Die spiegels kan je gewoon zelf even een handje helpen hoor, idem voor achterruit..Largamelion schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:00:
[...]
Ik moest dus puur op de camera achteraan van de oprit manoeuvreren.
EHrm.... mijn spiegels zijn netjes ontdooid als ik hem laat preconditioneren voor vertrek.Largamelion schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:00:
[...]
Helaas niet, destijds ook op Ali zitten kijken of ik iets vond maar ik vond niets geschikt. Triest dat een auto van bijna 60k geen lampjes heeft voor de achterbank.
Vanmorgen stapte ik in de auto na 20min ontwasemen en ik kon niets zien door de zijspiegels en de achterruit. Zelfs bij -1° pakt hij die blijkbaar niet mee in de ontwaseming, echt brak ... Ik moest dus puur op de camera achteraan van de oprit manoeuvreren.
De achterruit verwarming staat dan aan, de stoel en stuurverwarming ook en alle ruiten zijn keurig ontwasemd.
Dan is er in jouw wagen toch echt ergens iets niet in de haak vrees ik.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Bedankt voor je tip.Juancho schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:13:
Voor de Apple gebruikers die Apple Music gebruiken en dit nu niet kunnen op het native AAOS systeem. Er schijnt een AAOS app te zijn die het wel mogelijk maakt: https://automus.se/.
Crosspost uit het EX30 topic: iHansz in "Het grote Volvo EX30 topic"
Ik kon de app helaas niet vinden in Google Play - heeft iemand anders het wel al kunnen vinden?
Daar lijkt het inderdaad op, stuur- en stoelverwarming doen trouwens wel mee. Ik heb ook al in de opties zitten zoeken maar vond geen aparte setting voor de zijspiegels en achterruit.ron65 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:16:
[...]
EHrm.... mijn spiegels zijn netjes ontdooid als ik hem laat preconditioneren voor vertrek.
De achterruit verwarming staat dan aan, de stoel en stuurverwarming ook en alle ruiten zijn keurig ontwasemd.
Dan is er in jouw wagen toch echt ergens iets niet in de haak vrees ik.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Die setting zit volgens mij in het parkeerklimaat-menu. Heb je daar ook gekeken?Largamelion schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:03:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op, stuur- en stoelverwarming doen trouwens wel mee. Ik heb ook al in de opties zitten zoeken maar vond geen aparte setting voor de zijspiegels en achterruit.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik gebruik de ACC en AP nooit (meer).Vulcan750 schreef op maandag 24 november 2025 @ 01:17:
Daarnaast kreeg ik laatst een mailtje dat mijn Core uitvoering via de software geupgrade kan worden met Pilot Assist en ACC. Nu heb ik enkel Lane Assist en gewone CC. Ik twijfel of ik dit moet doen of niet. Dit grapje zou €499 moeten kosten, heel eerlijk gezegd vind ik dat wel aardig aan de prijs.
Het idee van AP zou moeten zijn dat je het stuur een beetje losjes kunt vasthouden en verder eigenlijk niks hoeft te doen. De praktijk is dat ik juist met de AP aan extra moet opletten (omdat hij zomaar gas geeft of remt), het stuur stevig moet vasthouden (omdat hij zomaar de berm in kan sturen), en ook nog bijna continue een beetje druk uitoefenen (omdat hij anders gaat zeuren).
Wat ik vooral mis is het eenvoudig kunnen wisselen tussen snelheidsbegrenzer en ACC. Dat was op mijn vorige auto's gewoon een knopje, maar op de Volvo moet je dan door een stuk of drie touchscreens bladeren. Anders zou ik de ACC nog wel af en toe gebruiken.
ACC gebruikte ik mega veel op de XC40 en nu ook weer op de PS2. Wat mij betreft echt een must have hoor. Het werkt ook gewoon top en ja, soms remt de auto wat abrupt maar daar leer je mee omgaan in de praktijk zodat je heerlijk kunt cruisen. Ik weet verder niet of je ook wel eens echt lange ritten maakt zoals bijv. met een vakantie naar het buitenland maar dan is het helemaal perfect en rustig rijden.Vulcan750 schreef op maandag 24 november 2025 @ 01:17:
Daarnaast kreeg ik laatst een mailtje dat mijn Core uitvoering via de software geupgrade kan worden met Pilot Assist en ACC. Nu heb ik enkel Lane Assist en gewone CC. Ik twijfel of ik dit moet doen of niet. Dit grapje zou €499 moeten kosten, heel eerlijk gezegd vind ik dat wel aardig aan de prijs.
PA in NL vind ik niet fijn maar afgelopen zomer op de lange snelweg tussen Frankrijk en Spanje was het perfect voor PA en die heb ik toen ook bijna altijd wel aangezet. Maargoed, daar zou ik mee kunnen leven als die er niet is. ACC is echt een must have voor mij.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht.Vulcan750 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:45:
Ik ook niet! Sowieso heb ik nog steeds plezier in autorijden, en wil dat ook een beetje zelf blijven doen. Anders kan ik net zo goed achterin gaan zitten.
Mijn vader zei bij de invoering van de gordelplicht dat hij zich wel kon vasthouden aan het stuur en mijn vrouw vond het maar de grootste onzin om over te gaan naar een automaat.
Zelf doen!
De Google Maps app op mijn iPhone blijkt ineens het batterijpercentage van mijn auto te kennen. Je kon in Maps op de telefoon al met de hand het percentage instellen, zodat Maps een schatting van de lading bij aankomst kan schatten. Nu wordt het actuele percentage blijkbaar doorgegeven van de auto naar de app. Dat wil zeggen, het percentage op het moment dat ik de auto parkeerde. Ik heb de auto daarna opgeladen, maar dat weet de Maps app nog niet.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"