Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meer mensen met deze melding zojuist?
Safety Notice - R10329
We hebben een mogelijk probleem met uw auto vastgesteld. De remfunctionaliteit kan tijdelijk worden beïnvloed als u bergafwaarts uitrolt in de B-modus (als u een plug-in hybride auto heeft) of als One Pedal Drive geactiveerd is (als uw auto volledig elektrisch is).
We werken aan een corrigerende software-update. We laten u zo snel mogelijk weten wanneer deze update klaar is.
In de tussentijd vragen wij u:
Selecteer de B-modus niet via de versnellingspook
(als u een plug-in hybride auto heeft)
Schakel One Pedal Drive uit via
Settings > Driving > One Pedal Drive > Off
(als u een volledig elektrische auto heeft)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
Orion84 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:54:
Hoe kreeg je deze melding? In het middenscherm of via de app?
Hier nog niets gezien. (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tranquility schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Hoe kreeg je deze melding? In het middenscherm of via de app?
Hier nog niets gezien. (MY24)
Via de app. In mijn geval dus een MY25 twin.

Dat wordt dus even zonder one-pedal drive rijden, beetje jammer, dat wordt wel weer even omschakelen...

Al vraag ik me ook wel af hoe ik het nu moet lezen. Is het probleem er altijd bij OPD, en bij B-mode enkel bergaf, of is het specifiek een probleem bij uitrollen bergaf in combinatie met B-Mode / OPD. Want zoveel bergaf uitrollen heb ik doorgaans niet.

Hoop dat ze het snel fixen in elk geval, want rijden zonder OPD is echt een stuk minder fijn (en dan reed ik tot 3 weken geleden nog in een handbak).

[ Voor 58% gewijzigd door Orion84 op 13-06-2025 17:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranquility
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de subwoofer die ik hier nog had liggen.
Eerlijk is eerlijk, de ingebouwde free air subwoofer is zeker niet slecht, maar miste toch wel een beetje het onderste sublaag. Andere reden was dat ik deze subwoofer al een aantal jaren in de garage had liggen (gebruikt in div. leaseauto's toen ik die nog had) en ik het zonde vond hem niet te gebruiken. Dus het internet afgezocht naar mogelijkheden om deze zo simpel mogelijk in te bouwen en kwam in mijn zoektocht deze Phoeniox Gold upgradeset tegen.

Het voordeel van dit setje is dat het plug and play is en je totaal niet in de bestaande bekabeling hoeft te knippen of wat dan ook. Gewoon de bijgeleverde SOT pigtail kabel tussen de Volvo versterker en de Phoenix Gold versterker aansluiten en je bent in klaar. Vervolgens speakerkabel getrokken van de Phoenix Gold naar de achterbak en daar de subwoofer geplaatst. Dit is een gesloten kistje met een 10" Polk subwoofer er in. Het is een relatief klein kistje en neemt niet veel ruimte in. Door het gesloten systeem is het ook meer een subwoofer voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Ik luister voornamelijk naar lounge, elektronische muziek, moderne Jazz, Fusion, klassieke pop, e.d. Dus geen hiphop, rap en andere boem-boem troep.

Heel tevreden met het geluid en is het nu dubbel genieten :)

Let wel, deze upgrade kit is alleen geschikt voor XC40's met het High Performance audiosysteem, en werkt dus niet met het Harman Kardon audiosysteem. Daar is weer een andere set voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAulco5N3zA9ZLrud7j9pXkTpnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbwdL5MqhUhRCXtbcVj8ape2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MM7LKz8nlHmO_aB7mCbcFoChnaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKgc4TgcuM2x2BxhHMbFo1dN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1DAxr77at3L13YLlORFkZkiNcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctK2yMUAqQYwKjqDoYyZvDu8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 12:35
ron65 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:09:
[...]

Ik controleer ze maandelijks, de ene keer moet er wat bij, de andere keer niet. lijkt een relatie tot het maand kilometrage te hebben. Ik combineer het met de wasstraat en na afloop het gratis uitzuigen van de auto, meestal zet ik dan ook een of twee panelen in de ceramic wax (steeds andere) en dan meteen even die banenspanningcheck. De bandenwissel leverancier die mijn LM me oplegt zit in hetzelfde gebouw, dus als er wat mis is kan ik ze meteen in de kuif grijpen :)
Overigens heb ik een accu gevoede handheld compressor in de auto liggen, super makkelijk. Zelfs de caravanbanden kun je er perfect mee op 4,2 bar krijgen (vereist voor deze caravan) zonder dat je er moeilijk mee langs een luchtpomp bij een tankstation moet manouvreren, als dat al lukt omdat er vaak gewoon botweg autos voor geparkeerd staan.
Ja die heb je wel eens gedeeld en ik denk toch om maar ook eentje aan te schaffen, makkelijk om even snel te controleren maar ook makkelijk voor de fietsen. Want ondanks dat de auto heerlijk rijdt, met dit weer pakken we toch voor de 7 a 8km tochtjes liever de fiets. Al moet ik zeggen dat de hitte vandaag op de fiets wel even lekker was maar als je te langzaam fietst zou ik toch liever lekker koel in de auto zou zitten 8)

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:58

Rianata

Have you played Atari today?

Vandaag de laatste grote beurt, in november moet ik mijn Volvo XC40 P8 Recharge AWD (ja, de originele aanduiding) na 5 jaar inleveren (lease). Op wat onvolwassen software issues na heeft de mijne nooit iets gemankeerd en deze grote beurt ook weer niets spannends.

Toen ik hem ophaalde in instapte en Google vroeg "Navigeer naar huis" zag ik tot mijn grote verbazing de verkorte ritinformatie op het display achter het stuur van Google Maps *O* Ze hebben mijn software geupdate en kennelijk zit deze optie weer netjes in versie 3.5.24 met beveiligingsupdate 1 april 2025.

Als dit al eerder is gemeld hier, excuses, geen frequent bezoeker hier meer en geen zin om al te ver terug te zoeken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wirB4bQedpId65vq4dkvF1JX2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nheVWem0tgO8me9tCMSshLu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TF1xXeAGG9Qk3ovNq6wLed7_jnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNCkVVeNuykSxrYkggIDMomE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAEXwXhcIw3cRCPd7APs-JvpnsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSc0WoozReQBqD3ZiuXE7LpP.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38
Rianata schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:58:
Vandaag de laatste grote beurt, in november moet ik mijn Volvo XC40 P8 Recharge AWD (ja, de originele aanduiding) na 5 jaar inleveren (lease). Op wat onvolwassen software issues na heeft de mijne nooit iets gemankeerd en deze grote beurt ook weer niets spannends.

Toen ik hem ophaalde in instapte en Google vroeg "Navigeer naar huis" zag ik tot mijn grote verbazing de verkorte ritinformatie op het display achter het stuur van Google Maps *O* Ze hebben mijn software geupdate en kennelijk zit deze optie weer netjes in versie 3.5.24 met beveiligingsupdate 1 april 2025.

Als dit al eerder is gemeld hier, excuses, geen frequent bezoeker hier meer en geen zin om al te ver terug te zoeken ;)
Dit was nogal een hottopic idd maar klopt, het was er, het was weer met een OTA weg en nu krijg je het terug als je de update bij dealer laat doen _/-\o_ |:( :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jot!
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 19:34
Orion84 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:54:

[...]
Soortgelijke melding gekregen inderdaad. De omschrijving bij jou is overigens specifieker dan mijn app aangaf. Inderdaad maar even afwachten wat er als update gepusht gaat worden en vooral wanneer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8Ev33nTeY2GiVPsZ7VbPkG79ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9GYazMz3KzsDbXbKOIJCuBY.jpg?f=fotoalbum_large

PV Output 3020 Wp (zuid-zuid-west - Noord-Brabant - dakhelling 45%) - SMA 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Jot! schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:54:
[...]

Soortgelijke melding gekregen inderdaad. De omschrijving bij jou is overigens specifieker dan mijn app aangaf. Inderdaad maar even afwachten wat er als update gepusht gaat worden en vooral wanneer.

[Afbeelding]
Heeft dat mss hiermee te maken?
https://www.volvo-forum.n...cbf57089c5cac078a2fdcbd04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Lijkt alleen beperkt tot AWD modellen? Ik zie nergens een melding in mijn app

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
Hier ook geen melding, XC40 Ultimate MY23. Over een goede 3 weken vertrek ik voor 14 dagen naar de bergen nabij Valencia... toch wat verontrustend moet ik zeggen. Ik ga ervan uit dat mijn model niet getroffen is gezien ik de melding niet krijg, maar toch.

Ik ken het gebied daar goed en elk jaar denk ik wel eens 'wat als de remmen het hier begeven...'. Je hebt zelfs geen mechanische handrem meer zoals vroeger, enkel een knopje en ik vermoed dat dat weinig doet als je niet stilstaat. Mag er niet aan denken om zoiets mee te maken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
exepti0n schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:54:
Lijkt alleen beperkt tot AWD modellen? Ik zie nergens een melding in mijn app
Melding die Orion84 laat zien is toch vrij algemeen. Zowel voor plug in als voor volledig electrisch. Misschien alleen voor bepaalde series met bepaalde onderdelen/software ?

Safety Notice - R10329
We hebben een mogelijk probleem met uw auto vastgesteld. De remfunctionaliteit kan tijdelijk worden beïnvloed als u bergafwaarts uitrolt in de B-modus (als u een plug-in hybride auto heeft) of als One Pedal Drive geactiveerd is (als uw auto volledig elektrisch is).
We werken aan een corrigerende software-update. We laten u zo snel mogelijk weten wanneer deze update klaar is.
In de tussentijd vragen wij u:
Selecteer de B-modus niet via de versnellingspook
(als u een plug-in hybride auto heeft)
Schakel One Pedal Drive uit via
Settings > Driving > One Pedal Drive > Off
(als u een volledig elektrische auto heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
rolfio schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:43:
Voor het eerst de 500 aangetikt :)
Nu nog even 500 km ook echt rijden :)
Orion84 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:30:
Wel eerst nog even je telefoon opladen voor je instapt, anders ga je die 500km natuurlijk niet halen :+
Scherp :9
Wel leuk om uit te rekenen: 4.500 mAh * 3.8 V = 17 Wh in je telefoon. Als je dan 17 kWh/100 km verbruikt is je telefoon opladen gelijk aan 100 meter rijden :D

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Juancho schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 03:21:
[...]

Dit was nogal een hottopic idd maar klopt, het was er, het was weer met een OTA weg en nu krijg je het terug als je de update bij dealer laat doen _/-\o_ |:( :)
Huh, er is dus geen andere manier om dat terug te krijgen dan langs de dealer te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

[Afbeelding]
Als je op de melding tikt opent een uitgebreide versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat zou goed kunnen ja, ik zie dat de topic starter inmiddels die melding ook gekregen zou hebben. Voor hem helaas mosterd na de maaltijd, gelukkig nog redelijk goed afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
marcel_76 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:59:
Ja die heb je wel eens gedeeld en ik denk toch om maar ook eentje aan te schaffen, makkelijk om even snel te controleren maar ook makkelijk voor de fietsen. Want ondanks dat de auto heerlijk rijdt, met dit weer pakken we toch voor de 7 a 8km tochtjes liever de fiets. Al moet ik zeggen dat de hitte vandaag op de fiets wel even lekker was maar als je te langzaam ging ik toch liever lekker koel in de auto zou zitten 8)
Haha, herkenbaar. :)

Ik heb hier een tweecilinder luchtcompressor staan die dit prima doet, maar het is een logge tank van 24 liter die je aan een verlengsnoer moet leggen en slepen naar de auto wat best wel een gedoe is iedere keer.
Gelukkig zakt de bandenspanning in mijn auto nauwelijks

Maar zit er over te denken een Makita 18v accu-luchtpomp te kopen. Al mijn gereedschap is van Makita op het LXT platform en heb drie accu's dus deze lijkt me een logische keuze.
Ik had hier al eens eerder naar gezocht en zijn er twee modellen:

De DMP181Z heeft een luchtverplaatsing van 22l/m met een maximale luchtdruk van 11.1 Bar maar is wat duurder dan de DMP180Z die een luchtverplaatsing heeft van 12l/m met een maximale druk van 8.3 Bar

Kijk ik net en zie dat beide modellen op dit moment in de aanbieding zijn bij Amazon, dus een leuke kans er eentje goedkoop op de kop te tikken. Let wel: zonder accu!
[edit: zojuist de DPM181Z besteld]
Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/threads/raw/MwhU3/359264_1/re/1024x1024/qt/60/359264_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 14-06-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gutanoth schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:39:
[...]

