Als je over de FWD versie in relatie tot verbruik praat, in de winter drama. gemiddeld 23 op 100 km en vaak maar 200 km effectief in de accu (dus buiten de 0-10% en 90-100% om)RigolleM schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:18:
[...]
Er zijn er nochtans een paar die hiermee rijden zoals @Largamelion en @ron65, ik had de keuze een stockwagen onmiddellijk leverbaar maar in Ultimate uitvoering of 9 maanden wachten op een Core maar dan met ER, keuze was snel gemaakt en ben er nu toch al vanaf
Het ergste vond ik dat ik geen laadpaal kreeg door de discussie werkgever en LM, dus als ik met verlof was, hing de wagen meer aan de laadpaal 750m hier verderop, dan dat hij hier op de oprit stond
Als ik dan met 100% wegga en 200 km verderop aankom is er 16% over. bij temperaturen rond het vriespunt dus.
Daartegen, nu met de all seasons er weer onder (winterbanden er weer af) en de laatste twee weken mooi weer gehad hebbende, is het ineens weer bij laden tot 100% dat er 360 km als radius staat. Dan kom ik na 200 km ineens met nog 35-40% in de accu aan.
Het is dus sterk wisselend.
En ja, hier speelt het rechtervoetje ook mee uiteraard, maar ik hou zoveel mogelijk 100 op de ACC aan en dan zie je de range soms zelfs nog wat oplopen tijdens de rit.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
/f/image/Q1INrHkWzq5WnLfTnIuFqQRb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xhNm8k3qQgTghfe1cr2iQ4ZW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t2NUtxWCeQ33Ft0VUhaBBeeo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5ityfdo9PObHIdpw8LmdIKsE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Umct7hR2wacI9e6PM6C2p3oP.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Y1yrAjNDDkmQw1xo9WfrYuP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LLKeE84yoPfWZEOE1YpDGnqc.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/maXaIhYNkXydTbGlVaY39d6j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/unGnEZ45sPyB1ErsEDxrJydn.png?f=fotoalbum_large)