XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
verbaasd het je nog?MicroStar_NL schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:50:
Android app 5.52.0 is uit.
Op eerste gezicht geen wijzigingen gezien.
Klopt ook met de release notes....die zijn er niet.
Hoe kan dit nou zo opgeleverd worden?
Wel erg droevig...
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Claxon en lichten zit er inderdaad in:Largamelion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:01:
Wordt gewoon gefaseerd uitgerold, komt wel. Paar dagen geleden kreeg iemand hier die versie al en volgens hem zat er nu ook dark mode in + de optie om de claxon en lichten te bedienen.
/f/image/lZJNiZ0flisqy2kuMvwxZnWd.png?f=fotoalbum_large)
Dark mode nog niet gevonden. Mss gaat dat automatisch.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.7
Ik denk dat dat het is, hier net nog gecheckt, gewoon de oude versie als laatste.Largamelion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:01:
Wordt gewoon gefaseerd uitgerold, komt wel. Paar dagen geleden kreeg iemand hier die versie al en volgens hem zat er nu ook dark mode in + de optie om de claxon en lichten te bedienen.
Wel weer heel erg jammer, rol dat dan per regio uit, dus benelux vandaag, DLD morgen, etc, maar nee... willekeurig over de wereld een x aantal en een dag later weer wereldwijd verspreid een aantal...
ik vind het in elk geval irritant, vermoedelijk omdat ik al een vrij oud google account heb zit ik vrijwel altijd ergens achteraan het rijtje.
Ik ga wel eens kijken of een nieuw google (gmail) account daarin wijziging kan brengen.
Ah, wat maken die paar dagen uit, ik wacht al zo lang op de dark mode dus ben gewoon blij dat het er eindelijk komt.ron65 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:08:
[...]
Ik denk dat dat het is, hier net nog gecheckt, gewoon de oude versie als laatste.
Wel weer heel erg jammer, rol dat dan per regio uit, dus benelux vandaag, DLD morgen, etc, maar nee... willekeurig over de wereld een x aantal en een dag later weer wereldwijd verspreid een aantal...
ik vind het in elk geval irritant, vermoedelijk omdat ik al een vrij oud google account heb zit ik vrijwel altijd ergens achteraan het rijtje.
Ik ga wel eens kijken of een nieuw google (gmail) account daarin wijziging kan brengen.
Vanmorgen trouwens een offline auto toen ik wou preconditionen, 2 minuten later wel weer online en de preconditioning kunnen starten vanuit de app. Daarna gedurende mijn rit van 35 min, de eerste 30 min geen internetverbinding. De hele tijd wisselend tussen een vol driehoekje met enkel een 'G' naast en een leeg driehoekje met uitroepteken. Wie nog in toeval gelooft moet wel heel goedgelovig zijn, maar ik zeg dat de eerste OTA's vandaag uitrollen. 3 weken geleden bij de aankondiging al miserie, dan hele tijd perfecte connectie en nu 3 weken later weer van dat ...
[ Voor 13% gewijzigd door vimofoto op 04-03-2025 08:39 ]
Vimo Fotografie - www.vimo.be
Haha dat heeft er echt 0 mee te maken. Mijn Google account is al heel oud en ik heb de update ook. Het algemeen bekend dat nirt alle app updates direct voor iedereen beschikbaar zijn. Los van Volvo. Gewoon ff geduld joh, je mist er verder echt niks aan.ron65 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:08:
[...]
Ik denk dat dat het is, hier net nog gecheckt, gewoon de oude versie als laatste.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
op android zijn Claxon en Lichten iig al aangekondigd/beschikbaar. Voor ons arme IOS gebruikers is het nog niet eens bekend of en wanneer het komt. (niet dat ik het nodig heb, maar irritant dat ik features mis ;-) )Juancho schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:54:
[...]
Haha dat heeft er echt 0 mee te maken. Mijn Google account is al heel oud en ik heb de update ook. Het algemeen bekend dat nirt alle app updates direct voor iedereen beschikbaar zijn. Los van Volvo. Gewoon ff geduld joh, je mist er verder echt niks aan.
Weten wij eindelijk ook eens hoe dat voeltKammika schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:09:
[...]
op android zijn Claxon en Lichten iig al aangekondigd/beschikbaar. Voor ons arme IOS gebruikers is het nog niet eens bekend of en wanneer het komt. (niet dat ik het nodig heb, maar irritant dat ik features mis ;-) )
Ik wacht al tijden op signalering van het autoalarm in de App met een van de aanwezige geluiden op de telefoon. Is toch een normale wens, niet?Kammika schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:09:
[...]
op android zijn Claxon en Lichten iig al aangekondigd/beschikbaar. Voor ons arme IOS gebruikers is het nog niet eens bekend of en wanneer het komt. (niet dat ik het nodig heb, maar irritant dat ik features mis ;-) )
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Die staat al ruim 5 jaar op de backlog. Geduld!Claude schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:21:
[...]
Ik wacht al tijden op signalering van het autoalarm in de App met een van de aanwezige geluiden op de telefoon. Is toch een normale wens, niet?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Haha, inderdaad
Toch wel frappant om te zien dat de Android app nu eerder de nieuwe features heeft gekregen dan de iOS versie. Eerder kreeg je op iOS altijd als eerste nieuwe features, nu heeft Android ze als eerste (verlichting en claxon). Vanmorgen was de auto trouwens weer even offline, nu is 'ie weer online..
't zal vast aan mij liggen, maar hoe ga je naar de nachtmodus?4v4t4r schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:17:
ik heb de android update, en indd - nacht modus is erg fijn !
Ik heb gelijk even gebruik gemaakt van het "tutteren"Tranquility schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:45:
[...]
Haha, inderdaad![]()
Toch wel frappant om te zien dat de Android app nu eerder de nieuwe features heeft gekregen dan de iOS versie. Eerder kreeg je op iOS altijd als eerste nieuwe features, nu heeft Android ze als eerste (verlichting en claxon). Vanmorgen was de auto trouwens weer even offline, nu is 'ie weer online..
