Ik heb, met heel veel moeite, ook een afspraak ingeschoten. De LM gaf de dealer niet weer als keuze, maar voor een software probleem moet je toch echt niet bij Kwikfit of een andere uitlatenboer zijn, die kon ik te kust en keur kiezen.marcel_76 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:44:
Sterker nog de app was net ook helemaal van slag, de auto staat voor te verwarmen wat ik niet aan heb gezet en wilde er eerst ook niet mee stoppen. Gelukkig nu weer wel gelukt, maar wat een bende af en toe.
Afspraak gemaakt in ieder geval voor onderhoud, ook even doorgegeven dat er nog trillingen zijn en ja die zijn er met winter en de geleverde all season banden, die zijn op spanning gezet etc. om maar gelijk dat eerste discussie punt weg te nemen. We gaan wel zien wat ze gaan doen, maar eerste mogelijkheid pas eind oktober ;-( nou ja... Dan tikken we ver in de 30k aan, prima.....
Bovendien is de wagen ngo in full garantie, en wear and tear loopt a.s. november af. Dus ik wil gewoon naar de dealer. Uiteindelijk die zelf maar gebeld en neergelegd dat:
- multitainment system in een uur tijd tweemaal vastliep en pas na 10 min weer loskwam
- Verbinding LTE verdween bij de grens met NL en niet meer terugkwam, nu al dagen 3g
- Bij een van de steunpunten van de krik is vermoedleijk bij een bandenwissel schade aan de bodem ontstaan, ik wil dat ze nagaan of dat kwaad kan of niet
- De voortrein begint te kraken op drempels, ook dat even nazien of er iets defect is.
Nou,dat wilde hij doen, dus binnenkort een bezoekje, maar als er wat moet worden gedaan buiten garantie om, moet ik die alsnog inschieten via de LM app en kom ik dus bij de banden en uitlatenboer terecht...
Los van dat ik de LM erg kortzichtig vindt in dat opzicht ( ze negeren de garantie en gratis onderhoud service waar ze recht op hebben en sturen je naar een bedrijf dat er geld voor vraagt) vind ik het wel jammer dat nu na 3 jaar de kraakjes en piepjes kennelijk beginnen te komen.
Maar laat ze het maar nazien, en de software eens uitlezen en kijken waarom die soms zomaar vastloopt en vervolgens reboot.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp