Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar De HFP connectie tussen iPhone en Volvo werkte ineens niet meer. Aan de auto is niets gewijzigd, wel aan de telefoon software, dus het heeft mogelijk te maken met iOS 18.x.
Ik hoor i.i.g. niets meer van Flitsmeister via de speakers. Ook het andere protocol (A2DP) werkt niet evenipmin als de keuze ‘automatisch’ Heb dit bij Flitsmeister gemeld en die beloofden te kijken naar een oplossing…..
Ik had soortgelijke ervaringen met de Iphone van het werk, de meldingen kwamen heel slecht op audio door.
de bekende meldtoon, dan een seconde of 5 niets en dan de eerste twee woorden van de melding, viel weg en het laatste woord nog half. dus "flitspaal ro..d...l..............................................ur"
En met de android geen centje pijn, alle meldingen perfect.

De laatste paar dagen lijkt het weer te verbeteren, al is het nog niet optimaal. IOS 18.3.2.

Wat opvalt is ook dat FM niet vanzelf start via BT op de iphone, ja tenzij die op de achtergrond al actief is. Maar zoals bij Android dat contact met de auto via BT meteen ook FM laat starten, nee dat niet.

Wat dat betret is Android toch net even beter op onze wagen aangepast dan IOS. Nu begrijp ik die behoefte aan apple carplay ook wel een beetje.. en waarom android gebruikers minder behoefte aan AA hebben :)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
ron65 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:33:
volgens de informatie in de app komt 3.4.4 nog steeds ongeveer drie weken na 10 februari.
Ze zijn niet vlot met correcte communicatie bij Volvo, en met otas nog minder vlot.

Jammer, gaan we week 20 maar afwachten... half Mei.
Dan moet de nieuwe versie eerst nog aangekondigd worden. Zolang dat nog niet is gebeurd kun je half mei wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar De HFP connectie tussen iPhone en Volvo werkte ineens niet meer. Aan de auto is niets gewijzigd, wel aan de telefoon software, dus het heeft mogelijk te maken met iOS 18.x.
Ik hoor i.i.g. niets meer van Flitsmeister via de speakers. Ook het andere protocol (A2DP) werkt niet evenipmin als de keuze ‘automatisch’ Heb dit bij Flitsmeister gemeld en die beloofden te kijken naar een oplossing…..
Hier hetzelfde verschijnsel. Al weken geleden gemeld bij FM. Na het gebruikelijke heen-en-weer (probeer eens dit en probeer eens dat) zoeken ze nu serieus naar een oplossing. Zou binnen een paar weken komen.
Waarschijnlijk zit er bij iOS iets in de weg en hebben ze bij FM het tijdpad niet in eigen hand.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Dan moet de nieuwe versie eerst nog aangekondigd worden. Zolang dat nog niet is gebeurd kun je half mei wel vergeten.
sure, maar ze kondigen week 20 aan kennelijk, en dat is half mei ;)

Ze hebben nog een maand, dan zit je pas 3 weken voor half mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:27
Claude schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:46:
[...]

Hier hetzelfde verschijnsel. Al weken geleden gemeld bij FM. Na het gebruikelijke heen-en-weer (probeer eens dit en probeer eens dat) zoeken ze nu serieus naar een oplossing. Zou binnen een paar weken komen.
Waarschijnlijk zit er bij iOS iets in de weg en hebben ze bij FM het tijdpad niet in eigen hand.
Ik begreep van de FM ‘helpdesk’ (beter gezegd “houd-je-aan- het lijntje-desk”) begrepen dat er meer soortgelijke problemen zijn, niet alleen bij IOS, maar ook bij Tesla). Ook mij hebben ze beloofd dat er een update komt….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07
Ik heb sinds een ruime week een vrij aanwezig zoemend geluid rechts achterin, is dat normaal? (Beetje alsof er een kleine brommer achter je tijd)

Het zou kunnen dat het me eerder niet is opgevallen door muziek, maar ik heb wel het gevoel dat dit nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Toevallig geen bromvlieg die vastzit? ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Juancho schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:45:
Toevallig geen bromvlieg die vastzit? ;)
Dan heeft ie wel heel goede ogen als hij elke keer vanaf 40 km/h begint te zoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:47
gustaveau schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:22:
Ik heb sinds een ruime week een vrij aanwezig zoemend geluid rechts achterin, is dat normaal? (Beetje alsof er een kleine brommer achter je tijd)

Het zou kunnen dat het me eerder niet is opgevallen door muziek, maar ik heb wel het gevoel dat dit nieuw is.
Waarom zou je denken dat dit normaal is? Vooral een "vrij aanwezig zoemend geluid". Op naar de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:55
gustaveau schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:22:

Heb je al gekeken of er iets in de bagageruimte (of onder de vloer) ligt wat rammelt als je rijdt?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
DoubleDot schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Waarom zou je denken dat dit normaal is? Vooral een "vrij aanwezig zoemend geluid". Op naar de dealer ;)
Afspraak is gemaakt, ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

gustaveau schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Afspraak is gemaakt, ben benieuwd wat het is.
Wel gevraagd of het vrouwvolk alle 'speeltjes' heeft meegenomen? ik heb dat een keer serieus zien gebeuren,volledig onderzoek naar een rare zoemtoon, bleek het uit een bureaulade van een dame te komen.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
ron65 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:12:
[...]

Wel gevraagd of het vrouwvolk alle 'speeltjes' heeft meegenomen? ik heb dat een keer serieus zien gebeuren,volledig onderzoek naar een rare zoemtoon, bleek het uit een bureaulade van een dame te komen.... 8)7
hihi, ik heb dat een keer op reis gehad, werd eruit gepikt op het vliegveld!
Met een beveiligingshesje aan, door de catacomben naar mijn bagage, was mijn tandenborstel aangegaan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik heb vandaag de bestelling doorgegeven. Na lang wikken en wegen kiezen we voor:

Polestar 2 Long Range Single motor
19" velgen
Kleur: Vapour
Packs: Prime (bestaat uit Plus/Climate/Pilot)
Extra opties: Bowers & Wilkins audio systeem & trekhaak

De order staat nog wel heel even on hold tot Polestar zelf volgende week de 2026 configurator online gooit. Voor nu kiezen we niet voor de flinke som geld voor nappa licht interieur. Netto scheelt dat over 5 jaar toch bijna 2x een leuke vakantie. Maar ik wil eerst perse de nieuwe bekleding zien van het MY26 voor ik definitief de auto laat bouwen.

Over 5 jaar is hopelijk ook de volledig nieuwe Volvo XC40 uit en dan kom ik graag terug :). Alhoewel, ik moet onze P8 nog uitrijden tot eind augustus/september dus ik ben hier nog niet weg ;). Was wel lastig, sommigen zullen er niks om geven maar ik vond het toch lastig om Volvo voor een keer los te laten en te kiezen voor Polestar. Wij vinden de EC40 ook echt een hele mooie auto maar toch zegt ons gevoel dat het voor nu verstandiger is om de Polestar 2 te nemen (betere actieradius/even 5 jaar wat anders rijden en we vinden het natuurlijk ook gewoon een hele gave auto).

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 24-03-2025 17:27 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:21
Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:25:
Ik heb vandaag de bestelling doorgegeven. Na lang wikken en wegen kiezen we voor:

19" velgen

De order staat nog wel heel even on hold tot Polestar zelf volgende week de 2026 configurator online gooit. Voor nu kiezen we niet voor de flinke som geld voor nappa licht interieur. Netto scheelt dat over 5 jaar toch bijna 2x een leuke vakantie. Maar ik wil eerst perse de nieuwe bekleding zien van het MY26 voor ik definitief de auto laat bouwen.

Over 5 jaar is hopelijk ook de volledig nieuwe Volvo XC40 uit en dan kom ik graag terug :). Alhoewel, ik moet onze P8 nog uitrijden tot eind augustus/september dus ik ben hier nog niet weg ;). Was wel lastig, sommigen zullen er niks om geven maar ik vond het toch lastig om Volvo voor een keer los te laten en te kiezen voor Polestar. Wij vinden de EC40 ook echt een hele mooie auto maar toch zegt ons gevoel dat het voor nu verstandiger is om de Polestar 2 te nemen (betere actieradius/even 5 jaar wat anders rijden en we vinden het natuurlijk ook gewoon een hele gave auto).
Die polestar 2 is ook ooit als een volvo concept model (de concept 40) ontworpen he... dus eigenlijk heb je gewoon weer een volvo gekozen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-09 21:27
Dit begint weer ergens op te lijken qua range.
Nu de winterbandjes er nog af en zal het weer verder oplopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeIYb2tOJgLHAn3wGMTKdd7DGXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUZrr5eTSSm2yflYsrIZzC5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Die polestar 2 is ook ooit als een volvo concept model (de concept 40) ontworpen he... dus eigenlijk heb je gewoon weer een volvo gekozen...
Ja dat is ook wel zo, de auto's zien er natuurlikj totaal anders uit maar van binnen zie je ook zoveel vergelijkingen. Das gewoon alsof je in de Volvo rijdt, maar dan een wat andere middeltunnel en je zit wat sportiever in de PS2. Dus die stap is idd ook weer niet mega groot, dat had ik bijv. wel bij de Xpeng G6 of Renault Scienic Etec :). Maar die vielen sowieso eerder al van de shortlist ten koste van de EC40.

Nog lekker 5 jaar rijden in een prachtige wagen met vertrouwde dingen en dan staat er hopelijk richting 2030 ook een prachtige nieuwe opvolger van zowel de XC40 als de Polestar 2. Zien we dan wel weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:52

19" velgen
Gefeliciteerd, ik wist niet eens dat je Bowers & Wilkins kon krijgen voor de PS2 dacht dat ze daar ook Harman & Karton hadden.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
marcel_76 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:53:
[...]

Gefeliciteerd, ik wist niet eens dat je Bowers & Wilkins kon krijgen voor de PS2 dacht dat ze daar ook Harman & Karton hadden.
HK is bij model year 2026 standaard bij het plus pakket. Volgens mij bij Volvo ook bij plus/ultra, eerder moest je daar extra voor betalen. Maar Polestar heeft een speciaal MY2026 waarbij ze het B&W uit de hogere/duurdere segmenten wagens (Polestar 3 maar ook de duurdere Volvo modellen) naar de Polestar 2 halen. Wel super vet en als muziek fan (ik produceer zelf ook) moet ik dat natuurlijk wel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:56:
[...]

HK is bij model year 2026 standaard bij het plus pakket. Volgens mij bij Volvo ook bij plus/ultra, eerder moest je daar extra voor betalen. Maar Polestar heeft een speciaal MY2026 waarbij ze het B&W uit de hogere/duurdere segmenten wagens (Polestar 3 maar ook de duurdere Volvo modellen) naar de Polestar 2 halen. Wel super vet en als muziek fan (ik produceer zelf ook) moet ik dat natuurlijk wel hebben ;)
Gefeliciteerd

Off topic: uit nieuwsgierigheid, wat voor muziek ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

19" velgen

Goed te lezen dat je definitief een keuze hebt gemaakt. Het zal best lastig zijn geweest tussen al die chinese auto's die je proberen te lokken :) Ik zal de XC40 ook best gaan missen, want het rijd heerlijk - maar hoop op andere leuke opties op de andere auto die de Volvo niet heeft en dan maar duimen dat het ook zo fijn rijd!

Nog 2x naar Italie met de Volvo dit jaar (April en Juli) Kan mooi volgend jaar de verschillen zien in bereik, reistijd (lees: laadtijd)

[ Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 24-03-2025 20:09 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
tdkvolvo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:50:
[...]

Gefeliciteerd

Off topic: uit nieuwsgierigheid, wat voor muziek ?
Dank je! Ik produceer trance, Progressive trance en af en toe wat meer richting proghouse. Dus dat tot audio systeem moet ik natuurlijk wel hebben 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:07:
[...]

Goed te lezen dat je definitief een keuze hebt gemaakt. Het zal best lastig zijn geweest tussen al die chinese auto's die je proberen te lokken :) Ik zal de XC40 ook best gaan missen, want het rijd heerlijk - maar hoop op andere leuke opties op de andere auto die de Volvo niet heeft en dan maar duimen dat het ook zo fijn rijd!

Nog 2x naar Italie met de Volvo dit jaar (April en Juli) Kan mooi volgend jaar de verschillen zien in bereik, reistijd (lees: laadtijd)
Thanks en jij natuurlijk ook met de gave Zeekr 7x! Benieuwd wat die in praktijk gaat doen, gloednieuwe wagen natuurlijk.

Wij gaan ook nog 1x met de P8 op roadtrip door Frankrijk en een stuk Spanje. Vorig jaar uitermate goed bevallen, wat een reis wagen! Zelfs met de matige actieradius van de P8 😏.

Er is een kleine kans dat de Polestar een week of zelfs paar dagen voor vetrek alsnog klaar staat maar daar ga ik niet vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Gaaf, ja dat kan ik mij helemaal voorstellen. Wel uniek dat ze dit doen omdat het eigenlijk nog nergens te vinden is en ze zo de auto toch weer een stukje luxer maken ook al is deze al even op de markt. Ik heb B&W gehoord in een XC60 en dat is toch even next level zeg maar. Mooie keuze.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:50:
[...]

Thanks en jij natuurlijk ook met de gave Zeekr 7x! Benieuwd wat die in praktijk gaat doen, gloednieuwe wagen natuurlijk.

Wij gaan ook nog 1x met de P8 op roadtrip door Frankrijk en een stuk Spanje. Vorig jaar uitermate goed bevallen, wat een reis wagen! Zelfs met de matige actieradius van de P8 😏.

Er is een kleine kans dat de Polestar een week of zelfs paar dagen voor vetrek alsnog klaar staat maar daar ga ik niet vanuit.
nog niet besteld.. hoop vandaag ! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mag ik bepaalde leden in dit topic er aan herinneren dat dit het Volvo (X)C40 topic is en niet het Polestar topic (die hebben hun eigen plek)

Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
marcel_76 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Gaaf, ja dat kan ik mij helemaal voorstellen. Wel uniek dat ze dit doen omdat het eigenlijk nog nergens te vinden is en ze zo de auto toch weer een stukje luxer maken ook al is deze al even op de markt. Ik heb B&W gehoord in een XC60 en dat is toch even next level zeg maar. Mooie keuze.
Zeker……ik heb B&W in mijn XC60 en hiervoor had ik HK in de P8 en de C40. Wat vooral opvalt is hoe relaxed en transparant het geluid met B&W klinkt - vooropgesteld dat de bron van het geluid goed is, want daar is ook het B&W systeem natuurlijk gevoelig voor (net als HK).

