Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ArnoudN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:07:
Ik was op zoek naar de geldigheid van mijn Volvo Card Premium en kwam er daarbij door toeval achter dat je bijna alle gegevens uit de app ook op de Volvo website kunt vinden.

Daar kun je bijv. ook heel makkelijk je rijdagboek exporteren. Voor mij helemaal nieuw.
Heb je een URL ? ik kan het nergens vinden.

EDIT: na lang klikken en wachten (site was supertraag) via volvocars wat gevonden.

verder op vakantie reed ik een poosje terug met caravan achter de XC40 op de E42 van Luik richting Luxemburg.
Daar zitten wat lekkere hellingen in, en ik zat te wachten wanneer die kwamen want benieuwd naar de trekkracht daarop met caravan en belading er achter.

Zie ik op enig moment een auto met vouwwagen heel langzaam rijden, en iets verder een caravan tergen langzaam vooruit kruipen... enfin, ik baan naar links, stroom erop en moeiteloos terug naar 90 kmh, bleek dat dus die helling te zijn 7(8)7 . Auto merkte er weinig anders van dan een flink verbruik.
Overall op 600 km verbruik van 33 kWh/100km geklokt, vond hem netjes met al die hellingen erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 26-08-2025 16:39 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:29
ron65 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:14:
[...]
verder op vakantie reed ik een poosje terug met caravan achter de XC40 op de E42 van Luik richting Luxemburg.
Daar zitten wat lekkere hellingen in, en ik zat te wachten wanneer die kwamen want benieuwd naar de trekkracht daarop met caravan en belading er achter.

Zie ik op enig moment een auto met vouwwagen heel langzaam rijden, en iets verder een caravan tergen langzaam vooruit kruipen... enfin, ik baan naar links, stroom erop en moeiteloos terug naar 90 kmh, bleek dat dus die helling te zijn 7(8)7 . Auto merkte er weinig anders van dan een flink verbruik.
Overall op 600 km verbruik van 33 kWh/100km geklokt, vond hem netjes met al die hellingen erbij.
Geweldig gevoel zonder een bak herrie onder de motorkap.
vorige week op weg naar de Eifel met caravan een helling van 15% genomen. Geen enkel probleem met een single motor. Maar even niet geprobeerd of het ook lukt vanuit stilstand :?

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17:25
Plead schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Geweldig gevoel zonder een bak herrie onder de motorkap.
vorige week op weg naar de Eifel met caravan een helling van 15% genomen. Geen enkel probleem met een single motor. Maar even niet geprobeerd of het ook lukt vanuit stilstand :?
Dat laatste lukt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuunj
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:35
MrMathos schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:34:
Sinds gisterenochtend al 3x een onterechte melding gekregen dat mijn wagen ontgrendeld is:
- Thuis
- Tijdens het rijden (tijdens die rit een systeem reset uitgevoerd)
- Thuis

Nog mensen met dit probleem?
Ja, hier ook een paar keer gehad afgelopen week (2 - 3 keer). Wel altijd wanneer de auto afgesloten voor de deur op de parkeerplaats stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vimofoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:29
3.7.0 update is hier ook geinstalleerd (door garage bij onderhoud).
Het enige wat ik merk tot nu toe is dat GM traag opstart (kaart inladen, haperingen) bij eerste gebruik. Na een paar minuten gaat het vlotter.
Voor de rest werkt alles vrij vlot moet ik zeggen

Vimo Fotografie - www.vimo.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Hier vanmorgen notificatie van de app en de update daar gestart. Is inmiddels klaar, maar pas morgen een autorit gepland. Geen idee dus hoe deze versie is. Een trage Google Maps kennen we intussen wel, maar ik gebruik dat zelf toch nooit en navigeer via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:24
LaborGardens schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:42:
Hier vanmorgen notificatie van de app en de update daar gestart. Is inmiddels klaar, maar pas morgen een autorit gepland. Geen idee dus hoe deze versie is. Een trage Google Maps kennen we intussen wel, maar ik gebruik dat zelf toch nooit en navigeer via CarPlay.
Ik werd ook wakker met een melding over de update op de iPhone. Ik heb hem via de app gestart en hij staat nu te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/educZLRGz9rjGzur4MRMwH0bN-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8p3xJ08W1X2ZefSfiRRRzdle.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Venomer op 27-08-2025 08:05 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
Vanochtend ook notificatie & direct gestart. Zou met 90minuten indicatie prima passen voor de werkdag. Is met 60 minuten al klaar voor vertrek. Zo eens inchecken en kijken of er iets opvallends is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik krijg nu net de melding dat de update geïnstalleerd is. De progress bar kwam tot iets boven de 40%. 8)7 Dat percentage is blijkbaar gebaseerd op de verstreken tijd ten opzichte van 90 minuten, niet op de echte voortgang van de installatie. Bij mij duurde het iets meer dan een half uur.

Vanmiddag heb ik een ritje. Ben benieuwd.

Edit: In de app zag ik na de installatie trouwens staan dat de bagageruimte ontgrendeld was. Voor de zekerheid toch maar via de app vergrendeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Venomer op 27-08-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Venomer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:39:
Ik krijg nu net de melding dat de update geïnstalleerd is. De progress bar kwam tot iets boven de 40%. 8)7 Dat percentage is blijkbaar gebaseerd op de verstreken tijd ten opzichte van 90 minuten, niet op de echte voortgang van de installatie. Bij mij duurde het iets meer dan een half uur.
Yep. Aangezien het normaal maar een half uurtje duurt, heb ik het bij opstaan gestart. Toen ik wilde vertrekken na 35 minuten stond ie op 40%. Op 47% was ik er klaar mee en heb ik de auto ontgrendeld. Precies toen kreeg ik de melding dat de update klaar was. Dus dat percentage is echt zinloos inderdaad.

Verder niets gemerkt, anders dan dat alles lang opnieuw moet opstarten initieel, maar dat is gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
Aangekomen bij werk gaf hij aan niet onder 40% lading te willen starten met de update maar de app melde vrolijk dat hij toch gestart is ondanks de 32% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
Venomer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:39:
Edit: In de app zag ik na de installatie trouwens staan dat de bagageruimte ontgrendeld was. Voor de zekerheid toch maar via de app vergrendeld.
Dat gedrag had ik dus ook en heb hetzelfde gedaan als jij. Geen idee of deze echt open was trouwens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
LaborGardens schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:43:
Dat gedrag had ik dus ook en heb hetzelfde gedaan als jij. Geen idee of deze echt open was trouwens…
Ondanks dat ik app versie 5.59.0 (iOS) al een tijdje had, verscheen de bagageruimte vergrendelingsoptie pas na de (garage)update naar 3.7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
Ik zie net dat je in de Google Maps app op je iPhone of iPad nu ook het SoC percentage kunt instellen als je een route plant. Tot nu toe gebruikte de app altijd 90% en berekende dan met hoeveel procent je op je bestemming zou aankomen. Dit is weer een handige verbetering van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15

Rianata

Have you played Atari today?

Vanmorgen ook 3.7.0 via de app gestart en succesvol geinstalleerd.Om 11.00u ben ik weggereden en het eerste wat mij op de snelweg opviel was het gedrag van de richtingaanwijzer. Ik gebruik bij het wisselen van strook de korte / zachte tik op de richtingaanwijzer zodat deze 3 keer knippert zonder zelf de richtingaanwijzer vast te hoeven houden. Maar sinds de update werkt dat dus niet meer, het blijft beperkt tot 1 keer knipperen. Al rijdend wel even een reset gedaan, maar dat maakte (zoals ik ook verwachtte, want dat is alleen het multimedia deel) geen verschil. Het is ook niet alleen het geluid, ook de richtingaanwijzer-indicatie op het dashboard knippert maar 1 keer.

