Ik had soortgelijke ervaringen met de Iphone van het werk, de meldingen kwamen heel slecht op audio door.Mga1600 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:48:
[...]
Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar De HFP connectie tussen iPhone en Volvo werkte ineens niet meer. Aan de auto is niets gewijzigd, wel aan de telefoon software, dus het heeft mogelijk te maken met iOS 18.x.
Ik hoor i.i.g. niets meer van Flitsmeister via de speakers. Ook het andere protocol (A2DP) werkt niet evenipmin als de keuze ‘automatisch’ Heb dit bij Flitsmeister gemeld en die beloofden te kijken naar een oplossing…..
de bekende meldtoon, dan een seconde of 5 niets en dan de eerste twee woorden van de melding, viel weg en het laatste woord nog half. dus "flitspaal ro..d...l..............................................ur"
En met de android geen centje pijn, alle meldingen perfect.
De laatste paar dagen lijkt het weer te verbeteren, al is het nog niet optimaal. IOS 18.3.2.
Wat opvalt is ook dat FM niet vanzelf start via BT op de iphone, ja tenzij die op de achtergrond al actief is. Maar zoals bij Android dat contact met de auto via BT meteen ook FM laat starten, nee dat niet.
Wat dat betret is Android toch net even beter op onze wagen aangepast dan IOS. Nu begrijp ik die behoefte aan apple carplay ook wel een beetje.. en waarom android gebruikers minder behoefte aan AA hebben
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp