelfs niet of ik het 43€ waard zou vinden als ik de verkeersinfo net zo goed via een hotspot of Android Auto kan krijgen. Hopelijk moet ik die keuze nooit maken.
Bij mij was het ook gewoon 9 maanden en collega van mij die 'n jaar later een MY24 bestelde moest ook 'maar' 9 maanden wachten. Dat was destijds weinig want bij sommige merken liep de wachttijd op tot anderhalf jaar of langer.ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:14:
[...]
Levertijd was ruim 9 maanden, en dan had ik nog een snelle, want anderen wachtten 13 maanden of meer op de wagen.
[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 06-03-2026 10:18 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Vergeten er bij te zeggen, dataverbinding voor Qobuz (wat heus wel wat meer data verbruikt dan spotify) en Audible enzo blijft ook op de zelfde manier werken. (In de zin dat het altijd wel wat traag is geweest om op te starten en niet even sterk het signaal op pikt als mijn telefoon op sommige plaatsen)Largamelion schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:15:
Ik zou ook verwachten dat dat bij een lease is inbegrepen gedurende de hele periode, maar de kosten nadien zijn dan voor de leasemaatschappij en niet voor de leaserijder dus maakt op zich niet veel uit.
Een vriend van mij heeft een ID4 en daar is het internetabonnement al na 2 jaar afgelopen. De basisfunctionaliteiten blijven wel werken zoals voorverwarmen en bediening van de auto, maar live verkeersinfo etc. zitten in het betalend abonnement. De prijzen zijn al even verwarrend, 4,99€ voor 1 maand te verlengen en 259€ voor 2 jaar. Als je dus maandelijks verlengt kost het je 120€ voor 2 jaar, maar als je ineens 2 jaar verlengd betaal je meer als het dubbele volgens de website.
Ik weet zelfs niet of ik het 43€ waard zou vinden als ik de verkeersinfo net zo goed via een hotspot of Android Auto kan krijgen. Hopelijk moet ik die keuze nooit maken.
In zowel MY22 als MY23 prijs staat ondubbelzinnig die 4 jaar genoemd: Bij de volgende auto dus echt beter lezen. @ron65. Je claim dat Volvo dit niet goed communiceert klopt niet. Het staat op site, prijslijst en handleiding. Zie hier een screenshot van de prijslijst MY23 (in MY22 staat hetzelfde):ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:14:
[...]
MY 23
hij is overigens met forse vertraging geleverd destijds, anders had het MY22 geweest.
Dat was door de chip tekorten die ontstonden omdat poetin zonodig Oekraine moest binnenvallen destijds.
Ok thanx.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:29:
[...]
In zowel MY22 als MY23 prijs staat ondubbelzinnig die 4 jaar genoemd: Bij de volgende auto dus echt beter lezen. @ron65. Je claim dat Volvo dit niet goed communiceert klopt niet. Het staat op site, prijslijst en handleiding. Zie hier een screenshot van de prijslijst MY23 (in MY22 staat hetzelfde):
[Afbeelding]
Val ik even terug op het bestelproces van werkgever: die prijslijst zie je dus niet.
Natuurlijk had ik die bij Volvo kunnen gaan ophalen, maar in de portal stond een opsomming van alle opties op de wagen en daarin stond "Internet connectie onbeperkt"
Die portal is niet van Volvo, maar van de dienst die werkgever tussen de werknemer en de leasemaatschappijen (3 st) in zet, en die wordt gevoed door de leasemaatschappijen.
Nu zou je kunnen denken dat die dienst dus bedoelt "als ervoor betaald moet gaan worden is dat bij ons inbegrepen" maar dat blijkt achteraf dus ook niet te kloppen, "je kunt ook navigatie op je smarftphone gebruiken" is dan de reactie.
Ja ik ben wellicht wat naief geweest destijds om te denken dat daar alles instaat zoals het is, en dat zal ik volgende keer zeker anders doen.
Maar neemt niet weg dat ik dus eigenlijk gewoon kon uitgaan van onbeperkte verbinding, en nu blijkt dat dat niet zo is.
Als ik de wagen prive had aangeschaft bij de dealer had dat allemaal echt heel anders verlopen, dat kan ik je verzekeren.
Verder ga ik er niet op in, anders gaan we weer offtopic.
Dan stuur je toch lekker de factuur als je die krijgt naar de leasemaatschappij? Je hebt bewijs, iedereen heeft getekent, dan ben je wel volledig gestoort als je dat zelf gaat betalen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Precies wat ik al zei, ik betaal hem en declareer het. We gaan zien waar dat schip gaat stranden.Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:52:
Dus je hebt een contract waarin staat "Internet connectie onbeperkt" die getekent is door zowel de leasemaatschappij, je werkgever en jezelf?
Dan stuur je toch lekker de factuur als je die krijgt naar de leasemaatschappij? Je hebt bewijs, iedereen heeft getekent, dan ben je wel volledig gestoort als je dat zelf gaat betalen.
[ Voor 98% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 11:04 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat ik wat onaangenaam overrompeld was hierdoor, ik was uitgegaan van dat de connectie bij de wagen hoort en dus geldig blijft. En dan zie je ineens in je account dat het tegendeel waar is.Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:03:
Wat is het probleem dan?
Ik ben door de manier van communicatie en de voorspiegeling van gegevens via de officiele weg op een verkeerd been gezet destijds, als ik achter hun rug om bij de dealer prijslijsten had opgebvraagd had ik het kunnen zien blijkt nu.
Dat stoort me, en daar ben ik niet blij mee.
En of ik het vergoed krijg is maar de vraag, vorige keer (voorgaande wagen) kreeg ik het afgewezen terug "je hebt een smartphone die ook navigatie heeft, gebruik die maar" was letterlijk het antwoord.
Toen reed ik met kaarten van 2012 rond in 2021, maar updaten was niet nodig vond men. Niet de LM, maar werkgever en de dienst die zij inhuren voor wagenparkbeheer reageren zo.
Maar genoeg nu, anders gaan we weer te ver offtopic, het probleem zit in de 4 lagen tussen mij en de dealer die maar wat aanrommelen.
ik snap het niet meer. Eerst schrijf je dat je de prijslijst gelezen hebt en dat het er niet instond. Vervolgens stuur ik screenshot dat het er wel in stond en dan zeg je dat je die prijslijst nooit gehad hebt. Welke is het nu?ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:46:
[...]
Ok thanx.
Val ik even terug op het bestelproces van werkgever: die prijslijst zie je dus niet.
Natuurlijk had ik die bij Volvo kunnen gaan ophalen, maar in de portal stond een opsomming van alle opties op de wagen en daarin stond "Internet connectie onbeperkt"
Die portal is niet van Volvo, maar van de dienst die werkgever tussen de werknemer en de leasemaatschappijen (3 st) in zet, en die wordt gevoed door de leasemaatschappijen.
Nu zou je kunnen denken dat die dienst dus bedoelt "als ervoor betaald moet gaan worden is dat bij ons inbegrepen" maar dat blijkt achteraf dus ook niet te kloppen, "je kunt ook navigatie op je smarftphone gebruiken" is dan de reactie.
Ja ik ben wellicht wat naief geweest destijds om te denken dat daar alles instaat zoals het is, en dat zal ik volgende keer zeker anders doen.
Maar neemt niet weg dat ik dus eigenlijk gewoon kon uitgaan van onbeperkte verbinding, en nu blijkt dat dat niet zo is.
Als ik de wagen prive had aangeschaft bij de dealer had dat allemaal echt heel anders verlopen, dat kan ik je verzekeren.
Verder ga ik er niet op in, anders gaan we weer offtopic.
Anwyway: Ik bestel ook al jaren via leasemaatschappijen. Ken dat soort portals. Die van jullie kan een uitzondering zijn, maar normaal staat daar altijd een disclaimer bij dat de opgegeven specs niet bindend zijn en dat opgave van fabrikant leidend is...
De prijslijst die in de portal stond. Gezien de layout is dat totaal een andere dan jij me nu een screenshot van stuurde.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:10:
[...]
ik snap het niet meer. Eerst schrijf je dat je de prijslijst gelezen hebt en dat het er niet instond. Vervolgens stuur ik screenshot dat het er wel in stond en dan zeg je dat je die prijslijst nooit gehad hebt. Welke is het nu?
Anwyway: Ik bestel ook al jaren via leasemaatschappijen. Ken dat soort portals. Die van jullie kan een uitzondering zijn, maar normaal staat daar altijd een disclaimer bij dat de opgegeven specs niet bindend zijn en dat opgave van fabrikant leidend is...
Maar wat wil je nu bewijzen? dat ik loop te liegen? of draaien? of dat ik dom ben geweest destijds?
Ik wist het niet, simpel!
had ik het kunnen weten? misschien wel, maar ik had geen reden om zo diepgravend te gaan destijds uitgaande van dat men normaal en serieus alles zou weergeven zoals het is.
Op meerdere punten blijkt dat achteraf anders te zijn, daar kan IK niets aan doen.
Einde discussie!
Je schrijft dat je letterlijk een getekend contract hebt waarin staat dat je recht hebt op "Internet connectie onbeperkt". Dat de Volvo app aangeeft dat het af loopt kan best, niet jou probleem. Jij hebt nogmaals een contract waarin staat dat jij onbeperkt data hebt. Hoe dat evt. betaalt wordt is tussen je werkgever en leasemaatschappij en Volvo.ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Dat ik wat onaangenaam overrompeld was hierdoor, ik was uitgegaan van dat de connectie bij de wagen hoort en dus geldig blijft. En dan zie je ineens in je account dat het tegendeel waar is.
Ik ben door de manier van communicatie en de voorspiegeling van gegevens via de officiele weg op een verkeerd been gezet destijds, als ik achter hun rug om bij de dealer prijslijsten had opgebvraagd had ik het kunnen zien blijkt nu.
Dat stoort me, en daar ben ik niet blij mee.
En of ik het vergoed krijg is maar de vraag, vorige keer (voorgaande wagen) kreeg ik het afgewezen terug "je hebt een smartphone die ook navigatie heeft, gebruik die maar" was letterlijk het antwoord.
Toen reed ik met kaarten van 2012 rond in 2021, maar updaten was niet nodig vond men. Niet de LM, maar werkgever en de dienst die zij inhuren voor wagenparkbeheer reageren zo.
Maar genoeg nu, anders gaan we weer te ver offtopic, het probleem zit in de 4 lagen tussen mij en de dealer die maar wat aanrommelen.
Daarom zeg ik, je bent wel gek als je die factuur gaat betalen en dan proberen je geld terug te krijgen. Je hebt nogmaals een contract!!! Als je opeens moet betalen voor bijv. de bandenwissel zeg je toch ook hier heb je een dikke middelvinger en zoek het lekker uit met elkaar maar ik betaal geen cent aangezien het bij het contract hoort die iedereen getekend heeft?
Je maakt het volgens mij vooral zelf hopelijk ingewikkeld voor jezelf. Bepaalde zaken moet je echt niet zien als jouw taak/verantwoordelijkheid. Je leased. De auto is niet eens van jou. Je hebt wel recht op waar je voor hebt getekend en dat is dus onbeperkt data.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 11:23 ]
Volgens mij gaat dat voornamelijk om de leaseprijs. Die kan tot aflevering auto wat verschillen van wat is afgesproken in het contract. Maar je kan niet alles schuiven onder dat er veranderingen kunnen zijn on the road. Dat je bijv. ineens pakket X niet krijgt, of dat je andere banden krijgt dan bestelt of dus in dit geval, onbeperkt data. Dat heeft verder ook niks met onverwachte omstandigheden te maken, dat is voor Volvo/leasemaatschappij gewoon een vinkje aanzetten en je hebt weer data. De rekening is 100% niet voor de rijder als dit zoals bij Ron netjes in het contract staat.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:10:
Als je het echt hard wil spelen kan je ook zeggen, hier heb je de auto terug, ik betaal geen leasebedrag meer en ik neem de auto pas terug als het vinkje voor data weer aan staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 11:26 ]
Dat contract is de leaseregeling, daarin staat niet per auto of er al dan niet connectiviteit in zit.Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:20:
[...]
Je schrijft dat je letterlijk een getekend contract hebt waarin staat dat je recht hebt op "Internet connectie onbeperkt". Dat de Volvo app aangeeft dat het af loopt kan best, niet jou probleem. Jij hebt nogmaals een contract waarin staat dat jij onbeperkt data hebt. Hoe dat evt. betaalt wordt is tussen je werkgever en leasemaatschappij en Volvo.
Daarom zeg ik, je bent wel gek als je die factuur gaat betalen en dan proberen je geld terug te krijgen. Je hebt nogmaals een contract!!! Als je opeens moet betalen voor bijv. de bandenwissel zeg je toch ook hier heb je een dikke middelvinger en zoek het lekker uit met elkaar maar ik betaal geen cent?
Dat dan weer stond in de accessoire en optielijst bij bestelling waar je hem samenstelt. Ja die is nu niet meer zichtbaar.
Maar heren, zonder rancune of wat dan ook, ik ben niet dom, ik ben niet naief, maar ik heb wel te maken met een regeling die ronduit brak is, rammelt en vooral op voordeel voor werkgever geschreven.
Ik wil niet voor niets ervanaf, de wagen overnemen en voor het werk zorgen ze maar voor een klein wagentje wat mij geen cent kost (0 km contract en ver binnen budget blijven), en daar zoeken ze het maar mee uit.
Nogmaals: ik gaf het al meerdere malen aan, deze discussie liever niet hier, is offtopic, ik zit er al genoeg mee in de maag om dan ook hier nog steeds dit soort onbegrip naar het hoofd te krijgen waaruit ik me een beetje aangevallen voel op dat ik dom gehandled heb of nog dom handel.
Jullie kennen de leaseregeling niet van mijn werkgever, ik mag die niet communiceren, valt buiten elke CAO en dus kan men aanrommelen wat men wil. De kans dat ik de leasewagen kwijtraak is zelfs groot aanwezig omdat ik onvoldoende zakelijke km heb dit jaar, doordat enkele klussen zich dicht bij mijn huis afspelen.
Laten we hier er maar over ophouden, voor de mods weer geirriteerd in alle bomen vliegen en berichten gaan verwijderen met stekelige opmerkingen, zitten we ook niet op te wachten.
Mijn bericht was duidelijk: Men gaat 99 euro per jaar rekenen voor connectiviteit. Laten we het daarbij houden alstublieft!
[ Voor 39% gewijzigd door ron65 op 06-03-2026 11:31 ]
Sorry maar ik snap er geen ruk meer van zo. Je hebt toch een contract getekend waarin staat dat je onbeperkt data hebt? Of was dat een bierviltje zonder krabbels? Als het niet auto afhankelijk is heeft elke collega van je toch recht op onbeperkt data? Dus hoezo is dit nu opeens een discussie voor je?ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:26:
[...]
Dat contract is de leaseregeling, daarin staat niet per auto of er al dan niet connectiviteit in zit.
Dat dan weer stond in de accessoire en optielijst bij bestelling waar je hem samenstelt. Ja die is nu niet meer zichtbaar.
Bij mij eind '23 voor mijn my24 ook niet. Samen met de verkoper nog gezocht, hij heeft het nog nagezocht, was niet bekend. Vermoeden was toen ca 30-35 euro per jaar, vind 100 ook wel veel maar goed...we zien begin '28 wel.Kammika schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Lees de prijslijst volgende keer bij aankoop, daar staat het heel duidelijk in.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
bij bestelling kies je voor accessoires en opties, dan is er een lijst met "dit zit er op je wagen".Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:27:
[...]
Sorry maar ik snap er geen ruk meer van zo. Je hebt toch een contract getekend waarin staat dat je onbeperkt data hebt? Of was dat een bierviltje zonder krabbels? Als het niet auto afhankelijk is heeft elke collega van je toch recht op onbeperkt data? Dus hoezo is dit nu opeens een discussie voor je?
Daar stond het tussen.
Door akkoord op die lijst te geven, wordt er besteld en dat is tevens het tekenen voor de wagen onder de leaseregeling voorwaarden. DIgitaal, en er is geen document dat contract heet anders dan dat.
Zoals gezegd, offtopic, en ik ben echt niet dom, en kan en mag niet alles over die regelingen hier communcieren. Neem gewoon eens aan van mij dat ik niet wist dat die connectiviteit na 4 jaar stopt, dat ik op het verkeerde been ben gezet in dat hele schimmige proces etc.
Wellicht goed te weten dat ons hoofdkantoor niet Nederlands is, en dat er dus op veel fronten onder buitenlandse voorwaarden wordt gehandeld, ook op gebied van leasewagens. En die zijn gewoon anders.
Aan de andere kant was de garantieperiode en gratis onderhoud voor mij wel korter.ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:09:
[...]
Nu je het zegt, dat zou wel eens kunnen... staat me vaag bij.
Wel zuur, 100 euro per jaar betalen waar een ander gratis voorzien wordt.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Dan heb je toch je bewijs? Of het nu een hardcopy document is of een digitaal document die als akkoord gezien wordt. Iedereen heeft daar toch akkoord op gegeven? Dan heb je dus recht op onbeperkt data. Moeilijker moet je het echt niet maken. Zelf dus niks betalen en lekker de factuur vanuit Volvo naar je leasemaatschappij laten sturen.ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:37:
[...]
bij bestelling kies je voor accessoires en opties, dan is er een lijst met "dit zit er op je wagen".
Daar stond het tussen. Door akkoord op die lijst te geven, wordt er besteld en dat is tevens het tekenen voor de wagen onder de leaseregeling voorwaarden. DIgitaal, en er is geen document dat contract heet anders dan dat.
Het stopt altijd, dat is niet de discussie. Het is vooral de discussie wie het bij lease moet betalen als het stopt. In jouw geval is dat toch heel helder?Zoals gezegd, offtopic, en ik ben echt niet dom, en kan en mag niet alles over die regelingen hier communcieren. Neem gewoon eens aan van mij dat ik niet wist dat die connectiviteit na 4 jaar stopt, dat ik op het verkeerde been ben gezet in dat hele schimmige proces etc.
Huh? Je hebt toch akkoord gegeven op een bestelling en daaronder viel onbeperkt data. Wat maakt het dan uit of het NL of buitenlands is? Je hebt toch een digitaal contract/voorwaarden/bestelling voor je neus gehad? Wat daar in staat teken je toch voor?Wellicht goed te weten dat ons hoofdkantoor niet Nederlands is, en dat er dus op veel fronten onder buitenlandse voorwaarden wordt gehandeld, ook op gebied van leasewagens. En die zijn gewoon anders.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 11:43 ]
je maakt 'm te persoonlijk. Ik probeer je te helpen en raak gewoon in de war van je schrijft.ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:13:
[...]
De prijslijst die in de portal stond. Gezien de layout is dat totaal een andere dan jij me nu een screenshot van stuurde.
Maar wat wil je nu bewijzen? dat ik loop te liegen? of draaien? of dat ik dom ben geweest destijds?
Ik wist het niet, simpel!
had ik het kunnen weten? misschien wel, maar ik had geen reden om zo diepgravend te gaan destijds uitgaande van dat men normaal en serieus alles zou weergeven zoals het is.
Op meerdere punten blijkt dat achteraf anders te zijn, daar kan IK niets aan doen.
Einde discussie!
Volgens mij zijn er 2 opties, maar daarvoor moet je echt even goed kijken op welke manier jij nu die auto gecontracteerd hebt:
- of jouw stelling klopt dat je een duidelijke spec van je leasemij had waar alles op stond zonder een voorbehoud naar specs van de fabrikant. DAn klopt wat @Juancho zegt en heb je geen probleem, als Internet het niet meer doet, meld gewoon een storing bij je leasemij en hebben ze het te fixen
- of ze hebben toch dat voorbehoud in de specs gemaakt, dan iets dergelijks vrij kansloos...