Herkennen jullie dit gedrag na de update?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
Tranquility schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Ondanks dat ik app versie 5.59.0 (iOS) al een tijdje had, verscheen de bagageruimte vergrendelingsoptie pas na de (garage)update naar 3.7.
Ik heb 5.59 ook al heel even en zie de optie dus al sindsdien staan ondanks dat ik nog op 3.6.4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:28
Ook niet als je de richtingaanwijzer een beetje verder naar beneden/boven drukt?
Rianata schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:26:
Vanmorgen ook 3.7.0 via de app gestart en succesvol geinstalleerd.Om 11.00u ben ik weggereden en het eerste wat mij op de snelweg opviel was het gedrag van de richtingaanwijzer. Ik gebruik bij het wisselen van strook de korte / zachte tik op de richtingaanwijzer zodat deze 3 keer knippert zonder zelf de richtingaanwijzer vast te hoeven houden. Maar sinds de update werkt dat dus niet meer, het blijft beperkt tot 1 keer knipperen. Al rijdend wel even een reset gedaan, maar dat maakte (zoals ik ook verwachtte, want dat is alleen het multimedia deel) geen verschil. Het is ook niet alleen het geluid, ook de richtingaanwijzer-indicatie op het dashboard knippert maar 1 keer.

Herkennen jullie dit gedrag na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

dnhelle schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:12:
Vanochtend ook notificatie & direct gestart. Zou met 90minuten indicatie prima passen voor de werkdag. Is met 60 minuten al klaar voor vertrek. Zo eens inchecken en kijken of er iets opvallends is gewijzigd.
Toch weer appart dat er alweer mensen zijn die de notificatie alweer hebben, hier in geen velden of wegen te bekennen zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:26:
Toch weer appart dat er alweer mensen zijn die de notificatie alweer hebben, hier in geen velden of wegen te bekennen zoals gewoonlijk.
Rustig Ron ;) ik was de vorige keer met 3.6.4 ook een van de hekkensluiters.
Afgelopen week kreeg mijn auto zijn eerste 30k beurt en heb ik daarmee meteen 3.7 gekregen.
De volgorde van uitrol is bij Volvo gewoon niet te voorspellen. In het begin was ik een van de eerste die een update kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 11:11
[...]

Ik heb het ook nog niet…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

oetaelse schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:03:
Ook niet als je de richtingaanwijzer een beetje verder naar beneden/boven drukt?
[...]
Nee helaas, ik heb ook zo ver doorgedrukt dat ie dan in de continue aan-stand schiet. Ik rij straks weer huiswaarts, stilstaand nog even een keer resetten en onderweg nog eens kijken.

Niemand hier die vandaag na de update hetzelfde ondervindt? Of zetten jullie de richtingaanwijzer altijd helemaal om naar continue-stand knipperen en weer handmatig terug bij bijvoorbeeld het inhalen op rechte stukken weg?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Updates worden in batches uitgegeven en er zijn echt massa’s AAOS Volvo’s ** de doorlooptijd is daarom behoorlijk lang

** 2,500.000 volgens een persbericht van Volvo

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 27-08-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
Deze ochtend ook de 3.7, tijdens stilstand vandaag laten installeren, bij wegrijden erg trage start van de Maps, zo traag nog nooit gezien, eenmaal opgestart ging het wel maar sneller is het er niet echt op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
[...]

Never mind ik las je bericht niet goed. Inderdaad volgorde is onbekend maar als er 2,5milj autos moeten worden geupdate...

Voor ieders beeldvorming: na een dag rijden geen wijzigingen gezien in het hoofdsysteem. Vanochtend na 2 straten was Google Maps al actief en snel genoeg in bediening etcetera.

[ Voor 17% gewijzigd door dnhelle op 27-08-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Nou, gelukkig na nogmaals een reset en de richtingaanwijzers beide kanten op helemaal omgezet te hebben werkt het weer zoals ik gewend was. Bij eerdere updates nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb vandaag een paar kleine ritjes gemaakt na het installeren van versie 3.7. Ik heb geen verschil gemerkt en ook geen rare dingen gezien zoals @Rianata. Nou ja, zoals vanmorgen gemeld dacht de app na de installatie dat de bagageruimte ontgrendeld was.

Maps was wel de hele dag traag. De tegels van de satelliet-view werden langzaam geladen. Ik denk dat het systeem op de achtergrond nog bezig was om dingen bij te werken.

Morgen weer een paar ritten. Ik ben benieuwd of alles dan weer vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Je kan dat ff checken door omlaag te vegen. Wellicht zie je dan dst maps bezig is met offline kaarten te downloaden. Dat vertraagde bij mij de enorm enorm destijds.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:08
Vanochtend vroeg ook hier de melding ontvangen op de telefoon en vanuit de app ge-update. Ook na deze update pas de kofferbak ontgrendeling optie zichtbaar in de app, verder geen bijzonderheden gemerkt tijdens het rijden. Geen meldingen van openstaande achterklep of problemen met richtingaanwijzer. Verder geen hele spannende update volgens mij. Benieuwd of er ooit nog een echte spannende grote update voor deze auto gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Rare verschijnselen of traagheid, sowieso altijd beide resets uitvoeren na een update.

• RoyB81
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:41
Hier ook gisteren over op versie 3.7
in de ochtend gaf de app aan dat er een software update beschikbaar was, deze was wel even verwarrend hij gaf namelijk aan de update naar versie 3.6.4 te gaan installeren (welke er al op stond) deze heb ik doorgedrukt en niet meer naar gekeken en even later stond er wederom een melding in de app van een beschikbare sofrware update dit keer wel naar versie 3.7 deze is succesvol geïnstalleerd in ik meen een ruim half uur a 45 min. toen ik later op de ochtend naar het werk ging geen gekke dingen of veranderingen opgemerkt buiten het wat langer duren van het opstarten van het multimedia systeem wat wel vaker is na een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
StevendGraaf schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:50:
Vanochtend vroeg ook hier de melding ontvangen op de telefoon en vanuit de app ge-update. Ook na deze update pas de kofferbak ontgrendeling optie zichtbaar in de app, verder geen bijzonderheden gemerkt tijdens het rijden. Geen meldingen van openstaande achterklep of problemen met richtingaanwijzer. Verder geen hele spannende update volgens mij. Benieuwd of er ooit nog een echte spannende grote update voor deze auto gaat komen.
Later dit jaar zou er een grote update moeten komen. Met een nieuwe Android-versie en een nieuwe user interface. Volvo heeft beloofd dat deze update er komt voor alle auto's met AAOS, dus ook de oudste XC40's.

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Inmiddels hier ook de melding gehad en software bijgewerkt naar 3.7. Geen issues verder gehad. Merk verder ook geen verschil met de vorige versie...

O ja, ik heb ook weer een LTE verbinding :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-09 15:49

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Net ook de melding in de app. Gelijk even gestart, vanmiddag een even een rondje rijden.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

MeHeKaCh schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:21:
Net ook de melding in de app. Gelijk even gestart, vanmiddag een even een rondje rijden.
Zojuist de melding in de app gehad, staat nu te installeren. Wel weer met de nodige gebruikelijke hindernissen (gemekker over geen internet terwijl LTE volle bak signaal aangaf, na t-cam reset was dat weg en zag de update dat er internet was.)

