Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik denk dat de informatie in de app leidend is.
Daar moet bij de Verbonden diensten het volgende staan:
Service, Wear and Tear Included (in het blauw)
Ik heb vorig jaar nog de twee jaar extra garantie bijgekocht, zelfs dat staat er op.
Staat dat er niet dan zit het er denk ik echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Largamelion schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:25:
Blijft een stevig bedrag voor wat vloeistof bij te vullen, ruitenwisser-rubbers en een filter te vervangen. Half uurtje zijn ze ermee bezig en je bent een 300€ armer.
Vind ik ook erg stevig aan de prijs! Software updates zijn gratis, pollenfiltertje voor €62 + btw.
Pff, filtertje schuif je er zo in (zelf gekocht bespaar je al gauw €55) en voor een 5 ltr can ruitensproeiervloeistof betaal ik niet eens €6.
Feitelijk zou controle van banden/remmen/verlichting/eventueel ruitenwissers en een korte diagnose van het systeem op foutmeldingen voldoende moeten zijn. Zou m.i. met pakweg €150 tot max €200 inclusief btw heel prima gedekt zijn.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:05
Kammika schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Het zijn niet de laadstations aanbieders die je aanvinkt, maar de aanbieders van laadpassen en dan filtert het systeem op de laders waar je met die laadpassen kunt betalen
Aha, dat verklaart ook het gigantisch aantal aanbieders. Weer wat geleerd :)

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Waterblok schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Bizar mijn 30k beurt kostte in 2023 € 160 en de 60k beurt in 2024 ook zoiets.
Mee eens, dit lijken me reële bedragen!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steunzool62
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 14:36
Vulcan750 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:14:
[...]

Mee eens, dit lijken me reële bedragen!
echt niet normaal, die prijzen.
Mijn dealer probeerde het een paar maanden geleden ook, 400 euro voor een beurt met software update.
Nadat ik ze op de officiele folder had gewezen, was het ineens gratis !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 20:16
We weten niet wat @coromandel betaald heeft voor de auto. Als dat 500 euro minder was tov vergelijkbare auto’s met ‘t onderhoudspakket was het een goede deal.
Bewijst in ieder geval dat het verstandig is goed te controleren wat er in de koopovereenkomst staat.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:45
Gratis onderhoud was destijds een speciale aanbieding. Dat heeft maar 1 of 2 jaar gespeeld

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tukker999 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:38:
[...]

Ik heb geen belang bij het openen omdat dat toch een portie geluk bij komt kijken, ondanks regelmatig oefenen.
Ik heb wel een groot belang bij het voorkomen dat die klep op mijn hoofd klapt.
toch raar die verschillende ervaringen met de systemen.
Ik heb amper last van weigeringen te openen bij die schopsensor, ik veeg met mijn voet rustig (niet te snel) onder de bumper door ter hoogte van het blauwe vakje op het kenteken en van daar naar links, gaat 95% van de pogingen keurig open.

Ongewild dichtgaan is een heel enkele keer, met name als de laadkabel onder de bumper terecht komt, maar het gebeurt echt maar zelden.

En dan lees ik van jou juist heel tegenovergestelde ervaringen.
Dat soort tegenstellingen zie ik ook wel bij andere dingen in de auto, waar de een een prima werking ervaart heeft de ander juist veel gedoe ermee.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:57:
Gratis onderhoud was destijds een speciale aanbieding. Dat heeft maar 1 of 2 jaar gespeeld
Dan zou ik toch iedereen aanraden eens te kijken wat er in de app vermeld staat bij Actieve Services.
Tap op het auto symbooltje in het midden onderaan de app en scroll helemaal naar beneden naar "Voor uw auto" en "Actieve services".
Daar zou dan in blauwe tekst moeten staan: "Service, Wear and Tear Included" met een verloopdatum.
Staat dat er niet, heb je geen gratis onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:10
Zoek de verschillen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2o5itpH-fhbUyGx5yVYa6siHug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeKhKHcKWhZ00lRpBOFOP0NG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq1KCgJ6ehE71AjIVHk17V2esxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w8NOtBAYsq6bku6jrdbV8im.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist de schopbeweging sensor uitgeschakeld.

