4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Helaas deze waarschuwing kwam net te laat, opnieuw koppelen gaat ook niet momenteelLaborGardens schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:48:
[...]
Hier ook en tevens een waarschuwing van mijn kant: als je uitlogt en opnieuw wil inloggen, kun je je telefoon weer opnieuw koppelen omdat Volvo zegt je telefoon niet te herkennen.
Via de Volvo configurator? Daar zouden we namelijk allemaal dezelfde bedragen uit moeten krijgen natuurlijk. Opzich hoef ik niet weer perse de twin engine als ik daarmee wat meer luxere comfort pakketten kan krijgen.Montalbano schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:46:
[...]
Da's een hoop geld voor een Single Engine Plus. Ik kom met een Twin Engine Ultimate op 65k.
Volgens berekenhet.nl zou een single engine ultimate wellicht net kunnen zolang de leaseprijs maar in budget blijft (€1057,55 incl. elektra voorschot). Ook maar even een offerte gevraagd, ben benieuwd. Kleine kans denk ik.
Helaas geeft dan dan wel aan dat leasen echt anders is. In de zin van, wil je een zelfde categorie wagen zal je meer moeten bijlappen. En qua comform/luxe/techniek is een stuk goedkopere Zeekr blijkbaar ook al niet mogelijk want tja, onbekende wagen uit China. Dan kom je denk ik echt uit in een categorie lager helaas. Ja of je moet een vrijwel kale versie nemen van zo'n wagen. Maar dan zijn er wellicht goedkopere opties waar je nog wat ruimte hebt voor wat pakketten. Lastig helaas.
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 09-01-2025 17:01 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hier idem dittoJBRIL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Helaas deze waarschuwing kwam net te laat, opnieuw koppelen gaat ook niet momenteel
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
als hij volle snelheid (136 kW) laad wel, maar omdat de snellader zich niet liet inprogrammeren was de wagen niet voorverwarmd en kwam de laadsnelheid ondanks 6% niet eens boven de 40 kW uit. Pas na 10 minuten laden liep het wat op.cdwave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:16:
[...]
Omdat je te lang aan de lader hebt gehangen. Je zou toch maar 6 minuten hoeven te laden om de benodigde 40km erbij te krijgen?
Ik heb nog geen snellader gebruikt... Wel een keer 580km in een dag gereden, gewoon bij kunnen laden op de bestemming met standaard 11kW.
Overigens iets extra geladen om met 20%+ thuis te komen, want daar waren alle palen bezet en ik dah nog geen eigen paaltje toen. Moet je dus ook meerekenen
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Zowel mijn vrouw als ik beide hetzelfde probleem. Ik heb mijn telefoon opnieuw geprobeerd te koppelen, helaas... Er ligt blijkbaar iets plat...Largamelion schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:32:
Nog mensen die niet kunnen inloggen in de Android app van Volvo? Al 5 minuten aan 't proberen zowel via WIFI al 4G maar steeds 'onbekende fout, technische problemen'.
Geen voorverwarmde auto dan maar ... gelukkig schijnt het zonnetje al even.
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Iemand bij Volvo heeft ergens op een verkeerd knopje gedrukt vrees ik. Hopelijk snel weer opgelost.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb wel weer wat teken van leven (Android), op de accu status/laden en de klimaat-timers na lijkt het weer te werken.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4
Ik heb daarom gekozen om achteraf de lederen bekleding in te laten bouwen via de Volvo dealer, moest wel zorgen dat ik binnen het lease bedrag bleef maar goed het scheelt mij 2100 euro in de bijtelling per jaar. Tsja je mist wel de lampjes achter, maar goed ben er nu al aan gewend zelf dat ze er niet zitten.Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Via de Volvo configurator? Daar zouden we namelijk allemaal dezelfde bedragen uit moeten krijgen natuurlijk. Opzich hoef ik niet weer perse de twin engine als ik daarmee wat meer luxere comfort pakketten kan krijgen.
Volgens berekenhet.nl zou een single engine ultimate wellicht net kunnen zolang de leaseprijs maar in budget blijft (€1057,55 incl. elektra voorschot). Ook maar even een offerte gevraagd, ben benieuwd. Kleine kans denk ik.
Helaas geeft dan dan wel aan dat leasen echt anders is. In de zin van, wil je een zelfde categorie wagen zal je meer moeten bijlappen. En qua comform/luxe/techniek is een stuk goedkopere Zeekr blijkbaar ook al niet mogelijk want tja, onbekende wagen uit China. Dan kom je denk ik echt uit in een categorie lager helaas. Ja of je moet een vrijwel kale versie nemen van zo'n wagen. Maar dan zijn er wellicht goedkopere opties waar je nog wat ruimte hebt voor wat pakketten. Lastig helaas.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
En hier ook… erg irritant.
Heb m'n 2e sleutel niet op zak en die heb je normaal nodig om de auto opnieuw te koppelen...😕
Goede tip voor geval het niet past. Wellicht dat mn vaste dealer daarin wat kan betekenen. Ik heb ze gelijk gevraag3of het al duidelijk is wanneer de 2025 hardware in de EX40 komt. Dat is voor mij wel een harde eis.marcel_76 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:41:
[...]
Ik heb daarom gekozen om achteraf de lederen bekleding in te laten bouwen via de Volvo dealer, moest wel zorgen dat ik binnen het lease bedrag bleef maar goed het scheelt mij 2100 euro in de bijtelling per jaar. Tsja je mist wel de lampjes achter, maar goed ben er nu al aan gewend zelf dat ze er niet zitten.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Die wool blend bekleding in jouw lijstje maakt het erg duur. En veel losse opties is minder aantrekkelijk dan een hogere basis (ultimate).Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:57:
[...]
Via de Volvo configurator? Daar zouden we namelijk allemaal dezelfde bedragen uit moeten krijgen natuurlijk. Opzich hoef ik niet weer perse de twin engine als ik daarmee wat meer luxere comfort pakketten kan krijgen.
Een mooie Black Edition Ultra komt op 61k.
Bij de dealer kreeg ik scherpere leaseprijzen als online.
Xpeng lease was niet heel duur toen ik daar naar keek overigens.
P8
Ja daar kwam ik eigenlijk pas later achter haha. Maar dat is dan meer wat je zou nemen als het zou passen. Lukt het niet, ga je aanpassingen doen. Maar nu ik zo kijk vind ik die Dawn Fusion Microtech/textiel in Charcoal interieur eigenlijk veel mooier/strakker. En scheelt toch weer iets.Montalbano schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:48:
[...]
Die wool blend bekleding in jouw lijstje maakt het erg duur. En veel losse opties is minder aantrekkelijk dan een hogere basis (ultimate).
Een mooie Black Edition Ultra komt op 61k.
Bij de dealer kreeg ik scherpere leaseprijzen als online.
Xpeng lease was niet heel duur toen ik daar naar keek overigens.
Ik heb net eens de Ultra gepakt, met dat interieur en een trekhaak. Dan zit je op € 62.480. Scheelt niet heel veel, maar wel de betere optie dan die configuratie hiervoor. Hebben mensen hier dat lighting pakket? Zoja, een must have of lekker laten liggen.
Omdat ik bij een vaste Volvo dealer zit voor al vele jaren hoop ik dat ze, net als bij jouw, een hele scherpe prijs krijg. Ben benieuwd of dat gaat lukken! Hoop alleen niet dat het 2025 model met nieuwe hardware opeens duurder gaat worden. Ik heb ze iig nog even doorgegeven dat ze vooral zelf moeten gaan spelen met versies/opties en wat uiteindelijk passend zou kunnen zijn
maar heb je daar een offerte van gehad van je leasemaatschappij? Want daar zit het hem echt denk ik bij die Chinese wagens. Zoals gezegd, de Zeekr 7x was ook 10k goedkoper dus ik dacht al, dat moet qua leaseprijs iig wel passen en zou spannend worden qua bijtelling. Maar het is eerder andersom geworden, de bijtelling komt wel goed maar de leaseprijs is echt heel fors. Ik zou met een eigen bijdrage van €150 (dus naast de bijtelling) totaal netto p/m zo'n €85 meer betalen. Voor een auto die €10.000 goedkoper is dan de VolvoXpeng lease was niet heel duur toen ik daar naar keek overigens.