Ik las in jullie reacties iets over batches bij de uitrol, snap ik, maar ik snap niet waarom dat nodig is. Zet de update voor iedereen gewoon klaar en laat diegene die de auto aanzet vanaf dat moment de melding zien. dat gedoe met batches is zo ouderwets ;-)

Edit: wel lekker dat het via de app kan, het komt hier mat bakken uit de lucht, hoefde er niet door naar de wagen toe :-)

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 28-08-2025 12:17 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

Rustig Ron ;) ik was de vorige keer met 3.6.4 ook een van de hekkensluiters.
i know, maar het is best frustrerend altijd een beetje de hekkensluiter te zijn,als je dat al bent. Het is te vaak helemaal niet gelukt in het verleden, kreeg ik gewoon helemaal geen update. Drie keer door de garage achteraf laten doen daardoor. Maar kennelijk is er begin dit jaar toch iets bereikt toen ze de software van de auto volledig opnieuw gedaan hebben, daarna zijn ze (alletwee nu) wel doorgekomen, alleen steeds laat.

• Tranquility
ron65 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:26:
i know, maar het is best frustrerend altijd een beetje de hekkensluiter te zijn,als je dat al bent. Het is te vaak helemaal niet gelukt in het verleden, kreeg ik gewoon helemaal geen update. Drie keer door de garage achteraf laten doen daardoor. Maar kennelijk is er begin dit jaar toch iets bereikt toen ze de software van de auto volledig opnieuw gedaan hebben, daarna zijn ze (alletwee nu) wel doorgekomen, alleen steeds laat.
Ja dat weet ik nog. Raar dat jij toen helemaal geen update kreeg. Maar blijkbaar is dat met een volledige herinstallatie van de software door de garage weer goedgekomen.
Alleen die volgorde van uitrol... Geen pijl op te trekken en de laatse keer met 3.6.4 was ik ook een van de laatste, samen met jou volgens mij.. :P

• Rianata

Rianata

Venomer schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Later dit jaar zou er een grote update moeten komen. Met een nieuwe Android-versie en een nieuwe user interface. Volvo heeft beloofd dat deze update er komt voor alle auto's met AAOS, dus ook de oudste XC40's.
Zal er om spannen of ik deze nog ga meemaken. Eind oktober heb ik mijn XC40 5 jaar en meer dan 150.000km erop zitten. Ik ben er nog niet uit wat mijn opvolger gaat worden, maar een EX40 staat zeker nog op de shortlist. Het is tot nu toe volop genieten geweest, iedere kilometer weer d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:08
Ik vermoed dat het het merendeel van de Volvo XC40 rijders helemaal niet bezig is met updates of wanneer die komen. Misschien slechts een klein groepje dat op fora met elkaar erover praat en op de hoogte is of en wanneer iets uitgerold wordt. Wat de reden voor Volvo dan ook is om het in batches uit te rollen, denk dat het aantal gebruikers dat daar “last” van ervaart te verwaarlozen is om het aan te passen voor hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 10:51
Het is toch niet abnormaal dat Volvo een gradual rollout hanteert? Integendeel zelfs. In de praktijk lopen de dingen nogal eens anders dan in een vooraf gedefinieerde (al dan niet fysieke) testomgeving. Men stuurt de updates naar een eerste, relatief kleine, groep gebruikers. Als daar geen rariteiten tussen zitten, vergroot je telkens je doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tukker999
  • Laatst online: 23:40
Venomer schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Het lijkt er op dat ik er ook een andere auto bij krijg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCboKwoYW8kHG5DisNl7hF8w8L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlfakEdLhQSkX3pXwfPbASKp.jpg?f=fotoalbum_large

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
tukker999 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

Het lijkt er op dat ik er ook een andere auto bij krijg.
[Afbeelding]
Gratis upgrade uit het Volvo loyalty programma :+

Je rijdt trouwens netjes zuinig! 👍

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 28-08-2025 15:49 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• tukker999
caspervc schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:48:
[...]
Haha, dat vindt de auto.
Bij het afrekenen aan de laadpaal is het 22,4 kWh/100km
Ik zie hier op het forum wel vaker mensen die kijken wat de auto oplepelt en dan denken dat ze zuinig rijden.
Het laatste stukje naar huis is altijd over kleine weggetjes en dan zie je dat vanaf de snelweg naar huis het verbruik een vrije val maakt.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:07
tukker999 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:32:
[...]

Haha, dat vindt de auto.
Bij het afrekenen aan de laadpaal is het 22,4 kWh/100km
Ik zie hier op het forum wel vaker mensen die kijken wat de auto oplepelt en dan denken dat ze zuinig rijden.
Het laatste stukje naar huis is altijd over kleine weggetjes en dan zie je dat vanaf de snelweg naar huis het verbruik een vrije val maakt.
Tsja gemiddeld laadverlies is tussen de 6-11% bij een 11kW paal. Bij snelladers ligt dat nog hoger, dat zal de Volvo niet meenemen. Daarnaast geven boordcomputers altijd te laag verbruik aan, was bij al mijn brandstofauto’s zo, en is niet anders dan nu bij mijn eerste EV…

• Mga1600
caspervc schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

Gratis upgrade uit het Volvo loyalty programma :+

Ik heb indertijd ook rondgereden met het beeld van een XC60 in de app terwijl ik een XC40 had. En ook nog de verkeerde kleur. Is spontaan goedgekomen na een paar weken.

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:10:
[...]

Zojuist de melding in de app gehad, staat nu te installeren. Wel weer met de nodige gebruikelijke hindernissen (gemekker over geen internet terwijl LTE volle bak signaal aangaf, na t-cam reset was dat weg en zag de update dat er internet was.)

Ik las in jullie reacties iets over batches bij de uitrol, snap ik, maar ik snap niet waarom dat nodig is. Zet de update voor iedereen gewoon klaar en laat diegene die de auto aanzet vanaf dat moment de melding zien. dat gedoe met batches is zo ouderwets ;-)

Edit: wel lekker dat het via de app kan, het komt hier mat bakken uit de lucht, hoefde er niet door naar de wagen toe :-)
Hier nu ook aan het installeren ( XC60)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:10:
[...]

Nou kan ik me van alles bij voorstellen qua loadmanagement op de systemen en risico spreiding ... en is toch ook geen probleem dat ze over een paar weken verdelen? HIer op tweakers zit misschien iedereen er bovenop, maar dat een niet tweaker toch helemaal niets schelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:05:
[...]

Nou kan ik me van alles bij voorstellen qua loadmanagement op de systemen en risico spreiding ... en is toch ook geen probleem dat ze over een paar weken verdelen? HIer op tweakers zit misschien iedereen er bovenop, maar dat een niet tweaker toch helemaal niets schelen?
je heb gelijk, maar ik ken ook systemen op ons werk die bij updates gewoon direct aan de slag gaan, ongeacht de hoeveelheid apparaten (we hebben wereldwijd ca 23000 mensen werken, velen met meerdere apparaten).
Inderdaad zal het de standaard gebruiker een worst zijn, die ziet ineens een update.
Wij zien dat anders, er komen links en rechts meldingen van de update en dan zie je zelf geen update nog..
wellicht ben ik te veel techneut en wil dan ook direct ermee aan de slag kunnen uit interesse.