Ik snap het en als er tig XC40s naast elkaar staan kan ik ook wel snappen dat je hem niet kan vinden of in een parkeergarage. Moet je wel geluk hebben dat je auto online is
Maar goed ik had liever op Android de mogelijkheden gehad om laad limiet in te stellen. Toch in de review antwoord gehad dat ze werken om mogelijkheden gelijk te trekken tussen Android en IOS, maar nu doen ze het de andere kant op en dat was nu net niet de bedoeling van mijn opmerking. Ooh well, het zal vanzelf ooit een keer goedkomen.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Ik zie hier ook een optie oplaad geschiedenis, die heb ik niet in mijn android app. 🤔 Ene waar stel je de darkmodus in?Largamelion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:09:
Dark mode is hier ook net binnengekomen 🥳.
[Afbeelding]
Nu de OTA nog.
[ Voor 3% gewijzigd door peutje op 04-03-2025 20:12 ]
Heb je jouw Volvo account gekoppeld om te laden (vroeger via Plugsurfing, nu DCS)? Mogelijks zie je dan pas die oplaadgeschiedenis. Ik heb maar 1x geladen met de Volvo laadpas en die sessie is overigens nooit in de app verschenen dus of je er wat aan hebt...peutje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:11:
[...]
Ik zie hier ook een optie oplaad geschiedenis, die heb ik niet in mijn android app. 🤔 Ene waar stel je de darkmodus in?
Ik vind geen instellingen voor dark mode in de Volvo app, lijkt gewoon het systeem te volgen.
In iphone app kun je dat onder 't poppetje (meest rechts onderin) dan naar app-instellingen.peutje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:11:
[...]
Ik zie hier ook een optie oplaad geschiedenis, die heb ik niet in mijn android app. 🤔 Ene waar stel je de darkmodus in?
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Het zal best interessant zijn, maar meer dan een uur naar Engels geleuter te luisteren terwijl ik honderd andere dingen te doen heb, gaat hem niet worden.Largamelion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:58:
Off topic maar gezien het hier geregeld ter sprake komt: interessante podcast over app-ontwikkeling voor iOS vs Android en waarschijnlijk ook de reden waarom de Volvo app op iOS meer en sneller features krijgt (op de laatste update na dan 🙂).
Zo jammer al die poppecasts, ik zit niet vaak in de gelegenheid om zoiets aan te zetten zonder gezeik te krijgen "moet dat? ik zit TV te kijken" of op je werk, helemaal niet handig daar.
Ik bewaar hem wel, misschien ooit als ik me een keer verveel
het was vervelend , maar ik gebruik nu gewoon de HA Volvo integratie in de plaats.... ik kan er veel meer mee en kan ook nog eens veel meer zien ook.
maar feitelijk is het echt triestig,....
wat ambetanter is dat , nu opeens mijn telefoon soms niet meer will automatisch BT connecteren met de Volvo.
Opeens en zomaar. We hebben de wagen nu bijna 1 jaar en nu is het kaduk. Effe uitstappen auto op slot instappen en dan werkt het, aan de telefoon moet ik zelf niet aankomen... allemaal bizar.
Natuurlijk merk je het meestal te laat op als je al aan het rijden bent.
[ Voor 42% gewijzigd door blahenazo op 04-03-2025 22:07 ]
Bij mij zijn podcasts zowat de norm geworden sinds ik met de Volvo rijd. Heen en terug naar het werk zit ik alleen in de wagen en luister ik eigenlijk niets anders meer. Telkens nieuwe muziek zoeken of dat eeuwige geleuter en steeds dezelfde nummers op de radio mis ik echt niet.ron65 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:22:
[...]
Het zal best interessant zijn, maar meer dan een uur naar Engels geleuter te luisteren terwijl ik honderd andere dingen te doen heb, gaat hem niet worden.
Zo jammer al die poppecasts, ik zit niet vaak in de gelegenheid om zoiets aan te zetten zonder gezeik te krijgen "moet dat? ik zit TV te kijken" of op je werk, helemaal niet handig daar.
Ik bewaar hem wel, misschien ooit als ik me een keer verveel
Ik ervaar het als interessant, leerrijk en ontspannend en werkt gewoon top met Spotify op AAOS.
het is natuurlijk persoonlijk wat je fijn vind.Largamelion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Bij mij zijn podcasts zowat de norm geworden sinds ik met de Volvo rijd. Heen en terug naar het werk zit ik alleen in de wagen en luister ik eigenlijk niets anders meer. Telkens nieuwe muziek zoeken of dat eeuwige geleuter en steeds dezelfde nummers op de radio mis ik echt niet.
Ik ervaar het als interessant, leerrijk en ontspannend en werkt gewoon top met Spotify op AAOS.
Ik heb 80% van de tijd geen radio of muziek aan, gewoon genieten van de rust die de wagen heeft.
Ik kom natuurlijk uit diesels vandaan de laatste 10 jaar voor deze wagen, dus ik geniet er gewoon elke dag weer van. Het is mijn eerste EV, en los van de nukjes en kuurtjes van het systeem erin, ben ik helemaal weg van deze XC40. Overkopen einde contract is zeker een optie die ik open houd voorlopig.
Als ik al muziek luister, dan vaak playlists in Spotify die ik heb opgesteld, en heel zelden nog radio.
Een podcast is niet mijn voorkeur, het luisteren daarnaar kan je aandacht doen verslappen op het verkeer, zeker als het een niet nederlandse betreft die je ook nog moet omdenken naar het nederlands zeg maar.
1 keer spontaan remmen bij het snelheid vermeerderen op de snelweg (vrij baan), 1 keer geen richtingaanwijzers geluid en nog meer uitval, Google Assistent is een puinhoop, ik vind het geen mooie auto, het is een hobbelkar vergeleken met de comfortabele V60, maar voor de rest ben ik er heel tevreden mee.
