Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Spekkie99 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:07:
[...]

Gaat hij open of ook elektrisch omhoog?
Wel bijzonder, je zal in Amsterdam aan een kanaal staan en er net achterlangs lopen...
Alleen van het slot maar niet omhoog. Na een muurtje of twee gaat de auto dan ook weer op slot.

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 16-08-2025 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-09 21:06
caspervc schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:02:
Vandaag met vouwwagen, 2 fietsen erop, 2 kinderen achterin naar de Pfalz (onder Kaiserlautern) gereden. Geen files.
- één laadstop bij het moezeldal na 310 km bij Ionity. Lader van 350KW. Helaas max wat ik bij de auto heb gezien 150...
- tweede (technisch gezien niet nodig maar wilde graag bij de camping redelijk vol zijn. Tesla Kaiserlautern. Gelukkig daar wel sneller kunnen laden (170 KW mag gezien (bij 27% batterij). Ben erg tevreden.

Ook over 't verbruik: 22,3 kWh/100km bij een gemiddelde van 88km/u. In NL 95 gereden op de teller, in DLD 105/110 (tempo 100).

[Afbeelding]
Gisteren vanuit de moezel naar huis, eergisteren bij plaatselijke lidl even tot 80% aan de snellader gehangen, geen ac in dorp, campings al helemaal niks te laden in duitsland.
Met 76% vertrokken en na 141km en 19% aangeprikt bij ionity in Verviers, even de hut afkoppelen, eigenlijk nog door kunnen rijden naar fastned Eijsden maar goed. Daar tot 86% gevuld en thuis na 190km aangekomen met veel file en 9%. Niet ontevreden met rond 32kw/100km met flink in de heuvels waar het verleidelijk is om bergop ff lekker door te trekken, en natuurlijk bergaf energie winnen vanaf Verviers tot Luik.
Prima range dus eigenlijk zo, wel is het vanuit de moezel tot Luik een behoorlijke laadwoestijn, erg weinig snelladers daar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:40
Gister laatste langere rit gemaakt in de XC40P8, onze trouwe vriend. Er staat nog 1 kort ritje op de planning woensdag: van wasstraat naar de Volvo dealer waar de inspectie en inname is. Toch raar en ergens mis ik de wagen nu al.

By far de beste, fijnste en comfortabele wagen die ik ooit gereden heb. Gister zei ik nog, ik hoop niet dat ik spijt ga krijgen van de keuze om geen nieuwe EC40 te leasen maar te gaan voor de Polestar 2. Maar dat komt vast goed. Heb ik wel vaker last van, dingen los laten die me lief zijn 😁

Ik heb zeker in de begin periode veel geklaagd en in mijn ogen terecht want de wagen was toen gewoon nog niet productie klaar. Maar nu bijna 5 jaar verder is m'n gevoel wel omgedraait en zou ik iedereen die niet perse de allerbeste range nodig heeft deze wagen wel aanbevelen. Enig puntje is en blijft dat het scherm met hardware (is met MY26 wel vernieuwd) achterblijft en eigenlijk wel z'n laatste fase in gaat. Jammer dat ze nirt aangepakt hebben bij MY26 maar ergens ook logisch omdat de EX/EC40 nou eenmaal nog een laatste brandstof variant is. De opvolger zal dat issue dus wel getackeld hebben.

Ze blijft mooi! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZKQryKuQTniCRl_-1vQCc_f83I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6aO2Jwdzp5vrFcW97ekkim0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVyJJ8nvLXGD3Oc0cWJsxMeUbJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13z46bde0Tk7Zne10u1sBYPR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 17-08-2025 11:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Juancho schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:32:
Gister laatste langere rit gemaakt in de XC40P8, onze trouwe vriend. Er staat nog 1 kort ritje op de planning woensdag: van wasstraat naar de Volvo dealer waar de inspectie en inname is. Toch raar en ergens mis ik de wagen nu al.

By far de beste, fijnste en comfortabele wagen die ik ooit gereden heb. Gister zei ik nog, ik hoop niet dat ik spijt ga krijgen van de keuze om geen nieuwe EC40 te leasen maar te gaan voor de Polestar 2. Maar dat komt vast goed. Heb ik wel vaker last van, dingen los laten die me lief zijn 😁

Ik heb zeker in de begin periode veel geklaagd en in mijn oven terecht want de wagen was toen gewoon nog niet productie klaar. Maar nu bijna 5 jaar verder is m'n gevoel wel omgedraait en zou ik iedereen die niet perse de allerbeste range nodig heeft deze wagen wel aanbevelen. Enig puntje is en blijft dat het scherm met hardware (is met MY26 wel vernieuwd) achterblijft en eigenlijk wel z'n laatste fase in gaat. Jammer dat ze nirt aangepakt hebben bij MY26 maar ergens ook logisch omdat de EX/EC40 nou eenmaal nog een laatste brandstof variant is. De opvolger zal dat issue dus wel getackeld hebben.

Ze blijft mooi! [Afbeelding]
[Afbeelding]
Afscheid altijd lastig en de auto heeft ook veel kwaliteiten. Krijg je gelijk woensdag de P2?

Mijn xc40 gaat er ook uit voor een ID7. Zal de twin acceleratie wel missen maar voor de rest te vaak ruziën met het scherm. De tijd staat ook niet stil. Vast veel plezier met omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spekkie99 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Afscheid altijd lastig en de auto heeft ook veel kwaliteiten. Krijg je gelijk woensdag de P2?

Mijn xc40 gaat er ook uit voor een ID7. Zal de twin acceleratie wel missen maar voor de rest te vaak ruziën met het scherm. De tijd staat ook niet stil. Vast veel plezier met omruilen.
Jup! Volvo en Polestar zitten hier naast elkaar, ideaal! Onderhoud blijft dus door de Volvo monteurs gedaan worden die ik al goed ken. Dat is wel prettig. Inleveren en inspectie en daarna gelijk de handover van de Polestar 2! En waarschijnlijk dan gelijk door naar Veendam voor de spoedaanvraag en afhaling van hrt kentekenbewijs aangezien we zaterdag al de roadtrip starten richting noord/Oost Spanje.

ID7, flinke wagen! Wel een hele andere stijl/merk natuurlijk maar hoorde er wel goede verhalen over. Die ID wagens hebben misschien nog een beetje de slechte naam van de 1e modellen maar dat zal ondertussen vast veel beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 17-08-2025 11:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekkie99
Juancho schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Jup! Volvo en Polestar zitten hier naast elkaar, ideaal! Onderhoud blijft dus door de Volvo monteurs gedaan worden die ik al goed ken. Dat is wel prettig. Inleveren en inspectie en daarna gelijk de handover van de Polestar 2! En waarschijnlijk dan gelijk door naar Veendam voor de spoedaanvraag en afhaling van hrt kentekenbewijs aangezien we zaterdag al de roadtrip starten richting noord/Oost Spanje.

ID7, flinke wagen! Wel een hele andere stijl/merk natuurlijk maar hoorde er wel goede verhalen over. Die ID wagens hebben misschien nog een beetje de slechte naam van de 1e modellen maar dat zal ondertussen vast veel beter zijn.
Alle software is nu op orde en vw heeft de limited edition modellen aantrekkelijker gemaakt. Toen was Ayvens nog aan het stunten en werd het een mooie deal. Mijn oudste zoon is al 2m dus had meer ruimte nodig achterin en de id7 scoort heel goed daarin, beter dan Tiguan en tayron. Alleen kodiaq is ruim(er) maar dat nieuwe model vind ik te lelijk en wilde ook vol elektrisch. Maar vast een fijne vakantie en doe in je afscheidspost hier maar een P2 plaatje hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55

Superflip

*pwiet*

Spekkie99 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Succes met de ID.7, hier de omgekeerde beweging, over een week gaat die er hier uit. In de dikke maand dat ik beide heb gaat mijn voorkeur naar de C40. De resem foutmeldingen die ik al gehad heb op de ID.7 is immens. Ook het laden is trager. Qua rijcomfort hebben ze elk hun voor en nadelen. Ik vind de ID.7 met momenten ook underpowered.

Hopelijk heb jij er beter exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 10:30
Hier na 1500 km in xc40 p8 my21/22 een kleine update;

Auto bevalt overall erg goed! Paar plus en min punten:
- Stoelen zitten heerlijk (jammer dat de passagier stoel de zetel niet te kantelen is..), alleen in de bochten merk je dat de stoelen te weinig steun geven. De auto leent zich om snel op te trekken maar mede daardoor niet voor bochten werk.
- opd is even wennen maar gebruik nu niet anders
- pilot assist is OK waarbij hij wel erg op tijd al begint met afremmen en dan heel geleidelijk naar de voorganger gaat. En als de voorganger wegrijdt duurt het best ff voor hij versnelt mMag van mij beide kanten op 'agressiever'/sneller maar is mee te leven cq met gas bij te corrigeren.
- snel laden een paar keer moeten doen. Is niet super snel maar te overleven
- range is meer dan prima in deze dagen. Kan 350 tot 400 km halen
- muziek is heerlijk

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12

Ik heb zeker in de begin periode veel geklaagd en in mijn ogen terecht want de wagen was toen gewoon nog niet productie klaar. Maar nu bijna 5 jaar verder is m'n gevoel wel omgedraait en zou ik iedereen die niet perse de allerbeste range nodig heeft deze wagen wel aanbevelen. Enig puntje is en blijft dat het scherm met hardware (is met MY26 wel vernieuwd) achterblijft en eigenlijk wel z'n laatste fase in gaat. Jammer dat ze nirt aangepakt hebben bij MY26 maar ergens ook logisch omdat de EX/EC40 nou eenmaal nog een laatste brandstof variant is. De opvolger zal dat issue dus wel getackeld hebben.

[Afbeelding]
Welke kleur en uitvoering heeft de P2 die je ‘straks’ gaat krijgen eigenlijk? Zelf heb ik de P2 altijd mooier gevonden dan de XC40, ik heb destijds een uurtje in kunnen rijden in een auto een kennis, hij reed echt fijn en het scherm en de lay-out ervan vond ik ook mooier. Maar doorslaggevend voor mij was de instap echt een beetje te laag is. Daarom toen toch maar voor de P8 gekozen. Wat trouwens ook wel meespeelde was dat het feit dat je destijds niet bij een dealer kon kopen waarmee je een relatie hoopt te hebben. Nu is dat wel mogelijk weet ik, maar toen niet. Dat is een argument wat voor leaserijders niet meespeelt, maar voor mij als privé koper wel.

In ieder geval: geniet van de P2!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 18:25

[Afbeelding]
Ik heb ze allebei en ze hebben beiden hun sterke en zwakke punten.
De XC40 heeft een heel scherpe draaicirkel, niet schrikken dat je met de P2 wat meer ruimte gaat nodig hebben bij manoeuvres.
Qua software gaat het bij de P2 wat vlotter en is het scherm ook wat moderner. Verbruik is bij de XC40 een stuk(je) meer, maar dat komt natuurlijk door dat baksteensilhouet. :*)
Maar allebei topwagens! Zou ze niet meer kunne missen. O+

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:47:
[...]

Welke kleur en uitvoering heeft de P2 die je ‘straks’ gaat krijgen eigenlijk? Zelf heb ik de P2 altijd mooier gevonden dan de XC40, ik heb destijds een uurtje in kunnen rijden in een auto een kennis, hij reed echt fijn en het scherm en de lay-out ervan vond ik ook mooier. Maar doorslaggevend voor mij was de instap echt een beetje te laag is. Daarom toen toch maar voor de P8 gekozen. Wat trouwens ook wel meespeelde was dat het feit dat je destijds niet bij een dealer kon kopen waarmee je een relatie hoopt te hebben. Nu is dat wel mogelijk weet ik, maar toen niet. Dat is een argument wat voor leaserijders niet meespeelt, maar voor mij als privé koper wel.

In ieder geval: geniet van de P2!
Polestar 2 LRSM met Prime pakket (⁨Pilot, Plus, Climate⁩-pakketten en ⁨achterste ruiten uitgevoerd in privacyglas), trekhaak en Bowers & Wilkins audio upgrade. Kleur Vapour, is bij MY26 standaard en vonden we toevallig ook de mooiste beschikbare kleur. Beetje beton look achtig die afhankelijk van de zon weer wat anders kan kleuren.

Instap en SUV gevoel herken ik, dat waardeer ik zo enorm aan de XC40. Maar het viel ons enorm mee in de PS2. Ten eerste is de wagen alsnog wat hoger op de poten dan een normale sedan en ten tweede zijn we beide onder de 1.80m dus de stoel/stuur kunnen nog een flink stuk omhoog. Dan vonden we alsnog dat we best hoog op de bok zaten. Geen pure SUV, maar wel een fijne combinatie van toch wat hoger zitten maar wel het sportieve wat ik in de PS2 meer terug vind dan in de XC40.

Hopelijk gaat dat straks in de praktijk ook echt zo zijn want een proefrit is maar een eerste indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:52:
[...]

Hopelijk gaat dat straks in de praktijk ook echt zo zijn want een proefrit is maar een eerste indruk.
Vast wel! Je went aan bepaalde eigenschappen van een auto en gaat die waarderen -zelfs als die niet optimaal zijn. In iedergeval is de P2 inmiddels volwassen en beproefd zodat de ergernissen die je ondervond bij de eerste P8-en je bespaard blijven.

Ik ken die kleur, mooi! . Sterker nog die kleur of als alternatief Denim wilde ik eigenlijk voor mijn XC60 maar in combinatie met de opties zoals ik de auto wilde (o.a. B&W en luchtvering en comfortstoelen i.p.v.. Sportstoelen) waren deze niet in het aanbod van bijna-nieuwe ex-ANWB auto’s te vinden, dus moest ik me tevreden stellen met deze kleur. Alles went…..’Voor de rest’ is het een heerlijke auto waar ik heel blij mee ben en waar alle opties in zitten die ik wilde. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d73qiOFua9u4qATNyv174JDqewU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZV7cm1EvBf9TQvmcz1zzSsPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Cpt. Peacock schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb ze allebei en ze hebben beiden hun sterke en zwakke punten.
De XC40 heeft een heel scherpe draaicirkel, niet schrikken dat je met de P2 wat meer ruimte gaat nodig hebben bij manoeuvres.
Qua software gaat het bij de P2 wat vlotter en is het scherm ook wat moderner. Verbruik is bij de XC40 een stuk(je) meer, maar dat komt natuurlijk door dat baksteensilhouet. :*)
Maar allebei topwagens! Zou ze niet meer kunne missen. O+
Is ook gewoon een kwestie van gewenning. Ik heb zelf 2x een proefrit gedaan in de PS2 en vond eigenlijk maar weinig verschillen met de XC40. PS2 zelfs wat leuker om in te rijden omdat je wat meer in een echte rijders positie zit. De XC40 gaf wel een wat meer ruimtelijk gevoel maar overal lijkt het erg veel op elkaar. Van binnen zijn er buiten wat dingetjes ook amper verschillen, dat scheelt. Vond het iets grotere scherm van de ps2 wel fijner, zeker straks met nieuwe hardware en nieuw audio systeem.