Van mij mogen ze de bacthes afschaffen, het egaliseert toch wel, want niet iedereen gaat op hetzelfde moment updaten. Wat systeembelasting betreft, met een wagen die vanaf 47000 cataloguswaarde voor het goedkoopste model in de etalage staat, mag je als koper verwachten dat ze die hardware bij de servers zodanig sterk maken dat je op je wenken bediend wordt, met zo'n prijs is dat wel de verwachting die je kunt hebben, en ook mag hebben.
Maagoe, verder is het een top wagen, dus ga je op de kleine dingen letten ;)

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:43:
[...]

je heb gelijk, maar ik ken ook systemen op ons werk die bij updates gewoon direct aan de slag gaan, ongeacht de hoeveelheid apparaten (we hebben wereldwijd ca 23000 mensen werken, velen met meerdere apparaten).
Inderdaad zal het de standaard gebruiker een worst zijn, die ziet ineens een update.
Wij zien dat anders, er komen links en rechts meldingen van de update en dan zie je zelf geen update nog..
wellicht ben ik te veel techneut en wil dan ook direct ermee aan de slag kunnen uit interesse.

Van mij mogen ze de bacthes afschaffen, het egaliseert toch wel, want niet iedereen gaat op hetzelfde moment updaten. Wat systeembelasting betreft, met een wagen die vanaf 47000 cataloguswaarde voor het goedkoopste model in de etalage staat, mag je als koper verwachten dat ze die hardware bij de servers zodanig sterk maken dat je op je wenken bediend wordt, met zo'n prijs is dat wel de verwachting die je kunt hebben, en ook mag hebben.
Maagoe, verder is het een top wagen, dus ga je op de kleine dingen letten ;)
Volgens mij heeft de verdeling in batches te maken met de uiteenlopende auto modellen, configuraties en geografie ( technische verschillen per continent).,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-09 07:51
ron65 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

i know, maar het is best frustrerend altijd een beetje de hekkensluiter te zijn,als je dat al bent.
Toch maar een dag later dan sommige anderen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Zijn er meer mensen hier die een brief van de RDW hebben ontvangen dat er gegevens zijn aangepast omdat er een fout zou zijn in het kentekenregister?

Gaat om een XC40 SMER MY24
Beste lezer,

Er stonden verkeerde gegevens van uw voertuig met kenteken X-XXX-XX in het kentekenregister. Dit is een fout van de fabrikant. Ik heb de gegevens aangepast. U hoeft niets te doen. In deze brief leest u hier meer over.

Geen nieuw kentekenbewijs
Op de achterkant van deze brief ziet u welke gegevens veranderd zijn. De aangepaste gegevens staan niet op uw kentekenbewijs. U krijgt daarom geen nieuw kentekenbewijs.
Bij de veranderde gegevens staat achterop de brief vermeld:
Voertuiggegevens:
Maximumelektrovermogen 60 minuten (E)
Oude waarde: -
Nieuwe waarde: 32kW
Het is mij niet duidelijk wat er nou precies is aangepast .Lekker vaag dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 08:26
Tranquility schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:29:
Zijn er meer mensen hier die een brief van de RDW hebben ontvangen dat er gegevens zijn aangepast omdat er een fout zou zijn in het kentekenregister?

[...]

[...]

Ja hier idem MY2024 SMER, ook gisteren een brief ontvangen van de belastingdienst dat door de RDW wijziging de wegenbelasting omhoog gaat... Hoera! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Dat zal waarschijnlijk niet alleen voor de SMER gelden, ik heb een SMSR maar als ik op https://ovi.rdw.nl kijk mist daar ook onder het kopje "Motor & Milieu" bij "Maximum vermogen 60 minuten" een geregistreerde waarde.
Maximum vermogen 60 minuten
Het maximumvermogen, uitgedrukt in kW, dat de elektromotor kan leveren gemeten over 60 minuten.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker999
Er staat wat er staat. Dat is duidelijk.
Volvo heeft iets niet doorgegeven.
Je kunt de oude waarde ( - ) en de nieuwe waarde Maximumelektrovermogen 60 minuten zien.(32 kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Tranquility schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:29:

[...]

[...]

Hier (nog) niet. We hebben ook een my24 SMER. Kan me nog herinneren dat we hem praktisch tegelijk kregen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Childofbodom schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:45:
Ja hier idem MY2024 SMER, ook gisteren een brief ontvangen van de belastingdienst dat door de RDW wijziging de wegenbelasting omhoog gaat... Hoera! 8)7
Je hier ook een brief van de belastingdienst gekregen dat ze een wijziging hebben doorgekregen en dat ze de mrb opnieuw hebben vastgesteld. Maar aan het bedrag van €93,- (€31 p.m.) is echter niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:59
Hmmm, lijkt er op dat mijn volvo nu permanent op "zwaar sturen" staat, togglen werkt niet. Iemand zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
danslo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:10:
Hmmm, lijkt er op dat mijn volvo nu permanent op "zwaar sturen" staat, togglen werkt niet. Iemand zelfde probleem gehad?
Ff systeem reset gedaan?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Nog niet, straks thuis even doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_EeT8X91XQSz-YC5lnDYwm20Mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4j9cXfuSSiEE6upw8TcYlAn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRcZ0ozu6Aiyx-r_j84ZpNsFFz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6VUzVrQZ6JAaR58xFI5DlS1.jpg?f=fotoalbum_large
Verhouding in luchtweerstand bij 100 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
Tja net een tank, maar met caravan erachter zal het verschil een stuk kleiner zijn vanwege dat frontaal oppervlak, zo ook mijn ervaring met tesla y standaard range vorig jaar met 92 naar 5% met 157km en nu volvo my24er met 195km van 88 naar 9%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:12

MicroStar_NL

Knowledge is power

Tja, de EX40 of Volvo's in het algemeen hebben niet de meest aerodynamische neus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1TH0XI6Ut3OS1AQD14ciSufQUo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X0qsRQqbcbNd0ulG5vhyCrbF.jpg?f=user_large
"The A in Volvo stands for Aerodynamics" ;)

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:25
peutje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:55:
Tja net een tank, maar met caravan erachter zal het verschil een stuk kleiner zijn vanwege dat frontaal oppervlak, zo ook mijn ervaring met tesla y standaard range vorig jaar met 92 naar 5% met 157km en nu volvo my24er met 195km van 88 naar 9%.
Je moet appels met appels vergelijken.. Een Model Y (1st gen) RWD had een WLTP van 455km vs een Volvo XC40 SMER MY24 met een WLTP van 576km, dat is al 121km in het voordeel van de Volvo.

Dus stel dat je met de Volvo ook van 92% naar 5% had gereden, dan had je 215km afgelegd. Dat is dus een verschil van 215 - 157 = 58km in range terwijl je het voordeel 121 km WLTP had. Dus uw redenering omtrent dat frontaal oppervlak is een beetje krom als je de cijfers vergelijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Watmaakhetuit schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Toch maar een dag later dan sommige anderen...?
dit keer wel, maar in het verleden soms meer dan maanden later, en dan nog naar de dealer moeten omdat de updates gewoon nooit doorkwamen.
vandaar dat ik er sceptisch over ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
danslo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Nog niet, straks thuis even doen...
Verhaal kreeg een andere wending...

Tijdens het rijden naar werk kreeg ik een melding over bandenspanning maar ik had net de 3.7 upgrade gedaan dus dacht dat het daar mee te maken had (is weleens eerder voorgekomen bij een upgrade). Aangekomen op werk had ik een schroef in mijn rechter voorband, die was dus half leeg 8)7

Nieuwe band er op, geen zwaar stuur meer. Gelukkig verder geen schade, wel 300 euro armer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:41
MicroStar_NL schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:27:
Tja, de EX40 of Volvo's in het algemeen hebben niet de meest aerodynamische neus:
[Afbeelding]

[...]
De 850 had volgens mij een verrassend goede Cw waarde.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
danslo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Verhaal kreeg een andere wending...

