Correct is inderdaad via OTA.Tranquility schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:40:
[...]
Dit staat hier al twee weken in de Volvo app.
[edit] oh wacht, je hebt zojuist de OTA aangeboden gekregen, net als @MicroStar_NL ?
Ik vermoed als je nog op 3.3.16 zit, je moet wachten tot de laatste werkplaatsupdate geïnstalleerd is voor dat je de andere OTA's kunt binnenhalen?
Vimo Fotografie - www.vimo.be
Ik zit nu nog op 3.2.4.vimofoto schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:12:
Ik vermoed als je nog op 3.3.16 zit, je moet wachten tot de laatste werkplaatsupdate geïnstalleerd is voor dat je de andere OTA's kunt binnenhalen?
Die werkplaatsupdates worden zo te zien allemaal overgeslagen.
Tenminste, als het werkt
Anders alsnog naar de werkplaats.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4
Ah zal wel zien dan of er iets van in huis komt. Ga nu ook niet speciaal naar de werkplaats rijden voor een update.MicroStar_NL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:23:
[...]
Ik zit nu nog op 3.2.4.
Die werkplaatsupdates worden zo te zien allemaal overgeslagen.
Tenminste, als het werkt.
Anders alsnog naar de werkplaats.
Goed om te weten dat het verhelpen van een probleem waarbij je verongelukt op moment dat je te lang met opd van een berg rijdt onder de categorie “verbeteringen en bugfixes” valt. Ik vroeg me altijd al af wat ze daarmee bedoeldenStefan84 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:35:
3.6.4 is hier. Met de enorm uitgebreide beschrijving van Verbeteringen en bugfixes.
[Afbeelding]

je ramen staan opentukker999 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:23:
Wat is de app mooi geworden (indicatie van laden)
[Afbeelding]
De software update laat hier nog even op zich wachten.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Hier ook een melding van de update, zojuist gereed, straks even kijken of er schokkende wijzigingen zijn.
Ik zie wel icm app 5.57 dat de kw aanduiding tijdens laden weer verdwenen is. 🤔
[ Voor 29% gewijzigd door peutje op 01-07-2025 14:12 ]
Die laadbalk is de beste verbetering ooit ja...tukker999 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:23:
Wat is de app mooi geworden (indicatie van laden)
[Afbeelding]
De software update laat hier nog even op zich wachten.
De onderliggende logica is niet zo best. Als de internet verbinding wegvalt dan schuift hij het eind-tijdstip vooruit in plaats van dat hij eerlijk zegt dat hij het niet echt weet. Vervelend als hij aan de snellader hangt, dan drink je teveel koffie...
Nu alleen de temperatuur nog (die 34 graden plukt hij ergens van het internet af, hij beweert bij mij ook 34 graden terwijl de auto in een geïsoleerde garage staat).
Het is cumulatief, de voorgaande updates worden meegenomen.Stefan84 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:35:
3.6.4 is hier. Met de enorm uitgebreide beschrijving van Verbeteringen en bugfixes.
[Afbeelding]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Hier ook de push-melding over de OTA ontvangen. De zonnepanelen zijn bijna klaar met het vullen van de accu, daarna maar eens de OTA installeren.
offtopic:
Toch altijd weer een heerlijk gevoel als je zonnestroom rechtstreeks naar je auto gaat. Wallbox PulsarPlus met Solar Charging ingeschakeld.
Toch altijd weer een heerlijk gevoel als je zonnestroom rechtstreeks naar je auto gaat. Wallbox PulsarPlus met Solar Charging ingeschakeld.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik had 3.5.14 en kreeg vanmorgen de melding dat de update klaar stond. Vanmiddag even installatie gestart en net een rondje gereden. Geen verschil te merken en het werkt prima. Systeem moest wel even vanaf nul opstarten, want de auto was offline en infotainment deed even niets. Maar de airco is gelukkig zo goed, dat ik in een paar minuten weer in koele lucht zat.
Nice, aangezien ik net deze en volgende week aan de andere kant van onze aardbol zit, zal ik de OTA wel weer gaan missen. Wat een brakke planning weer van Volvo.peutje schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:46:
Hier ook een melding van de update, zojuist gereed, straks even kijken of er schokkende wijzigingen zijn.
de laatste keer dat ik een OTA aangeboden kreeg is al zeker 18 maanden geleden en die werd netg toen ik hem wilde installen teruggetrokken destijds.
Nu dus weer een OTA uitrollen prima, maar zul je net zien, net twreijl ik 2 weken ver van huis ben.... pfffff
Naja, hopen maar dat het bij thuiskomst gaat lukken, op dit moment staat er in de app nog geen OTA aangeboden bij mij≥
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Versie 3.6.4 is inmiddels probleemloos geïnstalleerd. Ik heb niet precies gekeken, maar ik denk dat het in 20 minuutjes voor elkaar was.
Bij het eerste ritje na de installatie moest het infotainmentsysteem nog opstarten. Het duurde daardoor ook even voordat de airco startte. Net vandaag op de heetste dag sinds tijden…
Bij het eerste ritje na de installatie moest het infotainmentsysteem nog opstarten. Het duurde daardoor ook even voordat de airco startte. Net vandaag op de heetste dag sinds tijden…
Alsof je iets mist....ron65 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:04:
[...]
Nice, aangezien ik net deze en volgende week aan de andere kant van onze aardbol zit, zal ik de OTA wel weer gaan missen. Wat een brakke planning weer van Volvo.
de laatste keer dat ik een OTA aangeboden kreeg is al zeker 18 maanden geleden en die werd netg toen ik hem wilde installen teruggetrokken destijds.
Nu dus weer een OTA uitrollen prima, maar zul je net zien, net twreijl ik 2 weken ver van huis ben.... pfffff
Naja, hopen maar dat het bij thuiskomst gaat lukken, op dit moment staat er in de app nog geen OTA aangeboden bij mij≥
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
jemig het is ook nooit goed bij jou. Hebben ze eindelijk een OTA die na 2 weken uitgerold wordt, klaag je nog over die planning omdat jij er toevallig niet bent. Daar kan Volvo toch niks aan doen?ron65 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:04:
[...]
Nice, aangezien ik net deze en volgende week aan de andere kant van onze aardbol zit, zal ik de OTA wel weer gaan missen. Wat een brakke planning weer van Volvo.
Vanochtend meteen update gedaan. Net even stukje rijden en CarPlay deed het niet meer. Meerdere kabels en telefoons geprobeerd. Morgen weer een dag.
je kan weer met OPD van een berg rijden zonder te verongelukkencdwave schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:24:
[...]
Nja, dan mis je dus die ellenlange lijst met features en fixes...

Ik denk altijd maar, als het geen terugroepactie met spoed is valt het vast wel mee...Kammika schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:34:
[...]
je kan weer met OPD van een berg rijden zonder te verongelukken
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Komt vast goed het zal gefaseerd gaan ik heb nog geen melding ontvangen en ben vandaag ook weg geweest met de auto.ron65 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:04:
[...]
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Hier ook nog niks, net als ron65marcel_76 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:13:
Komt vast goed het zal gefaseerd gaan ik heb nog geen melding ontvangen en ben vandaag ook weg geweest met de auto.
Zou wel eens willen weten wat de uitrolcriteria is. Zo aan de berichten hier te zien gaat het willekeurig met verschillende modeljaren door elkaar.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd, sinds de vorige update door de dealer, heel soms een wat minder sterk werkende OPD had. Gisteren nog bij een afslag die ik vaker neem, rolde de auto veel meer door. Misschien dat een logbestand wordt uitgelezen en dat een update triggert? Maar wellicht overschat ik nu de ontwikkelaars van Volvo
Update uitgevoerd, airco blaast alleen nog maar hete lucht. Minder grappig met dit weer. Hopelijk denkt ie er na een nachtje slapen anders over. Anders wordt het 3 maanden wachten tot de dealer tijd heeft.
P8
Hier is de update van 3.2.4 naar 3.6.4 goed gegaan.
Daarnet gaf de app aan dat de auto offline was, maar kwam weer online nadat ik de auto had gestart.
Daarnet gaf de app aan dat de auto offline was, maar kwam weer online nadat ik de auto had gestart.
Een poosje terug had ik dat de A/C niks deed terwijl de A/C wel aan stond in het klimaatscherm.Montalbano schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:33:
Update uitgevoerd, airco blaast alleen nog maar hete lucht. Minder grappig met dit weer. Hopelijk denkt ie er na een nachtje slapen anders over. Anders wordt het 3 maanden wachten tot de dealer tijd heeft.
Na de A/C 'aan-uit' gezet te hebben, kwam er weer koude lucht uit.
Het proberen waard als het slaapje niet heeft geholpen.
Zoveelste bewijs dat je gewoon moet wachten met installeren tot de update een maand of 2 uit isMontalbano schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:33:
Mensen, haal jezelf nou die irritaties niet op de hals en laat een OTA ff voor wat die is.
Een kwartiertje was gelukkig genoeg, er is weer verkoeling.MicroStar_NL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:41:
[...]
Een poosje terug had ik dat de A/C niks deed terwijl de A/C wel aan stond in het klimaatscherm.
Na de A/C 'aan-uit' gezet te hebben, kwam er weer koude lucht uit.
Het proberen waard als het slaapje niet heeft geholpen.
Man, je gaat zo’n airco pas echt waarderen nadat er met 35 graden buitentemperatuur door de auto lucht van 45 graden in je smoel geblazen wordt 🥵
P8
Het is al weer opgelost ;-)Juancho schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Zoveelste bewijs dat je gewoon moet wachten met installeren tot de update een maand of 2 uit is. Elke update gooit zowat weer wat om, haalt wat weg, zorgt voor irritaties of wordt al snel weer volledig teruggetrokken.
Mensen, haal jezelf nou die irritaties niet op de hals en laat een OTA ff voor wat die is.
P8
Ik had dat ook, maar dacht dat ik het me verbeeldde. Ik had versie 3.5.14.MeHeKaCh schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:23:
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd, sinds de vorige update door de dealer, heel soms een wat minder sterk werkende OPD had. Gisteren nog bij een afslag die ik vaker neem, rolde de auto veel meer door. Misschien dat een logbestand wordt uitgelezen en dat een update triggert? Maar wellicht overschat ik nu de ontwikkelaars van Volvo
Op deze warme avond besluit mijn P8 uit zichzelf ineens een ventilator op te starten nadat de auto al zo’n 4 uur stil staat (en niet aan de lader). Niks in de app geactiveerd en kan het ook niet stoppen via de app of in de auto.
Na inmiddels een half uur aan verbaasde voorbijgangers (wie koelt zijn auto nou om half 10 ‘s avonds) dacht ik eens te polsen of meer mensen dit hebben?
Wellicht een beveiliging tegen oververhitting die is geactiveerd?
Na inmiddels een half uur aan verbaasde voorbijgangers (wie koelt zijn auto nou om half 10 ‘s avonds) dacht ik eens te polsen of meer mensen dit hebben?
Is dat de interieurkoeling? Of iets onder de “motorkap”?TD-91 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:23:
Op deze warme avond besluit mijn P8 uit zichzelf ineens een ventilator op te starten nadat de auto al zo’n 4 uur stil staat (en niet aan de lader). Niks in de app geactiveerd en kan het ook niet stoppen via de app of in de auto.
Ik had vanmorgen een systeem dat langs geen kanten reageerde. Auto was al kwartiertje aan het pre-conditionen maar touchscreen reageerde nergens op na het instappen. Gisteren had de auto ook al kuren, toen kreeg ik melding dat de regensensor defect was en dat ik naar de garage moest. Die melding kwam letterlijk elke 5 seconden opnieuw op het bestuudersscherm, best irritant. Bij de volgende rit was er dan weer niets aan de hand, knap staaltje software toch. Ik vermoed dat de auto ook last heeft van de hittegolf.
OTA nog niet te bespeuren hier maar als ik hem eerstdaags krijg dan ga ik hem wel nog installeren voor de rit naar Spanje. Komt ie volgende week pas dan wacht ik wel tot na m'n vakantie. Vermoedelijk liep ie goed bij degenen met het remprobleem en pushen ze hem daardoor al sneller naar een grotere groep.
OTA nog niet te bespeuren hier maar als ik hem eerstdaags krijg dan ga ik hem wel nog installeren voor de rit naar Spanje. Komt ie volgende week pas dan wacht ik wel tot na m'n vakantie. Vermoedelijk liep ie goed bij degenen met het remprobleem en pushen ze hem daardoor al sneller naar een grotere groep.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Met mijn MY24 letterlijk nog nooit problemen gehad na een update.Juancho schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Zoveelste bewijs dat je gewoon moet wachten met installeren tot de update een maand of 2 uit is. Elke update gooit zowat weer wat om, haalt wat weg, zorgt voor irritaties of wordt al snel weer volledig teruggetrokken.
Onder de motorkap. Interieurkoeling deed niets.Venomer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:41:
[...]
Is dat de interieurkoeling? Of iets onder de “motorkap”?
Achja vannacht even afkoelen en resetten. En dan morgen hopelijk geen gekke regensensor meldingen
het eta balkje, is nog steeds niet terug bij velen
Ik ben gewoon een beetje narrig, 18 maanden lang geen enkele update dan alelen een keer in de werkplaats nu een dik jaar geleden, en is er einelijk een en dan plannen ze hem zo dat je net twee weken (van de 18 maanden) er niet bent.Kammika schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:16:
[...]
jemig het is ook nooit goed bij jou. Hebben ze eindelijk een OTA die na 2 weken uitgerold wordt, klaag je nog over die planning omdat jij er toevallig niet bent. Daar kan Volvo toch niks aan doen?
Ik ben gewoon bang dat als de OTA wordt aangeboden en je auto reageert er een paar dagen lang niet op, de OTA aan je voorbij gaat. Want dat is volgens mij wat me al eerder overkomen is.
Ja ik reageer wat onredelijk richting Volvo, heb je gelijk in, maar dat is gewoon de teleurstelling in het hele systeem.
Verder is het een fijne wagen waar ik superblij mee ben, maar die OTA toestanden beginnen me te vervelen
Een tijd jaar geleden heeft mijn auto anderhalve maand stilgestaan op schiphol terwijl we zelf in Australië waren. Kort na ons vertrek was er een OTA update en ik had het zelfde bange gevoel dat ik die zou missen. Maar toen we vele weken daarna instapten popte de update na 5 minuten alsnog op…..ron65 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 00:48:
[...]
Ik ben gewoon een beetje narrig, 18 maanden lang geen enkele update dan alelen een keer in de werkplaats nu een dik jaar geleden, en is er einelijk een en dan plannen ze hem zo dat je net twee weken (van de 18 maanden) er niet bent.
Ik ben gewoon bang dat als de OTA wordt aangeboden en je auto reageert er een paar dagen lang niet op, de OTA aan je voorbij gaat. Want dat is volgens mij wat me al eerder overkomen is.
Ja ik reageer wat onredelijk richting Volvo, heb je gelijk in, maar dat is gewoon de teleurstelling in het hele systeem.
Verder is het een fijne wagen waar ik superblij mee ben, maar die OTA toestanden beginnen me te vervelen
Bij mij ook inderdaad. Ik ging de hondjes uitlaten en dacht: wat hoor ik nu? De app gaf niks aan, auto was op slot, maar inderdaad een geluid vanonder de voorklep. Het zal de warmte geweest zijn.TD-91 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:23:
Klopt, de OTA komt altijd wel ook weer terug. Ik had 1 van de vorige bewust over geslagen. Wolkje ging na een x periode weg in de auto. Later kwam die gewoon weer terug. Wel is het zo dat je dat niet zelf kan forceren wat ergens wel vreemd is want de update staat gewoon klaar voor je wagen.Mga1600 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 01:06:
[...]
Een tijd jaar geleden heeft mijn auto anderhalve maand stilgestaan op schiphol terwijl we zelf in Australië waren. Kort na ons vertrek water een OTA update en ik had het zelfde bange gevoel dat ik die zou missen. Maar toen we vele weken daarna instapten popte de update na 5 minuten alsnog op…..
Maargoed, zoals bekend is lijkt bij Ron er meer aan de hand maar dat moet ie bij de dealer neerleggen.
Heb ik een paar weekenden terug ook gehad, dat de auto is aan het koelen is, zal wel een drempelwaarde van een temperaratuur sensor zijn waardoor hij besluit te gaan koelen, goede veiligheid feature wat mij betreftTD-91 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:23:
Sowieso loopt in oktober de garantie af die de LM heeft afgedongen.Juancho schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:13:
[...]
Klopt, de OTA komt altijd wel ook weer terug. Ik had 1 van de vorige bewust over geslagen. Wolkje ging na een x periode weg in de auto. Later kwam die gewoon weer terug. Wel is het zo dat je dat niet zelf kan forceren wat ergens wel vreemd is want de update staat gewoon klaar voor je wagen.
Maargoed, zoals bekend is lijkt bij Ron er meer aan de hand maar dat moet ie bij de dealer neerleggen.
Ik wil voor die tijd een volledige check bij de dealer laten doen, en dan kan dit ook worden meegenomen.
Ik mag namelijk niet zomaar op de bonnefooi langs de dealer, tenzij er echt iets is dat het functioneren van de auto direct belemmert.
Maar ik kan denk ik wel hard maken dat ze voor het aflopen van de garantie de auto even grondig nalopen en zo de garantietermijn goed afsluiten. Als er dan nog wat loos is kan dat nog net onder garantie worden meegenomen.
Wat ik mis, echt mis, is fatsoenlijk overleg met een LM bijvoorbeeld, gewoon een telefoontje waarin je kunt uitleggen wat je wilt en afstemmen of dat ook echt oke is. Dat is er niet meer tegenwoordiig
Ja dat je leasemaatschappij volkomen bagger is weten we maar daar kunnen wij en zeker ook Volvo helemaal niks aan doen. Dus dat ligt echt bij jou en je werkgever. Daarop bijven hakken heeft dan ook weinig zin hier want het is een specifiek geval voor jouw auto en geneuzel met jouw leasemaatschappij. Dat zal je toch echt onderling moeten regelen en bespreken. Ik heb ook wel eens gehad dat ik voor onderhoud + nog wat extra's naar de Volvo dealer ging en voor dat extra's kwam de monteur bij mij en zei: daarvoor moet de LM toestemming geven. 9 van de 10x belt mijn dealer zelf en is het met 1 belletje geregeld. Dus je gooit een beetje alles op 1 hoop met je opmerking wat mij betreft en dat is zeker niet fair. En hoezo loopt de garantie af? Je hebt toch een standaard garantie en verder is het volledig aan je LM want de auto is van hen. Normaal loopt die garantie toch gewoon door tot einde leasecontract (4 of 5 jaar of x aantal KM?).
Ik snap in dat kader alleen dat je zo graag die auto wil overnemen. Dan zou ik zeggen, gooi die lekker terug naar de LM bij einde contract en scoor 1 van de vele andere EX/EC40's die ongetwijfeld al op de markt zijn of nog gaan komen en wellicht goedkoper zijn ook. Want overname via lease is vaak idioot duur.
Ik snap in dat kader alleen dat je zo graag die auto wil overnemen. Dan zou ik zeggen, gooi die lekker terug naar de LM bij einde contract en scoor 1 van de vele andere EX/EC40's die ongetwijfeld al op de markt zijn of nog gaan komen en wellicht goedkoper zijn ook. Want overname via lease is vaak idioot duur.
[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 02-07-2025 11:26 ]
Ik heb full garantie tot oktober, kwam ik laatst achter via de LM, daarna moet ik de LM voor elke reparatie of onderzoek naar een probleem toestemming gaan vragen.Juancho schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:24:
Ja dat je leasemaatschappij volkomen bagger is weten we maar daar kunnen wij en zeker ook Volvo helemaal niks aan doen. Dus dat ligt echt bij jou en je werkgever. Daarop bijven hakken heeft dan ook weinig zin hier want het is een specifiek geval voor jouw auto en geneuzel met jouw leasemaatschappij. Dat zal je toch echt onderling moeten regelen en bespreken. Ik heb ook wel eens gehad dat ik voor onderhoud + nog wat extra's naar de Volvo dealer ging en voor dat extra's kwam de monteur bij mij en zei: daarvoor moet de LM toestemming geven. 9 van de 10x belt mijn dealer zelf en is het met 1 belletje geregeld. Dus je gooit een beetje alles op 1 hoop met je opmerking wat mij betreft en dat is zeker niet fair. En hoezo loopt de garantie af? Je hebt toch een standaard garantie en verder is het volledig aan je LM want de auto is van hen. Normaal loopt die garantie toch gewoon door tot einde leasecontract (4 of 5 jaar of x aantal KM?).
Hoe krom, want als ik nu naar de dealer moet zal ik eerst via hun systeem de afspraak moeten regelen en dat systeem weigert dat als je geen echt defect ergens hebt dat je kunt aantonen.
Alles op 1 hoop zou ik niet zomaar zeggen.
Ik geef ook helemaal volvo niet de schuld hiervan, want was de wagen van mijzelf geweest had ik allang bij de dealer op de stoep gestaan en dieper naar die OTA problemen gevraagd. Maar de LM zit er tussen en die vind het allemaal kennelijk niet zo heel belangrijk.
Na oktober vervalt de full garantie, die was 3 jaar. Kan ik ook in de app terugvinden.
Maar nogmaals, na mijn vakantie dus na half september, ga ik er gewoon mee naar de dealer, bel die rechtstreeks op en maak een afspraak met een lijstje dingetjes waarvan ik vind dat er nu naar gekeken moet worden.
Dat is de OTA, een loszittend ' bakje'. net achter het rechter voorwiel, een traag systeem in het dashboard.
EN dan vraag ik meteen of, in het kader van de aflopende garantietermijn, een algehele check kan worden gedaan.
Ik heb gewoon wel een voorkeur voor deze wagen, omdat die precies is zoals ik wilde (op de gewraakte binnenverlichting na) en ik weet dat ik er heel zuinig mee ben omgegaan, goed met de accu ben omgegaan, geen schades gereden heb... moet je van die goedkoperen EXXC40 op de markt maar afvragen, je zult maar net de wagen van iemand overkopen die vrijwel alleen maar aan snelladen gedaan heeft en altijd tot 100%.... Dan maar iets meer betalen, en zeker zijn van de wagen.
Nu net in onze MY23 gezien dat er een wolkje voor de software update staat. Vanavond maar eens hem laten lopen. Ben benieuwd hoe een en ander uitwerkt. Zit hier nu op 3.4.4 (tijdens laatste beurt erop gezet bij de dealer).
Update! Nog steeds geen CarPlay. Moet bijna gaan troubleshooten, ben blijkbaar de enige?Archie_T schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:30:
Vanochtend meteen update gedaan. Net even stukje rijden en CarPlay deed het niet meer. Meerdere kabels en telefoons geprobeerd. Morgen weer een dag.
Na een OTA heeft de wagen soms ff nodig om weer te herstellen. En sowieso altijd ff beide resets doen natuurlijk.Archie_T schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:06:
[...]
Update! Nog steeds geen CarPlay. Moet bijna gaan troubleshooten, ben blijkbaar de enige?
Vandaag met 3.6.4 rondgereden.
Uitgezonderd van trage GM op het middenscherm, geen problemen.
GM op het middenscherm is meer een diavoorstelling, erg stroperig.
Ook na 5 minuten gereden te hebben, blijft het stroperig.
Omdat de rest wel vlot werkt, weet ik niet of het aan 3.6.4 ligt of iets met GM.
Op bestuurdersscherm is GM overigens prima.
mss heeft de auto nog even nodig om bij te komen, van de OTA of de warmte
Nog geen resets gedaan overigens.
Uitgezonderd van trage GM op het middenscherm, geen problemen.
GM op het middenscherm is meer een diavoorstelling, erg stroperig.
Ook na 5 minuten gereden te hebben, blijft het stroperig.
Omdat de rest wel vlot werkt, weet ik niet of het aan 3.6.4 ligt of iets met GM.
Op bestuurdersscherm is GM overigens prima.
mss heeft de auto nog even nodig om bij te komen, van de OTA of de warmte
Nog geen resets gedaan overigens.
Denk dat dit de key is. Na een OTA altijd ff beide systemen resetten. Dan wordt alles qua updatedata weer opgeruimd. 't is niet voor niets dat je windows pc vaak reboot tijdens de updates
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Maandag update gedaan bij de dealer. ik heb dezelfde ervaring. Met OPD wordt geleidelijker afgeremd.MeHeKaCh schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:23:
Hetzelfde bij de ACC.
XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |
Inmiddels hier 3.6.4 geïnstalleerd. Het lijkt erop dat de bug van wisselen van Spotify naar radio is opgelost. Wanneer ik voorheen vanaf Spotify naar de radio app ging, moest ik 2 keer klikken. Nu gaat dat zoals het zou moeten
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Loop even de privacy settings na. Misschien is er ergens een permissie omgevallen.Archie_T schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:06:
[...]
Update! Nog steeds geen CarPlay. Moet bijna gaan troubleshooten, ben blijkbaar de enige?
Fijne update. GM is weer lekker vlot, kaart beweegt ook sneller. ETA weer terug, maar belangrijkst, de kaart in de HUD is weer normale grootte. 
Hier geen issues met carplay.
Hier geen issues met carplay.
[ Voor 10% gewijzigd door Ophidian op 02-07-2025 20:55 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Herstart middendisplay (had weinig effect), TCAM wilde niet herstarten.caspervc schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:48:
[...]
Denk dat dit de key is. Na een OTA altijd ff beide systemen resetten.
Ontwasem-knop toch echt 30 sec ingedrukt gehouden, maar SOS-knop ging niet knipperen en verbinding bleef actief.
De verbinding werkt verder prima, Youtube filmpje openen ging zonder problemen. 't zelfde voor Spotify.
Traagheid van openen van de GM-kaart 'opgelost' door de offline-kaarten opnieuw te downloaden en een groter eigen-kaart gebied te nemen.
Yep, hier ook, met de oprit op het zuiden. Twee avonden achter elkaar. Gisteren eerst gedacht: ik rijd er maar een rondje mee, rijwind koeling, en dat hielp. Daarna ff gegoogled en blijkt een zelfbescherming te zijn bij een +80/85% volle accu.TD-91 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:23:
Dus vandaag rustig laten zoemen en opeens hield ie ook weer op. Of dat kwam door het plotse noodweer en regen is niet de vraag maar eerder het antwoord :-)
Hier ook net de update melding ontvangen. Zonet de installatie gestart en de auto afgesloten. Ik zie morgenochtend het resultaat wel.
[edit]
Zojuist de melding in de app dat de update gelukt is. Kon het niet nalaten even te kijken. Meteen even beide resets uitgevoerd. Wat me opviel is dat ik zowel voor- als na beide resets AudioWagon kon starten zonder de USB-toestemmingsmelding. De muziek begint meteen te spelen. Hopelijk blijft dit zo en hebben ze eindelijk dit langlopende issue opgelost. Voor nu naar bed. Weltrusten allemaal.
Ook de app is bijgewerkt naar versie 5.58.0 (iOS).
[edit]
Zojuist de melding in de app dat de update gelukt is. Kon het niet nalaten even te kijken. Meteen even beide resets uitgevoerd. Wat me opviel is dat ik zowel voor- als na beide resets AudioWagon kon starten zonder de USB-toestemmingsmelding. De muziek begint meteen te spelen. Hopelijk blijft dit zo en hebben ze eindelijk dit langlopende issue opgelost. Voor nu naar bed. Weltrusten allemaal.
Ook de app is bijgewerkt naar versie 5.58.0 (iOS).
[ Voor 64% gewijzigd door Tranquility op 02-07-2025 23:44 ]
Update gedaan en uur later ging spontaan alarm af zonder duidelijke oorzaak. Geeft nog niet heel veel vertrouwen..
Vliegen in de auto?Kammika schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:05:
Update gedaan en uur later ging spontaan alarm af zonder duidelijke oorzaak. Geeft nog niet heel veel vertrouwen..
Laten we daar dan maar op hopen :-)Mga1600 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 01:06:
[...]
Een tijd jaar geleden heeft mijn auto anderhalve maand stilgestaan op schiphol terwijl we zelf in Australië waren. Kort na ons vertrek was er een OTA update en ik had het zelfde bange gevoel dat ik die zou missen. Maar toen we vele weken daarna instapten popte de update na 5 minuten alsnog op…..
het gaat bij mijn wagen erg vaak mis met OTA's, mijn vertrouwen is weg daarin, en met name de OTA is voor mij zo'n beetje het grote, maar eigenlijk ook enige, irritatiepuntje aan de hele wagen
Hier ook (Belg) net update binnengekregen. Voor het werk nog effe installeren.
Van 3.1.9 naar 3.6.4 (edit: begin versie correct )
Ik kijk uit naar de eta in de wijzerplaat en de camera 360 verbeteringen. ( Ik heb nooit gesnapt waarom de wagen zo een slechte 360 camera implementatie had).
Van 3.1.9 naar 3.6.4 (edit: begin versie correct )
Ik kijk uit naar de eta in de wijzerplaat en de camera 360 verbeteringen. ( Ik heb nooit gesnapt waarom de wagen zo een slechte 360 camera implementatie had).
[ Voor 13% gewijzigd door blahenazo op 03-07-2025 09:44 ]
Wat is er mis met de 360° camera? Ik vind die net top. Wat ik slecht vind is dat je het beeld van de camera's onder de spiegels niet full screen kan zetten. Als je die aanklikt dan verdwijnt het beeld van de andere 3 camera's maar is je view nog steeds even klein, onbegrijpelijk imo...blahenazo schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:41:
Hier ook (Belg) net update binnengekregen. Voor het werk nog effe installeren.
Van 3.3.16 naar 3.6.4
Kreeg vanmorgen ook de update melding maar geen tijd meer voor ik vertrok om hem te installeren. Gepland om 8u30 dan maar zodat hij het op het werk kan doen, maar aangekomen met 39% batterij omdat ik moest omrijden door file en je moet minimum 40% hebben

Het ging vannacht nog 2x af. Ik en mijn buren klaar wakker. Ben er inmiddels wel klaar mee...
kan dat echt afgaan door vliegen in de auto? Heb ik nog nooit meegemaakt.
Vind het wel heel verdacht dat dit precies gestart is na de update. Mijn alarm is in de ruim 3 jaar dat ik die auto heb nog nooit afgegaan, nu dus 3x achter elkaar vlak na de update..
Het beeld in elk van de hoeken is dood. Er ontbreekt telkens een klein stukje waardoor je niet perfect op je camera's kan rijden. Ik dacht tijdens mijn proefrit een paar jaar terug dat ik het wel gewoon ging worden, maar 2 jaar en nog wat later en ik ben het echt nog niet gewoon van hoe slecht deze 360 implementatie is. Het lijkt also de persoon die hiervoor verantwoordelijk was precies nog nooit met gelijk welke andere wagen met 360 beeld heeft gereden.Largamelion schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:19:
[...]
Wat is er mis met de 360° camera? Ik vind die net top. Wat ik slecht vind is dat je het beeld van de camera's onder de spiegels niet full screen kan zetten. Als je die aanklikt dan verdwijnt het beeld van de andere 3 camera's maar is je view nog steeds even klein, onbegrijpelijk imo...
Haha, dat kon ik dan zijn want dit is mijn eerste auto met een 360° camera 😅. Ik vind 'm voldoen voor wat ik hem gebruik, alleen mag de resolutie wat hoger en ook bij weinig licht is hij zo goed als onbruikbaar.-Vasa- schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:35:
[...]
Het beeld in elk van de hoeken is dood. Er ontbreekt telkens een klein stukje waardoor je niet perfect op je camera's kan rijden. Ik dacht tijdens mijn proefrit een paar jaar terug dat ik het wel gewoon ging worden, maar 2 jaar en nog wat later en ik ben het echt nog niet gewoon van hoe slecht deze 360 implementatie is. Het lijkt also de persoon die hiervoor verantwoordelijk was precies nog nooit met gelijk welke andere wagen met 360 beeld heeft gereden.
Update is dus gewoon begonnen met installeren op het geplande tijdstip, ondanks er geen 40% in de batterij zit. Gelukkig kan je er bij Volvo op vertrouwen dat de software niet doet wat ie moet doen 🤣🤣.
:strip_exif()/f/image/564qsE2HZeexM2xKxPjtuU98.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier na de update ook geen airco en carplay. Misschien vervelend om te zeggen, maar ben niet treurig dat de P8 er begin november uit loopt.
Op mijn andere wagen werkt het gewoon prettiger.Largamelion schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:19:
[...]
Wat is er mis met de 360° camera? Ik vind die net top. Wat ik slecht vind is dat je het beeld van de camera's onder de spiegels niet full screen kan zetten. Als je die aanklikt dan verdwijnt het beeld van de andere 3 camera's maar is je view nog steeds even klein, onbegrijpelijk imo...
Kreeg vanmorgen ook de update melding maar geen tijd meer voor ik vertrok om hem te installeren. Gepland om 8u30 dan maar zodat hij het op het werk kan doen, maar aangekomen met 39% batterij omdat ik moest omrijden door file en je moet minimum 40% hebben. Ik laad niet meer bij voor het weekend dus zal wachten zijn tot zaterdag, tenzij hij 'm toch installeert straks maar dat denk ik niet.
- camera activeert bij stapvoets rijden.
- sensor indicaties zweven boven het camera beeld. ( Niet opgedeeld in 2 stukken) Dus je ziet meer 'camera'
-bij voorruit rijden zie ik 360 + camera vooraan. Bij achteruit rijden 360 en camera achteraan <= echt zot hoe bedenken ze het ?? Ik had het niet gedacht maar ik ben de 'snoet camera' echt gaan appreciëren.
- lijnen werken beter
- bij Volvo is een wagen blijkbaar een vierkant. En de hoeken daar moet je maar niets zien.
Ik heb bij mijn andere wagen gewoon zelden op de camera knop moeten drukken. Hier nu en dan.
Idd, het is 'maar' een 360 camera en het werkt wel , maar in mijn andere wagen werkt het gewoon prettiger.-Vasa- schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:35:
[...]
Het beeld in elk van de hoeken is dood. Er ontbreekt telkens een klein stukje waardoor je niet perfect op je camera's kan rijden. Ik dacht tijdens mijn proefrit een paar jaar terug dat ik het wel gewoon ging worden, maar 2 jaar en nog wat later en ik ben het echt nog niet gewoon van hoe slecht deze 360 implementatie is. Het lijkt also de persoon die hiervoor verantwoordelijk was precies nog nooit met gelijk welke andere wagen met 360 beeld heeft gereden.
Hier nog even mijn bevindingen na de update van gisteravond:
Ik merk (nog) niets van een verminderde OPD, die lijkt nog net zo krachtig als voorheen.
Vanmorgen had ik wel weer de USB toestemmings pop-up, maar die ziet er nu anders uit. Nu wordt echt het model USB-stick (in mijn geval een Data Traveler) vermeld en dat AudioWagin daar voortaan toegang toe mag hebben. Dus het vinkje nog even gezet en hierna geen melding meer gehad.
Het blijkt volgens de maker van AudioWagon dat dit issue al sinds versie 3.4.4 schijnt te zijn opgelost.
Ik merk (nog) niets van een verminderde OPD, die lijkt nog net zo krachtig als voorheen.
Vanmorgen had ik wel weer de USB toestemmings pop-up, maar die ziet er nu anders uit. Nu wordt echt het model USB-stick (in mijn geval een Data Traveler) vermeld en dat AudioWagin daar voortaan toegang toe mag hebben. Dus het vinkje nog even gezet en hierna geen melding meer gehad.
Het blijkt volgens de maker van AudioWagon dat dit issue al sinds versie 3.4.4 schijnt te zijn opgelost.
Yes!Moleman (maker van AW):
Volvo / Polestar
UPDATE 2025-03-19: It looks like after 4 years Volvo/Polestar have finally integrated the car-usb-handler in their recent car software update. For Volvo XC40 or Polestar 2 cars, please update to car version 3.4.4 (the one with wired Android Auto included) and AudioWagon version 2.8.7 or higher and you should no longer need to give permission for AudioWagon for USB each time.
https://moleman1024.github.io/audiowagon/faq.html

Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar tijdelijk het alarm op beperkt zetten?Kammika schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:34:
[...]
Het ging vannacht nog 2x af. Ik en mijn buren klaar wakker. Ben er inmiddels wel klaar mee...
Vind het wel heel verdacht dat dit precies gestart is na de update. Mijn alarm is in de ruim 3 jaar dat ik die auto heb nog nooit afgegaan, nu dus 3x achter elkaar vlak na de update..
@blahenazo
Dit heeft de XC40 ook hoor.Op mijn andere wagen werkt het gewoon prettiger.
- camera activeert bij stapvoets rijden
Jazeker het alarm kan echt afgaan door een paar vliegen……althans dat is me destijds met een V70 ook eens overkomen.Kammika schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:34:
[...]
Bij voorruit rijden ?, dan moet ik het aanzetten.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:26:
[...]
Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar tijdelijk het alarm op beperkt zetten?
@blahenazo
[...]
