Ik gebruik daarom ook altijd de combi van ABRP en Gm. Elke laadstop zoek ik met ABRP de volgende op, die ziet er veel meer. Die deel ik dan met Google maps op mijn iPhone. Als je die dan op als bestemming in Gm op ie iPhone zet, staat die ook in Gm als laatste bestemming in de auto (mits je zelfde Google account gebruikt)cdwave schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:44:
Toch op het topic van lange ritten...
Met nog 17% en 50km te gaan kwam het display met opties voor snelladen. Veel te vroeg, en de locaties waar hij mee kwam sloegen echt helemaal nergens op (ver uit de route, of zelfs terug).
Volgens het display ging ik met 2% thuis aankomen, dus er was geen echte noodzaak. Maar in het kader van vakantievoorbereiding was dit wel een leuke gelegenheid. Dus probeer ik Google te laten zoeken naar laadpunten. Tot mijn verbazing kwam die met "niks". Nou ja, met nog geen 30km te gaan ben ik op bekend terrein, ik wou eigenlijk weten of er een plaatsje vrij was bij fastned op nog geen minuut verderop direct langs de snelweg (en die is er al jaren). Dus toch maar even gestopt en laden ging prima (met 135kW, max voor dit model C40).
Maar raar... Wat moet je doen om de auto wel snelladers te laten vinden?
Die programmeer ik dan al tijdens het laden. En als de auto dan tijdens het laden aangeeft dat ik met een procentje of 5 weer kan aankomen rij ik weer weg…
Werkt perfect…
Het lijkt nu nog veel tekst als ik het zo inklop, maar als je het een paar keer gedaan hebt, is dit echt supersimpel.
Op Gm navigeren kan ook, maar dan pak je idd niet de volle laadcurve en deze ziet ook niet altijd alle laders