Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik moet de knoop door gaan hakken ter vervanging van mijn Polestar 2. Na veel proefritten blijven de EX40 en iX1 over. Zijn er hier rijders die dezelfde keuze hebben moeten maken en zo ja, waarom voor de Volvo gegaan? Voor mij is de vergelijking als volgt:

EX40 Plus 70kWh
- sneller (7.3sec ipv 8.5)
- infotainment Google maps (vertrouwd vanuit Polestar)
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak
- minder ruimte achterin (geen must)
- model, interieur en infotainment lichtelijk gedateerd
- verbruik matig volgens EVDB 19.4kWh - 345km

BMW iX1 edrive20
- model en interieur moderner (en iets strakker)
- infotainment meer up to date (grootte) maar geen Google Maps
- meer ruimte achterin
- verbruik beter volgens EVDB 16.6kWh - 390km

Ze rijden allebei top dus geen echte voorkeur. Ik betaal exact evenveel netto voor beide modellen ook daar geen voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:03:
Ik moet de knoop door gaan hakken ter vervanging van mijn Polestar 2. Na veel proefritten blijven de EX40 en iX1 over. Zijn er hier rijders die dezelfde keuze hebben moeten maken en zo ja, waarom voor de Volvo gegaan? Voor mij is de vergelijking als volgt:

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin

Ze rijden allebei top dus geen echte voorkeur. Ik betaal exact evenveel netto voor beide modellen ook daar geen voorkeur.
Ik ken de XC40 (rij ik zelf) en de iX1 (rijdt iemand die ik goed ken) beide.
Ik vind de XC40 (nu ex40) toch de betere.
Net als bij meerdere andere merken heeft die BMW wel meer gelikte accenten in het dashboard, maar de OPD werkt er niet goed (komt niet tot volle stilstand), je moet maandelijks betalen voor stoel en stuurverwarming, er zit geen MAPS in de navigatie en wat er wel in zit moet je af en toe updaten etc etc etc

Dan hebben we maar een heel sober interieur, wat conservatief, en alsnog afdoende. Als de nieuwe serie EX40 vanaf MY26 betere snellere hardware meekrijgt, en ze iets beter informeren over dat het bijvoorbeeld aan je stoelbekleding ligt of je al dan niet een leeslampje achterin erbij krijgt en dat soort dingen, heeft de Volvo toch een hoop meer voordelen dan de merken met een meer modern interieur (of ontbreken daarvan, omdat een vensterbank met iPad kennelijk ook mensen aanspreekt).

Ik zou vooral de abonnement ellende meewegen bij BMW, je kunt het afkopen voor veel geld, maar dan nog: de hardware zit er gewoon in, alleen werkt dat niet als je niet eerst de knip trekt. En dat soort spelletjes met andermans portemonnee hou ik echt niet van.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@ron65 dank voor je reactie. OPD gebruik ik niet, staat sinds dag 1 op mijn Polestar uit. Voor wat betreft de opties die je noemt bestel ik deze gewoon als optie (zonder abonnement) en daarmee is de iX1 vrijwel identiek uitgerust tegenover de EX40. Abonnementen heb ik ook geen behoefte aan, al is het bijvoorbeeld voor een lange vakantie rit wel fijn dat je voor 20€ voor 1 maand opties kunt toevoegen waar je anders 1000€ voor betaalt als optie maar nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:47

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin

Als je alleen rondjes rond de kerk rijdt prima, maar ik vind max. 130kW snelladen van de iX1 niet echt bij de tijd. Dat doet de EX40 met 170kW duidelijk beter. En ik weet ook niet of het voorverwarmen voor snelladen bij BMW net zo goed geregeld is als bij Volvo, want anders ga je die 130 in de winter niet eens halen. En ik zou het gemak van Google Maps met laadplanning en aankomstpercentage missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:49
JTHZZ schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Als je alleen rondjes rond de kerk rijdt prima, maar ik vind max. 130kW snelladen van de iX1 niet echt bij de tijd. Dat doet de EX40 met 170kW duidelijk beter. En ik weet ook niet of het voorverwarmen voor snelladen bij BMW net zo goed geregeld is als bij Volvo, want anders ga je die 130 in de winter niet eens halen. En ik zou het gemak van Google Maps met laadplanning en aankomstpercentage missen.
De laadcurve is een belangrijk item om te vergelijken. Het piekvermogen zegt niet zoveel.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin

Ik denk dat het amper verschil maakt tussen de twee. De Volvo kan iets sneller snelladen (echter gemiddeld scheelt het maar weinig 94 vs 110 kW), terwijl de X1 net iets verder komt. Op lange ritten scheelt het amper. Misschien net voor een paar procent erbij als je snel thuis wil komen. Verschil in 0-100 tijd is weinig relevant. Je bent sneller dan de meeste ICE met beide.

Ik ken je gebruik niet, maar wij doen 20k km per jaar en ik sta alleen op de vakantierit naar het zuiden aan de snellader. Voor de rest nooit, dan lukt het allemaal met laden thuis en op bestemming. En dat is nog met de P6 MY 23. Maar dat is natuurlijk anders als je het dubbele aan kilometers moet doen.

Je zegt dat de Volvo rijker uitgerust is, maar dat is nogal breed begrip. My26 heeft natuurlijk wel verbeterde chipset en de nieuwe versie van AAOS.

Persoonlijk zou ik de X1 alleen overwegen met minimaal een M sport pakket, zonder vind ik het niet een fraaie auto. Maar dat zal voor iedereen anders zijn :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Terecht punt. Volgens EVDB (zie link in mijn vorige post) is 10-80% bij BMW 30min en Volvo 27min. Voor mij alleen op vakantie rit relevant. En daar ben ik een gemiddelde van 23kWh gewend. In Nederland heb ik met mijn P2 in 54 maanden 2x bij de Fastned gestaan.

@Ophidian BMW is inderdaad Msport met o.a. panorama dak en de opties die de XC40Plus heeft zoals stuur- en stoelverwarming.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 02-02-2025 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Aghanim Een EV zonder stoel en stuurverwarming zou ik nooit overwegen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38

EX40 Plus 70kWh
- iets rijker uitgerust
- geen panorama dak

BMW iX1 edrive20
- meer ruimte achterin

Je wilt dus geen Polestar meer?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:38
Largamelion schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:23:
[...]
Dat is al langer zo, zeker van voor de laatste OTA al. Het is een systeemapp en je kan enkel de updates voor Maps verwijderen door in de app zelf naar info te gaan en op de versie te drukken.
Is er een verband tussen het verdwijnen van Google Maps als zelfstandige app en het trage opstarten van het systeem? Dat trage opstarten is door meer mensen genoemd, de afgelopen tijd. Of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
rolfio schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Je wilt dus geen Polestar meer?
Is uit het merken beleid gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Heb je al eens een berekening laten maken met de Ultra versie? De plus is redelijk maar wat mij betreft moet je daar wel bepaalde opties bij kiezen die ik als must have zie. En dan is de Ultra versie zelfs goedkoper.

Ik zou van de 2 sowieso 100% voor de Volvo gaan, dat is echt een bizar goede en fijne wagen en wat jezelf ook al aangaf, AAOS is echt een dik pluspunt. Helemaal als straks MY25 gaat komen met nieuwe hardware en een iets andere UX van AAOS is dat weer helemaal top.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 02-02-2025 14:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Meer mensen vandaag last met laden? Mijn vriendin heeft bij 4 laadpalen (in 2 plaatsen) geprobeerd te laden vandaag. Geen enkele keer gelukt. Ik probeerde het vanmorgen zelf nog even en het lukte mij gelijk. Ik dacht nog aan de vrieskou vanmorgen maar normaliter mag en kan dat het nooit zijn.

Ik denk zelf dat ze de kabel in de auto er niet helemaal lekker in heeft. Dat rubberen afdek dopje wil nog wel eens in de weg zetten. Dat draadje kan soms heel vervelend onder de stekker komen en dan lijkt het alsof de stekker erin zit maar blijkbaar net niet helemaal goed genoeg.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Aha, duidelijk.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
ron65 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Ik ken de XC40 (rij ik zelf) en de iX1 (rijdt iemand die ik goed ken) beide.
Ik vind de XC40 (nu ex40) toch de betere.
Net als bij meerdere andere merken heeft die BMW wel meer gelikte accenten in het dashboard, maar de OPD werkt er niet goed (komt niet tot volle stilstand), je moet maandelijks betalen voor stoel en stuurverwarming, er zit geen MAPS in de navigatie en wat er wel in zit moet je af en toe updaten etc etc etc
Uhm OPD is gewoon tot stilstand. Stoel en stuur is zonder een maandelijks abo aan te schaffen. Premium abo bevat inderdaad de satelliet weergave en anders heb je gewoon navigatie. De satelliet is inderdaad mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Pannekoek81 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Uhm OPD is gewoon tot stilstand. Stoel en stuur is zonder een maandelijks abo aan te schaffen. Premium abo bevat inderdaad de satelliet weergave en anders heb je gewoon navigatie. De satelliet is inderdaad mooier.
Ja ik sprak die persoon net en vroeg ernaar, BMW heeft dat een tijd als abonnementsoptie gehad, maar na teveel klachten de aanschafoptie ook bijgevoegd als mogelijkheid.

Blijft: als je het niet aanschaft of er niet op abonneert, zit die hardware er wel degelijk al in voor de aanschafprijs. Aanzetten is dan een kwestie van 3 minuten werk op afstand door de fabrikant, inclusief software openen, jou wagen zoeken, juiste menu, vinkje aan en klaar. Dat hoeft geen 1000 euro te kosten vind ik dan. Eerder 50 euro voor het werk eraan (en zelfs dat is veel geld voor een paar minuten werk)

Wat OPD betreft, die van hem komt NIET tot stilstand, blijft zachtjes doorrollen. Dus daar ben ik vanuit gegaan in mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
ron65 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Ja ik sprak die persoon net en vroeg ernaar, BMW heeft dat een tijd als abonnementsoptie gehad, maar na teveel klachten de aanschafoptie ook bijgevoegd als mogelijkheid.

Blijft: als je het niet aanschaft of er niet op abonneert, zit die hardware er wel degelijk al in voor de aanschafprijs. Aanzetten is dan een kwestie van 3 minuten werk op afstand door de fabrikant, inclusief software openen, jou wagen zoeken, juiste menu, vinkje aan en klaar. Dat hoeft geen 1000 euro te kosten vind ik dan. Eerder 50 euro voor het werk eraan (en zelfs dat is veel geld voor een paar minuten werk)

Wat OPD betreft, die van hem komt NIET tot stilstand, blijft zachtjes doorrollen. Dus daar ben ik vanuit gegaan in mijn reactie.
Dat de hardware erin zit maar niet aanstaat hebben veel merken tegenwoordig. Reden die ik ooit bij VW had gelezen dat als de auto als occasion op de markt komt, de koper dan alsnog een optie kan kiezen. Uiteraard voor teveel geld.

Vreemd dat het bij hem niet werkt. Ik heb zelf de IX1 en rij niet anders dan met OPD.

Maar goed ik denk persoonlijk dat er geen verkeerde keuze is tussen die 2. De Volvo ken ik vrij goed aangezien mijn ouders inmiddels de 2e hebben en ik de auto geregeld zelf heb gereden. Als de BMW er niet was dan hadden wij ook een Volvo gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Heb je al eens een berekening laten maken met de Ultra versie? De plus is redelijk maar wat mij betreft moet je daar wel bepaalde opties bij kiezen die ik als must have zie. En dan is de Ultra versie zelfs goedkoper.

Ik zou van de 2 sowieso 100% voor de Volvo gaan, dat is echt een bizar goede en fijne wagen en wat jezelf ook al aangaf, AAOS is echt een dik pluspunt. Helemaal als straks MY25 gaat komen met nieuwe hardware en een iets andere UX van AAOS is dat weer helemaal top.
In mijn geval zijn de netto maandlasten:
- EX40 Plus (met een paar opties): 400€
- EX40 Plus Black Edition (met dezelfde opties): 411€
- EX40 Ultra extended range: 471€

Extra range en panorama dak zijn wel mooie extra’s. Wil alleen wel liever rond de 400€ blijven omdat ik amper privé rijd. Thx voor de tip overigens, ik had de black edition niet geconfigureerd omdat ik dacht dat die veel duurder uit zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:59:
[...]

In mijn geval zijn de netto maandlasten:
- EX40 Plus (met een paar opties): 400€
- EX40 Plus Black Edition (met dezelfde opties: 411€
- EX40 Ultra extended range: 471€

Extra range en panorama dak zijn wel mooie extra’s. Wil alleen wel liever rond de 400€ blijven omdat ik amper privé rijd. Thx voor de tip overigens, ik had de black edition niet geconfigureerd omdat ik dacht dat die veel duurder uit zou vallen.
71 euro meer in de lease voor de Ultra? Dat vind ik heel fors, bij ons valt dat verschil volgens mij een stuk gunstiger uit. Ik zou overigens wel altijd het glazen dak willen, dat geeft zoveel meer licht en openheid in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:05:
[...]

71 euro meer in de lease voor de Ultra? Dat vind ik heel fors, bij ons valt dat verschil volgens mij een stuk gunstiger uit. Ik zou overigens wel altijd het glazen dak willen, dat geeft zoveel meer licht en openheid in de auto.
De Plus is ruim onder mijn leasebudget, de Ultra ook fors maar wel een stuk minder. Ik krijg het resterende budget als bruto salaris. Daardoor wordt de Plus met een soort van multiplier goedkoper, de Ultra heeft dat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:08:
[...]

De Plus is ruim onder mijn leasebudget, de Ultra ook fors maar wel een stuk minder. Ik krijg het resterende budget als bruto salaris. Daardoor wordt de Plus met een soort van multiplier goedkoper, de Ultra heeft dat minder.
Persoonlijk zou ik dan voor de Ultra gaan, maargoed, het is dan ook onze hoofdauto dus privé rijden we ook veel. Meer dan zakelijk zelfs

Helaas gaan wij een stukje stijgen in netto kosten voor de lease want tja, leasen is duurder dan 5 jaar terug. Wij hebben besloten tot max 500 euro netto te willen gaan terwijl ik nu iets van 450 betaal voor de volgepakte XC40 :8.

Eigenlijk alle autos op de shortlist houden dan in een kleine extra eigen bijdrage om het mogelijk te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 02-02-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
Volgens mij vergelijkt @Aghanim de XC40 Ultra ER met XC40 Plus SR. Dan is dat verschil wel te verklaren.
@Juancho die 50 euro verschil heb je er in netto salaris wellicht ook bij gekregen?

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Danheb je een koninklijk budget, bij mij is de Core nog nét in budget momenteel, alle andere uitvoeringen vallen er buiten. Budget is max 600 per maand op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DrBOB101 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:01:
Volgens mij vergelijkt @Aghanim de XC40 Ultra ER met XC40 Plus SR. Dan is dat verschil wel te verklaren.
@Juancho die 50 euro verschil heb je er in netto salaris wellicht ook bij gekregen?
Volgens de Volvo website is de Ultra niet in SR te verkrijgen. Dat zal ook het prijsverschil wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Volgens de Volvo website is de Ultra niet in SR te verkrijgen. Dat zal ook het prijsverschil wel verklaren.
Idd alleen SM LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
ron65 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat het er niet om gaat wat het kost, maar wat de consument er voor wil betalen.. dat heet focus op winst maken… Jij kost jouw werkgever toch ook minder dat er in rekening wordt gebracht bij de opdrachtgever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat het er niet om gaat wat het kost, maar wat de consument er voor wil betalen.. dat heet focus op winst maken… Jij kost jouw werkgever toch ook minder dat er in rekening wordt gebracht bij de opdrachtgever?
Er is verschil tussen gezond winst maken en woekerwinsten maken.

Maar we drijven af.
Gelukkig hebben we met de Volvo (nog) geen last van dit soort wan-praktijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Auto offline vanochtend (sinds 5.17 kan ik zien in domoticz). Moest ik helemaal naar de auto lopen om de voorverwarming te starten. Brrrrr….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:11
Kammika schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:12:
Auto offline vanochtend (sinds 5.17 kan ik zien in domoticz). Moest ik helemaal naar de auto lopen om de voorverwarming te starten. Brrrrr….
Same here, ze hebben bij Volvo een speciale regel ingebouwd dat ze offline gaan als het echt goed vriest. Auto is namelijk wel vrolijk verbonden met internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:43
Largamelion schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:31:
[...]