Het was beste wel lastig om het relaiskastje te openen.
Aan de bovenkant moet je de drukklem losdrukken, dan kan het deksel omhoog maar zit dan klem onder een ander kastje. Na wat frutselen kwamen de onderste 'scharnieren' los.
Terugplaatsen is veel makkelijker.
De beloofde relaisklem om het relais te verwijderen kon ik niet vinden in het kastje.
Het relais zwerft nu ergens onder het tapijt op de accu.

Voor de duidelijkheid:
Alleen zekering 29, de derde van rechts en de vierde positie vanaf rechts verwijderen.
De schopfunctie en vooral het ongewenst dicht- of opengaan van de klep is dan uitgeschakeld. Klep openen met de afstandsbediening en de andere klepknoppen werken gewoon.

[ Voor 29% gewijzigd door tukker999 op 11-05-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
  • Laatst online: 13:44
tukker999 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:55:
Zoek de verschillen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

2e oranje van rechts naast de blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
peutje schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:17:
2e oranje van rechts naast de blauwe
Nee, de eerste oranje zekering van rechts. De derde zekering geteld van de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:51

MicroStar_NL

Knowledge is power

Zoek de verschillen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De beige '5' zekering, links van de blauwe '15' rechtsonder van de foto, is eruit.

Werkt het openen van de achterklep nog wel van de afstandbediening?

Ik heb regelmatig dat de sensor reageert als laadkabel onder de auto komt.
Wellicht dan ook even die zekering eruit halen :)

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:39
Zoek de verschillen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was beste wel lastig om het relaiskastje te openen.
Aan de bovenkant moet je de drukklem losdrukken, dan kan het deksel omhoog maar zit dan klem onder een ander kastje. Na wat frutselen kwamen de onderste 'scharnieren' los.
Terugplaatsen is veel makkelijker.
De beloofde relaisklem om het relais te verwijderen kon ik niet vinden in het kastje.
Het relais zwerft nu ergens onder het tapijt op de accu.

Voor de duidelijkheid:
Alleen zekering 29, de derde van rechts en de vierde positie vanaf rechts verwijderen.
De schopfunctie en vooral het ongewenst dicht- of opengaan van de klep is dan uitgeschakeld. Klep openen met de afstandsbediening en de andere klepknoppen werken gewoon.
Dat ziet er interessant uit. Is er documentatie die aantoont waarvoor elke zekering dient? Ook dus degene die niet geplaatst zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker999
-Vasa- schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Dat ziet er interessant uit. Is er documentatie die aantoont waarvoor elke zekering dient? Ook dus degene die niet geplaatst zijn?
Daar heb je de handleiding voor Vasa.

[ Voor 7% gewijzigd door tukker999 op 12-05-2025 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38
Laatst poste ik dat de auto vaker niet toen wilde en eenmaal open, dat de auto de sleutel niet kon vinden.

Nieuwe batterij ingedaan en toen leek het beter. Maar dit weekend was het zeldzaam dramatisch. Vrijwel geen enkele keer wilde de auto open, moest met de app en dan wat prutsen om nog weg te kunnen rijden.

Ga toch maar even langs de dealer deze week om de steutel te laten checken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:36
Juancho schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
Laatst poste ik dat de auto vaker niet toen wilde en eenmaal open, dat de auto de sleutel niet kon vinden.

Nieuwe batterij ingedaan en toen leek het beter. Maar dit weekend was het zeldzaam dramatisch. Vrijwel geen enkele keer wilde de auto open, moest met de app en dan wat prutsen om nog weg te kunnen rijden.

Ga toch maar even langs de dealer deze week om de steutel te laten checken.
Ik had laatst dus ook enkele problemen met de sleutel, ook na vervangen. Steeds weer deed de sleutel het niet meer na korte tijd. Bleek dat een van de pinnetjes die de batterij vastklemmen afgebroken of verbogen was waardoor de batterij geen goed contact maakte. Misschien bij jou ook het geval? Heeft de dealer toen opgelost door dubbelgevouwen papiertje op de batterij te plaatsen waardoor vastgedrukt blijft als je de sleutel weer dicht klemt, maar dat kun je zelf ook doen als dat bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
StevendGraaf schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:15:
[...]

Ik had laatst dus ook enkele problemen met de sleutel, ook na vervangen. Steeds weer deed de sleutel het niet meer na korte tijd. Bleek dat een van de pinnetjes die de batterij vastklemmen afgebroken of verbogen was waardoor de batterij geen goed contact maakte. Misschien bij jou ook het geval? Heeft de dealer toen opgelost door dubbelgevouwen papiertje op de batterij te plaatsen waardoor vastgedrukt blijft als je de sleutel weer dicht klemt, maar dat kun je zelf ook doen als dat bij jou ook het geval is.
Het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
StevendGraaf schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:15:
[...]

wat een prutsoplossing voor zo'n dure auto.... leuk als workaround tot je bij de dealer komt, maar dit kan toch niet "de oplossing" zijn, dan moeten ze toch gewoon die contactjes in de sleutel fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Kammika schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:26:
[...]

wat een prutsoplossing voor zo'n dure auto.... leuk als workaround tot je bij de dealer komt, maar dit kan toch niet "de oplossing" zijn, dan moeten ze toch gewoon die contactjes in de sleutel fixen?
Laat de sleutel vaak genoeg wel eens uit m’n handen vallen, als dit een kwetsbaar iets is van de sleutel kan ik er om eerlijk te zijn echt geen seconde wakker van liggen hoe de batterij op z’n plek gehouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:44
Kammika schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Ze zullen je met plezier een nieuwe sleutel verkopen hoor, maak je geen illusie ;)

Volvo XC40 MY24 Twin Ultimate - Vapour Gray - 20 inch - Pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ik ging er voor het gemak vanuit dat dit nog onder garantie was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik haalde net de wagen van de laadpaal in de straat en zag kort de melding: aandrijving service vereist. Na een paar seconden was dat weer weg maar echt lekker zit me dat niet omdat ik morgen eigenlijk naar kantoor moet (uurtje rijden) en ik geen zin heb om ergens stil te staan met die wagen. Herkent iemand deze melding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:34
Juancho schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:05:
Ik haalde net de wagen van de laadpaal in de straat en zag kort de melding: aandrijving service vereist. Na een paar seconden was dat weer weg maar echt lekker zit me dat niet omdat ik morgen eigenlijk naar kantoor moet (uurtje rijden) en ik geen zin heb om ergens stil te staan met die wagen. Herkent iemand deze melding?
Voor iemand die van dag 1 in dit topic post had je misschien eerst de zoekfunctie kunnen gebruiken? |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peutje
  • Laatst online: 13:44
Vandaag een 200km gehad met weinig snelweg (door vele files binnendoor gereden), kwam op 14.2/100 uit, dan kun je wel een stukkie rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGAL_X4iM24XbGEWthIuvIw3AHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ft6KJWGysxsa3Rscp3ubVF9U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:44
Ik heb deze melding een keer gehad en toen bewoog de auto als een steigerend paard. Een update in de garage heeft dit toen verholpen.

Maar volgens mij zijn er wel meer met deze melding zonder al te veel problemen. Ik denk dat deze melding overeenkomt met het motorlampje in een Renault. Het kan van alles zijn en het is niet uit te lezen wat er precies mis.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Heb volgens mij geen XC40 rijders hier gehoord over vergelijkbare problemen met de achteruitrij camera, weet niet of het probleem ook buiten de VS is. Vraag me wel af als het een simpele software update betreft die het probleem verhelpen kan waarom deze dan niet OTA gedaan zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
StevendGraaf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:25:
[...]

Heb volgens mij geen XC40 rijders hier gehoord over vergelijkbare problemen met de achteruitrij camera, weet niet of het probleem ook buiten de VS is. Vraag me wel af als het een simpele software update betreft die het probleem verhelpen kan waarom deze dan niet OTA gedaan zou worden?
Zeker wel hoor, ik heb ook wel eens de melding dat de achteruit camera niet beschikbaar is. Wel irritant idd dat het niet via OTA kan maar je naar de dealer moet.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 14-05-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
StevendGraaf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:25:
[...]

