Doorgaans heb ik de "limiter" aan staan. De enige manier om te wisselen tussen PA en limiter is via het touch screen menu.Juancho schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:41:
Ik hoor cdwave hier nog vloeken... al die tijd in zijn wagen heeft ie via instellingen PA moeten aanzetten terwijl het idd heel easy via een knopje op het stuur kan...
De limiter zet je aan/uit via hetzelfde knopje op het stuur. Maar er is geen knopje om te wisselen tussen PA en LIM (zoals op zo'n beetje alle andere auto's).
Da's geen probleem van gewenning, de Volvo PA is gewoon slecht en de ACC is knudde. Vandaar dat ik dus bijna altijd de limiter gebruik. Ik zou de ACC nog wel eens inschakelen als dat wisselen niet zoveel gedoe was.Overigens, ik gebruik PA eigenlijk nooit. Toevallig afgelopen woensdag op een saaie lange 80- en 100km/h weg nog eens geprobeerd. Maar ik vind het vreselijk onrustig rijden. Rijd je op de linkerbaan vind ik dat de auto net te ver naar de rechterstreep trekt en in bochten vind ik dat de wagen niet ver genoeg vooruit kijkt/kan kijken waardoor het ook niet echt lekker voelt. Misschien een kwestie van gewenning maar ik gebruik veel liever ACC met lane keeping assist en dan het handje gewoon relaxt op het stuur. Voelt voor mij veel natuurlijker en vooral veiliger aan.