MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4
Even onderaan op "laadstations" klikkenMartijnEV schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:32:
Iemand al opgevallen dat in de Volvo Cars app geen enkel laadpunt meer wordt getoond?
[Afbeelding]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ah, dus de UI is iets gewijzigd, had dat gemist. Dank. Interessante vraag waarom ze dat gedaan hebben.caspervc schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:36:
[...]
Even onderaan op "laadstations" klikken
MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4
Is al een tijdje zo hoorMartijnEV schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:32:
[...]
Ah, dus de UI is iets gewijzigd, had dat gemist. Dank. Interessante vraag waarom ze dat gedaan hebben.
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Terug on topic: Helaas kun je in de auto de audiokwaliteit niet kiezen. Die is altijd middelmatig. De tip is dus inderdaad om je muziek te downloaden in Spotify op je telefoon en dan via CarPlay af te spelen.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Auto deed niets qua ingreep of airbag.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Oei! Zelf ongedeerd?RoelsRules schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:37:
Damn it... Vanavond kop staart botsing gehad, achterkant goed stuk. Baal er goed van! Nu afwachten wat de garage etc gaat zeggen.
Auto deed niets qua ingreep of airbag.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Klinkt goed idd, maar 1gb per uur is mij wat te gortig voor wat muziek in de auto…Venomer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:34:
@rolfio bedankt voor de tip over Spotify. Ik heb het geprobeerd op mijn iPhone met een goede bekabelde koptelefoon. Klinkt super!
Terug on topic: Helaas kun je in de auto de audiokwaliteit niet kiezen. Die is altijd middelmatig. De tip is dus inderdaad om je muziek te downloaden in Spotify op je telefoon en dan via CarPlay af te spelen.
Helaas zelf wat last van nek dus even afwachten hoe die morgen voelt (wel telefonisch overleg over gehad). Andere inzittende niets gelukkig
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Hoop dat alles goed komt, sterkte bij de afhandeling.RoelsRules schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:51:
[...]
Helaas zelf wat last van nek dus even afwachten hoe die morgen voelt (wel telefonisch overleg over gehad). Andere inzittende niets gelukkig
Ik heb in een grijs verleden alle muziek van Spotify in de hoogst mogelijke kwaliteit gedownload (offline gebruik dus). Zo kan ik altijd en overal muziek afspelen vanaf mijn telefoon, ook als er geen verbinding is. En dus ook via CarPlay. Zie nu net op mijn telefoon dat ik die losless variant ook kan aanzetten:Kammika schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:48:
[...]
Klinkt goed idd, maar 1gb per uur is mij wat te gortig voor wat muziek in de auto…
/f/image/amz413A5PkBOsfe93b82KlZW.png?f=fotoalbum_large)
Maar eens een beetje mee spelen. Tis jammer dat je die keuze niet hebt voor het downloaden van je muziek...
Euh, ik zie net dat dat wel kan. Ben alleen bang dat dit nogal wat opslag vergt...
[ Voor 4% gewijzigd door rolfio op 11-09-2025 22:17 ]
Ik ben nu niet in de buurt van de auto, maar mij staat bij dat je dat wel kunt aanpassen. Online kan ik het in ieder geval wel voor de XC40 Hybrid vinden:Venomer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:34:
:strip_exif()/f/image/XCd4rtrT4D9KmDMQvS3oaJAy.png?f=user_large)
https://www.volvocars.com...68b3ba49c0a801516c97fc75/
Ik kan in de auto in spotify in instellingen alles kiezen behalve FLAC. Scheelt veel in geluidVenomer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:34:
@rolfio bedankt voor de tip over Spotify. Ik heb het geprobeerd op mijn iPhone met een goede bekabelde koptelefoon. Klinkt super!
Jeetje balen. Hoop dat je nek meevalt. Die auto is maar materiaal om jou te beschermen 👍RoelsRules schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:51:
[...]
Hebben meer mensen hier last van?

Topservice van Volvo
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Ja hier ook (P8 Recharge 2020) maar er is geen echt patroon in te ontdekken. N.B. die reboots zijn ook niet specifiek voor deze versie. Dat speelt al zo lang als ik de auto heb. Paar weken terug een nieuwe Lynk & Co als leenauto gehad. Lynk & Co is natuurlijk ook van Geely net als Volvo en leent veel van de techniek, maar wat een verademing qua entertainment systeem, start instant op, net zo responsive als een mobiele telefoon. Hoop voor de nieuwe Volvo’s dat die net zo’n top systeem krijgen.jjcmulder schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:39:
Sinds softwareversie 3.7, welke vorige week is geïnstalleerd heb ik al een paar keer gehad dat het infotainmentsysteem spontaan gaat herstarten. …
Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance
Yep, gistermiddag nog.jjcmulder schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:39:
Sinds softwareversie 3.7, welke vorige week is geïnstalleerd heb ik al een paar keer gehad dat het infotainmentsysteem spontaan gaat herstarten. Na twee keer herstarten werkt het dan weer. Dat is echt ontzettend irritant. Het gebeurt namelijk steeds op een moment dat ik vlakbij een nog voor mij onbekende bestemming ben en ik de navigatie even nodig heb voor aanwijzingen.
Ik stap op m'n werk in de auto om naar huis te rijden. Alles nog goed, Spotify ging spelen, maar na nog geen vijf meter gereden te hebben valt opeens het geluid weg incl. het geluid van de richtingaanwijzers en wordt alles zwart. Na een minuut of wart kwam alles weer terug incl. geluid. Een paar dagen daarvoor 's morgens toen ik de garage uitreed ging het infotainment systeem ook rebooten..
Yes heb ik ook gehad vooral in het begin, ineens is het weer gestopt. Heb dat veel vaker gehad met updates maar meestal stopt dit na een bepaalde tijd. Dan is het weken rustig tot het spontaan ineens weer een paar keer gebeurt. Ik kan de vinger er niet op leggen waarom, maar komt het op mij over als software bugs of memory leaks.jjcmulder schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:39:
Sinds softwareversie 3.7, welke vorige week is geïnstalleerd heb ik al een paar keer gehad dat het infotainmentsysteem spontaan gaat herstarten. Na twee keer herstarten werkt het dan weer. Dat is echt ontzettend irritant. Het gebeurt namelijk steeds op een moment dat ik vlakbij een nog voor mij onbekende bestemming ben en ik de navigatie even nodig heb voor aanwijzingen.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Ik reed vandaag vanuit Belgie naar NL terug en inderdaad, na 3 weken feilloos LTE direct na de grens 3g en niets helpt, het blijft 3g.Juancho schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:26:
Even een cross post vanuit het Polestar topic want ik weet dat het 3G/LTE verhaal bij de XC40 ook vaak speelt (zijn dezelfde wagens verder)....
[...]
lijkt mij idd een NL netwerk dingetje, misschien betaalt Volvo de providers te weinig of zo
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"