Huh, er is dus geen andere manier om dat terug te krijgen dan langs de dealer te gaan?
Nope. Voorlopig niet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Ja die heb je wel eens gedeeld en ik denk toch om maar ook eentje aan te schaffen, makkelijk om even snel te controleren maar ook makkelijk voor de fietsen. Want ondanks dat de auto heerlijk rijdt, met dit weer pakken we toch voor de 7 a 8km tochtjes liever de fiets. Al moet ik zeggen dat de hitte vandaag op de fiets wel even lekker was maar als je te langzaam ging ik toch liever lekker koel in de auto zou zitten 8)
yep, fietsen kun je er ook mee doen.
het is tevens ook een powerbank, en er zit een zaklampje op.
maar de hoofdreden is banden druk controleren en eventueel bijvullen. (ook van de sleurhut)

Die dingen bij de pompstations rij ik nu met plezier voorbij, die werken vaak slecht of niet, kosten muntgeld dat ik niet meer bij me heb..... staan vaak autos pal voor geparkeerd omdat de parkeervakjes verderop wel 20 meter extra lopen betekenen.

Overigens fiets ik ook meer sinds ik deze wagen heb, maar dat heeft dan vooral te maken met dat ik na een dag werk de auto nog voor de deur kwijt kan en aan de lader hang. Als ik dan savonds nog weer wegrij moet ik met een nog niet volgeladen accu weg en als ik terugkom is de plek bezet. Zit ik de volgende ochtend ook weer met een niet geladen auto en moet onderweg snelladers bezoeken... nadeel van geen eigen oprit hebben.

Dus, savonds vaak de fiets voor ritjes naar bijv sportschool. Alleen niet leuk als het regent.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:11:
[...]

maar de hoofdreden is banden druk controleren en eventueel bijvullen. (ook van de sleurhut)

Die dingen bij de pompstations rij ik nu met plezier voorbij, die werken vaak slecht of niet, kosten muntgeld dat ik niet meer bij me heb..... staan vaak autos pal voor geparkeerd omdat de parkeervakjes verderop wel 20 meter extra lopen betekenen.

Overigens fiets ik ook meer sinds ik deze wagen heb, maar dat heeft dan vooral te maken met dat ik na een dag werk de auto nog voor de deur kwijt kan en aan de lader hang. Als ik dan savonds nog weer wegrij moet ik met een nog niet volgeladen accu weg en als ik terugkom is de plek bezet. Zit ik de volgende ochtend ook weer met een niet geladen auto en moet onderweg snelladers bezoeken... nadeel van geen eigen oprit hebben.

Dus, savonds vaak de fiets voor ritjes naar bijv sportschool. Alleen niet leuk als het regent.
Bij ieder tankstation moet je nu betalen voor je lucht. En inderdaad is de meter die daar opzit doorgaans zeer onnauwkeurig. In de kofferbak heb ik trouwens ook een 12v pompje liggen voor noodgevallen onderweg samen met een mushroom plug kit.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 14-06-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
'Als' de OTA van 2 juni over een goede week uitrolt dan zou iedereen het moeten terughebben toch?
Tranquility schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:18:
[...]

Bij ieder tankstation moet je nu betalen voor je lucht. En inderdaad is de meter die daar opzit doorgaans zeer onnauwkeurig. In de kofferbak heb ik trouwens ook een 12v pompje liggen voor noodgevallen onderweg samen met een mushroom plug kit.
Bij de laatste 3 tankstations waar ik ging in België was dit nog steeds gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Largamelion schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:27:
Bij de laatste 3 tankstations waar ik ging in België was dit nog steeds gewoon gratis.
Tja Nederland hè.., overal inkomsten uit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
'Als' de OTA van 2 juni over een goede week uitrolt dan zou iedereen het moeten terughebben toch?
Ik heb zo mijn twijfels of die OTA nog komt omdat er een nieuwere versie is die werkplaats only is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:37
Iemand de widget voor ios al gezien? Ik kende hem nog niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LwNp9ocl-g9p8qA1zotsaZERbY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nEganxKpqYJLvNAZZLPr3Nid.jpg?f=user_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:11
caspervc schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:26:

[Afbeelding]
Nee, maar wel echt handig, thanks voor de tip!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-5QIE_co89a9iTL3SA03vFdiTA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UiQeltHhovxwYtv4yIjLDcIU.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Marko72 op 14-06-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Tja Nederland hè.., overal inkomsten uit halen..
je weet hoe het koperdraad is uitgevonden? twee hollanders die vochten om een stuiver ;-)
en dat zeg ik als nederlander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]
euhh als IOS nono zoek ik dit via scherm wijzig -> voeg widget toe maar daar is hij niet te vinden.
hints? hoe vind ik die widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]
Begin mij af te vragen of die OTA niet juist diegene is die de problemen met OPD en remmen veroorzaakt, maw, is het wel zo wijs die te installeren?
er is zelfs al een nieuwere met "bugfixes" die alleen werkplaats installatie is, dat geeft te denken over bugs in de OTA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:37
ron65 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:01:
[...]

euhh als IOS nono zoek ik dit via scherm wijzig -> voeg widget toe maar daar is hij niet te vinden.
hints? hoe vind ik die widget?
Vreemd, daar staat ie bij mij dus wel. (iOS 18.5 en Volvo app 5.56.0)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:10:
[...]

Vreemd, daar staat ie bij mij dus wel. (iOS 18.5 en Volvo app 5.56.0)
Volvo app 5.57.0, IOS 18.5, maar geen widget. Zou die er bij 5.57.0 uitgehaald zijn dan? net als de knipperlichten en signaal functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:02
ron65 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:23:
[...]

Volvo app 5.57.0, IOS 18.5, maar geen widget. Zou die er bij 5.57.0 uitgehaald zijn dan? net als de knipperlichten en signaal functie?
Onderin de lijst met apps, de Volvo cars app niet te zien?

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Onderin de lijst met apps, de Volvo cars app niet te zien?
Nope, ook niet via zoeken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wet7AYFTUYfLSD9mNTIj8i5EOpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vDeU4EzTXVejUFJ8P1NiqDr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNjYFSf2ca8XDVQ8ZIa8-yJQd-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ck7mXGaMoYFKWvqpVrbnIG44.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ddi5xT12I5JEl0SL4miOulq4fDc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D3krV9dX2b7c43ijLnBrMJ3D.jpg?f=user_large

Hier ook ja. Keek er eergister nog naar, toen was ie er niet.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:28
Hier ook gelukt. App-versie 5.57.0 en iOS 18.5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqrQynNOca0Urz-OMpHmCoJTp7Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MnFADOcMRs9wYlJayPZzu8YN.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Venomer op 14-06-2025 18:44 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
ron65 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Dat van het parkeren is herkenbaar.... Gok dat het grootste gedeelte van Nederland daar wel last van heeft met een EV.

Ja even rustig kijken misschien is er binnenkort een aanbieding.

Het Auto Pilot verhaal had niet met de banden te maken iig want vandaag gingen we even richting Leiden en ik reedt over hetzelfde stuk A4 terug in de middag maar er was geen zon en dus geen zonnebril op. Nergens last van met Auto Pilot aan, geen gezeur over stuur vasthouden. Dus schiet mij maar lek 8)7 (de banden niet aub O-) ) de software zal wel even van slag zijn af en toe of had zijn dag niet.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Tranquility schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Ik heb hier een tweecilinder luchtcompressor staan die dit prima doet, maar het is een logge tank van 24 liter die je aan een verlengsnoer moet leggen en slepen naar de auto wat best wel een gedoe is iedere keer.

Maar zit er over te denken een Makita 18v accu-luchtpomp te kopen. Al mijn gereedschap is van Makita op het LXT platform en heb drie accu's dus deze lijkt me een logische keuze.

De DMP181Z heeft een luchtverplaatsing van 22l/m met een maximale luchtdruk van 11.1 Bar maar is wat duurder dan de DMP180Z die een luchtverplaatsing heeft van 12l/m met een maximale druk van 8.3 Bar

Kijk ik net en zie dat beide modellen op dit moment in de aanbieding zijn bij Amazon, dus een leuke kans er eentje goedkoop op de kop te tikken. Let wel: zonder accu!
[Afbeelding]
Dat is een flink apparaat inderdaad, ik kijk nog even wat allemaal handig is. Dank voor het delen en success met de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Dat is een flink apparaat inderdaad, ik kijk nog even wat allemaal handig is. Dank voor het delen en success met de aankoop.
Ik heb deze, enige nadeel: de luchtslang is kort en stug, soms moet je even worstelen ermee om hem goed op het ventiel te krijgen en daarbij ook de pomp te kunnen bedienen, maar dat vind je vanzelf uit hoe dat het best lukt. Ik denk dat ze allemaal dat euvel in meer of mindere mate kennen.
https://www.bol.com/nl/nl...10-3-bar/9300000178019517

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Tranquility schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook aleen paar jaar zo’n makita geval.Werkt super!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:04:
Begin mij af te vragen of die OTA niet juist diegene is die de problemen met OPD en remmen veroorzaakt, maw, is het wel zo wijs die te installeren?
er is zelfs al een nieuwere met "bugfixes" die alleen werkplaats installatie is, dat geeft te denken over bugs in de OTA versie.
Precies daarom denk ik niet dat die nog gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
Wat een apparaten voor een klein beetje lucht. Ik doe t met de handmatige fietspomp. Sneller en makkelijker.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:56
Waarbij ik mijn afvraag of het nou een fietspomp, een bandenpomp of een luchtpomp is.
Is het een pomp die hoort bij een fiets, een pomp om banden op te pompen of een pomp om lucht mee te pompen.
Pompen suggereert lichamelijke inspanning. Een compressor duidt op het samenpersen van lucht, beter gezegd van een gas mengsel.

Om terug te komen op de vraag welke compressor men gebruikt om de druk in de banden op peil te brengen merk ik op dat de compressor uit de noodreparatieset voor banden nog niet genoemd is.

https://www.volvocars.com...93d22a95c0a801510550c5db/

De 'compressor uit de noodreparatieset voor banden' heb ik al meermaals ingezet om de band van de kruiwagen op spanning te brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door tukker999 op 15-06-2025 10:00 ]

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tukker999 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:52:
Waarbij ik mijn afvraag of het nou een fietspomp, een bandenpomp of een luchtpomp is.
Is het een pomp die hoort bij een fiets, een pomp om banden op te pompen of een pomp om lucht mee te pompen.
Pompen suggereert lichamelijke inspanning. Een compressor duidt op het samenpersen van lucht, beter gezegd van een gas mengsel.

Om terug te komen op de vraag welke compressor men gebruikt om de druk in de banden op peil te brengen merk ik op dat de compressor uit de noodreparatieset voor banden nog niet genoemd is.

De 'compressor uit de noodreparatieset voor banden' heb ik al meermaals ingezet om de band van de kruiwagen op spanning te brengen.
Als je geen reserveband hebt staat er dit:

Positie
De noodreparatieset voor banden ligt in het blok schuimrubber onder de laadvloer.

Ik vind dat in m'n XC40 Ultimate echter niet terug, alleen een net, EHBO-kit, brandblusser en wat fluohesjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:06
Largamelion schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Positie
De noodreparatieset voor banden ligt in het blok schuimrubber onder de laadvloer.

Ik vind dat in m'n XC40 Ultimate echter niet terug, alleen een net, EHBO-kit, brandblusser en wat fluohesjes.
In de frunk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Die kende ik nog niet 👌🏼.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At2ZDUkqTvvTGWZrTQz1kxk50gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MASzik7ubHE5Zu13O2ARihPr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Grappig, de EX30 app heeft nog geen widgets. Maar werkt wel via de normale Volvo app, ondanks dat de EX30 daar niet te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKjc9rOKB63JTaCL-dyWvA85sn0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YfRByDU1fY4CT6ID6rUWnFsA.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik zie dat de Volvo app, itt de EX30 app, een live activities instelling heeft op iOS. Binnenkort een live scherm tijdens het opladen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Widget doet het ook op toegangsscherm trouwens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niIvtBztbPyFBo3yOpFjP4-4Scs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eyPsTE53qKv28fIQJ9aNfIzS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zeker weer alleen voor IOS? Android heeft er precies 0...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h56ER886BoKrziYdeA-rX6_6BPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsrXv2Y2RDK70U0lRXBL5HhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tukker999 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:52:

Veel te veel gedoe met dat 12V snoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Positie

ook niet onder het matje in de Frunk?

edit: ik zag na mijn reactie dat je hem al gevonden hebt :-)

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 15-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:40:
Zeker weer alleen voor IOS? Android heeft er precies 0...

[Afbeelding]
Ook op IOS een uurtje geleden, kwam hij ineens tevoorschijn. Android idd niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt met de EX40, ongeveer 450 km. Gestart met 100 procent en onderweg geladen van 31 tot 85 procent (47 kWh). Net opnieuw geladen bij de snellader van 30 tot 100 procent (63 kWh) om het werkelijke verbruik te kunnen bepalen. De boordcomputer gaf 20,9 kWh per 100 km aan, maar het werkelijke verbruik bleek 24,4 kWh per 100 km te zijn. Tot zover de bruikbaarheid van de boordcomputer. Laden heeft natuurlijk altijd wat verlies, maar dit verschil is wel erg groot.