FLAC files opgenomen op een USB stick klinken bijvoorbeeld prachtig (dan bemerk je echt de serieuze verschillen met HK) maar B&W is helaas geen ‘tovermiddel’ want helaas niet alles wat via het ‘ingebouwde’ Spotify speelt, klinkt ineens ‘uitzonderlijk goed’ (ook niet met de kwaliteit instellingen op maximaal) - er zitten kennelijk grote kwaliteitsverschillen in de ‘opnames’

Er zijn bijvoorbeeld een paar ‘speaker testing’ playlists die aantonen dat ‘het wel heel goed kan’ bij spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:03:
[...]

Zeker……ik heb B&W in mijn XC60 en hiervoor had ik HK in de P8 en de C40. Wat vooral opvalt is hoe relaxed en transparant het geluid met B&W klinkt - vooropgesteld dat de bron van het geluid goed is, want daar is ook het B&W systeem natuurlijk gevoelig voor (net als HK).

FLAC files opgenomen op een USB stick klinken bijvoorbeeld prachtig (dan bemerk je echt de serieuze verschillen met HK) maar B&W is helaas geen ‘tovermiddel’ want helaas niet alles wat via het ‘ingebouwde’ Spotify speelt, klinkt ineens ‘uitzonderlijk goed’ (ook niet met de kwaliteit instellingen op maximaal) - er zitten kennelijk grote kwaliteitsverschillen in de ‘opnames’

Er zijn bijvoorbeeld een paar ‘speaker testing’ playlists die aantonen dat ‘het wel heel goed kan’ bij spotify.
ik vind dat de spotify client op AAOS ook wel erg matig geluid heeft. Andere apps (Tune in, Openradio, etc..) klinken veel beter.. En het is echt die combinatie met AAOS. Als ik Spotify via Carplay luister klinkt het al een stuk beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14
Mga1600 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:03:
[...]

De B&W rechtvaardigen een Tidal abonnementje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
Android update van de app is er.

Vanaf nu kun je het laadpercentage instellen via de app.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ArnoudN schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:23:

Dat zal toch niet waar zijn? iPhone app ondersteunt ook al geen honk en flash, dus dan loopt de iPhone app nu voor het eerst achter op de Android app…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online

5 jaar op gewacht maar eindelijk!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:47
Kammika schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Dat zal toch niet waar zijn? iPhone app ondersteunt ook al geen honk en flash, dus dan loopt de iPhone app nu voor het eerst achter op de Android app…
Van alle functionaliteiten die we nu later zouden krijgen als iPhone gebruiker(s) vind ik honk & flash wel de meest misbare van allemaal :+ Dat laadpercentage heeft wel héél lang op zich laten wachten voor Android.

Deze kwam laatst in de update (iOS, 19 maart, v5.53.0):
In addition to our usual tweaks and improvements, you can now override your charging schedule with the Charge now / Resume button, which appears when a cable is connected but charging is paused, giving you the flexibility to start charging anytime without modifying your set schedule. Applies to XC40 Recharge Pure Electric, C40, EC40, and EX40 cars.

[ Voor 31% gewijzigd door DoubleDot op 25-03-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-09 21:27

Laatste update is van 24-02 ?? 5.52, Nieuwere staat niet klaar in de store zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
peutje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Laatste update is van 24-02 ?? 5.52, Nieuwere staat niet klaar in de store zie ik.
Hij stond bij mij vanochtend opeens klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGsIN0XhhusLI4lIWLcFqX-idyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3DsoHcHVgZEBzniRSmv1S0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door ArnoudN op 25-03-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-09 22:42
[...]

Update zal in batches uitgerold worden. Ik heb hem zonet ook kunnen binnenhalen.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:44
ArnoudN schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Hij stond bij mij vanochtend opeens klaar.

[Afbeelding]
Benieuwd of we nu ook kunnen zien met welke snelheid er geladen wordt (Amp en V) zoals ze op iOS al een tijdje kunnen, vind ik persoonlijk interessanter. Streefniveau staat bij mij gewoon op 100%, ik beheer de hoeveelheid die ik laad met de laadplanning (ik laad op 6A of 4kW thuis wat resulteert in 6%/u).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
DoubleDot schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:08:
[...]
Van alle functionaliteiten die we nu later zouden krijgen als iPhone gebruiker(s) vind ik honk & flash wel de meest misbare van allemaal :+
[...]
maar daar gaat het niet om he, de meest functies vind ik vrij misbaar... ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik wat voorloop met mijn iphone 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spekkie99 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:04:
[...]

De B&W rechtvaardigen een Tidal abonnementje.
Ik ken Tidal niet. Is het muziek aanbod vergelijkbaar met Spotify?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:08:
[...]

5 jaar op gewacht maar eindelijk!!!! _/-\o_
en dan over paar maanden je auto inleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:05
Mga1600 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Ik ken Tidal niet. Is het muziek aanbod vergelijkbaar met Spotify?
Hier een vergelijk tussen Tidal en Spotify.

Heb destijds wat zitten vergelijken in de auto met beide streamingdiensten. Kon niet zeggen dat de ene beter was dan de ander, ben dus maar bij Spotify gebleven.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
Largamelion schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:42:
[...]
Benieuwd of we nu ook kunnen zien met welke snelheid er geladen wordt (Amp en V) zoals ze op iOS al een tijdje kunnen, vind ik persoonlijk interessanter. Streefniveau staat bij mij gewoon op 100%, ik beheer de hoeveelheid die ik laad met de laadplanning (ik laad op 6A of 4kW thuis wat resulteert in 6%/u).
Ja, dat wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
rolfio schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Heb destijds wat zitten vergelijken in de auto met beide streamingdiensten. Kon niet zeggen dat de ene beter was dan de ander, ben dus maar bij Spotify gebleven.
Hoi, ligt er wel aan welk abbo je hebt. Tidal ondersteunt HD Audio middels FLAC en zo... Spotify niet.

Dus in theorie is de geluidskwaliteit een stuk beter (mits je juiste abbo hebt bij Tidal). In de prakijk zie je dit soort berichtjes, wat mij er altijd van weerhouden heeft om Tidal uit te gaan proberen in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
rolfio schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Als je het niet hoort heeft het geen zin natuurlijk.

Maar Tidal stream is qua bitrate cd kwaliteit. In mijn V60 met HK hoorde ik verschil, thuis ook heel duidelijk. De B&W heeft nog meer definitie dus zou je moeten kunnen horen. Maandje proberen kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Kammika schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:47:
[...]

ik vind dat de spotify client op AAOS ook wel erg matig geluid heeft. Andere apps (Tune in, Openradio, etc..) klinken veel beter.. En het is echt die combinatie met AAOS. Als ik Spotify via Carplay luister klinkt het al een stuk beter..
Ik heb geen Spotify maar Deezer, ik hoop dat deze de instellingen meeneemt die ik heb gedaan op de telefoon en dat is hoge kwaliteit via mobiel netwerk want deze instellingen kun je niet doen. Ik moet wel zeggen dat het geluid wel erg vol klinkt en goed. Misschien werkt deze truc ook voor Spotify?