Trouwens nog een ander probleem waar ik me al even aan erger en afvraag of anderen dat ook hebben: Als ik een andere muziek app open dan degene die laatst aan het spelen was, dan opent hij gewoon altijd die laatste app en niet degene die ik aanklik. Pas bij de 2e keer de app te selecteren, opent hij de juiste... hebben jullie dat ook?
Zelfde probleem hier. Net als de automatische switch van Radio1 naar Arrow Classic Rock na bv 10 minuten en bij opnieuw starten van auto.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Marko72 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:50:
[...]

Same here, ze hebben bij Volvo een speciale regel ingebouwd dat ze offline gaan als het echt goed vriest. Auto is namelijk wel vrolijk verbonden met internet
Hier ook, just when you needed it most.... niet bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:02
Hier om iets na 6 de voorverwarming nog kunnen starten.

Wel merk ik dat ik met dit vriesweer bij hogere snelheden (90+) al snel de melding krijg dat de voorruitsensor geblokkeerd is. Wanneer ik daarna terug door dorpskernen aan het rijden ben kan ik ACC weer gebruiken.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:11:
[...]

Hier om iets na 6 de voorverwarming nog kunnen starten.

Wel merk ik dat ik met dit vriesweer bij hogere snelheden (90+) al snel de melding krijg dat de voorruitsensor geblokkeerd is. Wanneer ik daarna terug door dorpskernen aan het rijden ben kan ik ACC weer gebruiken.
Dat had ik zaterdag 1x, op een 100 kmh weg, even de ruitensproeier kort gebruikt en opgelost.
Ik denk dat dan de unit achter de spiegel vervuild of aangeslagen glas heeft waardoor deze melding ontstaat, door te sproeien en de wisser erachteraan is dat weer schoon. Was direct weg die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
ArnoudN schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:57:
[...]
Zelfde probleem hier. Net als de automatische switch van Radio1 naar Arrow Classic Rock na bv 10 minuten en bij opnieuw starten van auto.
Mja, en dan zit het nog mee. Gisteren deed de radio weer eens helemaal niks.

Ik denk dat de testers er vanuit gaan dat alleen dinosaurussen nog gebruik maken van radio en media, en het dus niet uitmaakt of de radio het eigenlijk wel doet. Wel verassend dat de Chinezen Arrow CR als test station hebben gekozen, of zou op die frequentie daar net een ander populair station zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
Om toch even te duiden dat het toch geen algemeen probleem lijkt te zijn: ik kon perfect voorverwarmen dit weekend en ook deze ochtend. Zowel de planning werkte, als het manueel opstarten. Enige moment dat dat niet ging stond ik enkele verdiepeningen onder de grond in een parkeergarage en dat vind ik nu niet zo vreemd dat er daar geen signaal is naar de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
nujtrug schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:11:
[...]

Het viel mij dit weekend op dat bij voorverwarmen, de voorruitverwarming bij de sensor niet meer aangaat. Weet het niet helemaal zeker, maar dit was eerder wel zo volgens mij.

Pas als je gaat rijden ontdooit dat stuk. Leidt er bij toe dat ik de eerste paar minuten de PA er niet opgaat (alleen normale ACC). Die PA gaat dan pas aan als ik op de snelweg zit. Daarna heb ik dan geen problemen meer mee..., ook niet als ik terugben in de bebouwde kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 09:55

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Bij mij is de auto nog steeds off-line. Ik heb 'm net even aan de laadpaal om de hoek gezet, maar nu nog steeds geen teken van leven. Ik zag wel dat de verbinding op 3G stond en niet op LTE. Ik kijk vanmiddag wel weer als ik weg moet.

Gelukkig werkt de verwarming heel erg snel, dus binnen een paar minuten waren de ruiten al ijsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
MeHeKaCh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:17:
Bij mij is de auto nog steeds off-line. Ik heb 'm net even aan de laadpaal om de hoek gezet, maar nu nog steeds geen teken van leven. Ik zag wel dat de verbinding op 3G stond en niet op LTE. Ik kijk vanmiddag wel weer als ik weg moet.

Gelukkig werkt de verwarming heel erg snel, dus binnen een paar minuten waren de ruiten al ijsvrij.
Bij mij was de auto vanmorgen ook offline, maar is toch voorverwarmd met de ingestelde timer. Was vanmorgen even bij de tandarts en is de auto nu weer online (LTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:31
Sim bevroren 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Die van mij blijft in de app online. Volgens de API heeft die ook status "UNAVAILABLE". Met als reden "NO_INTERNET"

In de auto zelf werkte de verbinding prima. Internet radio en verkeersinformatie werkte helemaal goed. In de app blijft die offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regis
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 09:55
Hier ook nog steeds offline (2025 EX40) - viel me toch wel erg mee hoe snel het ijs van de ruiten kwam met max verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Apart, ben net terug van de tandarts en naar huis gereden en is de app net weer offline.. In de auto werkte alles gewoon goed incl. Spotify en zag ik gewoon LTE staan. Weird..
Zometeen naar m’n werk, kijken hoe het dan gaat.
Je zou haast gaan denken dat er wat aan zit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 03-02-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
ron65 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Dat had ik zaterdag 1x, op een 100 kmh weg, even de ruitensproeier kort gebruikt en opgelost.
Ik denk dat dan de unit achter de spiegel vervuild of aangeslagen glas heeft waardoor deze melding ontstaat, door te sproeien en de wisser erachteraan is dat weer schoon. Was direct weg die melding.
Bij mij helpt dat sproeien dan niet..
Toch weer even wennen als je je voet de hele tijd op die pedaal moet houden :P

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 12:38
Largamelion schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:31:
[...]

Trouwens nog een ander probleem waar ik me al even aan erger en afvraag of anderen dat ook hebben: Als ik een andere muziek app open dan degene die laatst aan het spelen was, dan opent hij gewoon altijd die laatste app en niet degene die ik aanklik. Pas bij de 2e keer de app te selecteren, opent hij de juiste... hebben jullie dat ook?
Yep, hier ook. Irriteert me mateloos. Sowieso vind ik het entertainment systeem er niet op vooruit gegaan de laatste maanden. Het start traag op. Google Assistant werkt bij mij alleen nog via de knop en dan ook heel traag (als ik 'Ok Google' roep duurt het soms wel een halve minuut of langer voor ik een reactie krijg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
jswinkels schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Yep, hier ook. Irriteert me mateloos. Sowieso vind ik het entertainment systeem er niet op vooruit gegaan de laatste maanden. Het start traag op. Google Assistant werkt bij mij alleen nog via de knop en dan ook heel traag (als ik 'Ok Google' roep duurt het soms wel een halve minuut of langer voor ik een reactie krijg).
Die bug met het audio-app switchen heb ik eigenlijk nooit anders geweten of toch niet dat ik me kan herinneren, dus zit er volgens mij al heel lang in.

Voor de rest heb ik geen klagen over de snelheid van AAOS. Die trage opstart ervaar ik niet en de Assistent roep ik sowieso meestal op via de knop. Enkel de kinderen roepen geregeld 'Hey Google' en dat werkt (jammer genoeg) altijd direct bij hen >:). Heb je veel apps geïnstalleerd op AAOS? Er zijn er hier die zeggen dat het systeem weer sneller wordt als je wat apps verwijdert. Ikzelf heb denk ik een 5-tal apps geïnstalleerd bovenop wat standaard is, maar eigenlijk gebruik ik die zo goed als nooit dus die zitten ook nooit in het geheugen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regis
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 09:55
jswinkels schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Had dit probleem ook. Volvo klantenservice chat support stelde voor om het infotainment systeem te resetten door de Home knop 20 seconden in te drukken. Heb er tot nu toe geen last meer van gehad, alleen nog maar iets van 5 keer kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Ik heb in negen van de tien gevallen nog steeds het probleem dat ik na het instappen pas geluid uit het audiosysteem (radio, Spotify of AW, hoor als ik een keer de richtingaanwijzer gebruikt heb. Blijft vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:21:
Apart, ben net terug van de tandarts en naar huis gereden en is de app net weer offline.. In de auto werkte alles gewoon goed incl. Spotify en zag ik gewoon LTE staan. Weird..
Zometeen naar m’n werk, kijken hoe het dan gaat.
Je zou haast gaan denken dat er wat aan zit te komen.
Net bij aankomst op de bestemming omdat ik wat vroeg was de beide resets uitgevoerd.
App online,
Hopelijk blijft dat zo.

SOS lampje bleef wel heeeeeeel lang oranje knipperen na de reset, maar is nu ook weer wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
ron65 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:30:
Net bij aankomst op de bestemming omdat ik wat vroeg was de beide resets uitgevoerd.
App online,
Hopelijk blijft dat zo.

SOS lampje bleef wel heeeeeeel lang oranje knipperen na de reset, maar is nu ook weer wit.
Hier op mijn werk is de app nog steeds offline, in de auto werkte alles normaal.. Zal straks ook eens de reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Laatst online: 10:46
Hier steeds online volgens dezelfde Domoticz app en de minimum temperatuur hier in Twente was vanmorgen om 8:35 -7°.

[ Voor 52% gewijzigd door tukker999 op 03-02-2025 11:53 ]

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeHeKaCh

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Tranquility schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:44:
[...]

Hier op mijn werk is de app nog steeds offline, in de auto werkte alles normaal.. Zal straks ook eens de reset proberen.
Aangezien ik toch even langs de bakker moest, gelijk maar even de reset via de ontwasemingsknop gedaan. De app en auto hebben weer verbinding. Wel alleen nog maar 3G als verbinding zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

MeHeKaCh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Aangezien ik toch even langs de bakker moest, gelijk maar even de reset via de ontwasemingsknop gedaan. De app en auto hebben weer verbinding. Wel alleen nog maar 3G als verbinding zie ik.
Ik heb LTE verbinding, maar we hebben eerder gezien dat dit per persoon kan verschillen. Ook zoiets wazigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Hier ook de melding "Auto is offline" in de app. Blijkbaar een server-storing bij Volvo.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
MeHeKaCh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:00:
Net beide resets uitgevoerd en de app is weer online.

[ Voor 74% gewijzigd door Tranquility op 03-02-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 12:22
Hier istie ook Offline.

Daarnaast valt me op dat ik de laatste periode alleen maar LTE heb en niet meer 3/4G

Toen ik laatst de grens met België overging had ik ineens wel weer 3G verbinding.

Hoort het in Nederland alleen LTE te zijn?

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat mij bij staat is dat auto en app niet op dezelfde data bron draaien. Dus het kan dat je wel internet in de auto hebt maar niet via de app kan connecten met de auto voor oa voorverwarmen.

Ik had zelf vanmorgen overigens geen storing, kon gewoon voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Babtvt schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:36:
Hier istie ook Offline.

Daarnaast valt me op dat ik de laatste periode alleen maar LTE heb en niet meer 3/4G

Toen ik laatst de grens met België overging had ik ineens wel weer 3G verbinding.

Hoort het in Nederland alleen LTE te zijn?
LTE = 4G dus de hoogste snelheid na 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Tranquility schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:35:
[...]