De snelheid lag voor de helft tussen 90 en 110 km/u en voor de andere helft tussen 110 en 120 km/u. Cruisecontrol stond aan en ik reed rustig. Het verbruik valt eigenlijk behoorlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
Avvd schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:23:
De boordcomputer gaf 20,9 kWh per 100 km aan, maar het werkelijke verbruik bleek 24,4 kWh per 100 km te zijn. Tot zover de bruikbaarheid van de boordcomputer. Laden heeft natuurlijk altijd wat verlies, maar dit verschil is wel erg groot.
Je keek naar het getal die altijd zichtbaar is, of het volledige scherm door op de middelste knop te drukken rechts op je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DoubleDot schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:01:
[...]

Je keek naar het getal die altijd zichtbaar is, of het volledige scherm door op de middelste knop te drukken rechts op je stuur?
Het getal wat altijd zichtbaar is, maar die is ook altijd hetzelfde als die van de automatische trip die ik nu had laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
Heb je toevallig de vereiste aanstaan dat je FaceID/TouchID moet gebruiken om de Volvo app te kunnen openen? (indien niet is dit wel een leuke tip: lang drukken op het icoon en daar heb je de optie die je kan aanzetten).

Ik had dit aan staan voor de Volvo app, maar de widget is dan niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DoubleDot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Heb je toevallig de vereiste aanstaan dat je FaceID/TouchID moet gebruiken om de Volvo app te kunnen openen? (indien niet is dit wel een leuke tip: lang drukken op het icoon en daar heb je de optie die je kan aanzetten).

Ik had dit aan staan voor de Volvo app, maar de widget is dan niet beschikbaar.
goede opmerking, maar gisteren verscheen de widget ineens wel in de lijst. Ik denk dat ze Android nadoen en dingen in batches uitrollen, alleen doen ze dat wat sneller na elkaar als Android _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
De werkplaats heeft deze morgen software versie 3.6.4 geïnstalleerd - staat intussen ook op de releasenotes pagina https://www.volvocars.com...c/software-release-notes/. Ik zat tot op heden nog op "vast" op 3.3.16.

Releasedatum van de software: 16 juni 2025

Deze update zal beschikbaar zijn als over-the-air download ongeveer drie weken na de releasedatum van de software.

Verbeteringen en bugfixes

[ Voor 61% gewijzigd door DoubleDot op 16-06-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zoals altijd zijn we weer razend benieuwd wat dan die verbeteringen en bugfixes inhouden _/-\o_ _O- *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
DoubleDot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:55:
De werkplaats heeft deze morgen software versie 3.6.4 geïnstalleerd - staat intussen ook op de releasenotes pagina https://www.volvocars.com...c/software-release-notes/. Ik zat tot op heden nog op "vast" op 3.3.16.

Deze update zal beschikbaar zijn als over-the-air download ongeveer drie weken na de releasedatum van de software.

En OTA 3.5.24 staat ook nog steeds in de app met releasedatum 2 juni, die zou dan in principe vanaf volgende maandag moeten uitrollen. Net zoals 3.5.27 die enkel in de werkplaats geïnstalleerd wordt. Bizar ook dat men dan ineens naar 3.6.4 gaat als versienummer voor enkel bugfixes en verbeteringen.

Wat een zootje is het daar toch bij Volvo en hun software team, ik vermoed dat de besparingen daar ook hun impact hebben want het gaat er toch echt niet op vooruit daar ... 8)7 .

Onlangs wat reviews van de EX90 zitten kijken nu die overal opduikt en die zit na jaren uitstel ook nog steeds vol met kinderziekten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:01:
[...]
En OTA 3.5.24 staat ook nog steeds in de app met releasedatum 2 juni, die zou dan in principe vanaf volgende maandag moeten uitrollen. Net zoals 3.5.27 die enkel in de werkplaats geïnstalleerd wordt. Bizar ook dat men dan ineens naar 3.6.4 gaat als versienummer voor enkel bugfixes en verbeteringen.

Wat een zootje is het daar toch bij Volvo en hun software team, ik vermoed dat de besparingen daar ook hun impact hebben want het gaat er toch echt niet op vooruit daar ... 8)7 .

Onlangs wat reviews van de EX90 zitten kijken nu die overal opduikt en die zit na jaren uitstel ook nog steeds vol met kinderziekten.
Ik denk dat we ondertussen wel kunnen concluderen dat het gewoon de Geely groep is die een hele matig software team/proces heeft. Onze eerste generatie XC40 maar ook de eerste generatie Polestar 2 (identieke auto, andere looks) hadden issues en waren we proefrijders. De opvolgers van Polestar, de 3 en 4 hebben onbegrijpelijke issues. De Volvo EX30 had issues, de grotere Volvo's hebben issues. De Zeekr 01 heeft issues en ook de net nieuwe Zeekr 7x heeft issues (oa het alarm probleem wat wij met de eerste generatie XC40 ook hadden).

Ik denk dat je ondertussen prima kan concluderen dat Geely daarin steken laat vallen. Erg jammer, want met Volvo, Polestar en Zeekr hebben ze wel 3 hele mooie merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:39

Hans1956

Pixel 8 Pro

Zou Geely ook al zelf tot die conclusie gekomen zijn? Ik zie nog geen verbetering na de diverse sw releases. Daarbij is ook de communicatie nog voor veel verbetering vatbaar, want elke release zorgt voor verrassingen zowel positieve als negatieve.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hans1956 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:31:
Zou Geely ook al zelf tot die conclusie gekomen zijn? Ik zie nog geen verbetering na de diverse sw releases. Daarbij is ook de communicatie nog voor veel verbetering vatbaar, want elke release zorgt voor verrassingen zowel positieve als negatieve.
Om de een of andere reden zijn ze er helaas niet zo actief mee nee. Een Xpeng doet dat veel beter, maarja, die moeten zich nog in de markt zetten. Miaschien bij Geely een stukje luiheid of gemakzucht. Erg jammer en kwalijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
DoubleDot schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:55:

Haha, wat een zootje is het toch ook. De versies volgens elkaar zo snel op dat ze niet eens de kans krijgen OTA te gaan. Ik snap sowieso niet waarom er drie weken gewacht moet worden NA een release voordat ze de OTA activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:28
Ophidian schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:46:
Widget doet het ook op toegangsscherm trouwens
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. Ik heb hem er meteen even opgezet.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Tranquility schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:03:
[...]