[ Voor 32% gewijzigd door tukker999 op 06-03-2025 17:52 ]
Dit doe ik dus ook. Ik vind het heerlijk om geen lawaai aan mijn hoofd te hebben.ron65 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:31:
[...]
Ik heb 80% van de tijd geen radio of muziek aan, gewoon genieten van de rust die de wagen heeft.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik zal er vast overheen kijken op de website, maar ik zie het zo snel niet staan.
Buiten het geluid van de banden dan, toch wel hevig bij de XC40 op de snelwegVenomer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:54:
[...]
Dit doe ik dus ook. Ik vind het heerlijk om geen lawaai aan mijn hoofd te hebben.
Dan moet je de prijslijst downloaden. Is sowieso een goede bron van informatie. Die geeft veel meer details over de specs van de auto van de site.ach-jee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:14:
Vraagje aan de kenners hier: ik lees dat modeljaar 2026 een Snapdragon Cockpit upgrade krijgt met wat betere hardware. Weet iemand of de auto die je nu kan configureren op de website modeljaar 2026 is? Gezien mijn slechte ervaringen met het langzame P2 infotainment en het feit dat ik nog geen haast heb om een keuze te maken zou het voor mij anders een reden zijn om nog even te wachten.
Ik zal er vast overheen kijken op de website, maar ik zie het zo snel niet staan.
Daar staat nu iig op het voorblad dat het MY 2026 is. Enige is dat Volvo zich altijd recht voorbehoud in de aankoop dat specs op detail nog kunnen wijzen (lees: Ze zouden een andere modeljaar kunnen leveren na je bestelling). Wil je dus zekerheid dat je een MY26 krijgt, dan zou ik even bij de dealer checken of je bestelling nog wat uitstellen tot de MY25 allemaal op zijn...
Dank!Kammika schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:39:
[...]
Dan moet je de prijslijst downloaden. Is sowieso een goede bron van informatie. Die geeft veel meer details over de specs van de auto van de site.
Daar staat nu iig op het voorblad dat het MY 2026 is. Enige is dat Volvo zich altijd recht voorbehoud in de aankoop dat specs op detail nog kunnen wijzen (lees: Ze zouden een andere modeljaar kunnen leveren na je bestelling). Wil je dus zekerheid dat je een MY26 krijgt, dan zou ik even bij de dealer checken of je bestelling nog wat uitstellen tot de MY25 allemaal op zijn...
Eens! Ik vond de rijgeluiden in de XC40 en de C40 ook tamelijk hevig. Bandengeluid en rijwind. Bij de C40 is dat laatste wat minder (waarschijnlijk vanwege het ontbreken van dakrails), maar zeker niet stil. De XC60 is wat rijgeluiden betreft een stuk beter - zelfs als de brandstofmotor meedoet is bij 130 kmh gesproken woord op de radio goed te verstaan, bij de 40 eigenlijk nooit.Largamelion schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Buiten het geluid van de banden dan, toch wel hevig bij de XC40 op de snelweg. Dat viel me op bij m'n eerste testrit en als ik nu de snelweg oprijd moet ik altijd de muziek/podcast 2 klikjes luider zetten om het verstaanbaar te houden.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Toen ik de wagen geleverd kreeg beschikte ik nog over een professionele geluidsdrukmeter.Largamelion schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Buiten het geluid van de banden dan, toch wel hevig bij de XC40 op de snelweg. Dat viel me op bij m'n eerste testrit en als ik nu de snelweg oprijd moet ik altijd de muziek/podcast 2 klikjes luider zetten om het verstaanbaar te houden.
Ik heb metingen gedaan onder gelijke omstandigheden op dezelfde weg en vergelijkbare weersomstandigheden in de voorgaande diesel en in de huidige XC40.
Ondanks het bandengeluid is de xc40 dik 10 dB stiller bij 100 kmh dan de voorgaande diesel, en helemaal bij optrekken is er een nog groter verschil waar de diesel dan meer lawaai maakt vanuit de motor.
Ik vind de XC40 gewoon stil verrgeleken met voorgaande auto's, maar ik heb dan ook nooit in een V60 klasse gereden, sterker, nog nooit eerder volvo of vergelijkbare topmerken gereden omdat budget technisch niets haalbaar was. Met deze XC40 heb ik echt puur de mazzel gehad op het juiste moment te kunnen toeslaan, 1 dag later lag de wagen al buiten budget destijds.
Wat de banden betreft staat Michelin normaliter bekend als een stil bandenmerk, maar de CrossClimate2 banden waarmee de XC/EX40 standaard wordt (werd) afgeleverd staat niet bekend om zijn stille afrolgeluid. Dus als deze op zijn gaat het iets anders worden.Venomer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:55:
Het geluid van de banden hangt sterk af van de banden en het wegdek. Als ik van de Duitse A30 de Nederlandse A1 op rijd, dan is dat echt een verademing. Het helpt ook om de banden goed op spanning te hebben.
Wel vind ik het windgeruis, wat volgens mij voornamelijk van de spiegels komt, behoorlijk aanwezig, veel meer nog dan het afrolgeluid. Ook hier komt het "baksteendesign" weer om de hoek kijken. Efficient zijn onze auto's daardoor al niet echt, en dat geldt ook voor het geluid. Dat is nu eenmaal de "charme" van een SUV rijden denk ik..
Precies!Largamelion schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Ik had exact hetzelfde toen ik eens eenmalig achteruit de oprit opreed, sindsdien nooit meer gedaan. Het zweet brak me uit omdat ik echt overtuigd was iets geraakt te hebben... maar er was niets, alleen de haag op 30cm aan de zijkant. Ik vind het een rot irritant systeem en wil het gewoon permanent uit, maar dat is geen optie helaas. Ik heb genoeg aan de beeps om me te waarschuwen en wil kiezen zelf de verantwoordelijkheid te nemen. Rij al 25 jaar met de wagen en heb nog nooit achteruit ergens tegenaan gereden, zelfs voor al die slimme systemen bestonden.
Jup. In 't dorp hebben ze allerlei versmallingen gemaakt, en daar piept hij nogal eens op. Hij is bang dat ik tegen de "stoeprand" buts die de versmalling vormt denk ik. Ook hier een combinatie van allerlei factoren, zoals de stand van de planeten denk ik. Kan niet echt iets specifieks aanwijzen waardoor hij soms paniekeert.Gelukkig maar dat ie geen noodrem doet bij de collision detectie vooraan of ik had al een paar keer iemand achteraan in de auto gehad denk ik, daar blijft het wel bij enkel een waarschuwingstoon.
Ja, de Nederlandse (lokale) wegen zijn totaal ongeschikt voor moderne signaleringssyetemen in de tegenwoordige auto's. Als voorbeeld werkt Lane Assist hier bijvoorbeeld niet door die achterlijke "optische" wegversmallingen op 60- en 80km wegen met onderbroken strepen (nep fietsstroken) aan de zijkant van de weg i.p.v in het midden van de weg zoals het hoort en meer van dat soort idiote fratsen zoals inderdaad wegversmallingen zoals paaltjes op betonbanden die te absurd voor worden zijn en naar mijn mening de verkeerssituatie juist onveiliger maken. Helaas is het niet anders..cdwave schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:44:
Jup. In 't dorp hebben ze allerlei versmallingen gemaakt, en daar piept hij nogal eens op. Hij is bang dat ik tegen de "stoeprand" buts die de versmalling vormt denk ik. Ook hier een combinatie van allerlei factoren, zoals de stand van de planeten denk ik. Kan niet echt iets specifieks aanwijzen waardoor hij soms paniekeert.
Vriezenweg nabij Leimuiden is onlangs opgeknapt (afgeknapt is een beter woord), is een kronkelende smalle weg tussen boerenland zonder verlichting, hebben ze de berm versterkt met van die gras doorlatende betontegeltjes en om de 50 meter steekt er een 20 cm hoge punt bovenuit om te voorkomen dat je die als rijstrookje gebruikt als er een trekker als tegenligger de hele wegbreedte in beslag neemt.Tranquility schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ja, de Nederlandse (lokale) wegen zijn totaal ongeschikt voor moderne signaleringssyetemen in de tegenwoordige auto's. Als voorbeeld werkt Lane Assist hier bijvoorbeeld niet door die achterlijke "optische" wegversmallingen op 60- en 80km wegen met onderbroken strepen (nep fietsstroken) aan de zijkant van de weg i.p.v in het midden van de weg zoals het hoort en meer van dat soort idiote fratsen zoals inderdaad wegversmallingen zoals paaltjes op betonbanden die te absurd voor worden zijn en naar mijn mening de verkeerssituatie juist onveiliger maken. Helaas is het niet anders..
Zijn al diverse banden en velgen op te barsten gereden inmiddels. SBelijning is er niet, dus ook ongeschikt voor veiligheidssystemen.
Maagoe, offtopic
Ja, dat vind ik ook het zwakste punt van mijn XC40, banden geluid. Auto is verder zo heerlijk stil, banden geluid varieert enorm. Afhankelijk van het wegdek en temperatuur.Largamelion schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Ik vraag me af of het zinvol/ betaalbaar is om de wielkasten te (laten?) isoleren. Iemand ervaring hiermee?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
Ligt het aan mij of lijkt dit op een iets uitgerekte Polestar 2 en daarmee gelijk minder mooi maar wel vele malen duurder?Morkie69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:50:
Voor diegene die het leuk vinden de nieuwe ES90 presentatie
YouTube: The New Volvo ES90 Reveal
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 05-03-2025 15:01 ]
Vandaag ineens spotify account verdwenen
Opnieuw ingesteld
Vervolgens Volvo account verdwenen
Ook maar weer opnieuw ingesteld
Het spookt in de accountinstellingen momenteel
Voor alle Apple fanaten hier... --> DRAADLOOS APPLE CARPLAY <--- in dat dingMorkie69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:50:
Voor diegene die het leuk vinden de nieuwe ES90 presentatie
YouTube: The New Volvo ES90 Reveal
Ik heb meteen een staatslot gekocht, want van ons leasebudget moet ik het niet hebben
Ligt aan jou!Juancho schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:58:
[...]
Ligt het aan mij of lijkt dit op een iets uitgerekte Polestar 2 en daarmee gelijk minder mooi maar wel vele malen duurder?
Het is het top model van Volvo, kan je moeilijk verwachten dat dit aan EX40/PS2 prijzen wordt verkocht.
Maar mocht je het filmpje bekeken hebben, zou je gezien hebben dat deze de 800v technologie heeft, de eerste Volvo die deze heeft, dus dat zit snor voor de toekomstige ES60/EX60 en EX40.
Waterblok schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:04:
Ik heb de laatste paar weken bij de rittenregistratie:
"Locatie ontbreekt" bij veel ritten maar niet alle ritten. De afstand staat er wel.
Sommige ritten staan er correct in maar dan nog een keer met wel de afstand en "locatie ontbreekt"
Hoe los ik dat op?
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Ik gebruik die rittenregistratie zelf niet echt maar heb het even gecheckt voor jou en bij mij staan alle ritten + locaties er gewoon in. Ik kreeg wel de vraag bij het openen van de rittenregistratie in de app om deze in te schakelen, maar dat heeft altijd actief gestaan dus geen idee waarom ik dit opnieuw moest doen. Lijkt voor de rest correct te werken.Waterblok schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:42:
Quote mezelf even, weet iemand het antwoord?
[...]
Om het op te lossen zou ik de rittenregistratie in de wagen eens uitschakelen en weer inschakelen ofwel eens een homeknop reset uitvoeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 06-03-2025 08:59 ]
Volgens mij nog bij één persoon bij wie deze ook weer was teruggetrokken dacht ik.jswinkels schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:32:
Heeft iemand eigenlijk al de 3.4.4 software via OTA (dus niet via de dealer) binnen gekregen? Het is inmiddels al bijna 4 weken geleden dat die versie is aangekondigd, dus ik zou verwachten dat de update inmiddels wel uitgerold wordt..
Maar de vorige keer was het van hetzelfde. Pas na een week of zes kwam de OTA een keer aanfietsen en niet na drie weken zoals in de app staat vermeld. Dus reken nog maar even nergens op en zeker als hij is teruggetrokken.
Ja maar die nieuwe EX40/EC40 duurt nog vele jaren. Ik had daarom gehoopt dat de ze 2026 MY ook hiermee zouden uitbreiden. 800v, nieuwe hardware, grotere scherm en je had een (laatste) versie gehad van de EX40/EC40 die nog jaren mee kan. Helaas.RigolleM schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:06:
[...]
Maar mocht je het filmpje bekeken hebben, zou je gezien hebben dat deze de 800v technologie heeft, de eerste Volvo die deze heeft, dus dat zit snor voor de toekomstige ES60/EX60 en EX40.
Nèh,.. Volvo gaat eerst hun topmodel voorzien en daarna drupt dit door naar onderen, waar eerst de ES/EX60 hun voordeel zullen uit halen. 800V technologie vraagt ook een ander onderstel, dus je ziet van hier dat dit niet zomaar ff naar de MY26 zal komen. Mijn voorspelling is MY28 dus ergens maart 2027.Juancho schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:41:
[...]
Ja maar die nieuwe EX40/EC40 duurt nog vele jaren. Ik had daarom gehoopt dat de ze 2026 MY ook hiermee zouden uitbreiden. 800v, nieuwe hardware, grotere scherm en je had een (laatste) versie gehad van de EX40/EC40 die nog jaren mee kan. Helaas.
Jammer van Volvo want nu zie je dat veel XC/C40 eigenaren weglopen van Volvo en kiezen voor modellen met nieuwere technologieën. Nu hadden ze een goed produkt met de XC/EX/C/EC40 en laten ze het liggen...
Daarnaast 800V is leuk maar als het enkel voor reizen is haal je daar weinig voordeel uit momenteel, dus tegen dat je opnieuw een nieuwe wagen mag kiezen, zal het landschap qua laadinfrastructuur er weer beter uit zien
Ik zit te kijken naar de Travel Premier 430 van Volvo zelf, maar vind het prijsverschil met de Travel Active 500 en Travel 400 vrij groot.
Zijn er dakkoffer gebruikers van deze types aanwezig en kunnen jullie iets zeggen over de reden waarom je voor dat type bent gegaan?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd gebruikers van andere merken en de redenering om juist niet voor een Volvo te kiezen.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Ik heb geen ervaring met dakkoffers, maar wel een tip: kijk ook eens naar trekhaakkoffers. Die hebben minder invloed op de luchtweerstand en zijn makkelijker te beladen.exepti0n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:34:
Aangezien de kofferruimte met de extra spullen voor twee kinderen (2 en nog geen 1 jaar) toch wat beperkt is voor een vakantie, ben ik me aan het oriënteren voor een dakkoffer.
Ik zit te kijken naar de Travel Premier 430 van Volvo zelf, maar vind het prijsverschil met de Travel Active 500 en Travel 400 vrij groot.
Zijn er dakkoffer gebruikers van deze types aanwezig en kunnen jullie iets zeggen over de reden waarom je voor dat type bent gegaan?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd gebruikers van andere merken en de redenering om juist niet voor een Volvo te kiezen.
je kan ook voor de eerste keer wellicht even huren? dan weet je of het genoeg is, meer nodig hebt of niet?exepti0n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:34:
Aangezien de kofferruimte met de extra spullen voor twee kinderen (2 en nog geen 1 jaar) toch wat beperkt is voor een vakantie, ben ik me aan het oriënteren voor een dakkoffer.
Misschien zonde van je geld, dat wel.. ik rij zelf ook weleens met een dakkoffer (gewoon 2e hand van MP) maar het verbruik gaat substantieel omhoog (15-20%)
[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 06-03-2025 19:41 ]
Jup ook mijn ervaring. Een vouwwagen echter met 1000l bagageruimte doet ook ca ca 20% extra verbruik... Dakkoffers zorgen voor meer frontaal oppervlak van je auto en daarmee veel meer verbruik. Ik zou eerder voor een trekhaak koffer of bagagekarretje gaan...4v4t4r schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:40:
[...]
je kan ook voor de eerste keer wellicht even huren? dan weet je of het genoeg is, meer nodig hebt of niet?
Misschien zonde van je geld, dat wel.. ik rij zelf ook weleens met een dakkoffer (gewoon 2e hand van MP) maar het verbruik gaat substantieel omhoog (15-20%)
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Het bijzondere vind ik dat ik de auto al vier jaar heb en dat deze bug nu voor het eerst opduikt. Volgens mij gebruikt het systeem “fuzzy logic”.
:strip_exif()/f/image/kMhZ7jhOaoiEappGt1aGeBJb.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo dakkoffers zijn (of waren in het verleden in ieder geval) gewoon Thule dakkoffers met een Volvo badge.exepti0n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:34:
Ik had eerst een lage brede Volvo koffer (space design) maar nu een Thule Motion XT en ben daar tevreden over.
P8
Op vakantie en toevallig dezelfde auto meegekregen. B3 ultra 2025.
Nu werkt hier de ingebouwde sim niet, zag in een lijstje dat dit land is uitgesloten (Zuid Afrika).
Opzich is er een offline kaart gedownload in maps, maar bij navigeren in maps krijg ik niet de blauwe route lijn. Enkel aanwijzingen als links over x meter.
Iemand enig idee of dat normaal is en ik dat ergens kan oplossen/aanpassen? Kan vooralsnog niks in de instellingen vinden.
je kan een hotspot op je telefoon maken en daarmee verbinden met de wifi instellingen ?TD-91 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:08:
Vraagje!