De G6 is daarentegen wel een paar duizend euro goedkoper en zit dan ook ramvol. Wellicht dat die wel net zou passen, maar dat laat ik ook even uitzoeken. Vind de G6 alleen wel een stuk minder mooie looks hebben dan de Zeekr X7. Die vind ik echt heel erg vet, zowel van buiten als de luxe afwerking van binnen. De G6 is dan toch net ff wat saaier, maar overigens wel door kenners uitgeroepen tot auto van het jaar 2024.
[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 09-01-2025 19:25 ]
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Zojuist alles weer opnieuw gekoppeld.LaborGardens schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:25:
Opnieuw koppelen van auto en telefoon wil nog niet succesvol afronden. Later vanavond nog eens proberen en anders morgen weer een dag.
Bij mij start de app nu ook weer normaal op, ik heb niet opnieuw gekoppeld ondanks dat hij daarnet die melding gaf.Venomer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:54:
Ik had aan het eind van de middag ook de storing met de app, maar nu werkt het weer.
Edit: Blij dat ik vanmorgen weer kon voorverwarmen vanuit de app, het was nodig
[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 10-01-2025 07:48 ]
Is EV verplicht?Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:12:
[...]
Ja daar kwam ik eigenlijk pas later achter haha. Maar dat is dan meer wat je zou nemen als het zou passen. Lukt het niet, ga je aanpassingen doen. Maar nu ik zo kijk vind ik die Dawn Fusion Microtech/textiel in Charcoal interieur eigenlijk veel mooier/strakker. En scheelt toch weer iets.
Ik heb net eens de Ultra gepakt, met dat interieur en een trekhaak. Dan zit je op € 62.480. Scheelt niet heel veel, maar wel de betere optie dan die configuratie hiervoor. Hebben mensen hier dat lighting pakket? Zoja, een must have of lekker laten liggen.
Omdat ik bij een vaste Volvo dealer zit voor al vele jaren hoop ik dat ze, net als bij jouw, een hele scherpe prijs krijg. Ben benieuwd of dat gaat lukken! Hoop alleen niet dat het 2025 model met nieuwe hardware opeens duurder gaat worden. Ik heb ze iig nog even doorgegeven dat ze vooral zelf moeten gaan spelen met versies/opties en wat uiteindelijk passend zou kunnen zijn
[...]
maar heb je daar een offerte van gehad van je leasemaatschappij? Want daar zit het hem echt denk ik bij die Chinese wagens. Zoals gezegd, de Zeekr 7x was ook 10k goedkoper dus ik dacht al, dat moet qua leaseprijs iig wel passen en zou spannend worden qua bijtelling. Maar het is eerder andersom geworden, de bijtelling komt wel goed maar de leaseprijs is echt heel fors. Ik zou met een eigen bijdrage van €150 (dus naast de bijtelling) totaal netto p/m zo'n €85 meer betalen. Voor een auto die €10.000 goedkoper is dan de Volvo![]()
. En dan heb ik de trekhaak en duurdere lak en 20" al laten afvallen.
De G6 is daarentegen wel een paar duizend euro goedkoper en zit dan ook ramvol. Wellicht dat die wel net zou passen, maar dat laat ik ook even uitzoeken. Vind de G6 alleen wel een stuk minder mooie looks hebben dan de Zeekr X7. Die vind ik echt heel erg vet, zowel van buiten als de luxe afwerking van binnen. De G6 is dan toch net ff wat saaier, maar overigens wel door kenners uitgeroepen tot auto van het jaar 2024.
Een XC60T6 LR Hybride met 350 pk is er ook al vanaf net 60k in Essential uitvoering …...wat die in lease doet weet ik niet. Maar wel is het zo dat EVs sneller afschrijven dan hybrides en dat feit zit natuurlijk ook in de leaseprijs verwerkt is. Aan de andere kant is de MRB wel hoger.
/f/image/K1GpTlCbiuny3BzsgWEQ3TSe.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 10-01-2025 09:59 ]
Gisteren was ik natuurlijk weer veel te fanatiek door dan maar meteen opnieuw te koppelen. Zonder resultaat. En vanmorgen na de positieve berichten toch maar weer geprobeerd. Nu vindt de auto de sleutels ineens niet meer terwijl ze gewoon in het juiste bakje liggen. Gisteren ging dat in ieder geval wel goed. Ik kon prima leven met hier en daar een rare feature of een klein bugje, maar dit vind ik wel heel erg irritant bij een auto van 60k. Voor het eerst dat ik op de Volvo heb lopen schelden. Nu maar even een uurtje of wat afkoelen en vanmiddag opnieuw proberen.Venomer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:54:
Ik had aan het eind van de middag ook de storing met de app, maar nu werkt het weer.
Ik had ook zoiets had bij de storing opnieuw ingelogd wat niet werkte. Kreeg niets te zien in de app. Geen paniek! Gisteravond nadat ik genezen had dat de storing weer voorbij was met beide sleutels ingestapt. In ‘Profielen’ de gekoppelde telefoon in de auto eerst even ontkoppelen en direct weer koppelen. Klaar!MeHeKaCh schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:58:
[...]
Gisteren was ik natuurlijk weer veel te fanatiek door dan maar meteen opnieuw te koppelen. Zonder resultaat. En vanmorgen na de positieve berichten toch maar weer geprobeerd. Nu vindt de auto de sleutels ineens niet meer terwijl ze gewoon in het juiste bakje liggen. Gisteren ging dat in ieder geval wel goed. Ik kon prima leven met hier en daar een rare feature of een klein bugje, maar dit vind ik wel heel erg irritant bij een auto van 60k. Voor het eerst dat ik op de Volvo heb lopen schelden. Nu maar even een uurtje of wat afkoelen en vanmiddag opnieuw proberen.
Nee vrije keuze in merk en type brandstof. Maar volledig elektrisch bevalt ons enorm goed eigenlijk en je hebt nog dit jaar iets van voordeel financieel gezien. Vanaf 2026 valt dat natuurlijk helemaal weg. De EX60 vind ik heel mooi maar voor ons te groot. We zijn met z'n 2en en een kleine hond. Misschien ooit, als het ons gegund is, nog een kleine erbij, maar thats it. En je betaald nou eenmaal ook voor de grote van de auto. EX40 is wat dat betreft perfect. EX30 die mijn partner graag wil vind ik te klein en te duur voor wat je krijgt.Mga1600 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:43:
[...]
Is EV verplicht?
Een XC60T6 LR Hybride met 350 pk is er ook al vanaf net 60k in Essential uitvoering …...wat die in lease doet weet ik niet. Maar wel is het zo dat EVs sneller afschrijven dan hybrides en dat feit zit natuurlijk ook in de leaseprijs verwerkt is. Aan de andere kant is de MRB wel hoger.[Afbeelding]
Telefoon is al ontkoppeld, dus helaas een ander probleem.Mga1600 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:04:
[...]
Ik had ook zoiets had bij de storing opnieuw ingelogd wat niet werkte. Kreeg niets te zien in de app. Geen paniek! Gisteravond nadat ik genezen had dat de storing weer voorbij was met beide sleutels ingestapt. In ‘Profielen’ de gekoppelde telefoon in de auto eerst even ontkoppelen en direct weer koppelen. Klaar!
[ Voor 79% gewijzigd door MeHeKaCh op 10-01-2025 10:23 ]
Waar baseer je "2025 model met nieuwe hardware" op? Ik kan me voorstellen dat de chip misschien wat krachtiger wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat Volvo het systeem van de EX30/EX90 in de al bestaande modellen gaat voeren. Dat hebben ze in het verleden nooit gedaan, in een bestaand model, met als enige uitzondering dat in de XC60 het OS vervangen is voor het Google systeem. Maar dat bleef fysiek exact hetzelfde systeem.Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:12:
Hoop alleen niet dat het 2025 model met nieuwe hardware opeens duurder gaat worden. Ik heb ze iig nog even doorgegeven dat ze vooral zelf moeten gaan spelen met versies/opties en wat uiteindelijk passend zou kunnen zijn
[...]
Dat kun je bij Xpeng op de website uitrekenen. De zakelijke operational lease loopt via Axus, waar ook ALD, Ayvens, Leaseplan etc ondervallen en ook Volvo Carlease waar ik nu bij lease.Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:12:
maar heb je daar een offerte van gehad van je leasemaatschappij? Want daar zit het hem echt denk ik bij die Chinese wagens.
Ik heb in een G9 gereden en de G6 uitvoerig bekeken en was echt heel positief verrast door de degelijkheid en kwaliteit van de materialen. Maar beiden vind ik ze niet supermooi. Absoluut niet lelijk, maar ook niet dat je zegt van Wow. Zelfde als de Model Y, de vernieuwde Y lijkt daar ook weer op.Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:12:
Ik vind mijn huidige XC40 na ruim 4 jaar qua design nog steeds een hele mooie auto, dat is best bijzonder voor iemand die normaal na een jaar alweer uitkijkt naar de volgende :-)
P8
Als ik het nakijk bij de leaseplan configurator is hun standaard publieke prijs voor een hybride xc 60 al €921 terwijl de EX40 begint van €621. Zelfs binnen hetzelfde model scheelt dat precies al zo'n €200 als je kijkt naar hybride xc90 vs ex90.Mga1600 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:43:
[...]
Is EV verplicht?
Een XC60T6 LR Hybride met 350 pk is er ook al vanaf net 60k in Essential uitvoering …...wat die in lease doet weet ik niet. Maar wel is het zo dat EVs sneller afschrijven dan hybrides en dat feit zit natuurlijk ook in de leaseprijs verwerkt is. Aan de andere kant is de MRB wel hoger.[Afbeelding]
Iedereen zijn situatie is natuurlijk anders, maar voor mijzelf zouden beiden modellen te groot zijn. In principe qua passagiersruimte is de C40 al te groot, al krijg ik die koffer natuurlijk regelmatig met gemak vol. Jammer dat de meeste kleinere wagens net eerder de koffer inperken in plaats van passagiersruimte te verkleinen.
Ik denk dat er wel meer mensen zitten te wachten op een auto met 2 stoelen voorin en iets meer bagageruimte. Ik heb de auto nu ruim drie jaar en ik denk dat er maar een keer of drie mensen achterin hebben gezeten. Dan offer ik die ruimte liever op voor iets meer bagageruimte. Dat zullen mijn honden niet erg vinden.-Vasa- schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Iedereen zijn situatie is natuurlijk anders, maar voor mijzelf zouden beiden modellen te groot zijn. In principe qua passagiersruimte is de C40 al te groot, al krijg ik die koffer natuurlijk regelmatig met gemak vol. Jammer dat de meeste kleinere wagens net eerder de koffer inperken in plaats van passagiersruimte te verkleinen.
Maar de auto's die dat hebben zijn nagenoeg altijd 'lelijke' bestelbusjes.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Montalbano schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Waar baseer je "2025 model met nieuwe hardware" op? Ik kan me voorstellen dat de chip misschien wat krachtiger wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat Volvo het systeem van de EX30/EX90 in de al bestaande modellen gaat voeren. Dat hebben ze in het verleden nooit gedaan, in een bestaand model, met als enige uitzondering dat in de XC60 het OS vervangen is voor het Google systeem. Maar dat bleef fysiek exact hetzelfde systeem.
Zie XC90 my 2025
[...]
Dat kun je bij Xpeng op de website uitrekenen. De zakelijke operational lease loopt via Axus, waar ook ALD, Ayvens, Leaseplan etc ondervallen en ook Volvo Carlease waar ik nu bij lease.
[...]
Ik heb in een G9 gereden en de G6 uitvoerig bekeken en was echt heel positief verrast door de degelijkheid en kwaliteit van de materialen. Maar beiden vind ik ze niet supermooi. Absoluut niet lelijk, maar ook niet dat je zegt van Wow. Zelfde als de Model Y, de vernieuwde Y lijkt daar ook weer op.
Ik vind mijn huidige XC40 na ruim 4 jaar qua design nog steeds een hele mooie auto, dat is best bijzonder voor iemand die normaal na een jaar alweer uitkijkt naar de volgende :-)
Goeie vraag ja. Ik krijg iedere dag een paar keer die melding. Er gaat steeds meer mis qua software lijkt het wel.Founderbamboo schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:26:
Heeft iemand een idee hoe lang die verkeersborden download duurt? Ik krijg nu al een week of 2 bij elke rit de melding dat de download bezig is, maar die voltooid precies niet (ik heb nochtans al een paar ritjes langer dan 1h gedaan). Of waar ik die download effectief kan zien?
Blijkbaar moesten de Volvo en ik allebei wat afkoelen, maar het is gelukt om m'n telefoon opnieuw te koppelen. De sleutels werden nu meteen herkend gelukkig. Software zal ergens in een proces zijn blijven hangen gisteren denk ik. Ik had vanmorgen het systeem ook nog een reset gegeven, maar dat werkte niet direct.MeHeKaCh schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:58:
[...]
Gisteren was ik natuurlijk weer veel te fanatiek door dan maar meteen opnieuw te koppelen. Zonder resultaat. En vanmorgen na de positieve berichten toch maar weer geprobeerd. Nu vindt de auto de sleutels ineens niet meer terwijl ze gewoon in het juiste bakje liggen. Gisteren ging dat in ieder geval wel goed. Ik kon prima leven met hier en daar een rare feature of een klein bugje, maar dit vind ik wel heel erg irritant bij een auto van 60k. Voor het eerst dat ik op de Volvo heb lopen schelden. Nu maar even een uurtje of wat afkoelen en vanmiddag opnieuw proberen.
Nog wel een ding dat niet werkt: Rijlogboek geeft een fout, ondanks dat zowel in de app als in de auto alles op "aan" staat. Dan nog maar even geduld, het is immers bijna weekend.
Nu weekend. Oh nee, nog even wat werk afmaken ;-)
Je kunt ook nog gaan voor Textiel City Canvas in Charcoal/Charcoal, daar ben ik zelf dik tevreden over. Gewoon stoffen bekleding blijkt best fijn te zijn moet ik zeggen. Je krijgt dan ook wel een saaier dash zonder verlichting maar met alleen een soort landkaart profiel dat eigenlijk iedereen mooi vindt.Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:35:
[...]
Goede tip voor geval het niet past. Wellicht dat mn vaste dealer daarin wat kan betekenen. Ik heb ze gelijk gevraag3of het al duidelijk is wanneer de 2025 hardware in de EX40 komt. Dat is voor mij wel een harde eis.
Ik echter ook nu dat ze blijkbaar het alu uit de onderste inleg in het stuur gehaald hebben en het plateau bij de versnelling geen pianolak heeft meer heeft. Dus het wordt wel heel basic dan. Toch steeds weer kleine tweaks tussen de modellen. In mijn 2024 SMER Plus zit dat namelijk beide wel met deze bekleding.
Ik had dat dacht ik, hier, gelezen. Dat de EX40 ook een soort van hardware upgrade kreeg met dat grotere tablet.Montalbano schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Waar baseer je "2025 model met nieuwe hardware" op? Ik kan me voorstellen dat de chip misschien wat krachtiger wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat Volvo het systeem van de EX30/EX90 in de al bestaande modellen gaat voeren. Dat hebben ze in het verleden nooit gedaan, in een bestaand model, met als enige uitzondering dat in de XC60 het OS vervangen is voor het Google systeem. Maar dat bleef fysiek exact hetzelfde systeem.
Maar niet onze leasemaatschappij. En volgens mij hanteren ze by far niet allemaal dezelfde tarieven. Met name de restwaarde bij Chinese merken is nogal een dingetje helaas. Elke leasemaatschappij heeft daar als het goed is deels een systeem in gebruik die gemeenschappelijk is met anderen en deels hebben ze nog een eigen commissie¨ die restwaarde bepaald. Bovendien hebben sommige leasemaatschappijen specifieke kortingsdeals bij merken etc.Dat kun je bij Xpeng op de website uitrekenen. De zakelijke operational lease loopt via Axus, waar ook ALD, Ayvens, Leaseplan etc ondervallen en ook Volvo Carlease waar ik nu bij lease.