Dit heeft de XC40 ook hoor.
Ik zat wel nog op 3.1.9
Doet ie alleen als de sensor iets detecteert bij lage snelheidblahenazo schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:42:
[...]
Bij voorruit rijden ?, dan moet ik het aanzetten.
Ik zat wel nog op 3.1.9
Ik heb.mndat heel vaak als ik bijv. naar de laadpaal in de straat rij (50m) of voor een stoplicht sta. Dan schiet de camera aan.
bij stoplichten heb ik dat zelden, maar als het gebeurt dan staat er eeneen of andere idioot vlak achter mijn bumper achter mij. ALs ze binnen 20 cm komen gaat die camera ook aan met wat waarschuwings beepjes.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:59:
Ik heb.mndat heel vaak als ik bijv. naar de laadpaal in de straat rij (50m) of voor een stoplicht sta. Dan schiet de camera aan.
Verder net melding van de OTA in een pushbericht, maar als ik in de app kijk is er niets van een bericht over de OTA, en het pushbericht is ook weer weg.
Ik heb dus een heel klein beetje goede hoop dat het als ik over 10 dagen thuis kom, ....... even afkloppen.
Stond je toevallig te laden aan een Alfen laadpaal?Kammika schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:34:
[...]
2022 XC40 MY23 P6 Plus
Hier is de update vanmorgen ook binnengekomen, zojuist geïnstalleerd.
Voor de context, afgelopen 1,5e week is er weinig gereden met de auto, geen grote afstanden alleen ritjes van een paar minuten in mijn woonplaats.
het betreft een MY23 (dec 22 geleverd) en de update was van 3.3.16 (was toen ook OTA) naar 3.6.4 (wederom OTA), hopelijk is dit een hoopvol bericht voor jou @ron65
Voor de context, afgelopen 1,5e week is er weinig gereden met de auto, geen grote afstanden alleen ritjes van een paar minuten in mijn woonplaats.
het betreft een MY23 (dec 22 geleverd) en de update was van 3.3.16 (was toen ook OTA) naar 3.6.4 (wederom OTA), hopelijk is dit een hoopvol bericht voor jou @ron65
Ja, zeker, MY23 uit nov 22, ook 3.3.16.RoyB81 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:26:
Hier is de update vanmorgen ook binnengekomen, zojuist geïnstalleerd.
Maar ik zit nog in Japan, en moet ook nog even 3 dagen naar Zuid Korea, dus ben pas eind volgende week op zijn vroegst terug, hopelijk weet de wagen dan nog dat er vandaag een OTA is aangeboden :-)
Blijkbaar heb ik daar overgelezen, maar zou het niet erg onlogisch zijn dat hoe de wagen zich gedraagt aangepast wordt door een OTA update? Gegarandeerd dat ik een ongeluk zou hebben als ik dat dus niet op voorhand wist. Overigens vind ik hoe de OPD werkt net superprettig en ik rijd letterlijk altijd met OPD. Als die dus plots minder krachtig wordt vermoed ik dat ik als ik straks wegrijdt van het werk ik dus plots een noodstop moet maken.Tranquility schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:07:
Ik vind het vooral vervelend dat de oude modellen alleen aan/uit hebben en nieuwe modellen nog een extra optie, automatisch. Even los van wat je daarvan vindt, trek dat dat toch gewoon gelijk. Volgens mij is dat iets dat men zo met een update kan doorzetten naar de oudere modellen.-Vasa- schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:08:
[...]
Blijkbaar heb ik daar overgelezen, maar zou het niet erg onlogisch zijn dat hoe de wagen zich gedraagt aangepast wordt door een OTA update? Gegarandeerd dat ik een ongeluk zou hebben als ik dat dus niet op voorhand wist. Overigens vind ik hoe de OPD werkt net superprettig en ik rijd letterlijk altijd met OPD. Als die dus plots minder krachtig wordt vermoed ik dat ik als ik straks wegrijdt van het werk ik dus plots een noodstop moet maken.
Geen idee wat die anderen die dat schreven precies er aan gemerkt hebben, maar als er al verschil is dan is dat vrij subtiel, ik heb er in elk geval niets noemenswaardigs aan gemerkt. Dus zeker niet dat het ineens zoveel anders is dat je daar brokken door maakt of je rijgedrag fors op aan moet passen of zo. Dat zou inderdaad ook niet heel verantwoord zijn zonder op zijn minst duidelijke communicatie.-Vasa- schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:08:
[...]
Blijkbaar heb ik daar overgelezen, maar zou het niet erg onlogisch zijn dat hoe de wagen zich gedraagt aangepast wordt door een OTA update? Gegarandeerd dat ik een ongeluk zou hebben als ik dat dus niet op voorhand wist. Overigens vind ik hoe de OPD werkt net superprettig en ik rijd letterlijk altijd met OPD. Als die dus plots minder krachtig wordt vermoed ik dat ik als ik straks wegrijdt van het werk ik dus plots een noodstop moet maken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat is een beetje hetzelfde als met de spiegels naar beneden klappen bij het achteruitrijden. Dat werkt bij mij (MY24) ook niet, maar zou ik wel handig vinden omdat je nu niet de onderkant ziet.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:14:
Ik vind het vooral vervelend dat de oude modellen alleen aan/uit hebben en nieuwe modellen nog een extra optie, automatisch. Even los van wat je daarvan vindt, trek dat dat toch gewoon gelijk. Volgens mij is dat iets dat men zo met een update kan doorzetten naar de oudere modellen.
Ik ben dit volkomen met je eens, OPD is zoals die is heel prettig en staat 100% aan bij mij.-Vasa- schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:08:
[...]
Maar de optie " automatisch". heb ik dan ook weer niet.
Overigens, als OPD niet krachtig genoeg afremt, kun je altijd nog het rempedaal intrappen, die overruled de OPD rem. Maar beter laten zoals het nu is, is nu gewoon uitstekend.
Dit zit toch in een bepaald (stoelen?) pakket dat je perse moet hebben?Tranquility schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:51:
[...]
Dat is een beetje hetzelfde als met de spiegels naar beneden klappen bij het achteruitrijden. Dat werkt bij mij (MY24) ook niet, maar zou ik wel handig vinden omdat je nu niet de onderkant ziet.