LTE = 4G dus de hoogste snelheid na 5G.
Nou niet helemaal, bijna klopt het wat je zegt...

LTE is een soort voorloper van 4G, maar omdat het best gecompliceerd is, heb ik Bing Copilot gevraagd om het even uit te leggen...
Het verschil tussen LTE en 4G kan soms verwarrend zijn, omdat de termen vaak door elkaar worden gebruikt. Hier is een korte uitleg:

4G: Dit staat voor de vierde generatie mobiele netwerktechnologie. Het is een standaard die hogere snelheden en betere prestaties biedt dan de vorige generaties (zoals 3G). Om als 4G te worden beschouwd, moet een netwerk voldoen aan de strenge normen van de International Telecommunication Union (ITU), bekend als IMT-Advanced. Theoretisch kan 4G snelheden tot 1 Gbps bieden1.

LTE (Long Term Evolution): Dit is een technologie die is ontwikkeld als een tussenstap tussen 3G en echte 4G. Hoewel LTE aanzienlijke snelheidsverbeteringen biedt ten opzichte van 3G, voldoet het niet volledig aan de oorspronkelijke 4G-normen. LTE biedt doorgaans snelheden tussen 20-100 Mbps in de praktijk1.

In marketing wordt LTE vaak aangeduid als 4G LTE, wat kan bijdragen aan de verwarring. Geavanceerdere versies van LTE, zoals LTE-Advanced, komen dichter bij de echte 4G-snelheden en -prestaties
In de praktijk zul je overigens niet veel verschil tussen 4G en LTE merken overigens... Beide zijn veel sneller dan je verbinding nodig heeft.

Even los van dit zijstapje: Ik vind de data verbinding in de Volvo ondanks de LTE verbinding wel erg traag. Het downloaden van een app en het laden van de sattelietkaart duurt vrij lang. Dat zou met LTE/4G veel sneller moeten kunnen... Mijn vermoeden is dat er bezuinigd is op het contract en dat daarom de datasnelheid geknepen wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vulcan750 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Schiet me net te binnen (geen idee of dat werkt), maar krijg je ook beter zicht als je tijdens het achteruit rijden de achtermistlamp aan zou doen?
Net even getest, en waarempel, met de achtermistlamp aan zie je een stuk meer op de camera :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44
Oja,

iedereen die last heeft van slechte ontwaseming.. Haal de climate van auto af, richt de luchtstromen op de ruiten en het lichaam, en zet hem op 3. Dat scheelde bij mij enorm tov hem op auto laten staan.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
caspervc schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:38:
Oja,

iedereen die last heeft van slechte ontwaseming.. Haal de climate van auto af, richt de luchtstromen op de ruiten en het lichaam, en zet hem op 3. Dat scheelde bij mij enorm tov hem op auto laten staan.
Climate? Je bedoelt de airco er af (die helpt toch niet echt bij deze lage temperaturen)?
Vanmorgen had ik weer eens geen geluid, ook geen richtingaanwijzers, helemaal niets. Na een reset met de homeknop deed het geluid het weer. Blijft toch wel brak die software....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
De ontwaseming vind ik juist 1 van de sterke zaken aan de XC40. Dat gaat razendsnel, ook als je niet voorverwarmd en hoe ik het nu heb staan (automatisch en ventilatie op standje 2) echt nooit last. En als het dan een keer gebeurt, bijv, na sporten in de auto stappen, dan is het zo weg met de ontwasemingknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Als bij mij de ontwaseming niet goed werkt, weet ik dat het tijd is om de ruit te ontvetten. :)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
Tranquility schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Climate? Je bedoelt de airco er af (die helpt toch niet echt bij deze lage temperaturen)?
Vanmorgen had ik weer eens geen geluid, ook geen richtingaanwijzers, helemaal niets. Na een reset met de homeknop deed het geluid het weer. Blijft toch wel brak die software....
Nog nooit last van gehad met m'n MY2024

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:35:
De ontwaseming vind ik juist 1 van de sterke zaken aan de XC40. Dat gaat razendsnel, ook als je niet voorverwarmd en hoe ik het nu heb staan (automatisch en ventilatie op standje 2) echt nooit last. En als het dan een keer gebeurt, bijv, na sporten in de auto stappen, dan is het zo weg met de ontwasemingknop.
Ik moet hem echt wel op 3 houden, bij 2 krijg ik ook regelmatig terugkerende vocht op de ruiten, maar op 3 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Dat de airco niet zou helpen bij deze temperaturen is een misverstand, juist dan is die airco nodig om de buitenlucht eerst nog iets af te koelen waardoor er vocht uit verdwijnt en dan pas op te warmen.
Juist doordat de lucht droger wordt door de paar graden afkoeling die de airco nog geeft, is het daarna ook beter op te warmen en bevat de lucht minder vocht dan wanneer je hem zonder voorkoelen direct opwarmt. Het verschil is kleiner dan bij buitentemperaturen boven 10 graden, maar kan net het verschil maken tussen wel of niet beslaan van je ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
begint inmiddels wel lang te duren dat offline zijn :(

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Babtvt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:35:
begint inmiddels wel lang te duren dat offline zijn :(
Heb je beide resets al eens uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
jazeker, elke dag een aantal keren, allebei en in diverse volgorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
  • Laatst online: 07:31
Hier geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Hier ook na de twee resets op maandag geen probleem meer.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Volvo Cars iOS app (v5.51.0) heeft nu dark mode, geen idee of dit al het geval was bij Android :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:19:
Volvo Cars iOS app (v5.51.0) heeft nu dark mode, geen idee of dit al het geval was bij Android :D
Uiteraard.........

.......NIET.

Nog geen update te bekennen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Omg hier wacht ik al eeuwig op bij Android, hatelijk om 's morgens in bed de app te starten om de batterijstatus te checken... dat volledig witte splash screen.

Maar goed, wat is de kans dat we dit ook krijgen op Android 😏.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Waar is dat te vinden? In de app zie ik nergens een instelling of knop hiervoor.
edit:
heb het al gevonden, via de scherm instellingen van de iPhone zelf..

[ Voor 12% gewijzigd door Tranquility op 05-02-2025 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Tranquility schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:57:
[...]

Waar is dat te vinden? In de app zie ik nergens een instelling of knop hiervoor.
Neemt volgens mij gewoon de instellingen van je iPhone over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeHeKaCh

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Gaat helemaal automagisch!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGeXqIQRaUG9s8CvPhtcCy96CqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiiMWBsJVQNtOMiN58hENuHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vandaag wat vreemds. Vanmorgen naar kantoor, geen internet. Gisteravond trouwens ook al niet. Dus ik dacht, ff tcam reset en klaar maar die optie lukte niet. Er gebeurde niks, SOS lampje knipperde niet. Niks. Toen ik naar huis ging had ik 3g, weer ff tcam reset gedaan en toen werkte het wel en had ik geljjk weer LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:37:
Vandaag wat vreemds. Vanmorgen naar kantoor, geen internet. Gisteravond trouwens ook al niet. Dus ik dacht, ff tcam reset en klaar maar die optie lukte niet. Er gebeurde niks, SOS lampje knipperde niet. Niks. Toen ik naar huis ging had ik 3g, weer ff tcam reset gedaan en toen werkte het wel en had ik geljjk weer LTE.
Toen ik beide resets deed vanwege de offline app lukte de tcam reset ook niet de eerste keer. Het SOS lampje bleef wit. Pas na een tweede poging werd die rood en lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
Hier is het ook weeral een paar dagen gerommel met het al dan niet online/offline zijn van de wagen

(Wel in be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
nog steeds offline, vanmiddag naar de dealer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:54
Vraag me altijd af wat ik gedaan heb in een vorig leven om bespaard te blijven van al die problemen die ik hier af en toe voorbij zie komen en nu ook weer. Hier geen problemen in de XC40 MY24 SMER. Vorige week kreeg ik één keer melding van storing externe audio, maar die melding is nooit meer teruggekomen, en het probleem ook niet als dat er ooit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:11
StevendGraaf schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:20:
Vraag me altijd af wat ik gedaan heb in een vorig leven om bespaard te blijven van al die problemen die ik hier af en toe voorbij zie komen en nu ook weer. Hier geen problemen in de XC40 MY24 SMER. Vorige week kreeg ik één keer melding van storing externe audio, maar die melding is nooit meer teruggekomen, en het probleem ook niet als dat er ooit was.
Same here. De mensen die geen issues hebben posten dat meestal niet.......
En soms zie ik wel eens een glitch maar duik er dan niet meteen op. Zoals de melding dat je login is verlopen of dat je niet ingelogd bent. Dan ga ik gewoon rijden en lost het zich binnen no time zonder iets te doen weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:43
StevendGraaf schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:20:
Ik vraag mij het omgekeerde af. Ik zorg altijd goed voor mijn autootje, maar wordt soms toch nog gestraft voor iets uit het verleden blijkbaar.

Ik heb de afgelopen twee weken ook regelmatig uitval van de verbinding en soms lost dat wel op door een reset, maar soms ook niet. En ik krijg steeds vaker de deuren niet open met de sleutel in mijn zak, maar dat kan ook aan de batterij liggen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Zag net een bericht op de polestar reddit. Daar werd door een monteur gehint naar een major sw update voor de ps2 eind feb/begin maart. Zal dan ook wel voor de XC40 komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sv0S2--n78HE42eV3DTEka9PcIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2P7KClxBj9eeDqYQ4yJcqdBT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
Zou dat dan gaan over die Volvo UX update ?
https://www.volvocars.com...omes-to-our-new-xc90-suv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Zeker… dat was het eerste bericht uit september 2024…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zou me verwonderen, gezien die begin het jaar eerst naar de nieuwe modellen kwam en pas later in het jaar naar de oudere volgens eerdere berichten. Ik laat me graag verrassen ...

Ze hebben wel al 2 maand niets uitgebracht dus laat ze maar komen met iets wat de moeite is. Ik zie graag het ETA balkje terugkomen op het drivers display en liefst met aankomstpercentage erbij deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Largamelion schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:12:
Zou me verwonderen, gezien die begin het jaar eerst naar de nieuwe modellen kwam en pas later in het jaar naar de oudere volgens eerdere berichten. Ik laat me graag verrassen ...
Er lopen twee verhalen: nieuwe hardware en nieuwe software.
……waarbij opgemerkt dat de nieuwe software versie al een paar maanden in de XC90 2025 draait…op oude hardware met een groter scherm. Dus het zou zo maar kunnen…. mijn dealer had het eerder ook al over Q1…..

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 07-02-2025 09:41 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
ArnoudN schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:24:
[...]
Ik heb de afgelopen twee weken ook regelmatig uitval van de verbinding en soms lost dat wel op door een reset, maar soms ook niet. En ik krijg steeds vaker de deuren niet open met de sleutel in mijn zak, maar dat kan ook aan de batterij liggen.
Maak je zakken eens leeg... Serieus!

Ik had regelmatig hetzelfde, met name met de kofferbak.

De oorzaak: Als ik mijn telefoon in dezelfde broekzak heb als de autosleutel, dan gaat de kofferbak niet open (en ook andere sloten haperen wel eens).

