Wat bedoel je met wannabe auto merk als je het over Renault hebt?ron65 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:54:
[...]
Feit blijft dat een collega van me zegt dat in zijn renault (notabene een wannabe auto merk) AAOS zit met veel meer apps in de store dan Volvo heeft EN locatie delen bij hem wel werkt vanaf het dashboard (en nee, niet met carplay of AA) .
Ongetwijfeld zal Volvo bepaalde eisen stellen aan het software pakket dat ze implementeren, maar dat gaat (gelukkig) natuurlijk niet over iets onbelangrijks of je wel of niet je locatie kunt delen vanuit Maps.ron65 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:54:
[...]
Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik vind het een kromme situatie ;-)
anders gezegd: Volvo zou kunnen zeggen "Google, heel leuk, maar wij implementeren jullie software in onze autos en daarmee moet die aan een aantal eisen voldoen, want de klant koopt de auto, en niet tweedelig een auto en een softwarepakket. Jullie gaan dus onderdeel uitmaken van onze wagen, dan moet je ook aan onze wensen voldoen"
Ik heb met een hele goede reden een hekel aan het merk.RigolleM schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:31:
[...]
Wat bedoel je met wannabe auto merk als je het over Renault hebt?
Dat heeft een voorgeschiedenis met gewonden dankzij gebrekkige elektronica in een auto, die hier verder niet verhaald hoeft te worden. En ik heb het niet over 1 toevals treffer, maar over 3 incidenten met elektrotechniek in renaults.
Dus ik kan zo af en toe goed negatief over die hokken zijn, lees er maar overheen.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Zou je denken? ik zie vaak zulke diepgaande juridisch onderbouwde verhandelingen in convenanten tussen bedrijven over software en de prestaties ervan, dat een "Locatie delen" functie zelfs nog een groot punt is.StevendGraaf schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:48:
[...]
Ongetwijfeld zal Volvo bepaalde eisen stellen aan het software pakket dat ze implementeren, maar dat gaat (gelukkig) natuurlijk niet over iets onbelangrijks of je wel of niet je locatie kunt delen vanuit Maps.
Maar kunnen we nog heel lang over discussieren, ik mis die functie regelmatig terwijl die op een eerdere wagen er gewoon in zat. Daar fing het om, dat het ontbreekt terwijl het de verkeersveiligheid kan bevorderen, ipv te gaan zitten SMS of appen, kun je live met een specifiek iemand de route en de voortgang delen wat aan beide kanten rust geeft.
Dan raad ik je vooral aan daar rekening mee te houden bij de aankoop van je volgende auto, of anders is er is genoeg meegedacht hier met goedbedoelde adviezen voor een alternatief als live locatie delen in whatsapp of Find My. Hoop dat dan een oplossing voor je kan zijn.ron65 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:52:
[...]
Maar kunnen we nog heel lang over discussieren, ik mis die functie regelmatig terwijl die op een eerdere wagen er gewoon in zat. Daar fing het om, dat het ontbreekt terwijl het de verkeersveiligheid kan bevorderen, ipv te gaan zitten SMS of appen, kun je live met een specifiek iemand de route en de voortgang delen wat aan beide kanten rust geeft.
Je heb dit tijden terug ook al eens gezegt. Heb je het wel eens of nog beter, veelvuldig bjj Volvo neergelegd om te implementeren?ron65 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:52:
[...]
Zou je denken? ik zie vaak zulke diepgaande juridisch onderbouwde verhandelingen in convenanten tussen bedrijven over software en de prestaties ervan, dat een "Locatie delen" functie zelfs nog een groot punt is.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
niet meer. helpt niet.Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 23:50:
[...]
Je heb dit tijden terug ook al eens gezegt. Heb je het wel eens of nog beter, veelvuldig bjj Volvo neergelegd om te implementeren?
maar ik haalde dit aan in een andere discussie om aan te geven dat dit al eerder besproken was, iemand maakte een opmerking over het niet delen van de locatie van de auto uit privacy overwegingen.
Het was niet mijn bedoeling deze hele discussie opnieuw te voeren, maar het lijkt wel alsof ik iets wil wat heel vies is, als ik zeg dat ik gewoon live vanuit de auto de locatie wil kunnen delen. Destijds precies hetzelfde en nu weer. "warom zou je dat willen als je ook kunt appen of sms sturen" kreeg ik destijds ook al voor de voeten.
Het lijkt niet begrepen te willen worden dat ik het gewoon een handige functie vind die ik nu gewoon mis, kennelijk zit ik daar erg fout mee dat er steeds zo op ingehamerd wordt.
Maar, los daarvan, we kunnen er lange discussies over opzetten, de bron van mijn opmerking was niets meer dan een poging behulpzaam te zijn naar iemand die over het locatie delen begon. Verder wilde ik er niet mee gaan, we zijn nu 4 paginas verder.
https://gathering.tweaker...message/84721890#84721890
Dus dit is voorlopig het laatste wat ik over dit puntje zeg hier. anders blijven we aan de gang.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"