Nu werkt hier de ingebouwde sim niet, zag in een lijstje dat dit land is uitgesloten (Zuid Afrika).
Opzich is er een offline kaart gedownload in maps, maar bij navigeren in maps krijg ik niet de blauwe route lijn. Enkel aanwijzingen als links over x meter.
Iemand enig idee of dat normaal is en ik dat ergens kan oplossen/aanpassen? Kan vooralsnog niks in de instellingen vinden.
Als de auto de nieuwste AAOS versie heeft, dan kun je Android Auto gebruiken. Apple CarPlay werkt al wat langer. Je hebt dan wel een USB-kabeltje nodig.TD-91 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:08:
Vraagje!
Voor de terugweg en deze zomer toch wat verder kijken dan enkel Ionity, hebben gewoon te weinig palen per locatie t.o.v. de SuC's.
Waarom exclusief voor Ionity gekozen?Largamelion schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:37:
De reis naar Oostenrijk met Ionity is minder vlot gestart dan vorig jaar met Tesla... 2e laadstop stuurde GM mij naar de overkant van de autostrade om te laden, die hebben we dan maar genegeerd en bij ENW geladen met de Volvo laadpas. 3e laadstop nu bij Ionity (6 palen) maar direct al laadfile... 2e in de queue en intussen nog 2 achter mij.
Voor de terugweg en deze zomer toch wat verder kijken dan enkel Ionity, hebben gewoon te weinig palen per locatie t.o.v. de SuC's.
Vooral voor de prijs (met Mobilize abo van 5€ is het 39c/kWh) en wegens goede ervaringen in het verleden. Bijkomend liggen de Ionity's altijd vlak langs de snelweg en wil ik niet meer bij Tesla laden.
Intussen bij de voorlaatste stop aangekomen en alles super vlot gegaan sinds m'n vorige post. Laden start ook altijd aan 135-140kW dus netjes m'n XC40 zijn max. Rijden gaat lekker en verbruik zit rond de 26kW/100km met 3 volwassenen en volgeladen auto. Ook hele stukken 140-160km/u, helaas wel 1x geflitst omdat ik een snelheidslimiet had gemist 😏.
Enkel Google Maps liet het in het begin dus afweten door de laadpaal aan de verkeerde kant van de snelweg te pakken, voor de rest doet ie het goed. Nu check ik bij elke stop even de volgende laadstop in detail.
[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 08-03-2025 14:56 ]
Natuurlijk is hij duurder, want hij is ook veel groter, maar de vanaf prijs valt nog mee toch? Het ziet er niet spectaculair maar wel uitgebalanceerd uit. Mooie techniek! Laat ze er maar een V-versie van maken ook….dat spreekt in NL denk ik meer mensen aan.Juancho schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:58:
[...]
Ligt het aan mij of lijkt dit op een iets uitgerekte Polestar 2 en daarmee gelijk minder mooi maar wel vele malen duurder?
De V-versies gaan er helaas allemaal uit.Mga1600 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Natuurlijk is hij duurder, want hij is ook veel groter, maar de vanaf prijs valt nog mee toch? Het ziet er niet spectaculair maar wel uitgebalanceerd uit. Mooie techniek! Laat ze er maar een V-versie van maken ook….dat spreekt in NL denk ik meer mensen aan.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Huuu.... Een 150kw sticker maar laden start met 175kw . Van 16-85% in 37min gelijk ff gemact, komen met gem 22kwh /100km en 97kmh thuis over 895km niet gek.
Snelheid waar het kon 135kmh, maar veel plekken niet omdat het toch best druk was. Verbruik heel prima met 4 volwassenen, volgepakt en skibox.
:strip_exif()/f/image/teU7V1qS05OBNrw2uFYWQz2M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A60g2jT2Ntmew1KqhpNjLgAj.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel gek, een hele poos heeft de perspectief view van Google niet gewerkt, na Keulen ineens wel.🤔
[ Voor 9% gewijzigd door peutje op 08-03-2025 18:43 ]
Das niet best, lijkt iets met canvas binnen, gelijk ff wisselenmenjo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:13:
Iemand dit ooit meegemaakt?
[Afbeelding]
Wat is de oorzaak?
Zijn pirelli scorpion all season sf2 255/40 r20 (achterbanden)
Lijkt op een deuk in de velg. Misschien te hard door een kuil gereden? Dat is mij ook eens overkomen toen ik moest uitwijken op een smalle binnenweg en door een kuil ging. Kostte mij een nieuwe band en herstellen van de velg.menjo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:13:
[Afbeelding]
Wat is de oorzaak?
Ik zie geen deuk in de velg, wel een rare witte waas op de band, lijkt wel spuitverf o.i.d. of is dit (strijk)lichtinval? In ieder geval lijkt me de interne structuur van de band beschadigd beyond repair.vdburg schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:04:
Lijkt op een deuk in de velg. Misschien te hard door een kuil gereden? Dat is mij ook eens overkomen toen ik moest uitwijken op een smalle binnenweg en door een kuil ging. Kostte mij een nieuwe band en herstellen van de velg.
Ook zie ik een lichte beschadiging op de velgrand een centimeter of 15 lager, waar ook een hapje uit de velgrandbescherming van de band lijkt te zijn. Als die er niet was geweest was de schade aan de velg waarschijnlijk veel groter. Dat wordt dus een nieuwe band.
Daarom ben ik ook zo’n voorstander van banden met velgrandbescherming. Jammer dat de Michelin CrossClimate2 banden die er hier op zitten dat niet heeft. Bij de eerstvolgende wissel zullen er zeker banden onder komen die dit wel hebben.
Weekje naar Beieren geweest en om dezelfde reden alleen bij Ionity geladen met Passport Power, ook tijdens het verblijf daar.Largamelion schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:55:
[...]
Vooral voor de prijs (met Mobilize abo van 5€ is het 39c/kWh) en wegens goede ervaringen in het verleden. Bijkomend liggen de Ionity's altijd vlak langs de snelweg en wil ik niet meer bij Tesla laden.
Scheelde uiteindelijk op 1.700 km zonder moeite toch een dikke € 60 met de standaardprijzen van andere aanbieders (m.u.v. Tesla).
6 keer zonder problemen geladen, waarvan 4 keer op de heen-en terugweg bij dezelfde stations. Wel vond ik de laadsnelheid relatief vlug minder worden.
Was de eerste verdere reis naar het buitenland met deze auto. Smaakt naar meer 😁
EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Forest Lake | 19"| privacy glass | pixel led l trekhaak vs XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |
Ja helaas, ook zoiets destijds aan de hand (band) gehad met de P8. Stoeprand beetje geraakt (echt niet hard) en daarbij werd de band ( 20” Pirelli) juist op het zijvlak geraakt. Band was als gevolg daarvan echt ontploft en volkomen gescheurd.menjo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:13:
[Afbeelding]
Wat is de oorzaak?
Dat was uitgerekend op een kerstavond een paar jaar geleden. ANWB kwam erbij via de Assistance knop. Alles in ‘de keten’ was dicht vanwege de feestdagen en dus nergens een band te vinden. Omdat ik een Volvo ‘premium abonnement’ had kreeg ik onmiddellijk een vervangende auto (van Logicx/ANWB) geleverd door de sleepdienst waar ik de hele kerstperiode mee gereden heb. Mijn eigen auto was eerst in opslag en pas na de kerst bij de dealer gebracht waar ik later de leenauto weer kon achterlaten en mijn eigen auro weer kon meenam.
Ondersteuning was perfect geregeld door alle partijen - maar wat een gedoe om een lekke band als je geen reservewiel hebt………
Sterkte!
Mijn auto kon destijds op eigen kracht op de sleepauto gereden worden - want 4 WD
[ Voor 17% gewijzigd door Mga1600 op 09-03-2025 09:19 ]
Het zou me niet verbazen als 3.4.4 helemaal is teruggetrokken en we moeten wachten op de aankondiging van een volgende versie. Vraag me dus af of de update ook nog door dealers wordt geïnstalleerd. Het is dus wachten of iemand binnenkort naar de dealer gaat en de update wel of niet krijgt.Venomer schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:42:
Nog steeds niemand die de OTA update heeft gekregen? Begint verdacht te worden.
update: maandag 24 februari geïnstalleerd door de volvo dealer.
[ Voor 36% gewijzigd door Babtvt op 09-03-2025 19:39 ]
Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.
De verwachte update heeft nog geen contact gemaakt.
Ondanks de lange radiostilte blijft de hoop op contact aanwezig.
Het zachte weer van de afgelopen dagen is goed geweest voor het moreel.
Zou zomaar kunnen dat dat gebeurt. Maar op moment dat diens teruggetrokken verdwijnt ook altijd de tekst dat die na ongeveer 3 weken via ota beschikbaar komt. Die tekst staat er nu nog steeds. Dus hij is nu iig nog niet teruggetrokken…Tranquility schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:29:
[...]
Het zou me niet verbazen als 3.4.4 helemaal is teruggetrokken en we moeten wachten op de aankondiging van een volgende versie. Vraag me dus af of de update ook nog door dealers wordt geïnstalleerd. Het is dus wachten of iemand binnenkort naar de dealer gaat en de update wel of niet krijgt.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Maar waar komen die berichten vandaan? Heb nog niet eerder gezien dan dat het ergens op een forum gezegd werd.Juancho schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:31:
Ja updates zijn eerder teruggetrokken. Ook de laatste van nu waar oa het maps balkje in de driver's display weg ging. Ook die is teruggetrokken en kwam later terug.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Komt de rammelende ophanging door de software update?Avvd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:24:
Ik heb mijn ex40 afgelopen vrijdag opgehaald, 2 dagen daarvoor bij de dealer aangekomen, daar staat ook 3.4.4 op, hij is dus niet teruggetrokken. Overige meteen de 2e dag al problemen met camera's, de bekende tijdelijk niet beschikbaar melding en ook de rammelende ophanging voor, dus ook die fix zit er kennelijk nog niet standaard in bij de fabriek. Verder een erg fijne auto.
Een splinternieuwe auto met een rammelende ophanging voor en software problemen een “verder erg fijne auto” noemen siert je, maar eigenlijk is het toch schandalig als je sommige problemen of klachten hier leest hoe slecht de kwaliteitscontrole lijkt te zijn bij Volvo.Avvd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:24:
Overige meteen de 2e dag al problemen met camera's, de bekende tijdelijk niet beschikbaar melding en ook de rammelende ophanging voor, dus ook die fix zit er kennelijk nog niet standaard in bij de fabriek. Verder een erg fijne auto.
De problemen met de lagers van de veerpoten voor had ik van te voren gelezen, het hoort natuurlijk niet, maar ik verwacht dat de dealer het zo kan oplossen gezien het een bekend euvel is.StevendGraaf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:08:
[...]
Een splinternieuwe auto met een rammelende ophanging voor en software problemen een “verder erg fijne auto” noemen siert je, maar eigenlijk is het toch schandalig als je sommige problemen of klachten hier leest hoe slecht de kwaliteitscontrole lijkt te zijn bij Volvo.
Qua software, tja, volgens met hebben alleen bmw en Mercedes het redelijk op orde, de rest is redelijk dramatisch als je de verschillende topics van de merken hier leest. Het is een gevalletje, je hebt er weinig/geen invloed op, dus druk maken heeft weinig zin.
De twin motor ultra uitvoering maakt het dan weer leuk speelgoed.
[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 09-03-2025 22:33 ]
Helemaal als iets een bekend euvel is zou je als zichzelf respecterend autofabrikant of dealer er voor moeten kunnen zorgen dat een spiksplinternieuwe auto zo niet geleverd mag worden aan de klant. Dit is niet een probleem dat zich pas voordoet na duizenden kilometers, bij jou immers al na dag 2. Overigens zijn de meningen er hier over verdeeld of de dealer “het zo kan oplossen”.Avvd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:32:
[...]