Ja B&W is echt een niveau hoger maar eens met @Mga1600 dat als je source slecht is dit natuurlijk geen wonderen gaat verichten. Ik geloof wel dat je het systeem van B&W beter in kunt stellen waar Volvo voor HK heeft besloten dat je bijna niets in kunt stellen en daarmee de plank mis slaat plus door de bugs sommige instellingen niet goed toegepast worden ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76

Woohoo... zou mijn geklaag via een review in de Google Playstore toch geholpen hebben van een tweetal maanden geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
marcel_76 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:47:
[...]
Ik heb geen Spotify maar Deezer, ik hoop dat deze de instellingen meeneemt die ik heb gedaan op de telefoon en dat is hoge kwaliteit via mobiel netwerk want deze instellingen kun je niet doen. Ik moet wel zeggen dat het geluid wel erg vol klinkt en goed. Misschien werkt deze truc ook voor Spotify?
Die van mijn handset staat al max kwaliteit. Die in de auto kun je ook de kwaliteit instellen, maar ik hoor geen verschil op die instelling. Ik heb sterk de indruk dat Spotify alleen de laagste kwaliteit afspeelt in de auto. Zoals al eerder gemeld hier. Via carplay klinkt datzelfde spotify een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
marcel_76 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Woohoo... zou mijn geklaag via een review in de Google Playstore toch geholpen hebben van een tweetal maanden geleden?
Ik denk dat dat het was. Zou je ook willen klagen in de iphone appstore dat we daar geen honk&flash hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 10:50
Kammika schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:54:
[...]
Hoi, ligt er wel aan welk abbo je hebt. Tidal ondersteunt HD Audio middels FLAC en zo... Spotify niet.
Dus in theorie is de geluidskwaliteit een stuk beter (mits je juiste abbo hebt bij Tidal). ...
Ik vond het nog wel eens leuk om een MP3 uit te pakken en naar FLAC te transcoden, ze allebei laten horen, en dan lachen als mensen bij hoog en laag beweerden dat de FLAC beter klinkt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:18

19" velgen
Gefeliciteerd, prima keuze en voor een groot deel toch eigenlijk Volvo!
En top dat je voor de audio Bowers & Wilkins kon kiezen, dat is een smak beter dan HK!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Kammika schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat dat het was. Zou je ook willen klagen in de iphone appstore dat we daar geen honk&flash hebben?
Als ik een iphone had wel, maar kan het wel even vermelden als ik een update stuur van de review. Vind dat als ze dan iets oplossen ze dat ook mogen horen. Ik heb alleen de update nog niet zelf O-) maar ik ben blij dat het al voor anderen is opgelost, geduld is een schone zaak.

Review geplaatst 28-02-2025, toch best apart dat het een maand later gewoon geregeld is. Ik zou zeggen bij de reviews in de app store dus dit soort kritische punten vermelden. Mogelijk dat de devs het ook echt lezen en anders doorkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Kammika schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:05:
[...]

Die van mijn handset staat al max kwaliteit. Die in de auto kun je ook de kwaliteit instellen, maar ik hoor geen verschil op die instelling. Ik heb sterk de indruk dat Spotify alleen de laagste kwaliteit afspeelt in de auto. Zoals al eerder gemeld hier. Via carplay klinkt datzelfde spotify een stuk beter...
Dat is jammer dan is mijn gevoel dat je gelijk hebt en dat via carplay het beter klinkt omdat die wel rekening houdt met de ingestelde kwaliteit. Het kan ook zijn dat de basis instellingen tussen de muziek aanbieders verschilt, hopelijk komen er nog eens wat meer mogelijkheden. Zou graag de Plex (audio) app zien dan stream ik gewoon vanaf thuis de muziek direct >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

en wanneer kunnen we de update verwachten? hij is er nog niet in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
ron65 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:32:
[...]

en wanneer kunnen we de update verwachten? hij is er nog niet in elk geval
Ik heb hem al een dag.

Dat bepalen van het laadpercentage dacht ik eerst niet te missen, maar nu heb ik het eerste dag meteen al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
De Nieuwe software: pas later dit jaar en vanaf my22 dus:

https://www.carexpert.com.au/car-news/volvo-bringing-major-tech-upgrade-to-existing-owners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

in de android GSM play store is inderdaad 24-02 de laatste update naar 5.52.0
Als je op je laptop naar de playstore gaat is de versie nog steeds 5.52.0 maar staat er update op 21-03 achter.

Hoe dan ook, welk van beide data nu klopt, het blijft 5.52.0 en geen laadpercentage instellingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ik ben benieuwd, ik moet nog 2,5 jaar met de auto, misschien kan ik er nog een weekje van genieten tegen die tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Pff dus alleen de nieuwere modellen. Laatst ook al met die camera aanpassing.

Onze MY20/21 wagens zijn nu gewoon opgegeven. Hooguit wat kleine nietszeggende dingetjes. Jammer. Had gehoopt nog een aantal maanden die nieuwe UI te kunnen gebruiken.

Jammer Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:43:

Onze MY20/21 wagens zijn nu gewoon opgegeven. Hooguit wat kleine nietszeggende dingetjes. Jammer. Had gehoopt nog een aantal maanden die nieuwe UI te kunnen gebruiken.

Jammer Volvo.
dat is inderdaad wel wrang ja... na alle dingen die je steeds tegenaan loopt zou een nieuwe UI wel een leuke zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:55
Juancho schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:43:

Jammer Volvo.
Er staat bij dat het gaat om “over-the-air compatibility“. Dat hebben alle AAOS modellen. Het is een Australisch artikel. Misschien zijn de AAOS modellen pas vanaf 2022 verkocht in Australië? Eerder heeft Volvo verklaard dat alle AAOS modellen de nieuwe UX zouden krijgen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 00:19:
[...]

Er staat bij dat het gaat om “over-the-air compatibility“. Dat hebben alle AAOS modellen. Het is een Australisch artikel. Misschien zijn de AAOS modellen pas vanaf 2022 verkocht in Australië? Eerder heeft Volvo verklaard dat alle AAOS modellen de nieuwe UX zouden krijgen.
Ik vermoed ook dat de import in AU pas later begonnen is, net als in de US - en bepaalde modellen van Volvo, zoals de 60 reeks zijn sowieso pas in 22 op AAOS overgegaan., ook hier in Europa. Daar kan die verwarring ook wel in zitten

Want ter geruststelling: kijk maar bij de persberichten op de Volvo site waarin expliciet staat dat de oudste geldt voor ALLE geleverde AAOS auto’s

[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 27-03-2025 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:02
Frietkot schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:11:
Dag allen,

Sinds 1 maand ook trots eigenaar van een P8 2021 met 60k kilometer. Zojuist ook terug van een vakantie in Oostenrijk. Alles goed gegaan op de heenweg: 4x gestopt om te laden bij fastchargers (tesla + Ionity abbo's).

Bij het appartement met de granny kunnen laden tot 98% + voorverwarming om vervolgens aan de terug reis te beginnen.
Alles ging super vlot, totdat bij de laatste Ionity lader bij Oberhausen de auto, op 62% laden, maar fout meldingen bleef geven. Auto geeft alleen aan; fout. Ionity lader geeft aan dat er iets mis is met de communicatie tussen charger en auto.
Doorgereden naar Utrecht (160+) om vervolgens daar nog 20% te laden om naar huis te kunnen. Helaas hier dezelfde foutmelding bij Tesla alsook bij Fastned(!). Met eigen laadkabel op straatpaal lukte gelukkig wel. Hij was dus niet helemaal kapot.

Bij Fastned eerst gebeld met Fastned zelf, die kwamen er ook niet uit. Vervolgens Volvo oncall die de ANWB hebben langs gestuurd. Wat blijkt volgens de ANWB: elke 5 tot 10x fast chargen moet je bij via een AC charger (11kW) de auto volledig opladen tot 100% zodat de auto de mogelijkheid krijgt om de accucellen te balanceren. Doe je dat niet, dan gaat de auto in foutmodus en kan je niet meer fastchargen.
Zijn er meer mensen die dit verhaal herkennen? Ik heb met de zoekfunctie dit topic doorzocht maar geen vergelijkbaar verhaal gevonden.

Uiteindelijk 1,5uur aan 11kW lader gewacht om het laatste stukje naar huis te kunnen rijden.
Als ik dit had geweten had ik waarschijnlijk de auto niet gekocht... Een EV die niet meer dan 5x+ achter elkaar kan fastchargen is voor mij een no go.

Vandaag zal ik de auto thuis tot 100% laden en vervolgens te checken of het probleem is verholpen bij een fastcharger. Wordt vervolgd.
4v4t4r schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:41:
[...]

of je hebt pech en net als ik een gesmolten zekering doos :) Moet de batterij onder je auto vandaan om te vervangen !
Vervolg:
Auto gistermiddag opgehaald bij de dealer na een onderhoudsbeurt (en nieuwe software). Wat blijkt; 500A zekering gesmolten. Auto heeft niet vaker dan 20x bij een snellader gestaan in de volledige levensduur (65k kilometer), ik ben bijzonder teleurgesteld. Gelukkig werkt thuis laden aan laadpaal nog wel.
Kosten voor reparatie: EUR 2.900,-. De monteur wist niet of het garantie viel, daar wordt ik vandaag over gebeld.....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:44
Frietkot schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:27:
[...]

[...]

Vervolg:
Auto gistermiddag opgehaald bij de dealer na een onderhoudsbeurt (en nieuwe software). Wat blijkt; 500A zekering gesmolten. Auto heeft niet vaker dan 20x bij een snellader gestaan in de volledige levensduur (65k kilometer), ik ben bijzonder teleurgesteld. Gelukkig werkt thuis laden aan laadpaal nog wel.
Kosten voor reparatie: EUR 2.900,-. De monteur wist niet of het garantie viel, daar wordt ik vandaag over gebeld.....

***members only***
Hoe oud is de wagen? Mag hopen dat dat onder garantie valt, daar kan je als gebruiker toch helemaal niets aan doen ...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:02
Largamelion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Hoe oud is de wagen? Mag hopen dat dat onder garantie valt, daar kan je als gebruiker toch helemaal niets aan doen ...
Auto komt uit begin 2021... XC40 Recharge P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Frietkot schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:46:
[...]

Auto komt uit begin 2021... XC40 Recharge P8
Beroep je op non conformiteit, je had mogen verwachten dat dit langer mee zou mogen gaan.

Maarrrr wat moet je doen om een 500A zekering te laten smelten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Duidelijk fabrieksfout, de zekering is niet gesmolten zoals normaal door overbelasting, maar er zat teveel weerstand op de bovenste aansluiting, en die is zo heet geworden dat de bovenkant gesmolten is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
_eLMo_ schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:54:
Duidelijk fabrieksfout, de zekering is niet gesmolten zoals normaal door overbelasting, maar er zat teveel weerstand op de bovenste aansluiting, en die is zo heet geworden dat de bovenkant gesmolten is.
ja mooi K*t... succes met de reparatie ! Ik hoop dat het garantie werk is - want dit is wel een standaard onderdeel van een electrische auto.

Ik denk nog steeds dat het kwam door de pin fout waar ze een terugroep actie van hadden.. ik heb best wat snellaad errors gehad in het verleden waardoor men denkt dat bij de belasting ineens te groot werd en de boel gesmolten is (zelfde versie auto overigens...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Spekkie99 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Beroep je op non conformiteit, je had mogen verwachten dat dit langer mee zou mogen gaan.

Maarrrr wat moet je doen om een 500A zekering te laten smelten?
Dan moet je er >200kW op los laten (500A (=waarde van de zekering) x 400V (=de architectuur van de auto)) in theorie.

Maar dat komt er niet zomaar op te staan... normaal bouwt dat langzaam op en houdt de software in de gaten dat het vermogen niet hoger wordt dan de auto aankan op dat moment... En als die uit 2001 is, dan zou het dus max 150kW moeten zijn wat erop gestaan heeft.

@Frietkot Hoop voor je dat het garantie wordt, maar in de prijsijsten staat standaard "deze nieuwe Volvo heeft standaard twee of drie jaar fabrieksgarantie. Die garantieperiode kunt u eenvoudig uitbreiden met één, twee of drie jaar, al naar gelang uw persoonlijke wensen."

Dus kans dat ze obv garantie oplossen is dus niet heel groot tenzij de originele eigenaal minimaal 2 jaar garantie heeft bijgekocht.

Als ze je volledig bedrag willen laten betalen kan het wel eens de moeite waard zijn om bij rechtstbijstand te polsen wat ze redelijk en billijk mogen vragen voor zo'n reparatie.. Ik neem aan dat daar wel richtlijnen voor zijn. Er is wettelijk nog zoiets als een deugdelijk product wat een verkoper je moet leveren, en dat iets dus niet vlak na verlopen garantietermijn helemaal stuk kan zijn. Wat het wel ingewikkeld maakt is dat dat iets is tussen jou en verkoper is (wat volgens mij niet de dealer is die nu aangeeft wat de reparatie kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:45
Mga1600 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:17:
[...]

Ik vermoed ook dat de import in AU pas later begonnen is, net als in de US - en bepaalde modellen van Volvo, zoals de 60 reeks zijn sowieso pas in 22 op AAOS overgegaan., ook hier in Europa. Daar kan die verwarring ook wel in zitten

Want ter geruststelling: kijk maar bij de persberichten op de Volvo site waarin expliciet staat dat de oudste geldt voor ALLE geleverde AAOS auto’s
ik heb het even aan chatgpt gevraagd en de introductie van de volledig elektrisch XC40 was inderdaad in augustus 2021 in Australië. Dat zal dan waarschijnlijk wel MY22 zijn.

https://evcentral.com.au/...cked-in-for-august-launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Dan moet je er >200kW op los laten (500A (=waarde van de zekering) x 400V (=de architectuur van de auto)) in theorie.

Maar dat komt er niet zomaar op te staan... normaal bouwt dat langzaam op en houdt de software in de gaten dat het vermogen niet hoger wordt dan de auto aankan op dat moment... En als die uit 2001 is, dan zou het dus max 150kW moeten zijn wat erop gestaan heeft.

@Frietkot Hoop voor je dat het garantie wordt, maar in de prijsijsten staat standaard "deze nieuwe Volvo heeft standaard twee of drie jaar fabrieksgarantie. Die garantieperiode kunt u eenvoudig uitbreiden met één, twee of drie jaar, al naar gelang uw persoonlijke wensen."

Dus kans dat ze obv garantie oplossen is dus niet heel groot tenzij de originele eigenaal minimaal 2 jaar garantie heeft bijgekocht.

Als ze je volledig bedrag willen laten betalen kan het wel eens de moeite waard zijn om bij rechtstbijstand te polsen wat ze redelijk en billijk mogen vragen voor zo'n reparatie.. Ik neem aan dat daar wel richtlijnen voor zijn. Er is wettelijk nog zoiets als een deugdelijk product wat een verkoper je moet leveren, en dat iets dus niet vlak na verlopen garantietermijn helemaal stuk kan zijn. Wat het wel ingewikkeld maakt is dat dat iets is tussen jou en verkoper is (wat volgens mij niet de dealer is die nu aangeeft wat de reparatie kost)
Volvo kent ook een coulance regeling waarbij in gevallen dat garantie officieel niet meer van toepassing is een kostenverdeling wordt voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Blijft bizar dat de boel gesmolten is. Dat mag niet mogen in deze tijd. User error is bij dit soort dingen toch uitgesloten? Lijkt eerder een fabrieksfout zoals @_eLMo_ het al schreef. Coulanceregeling is toch ook magertjes dan als ze daarmee komen? Kan nog wel eens een basis zijn voor een terugroepactie van deze MY’s….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 05:06
Rijden er mensen de Volvo EX40 met een gezin? Ik heb morgen een proefrit gepland . Lees overal over krapte in de auto , en dat wil ik morgen ook zelf ervaren met mijn 1.95 m lengte en 2 kleine kids :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:45
MaStar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:49:
Rijden er mensen de Volvo EX40 met een gezin? Ik heb morgen een proefrit gepland . Lees overal over krapte in de auto , en dat wil ik morgen ook zelf ervaren met mijn 1.95 m lengte en 2 kleine kids :)
Niet dat ik een gezin heb, maar heb toch eens een rit van 2 uur gedaan met kameraden die beiden rond de 2m zijn. Één daarvan moest dus achterin in mijn C40 (dus lagere lijn dan de ex40), en die kon toch nog steeds comfortabel zitten volgens hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57
MaStar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:49:
Jazeker. 2 kinderen (11 en 9) zitten prima achter mij (1,83m) en m'n vrouw. Bagageruimte is ok en voldoet buiten de vakantie prima. 4 medium koffers gingen er ook in voor 4 weken Canada. Krap vind ik hem zeker niet in 't interieur. Bakken opbergruimte, breed, goede hoofd en beenruimte.

Veel plezier met de proefrit 👍

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
caspervc schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:14:
[...]

Jazeker. 2 kinderen (11 en 9) zitten prima achter mij (1,83m) en m'n vrouw. Bagageruimte is ok en voldoet buiten de vakantie prima. 4 medium koffers gingen er ook in voor 4 weken Canada. Krap vind ik hem zeker niet in 't interieur. Bakken opbergruimte, breed, goede hoofd en beenruimte.

Veel plezier met de proefrit 👍
Dank! Ben dan vooral benieuwd hoe (krap of ruim ) ik voorin zit ;) met mijn lengte . Lange mensen die hier ervaring in hebben?

Wil vergelijk doen met Scenic E-Tech en Model T.

Lees overal dat de EX40 krap is dus wil het ook zelf ervaren .

[ Voor 7% gewijzigd door MaStar op 27-03-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 16:26
Ik ben zelf net iets boven de 2 meter, mijn twee kinderen van 14 en 16 zijn ondertussen ook groot en lomp. Zelf kan ik alles goed kwijt, maar de beenruimte begint ondertussen wel kritisch te worden haha.

Qua kofferruimte is het ok, maar zeker geen ruimte wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:26
MaStar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:15:
Dank! Ben dan vooral benieuwd hoe (krap of ruim ) ik voorin zit ;) met mijn lengte . Lange mensen die hier ervaring in hebben?

Ik ben 200 cm en zit zowel voorin als achterin (zelden) prima. Wel bewust auto zonder dakraam genomen.
Mijn vrouw is een stuk korter, daar zit ik echt ruim achter.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

[...]

Hier +/-1.90 en gaat prima. Kinderstoel (mijn zoon is 3) achter mij als bestuurder is minder handig vind ik, maar mijn vrouw is gelukkig maar 1,60 dus als die 2 klikken naar voren zit kan het prima.
Zijn vorige maand nog met de auto naar Frankrijk gewest. 3 koffers, kinderfiets achterin. Onder de kofferruimte heb je ook nog aardig wat ruimte (daar prop ik altijd schoenen enzo) en op de overgebleven zitting 'grijpvoorraad'. Meestal is dat bij ons de bijrijderstoel en gaat degene die niet rijdt achterin bij de draak zitten. De baas zit prima achter mij en als zij rijdt zit ik ook meer dan ruim zat achterin. :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
[...]

Ben zelf 1m 96 en ik zit voorin helemaal prima. Totaal niet krap, mijn vrouw is 1m 79 en die zit ook goed voorin en onze dochter van 12 ook geen probleem. Zijn ook wel eens met zijn 5 weg geweest nog 2 volwassenen achterin waarvan 1 persoon ook rond de 1m 85 en die zat prima. Achterbak ruimte is voor ons ook prima, 2 grote koffers en kleine trolleys zijn geen probleem en dan is er nog genoeg ruimte over voor meer.

Krap vind ik hem ook zeker niet, wil je nog meer ruimte in de achterbak dan toch voor een Enyaq gaan.

Succes met de proefrit dan kun je het zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
austin_77 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:14:
Blijft bizar dat de boel gesmolten is. Dat mag niet mogen in deze tijd. User error is bij dit soort dingen toch uitgesloten? Lijkt eerder een fabrieksfout zoals @_eLMo_ het al schreef. Coulanceregeling is toch ook magertjes dan als ze daarmee komen? Kan nog wel eens een basis zijn voor een terugroepactie van deze MY’s….
Nee, niet eens! Zo’n regeling is netjes aangezien het na de wettelijke garantie komt. En lang niet alle merken hebben dat.
Een voorbeeld: Als je een acceptabele levensduur van bijvoorbeeld een versnellingsbak stelt op. 8 jaar waarvan er inmiddels 4 om zijn toen hij kapot ging is het toch niet gek dat je zelf ook een deel van de schade draagt? Je hebt immers al 4 jaar gebruik gehad? Ergens moet er een grens zijn want als het na 7,5 jaar zou gebeuren ….. kun je toch niet redelijkerwijs verwachten dat je dan nog steeds recht hebt op gratis reparatie?

Het zou wat anders zijn als bij veel exemplaren hetzelfde ding stuk gaat, Dan moet er aangetoond worden dat er sprake is van een ontwerpfout of een fabrikage fout, maar als het een op zichzelf staand probleem is, is het (na de wettellijke garantie periode) ‘gewoon’ een geval van ‘pech’ maar formeel gesproken wel de pech van de eigenaar.

Je had dat pech-risico kunnen afdekken met garantie verlenging (tegen betaling).

Dat is volgens mij de juridische positie - en in dat licht is een coulance regeling juist niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:07:
[...]

Nee, niet eens! Zo’n regeling is netjes aangezien het na de wettelijke garantie komt. En lang niet alle merken hebben dat.
Een voorbeeld: Als je een acceptabele levensduur van bijvoorbeeld een versnellingsbak stelt op. 8 jaar waarvan er inmiddels 4 om zijn toen hij kapot ging is het toch niet gek dat je zelf ook een deel van de schade draagt? Je hebt immers al 4 jaar gebruik gehad? Ergens moet er een grens zijn want als het na 7,5 jaar zou gebeuren ….. kun je toch niet redelijkerwijs verwachten dat je dan nog steeds recht hebt op gratis reparatie?

Het zou wat anders zijn als bij veel exemplaren hetzelfde ding stuk gaat, Dan moet er aangetoond worden dat er sprake is van een ontwerpfout of een fabrikage fout, maar als het een op zichzelf staand probleem is, is het (na de wettellijke garantie periode) ‘gewoon’ een geval van ‘pech’ maar formeel gesproken wel de pech van de eigenaar.

Je had dat pech-risico kunnen afdekken met garantie verlenging (tegen betaling).

Dat is volgens mij de juridische positie - en in dat licht is een coulance regeling juist niet gek!
Juridische positie is niet helemaal duidelijk. @Frietkot is niet de eerste eigenaar en weet (nog) niet of er garantie bijgekocht is.

Die wel/niet garantie zal bepalen wat de dealer we/niet onder garantie moet repareren.

Daarnaast is ook niet helemaal duidelijk wie hem de auto verkocht heeft en onder welke condities. En als hij juridisch iets wil is dat tussen hem en de verkopende partij en zal dat zijn obv de condities waaronder de auto is verkocht

(Vb als je een auto onder de kostprijs van een consument hebt gekocht op marktplaats heb je juridisch een heel andere situatie dan dat je tegen marktwaarde bij een dealer gekocht hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
jdkjr schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:41:
Ik ben zelf net iets boven de 2 meter, mijn twee kinderen van 14 en 16 zijn ondertussen ook groot en lomp. Zelf kan ik alles goed kwijt, maar de beenruimte begint ondertussen wel kritisch te worden haha.

Qua kofferruimte is het ok, maar zeker geen ruimte wonder.
Achter of voor? Of beide als kids erin zitten ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Mga1600 Je gaat hier wel heel kort door de bocht, ik hoop dat je wat meer voor je eigen rechten op komt.

In het geval van de versnellingsbak valt of staat het verhaal met hoe het gebruik is geweest, leeftijd zegt niet zoveel. Iemand die in 4 jaar tijd 40k km heeft gereden bij een normaal patroon (dwz niet continu hoog in de toeren jakkeren, overschakelen met veel gas etc), kan prima claimen dat de versnellingsbak non conform is en vrij van kosten vervangen dient te worden. Je mag immers verwachten dat een versnellingsbak bij normaal gebruik langer dan 4 jaar mee gaat. Als jij kan aantonen dat jij het product normaal gebruikt, of zelfs minder intensief dan normaal gebruik, dan moet de dealer het vergoeden. Een gebruikersvergoeding rekenen is dan natuurlijk niet eerlijk, wat is de klant er beter af door de reparatie? Bij minder intensief gebruik dan normaal zou je zelfs langer dan 8 jaar gebruik moeten kunnen hebben. Een ander verhaal is het als je na 4 jaar 200k km gedaan hebt en/of er mee gereden hebt alsof je een sport auto hebt. Maar dan hangt het ook weer af van wat voor auto je hebt. Het laatste zou bij bijvoorbeeld een M3 veel minder van belang zijn, de fabrikant adverteert immers dat het zo'n sportieve auto is.

In dit geval kan je vrij gemakkelijk aantonen dat het non-conform is. Ik hoop niet dat we een zekering en bekabeling als slijtage onderdelen gaan zien zoals een versnellingsbak, want dan hebben we wat te vervangen om de zoveel jaar. In dit geval is het non conform omdat ofwel de verzekering het begeven heeft, ofwel de bekabeling/aanhechting. In het eerste geval had de verzekering nooit mogen kunnen gaan, immers de 500A is niet aan te spreken bij een laadstroom van 150kW. Dus de zekering voldoet niet aan de verwachting. Indien het de aanhechting die gesmolten is kan je stellen dat de verzekering zijn werk niet gedaan heeft, deze had immers moeten beschermen tegen een te hoge stroom van 500A en je mag verwachten dat alle gebruikte onderdelen deze stroom dus moeten kunnen verwerken. Anders had het lager afgezekerd moeten worden.

Probleem nu is dat je recht krijgen en je recht halen twee verschillende dingen zijn. Dat laatste kan best lang duren helaas. Maar ik zou niet akkoord gaan met kosten in dit geval.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
marcel_76 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:07:
[...]

Succes met de proefrit dan kun je het zelf ervaren.
Dank! Nog nooit in Volvo gereden dus heel benieuwd naar de EX40 ten opzichte van o.a. nieuwe model Tesla Model Y en Renault Escenic !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:11:
[...]

Dank! Nog nooit in Volvo gereden dus heel benieuwd ten opzichte van o.a. nieuwe model Tesla Model Y en Renault Escenic !
Houdt rekening dat de user interface veranderd wordt vanaf het nieuwe MY. Dus die zal er anders uit zien dan wat je nu mee krijgt waarschijnlijk ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ophidian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:13:
[...]

Houdt rekening dat de user interface veranderd wordt vanaf het nieuwe MY. Dus die zal er anders uit zien dan wat je nu mee krijgt waarschijnlijk ;)
Ja , nieuwe model Y juniper is al te testen. :)
Thx

Benieuwd naar de Volvo EX40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:11:
@Mga1600 Je gaat hier wel heel kort door de bocht, ik hoop dat je wat meer voor je eigen rechten op komt.

In het geval van de versnellingsbak valt of staat het verhaal met hoe het gebruik is geweest, leeftijd zegt niet zoveel. Iemand die in 4 jaar tijd 40k km heeft gereden bij een normaal patroon (dwz niet continu hoog in de toeren jakkeren, overschakelen met veel gas etc), kan prima claimen dat de versnellingsbak non conform is en vrij van kosten vervangen dient te worden. Je mag immers verwachten dat een versnellingsbak bij normaal gebruik langer dan 4 jaar mee gaat. Als jij kan aantonen dat jij het product normaal gebruikt, of zelfs minder intensief dan normaal gebruik, dan moet de dealer het vergoeden. Een gebruikersvergoeding rekenen is dan natuurlijk niet eerlijk, wat is de klant er beter af door de reparatie? Bij minder intensief gebruik dan normaal zou je zelfs langer dan 8 jaar gebruik moeten kunnen hebben. Een ander verhaal is het als je na 4 jaar 200k km gedaan hebt en/of er mee gereden hebt alsof je een sport auto hebt. Maar dan hangt het ook weer af van wat voor auto je hebt. Het laatste zou bij bijvoorbeeld een M3 veel minder van belang zijn, de fabrikant adverteert immers dat het zo'n sportieve auto is.

In dit geval kan je vrij gemakkelijk aantonen dat het non-conform is. Ik hoop niet dat we een zekering en bekabeling als slijtage onderdelen gaan zien zoals een versnellingsbak, want dan hebben we wat te vervangen om de zoveel jaar. In dit geval is het non conform omdat ofwel de verzekering het begeven heeft, ofwel de bekabeling/aanhechting. In het eerste geval had de verzekering nooit mogen kunnen gaan, immers de 500A is niet aan te spreken bij een laadstroom van 150kW. Dus de zekering voldoet niet aan de verwachting. Indien het de aanhechting die gesmolten is kan je stellen dat de verzekering zijn werk niet gedaan heeft, deze had immers moeten beschermen tegen een te hoge stroom van 500A en je mag verwachten dat alle gebruikte onderdelen deze stroom dus moeten kunnen verwerken. Anders had het lager afgezekerd moeten worden.

Probleem nu is je recht krijgen en je recht halen twee verschillende dingen zijn. Dat laatste kan best lang duren helaas. Maar ik zou niet akkoord gaan met kosten in dit geval.
Klopt helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat
A) een rechter mee zou gaan in dit verhaal. Laten we aannnemen dat die auto 60k kostte bij aanschaf en dat er idd alleen maar 3 jr fabrieksgarantie op zat en niets bijgekocht is. Dan zou die nog steeds kunnen oordelen dat een reparatie van 5% van de aankoopwaarde een redelijk bedrag is voor een auto die al een jaar uit garantie is
B. het recht bij deze dealer gehaald kan worden. Dat is alleen het geval als deze dealer ook de verkopende partij was. Anders is dit alleen maar een partij die een prijsopgaaf van de reparatie en dus gewoon zijn werk doet. Als die dealer niet de
Verkoper was zal hij dit juridisch bij de verkoper moeten verhalen en dan is het afhankelijk van onder welke condities die verkocht is (zie post hierboven)

Laten we hopen dat er een mooi coulance aanbod komt voor @Frietkot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:20:
[...]