Dit heb ik dus ook bij de G6. In potentie een absolute topper, zowel qua specs als techniek. Ready voor de toekomst zeg maar. Ik kan alleen maar niet wennen aan die ronde achterkant op foto's en in video's. Dus dan moet ik echt zelf zien. Gelukkig komt Xpeng nog deze maand ook naar Zwolle en ze nemen 3 modellen mee die je kan zien en proefrijden. Ben erg benieuwd want voor ongeveer 50k is die G6 echt 1 van de besten qua ruimte/afwerken/specs/techniek.Ik heb in een G9 gereden en de G6 uitvoerig bekeken en was echt heel positief verrast door de degelijkheid en kwaliteit van de materialen. Maar beiden vind ik ze niet supermooi. Absoluut niet lelijk, maar ook niet dat je zegt van Wow. Zelfde als de Model Y, de vernieuwde Y lijkt daar ook weer op.
Ik kom net terug van een proefrit in de Renault Scenic E-tech maar daar was het gevoel andersom: buitenkant echt wow, van binnen niet lelijk, maar ook niet het wow gevoel en vooral vreselijk druk met knoppen en hendels. Ik maak straks nog een wat uitgebreidere review.
Toen ik van de Scienic terugstapte in mijn P8 had ik dat gevoel ook. Bijna tijdloos ontwerp, heel bijzonder. Zowel van binnen als buiten vind ik het na 5 jaar nog steeds een briljanten auto. Ik waardeerde gelijk veel meer de rust in het interieur. Geen saaie Tesla, geen drukke poppenkast van andere merken maar gewoon netjes daar tussen in. Een nieuwe EX40, desnoods zonder die hardware upgrade, zou ik nu echt wel op 1 hebben staan. Ben bang dat niet gaat lukken of ik moet echt een lagere instapversie nemen.Ik vind mijn huidige XC40 na ruim 4 jaar qua design nog steeds een hele mooie auto, dat is best bijzonder voor iemand die normaal na een jaar alweer uitkijkt naar de volgende :-)
Maar dan klap je toch gewoon de banken neer, hoedenplank weg en een mooie vloer erin? 2 Stoelen en een stuk grotere bagageruimte. VoiláArnoudN schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat er wel meer mensen zitten te wachten op een auto met 2 stoelen voorin en iets meer bagageruimte. Ik heb de auto nu ruim drie jaar en ik denk dat er maar een keer of drie mensen achterin hebben gezeten. Dan offer ik die ruimte liever op voor iets meer bagageruimte. Dat zullen mijn honden niet erg vinden.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 10-01-2025 20:46 ]
Dat gaat NIET gebeuren.Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:14:
[...]
Ik had dat dacht ik, hier, gelezen. Dat de EX40 ook een soort van hardware upgrade kreeg met dat grotere tablet.
Als ze een groter scherm inbouwen moet de volledige cockpit aangepast worden, en dat gaan ze niet doen zonder ook de buitenkant aan te pakken (lees: nieuwe EX40), welke ergens in 2027 in de pipeline zit samen met de Polestar 7 (opvolger Polestar 2). De EC40 en EX40 verkoopt nog altijd veel te goed om daar deze nu al te vervangen. En blijkbaar zijn er hier ook veel die heel blij zijn met hun mini schermpje van 9"
Het enige wat ik gelezen heb op PS2 fora is dat er een nieuwe SOC aanwezig is in het MY25 model in sommige landen (dacht Australië), waardoor alles veel vlotter verloopt. Hoogstwaarschijnlijk is dit nodig om het split screen verhaal zo optimaal te laten gebeuren. Ik ben nog altijd sceptisch dat het splitscreen verhaal naar alle oudere modellen gaat uitgerold worden, vermoedelijk dat het enkel vanaf MY25 zijn.
Eerst zien, dan geloven idd, maar Volvo heeft het toch duidelijk aangekondigd.RigolleM schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:44:
[...]
Ik ben nog altijd sceptisch dat het splitscreen verhaal naar alle oudere modellen gaat uitgerold worden, vermoedelijk dat het enkel vanaf MY25 zijn.
During 2025, around 2.5 million customers around the globe will receive an upgrade on their Volvo cars built as early as 2020. We plan to gradually roll out this upgrade during the year and believe this is one of the most comprehensive infotainment updates by any car maker to date. This roll-out is in line with our strategy to make our cars better over time with regular over-the-air software updates.