.... Ik snap sowieso niet waarom er drie weken gewacht moet worden NA een release voordat ze de OTA activeren.
Om aan te tonen hoe brak de software is worden eerst de dealer-updates gedaan. Als er na 3 weken geen bevindingen zijn kan de OTA rollen. En anders trek je de OTA weer in. Damage control..... 8)7

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 16:37
Dit nu al bijna 10 mins... resetten?

/edit, reset maar gedaan.. gelukkig daarna wel ok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZt-_rxyfz-GVHA2ryqWVSg71eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSK0b4g4Ol19hkYY18fpWIK8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 17-06-2025 08:22 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:56
hlip schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:27:
[...]

Om aan te tonen hoe brak de software is worden eerst de dealer-updates gedaan. Als er na 3 weken geen bevindingen zijn kan de OTA rollen. En anders trek je de OTA weer in. Damage control..... 8)7
Dat is makkelijk gezegd.
Software wordt getest door een groep testers, vervolgens vrijgegeven en door de garages geïnstalleerd en dan pas vrijgegeven als OTA om te voorkomen dat mensen die denken in een ideale wereld te leven geconfronteerd worden met niet perfecte software.

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tukker999 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Dat is makkelijk gezegd.
Software wordt getest door een groep testers, vervolgens vrijgegeven en door de garages geïnstalleerd en dan pas vrijgegeven als OTA om te voorkomen dat mensen die denken in een ideale wereld te leven geconfronteerd worden met niet perfecte software.
Volgens mij zijn de rijders vooral de testers. Anders kan ik vele zaken gewoon niet verklaren vanuit Volvo/Geelys perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Ophidian schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:12:
Grappig, de EX30 app heeft nog geen widgets. Maar werkt wel via de normale Volvo app, ondanks dat de EX30 daar niet te zien is.

[Afbeelding]
Is dit IOS? Ik zie op android geen widgets voor mijn C40

Edit: Spuit11 Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gutanoth schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Is dit IOS? Ik zie op android geen widgets voor mijn C40

Edit: Spuit11 Sorry
Volvo had ooit widgets voor Android, maar heeft die dan uit de app gehaald, vermoedelijk omdat ze maar half werkten en ze geen zin hadden om een deftige widget te maken. Zelfde verhaal met een app voor WearOS (Android smartwatches). Die bestond ook tot ze die een paar jaar geleden verwijderden uit de Play Store en ermee stopten.

Best jammer want nu is de enige optie de app zelf openen om de batterijstand uit te lezen. Tenzij je zoals sommigen hier een Home Assistant hebt draaien en een integratie maakt voor je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

[Afbeelding]
Ik zie net een notificatie dat er een update beschikbaar is waarbij datzelfde R10329 nummer genoemd wordt, verder geen details.

Als ik vanavond thuis ben maar eens installeren.

Edit: zo te zien is dat dus 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Ik zie net een notificatie dat er een update beschikbaar is waarbij datzelfde R10329 nummer genoemd wordt, verder geen details.

Als ik vanavond thuis ben maar eens installeren.

Edit: zo te zien is dat dus 3.6.4
Ik sluit niet uit dat 364 een snelle fix is voor dat renprobleem en daarom snel beschikbaar voor iedereen die die notificatie heeft gehad en dat 3.5.x voor de rest dus langer op zich laat wachten..

[ Voor 5% gewijzigd door Kammika op 18-06-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kammika schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Ik sluit niet uit dat 364 een snelle fix is voor dat renprobleem en daarom snel beschikbaar voor iedereen die die notificatie heeft gehad en dat 3.5.x voor de rest dus langer op zich laat wachten..
Van Reddit:

There's some good info in that thread.

Driving in B mode and reaching 100% SOC of battery may lead to brakes not working. Accelerating briefly or switching to D mode will restore braking power, no details on if emergency brakes will work, but since the issue is related brake pedal by wire issue it should. This is for BCM 2.0 which is mostly in MY 2025 but may be present in late MY 2024 or any vehicle that got a BCM replaced.

tldr; Don't use B mode when anywhere near 100% SOC driving downhill if you have 3.5.24/27

Benieuwd of m'n MY23 dan de 3.5.24 gaat ontvangen volgende week, zal wel niet dan. Denk ook niet dat ik het risico ga nemen om nog een OTA te installeren gezien het gebrekkige testen bij Volvo. Over 3 weken vertrek ik naar Spanje en dan kan ik nog wel zonder dat ETA-balkje. Geen zin om andere miserie binnen te halen voor m'n reis, de auto werkt voor de test stabiel momenteel.

Triest toch hoe weinig communicatie er van Volvo uit komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 18-06-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:45:
[...]
Van Reddit:

There's some good info in that thread.

Driving in B mode and reaching 100% SOC of battery may lead to brakes not working. Accelerating briefly or switching to D mode will restore braking power, no details on if emergency brakes will work, but since the issue is related brake pedal by wire issue it should. This is for BCM 2.0 which is mostly in MY 2025 but may be present in late MY 2024 or any vehicle that got a BCM replaced.

tldr; Don't use B mode when anywhere near 100% SOC driving downhill if you have 3.5.24/27

Benieuwd of m'n MY23 dan de 3.5.24 gaat ontvangen volgende week, zal wel niet dan. Denk ook niet dat ik het risico ga nemen om nog een OTA te installeren gezien het gebrekkige testen bij Volvo. Over 3 weken vertrek ik naar Spanje en dan kan ik nog wel zonder dat ETA-balkje. Geen zin om andere miserie binnen te halen voor m'n reis, de auto werkt voor de test stabiel momenteel.

Triest toch hoe weinig communicatie er van Volvo uit komt.
Ik heb elders gelezen dat het potentiële remprobleem betrekking heeft op de hybrides van de 60 en 90 serie van 2025 en alleen als de ‘pook’ in B-stand staat. Dat kan bij de 40’s niet en EV’s werden in dat lijstje dan ook niet genoemd. Wat dat betreft zou je de update dus gewoon moeten kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Ik heb elders gelezen dat het potentiële remprobleem betrekking heeft op de hybrides van de 60 en 90 serie van 2025 en alleen als de ‘pook’ in B-stand staat. Dat kan bij de 40’s niet en EV’s werden in dat lijstje dan ook niet genoemd. Wat dat betreft zou je de update dus gewoon moeten kunnen installeren.
Zie Safety notice hier in het forum: daar staat in dat dat gebruikers van ev’s de opd uit moeten zetten. Dat zal er niet voor niets staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

De android app heeft een wijziging, ze hebben op het beginscherm links de iconen verminderd (het laadicoon is er weg) en de iconen voor afsluiten, preconditioneren en luchtzuiveren zijn nu aan/uit nuttons geworden voor die functie. Klik op het ventilatortje en de preconditioning start zonder verdere bevestiging. Of at nu beter is...

Onder de auto staan nu tegels met een autodeur (open en sluiten via de bekende weg), laden (daar is dat laadmenu nu dus heen) klimaat en luchtzuivering, deze functies zijn dezelfde als de voorgaande van de iconen links van het auto plaatje.
de laadbalk bovenin het scherm is nu ook clickable, en brengt je ook naar de pagina met oplaadgegevens.

Schermafbeelding maken hiervan mislukt, omdat de tegels in een andere grafische laag lijken te zitten.

Bij IOS is dat nog niet gewijzigd, zal ook wel komen nog. .

De toeter en knipperfuncties zijn ngo steeds niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Ik heb er ook de eerste paar dagen mee mogen rijden. Rijdt wel erg lekker, ik kan daar wel aan wennen. Beetje behelpen met laadruimte maar daar kom ik wel uit.

Wel al één bijzondere situatie meegemaakt. Ik moet voor mijn werk zeer regelmatig de auto uit om poorten open te maken, auto verder te zetten, poort weer dicht maken. Gisteren na het passeren van een poort de auto in N gezet en uitgestapt om de boel weer af te sluiten, zie ik in mijn ooghoek de auto er in zijn eentje van doorgaan :*) mocht ik even een sprintje trekken in de bloedhitte.

Da's toch wel spannend. Ik had de indruk dat bugs zich zouden beperken tot het infotainment systeem en de apps, maar als ik hier lees over onbetrouwbare remmen en mijn auto naait eruit dan is dat toch wel andere koek :')

[ Voor 3% gewijzigd door doltishDuke op 19-06-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDot
doltishDuke schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:43:
Ik heb er ook de eerste paar dagen mee mogen rijden. Rijdt wel erg lekker, ik kan daar wel aan wennen. Beetje behelpen met laadruimte maar daar kom ik wel uit.

Wel al één bijzondere situatie meegemaakt. Ik moet voor mijn werk zeer regelmatig de auto uit om poorten open te maken, auto verder te zetten, poort weer dicht maken. Gisteren na het passeren van een poort de auto in N gezet en uitgestapt om de boel weer af te sluiten, zie ik in mijn ooghoek de auto er in zijn eentje van doorgaan :*) mocht ik even een sprintje trekken in de bloedhitte.

Da's toch wel spannend. Ik had de indruk dat bugs zich zouden beperken tot het infotainment systeem en de apps, maar als ik hier lees over onbetrouwbare remmen en mijn auto naait eruit dan is dat toch wel andere koek :')
Maar jij zet de auto in N -> neutraal -> dus hij mag gewoon rollen.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility

Bij uitstappen de auto ALTIJD in P zetten! Ik zou hem nooit in N of D laten staan. Heb in het verleden genoeg berichten gelezen over een XC40 die er vandoor ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
DoubleDot schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Maar jij zet de auto in N -> neutraal -> dus hij mag gewoon rollen.. toch?
Zoveel ervaring met EV's heb ik niet, maar het lijkt me stug dat N zoiets betekent als 'ik ben neutraal, kijk maar wat je doet'. Dit was in mul zand op vlakke ondergrond, absoluut niet dat ie op basis van zwaartekracht van een heuveltje afrolde.

Kan hem ook wel in park zetten, dat doe ik nu dus ook steeds want ik denk niet dat mijn werkgever er lekker op gaat als ik zeg dat de auto ontsnapt is :D Ik probeer alleen het ritregistratiesysteem wat erin zit wat rustig te houden want nu moet ik elke keer dat ik mijn kont van de zetel gelicht heb opnieuw de druppel tegen de scanner houden. Maar goed, da's wel erg situatiespecifiek voor dit topic lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
doltishDuke schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:53:
Zoveel ervaring met EV's heb ik niet, maar het lijkt me stug dat N zoiets betekent als 'ik ben neutraal, kijk maar wat je doet'. Dit was in mul zand op vlakke ondergrond, absoluut niet dat ie op basis van zwaartekracht van een heuveltje afrolde.

Kan hem ook wel in park zetten, dat doe ik nu dus ook steeds want ik denk niet dat mijn werkgever er lekker op gaat als ik zeg dat de auto ontsnapt is :D Ik probeer alleen het ritregistratiesysteem wat erin zit wat rustig te houden want nu moet ik elke keer dat ik mijn kont van de zetel gelicht heb opnieuw de druppel tegen de scanner houden. Maar goed, da's wel erg situatiespecifiek voor dit topic lijkt me.
Dat vind ik soms wel een nadeel dat de auto registreert of er iemand op de stoel zit. Vooral de audio gaat dan uit als je even uitstapt. Jammer dat je dat (voor de audio dan) niet kan uitschakelen. Pas als je de auto afsluit zou alles uit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Tranquility schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:58:
[...]

Dat vind ik soms wel een nadeel dat de auto registreert of er iemand op de stoel zit. Vooral de audio gaat dan uit als je even uitstapt. Jammer dat je dat (voor de audio dan) niet kan uitschakelen. Pas als je de auto afsluit zou alles uit moeten gaan.
Ja, da's toch ijzersterk. Die sensor wel gebruiken om het infotainmentsysteem te hinderen maar niet om te bepalen of het verstandig is om aan de wandel te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Hee... das vreemd... als ik uitstap gaat de auto bij mij standaard in de P-stand. Maakt niet uit of ik in D of N of R sta...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt, hier ook. Auto gaat altijd zelf in de P stand als ik uitstap. Echt een geweldige uitvinding ie sensoren in de stoel.