Dat laatste kan volgens mij echt alleen maar bij een aanpassing van de leaseprijs. Daar hebben zij namelijk ook geen invloed op (mijn leasemaatschappij is dan wel zo netjes om een evt. hoger bedrag voor hun rekening te nemen). Wat wel kan is dat bijv. een pakket niet leverbaar is, of dat er 20" inch banden op komen ipv bestelde 19" maar dat moet ALTIJD in overleg met de persoon die de auto gaat rijden. Je kan de wagen dan gewoon weigeren namelijk.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:42:
[...]
je maakt 'm te persoonlijk. Ik probeer je te helpen en raak gewoon in de war van je schrijft.
Volgens mij zijn er 2 opties, maar daarvoor moet je echt even goed kijken op welke manier jij nu die auto gecontracteerd hebt:
- of jouw stelling klopt dat je een duidelijke spec van je leasemij had waar alles op stond zonder een voorbehoud naar specs van de fabrikant. DAn klopt wat @Juancho zegt en heb je geen probleem, als Internet het niet meer doet, meld gewoon een storing bij je leasemij en hebben ze het te fixen
- of ze hebben toch dat voorbehoud in de specs gemaakt, dan iets dergelijks vrij kansloos...
Ik durf wel te wedden dat er niks formeel is afgesproken over die data kosten. Wat wel is afgesproken is dat Ron recht heeft op onbeperkt data.
Nope dit gaat echt om specs. Daar staat in leaseportals vaak "niet bindend, opgaaf fabrikant leidend"... net nog even die van mij gecheckt (ik kan weer bestellen) en daar staat het ook gewoon.. Maar goed, ik ken de portal van Ron niet. Dus daar kan wat anders staan... maar dit is wel vrij gebruikelijk..Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:25:
[...]
Volgens mij gaat dat voornamelijk om de leaseprijs. Die kan tot aflevering auto wat verschillen van wat is afgesproken in het contract.
Ja dat kan wel, maar specs aanpassingen moeten wel altijd vooraf gecommuniceerd worden. Lijkt me ook niet meer dan logisch.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:46:
[...]
Nope dit gaat echt om specs. Daar staat in leaseportals vaak "niet bindend, opgaaf fabrikant leidend"... net nog even die van mij gecheckt (ik kan weer bestellen) en daar staat het ook gewoon.. Maar goed, ik ken de portal van Ron niet. Dus daar kan wat anders staan... maar dit is wel vrij gebruikelijk..
Het probleem is dat ik dus precies dit niet weet, of die disclaimer erin staat.Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:46:
[...]
Nope dit gaat echt om specs. Daar staat in leaseportals vaak "niet bindend, opgaaf fabrikant leidend"... net nog even die van mij gecheckt (ik kan weer bestellen) en daar staat het ook gewoon.. Maar goed, ik ken de portal van Ron niet. Dus daar kan wat anders staan... maar dit is wel vrij gebruikelijk..
Ik kan dat nu ook niet nagaan, die portal is gesloten tot ik weer mag bestellen.
Tevens kan ik dus ook niet nagaan of bewijzen dat onbeperkte duur data abonnement daar echt instond, ik heb wel op de werklaptop een screenshot waarin dat zichtbaar staat maar dan zoals ik aangaf "digitaal connect onbeperkt" en dat kan twee dingen zijn: onbeperkte duur of onbeperkte datalimiet.
Als ik in mijn account kijk staat er onder contract letterlijk geen enkel document meer, die is leeg.
ik heb dus zojuist een ticket aangemaakt waarin ik het contract opvraag vanwege informatie die ik daaruit wil opduiken.
Dat bedoel ik met buitenlandse regels, daar is het normaal dat die documenten achter slot en grendel gaan, tegen diefstal digitaal. in Nederland zou je alle recht hebben om dat in je account te kunnen terugvinden, daar dus niet.
