Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sparks schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:25:
- Slechte accu cellen gelijk na aflevering auto en aan einde van lease traject weer;
Hoe is dat opgelost? Kunnen individuele cellen vervangen worden?

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 18:07
Deels zijn ze vervangen. In sept accu door laten meten en resultaat aan LM doorgegeven.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:19
Orion84 schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:34:
[...]

(Knip)

Over dergelijke slimmigheden gesproken: iemand enig idee of het 'gaspedaal' helemaal op laten komen bij OPD ook nog iets van slimmigheid heeft in het detecteren van een stop streep / voorligger of iets dergelijks? Of is dat gewoon een kwestie van zelf goed timen en desnoods toch nog even de rem er bij pakken / weer iets versnellen?
Ik heb wel eens de indruk dat die slimmigheid er wel in zit, maar het kan ook toeval zijn, of ik heb inmiddels zoveel ervaring dat ik het goed in kan schatten. In elk geval stopt de auto vaak precies bij de streep zonder dat ik de pedalen hoef te bedienen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Orion84 schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:34:
[...]

Dat ken ik ook van mijn vorige auto (SEAT, ook VAG dus), maar werkte voor mij ook niet bepaald zaligmakend, heb dat vrij snel uitgezet aangezien het ook met regelmaat ten onrechte gas terug nam. Dan liever een wat dommer/simpeler systeem.
Wat ik in mijn EX40 wel mis is dat de adaptive cruisecontrol ook inhoudt als er iemand links voor je rijdt (deed de SEAT wel). De EX40 rijdt er dan (tenzij je zelf CC uitzet of snelheid aanpast) doodleuk rechts langs.

Over dergelijke slimmigheden gesproken: iemand enig idee of het 'gaspedaal' helemaal op laten komen bij OPD ook nog iets van slimmigheid heeft in het detecteren van een stop streep / voorligger of iets dergelijks? Of is dat gewoon een kwestie van zelf goed timen en desnoods toch nog even de rem er bij pakken / weer iets versnellen?
Voor zover ik weet moet je dat zelf timen.
Ik vertraag geleidelijk zodanig dat ik altijd wel vlak voor die streep tot stilstand kom zonder harder te moeten afremmen de laatste meters of juist niet.... Gaat vanzelf, denk er niet bij na eigenlijk.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:54
Voor de mensen die zich net als mij storen of stoorden aan de toch wel teleurstellende performantie van het HK geluidssysteem in de wagen, en dan waarschijnlijk voornamelijk dat je geen EQ hebt om zaken wat bij te regelen, probeer als je kan eens Qobuz uit als je teleurstelling met geluid van Spotify was. (Mijn originele motivatie om te wisselen is natuurlijk niet puur dat het misschien beter ging zijn in de Volvo, eerder dat artiesten een betere vergoeding krijgen en Qobuz geen bedrijfsleiders hebben die wel erg nare dingen doen.)

Voor mij beiden natuurlijk wel met de hoogste mogelijke kwaliteit/bitrate. Je moet het wel na mekaar beluisteren om het verschil te horen, maar het is niet erg moeilijk om dat te ervaren vind ik. Spotify is zelf in zijn hoogste kwaliteit erg vlak en dof. Je hoort de hoge tonen veel helderder en de lage tonen lijken voller. Op een degelijk geluid systeem is het verschil nog groter natuurlijk.

Natuurlijk is er ook wel compressie toegepast op de streaming van Qobuz, maar het lijkt toch wel dat zij veel efficiënter gebruik maken van wat kan met de speakers in de Volvo.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:46
-Vasa- schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:49:
Voor de mensen die zich net als mij storen of stoorden aan de toch wel teleurstellende performantie van het HK geluidssysteem in de wagen, en dan waarschijnlijk voornamelijk dat je geen EQ hebt om zaken wat bij te regelen, probeer als je kan eens Qobuz uit als je teleurstelling met geluid van Spotify was. (Mijn originele motivatie om te wisselen is natuurlijk niet puur dat het misschien beter ging zijn in de Volvo, eerder dat artiesten een betere vergoeding krijgen en Qobuz geen bedrijfsleiders hebben die wel erg nare dingen doen.)

Voor mij beiden natuurlijk wel met de hoogste mogelijke kwaliteit/bitrate. Je moet het wel na mekaar beluisteren om het verschil te horen, maar het is niet erg moeilijk om dat te ervaren vind ik. Spotify is zelf in zijn hoogste kwaliteit erg vlak en dof. Je hoort de hoge tonen veel helderder en de lage tonen lijken voller. Op een degelijk geluid systeem is het verschil nog groter natuurlijk.

Natuurlijk is er ook wel compressie toegepast op de streaming van Qobuz, maar het lijkt toch wel dat zij veel efficiënter gebruik maken van wat kan met de speakers in de Volvo.
Volgens mij ligt dat niet aan de HK speakers maar aan de belabberde Spotify app voor AAOS. Er is al vaker voorbij gekomen dat Spotify via AA al veel beter klinkt. De speakers van HK hebben het zogenaamde dirac systeem waardoor oa de mensen achterin vrijwel niks horen of een beetje als je het dolby atmos slidertje helemaal open zet maar dat vervormt de muziek weer in negatieve zin. Dat zal bij elke audiobron hetzelfde zijn.

Ik merk vooral nu verschil met het betere Bowers & Wilkens audio systeem. In de PS2 dat wel, maar zoals bekend is dat gewoon een Volvo in een slanker/sportiever jasje. Spotify via AAOS klinkt daarop al zoveel beter, dieper, meer in balans, helderder en ga zo maar door.

Uiteindelijk komt elk geluid toch door dezelfde boxen in de auto waarbij vooral de bron zelf het nog meer kan verneuken om plat te zeggen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1 ... 343 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"