Heb dit wel degelijk ook al meegemaakt. Is ontzettend vervelend als je al ergens geparkeerd staat op een plaats waar mensen dichter staan dan wat technisch gezien is toegestaan, zoals aan de kant van de straat in Brussel, waar een ontzettend hoge parkeerdruk is en mensen dus zeer dicht bij mekaar staan. Met een 360 camera gaat dat zeer vlot, maar als je dan dat vervelend scherm ziet dat de camera's tijdelijk niet beschikbaar zijn vloek je heel hard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:08
Ook een keer kort gezien die melding, geen acht op geslagen.
Denk dat veel chauffeurs zo'n korte melding missen en neem aan dat de melding wel blijft staan als het relevant is.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
Juancho schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Zeker wel hoor, ik heb ook wel eens de melding dat de achteruit camera niet beschikbaar is. Wel irritant idd dat het niet via OTA kan maar je naar de dealer moet.
-Vasa- schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Heb dit wel degelijk ook al meegemaakt. Is ontzettend vervelend als je al ergens geparkeerd staat op een plaats waar mensen dichter staan dan wat technisch gezien is toegestaan, zoals aan de kant van de straat in Brussel, waar een ontzettend hoge parkeerdruk is en mensen dus zeer dicht bij mekaar staan. Met een 360 camera gaat dat zeer vlot, maar als je dan dat vervelend scherm ziet dat de camera's tijdelijk niet beschikbaar zijn vloek je heel hard..
Ik had vooral de indruk dat de voorbeelden die jullie geven incidenten betrof, mogelijk in relatie tot andere problemen in aanloop naar een nieuwe software update dan een structureel probleem met de camera waarvoor ze meer dan 400.000 auto's laten terugkeren naar de garage
Laat ik het zo zeggen, ik heb gebruikers hier vaker gehoord over het verdwenen ETA balkje dan over het niet beschikbaar zijn van de camera.

[ Voor 10% gewijzigd door StevendGraaf op 14-05-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
StevendGraaf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:46:
[...]

[...]

Laat ik het zo zeggen, ik heb gebruikers hier vaker gehoord over het verdwenen ETA balkje dan over het niet beschikbaar zijn van de camera.
Ik heb het op nu bijna 3 jaar een keer of 5 gehad. Het komt gelukkig niet vaak voor. Maar elke keer dat voorkomt vindt ik dat een pak vervelender en erger dan een balkje in een app. Dat balkje maakt geen enkel verschil over hoe vlot ik kan parkeren en geen blikschade krijg daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ik vind het allebei geneuzel. Ik snap alleen niet helemaal waarom dit zulke moeilijke dingen voor Volvo zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RigolleM schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:27:
[...]

Voor iemand die van dag 1 in dit topic post had je misschien eerst de zoekfunctie kunnen gebruiken? |:(
A deze post is vast van dat beroemde spelletje: "is dit een vraag of een verwijt?" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:30
Ik rijd al een paar maanden rond met die melding. Iedere keer als ik de auto in Drive zet komt die melding tevoorschijn. Ik moet de melding dan wegklikken met de knop op het stuur.

De dealer heeft nieuwe software geïnstalleerd en de melding gereset. Maar de melding kwam bij de volgende rit terug. Ik heb binnenkort een afspraak voor een uitgebreide diagnose.

Bij mij valt soms de helft van het vermogen weg. Ik heb een P8 (Twin) en heb het gevoel dat een van beide motoren soms niet meedoet. Op het display zie ik dan dit (let op de oranje streep bij de Power-meter):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0oVAG-sYB9gkXQkZmDHJlXNFZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTSkZqpimQxdGIBav60TJ2gG.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat het soms wel en soms niet gebeurt (soms wisselt dat tijdens de rit) denk ik aan een slechte connector of kabel. Ik laat wel weten wat ze vinden in de garage.

TL DR: Je kunt met die melding rijden, maar als het vaker gebeurt moet je even naar de garage.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:49
Wat ik begreep is dat een werkende achteruitrijcamera in noord Amerika verplicht is en wordt gezien als onderdeel van de basisdingen die een auto moet kunnen. Daarom deze recall
In Europa wordt het gezien als een hulpmiddel en is daarmee niet verplicht. Daarom geen officiële recall hier.

De laatste SW update voorziet hierin. Bij ons wordt ie gekoppeld aan onderhoud, in de VS en Canada moet je verplicht terug naar de dealer. Thats the differens

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
[...]
Om eerlijk te zijn, ik heb die camera melding alweer een paar weken niet gehad. Moest wel de boel twee keer in dezelfde week resetten omdat de hele zooi het weer eens niet deed (en de camera dus ook niet).

Dat ETA balkje kan me gestolen worden, ik zou liever zien dat de normale features gewoon werken...
Pagina: 1 ... 315 316 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"