Tijdens het rijden naar werk kreeg ik een melding over bandenspanning maar ik had net de 3.7 upgrade gedaan dus dacht dat het daar mee te maken had (is weleens eerder voorgekomen bij een upgrade). Aangekomen op werk had ik een schroef in mijn rechter voorband, die was dus half leeg 8)7

Nieuwe band er op, geen zwaar stuur meer. Gelukkig verder geen schade, wel 300 euro armer :D
Ik heb mijn banden een goede week terug allemaal nog op 2,8 gezet. Na weekje Center Parcs waar de auto bijna heel de tijd stil stond en update naar 3.7 uitvoerde, kreeg ik ook weer (de zoveelste) melding. De Autostatus app duidt zoals gewoonlijk alle 4 de banden aan. Even rond de auto gelopen daarnet en eens op de banden gedrukt en alles zag er perfect normaal uit. Nog maar eens reset van de bandenspanning gedaan dan, maar het blijft een waardeloos systeem imo.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Verschil tussen de Polestar 2 (MY26) en xc40P8 1e generatie is wel mega groot hoor. Tijdens onze roadtrip lange stukken 130 gereden op de ACC... kwam gewoon niet boven de 19kWh uit. Weet nog wel vorig jaar in de XC40, zelfde stukje maar dan wat westelijker, zo naar de 26kWh.

En de stukken van 80-100 zo tussen de 15-17kWh. Dat is bij elkaar opgeteld over flink wat kilometers toch lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
RigolleM schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Je moet appels met appels vergelijken.. Een Model Y (1st gen) RWD had een WLTP van 455km vs een Volvo XC40 SMER MY24 met een WLTP van 576km, dat is al 121km in het voordeel van de Volvo.

Dus stel dat je met de Volvo ook van 92% naar 5% had gereden, dan had je 215km afgelegd. Dat is dus een verschil van 215 - 157 = 58km in range terwijl je het voordeel 121 km WLTP had. Dus uw redenering omtrent dat frontaal oppervlak is een beetje krom als je de cijfers vergelijkt ;)
Precies dit zeg ik eigenlijk, dat frontaal oppervlak van de caravan gelijkwaardig verbruik geeft. Voordeel was wltp 121 km, waar met caravan alles ongeveer door de helft gaat is bijna 58km. Dus eigenlijk helemaal niet krom en juist appels met appels (overigens is mijn smer dan 560 wltp wegens 20inch wielen) en beide auto halen wltp verre van, tesla zonder wat erachter in de zomer 380 en de volvo 480. Dat gezegd hebbende heeft het frontale oppervlak op een tesla wat meer vat omdat deze zonder caravan door gunstige cw oa zuiniger is dan de baksteenformaat volvo, die dan met caravan weer wat in het voordeel is met als resultaat een redelijk vergelijkbaar resultaat met caravan qua verbruik.
Normverbruik wat bv op caravantrekker te vinden is, is vrijwel gelijk voor de y en de xc40, logisch juist door het frontaal oppervlak van de caravan.

[ Voor 29% gewijzigd door peutje op 30-08-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:06:
Verschil tussen de Polestar 2 (MY26) en xc40P8 1e generatie is wel mega groot hoor. Tijdens onze roadtrip lange stukken 130 gereden op de ACC... kwam gewoon niet boven de 19kWh uit. Weet nog wel vorig jaar in de XC40, zelfde stukje maar dan wat westelijker, zo naar de 26kWh.

En de stukken van 80-100 zo tussen de 15-17kWh. Dat is bij elkaar opgeteld over flink wat kilometers toch lekker rijden.
Gaaf om te zien hoe tevreden je bent zo de eerste paar weken al. Dat was met je P8 destijds toch wat anders meen ik te herinneren.
Jammer dat mijn werkgever de polestar in de ban heeft gedaan omdat hij chinees zou zijn. Want klinkt goed wat ik van je hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:42:
[...]

Gaaf om te zien hoe tevreden je bent zo de eerste paar weken al. Dat was met je P8 destijds toch wat anders meen ik te herinneren.
Jammer dat mijn werkgever de polestar in de ban heeft gedaan omdat hij chinees zou zijn. Want klinkt goed wat ik van je hoor!
Nee ik was bij de P8 ook vanaf minuut 1 verkocht. Briljante auto. Het issue toen was dat de wagen niet klaar voor productie was maar wel de markt op gepushed werd. Vanwege de 8% bijtelling wellicht aangezien de NL markt volgens mij best een belangrijke is voor Volvo. En dat heeft mij (en vele anderen) veel gedoe bezorgt. Maar los van dat een geweldige auto. De PS2 is ondanks MY26 al even lang op de markt. verschil is dus dat ik de vele, vele, vele kinderziektes niet meer heb en daarom vanaf dag 1 kan genieten van een wederom geweldige wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 31-08-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 11:54
Vraagje, ik rij nu een jaar de XC40 Recharge uit 2023 met een Elektrische actieradius WLTP
van 423 km(volgens de RDW).
Maar ik heb in dat hele jaar tijd nog geen enkele keer gehad dat ik van 100% -> 5% meer dan 320 kilometer heb kunnen rijden. Of dit nu in de stad, N-wegen of snelweg was. Ik zet vaak de Bereikoptimalisatie van de airco/warmtepomp aan(zelfs in die stand hou hij de auto prima op temp binnen). Maar wat is jullie gemiddelde effectieve bereik met de auto?

Ook is het snelladen sinds 2 updates geleden enorm achteruit gegaan. Waar de auto staat voor 175kWh snelladen, haal ik dit dus nooit meer. Zelfs als ik vanaf 5% snellaad is het snelste wat ik heb gezien 136kWh snelladen... Ik heb al de vraag bij de dealer gelegd, maar die schuiven het op weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:49
equit1986 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:49:
Vraagje, ik rij nu een jaar de XC40 Recharge uit 2023 met een Elektrische actieradius WLTP
Maar ik heb in dat hele jaar tijd nog geen enkele keer gehad dat ik van 100% -> 5% meer dan 320 kilometer heb kunnen rijden. Of dit nu in de stad, N-wegen of snelweg was. Ik zet vaak de Bereikoptimalisatie van de airco/warmtepomp aan(zelfs in die stand hou hij de auto prima op temp binnen). Maar wat is jullie gemiddelde effectieve bereik met de auto?

Ook is het snelladen sinds 2 updates geleden enorm achteruit gegaan. Waar de auto staat voor 175kWh snelladen, haal ik dit dus nooit meer. Zelfs als ik vanaf 5% snellaad is het snelste wat ik heb gezien 136kWh snelladen... Ik heb al de vraag bij de dealer gelegd, maar die schuiven het op weet ik niet.
Auto uit 2023 maar gaat dit dan om een MY23 of MY24? Voor zover ik weet heeft de MY23 sowieso maar een top laadsnelheid van 136kWh. Range lijkt me inderdaad wat aan de lage kant voor een MY23 of later, ik zie in de zomer heel af en toe eens een range hoger dan 400 kilometer (MY23).

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
nujtrug schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:57:
[...]

