ik heb iphone idd, en dan werkt het simpel... laten we die vragen wat kost vooral niet aan volvo stellen, tot nu toe kost het niks, dus laten we dat lekker zo houden ;-)ron65 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zou dat dus hindelijk vinden, want de GSM gaat standaard als er geen apparaat mee verbonden is in "hotspot uit" modus. En die gaat niet automatisch naar "aan"
Dan zou je dus elke keer als je wilt gaan rijden even je GSM moeten ontgrendelen, naar de hotspotknop swipen en die aanzetten. Is voor een keer niet erg, maar als je meerdere ritten oper dag hebt ...
Bovendien, vergeet het een keer en je hebt geen accurate maps verkeersinfo...
De iphone kan misschien wel zo geconfigureerd worden dat die automatisch connect als hutspot, maar die heb ik alleen op werkuren bij me, prive weer niet. Bovendien heeft onze ICT besloten ooit dat 500 MB voor een maand wel genoeg databundel is voor wat mailverkeer op een GSM (letterlijke tekst die ze als evrklaring gaven), daar ben je echt zo doorheen.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel het voor de volvo connectivity optie kost per jaar als je daar inderdaad aan moet beginnen....
Kan met een Samsung ook eenvoudig automatisch, via de app standen en routinesron65 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zou dat dus hindelijk vinden, want de GSM gaat standaard als er geen apparaat mee verbonden is in "hotspot uit" modus. En die gaat niet automatisch naar "aan"
Dan zou je dus elke keer als je wilt gaan rijden even je GSM moeten ontgrendelen, naar de hotspotknop swipen en die aanzetten. Is voor een keer niet erg, maar als je meerdere ritten oper dag hebt ...
Bovendien, vergeet het een keer en je hebt geen accurate maps verkeersinfo...
De iphone kan misschien wel zo geconfigureerd worden dat die automatisch connect als hutspot, maar die heb ik alleen op werkuren bij me, prive weer niet. Bovendien heeft onze ICT besloten ooit dat 500 MB voor een maand wel genoeg databundel is voor wat mailverkeer op een GSM (letterlijke tekst die ze als evrklaring gaven), daar ben je echt zo doorheen.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel het voor de volvo connectivity optie kost per jaar als je daar inderdaad aan moet beginnen....
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Beste mensen - met genot afgelopen 5 jaar hier mogen meelezen/posten en reageren op alles wat deze auto toch een fijne wagen maakt.
Hij rijd heerlijk - ondanks zn wat mindere bereik, het systeem word nu wel echt heel traag (P8 , 1 van de eerste)
Ik ga dit topic niet meer verder volgen, aangezien ik over 2 weken mn nieuwe auto krijg - iedereen bedankt voor alle tips etc de afgelopen jaren
Hij rijd heerlijk - ondanks zn wat mindere bereik, het systeem word nu wel echt heel traag (P8 , 1 van de eerste)
Ik ga dit topic niet meer verder volgen, aangezien ik over 2 weken mn nieuwe auto krijg - iedereen bedankt voor alle tips etc de afgelopen jaren
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Oke, maar ik heb een oneplus na diverse samsungs die nooit echt bevielen, oneplus daartegen wel (prijs prestatie is daarbij al 1 grote reden)guido66 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:33:
[...]
Kan met een Samsung ook eenvoudig automatisch, via de app standen en routines
Ik kan bij oneplus geen setting vinden die de hotspot automatisch laat aangaan als een bepaalde client ermee wil verbinden.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Ik doe het op basis van de bluetooth verbinding met de auto. Een universele android app zoals Tasker of Automate moet zoiets ook kunnen, lijkt me.ron65 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:06:
[...]
Oke, maar ik heb een oneplus na diverse samsungs die nooit echt bevielen, oneplus daartegen wel (prijs prestatie is daarbij al 1 grote reden)
Ik kan bij oneplus geen setting vinden die de hotspot automatisch laat aangaan als een bepaalde client ermee wil verbinden.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dat zou toch via NFC moeten kunnen?! (met een NFC-tag in de auto)ron65 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:06:
[...]
Oke, maar ik heb een oneplus na diverse samsungs die nooit echt bevielen, oneplus daartegen wel (prijs prestatie is daarbij al 1 grote reden)
[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 12-12-2025 16:54 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Juni, dus je zit al in de reservetijd.Waterblok schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:12:
Zie mijn post gisteren morgen 08:43
Maar zoals @Kammika vraagt, wat staat er bij je in de app voor einddatum?
Bij mij staat er "Verbonden diensten: Actief".Tranquility schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:10:
[...]
Juni, dus je zit al in de reservetijd.![]()
Maar zoals @Kammika vraagt, wat staat er bij je in de app voor einddatum?
Geen datum ofzo te bespeuren.
P8 05/2021
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Toch een gedoe elke keer.Kammika schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:29:
Qua gemak: met hotspot is ook super simpel. Als die geconfigureerd is, pakt de auto die standaard (en heb al proefondervindelijk vastgesteld dat de auto dat prefereert boven zijn eigen simmetje). Dus hoef je ook helemaal niets voor te doen (anders dan die hotspot een keer aanzetten en je auto op die hotspot configureren)
En vergeet ook niet dat een hotspot je batterij enorm snel leegzuigt, dus moet je die ook constant aan de lader hebben. Van die wireless lader ben ik niet zo gecharmeerd, want daar wordt de telefoon -en dus de batterij- warm van en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur. Dan maar een paar tientjes per jaar aan connectiviteitskosten. Ik meen en keer ergens gelezen te hebben dat dat iets van €35,- per jaar zou kosten.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"