Sinds ik dat ontdekt heb, heb ik geen boodschappenkrat meer op de achterbank gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Normaliter is bij grote getalen slechte data verbinding het zo dat er idd wat aan zit te komen. Of dat een kleine OTA is of de grote UX update....geen idee. Maar het zou heel prettig zijn als die laatste veel eerder dan verwacht al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
MeHeKaCh schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:30:
[...]

Ik heb m’n auto (nou ja, de auto van de leasemaatschappij ;-) ) weer terug. Ze hebben een heel programma afgedraaid heb ik begrepen en de oplossing is eigenlijk wel wat verrassend. Er zijn twee nieuwe achterbanden opgezet (Michelin all-season, zelfde type als erop zaten) en de achterkant is opnieuw uitgelijnd. De nieuwe aandrijfassen zijn blijven zitten.
Ik heb een kilometer of 50 snelweg gereden en een paar keer flink het rechterpedaal ingetrapt en ik heb nog geen trilling gevoeld. Hij rijdt echt helemaal top nu.
Met de garage heb ik afgesproken om eind volgende week te laten weten wat mijn ervaringen zijn. Ik heb een paar lange ritten volgende week, dus veel tijd om te testen en te kijken of het weg blijft.
Vraag, is het weg gebleven? Ik heb nu (met vervangen aandrijfassen) weer dezelfde trillingen. Als dit bij jou heeft gewerkt wil ik dit mijn dealer gaan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mijn Flitsmeister app op de iPhone, gekoppeld aan de Flitsmeister One, geeft sinds een paar dagen geen gesproken meldingen meer door. De FM One piept wel en op het scherm van de iPhone verschijnt de melding, maar de gesproken melding via de auto luidsprekers doet het niet meer.
De app is via HFP gekoppeld met de auto. Dat heeft jaren goed gefunctioneerd.

App verwijderen en daarna na een herstart van de iPhone opnieuw installeren en pairen heeft niet geholpen.

Ik heb het probleem voorgelegd aan FM support, maar om uit te sluiten dat het auto- of Google-gerelateerd is: heeft iemand hetzelfde probleem?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 09:25
Claude schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:52:
Mijn Flitsmeister app op de iPhone, gekoppeld aan de Flitsmeister One, geeft sinds een paar dagen geen gesproken meldingen meer door. De FM One piept wel en op het scherm van de iPhone verschijnt de melding, maar de gesproken melding via de auto luidsprekers doet het niet meer.
De app is via HFP gekoppeld met de auto. Dat heeft jaren goed gefunctioneerd.

App verwijderen en daarna na een herstart van de iPhone opnieuw installeren en pairen heeft niet geholpen.

Ik heb het probleem voorgelegd aan FM support, maar om uit te sluiten dat het auto- of Google-gerelateerd is: heeft iemand hetzelfde probleem?
Hoi Claude, hier exact hetzelfde probleem, met een FM two. De moeite van het verwijderen en opnieuw installeren kan ik me dus besparen. Ik heb het idee dat het een Apple-probleempje is, dat is het enige dat is gewijzigd (iOS 18.3).

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik zag deze week in Google Maps meerdere meldingen op het scherm, maar telkens zonder gesproken waarschuwing ondanks het geluid in GM op 'alleen meldingen' staat. Misschien is er iets meer aan de hand of krijgen andere mensen wel nog gesproken meldingen van Google Maps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeHeKaCh

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

caspervc schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:34:
[...]

Vraag, is het weg gebleven? Ik heb nu (met vervangen aandrijfassen) weer dezelfde trillingen. Als dit bij jou heeft gewerkt wil ik dit mijn dealer gaan voorstellen.
Ik heb het niet meer ervaren, dus het lijkt de oplossing te zijn geweest. Ze konden of wilden me trouwens niet vertellen of het een bekend probleem met deze serie van de Michelin CrossClimates was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47
MeHeKaCh schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:45:
[...]

Ik heb het niet meer ervaren, dus het lijkt de oplossing te zijn geweest. Ze konden of wilden me trouwens niet vertellen of het een bekend probleem met deze serie van de Michelin CrossClimates was.
Mijne had ook trillingen op 2 momenten;

- Tijdens hard accelereren (sterk trillen)
- Tussen 100 en 115 cruisen (licht trillen)

Het trillen bij accelereren is verholpen met nieuwe assen (voor en achter) en het trillen bij cruisen is toegewezen aan de Michelin Alpins, met een andere set was het weg. De Michelins waren nog maagdelijk en kreeg geen andere set en het trillen is acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb het idee dat de batterij van mn sleutel na 5 jaar aan vervanging toe is. Steeds vaker moeite om de deur open te krijgen. Zowel via handvat als fysiek op hé knopje van de sleutel drukken houdt steeds vaker in geen respons. Maar ff langs de Volvo dealer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Juancho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:33:
Heb het idee dat de batterij van mn sleutel na 5 jaar aan vervanging toe is. Steeds vaker moeite om de deur open te krijgen. Zowel via handvat als fysiek op hé knopje van de sleutel drukken houdt steeds vaker in geen respons. Maar ff langs de Volvo dealer dus.
Kan je ook prima zelf hoor. Zit gewoon een standaard batterij in.
https://www.volvocars.com...2a0316890c0a801513b3b31a9

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 07-02-2025 16:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Kan je ook prima zelf hoor. Zit gewoon een standaard batterij in.
https://www.volvocars.com...2a0316890c0a801513b3b31a9
Thanks, dat wist ik niet. Gelijk maar even gedaan. Benieuwd of dat het idd was.

Pagina: 1 ... 298 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"