Auto uit 2023 maar gaat dit dan om een MY23 of MY24? Voor zover ik weet heeft de MY23 sowieso maar een top laadsnelheid van 136kWh. Range lijkt me inderdaad wat aan de lage kant voor een MY23 of later, ik zie in de zomer heel af en toe eens een range hoger dan 400 kilometer (MY23).
Ik weet niet hoe ik kan zien of het een MY23 of 24 is. Eerste keer dat ik van deze afkorting hoor :).
Maar ik zie inderdaad dat de spec 135kWh snelladen is. Vreemd, ik kan me herinneren rond deze periode vorig jaar dat hij sneller laadde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
equit1986 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet hoe ik kan zien of het een MY23 of 24 is. Eerste keer dat ik van deze afkorting hoor :).
Maar ik zie inderdaad dat de spec 135kWh snelladen is. Vreemd, ik kan me herinneren rond deze periode vorig jaar dat hij sneller laadde...
Kijk eens op EV DB en zoek jouw versie XC40 op. Dan krijg je een reel beeld van wat je auto kan. WLTP etc moet je direct vergeten. Want er zijn zoveel factoren die meespelen maar die je niet benoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-09-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb even mijn laatste rit bekeken, zoals die in de app staat.

Verbruik: 20 kWh
Regeneratie: 2,7 kWh
Dus 17,3 kWh effectief gebruikt. Dat is ongeveer 23% van mijn 75 kWh accu.
Het was een rit van 80 km. Dus theoretisch zou ik met 100% accu komen op 80 / 0,23 = 348 km. Dat is ongeveer in lijn met jouw ervaring.

In de app staat ook dat de huidige SoC 90% is en het verwachte bereik 390 km. Dat zou bij 100% neerkomen op 433 km. Dat is erg optimistisch.
De app geeft de laatste tijd trouwens een hogere schatting dan de auto zelf. Daar kan wel 50 km tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
equit1986 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:22:
[...]

Ik had een MY23 en ik kon snelladen aan 150kWh, niet dat dit ooit gezien heb, max. was 142kWh, toen ik onder de 10% begon te laden.
De MY23 heeft de aandrijving op de vooras, de MY24 op de achteras... daar kan je het grootste verschil aan merken.
Ik kan helaas niet zeggen of ik ooit 300km gehaald heb op 1 lading, maar vond dat ook niet interessant, want ik laadde toen nog op het werk en laadde hem de maandag en de vrijdag altijd op.

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 01-09-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:48:
[...]

De MY23 heeft de aandrijving op de vooras, de MY24 op de achteras... daar kan je het grootste verschil aan merken.
Tenzij je een Twin hebt... O-)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Claude schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:52:
[...]

Tenzij je een Twin hebt... O-)
Tja... we hebben het hier over de SMSR of SMER... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:24
WLTP is een onzinnig compromis. Enigszins bruikbaar om auto's even snel te vergelijken, maar totaal onbruikbaar als op zichzelf staande waarde. Want niemand gaat 200 km door dorpjes rijden...
ev-database.org geef nuttigere getallen, zoals "110km/h mooi weer". Ook daar heb je natuurlijk het probleem dat niemand hier ooit 110 km/h rijdt op lange ritten...
Maar ik heb in dat hele jaar tijd nog geen enkele keer gehad dat ik van 100% -> 5% meer dan 320 kilometer heb kunnen rijden.
Dat klinkt mij vrij normaal in de oren.

Invloed van weer (wind en temperatuur) en volgens mij ook de stand van de planeten ofzo, is erg groot. De schattingen van Google en ARDB zitten er vaak meer dan 20% naast op lange ritten.
Zelfs als ik vanaf 5% snellaad is het snelste wat ik heb gezien 136kWh snelladen...
Ik heb de mijne nooit sneller zien doen dan iets van 135kW, dus dat is volgens mij normaal voor deze generatie. Ik heb maar 4x snelgeladen (gesnellaad?) sinds ik 'm heb overigens.
De laadcurve van de Volvo is wel heel netjes, voor je laadtijd maakt het niet zoveel uit of hij de eerste minuten nog wat meer kan doen.
Ik heb al de vraag bij de dealer gelegd, maar die schuiven het op weet ik niet.
Mja, ik kreeg ook niet de indruk dat de Volvo dealer erg begaan was met de elektrische modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
cdwave schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:45:
[...]

WLTP is een onzinnig compromis. Enigszins bruikbaar om auto's even snel te vergelijken, maar totaal onbruikbaar als op zichzelf staande waarde. Want niemand gaat 200 km door dorpjes rijden...
ev-database.org geef nuttigere getallen, zoals "110km/h mooi weer". Ook daar heb je natuurlijk het probleem dat niemand hier ooit 110 km/h rijdt op lange ritten...

[...]

Dat klinkt mij vrij normaal in de oren.

Invloed van weer (wind en temperatuur) en volgens mij ook de stand van de planeten ofzo, is erg groot. De schattingen van Google en ARDB zitten er vaak meer dan 20% naast op lange ritten.

[...]

Ik heb de mijne nooit sneller zien doen dan iets van 135kW, dus dat is volgens mij normaal voor deze generatie. Ik heb maar 4x snelgeladen (gesnellaad?) sinds ik 'm heb overigens.
De laadcurve van de Volvo is wel heel netjes, voor je laadtijd maakt het niet zoveel uit of hij de eerste minuten nog wat meer kan doen.

[...]

Mja, ik kreeg ook niet de indruk dat de Volvo dealer erg begaan was met de elektrische modellen.
Bedankt voor deze, en andere reacties.
Ik zit best vaak op de weg, dus ik doe bijna meer snelladen dan anders haha. Zeker op weg naar Frankrijk van de zomer en weer terug, niet harder dan 110km/h gereden met een topkoffer... Dat is gewoon elke 175km snelladen dan. Maarja, max 20 minuutjes en je kan weer verder.

Aangezien deze auto er einde van dit jaar uit mag en ik een andere mag uitzoeken, wil ik toch gaan kijken naar wat betere opties. Liefst een 7-zitter, maar dat is voor een ander topic tzt.

Ik moet wel zeggen dat na een gewenningsperiode, ik elektrisch echt super vind rijden though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mijn MY23 laadt ook max aan +-140KW dus dat doet de jouwe gewoon goed. Tijdens mijn trips haal ik bij de start van een laadsessie ook altijd netjes die snelheid bij Ionity/Tesla/Electra/..., de curve is best oké voor de rest.

WLTP is idd een lachertje, ben je eigenlijk niet veel mee maar het geeft ergens een basis om te vergelijken. De test is in het verleden al aangepast om een realistischer beeld te geven, maar duidelijk nog lang niet wat het moet zijn:
The new standard has been designed to be more representative of real and modern driving conditions. To pursue this goal, the WLTP is 10 minutes longer than the NEDC (30 instead of 20 minutes), its velocity profile is more dynamic, consisting of quicker accelerations followed by short brakes. Moreover, the average and the maximum velocities have been increased to 46.5 km/h and 131.3 km/h respectively. The distance covered is 23.25 km (more than double the 11 kilometers of the NEDC).[5]

The key differences between the old NEDC and new WLTP test are that WLTP:[4]

- has higher average and maximum speeds
- includes a wider range of driving conditions (urban, suburban, main road, highway)
- simulates a longer distance
- has higher average and maximum drive power
- looks at steeper accelerations and decelerations
- tests optional equipment separately

As the result, the performance of the car is decreased.
Ik denk dat 340km het maximum is dat ik ooit zien staan heb in mijn MY23, maar meestal zit dat rond de 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:32:
Mijn MY23 laadt ook max aan +-140KW dus dat doet de jouwe gewoon goed. Tijdens mijn trips haal ik bij de start van een laadsessie ook altijd netjes die snelheid bij Ionity/Tesla/Electra/..., de curve is best oké voor de rest.

