• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:30
@Juancho De schil van Volvo of Polestar heeft niks met AAOS te maken, die is eigen aan Volvo of Polestar, net zoals Renault en nog een paar andere merken dit doen.

En als je goed kijkt naar de XC70 ziet die er niet meer uit zoals bij de ES90/EX90, het scherm is horizontaal, terwijl deze van de ES90/EX90 nog verticaal zijn. Dus is niet zomaar ff wat scalen en zorgen dat er meer of minder buttons op komen, maar het is ook nog eens een héél andere indeling, en je ziet bij de XC70 ook de volledige auto op het scherm, dat zie je ook niet bij de EX90/ES90.

Als het nog 3 à 5 jaar duurt eer ze op de proppen komen met de opvolger voor de EX40/EC40 dan vrees ik dat het wel eens slecht zou kunnen aflopen met Volvo.. De EX60 gaat niet op zijn ééntje het gat van de EX40 opvullen. Als ze in 2027 niet op de proppen komen met een nieuw variant van de EX40 dan schieten ze zichzelf in de voet.

Er is meer beweging in het EV landschap dan enkel de Chinees en Tesla, maar voorlopig zitten die niet in het spectrum van de EX40, maar als de BMW iX3 Neu Klasse in 2027 met de goedkopere variant komen en Volvo is nog niet klaar met de nieuwe EX40, dan zou dit pijnlijk kunnen worden voor Volvo. Mercedes-Benz heeft nog niks aangekondigd maar een opvolger van de EQA en EQB zou ook wel eens snel kunnen volgen, nu de CLA op de markt is. De CLA zie ik toch meer en meer in het straatbeeld verschijnen, dus de EQA en EQB zouden ook wel eens een schot in de roos kunnen zijn.

En de Koreanen zitten ook niet stil dus het is niet alles wat Chinees is wat de klok slaat in het EV landschap, al zie je toch veel XC40 rijders overstappen naar Zeekr en G6. En de Elroq van Skoda doet ook geen goed voor de huidige EX40.

Ik vind dat je MY26 PS2/EX40 niet kunt vergelijken met andere merken die wel hun vloot op tijd updaten. 800v technologie zie je nu overal opduiken behalve bij het T merk, en de Chinees is zelfs bezig met 1000v technologie. Zelfs de ES90 heeft nu 800v technologie. 800v technologie heeft de doorsnee EV rijder niet echt nodig, maar iemand die voor het werk véél km's aflegt geraken zo stilletjes aan ook overtuigd dat het perfect mogelijk is om 600km af te leggen in 1 ruk en met een 15' bijladen terug 300km verder kan. Dus als je enkel moet bijladen wanneer je zelf pauzeert (plaspauze, lunch, ..) hoeft dan maakt het niet meer uit of ze met fosiele brandstof of elektrisch rijden.

Als je in een MY26 PS2/EX40 model stapt stap je eigenlijk in dezelfde auto als 5 jaar geleden. De meeste EX40 rijders hebben nood aan ruimte en dan is de PS2 veel te krap, er is volgens mij maar één iemand die de stap wel gezet heeft, dus echt een referentie is het niet.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32
Sowieso komt eerst de nieuwe EX60 nog, dat moet ook een hele belangrijke wagen worden voor Volvo lijkt me. Polestar heeft al een broertje onder de PS2 aangekondigd, kleinere SUV. en in de tussentijd zullen ze allang werken aan de nieuwe PS2 en hebben ze met de PS3/4 en straks de 5 al modellen van de huidige tijd.

Merken hebben altijd even een overgang naae nieuwe modellen. Jij noemt de EQA Maar die is ook al heel lang op de markt en heeft slechtere cijfers dan de PS2 of EX40. Mercedes zal vast werken aan een opvolger maar dat heeft ook even geduurt.

Het kan best zijn dat mensen een keer elders kijken maar een merk als Volvo is denk ik bij uitstek een merk met een vaste kern. Als straks de nieuwe EX40 of hoe die straks ook gaat heten over een jaar of 3-5 productie af is (eerder geloof ik niet in) en die is weer helemaal uptodate... Grote kans dat ik die zal kiezen mits leasen nog uitkan.

Ik haalde al eens de G6 aan. Oprecht een hele sterke wagen qua specs maar voor mij wint die het gewoon niet van de PS2. en zo heeft iedereen z'n redenen toch? Reken maar dat Volvo echt wel een serieus plan de campagne heeft wbt release kalender qua nieuwe modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 20:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Jthe1
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02:56
Hallo Tweakers, vandaag mijn Xc40 P8 Recharge uit 2020 in ontvangst genomen. Probleem: de tekst/icoontjes in het center display lijken niet te kloppen, zie bijgevoegde foto’s. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos? Een factory reset heeft niets opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mcQk7bLIyeE3XlMuQnVC2hLzGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOWXtozkuLFahJQ1SbRZ5HPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr77g6a_96BDU-mmQ0SzJFT7xxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnagHMUMpxvvgIqgK11jAH5n.jpg?f=fotoalbum_large

-edit- Een reboot van alleen het scherm heeft het probleem wél opgelost (home knop lang ingedrukt houden).

[ Voor 5% gewijzigd door Jthe1 op 11-11-2025 21:38 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32
@Jthe1 als nieuwe rijder... Sowieso de tip om bij issues altijd even beide uit te voeren. herstart van het infotainment en reset van de communicatiemodule. 9 van de 10x lost dat het wel op.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 22:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1 ... 342 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"