Ja het is schimmig, zelfs voor mij, waar het tijdens bestelling zo duidelijk lijkt te zijn kom je er achteraf achter dat als er wat is, je ineens weinig meer kunt terugvinden. het valt niet voor niets expliciet buiten de CAO, dat kun je wel weer ondubbelzinnig terugvinden.
@Kammika , ik maak het wellicht wat persoonlijk omdat het ook persoonlijk aanvoelt, ik kan sommige zaken ook niet goed verklaren, dat is gewoon niet goed geregeld, maar dat aanpakken is de boel op scherp zetten, herrie met werkgever maken om iets dat je toch niet gaat winnen, niet onder CAO valt en dus ook niet door vakbonden kan worden aangekaart etc etc etc.
Ik moet nog 6 jaar tot aan pensioen, en die wil ik dan gewoon zonder gedoe kunnen volmaken, dus zal ik het gerommel met leasecontracten op de koop toe moeten nemen.
Zullen we het daar op houden? Ik mag niet meer zeggen dan dit, dat staat weer in onze personeels conformiteits verklaring die jaarlijks getekend moet worden. Meer zeggen heeft consequenties.
En dat is een van mijn punten, er zijn specs aangepast door een modelwijziging van Volvo (MY22 naar MY23), en dat is mij nooit medegedeeld tot de dag van aflevering.Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:51:
[...]
Ja dat kan wel, maar specs aanpassingen moeten wel altijd vooraf gecommuniceerd worden. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
VOlvo zegt het te hebben doorgegeven aan LM, die zegt te hebben doorgegeven aan de tussendienst, die zegt het aan werkgever te hebben doorgegeven en die zegt dat ze opdracht hebben gegeven het mij door te geven.... het is alleen nooit aangekomen.
in dit geval gaat het om de specslijst in de portal van de leasemij, die enkel aangeeft indicatief te zijn en dat je dus naar opgaaf van de fabrikant moet kijken en dat die leidend is. Omdat ze dat goed in zo'n portal vermelden kan dat gewoon.Juancho schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:51:
[...]
Ja dat kan wel, maar specs aanpassingen moeten wel altijd vooraf gecommuniceerd worden. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Maar ook voor de Volvo prijslijst zelf geldt dat Volvo kan afwijken bij de def levering. Volvo maakt nl ook voorbehoud in zijn prijslijst voor kleine wijzigingen. Dat stelt ze ook in staat om bv een ander modeljaar te leveren, zonder dat jij als klant dat dan kan wijzigen.
Er is wel jurisprudentie op dat de waarde van wat je dan krijgt niet minder mag zijn. Ze kunnen dus niet zomaar features weglaten, maar als in een modeljaar bv bepaalde lampjes niet meer zitten (het beruchte voorbeeld van @ron65 ) maar een andere feature zit er wel op, kan Volvo dat zonder vooraf te communiceren doen, door het voorbehoud wat ze in prijslijsten en contracten maken.
Ik vind er ook wat van (wsch hetzelfde als jullie) maar dit is helaas wel hoe het werkt...(en niet alleen bij Volvo). Daarom altijd goed om de kleine lettertjes te lezen bij grote aankopen
Da's een andere situatie tussen jou en je LM... MAar dat lost voor je internet na 4 jaar probleem niets op, want die specs zijn voor MY22 en MY23 hetzelfde...ron65 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:02:
[...]
En dat is een van mijn punten, er zijn specs aangepast door een modelwijziging van Volvo (MY22 naar MY23), en dat is mij nooit medegedeeld tot de dag van aflevering.
VOlvo zegt het te hebben doorgegeven aan LM, die zegt te hebben doorgegeven aan de tussendienst, die zegt het aan werkgever te hebben doorgegeven en die zegt dat ze opdracht hebben gegeven het mij door te geven.... het is alleen nooit aangekomen.
Ja en dát kan ik niet zomaar meer terugzien, maar ik geloof jou en neem dat aan!Kammika schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:15:
[...]
Da's een andere situatie tussen jou en je LM... MAar dat lost voor je internet na 4 jaar probleem niets op, want die specs zijn voor MY22 en MY23 hetzelfde...
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"