WLTP is idd een lachertje, ben je eigenlijk niet veel mee maar het geeft ergens een basis om te vergelijken. De test is in het verleden al aangepast om een realistischer beeld te geven, maar duidelijk nog lang niet wat het moet zijn:

[...]
Ik denk dat 340km het maximum is dat ik ooit zien staan heb in mijn MY23, maar meestal zit dat rond de 300km.
Nou ja… nu haal ik het niet meer. Maar ik 120 woon-werkverkeer (enkele afstand). Op mooie zomerdagen rond de 20 graden, als het windstil is, helemaal droog en de zon ook niet te hard schijnt (zodat airco ook niet teveel doet) ben ik in het begin wel eens thuisgekomen met nog 30% in de tank (met 90% betrokken en dan heen en weer. Dan kom je wel aardig richting die 400 wat voor mijn model de wltp is. Moet ik we zeggen dan netjes aan snelheid gehouden en er zitten een aantal 80km wegen in

Nu 3,5 jaar later haal ik dat niet meer. Op de beste dagen gebruik ik dan zo’n 33% voor die 120km en zou ik best case op 360 komen bij 100% SOC. Dat zit ik op een kleine 3% accudegradatie per jaar. Dat schijnt normaal te zijn

Maak me overigens meer zorgen in de winter, die 240km kon ik afgelopen winter nog net redden op zeer winterse dagen als met 100% vertrok. Maar kwam met 2% thuis. Ik lease ‘m nog 1 winter. Ben benieuwd of ik komende winter ook nog zonder snelladen heen en weer kan op dat soort dagen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:32:

[...]
Bij hoeveel % vulling?
Mijn MY23 haalt in de zomer soms 390 km maar dan moet het wel boven 24 graden zijn buiten en vulling tot 100%
Doorgaans in de zomer, 340 km bij 90% vulling, in de winter 300 bij 90% vaak. soms iets minder afhankelijk van of je veel slecht weer en op snelwegen hebt gehad, Een keer maar 260 km bij 90% gezien.

Vreemd detail: met caravan 500 km gereden, verbruik 32 kwh/100 km gemiddeld, bij aankomst geladen tot 90% en dat bleek 390 km te zijn. Dat klopte volgens mij domweg niet, en dat bleek ook wel met de ritjes dagen erna, maar hij gaf dus wel een vreemde waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
100%. Bij de meesten van jullie noorderburen ligt dat sowieso wat hoger gezien jullie overdag maar 100km/u meer mogen op de snelweg.

Ik merkte daarnet wel een fix van 3.7.0 op... de muziekapp opent EINDELIJK van de eerste keer de juiste app i.p.v. eerst eenmaal de laatst geopende. 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Largamelion schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:30:
Ik merkte daarnet wel een fix van 3.7.0 op... de muziekapp opent EINDELIJK van de eerste keer de juiste app i.p.v. eerst eenmaal de laatst geopende. 🎉
Hier is sinds de 3.7 update de USB toestemmings pop-up veel persistenter geworden. Bij iedere keer instappen verschijnt de melding. Ik denk dat dit nooit meer opgelost gaat worden. Als ze dat willen, hadden ze dat al lang gedaan en had er ook een native muziekspeler in gezeten. Blijkbaar wil zowel Volvo als Google iedereen aan de streaming. Bij de EX30 is voor zover ik weet al helemaal geen mogelijkheid meer tot afspelen van content via USB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Vanochtend de voorbanden laten vervangen. Met 49K km wel nodig, bij nat weer waren ze vrij matig geworden. Eigenlijk 3 weken terug al op de planning, alleen bij het bandencentrum aangekomen waren ze er niet. Toen ik thuis was, belde ze op dat ze ze toch gevonden hadden :/

Naja, vanochtend gelukt. Continental AllSeasonContact 2. Kwamen goed uit de ADAC en ANWB test, dus daar maar voor gegaan. Er lijkt een velgrandbeschermer op te zitten. Iig meer dan bij de standaard Michelins. Of het scheelt qua geluid, geen idee, iig niet luider. Qua verbruik gaan we de komende tijd meemaken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shyb9IYy3xHgV57AczFiX7yc354=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/joVgIRAxUAgYsUpXI19PAJc9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEQXoAuAZijlduqq6pGdiSoS-9o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2ItSl6sxWSURSyGR9TNRQ9tj.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tranquility schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:18:
[...]

Hier is sinds de 3.7 update de USB toestemmings pop-up veel persistenter geworden. Bij iedere keer instappen verschijnt de melding. Ik denk dat dit nooit meer opgelost gaat worden. Als ze dat willen, hadden ze dat al lang gedaan en had er ook een native muziekspeler in gezeten. Blijkbaar wil zowel Volvo als Google iedereen aan de streaming. Bij de EX30 is voor zover ik weet al helemaal geen mogelijkheid meer tot afspelen van content via USB.
tsja.. muziek afspelen via USB is denk ik wel iets wat eruit gaat idd.. ik heb nog oude cassettebandjes liggen, die passen er ook niet meer in ;-)

Heeft iemand ervaring met de plex app voor android autmotive? is dat een alternatief om je eigen muziek collectie af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Kammika schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:11:
tsja.. muziek afspelen via USB is denk ik wel iets wat eruit gaat idd.. ik heb nog oude cassettebandjes liggen, die passen er ook niet meer in ;-)

Heeft iemand ervaring met de plex app voor android autmotive? is dat een alternatief om je eigen muziek collectie af te spelen?
Cassettebandjes vs. USB is natuurloijk appels met peren vergelijken. We hebben ook de CD al vaarwel gezegd maar USB zit in praktisch iedere moderne auto en is er technisch geen enkele reden om afspelen van muziek via USB te "disablen". En het kan technisch gewoon, het is puur de onwil van volgens mij alleen Google, omdat andere automerken, zoals Renault, met Android Automotive hetzelfde prbleem hebben met de pop-up. Alleen jammer dat Volvo dat niet gewoon toegeeft. Dus dat ze het wel willen, maar Google het niet toestaat, want dat is volgens mij wat er speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

De overweging kan wel eens heel simpel zijn en of het vanuit Google of Volvo komt hoeft dan niet eens uit te maken;

iedere mogelijkheid om een directe data connectie onmogelijk te maken met het onboard (entertainment) aansturingssysteem gewoon uitsluiten en daarmee het risico op 'misbruik' ervan.

Ik zie dat in lijn met de recentelijk aankondiging van Google:
nieuws: Google verplicht appmakers buiten Play Store vanaf 2026 tot identitei...

De aanwezige USB-poorten zijn puur en alleen (nog) maar opladen van telefoons/tablets etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Rianata op 02-09-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:55
Tranquility schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:30:
[...]

en is er technisch geen enkele reden om afspelen van muziek via USB te "disablen"
Daar ben ik het toch grondig mee oneens. Elke mogelijkheid om willekeurige files uit te voeren van buitenaf voorkomen is een heel goede technische reden. Of jij die reden goed genoeg vind om het niet te doen is iets anders, maar doen alsof dat geen technische reden is, is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tranquility schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:30:
[...]

Cassettebandjes vs. USB is natuurloijk appels met peren vergelijken. We hebben ook de CD al vaarwel gezegd maar USB zit in praktisch iedere moderne auto en is er technisch geen enkele reden om afspelen van muziek via USB te "disablen". En het kan technisch gewoon, het is puur de onwil van volgens mij alleen Google, omdat andere automerken, zoals Renault, met Android Automotive hetzelfde prbleem hebben met de pop-up. Alleen jammer dat Volvo dat niet gewoon toegeeft. Dus dat ze het wel willen, maar Google het niet toestaat, want dat is volgens mij wat er speelt.
Uiteraard snap ik dat usb couranter is dan een cassettebandje. Waar het vergelijk opgaat is dat de technologie voortschrijdt en dat de doelgroep die dit nog een leuke feature vindt extreem klein geworden is.

Weet dit af tegen het security risico wat de posters hierboven ook al roepen en dan heb ik volledig begrip voor standpunt Google om hier geen tijd in te steken. Kwestie van tijd en auto’s hebben alleen nog usb als voedingsbron en niet meer als data aansluiting

Laat onverlet dat ik het zelf best wel een leuke feature zou vinden. Net zoals dat ik het ook wel gaaf zou vinden als weer cassettebandjes kan afspelen 😉

Edit:

In een andere auto (die nog wel cassettebandjes kan afspelen) heb ik wel eens zo’n apparaatje voor de eigen muziekcollectie: https://amzn.eu/d/6BZR9U6

Wellicht is dat nog een ok workaround?

[ Voor 7% gewijzigd door Kammika op 02-09-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ik heb die plex app een tijd geleden gebruikt maar merkte dat het 50% van de tijd niet werkte. ik werd er kriegel van en heb de boel (app en server gedeelte) weer gewist.

USB werkt goed,. FLAC geeft echt een heel mooi geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 02-09-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:47:
Ik heb die plex app een tijd geleden gebruikt maar merkte dat het 50% van de tijd niet werkte. ik werd er kriegel van en heb de boel (app en server gedeelte) weer gewist.

USB werkt goed,. FLAC geeft echt een heel mooi geluid.
Precies, geluid via USB is echt geweldig. Ik snap niet goed waarom dit "onveilig" zou zijn. Er zijn talloze auto's die gewoon muziek af kunnen spelen via USB, mijn vorige Ampera-e kon dit ook gewoon. En ook de Volvo kan dit. Als het echt onveilig zou zijn zou het al lang onmogelijk zijn gemaakt. En voor zover ik weet is het multimedia systeem losgekoppeld van de essentiele besturingsfuncties van de auto, anders zou je als gebruiker immers nooit een homeknop reset kunnen of mogen uitvoeren tijdens het rijden dus dat argument gaat ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Kammika schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:42:
Weet dit af tegen het security risico wat de posters hierboven ook al roepen en dan heb ik volledig begrip voor standpunt Google om hier geen tijd in te steken. Kwestie van tijd en auto’s hebben alleen nog usb als voedingsbron en niet meer als data aansluiting

Laat onverlet dat ik het zelf best wel een leuke feature zou vinden. Net zoals dat ik het ook wel gaaf zou vinden als weer cassettebandjes kan afspelen 😉

Edit:

In een andere auto (die nog wel cassettebandjes kan afspelen) heb ik wel eens zo’n apparaatje voor de eigen muziekcollectie: https://amzn.eu/d/6BZR9U6

Wellicht is dat nog een ok workaround?
Ik zie geen security risico in het afspelen van muziekbestanden. Waarom zou dat een risico zijn? Dan ook geen bluetooth verbinding of wifi, da's nog een veel groter risico...
En muziek afspelen via een brak FM signaal., are you kidding? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 07:29
jorisjansen3 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:15:
In mijn C40 (my2022) zit een “parkeerhulpcamera met 360 zicht”. Fantastisch ding, gebruik ik eigenlijk altijd. Ik gebruik dus de camera die achteruit kijkt nauwelijks. Tot voor kort werd ook altijd de 360 zicht ingeschakeld als ik de versnelling in achteruit zette. Maar nu niet meer: nu krijg ik wel de achteruit camera. Dat is begonnen na een onderhoudsbeurt, vlak na de laatste ota update. . Zijn er meer die dat hebben? in de releasenotes van 3.6.4 staat niets, maar als ik in de releasenotes 3.5.24 van Polestar kijk staat er :
Wijziging in de logica van de parkeerhulpcamera zodat deze altijd het achteruitrijcamerabeeld toont wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet. Auto's met gedeeld schermweergave met 360-camera en achteruitkijkcamera tonen het gedeelde scherm wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet.
Sinds de update, vorige week, naar 3.7.0 is bij mij de standaard instelling “ schermweergave met 360 graden zicht” weer terug bij achteruit schakelen weer terug, lijkt het. Zou de logica weer aangepast zijn? Ik kan niets vinden in de releasenotes van Volvo of Polestar..

Off-Topic: loopt Polestar ineens een release achter? Polestar was altijd eerder, maar nu staat 3.6.4 als laatste release op de site, terwijl Volvo al 3.7 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:30
Tranquility schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:18:
[...]

Ik heb het eigenlijk maar gewoon gelaten de laatste tijd, werd zo irritant dat ik er niet meer naar omgekeken heb. Dat is natuurlijk niet de juiste manier, maar goed eens dat het blijkbaar niet opgelost gaat worden bij Volvo.

Ik vind wel dat in mijn geval waar alles lekker snel was met de vorige update vind ik GM met 3.7 juist traget in sateliet view.. Misschien maar weer eens even de truc van vorige keer uithalen met de sensor gegevens eens kijken of dat weer helpt het e.e.a. snel te maken. Toch al lang gereden met sateliet view aan zoals altijd, dus de kaart zou ondertussen wel gedownload en geupdate moeten zijn.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Tranquility schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:50:
[...]

Ik zie geen security risico in het afspelen van muziekbestanden. Waarom zou dat een risico zijn?
Google maar eens Zoek maar eens op buffer flow attack (in combinatie met FLAC of MP3) of juice jacking... (en er zijn wel meer manieren om een usb aansluiting via een kwetsbaarheid te misbruiken).

Je hebt overigens wel een punt dat je dan eigenlijk die hele aansluiting eraf moet halen (maar dan dus ook geen android auto/apple carplay meer), maar het feit dat je dus altijd toestemming moet geven, kan daarmee dus ook wel een legal liability dingetje zijn, waarmee google schade verantwoordelijkheid afdekt als dit soort attacks toch gaan plaatsvinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
[...]

Lang niet meer gebruikt, maar met Android auto wel. Ik vond het wat traag in die tijd maar misschien is het beter geworden, dan zou het idd ook kunnen werken. Ik heb ook Plex draaien op de synology dus kan dezelfde truc doen. Alleen was het volgens mij wel zo dat je niets anders dan playlists kon gebruiken (in het verleden) vanwege veiligheid in de auto, weet niet of dat nog zo is.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
jorisjansen3 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:53:
[...]

Sinds de update, vorige week, naar 3.7.0 is bij mij de standaard instelling “ schermweergave met 360 graden zicht” weer terug bij achteruit schakelen weer terug, lijkt het. Zou de logica weer aangepast zijn? Ik kan niets vinden in de releasenotes van Volvo of Polestar..

Off-Topic: loopt Polestar ineens een release achter? Polestar was altijd eerder, maar nu staat 3.6.4 als laatste release op de site, terwijl Volvo al 3.7 heeft?
Vreemd bij mij is het exact hetzelfde gebleven sinds de voorgaande update. Leuk dat elke update ook weer anders is in elke auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jorisjansen3 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:53:
[...]

Even gekeken maar ik draai idd op 3.6.4. Auto morgen precies een week geleden opgehaald. Dus vast de laatste software. Draait overigens wel als een zonnetje. Systeem is heerlijk snel met de nieuwe processor 👌🏽

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArJxp7NHT0gtHCulFTTPmAyEB4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdVME7nNZglXcbwClsdMR4ys.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 333 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"