Ja , nieuwe model Y juniper is al te testen. :)
Thx

Benieuwd naar de Volvo EX40
Nee MY = Model Year, dus MY26 voor de XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Kammika Hoe lang de fabrieksgarantie is staat los van non-conformiteit. Maar ook wat de reparatie inhoudt. In dit geval kan je stellen dat dit defect het gebruik van het product ernstig beperkt, immers het snelladen heb je toch wel nodig om een lange rit af te kunnen leggen. Dat geeft andere verwachtingen dan een kapotte speaker. Volvo adverteert ook trots met het vermogen om te kunnen snelladen, dus daar mag je dan een bepaalde verwachting aanhangen. Niet dat je na 4 jaar al 3000 euro moet betalen om dat producteigenschap te kunnen behouden. Zeker niet als je het product verre van zijn limiet gebruikt.

B klopt, maar ik ga er vanuit dat het de verkopende partij is. Anders terug gaan naar de verkopende partij.

[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 28-03-2025 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:27:
@Kammika Hoe lang de fabrieksgarantie is staat los van non-conformiteit. Maar ook wat de reparatie inhoudt. In dit geval kan je stellen dat dit defect het gebruik van het product ernstig beperkt, immers het snelladen heb je toch wel nodig om een lange rit af te kunnen leggen. Dat geeft andere verwachtingen dan een kapotte speaker. Volvo adverteert ook trots met het vermogen om te kunnen snelladen, dus daar mag je dan een bepaalde verwachting aanhangen. Niet dat je na 4 jaar al 3000 euro moet betalen om dat producteigenschap te kunnen behouden. Zeker niet als je het product verre van zijn limiet gebruikt.
Klopt. Als die nog in garantie zit heb je die non conformiteits discussie ook niet, want dan moet sowieso gefixt worden. Maar zonder garantie blijft de vraag of een rechter dat ook zo ziet en of dus die 3000 eur tov aanschaf prijs een wel/niet redelijk bedrag is tov aanschafwaarde om het wel/niet als een non conformiteit te zien. (Maar wellicht is daar al jurisprudentie over.)

Daarom zou ik even met mijn rechtsbijstand voor advies bellen in de situatie van @Frietkot , niet om gelijk een zaak te starten, maar dan weet je gewoon hoe je juridisch staat en met wie je welk gesprek moet gaan voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Kammika schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Klopt. Als die nog in garantie zit heb je die non conformiteits discussie ook niet, want dan moet sowieso gefixt worden. Maar zonder garantie blijft de vraag of een rechter dat ook zo ziet en of dus die 3000 eur tov aanschaf prijs een wel/niet redelijk bedrag is tov aanschafwaarde om het wel/niet als een non conformiteit te zien. (Maar wellicht is daar al jurisprudentie over.)

Daarom zou ik even met mijn rechtsbijstand voor advies bellen in de situatie van @Frietkot , niet om gelijk een zaak te starten, maar dan weet je gewoon hoe je juridisch staat en met wie je welk gesprek moet gaan voeren..
Die auto zal vast bij houden hoeveel er DC geladen is, daaraan kan je al zien hoe het gebruik geweest is. Dus als dat klopt met het gestelde dat er max 20x is snel geladen, dan zou het naar mijn mening bijzonder zijn dat een rechter dan al beoordeeld dat een reparatie van 2900 euro terecht is. Maar dat kan je inderdaad nooit met zekerheid stellen vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ophidian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:13:
[...]

Ah, je bedoelt van de Volvo EX40 ;)
Ik denk dat dit alleen maar verbetering zal zijn, of niet ?

Wanneer vinden de leveringen plaats van deze auto’s bij bestelling rond deze tijd? Juli verwacht ik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Ah, je bedoelt van de Volvo EX40 ;)
Ik denk dat dit alleen maar verbetering zal zijn, of niet ?

Wanneer vinden de leveringen plaats van deze auto’s bij bestelling rond deze tijd? Juli verwacht ik ?
Ja zeker, alleen die nieuwe interface zie je nog niet in je proef auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:37:
[...]

Die auto zal vast bij houden hoeveel er DC geladen is, daaraan kan je al zien hoe het gebruik geweest is. Dus als dat klopt met het gestelde dat er max 20x is snel geladen, dan zou het naar mijn mening bijzonder zijn dat een rechter dan al beoordeeld dat een reparatie van 2900 euro terecht is. Maar dat kan je inderdaad nooit met zekerheid stellen vooraf.
Begrijp me niet verkeerd, qua gevoelswaarde volg ik je helemaal... Maar of je ergens ook rechten aan kunt ontlenen is een heel andere zaak.

Zie ook toevallig de radar aflevering over stelantis boordladers die duidelijk defecten vertonen, dat is een vergelijkbare case. Stellantis heeft alleen maar garantie op die dingen 2 jr verlengd vanwege de problemen, maar voldoende klanten die buiten die 2jr issues hebben en ook trosradar krijgt het niet voor elkaar dat stellantis die dingen gratis fixt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Kammika i know, onze toenmalige Corsa-e heeft onder andere de boordlader a 2500 euro, versnellingspook a 525 euro en airco compressor a 2500 euro gehad alsmede vele storingen. Maar daar heb ik, ondanks de afgelopen garantie amper een euro voor betaald. Dus kom op voor je rechten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 16:26
MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:10:
[...]

Achter of voor? Of beide als kids erin zitten ? :)
Voorin is prima, sterker nog, gewoon zeer goed. De jongens vechten altijd voor de plek achter mijn vrouw - want achter mij is het gewoon krap. Als we met z'n vieren op stap gaan ontkom ik er niet aan om de voorstoel ook naar voren te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, qua gevoelswaarde volg ik je helemaal... Maar of je ergens ook rechten aan kunt ontlenen is een heel andere zaak.

Zie ook toevallig de radar aflevering over stelantis boordladers die duidelijk defecten vertonen, dat is een vergelijkbare case. Stellantis heeft alleen maar garantie op die dingen 2 jr verlengd vanwege de problemen, maar voldoende klanten die buiten die 2jr issues hebben en ook trosradar krijgt het niet voor elkaar dat stellantis die dingen gratis fixt..
Bij stellantis is het kennelijk een veel voorkomend issue, hier is het een zeldzaam geval en dus NIET vergelijkbaar.
Je kunt bij Stellantis zeggen dat er foute onderdelen of constructies zijn gebruikt (is ook erkend), maar in dit geval - als er maar een enkel geval op veel geleverde auto’s is - heb je m.i. een andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Mga1600 Een zekeringconstructie die wegsmelt zonder dat de beveiliging aangesproken wordt en de stroom niet boven het beveiligde niveau komt valt natuurlijk ook onder een foute constructie. Gelukkig niet gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
jdkjr schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Voorin is prima, sterker nog, gewoon zeer goed. De jongens vechten altijd voor de plek achter mijn vrouw - want achter mij is het gewoon krap. Als we met z'n vieren op stap gaan ontkom ik er niet aan om de voorstoel ook naar voren te zetten.
Ook voor lengte 1.95m? ;) ga het straks ervaren.

En welke leeftijd kids praten we ongeveer ? Hier nog onder de 6 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ter info: check de instelligen van je geluid na een TCAM of Infotainment reset. Ik vond het geluid de laatste tijd redelijk dof, terwijl ik zeker wist dat ik de treble wat omhoog had geschoven. Ik dook dus eens in de instellingen, en waarempel, de instelling stond nog steeds goed. Maar het geluid klonk niet goed. Dus even de slider wat heen en weer bewogen en ineens was het geluid weer goed.
Ik vermoed dus dat een reset iets niet (goed) doet met de geluidsinstellingen of niet goed opnieuw overneemt totdat je ze een keer wijzigt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 ... 308 ... 334 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"