Mwah, ik zie liever dat er minder bediening nodig is. Er zijn teveel dingen waar je menu's voor moet doorbladeren wat helemaal niet nodig zou zijn als ze wat handiger met het scherm en knoppen om zouden gaan. Dus minder Android, meer auto graag.
Om een voorbeeld te noemen, bij de Volvo moet ik dus regelmatig op de camera 'knoppen' drukken. Want hij is er niet als ik 'm wil zien, en als hij er eenmaal is gaat hij niet snel meer weg. Hij laat maar een beeld zien, en dat is ook nog hopeloos vervormd, of het nou een enkele camera of de surround is. De camera in de Nissan bijvoorbeeld hoefde je nooit te bedienen (ook al kon dat wel) daar hadden ze gewoon beter over nagedacht. Die is actief precies op de momenten dat je dat wil. Ook de hulplijntjes waren veel duidelijker.
Op veel auto's kun je 't "home" scherm customizen. Eerlijk gezegd wel mee gespeeld ter vermaak in de file, maar eigenlijk vond ik 't standaard scherm wat de fabrikant bedacht had al prima en heb daar nooit van afgeweken.
Dat vind ik in het algemeen, hoe minder bediening er nodig is, hoe beter de interface... Liever een goed doordachte eenvoudige standaard indeling dan een kerstboom...