Heb er sowieso zin in en we gaan gelijk een flinke roadtrip maken een paar dagen na ontvangst dus dat is al heel leuk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:34
Juancho schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Is ook gewoon een kwestie van gewenning. Ik heb zelf 2x een proefrit gedaan in de PS2 en vond eigenlijk maar weinig verschillen met de XC40. PS2 zelfs wat leuker om in te rijden omdat je wat meer in een echte rijders positie zit. De XC40 gaf wel een wat meer ruimtelijk gevoel maar overal lijkt het erg veel op elkaar. Van binnen zijn er buiten wat dingetjes ook amper verschillen, dat scheelt. Vond het iets grotere scherm van de ps2 wel fijner, zeker straks met nieuwe hardware en nieuw audio systeem.

Heb er sowieso zin in en we gaan gelijk een flinke roadtrip maken een paar dagen na ontvangst dus dat is al heel leuk! :)
Herken ik. Heb destijds vlak na elkaar (zat maar een paar uur tussen) de proefrit in xc40 en p2 gemaakt. Was vrijwel dezelfde auto. P2 had groter scherm. Xc40 had beter stoelen en meer ruimte. Dat laatste was doorslaggevend voor mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens, als je je wagen inlevert volstaat het toch om Systeem → Reset en dan fabrieksinstellingen uit te voeren? Alle persoonlijke accounts, koppelingen met sleutels, ingelogd apps etc zijn dan toch gewist zodat er niks meer van ons zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-09 17:48
OTA 3.7.0 is released. Zoals gewoonlijk geen nieuwe features, alleen fixes.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 17:22
Juancho schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:00:
Overigens, als je je wagen inlevert volstaat het toch om Systeem → Reset en dan fabrieksinstellingen uit te voeren? Alle persoonlijke accounts, koppelingen met sleutels, ingelogd apps etc zijn dan toch gewist zodat er niks meer van ons zichtbaar is?
Ja dit klopt, heb ik ook uitgevoerd toen ik hem moest inleveren.
Daarna is alles eruit.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:11:
En nieuwe bugs waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat zou mooi zijn, vrijdag moet mijn MY24 voor zijn eerste beurt, kunnen ze die er meteen opknallen.
Maar ik zie nog geen aankondiging in de app.
[edit] Wel. Alleen nu onder geinstalleerde updates... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 18-08-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 17:57

MicroStar_NL

Knowledge is power

Volgens mij heeft zo'n beetje elke OTA met enkel "Verbeteringen en bugfixes" toch ook wel een paar "undocumented features" ;)

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:54
MicroStar_NL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:04:
Volgens mij heeft zo'n beetje elke OTA met enkel "Verbeteringen en bugfixes" toch ook wel een paar "undocumented features" ;)
Polestar 2 heeft OTA 3.7.0 nog niet. Die zal zo ook wel komen. Daar geven ze meer info betreffende bugs en fixes. Zoals jullie weten is de techniek van de P2 voor 99% gelijk aan Volvo xc-ex40.
https://www.polestar.com/...r-2/2024/software-updates

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Laatst online: 18-09 16:39
Kunnen we een poule opzetten voor wanneer die weer teruggetrokken gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Tegenwoordig is de update er nog niet eens en we hebben het al over teruggetrokken worden. Volgens mij zijn er nog steeds maar weinig updates echt teruggetrokken in Europa en zijn het alleen maar vage berichtjes geweest in een of ander topic ergens of van een of andere horen-zeggen.

Laatste update was een prima update mi. Lekker vlot weer allemaal. Als ik dan eens in de andere EV topics lees is het overal kommer en kwel. Maar ik heb weinig issues met de XC40 :) Zelfde als met onze EX30.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
MicroStar_NL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:04:
Belangrijkste bugs die ik hoop dat ze eens opgelost worden zijn:
  • Het soms geen geluid horen (radio, spotyfy, etc.) totdat de richtingaanwijzer gebruikt wordt.
  • De USB toestemmingsmelding die willekeurig verschijnt bij (poging tot) afspelen van muziek via USB (AudioWagon).
Wensen qua features:
  • Dat de stroommeter bij OPD aangeeft wanneer de remlichten gaan branden d.m.v. een kleur of lijn op de balk.
  • Dat je kan zien of- en wanneer je je dimlichten aan hebt. (dank @caspervc voor de reminder)
  • Dat je snel kunt schakelen tussen bijvoorbeeld Maps en Spotyfy of radio/AW zonder iedere keer via het homescherm te moeten gaan.
Voor de rest heb ik weinig te zeuren omtrent het infotainment systeem en werkt het vrij probleemloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 20-08-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25
Tranquility schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:22:
[...]

Belangrijkste bugs die ik hoop dat ze eens opgelost worden zijn:
  • Het soms geen geluid horen (radio, spotyfy, etc.) totdat de richtingaanwijzer gebruikt wordt.
  • De USB toestemmingsmelding die willekeurig verschijnt bij (poging tot) afspelen van muziek via USB (AudioWagon).
Wensen qua features:
  • Dat de stroommeter bij OPD aangeeft wanneer de remlichten gaan branden d.m.v. een kleur of lijn op de balk.
  • Dat je snel kunt schakelen tussen bijvoorbeeld Maps en Spotyfy of radio/AW zonder iedere keer via het homescherm te moeten gaan.
Voor de rest heb ik weinig te zeuren omtrent het infotainment systeem en werkt het vrij probleemloos.
Ik zou ook wel willen zien wanneer m'n dimlicht brandt. En split screen main scherm

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39

[Afbeelding]
Blijft mooi dat Sage Green. Heb 'm zelluf ook :P . Snap de keuze voor een PS2 ook wel als je net wat anders wil. Minder ruimtelijk maar iets meer rijgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
Zijn er nog meer mensen die met hun EX40 SMER niet sneller kunnen DC-laden dan 150 kW? Fabrieksopgave is maximaal 205 kW maar ik heb hem in mijn vakantie naar Italie nooit boven de 149 gehad, zowel bij Ionity als Shell Recharge. En ja, inclusief preconditioning via het Google navigatiesysteem. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
lmvoo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:33:
Zijn er nog meer mensen die met hun EX40 SMER niet sneller kunnen DC-laden dan 150 kW? Fabrieksopgave is maximaal 205 kW maar ik heb hem in mijn vakantie naar Italie nooit boven de 149 gehad, zowel bij Ionity als Shell Recharge. En ja, inclusief preconditioning via het Google navigatiesysteem. :).
Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft maar vanuit het Polestar 2 topic, die ook tot 205kW kan laden, zijn er soortgelijke verhalen maar dan na de laatste OTA. Hopelijk is het dus iets softwarematig. Overigens heeft niet iedereen er last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Tsja ik heb een ouder model (dec ‘21) die volgens opgaaf maar 130kW kan halen. Maar was gisteren we verbaasd, die kwam zelfs op 142kW en bleef ook erg lang boven de 100kW (bij een fastned vlakbij Apeldoorn), veel langer dan ik me kan herinneren

Ik gebruik bijna nooit de snelladers, was denk ik we een jaar gelden dat ik voor het laatst bij een snellader stond, dus wellicht is dit al langer zo, maar lijkt erop alsof Volvo nog wel behoorlijk heeft doorgeknutseld aan de laadcurve van de “oudere” modellen in recentere ota updates, heb er geen andere verklaring voor…

[ Voor 3% gewijzigd door Kammika op 19-08-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ik had het onderweg ook. My24 extended range Maar bij ionity capped op 150... Bij tesla daarentegen ging die zo naar de 205...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
caspervc schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:07:
[...]