Ik heb die functie even uitgeprobeerd toen ik onlangs mijn MY25 ontving, maar ze kantelen zo ver naar onder dat je helemaal niks meer van je omgeving ziet, waardoor het zijn doel (in elk geval naar mijn smaak) voorbij schiet.Tranquility schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:51:
[...]
Dat is een beetje hetzelfde als met de spiegels naar beneden klappen bij het achteruitrijden. Dat werkt bij mij (MY24) ook niet, maar zou ik wel handig vinden omdat je nu niet de onderkant ziet.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
dat is niet best, te snel over een drempel gereden zeker? dan ga je vliegen in de auto...
Wat betreft de OPD, @MeHeKaCh bedoelde volgens mij dat de vorige software-versie daar problemen mee had. Er was een bericht van Volvo dat onder sommige omstandigheden de remmen niet goed werkten als OPD aan stond. Dat zou juist opgelost worden met de nieuwste OTA.Tranquility schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:07:
[...]
Yes!
Hier ook eens. De OPD vind ik heerlijk krachtig en staat hier ook altijd aan en gebruik ik de fysieke rem nauwelijks. Moet ik overigens wel af en toie doen (hard remmen op lege weg) om de remschijven schoon te houden.ron65 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:52:
Ik ben dit volkomen met je eens, OPD is zoals die is heel prettig en staat 100% aan bij mij.
Maar de optie " automatisch". heb ik dan ook weer niet.
Overigens, als OPD niet krachtig genoeg afremt, kun je altijd nog het rempedaal intrappen, die overruled de OPD rem. Maar beter laten zoals het nu is, is nu gewoon uitstekend.
Ik gebruik het best vaak, als ik strak langs een stoeprand wil/moet parkeren. Dat werkt echt perfect, maar ik het het automatisch kantelen wel uitstaan want dan heb je idd helemaal niks meer aan je spiegels. Maar als je een keer achteruit moet parkeren langs een stoepje is het met 2x drukken op L/R genoeg om de spiegels te laten kantelen. Functie die voor mij echt super fijn werkt zo.Orion84 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:53:
[...]
Ik heb die functie even uitgeprobeerd toen ik onlangs mijn MY25 ontving, maar ze kantelen zo ver naar onder dat je helemaal niks meer van je omgeving ziet, waardoor het zijn doel (in elk geval naar mijn smaak) voorbij schiet.
Bij mij werkt dit dus helemaal niet. Volgens mij is dat ook gewoon een software dingetje wat ze kunnen "enablen".Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:55:
Ik gebruik het best vaak, als ik strak langs een stoeprand wil/moet parkeren. Dat werkt echt perfect, maar ik het het automatisch kantelen wel uitstaan want dan heb je idd helemaal niks meer aan je spiegels. Maar als je een keer achteruit moet parkeren langs een stoepje is het met 2x drukken op L/R genoeg om de spiegels te laten kantelen. Functie die voor mij echt super fijn werkt zo.
dat zit er bij mij ook niet op, en ik mis het ook want je ziet echt niet waar je blijft langs een stoeprand, als die spiegel iets zou kantelen zou heel fijn zijn.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:55:
[...]
Ik gebruik het best vaak, als ik strak langs een stoeprand wil/moet parkeren. Dat werkt echt perfect, maar ik het het automatisch kantelen wel uitstaan want dan heb je idd helemaal niks meer aan je spiegels. Maar als je een keer achteruit moet parkeren langs een stoepje is het met 2x drukken op L/R genoeg om de spiegels te laten kantelen. Functie die voor mij echt super fijn werkt zo.
Maar ja... er zijn wel meer rare ontbrekende onderdelen aan de volvo's waarvan je je afvraagt hoe ze dat ooit hebben kunnen verzinnen om dat weg te laten (leeslampjes achterin bijvoorbeeld en een 12V stekkertje in de bagageruimte)
Maar dan heb je het gewoon niet toch? Want het zit hier in: Alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen*.Tranquility schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:58:
[...]
Bij mij werkt dit dus helemaal niet. Volgens mij is dat ook gewoon een software dingetje wat ze kunnen "enablen".
Als je dat niet hebt, dan heb je ook geen spiegels die kunnen kantelen. Dus dat zomaar even enablen lijkt me niet mogelijk nee.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-07-2025 12:03 ]
Die 12v aansluiting in de bagageruimte heb ik laten plaatsen toen ze de trekhaak hebben gemonteerd. Dat kon mooi in een beweging meegenomen worden.ron65 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:59:
dat zit er bij mij ook niet op, en ik mis het ook want je ziet echt niet waar je blijft langs een stoeprand, als die spiegel iets zou kantelen zou heel fijn zijn.
Maar ja... er zijn wel meer rare ontbrekende onderdelen aan de volvo's waarvan je je afvraagt hoe ze dat ooit hebben kunnen verzinnen om dat weg te laten (leeslampjes achterin bijvoorbeeld en een 12V stekkertje in de bagageruimte)
Ik heb die 12v aansluiting in bijna 5 jaar nog geen enkele keer gebruikt. Waarvoor zou je dat nodig hebben eigenlijk?
Ah, ok, ik wist niet dat de kantelbare functie onderdeel was van het elektriche stoelpakket en dacht dat het iets van bepaalde modeljaren was.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:01:
Maar dan heb je het gewoon niet toch? Want het zit hier in: Alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen*.
Als je dat niet hebt, dan heb je ook geen spiegels die kunnen kantelen.
Ik ook nog niet, maar het was een kleine meerprijs bij het plaatsen van de trekhaak, dus maar gelijk meegenomen.Juancho schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:02:
Ik heb die 12v aansluiting in bijna 5 jaar nog geen enkele keer gebruikt. Waarvoor zou je dat nodig hebben eigenlijk?
Heb hier ook eventjes het kantelen van de spiegels gebruikt voor het gemak, maar ze gaan veel te laag naar mijn zin.
Ik had dan ook nog eens dat ze nadien niet volledig in hun originele positie kwamen, waardoor ik terug de spiegels moest bijstellen
Ik had dan ook nog eens dat ze nadien niet volledig in hun originele positie kwamen, waardoor ik terug de spiegels moest bijstellen
Daar heb ik totaal geen last van. Na inparkeren gaan de spiegels weer terug in de opgeslagen stand.vimofoto schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:07:
Heb hier ook eventjes het kantelen van de spiegels gebruikt voor het gemak, maar ze gaan veel te laag naar mijn zin.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"