De problemen met de lagers van de veerpoten voor had ik van te voren gelezen, het hoort natuurlijk niet, maar ik verwacht dat de dealer het zo kan oplossen gezien het een bekend euvel is.
Qua software, tja, volgens met hebben alleen bmw en Mercedes het redelijk op orde, de rest is redelijk dramatisch als je de verschillende topics van de merken hier leest. Het is een gevalletje, je hebt er weinig/geen invloed op, dus druk maken heeft weinig zin.
De twin motor ultra uitvoering maakt het dan weer leuk speelgoed.
Was het niet @StevendGraaf die de update kreeg die later opeens verdwenen was?Ophidian schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:54:
Maar waar komen die berichten vandaan? Heb nog niet eerder gezien dan dat het ergens op een forum gezegd werd.
Ik zelf ook ook. Die laatste heb ik steeds genegeerd en even daarna was de update weg. Pas weken daarna kwam de update weer terug.Tranquility schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:09:
[...]
Was het niet @StevendGraaf die de update kreeg die later opeens verdwenen was?
De nieuwe versie of de vorige 3.3.16?Juancho schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:21:
Ik zelf ook ook. Die laatste heb ik steeds genegeerd en even daarna was de update weg. Pas weken daarna kwam de update weer terug.
Indien de eerste, -of hij is uitgesteld wegens issues, -of hij is teruggetrokken en wachten we op de aankondiging van een nieuwe versie. Beide scenario's zullen wel even duren ben ik bang..
[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 10-03-2025 09:37 ]
De vorige, waarbij het navigatie balkje verdween.Tranquility schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:36:
[...]
De nieuwe versie of de vorige 3.3.16?
Indien de eerste, -of hij is uitgesteld wegens issues, -of hij is teruggetrokken en wachten we op de aankondiging van een nieuwe versie. Beide scenario's zullen wel even duren ben ik bang..
Het trieste is dat, wat ik zo van collega's enzo hoor, het bij andere merken al net zo erg is. Lijkt erop dat ze allemaal overgestapt zijn op die brakke zooi van Google. Voor alle problemen gooien ze de handjes in de lucht en wijzen ze naar "de leverancier", en tegen de klanten zeggen ze dat ze "aan een oplossing werken". Aangezien dat na jaren nog steeds niks heeft opgeleverd kun je er wel vanuit gaan dat dat ook nooit meer gaat gebeuren.StevendGraaf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:08:
[...]
Een splinternieuwe auto met een rammelende ophanging voor en software problemen een “verder erg fijne auto” noemen siert je, maar eigenlijk is het toch schandalig als je sommige problemen of klachten hier leest hoe slecht de kwaliteitscontrole lijkt te zijn bij Volvo.
Automotive heeft ook nog het probleem dat ze ver achter lopen in SOC hardware, simpel gezegd komt dat omdat automotive hardware moet werken tussen -40 en +60 graden en die versies komen altijd veel later op de markt. Dus is die toch al brakke software doorgaans veel te zwaar voor de beschikbare hardware...
Tijdens een proefrit merk je al die euvels niet op, want dan is de auto net al een keer door de dealer opgestart en is de software nog niet in slaap gevallen. En de kans dat de boel net crasht tijdens dat halfuurtje is ook niet bijster groot...
(Ik heb eerlijk gezegd liever een navigatie die gewoon meteen werkt als ik de garage uit kom. Dat je geweldig de blits kan maken met dat luchtfotobeeld hecht ik dan toch veel minder waarde aan.)
Maps geïntegreerd met auto data en Spotify ingebakken in de auto is 1 van de beste dingen die ik heb gezien in de auto's die ik reed. Merken moeten alleen serieuzer gaan nadenken over de hardware achter de software. Daar ligt het issue.
[ Voor 91% gewijzigd door Juancho op 10-03-2025 10:50 ]
Het traag zijn komt ook voor slechts minuten nadat je de auto had verlaten, je stapt na twee minuten weer in en weer is het systeem minuten lang traag.cdwave schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:34:
[...]
Tijdens een proefrit merk je al die euvels niet op, want dan is de auto net al een keer door de dealer opgestart en is de software nog niet in slaap gevallen. En de kans dat de boel net crasht tijdens dat halfuurtje is ook niet bijster groot...
(Ik heb eerlijk gezegd liever een navigatie die gewoon meteen werkt als ik de garage uit kom. Dat je geweldig de blits kan maken met dat luchtfotobeeld hecht ik dan toch veel minder waarde aan.)
Maps met satteliteview geeft mij toch net even meer info over mijn route dan met de kale kaart, met name gebouwen langs de route kunnen dan duidelijk zichtbaar zijn en je helpen in met name steden toch het juiste straatje in te slaan, net even meer zekerheid.
Ik vind het prettiger dan de kaartview, en niet om "de blits te maken" want daar heb ik totaal geen enkele behoefte aan.
Juancho schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:21:
[...]
Ik zelf ook ook. Die laatste heb ik steeds genegeerd en even daarna was de update weg. Pas weken daarna kwam de update weer terug.
Dus behoudens vermoedens is er geen officiele berichtgeving dat er updates teruggeroepen zijn. Terwijl misschien is het wel zo ingesteld dat een update niet meer wordt aangeboden als je hem toch niet installeert.Tranquility schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:36:
[...]
De nieuwe versie of de vorige 3.3.16?
Maar binnen een dag was de LTE weer terug. Misschien toeval, maar wel erg opvallend na wekenlang alleen maar 3G gehad te hebben.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
/f/image/2BF63TVLc4aRMC1zL1OadEGn.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/zvdvem8Ff3haHTZIzbcjE8RO.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7suEKsmAioAA96FcRKGJqLmZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KRoeOjiUaacXd4Bb5fIYuVFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBmkxSVRaRod9Ap8rZZuCNHy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j6A4ezQM3CT8nw1rQOAMbcdM.jpg?f=fotoalbum_large)