Ik had het onderweg ook. My24 extended range Maar bij ionity capped op 150... Bij tesla daarentegen ging die zo naar de 205...
Hij 'capped' niet maar kan de 75kW modules niet in serie gebruiken zoals bij 800v wagens, dus gebruikt hij ze parallel en maar 2 modules van 75kW.

Een SuC is altijd 400v (in Europa) en kan dus tot 250kW als dit een v3 of v4 SuC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Onderhoud gehad vandaag. We bijzonder.
Volgens de auto zit die nog steeds op ota 3.6.4. Volgens de app is nu 3.7 geïnstalleerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:05
Ik laad bijna altijd thuis maar ik erger me aan het feit dat maps stelselmatig geen Fastned laders laat zien.
Hebben jullie dat ook?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:37:
Ik laad bijna altijd thuis maar ik erger me aan het feit dat maps stelselmatig geen Fastned laders laat zien.
Hebben jullie dat ook?
Staat het filtertje dan niet uit? Fastned heeft ook een plekje in de filterlijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Hebben jullie dat ook?
Ja, al tijden. De enige die hij vaak laat zien zijn buiten bereik. Maar degene 10 km verderop showt Maps niet.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Hebben jullie dat ook?
Wel gek, ik werd eergisteren gewoon naar fastned gestuurd. Moest 2x laden en waren prima laadvoorstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
ArnoudN schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Ja, al tijden. De enige die hij vaak laat zien zijn buiten bereik. Maar degene 10 km verderop showt Maps niet.
Het is echt heel willekeurig idd, laat je de route opnieuw rekenen dan ineens weer wel.

Laatst bij Arnhem wilde hij me 2 keer de file insturen voor Fastned langs de provinciale paralellweg aan de A50 terwijl Apeldoorn gewoon bereikt kon worden. Vervolgens reed ik langs 2 Fastneds door naar vd Valk verder van de snelweg af voor Tesla laders. Ik moest daar wel laden tot mijn eigen ergernis.

Zal wel een commercieel dingetje achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
lmvoo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Blijft mooi dat Sage Green. Heb 'm zelluf ook :P . Snap de keuze voor een PS2 ook wel als je net wat anders wil. Minder ruimtelijk maar iets meer rijgevoel.
Mijne van de week bij een ionity bij 19% gewoon even naar de 185kw, zakte daarna wel vrij snel terug naar 140kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Trouwens nog een tip voor de wasstraat, zo'n eentje waar je uit de auto moet. Zet je extra alarm af want die gaat af! Was ik dus ff vergeten...

Overigens probeer ik een fabrieksreset te doen. Klopt het dat als je dit scherm zit alles echt gewist is en er niks meer van ons in staat? Want ik merk bijv wel dat de twee stoel standen in geheugen nog werken... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q807muHMiXWRFfeoXHT1xxDp2yQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpKfRfl6bO8MT2UMTrp2bkoV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 19-08-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:04
Juancho schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:23:

Overigens probeer ik een fabrieksreset te doen. Klopt het dat als je dit scherm zit alles echt gewist is en er niks meer van ons in staat? Want ik merk bijv wel dat de twee stoel standen in geheugen nog werken... 🤔

[Afbeelding]
Zag je niet de optie Persoonlijke Instellingen Resetten? Die moet je blijkbaar doen in plaats van een reguliere fabrieks reset?
https://www.volvocars.com...83cce6a6c0a801515d4cedaa/
Anders lijkt me dat de dealer je wel even helpen kan als je de auto inlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
StevendGraaf schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:23:
[...]

Zag je niet de optie Persoonlijke Instellingen Resetten? Die moet je blijkbaar doen in plaats van een reguliere fabrieks reset?
https://www.volvocars.com...83cce6a6c0a801515d4cedaa/
Anders lijkt me dat de dealer je wel even helpen kan als je de auto inlevert?
Eenmaal fabrieksreset is die andere niet meer mogelijk hé 😏. Je mort zoals je op de foto ziet alles weer vanaf 0 opzetten. Ik ga er dan maar vanuit dat mn gegevens en inlog etc ook gewist zijn.

Ik lever de auto overigens niet bij Volvo in. De inspecteur komt naar Polestar. De buren. Maar misschien vraag ik het nog even na bij Volvo voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
Kreeg net dit bericht maar als ik doorklik kan hij m'n inbox niet openen 🙄.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TK8Fp98L4ByG6npLIQUzxq_LR54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1DAPkfzKmK5LpQ3l3yaG5WC0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjoZOdmvfK3wdTu9ynDdQ1JT_gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTYys5HHGH9S5nmfIPjUa5kC.png?f=fotoalbum_large

3.7.0 is wel zichtbaar via het 'software voor de auto' menu. Releasedate 18 augustus maar geen bijzondere wijzigingen zoals hier eerder reeds aangehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbKYqMpKRhmo6Qc8BsaoxA5OeUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57kOb6aJKuxYw31Qh5TT1Of2.png?f=fotoalbum_large

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 22:04
Largamelion schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:54:

[Afbeelding]

3.7.0 is wel zichtbaar via het 'software voor de auto' menu. Releasedate 18 augustus maar geen bijzondere wijzigingen zoals hier eerder reeds aangehaald:

[Afbeelding]
Ik kon mijn inbox/notificaties wel gewoon openen. Verder zal iedereen deze notification wel ontvangen hebben denk ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HARVvwUNR8HADByh7B6-WjmPFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qBTkdEMIsD1D66y2qBPV1c54.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleDot op 20-08-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
Spekkie99 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
Het is echt heel willekeurig idd, laat je de route opnieuw rekenen dan ineens weer wel.
Mijn workaround is dat ik ABRP op de auto heb geinstalleerd, om laadpunten te zoeken (mocht dat nodig zijn). Navigeren met ABRP werkt helaas niet daar is het entertainment ding te zwak voor denk ik. Korte ritjes ging wel, maar zodra je serieus kilometers ging maken liep hij vast.

In Nederland en Duitsland kun je volgens mij gewoon op de bonnefooi gaan, er staat toch pakweg elke 50km wel een snellader, dus als je bij 20% de eerste de beste pakt dan kun je redelijk stressvrij reizen.
Zal wel een commercieel dingetje achter zitten.
Mwah, ik acht, gezien de rest van de navi, gewoon "broddelwerk" waarschijnlijker dan "kwade opzet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 17:57

MicroStar_NL

Knowledge is power

Wel aardig dat de app een vooraankondiging doet.
Kan me zo geen andere app bedenken die dat ook doet.

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Juancho
Heren, het was me bijna 5 jaar een waargenoegen in dit topic! Genoten van alle frustraties, irritaties, geluksmomentjes, trotsheid en het genieten van de mega fijna XC40! Maar vanmiddag mijn trouwe P8 ingeleverd. Volgens de inspecteur konden vele (lease)rijders een voorbeeld aan mij geven, zo netjes en mooi was de P8 nog. Die stop ik dan maar in mijn zak :).

Vanaf nu verder met de ook prachtige Polestar 2 Modelyear 2026. Hele mooie kleur, sportieve rijders auto zonder heel laag te zitten en met de nieuwe processor is het systeem rete snel. B&W audio systeem klinkt zo op het eerste oor echt als een dikke verbetering. Over de actieradius maar niet gesproken want dat is geen eerlijke vergelijking :p. Puur uit interesse zal ik hier nog wel blijven kijken en als ik denk nodig wat posten.

Wat plaatjes, hopelijk gunt de mod mij dat ook even :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVTLb3qFIwo4n_yyi-fYbsy7m7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBEX6XhZdB2lOaKCKn3w5zYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icWxbY2EJqekP9nJSCyowwaTnbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkT19Ry7BKk71M4IVqjRSnjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaTN-cIgXLrVCM65ZwskTJiBqxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj0uE1V3yaT4eM4HqMdYSBnO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itx-wLsGToFp7vl6A0y_6svxApE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXvN6VpfRPM35SFNKkhNCDWg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUBvWuJZrCW3VvLyikmh76Lo1jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dDvWw18ohPREJdjPVtd0hPn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsxQnLwcPjZsh02Jg-R4jnkurh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCCqejSojbnK8i33GfmiUUDe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChBXFRLKQuVIXnXKPEtiQBUdir4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OacMZpQOUYfNHAOHWRMOxyfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-dHCnCRjWmFi7hdFYB5kFlO6NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyITS5jvV8eHVMTizRa41xm6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:41
Juancho schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:51:
Heren, het was me bijna 5 jaar een waargenoegen in dit topic! Genoten van alle frustraties, irritaties, geluksmomentjes, trotsheid en het genieten van de mega fijna XC40! Maar vanmiddag mijn trouwe P8 ingeleverd. Volgens de inspecteur konden vele (lease)rijders een voorbeeld aan mij geven, zo netjes en mooi was de P8 nog. Die stop ik dan maar in mijn zak :).

Vanaf nu verder met de ook prachtige Polestar 2 Modelyear 2026. Hele mooie kleur, sportieve rijders auto zonder heel laag te zitten en met de nieuwe processor is het systeem rete snel. B&W audio systeem klinkt zo op het eerste oor echt als een dikke verbetering. Over de actieradius maar niet gesproken want dat is geen eerlijke vergelijking :p. Puur uit interesse zal ik hier nog wel blijven kijken en als ik denk nodig wat posten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg mooie auto die Polestar zeg... Ben stiekem wel beetje jaloers, vooral vanwege de geluidsinstallatie en rijbereik. Veel plezier ermee en mooie kilometers gewenst :)

Zie trouwens dat je 3G verbinding hebt, net als ik trouwens. Die bug erf je wel mee ;)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Haha ja 3G zou vanzelf moeten switchen naar 5G zelfs. Kon even duren zei de Polestar medewerker die me overigens uitermate goed geholpen heeft al die tijd 🙏

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 20-08-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:24
In mijn C40 (my2022) zit een “parkeerhulpcamera met 360 zicht”. Fantastisch ding, gebruik ik eigenlijk altijd. Ik gebruik dus de camera die achteruit kijkt nauwelijks. Tot voor kort werd ook altijd de 360 zicht ingeschakeld als ik de versnelling in achteruit zette. Maar nu niet meer: nu krijg ik wel de achteruit camera. Dat is begonnen na een onderhoudsbeurt, vlak na de laatste ota update. . Zijn er meer die dat hebben? in de releasenotes van 3.6.4 staat niets, maar als ik in de releasenotes 3.5.24 van Polestar kijk staat er :
Wijziging in de logica van de parkeerhulpcamera zodat deze altijd het achteruitrijcamerabeeld toont wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet. Auto's met gedeeld schermweergave met 360-camera en achteruitkijkcamera tonen het gedeelde scherm wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet.

Zijn er meer mensen die dit zien? Of mis ik een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
jorisjansen3 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:15:
[...]
Wijziging in de logica van de parkeerhulpcamera zodat deze altijd het achteruitrijcamerabeeld toont wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet. Auto's met gedeeld schermweergave met 360-camera en achteruitkijkcamera tonen het gedeelde scherm wanneer de auto in zijn achteruit wordt gezet.
[...]
Oei! Die verandering zou ik niet willen. Laat me dan tenminste in het menu kiezen wat mijn default waarde bij achteruit rijden zou moeten zijn. Ik wil het beeld rondom.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
In mijn C40 (my2022) zit een “parkeerhulpcamera met 360 zicht”. Fantastisch ding, gebruik ik eigenlijk altijd. Ik gebruik dus de camera die achteruit kijkt nauwelijks. Tot voor kort werd ook altijd de 360 zicht ingeschakeld als ik de versnelling in achteruit zette. Maar nu niet meer: nu krijg ik wel de achteruit camera. Dat is begonnen na een onderhoudsbeurt, vlak na de laatste ota update. . Zijn er meer die dat hebben? in de releasenotes van 3.6.4 staat niets, maar als ik in de releasenotes 3.5.24 van Polestar kijk staat er :

Is bij 3.4.4. aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Claude schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:57:
[...]

Oei! Die verandering zou ik niet willen. Laat me dan tenminste in het menu kiezen wat mijn default waarde bij achteruit rijden zou moeten zijn. Ik wil het beeld rondom.
Nee ik heb 3.7 en dit is idd wat die nu doet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn auto heeft dus al 3.7 maar toch heb ik ook deze pushmelding. Zal wel naar iedereen gestuurd zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker999
  • Laatst online: 09:53
Wát een mooie auto @Juancho

Ondertussen zag ik vandaag dit op de wang van de rechter voorband van onze XC40.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86du7UCTn7axuoHhDfkwtLQUCsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CP8KvlWwNbsZWjTfIm2lpz3f.jpg?f=fotoalbum_large

22,29 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 22:04
Kammika schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:29:
[...]

Mijn auto heeft dus al 3.7 maar toch heb ik ook deze pushmelding. Zal wel naar iedereen gestuurd zijn…
Heeft ook niets met die update te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peutje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel een dikke bak die toch ook nog aardig geprijsd is als je single er hebt. Kleur gelijk aan mijn xc40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Tranquility op 21-08-2025 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
tukker999 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:00:
Wát een mooie auto @Juancho

Ondertussen zag ik vandaag dit op de wang van de rechter voorband van onze XC40.[Afbeelding]
Stoeprandje gepakt? Achter het stuk missende rubber zie ik een schaafplek. Hopelijk geen schade aan de velg? Onder het Michelin poppetje zie ik ook een lange scheur.

• Venomer
DoubleDot schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ik kon mijn inbox/notificaties wel gewoon openen. Verder zal iedereen deze notification wel ontvangen hebben denk ik :)

[Afbeelding]
Ik heb deze melding ook gehad. Ik heb meteen even de nieuwe iOS app geïnstalleerd. Die heeft een paar cosmetische verbeteringen. De woorden “vergrendelen” en “ontgrendelen“ worden nu eindelijk niet meer afgekort.

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto hoor, wat kost dat nou een gepersonaliseerde kentekenplaat die begint met de J van Juancho? 😉

Het enige wat me verbaast is de vermelding van de accu grootte/ het vermogen op de berijdersdeur. Is dat standaard?

• Tranquility
  • Nu online
Venomer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:21:
Ik heb deze melding ook gehad. Ik heb meteen even de nieuwe iOS app geïnstalleerd. Die heeft een paar cosmetische verbeteringen. De woorden “vergrendelen” en “ontgrendelen“ worden nu eindelijk niet meer afgekort.
Hier nog geen melding ontvangen. Wel zojuist de app geupdate naar versie 3.59.0 en inderdaad nu gewoon “Vergrendelen” en “Ontgrendelen”.

• peutje
Gisteren ineens tijdens bellen vanuit google? ... tudatuda er is een ambulance in de buurt. En inderdaad stukje achter me op de weg ineens een ambulance met alles aan. Is dat iets nieuws in Google nu (kende het wel vanuit flitsmeister die mijn fm one aanstuurt, af zou het juist door flitmeister tijdens telefoon via Bluetooth doorgegeven worden?)

• Kammika
DoubleDot schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Heeft ook niets met die update te maken :)
Nou ja 3.7 wordt daar min of meer aangekondigd ook…

• Kammika
peutje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:18:
Gisteren ineens tijdens bellen vanuit google? ... tudatuda er is een ambulance in de buurt. En inderdaad stukje achter me op de weg ineens een ambulance met alles aan. Is dat iets nieuws in Google nu (kende het wel vanuit flitsmeister die mijn fm one aanstuurt, af zou het juist door flitmeister tijdens telefoon via Bluetooth doorgegeven worden?)
Was niet fm op je telefoon actief? Als bij mij fm de laatst geopende navigatie app in CarPlay was, wordt die altijd automatisch met cp mee opgestart en komen die meldingen over de audio zonder dat je wat ziet op de display dat fm actief is

[ Voor 6% gewijzigd door Kammika op 21-08-2025 09:46 ]

• Tranquility
  • Nu online
Kammika schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:55:
Nee ik heb 3.7 en dit is idd wat die nu doet…
Heb jij de update nu al OTA gehad of bij de garage?
edit:
Lees net terug dat je 19 augustus onderhoud hebt gehad. Is 3.7.0 nu wel zichtbaar in de auto?

Morgen gaat mijn MY24 ook naar de garage voor de eerste beurt.
Zullen ze er wel 3.7.0 opzetten denk ik.
Heb de pushmelding overigens nog niet gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Tranquility op 21-08-2025 11:49 ]

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014

Als je in achteruit gaat en je achteruit zicht krijgt. Krijg je dan ook geen knop 360? (Eventueel eens op het beeld klikken om de knop zichtbaar te krijgen.) normaal zou die dan altijd weer het 360 graden beeld moeten tonen bij achteruit.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• Venomer
Tranquility schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Morgen gaat mijn MY24 naar de garage voor de eerste beurt.
Ben benieuwd of ze meteen 3.7.0 er op zetten.
Software-updates zijn een vast onderdeel van servicebeurten. Als ze het niet doen, zou ik ze er op aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Tranquility schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

edit:
Lees net terug dat je 19 augustus onderhoud hebt gehad. Is 3.7.0 nu wel zichtbaar in de auto?

Morgen gaat mijn MY24 ook naar de garage voor de eerste beurt.
Zullen ze er wel 3.7.0 opzetten denk ik.
Is nu zichtbaar idd. Ik moest de auto resetten. Daarna pas zichtbaar.

Software lijkt weer net iets sneller (maar kan ook gevoel zijn). Dus op zich wel ok update. Behalve dat gedrag van die achteruitrij camera (die wordt standaard getoond ipv 360 camera). Maar is wsch een ontwerpkeuze agv die terugroepactie in de vs…

• Kammika
Francisp1 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Als je in achteruit gaat en je achteruit zicht krijgt. Krijg je dan ook geen knop 360? (Eventueel eens op het beeld klikken om de knop zichtbaar te krijgen.) normaal zou die dan altijd weer het 360 graden beeld moeten tonen bij achteruit.
Ja hoor die knop zit er gewoon nog steeds. Maar de default setting blijft ook daarna de achteruitrij camera

• Mga1600

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto!
B&W audio kan inderdaad een hele verbetering geven t.o.v. HK, mits de kwaliteit van de bron goed is. Dan is de weergave heel relaxed (sprankelend en een mooie ‘droge’ bass). Maar de Spotify-streaming-kwaliteit is hooguit redelijk en dat beperkt de weergave kwaliteit van B&W helaas wel wat en dan ervaar je minder ‘vooruitgang’ dan je zou hopen. Echter lossless (FLAC) op een usb stick opgenomen muziekfiles en afgespeeld via AudioWagon doen het systeem pas echt eer aan.
Streaming van Tidal schijnt ook hoge kwaliteit te zijn, maar ik heb (nog) geen abonnement, dus daar kan ik niet over meepraten.

Heeft de B&W app in de P2 trouwens een meerkanaals-equalizer? In mijn van B&W voorziene XC60 zit dat niet, maar binnen de B&W app heb ik wel een aantal ‘voorkeuzes’ zoals een concertzaal, een jazz club of ‘studio’ met allemaal een eigen klankkleur. Ook kan ik de ‘omhulling’ en intensiteit per thema instellen.Afhankelijk van de muziek die ik speel schakel ik tussen die ‘standen’.

In de XC90 my26 met B&W en de nieuwe software wel een equalizer te zien (even met het nieuwe UI gespeeld ik in de showroom bij de dealer). Misschien komt die dan straks ook wel mee met Volvo’s nieuwe UI?

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Gisteren mijn c40 voor onderhoud na de garage gebracht met de vraag of ze ook naar de banden willen kijken. Deze zijn nog orgineel met 63k op de teller. In eerste instantie zei mijn dealer dat de leasemaatschappij daar nog wel eens moeilijk over kunnen doen maar toen ik de auto ophaalde zaten er 2 nieuwe Michelin all-seasons onder. Wat bleek, de achterbanden waren zeer schuin afgesleten, van buiten prima, binnenkant helemaal op! Ze hebben daarom de auto ook uitgelijnd. Ik heb met rijden niets gemerkt maar schrok hier wel van 😀

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

• Tranquility
  • Nu online
Reneb schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:06:
Gisteren mijn c40 voor onderhoud na de garage gebracht met de vraag of ze ook naar de banden willen kijken. Deze zijn nog orgineel met 63k op de teller. In eerste instantie zei mijn dealer dat de leasemaatschappij daar nog wel eens moeilijk over kunnen doen maar toen ik de auto ophaalde zaten er 2 nieuwe Michelin all-seasons onder. Wat bleek, de achterbanden waren zeer schuin afgesleten, van buiten prima, binnenkant helemaal op! Ze hebben daarom de auto ook uitgelijnd. Ik heb met rijden niets gemerkt maar schrok hier wel van 😀
Bizar!
Juist van de achterbanden verwacht je dit niet aangezien dat geen sturende ophanging is en in principe vast zitten.

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Mooie auto!
B&W audio kan inderdaad een hele verbetering geven t.o.v. HK, mits de kwaliteit van de bron goed is. Dan is de weergave heel relaxed (sprankelend en een mooie ‘droge’ bass). Maar de Spotify-streaming-kwaliteit is hooguit redelijk en dat beperkt de weergave kwaliteit van B&W helaas wel wat en dan ervaar je minder ‘vooruitgang’ dan je zou hopen. Echter lossless (FLAC) op een usb stick opgenomen muziekfiles en afgespeeld via AudioWagon doen het systeem pas echt eer aan.
Streaming van Tidal schijnt ook hoge kwaliteit te zijn, maar ik heb (nog) geen abonnement, dus daar kan ik niet over meepraten.

Heeft de B&W app in de P2 trouwens een meerkanaals-equalizer? In mijn van B&W voorziene XC60 zit dat niet, maar binnen de B&W app heb ik wel een aantal ‘voorkeuzes’ zoals een concertzaal, een jazz club of ‘studio’ met allemaal een eigen klankkleur. Ook kan ik de ‘omhulling’ en intensiteit per thema instellen.Afhankelijk van de muziek die ik speel schakel ik tussen die ‘standen’.