Ik snap bovenstaande posters dan ook niet. Als je niks doen gaat de auto als het goed is op de P stand en kan nooit weg rollen/rijden. Tenzij er natuurlijk een mega bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
rolfio schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Hee... das vreemd... als ik uitstap gaat de auto bij mij standaard in de P-stand. Maakt niet uit of ik in D of N of R sta...
Idem hier, zodra ik m'n deur open en uit de stoel ga hoor ik een beepje en gaat hij automatisch in stand 'P'. Heb de auto ruim 2 jaar intussen en die 'N' stand heb ik nog nooit gebruikt, maar ik zou er niet van verschieten als m'n auto wegrolt als ik hem neutraal zet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En inmiddels ook de notificatie dat met de 3.6.4 update het eerder gemelde probleem inderdaad verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
rolfio schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:26:
Ja dat klopt inderdaad, auto gaat in P als uit ik uitstap, dus er kan eigenlijk niets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Largamelion schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:19:
Idem hier, zodra ik m'n deur open en uit de stoel ga hoor ik een beepje en gaat hij automatisch in stand 'P'. Heb de auto ruim 2 jaar intussen en die 'N' stand heb ik nog nooit gebruikt, maar ik zou er niet van verschieten als m'n auto wegrolt als ik hem neutraal zet :).
Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik de N stand ooit heb gebruikt. Wellicht een keer in een wasstraat, maar daar kom ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pff, dus ik kan niet eens zo'n tiktok filmpje opnemen waarbij ik naast de auto loop? :+

Vorige week trouwens ook voor het eerst het pixel-led automatische grootlicht kunnen uitproberen. Mijn vorige auto had al wel automatisch grootlicht (dus uitschakelen bij tegenligger etc.), maar geen matrix verlichting of net hoe dat bij elk merk weer heet. Dat is wel mooi om te zien hoe alles wordt uitgelicht behalve de auto voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Blijkbaar ben ik dus één van de weinige mensen die de wagen in neutraal zet na parkeren, met rem nog ingehouden, om dan manueel op de P knop te drukken. Kwestie van gewoonte denk ik.

Had wel al gemerkt dat als ik het vergeet die automatisch in P gaat, maar je hebt in N dan effectief wel kans op lichte verplaatsing van de wagen. 3-5cm is het max dat ik mij kan herinneren gemerkt te hebben, wat toch wel belangrijk is op sommige plaatsen zoals in Brussel als je daar op straat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
-Vasa- schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:05:
Blijkbaar ben ik dus één van de weinige mensen die de wagen in neutraal zet na parkeren, met rem nog ingehouden, om dan manueel op de P knop te drukken. Kwestie van gewoonte denk ik.
Snap het hoor, had ik de eerste maanden ook nog. Kwestie van gewoonte. Maar nu denk ik er niet eens meer over na, uitstappen, auto op slot en die gaat vanzelf in de P stand. Al die extra handelingen die je doet zijn niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Maar een handgeschakelde auto zet je toch ook niet in zijn vrij zonder handrem mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ophidian schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:15:
Maar een handgeschakelde auto zet je toch ook niet in zijn vrij zonder handrem mag ik hopen?
Die van ons heeft een automatische handrem, dus ja die zetten we gewoon in 'N' en deze staat stil bij het uitstappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Knopje P indrukken en uitstappen. Lijkt me handiger dan dat stomme "pookje" in N zetten, want die schiet nog wel eens door naar de volgende.
Overigens is hier de keuze voor de opvolger gemaakt, het wordt toch nog een keertje semi-elektrisch, een XC60. Daarna zal het wel verplicht weer elektrisch worden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Juancho schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Snap het hoor, had ik de eerste maanden ook nog. Kwestie van gewoonte. Maar nu denk ik er niet eens meer over na, uitstappen, auto op slot en die gaat vanzelf in de P stand. Al die extra handelingen die je doet zijn niet nodig :)
Ik rij nu bijna al 2.5 jaar met de wagen hoor, denk niet dat ik die gewoonte nog snel ga veranderen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even hele andere vraag, ik heb ooit een keer zo'n grote waterdichte duffeltas van Volvo gekregen omdat we destijds mee deden aan zo'n panel of dergelijke. Was hem al tijden kwijt tot ik de tas gister weer tegen kwam. Mooi op dit voor dit weekend naar zee. Maar hoe kreeg je die tas ook alweer dicht? Er is geen rits, volgens mij iets magnetisch maar ik krijg het met geen mogelijkheid dicht...

https://www.vstore.nl/duffle-bag-volvo

Edit: nevermind, weet het al. Echt dicht kan de tas niet. Je moet de buiteneinden vastpakken, keertje goed schudden en dan naar een kant vouwen. Vervolgens het handvat dichtmaken en zo zou het dicht en waterdicht (in mijn geval zanddicht :) )moeten zijn/blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 19-06-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:10:
Overigens is hier de keuze voor de opvolger gemaakt, het wordt toch nog een keertje semi-elektrisch, een XC60. Daarna zal het wel verplicht weer elektrisch worden.
Je wacht niet tot de volledige elektrische EX60 uitkomt? Dat lijkt me echt een droomwagen....
We verwachtten de onthulling van de Volvo EX60 pas volgend jaar, maar als er nu al een teaser is, laat het mogelijk wat minder lang op zich wachten. De Volvo EX60 staat op een nieuwere basis dan de EX90 en ES90. Dat SPA3 geheten platform biedt waarschijnlijk 800V-techniek en dan is ook de EX60 straks met zo'n 300-350 kW laadvermogen op te laden. Reken met het grootste accupakket op ergens tussen de 600 en 700 km rijbereik. Bovendien belooft Volvo dat SPA3 op softwaregebied een stuk geavanceerder is dan SPA2.

[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 19-06-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50

MicroStar_NL

Knowledge is power

Ik heb zelf soortgelijke tas, maar niet van Volvo ;)
Lange zijden 'in elkaar rollen' en de uiteinden vastklikken aan de zijkant.

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Je wacht niet tot de volledige elektrische EX60 uitkomt? Dat lijkt me echt een droomwagen....

[...]
De XC60 is een heerlijke relaxte en comfortabele auto zonder kinderziektes. Voor het nieuwe modeljaar is hij opgefrist en heeft hij het snelle/grote infotainmentscherm. Niks mis mee….. De auto is vgl. met de 40 wat ruimer, heeft veel lekkerder stoelen (comfort stoelen), en zachtere vering (luchtvering optioneel) en een gecombineerde range van 1100 km. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen nam ik ‘m zo weer……. Een EX60 zal vast mooi worden (heb nog geen plaatjes gezien) maar laat anderen er eerst maar eens de problemen opvangen en laten gladstrijken, dan zien we wel weer. Als de kortgeleden aangekondigde XC70 naar Europa komt zou dat met een e-range van 200 km plus een brandstof range van 900 ook interessant kunnen zijn. Wordt een zusje van de Lynk &:Co 08 maar dan echt Volvo om te zien.,

[ Voor 42% gewijzigd door Mga1600 op 19-06-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:43:
[...]

[...]
Kort even overwogen, maar duurt waarschijnlijk nog tot 2027, prijzen nog onbekend maar zal vast stevig zijn, en heb even niet zo'n zin meer om test te rijden in een splinternieuwe model want dat is toch vaak "hit or miss". Als ik weer aan de volgende toe ben en alle andere tweakers hebben de auto goed getest en verbeterd, is het een mooi moment voor een EX60 :-)

P8

Pagina: 1 ... 320 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"