Nee stemcommando's herkennen is geen AI voor nodig, dat kan al decennia prima met gewone software op een CPUtje. (Mijn 80386 kon al stemcommando's verwerken.) Zelfs algemene spraak-naar-woord is prima te doen zonder AI, en wordt ook zo gedaan (want dan hoef je geen dure hardware toe te voegen).Venomer schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:08:
Hoe denken jullie dat Google nu stemcommando's herkent? Dat is toch ook een "taalmodel, dat je niet zelf controleert"? Dat het straks Google Gemini heet is marketing. Het verandert het principe niet.
Maar alle spraakassistenten gebruiken tegenwoordig wel AI daarvoor, omdat die meer herkend dat je dat op andere manieren doet... Google Assistent en SIRI gebruiken iig wel AI hiervoor...cdwave schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:23:
[...]
Nee stemcommando's herkennen is geen AI voor nodig, dat kan al decennia prima met gewone software op een CPUtje. (Mijn 80386 kon al stemcommando's verwerken.) Zelfs algemene spraak-naar-woord is prima te doen zonder AI, en wordt ook zo gedaan (want dan hoef je geen dure hardware toe te voegen).
Ja ik ook. Helaas nog een ritje naar Nijverdal gehad. Maar erg netjes opgelost idd… Nu wel erg blijAvvd schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Bij mij ging het ook niet helemaal soepel, later kreeg ik problemen met de camera die weer opgelost zijn. Het is overigens erg netjes opgelost door de dealer. De polestar ihu staat inmiddels ook niet meer op hun site, ik kan mij voorstellen dat de tijdsinvestering en risico ook niet helemaal rendabel is.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"