In de XC90 my26 met B&W en de nieuwe software wel een equalizer te zien (even met het nieuwe UI gespeeld ik in de showroom bij de dealer). Misschien komt die dan straks ook wel mee met Volvo’s nieuwe UI?
Zoals op de foto te zien is heb je buiten de eigen PS2 opties (sub/laag/midden/hoog) en een losse multiband EQ ook nog een extra kopje voor de geavanceerde B&W voorkeuzes. Nu zijn het er nog 2 maar het zou me niks verbazen als daar in de loop der tijd ook nieuwe bij komen. Zoals bijv. de duurdere Polestars net de Abbey Road studio hebben gekregen. Hopelijk komt die ook naar de PS2 maar denk het niet omdat de B&W vanuit de PS2 alsnog wat uitgekleed is tov de topmodellen van Polestar (en wellicht Volvo). Maar zelfs Spotify muziek klinkt nu echt wel een klasse of wat beter. Veel helderder, meer in balans, achterin hoor je ook echt zoveel beter muziek en je kan zoveel meer aanpassen in de P8. Ik vind het nu al de €2000 extra meer waard, en dan moet ik alles nog beter uitzoeken en finetunen.

De P8 had alleen het bovenste deel, niet de multibands....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsMpVzrmoumm66mnmqv4SxTqN4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0O3P9l1V9NAvlZ8RPZe13r4.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens ook leuk feitje. Ik reed met 100% naar de Polestar dealer in de P8. Range: 320km. Ik stapte de PS2 voor het eerst in, 100% vol en 540km range (en ja, de stand stond op dynamisch). Toch lekker _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 21-08-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
Juancho schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:08:
De P8 had alleen het bovenste deel, niet de multibands....
Zo'n multiband equalizer is gewoon een stukje software trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
cdwave schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:22:
Zo'n multiband equalizer is gewoon een stukje software trouwens...
Zo'n EQ zou niet misstaan in onze XC40's. Een slimme app-maker zou dit in de Playstore kunnen zetten als third party software, net als AudioWagon voor het afspelen van muziek via USB.
Mijn auto is nog bij de garage voor de eerste beurt en zie nu in de app dat de software versie op 3.7 staat.

edit:
Werd net gebeld dat de auto klaar is.
Grappig detail is dat ik nu in de app ook de "ontgrendel bagageruimte" optie zie. Is dit toch iets van 3.7 lijkt wel want vanmorgen zat die er nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Tranquility op 22-08-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:24
Francisp1 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Dank… ik zie inderdaad die knop 360gr, daar kan ik op klikken, dan krijg ik 360gr. Maar hij blijft dan niet altijd op, iedere keer als ik R inschakel moet ik opnieuw op die knop klikken voor 360gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik denk dat dit komt door de aanpassing van splitscreen camera op de modellen die dat ondersteunen. Sindsdien is dat dus zo. Op m'n nieuw Polestar heb ik in R 2 camera shots in 1 scherm waarvan de achteruit camera het grootste is met daaronder wat kleiner de 360. Had het liever andersom gezien maar wel fijn dat je alsnog 2 beelden ziet.

Maar dit zou denk ik wel verklaren waarom bij de modellen die het niet ondersteunen opeens de achteruit camera als "main" camera gezien wordt.

Idealiter kan je dit zelf naar wens aanpassen, maarja, Volvo/Polestar staan eigenlijk nooit dat soort persoonlijke voorkeuren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:52:
Idealiter kan je dit zelf naar wens aanpassen, maarja, Volvo/Polestar staan eigenlijk nooit dat soort persoonlijke voorkeuren toe.
Dat vind ik dan ook het meest hatelijke aan Volvo, het gebrek aan customisatie. Als 'tweaker' stoor ik mij daar best veel aan merk ik. Reden dat m'n volgende lease geen Volvo meer wordt, hoe leuk hij ook mag rijden.

Zat vorige week nog in een BMW i5 Touring, als ik de mogelijkheden van het infotainment daar zag... dan loopt Volvo echt 10 jaar achter. Ook bij VW hebben ze op dat gebied grote stappen gezet, maar bij Volvo bepalen zij wat er op jouw scherm staat en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als je echt mega viel wilt fine tunen op het scherm zoals jezelf wil moet je kijken naar een Zeekr, Xpeng of BYD. Dat is bijna net een telefoon, ook je snelkoppelingen via een swipe omlaag van het scherm kan je helemaal zelf instellen. Precies als op een Android telefoon.

Dat heeft Polestar/Volvo idd niet en ik denk ook niet dat die merken dat gaan aanbieden. Dat is waarschijnlijk hun visie en/of doelgroep ook helemaal niet. Uiteindelijk hoeft het voor mij ook niet zo extreem als op mijn Android telefoon waar ik wel enorm veel zelf tweak met oa Nova Launcher. Maar een auto is toch anders.

Ik zou wel heel graag zien dat ze wat meer aanbieden zodat je iig wat te kiezen hebt. Ook in onze nieuwe PS2 is het scherm voor je neus prachtig (Maps is daar bijv. weer fullscreen!) maar verder heb je geen andere thema's behalve rustig of dus Maps. Maak daar toch leuke/handige thema's voor, zo lastig is dat toch niet?

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 22-08-2025 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik weet trouwens niet of de MY26 modellen van Volvo ook de Qualcomm Snapdragon-processor krijgen, maar damn wat is dat systeem retesnel. Van apps switchen, door het scherm klikken, navigatie opstarten. Echt met een klik of swipe start alles razendsnel op, 0 vertraging etc. Enorm verschil. Hoop voor de MY26 Volvo mensen dat ze deze chip ook krijgen maar dat zal vast wel aangezien Volvo/Polestar vrijwel hetzelfde is onder water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Abonnementen, de zgn. "subscriptions". Dat is waar de hele wereld naar toe wil. :r
Zeer zorgelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
Juancho schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:18:
Ik weet trouwens niet of de MY26 modellen van Volvo ook de Qualcomm Snapdragon-processor krijgen, maar damn wat is dat systeem retesnel. Van apps switchen, door het scherm klikken, navigatie opstarten. Echt met een klik of swipe start alles razendsnel op, 0 vertraging etc. Enorm verschil. Hoop voor de MY26 Volvo mensen dat ze deze chip ook krijgen maar dat zal vast wel aangezien Volvo/Polestar vrijwel hetzelfde is onder water.
Ik blijf hopen dat dat systeem nog een keer als backwards compatible accessoire bij volvo te bestellen is. Zou d'r best wat geld voor over hebben. Wie weet is het gewoon plug and play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
caspervc schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:30:
[...]

Ik blijf hopen dat dat systeem nog een keer als backwards compatible accessoire bij volvo te bestellen is. Zou d'r best wat geld voor over hebben. Wie weet is het gewoon plug and play
Zal wel niet heel eenvoudig zijn. Er draaien nu 2 vm’s op die Intel atom: dat realtime os voor wat je achter je stuur ziet (en andere besturing voor de auto) en infotainment. Is dus niet alleen hardware voor de infotainment, maar het hart van de auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Dit topic gaat over de Volvo (x)c40. Alle posts over tesla, bmw, vw, xpeng en ik weet niet welke andere merken nog meer zijn verdwenen.

Laten we ontopic weer verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

We Are Borg schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:06:
[modbreak]
Dit topic gaat over de Volvo (x)c40. Alle posts over tesla, bmw, vw, xpeng en ik weet niet welke andere merken nog meer zijn verdwenen.

Laten we ontopic weer verder gaan :) [/]
even offtopic, maar ik krijg op notifications dat er nieuwe posts in dit draadje zijn melding dat ik geen toegang tot level 6 heb en wordt geweigerd.
Via een omweg kwam ik nog wel hier terecht.
Gaat er iets fout?
Error™

Je hebt geen toegang tot categorie 6.

De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte. Mogelijk is de post verwijderd.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
Ik wil graag ontopic verder, moet ik niet geweigerd worden natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door ron65 op 23-08-2025 07:28 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 10:30
ron65 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:27:
[...]

even offtopic, maar ik krijg op notifications dat er nieuwe posts in dit draadje zijn melding dat ik geen toegang tot level 6 heb en wordt geweigerd.
Via een omweg kwam ik nog wel hier terecht.
Gaat er iets fout?

[...]

Ik wil graag ontopic verder, moet ik niet geweigerd worden natuurlijk.
Gaat niets fout, had ik ook en gebeurd altijd als de laatste posts in je melding is verwijderd

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RoelsRules schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:29:
[...]

Gaat niets fout, had ik ook en gebeurd altijd als de laatste posts in je melding is verwijderd
ok thanx (y)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Tranquility schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

[…]
Werd net gebeld dat de auto klaar is.
Grappig detail is dat ik nu in de app ook de "ontgrendel bagageruimte" optie zie. Is dit toch iets van 3.7 lijkt wel want vanmorgen zat die er nog niet.
Ik heb versie 3.7 nog niet, maar heb wel de optie “ontgrendel bagageruimte”. Het heeft dus toch met de versie van de app te maken. Het gebeurt wel vaker dat er dingen veranderen aan de app zonder dat je een nieuwe versie installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:18:
Ik denk het niet. Een Qualcomm processor heeft een heel andere architectuur dan een Intel Atom CPU en zal dan ook een ander moederbord hebben met een andere socket. Waarschijnlijk is de CPU ook gewoon op de PCB gesoldeerd. Een beetje hetzelfde dat je een Intel Core i7 niet op een moederbord kan stoppen van een AMD Ryzen. Totaal andere architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Kammika schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:44:
Zal wel niet heel eenvoudig zijn. Er draaien nu 2 vm’s op die Intel atom: dat realtime os voor wat je achter je stuur ziet (en andere besturing voor de auto) en infotainment. Is dus niet alleen hardware voor de infotainment, maar het hart van de auto…
Dus bij een homeknop reset wordt waarschijnlijk alleen de VM van het infotainment systeem gereboot. Maar de VM van de besturing van de auto zelf lijkt me veel kritischer en vraag me af of die wel op dezelfde hardware (CPU) draait. Die zal wel niet door de gebruiker kunnen worden gereboot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
Largamelion schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Dat vind ik dan ook het meest hatelijke aan Volvo, het gebrek aan customisatie.
...maar bij Volvo bepalen zij wat er op jouw scherm staat en that's it.
Mwah, ik zie liever dat er minder bediening nodig is. Er zijn teveel dingen waar je menu's voor moet doorbladeren wat helemaal niet nodig zou zijn als ze wat handiger met het scherm en knoppen om zouden gaan. Dus minder Android, meer auto graag.

Om een voorbeeld te noemen, bij de Volvo moet ik dus regelmatig op de camera 'knoppen' drukken. Want hij is er niet als ik 'm wil zien, en als hij er eenmaal is gaat hij niet snel meer weg. Hij laat maar een beeld zien, en dat is ook nog hopeloos vervormd, of het nou een enkele camera of de surround is. De camera in de Nissan bijvoorbeeld hoefde je nooit te bedienen (ook al kon dat wel) daar hadden ze gewoon beter over nagedacht. Die is actief precies op de momenten dat je dat wil. Ook de hulplijntjes waren veel duidelijker.

Op veel auto's kun je 't "home" scherm customizen. Eerlijk gezegd wel mee gespeeld ter vermaak in de file, maar eigenlijk vond ik 't standaard scherm wat de fabrikant bedacht had al prima en heb daar nooit van afgeweken.

Dat vind ik in het algemeen, hoe minder bediening er nodig is, hoe beter de interface... Liever een goed doordachte eenvoudige standaard indeling dan een kerstboom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Laatst online: 09:53
cdwave schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:17:
Op veel auto's kun je 't "home" scherm customizen. Eerlijk gezegd wel mee gespeeld ter vermaak in de file, maar eigenlijk vond ik 't standaard scherm wat de fabrikant bedacht had al prima en heb daar nooit van afgeweken.

Dat vind ik in het algemeen, hoe minder bediening er nodig is, hoe beter de interface... Liever een goed doordachte eenvoudige standaard indeling dan een kerstboom...
Ik zie graag de optie dat ik het scherm kan dimmen.

[ Voor 83% gewijzigd door tukker999 op 23-08-2025 20:44 ]

22,29 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tukker999 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

Ik zie graag de optie dat ik het scherm kan dimmen.
Dat kan, echter alleen als dark mode geactiveerd is en die kan je dan helaas weer niet zelf aanzetten.

Verder snap ik niet zo goed dat iemand zoals hierboven de huidge AAOS te ingewikkeld vindt of te veel doordrukken vindt. Alles is suoer snel bereikbaar juist omdat er zo weinig in te stellen is. Ik heb ook in een Xpeng G6 Gezeten en daar kon je echt zoveel meer instellen maar dus wle meer de menu's in.

Het enige wat ik bij de XC40 mis en nu ook bij de P2 is de swipe omlaag en dat je daar diverse snelkoppelingen kan neerzetten. Precies zoals je Android telefoon. Werkt zo enorm intuïtief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
cdwave schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

En daarom is customisatie net belangrijk imo, dan stel je alles eenmaal in naar jouw persoonlijke voorkeur en heb je er daarna tijdens het rijden geen kijken naar. Wil je bv. Spotify en Maps constant in beeld, dan stel je dat in en moet je tijdens het rijden niet zitten switchen. Hecht je meer belang aan rijstatistieken, dan zet je dat open naast jouw kaart, etc...

Nu heb je maar keuze uit 1 app en moet je voor al de rest de menu's induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 16:05

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

iOS app bijgewerkt naar versie 5.59.0

Je kan nu het thema wijzigen: licht, donker of telefooninstellingen overnemen. Verder zie ik niets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik was op zoek naar de geldigheid van mijn Volvo Card Premium en kwam er daarbij door toeval achter dat je bijna alle gegevens uit de app ook op de Volvo website kunt vinden.

Daar kun je bijv. ook heel makkelijk je rijdagboek exporteren. Voor mij helemaal nieuw.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 21:01
MeHeKaCh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:52:

Je kan nu het thema wijzigen: licht, donker of telefooninstellingen overnemen. Verder zie ik niets nieuws.
Hmm die optie was er toch al even voor iOS. Heb de indruk dat ze die melding ivm thema vaak opnieuw laten zien in de app...

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
MeHeKaCh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:52:

Na de update opnieuw inloggen en toen dacht de app dat de achterklep ontgrendeld was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
Largamelion schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:14:
Nu heb je maar keuze uit 1 app en moet je voor al de rest de menu's induiken.
En dat is nou typisch Android. Precies wat ik bedoel met "minder Android en meer auto".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:17
Sinds gisterenochtend al 3x een onterechte melding gekregen dat mijn wagen ontgrendeld is:
- Thuis
- Tijdens het rijden (tijdens die rit een systeem reset uitgevoerd)
- Thuis

Nog mensen met dit probleem?
Pagina: 1 ... 332 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"