Je kunt ook zelf naar bijvoorbeeld. Lederinbouw nederland gaan. Was ik destijds met mijn C40 ook. Prachtig! Zie hun website, maar de vraag is: wat vindt de leasemaatschappij daarvan?Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:35:
[...]
Goede tip voor geval het niet past. Wellicht dat mn vaste dealer daarin wat kan betekenen. Ik heb ze gelijk gevraag3of het al duidelijk is wanneer de 2025 hardware in de EX40 komt. Dat is voor mij wel een harde eis.
Overigens, ik noemde nieuwe hardware eerder een harde eis als een nieuwe XC40 zou passen maar nu je zo wat andere merken ervaart denk ik dat ik die eis laat varen. Wat er nu is, is opzich prima en mooi. Of het nog 5 jaar mee gaat zal ik zeker navragen, maar mijn issue met Volvo is niet zozeer een te klein scherm ofzo, het is meer wat ze er mee doen. Als ik zie wat Renault bijv. voor opties biedt in de schermen, dat moet makkelijk bij Volvo ook kunnen. Ze doen het alleen niet. Zoals een extra thema toevoegen in het drivers display. Gelukkig komt straks wel de nieuwe layout met meerdere screens in 1 scherm (Renault heeft ook Maps groot en daaronder 2 kleinere tegels die je zelf kan kiezen). Dat kan echt makkelijk.
[ Voor 55% gewijzigd door Juancho op 10-01-2025 18:16 ]
Er is zeker een gerucht over dat grotere scherm. Het lijkt geen grote aanpassing want het past in/voor het bestaande gat als je kijkt hoe dat met de XC90 is gedaan. Er is zelfs een tweede gerucht dat het als retrofit package zou komen. Status en waarheodsgehalte van beide verhalen onbekend. Maar wat is nu eigenlijk het probleem van het huidige scherm? Als dat straks met de nieuwe software schil werkt lijkt me dat persoonlijk prima, heb nooit gedacht dat het te klein of te traag is.RigolleM schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:44:
[...]
Dat gaat NIET gebeuren.
Als ze een groter scherm inbouwen moet de volledige cockpit aangepast worden, en dat gaan ze niet doen zonder ook de buitenkant aan te pakken (lees: nieuwe EX40), welke ergens in 2027 in de pipeline zit samen met de Polestar 7 (opvolger Polestar 2). De EC40 en EX40 verkoopt nog altijd veel te goed om daar deze nu al te vervangen. En blijkbaar zijn er hier ook veel die heel blij zijn met hun mini schermpje van 9"![]()
Het enige wat ik gelezen heb op PS2 fora is dat er een nieuwe SOC aanwezig is in het MY25 model in sommige landen (dacht Australië), waardoor alles veel vlotter verloopt. Hoogstwaarschijnlijk is dit nodig om het split screen verhaal zo optimaal te laten gebeuren. Ik ben nog altijd sceptisch dat het splitscreen verhaal naar alle oudere modellen gaat uitgerold worden, vermoedelijk dat het enkel vanaf MY25 zijn.
Als je bij de XC90 gaat kijken in de showroom zie je doe flexibiliteit ook bij Volvo en dat komt onze kant op.Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:13:
Nog belangrijk is wat ik daar van vind. En ik ga dat niet doen bij een leaseauto. Het is ook geen eis, het is dat als de keuze er is ik dat lichtere interieur wel een keer gaaf zou vinden. Maar als het een verder prima XC40 kan worden met zwarte stoelen of zelfs stof... dan is dat ook prima.
Overigens, ik noemde nieuwe hardware eerder een harde eis als een nieuwe XC40 zou passen maar nu je zo wat andere merken ervaart denk ik dat ik die eis laat varen. Wat er nu is, is opzich prima en mooi. Of het nog 5 jaar mee gaat zal ik zeker navragen, maar mijn issue met Volvo is niet zozeer een te klein scherm ofzo, het is meer wat ze er mee doen. Als ik zie wat Renault bijv. voor opties biedt in de schermen, dat moet makkelijk bij Volvo ook kunnen. Ze doen het alleen niet. Zoals een extra thema toevoegen in het drivers display. Gelukkig komt straks wel de nieuwe layout met meerdere screens in 1 scherm (Renault heeft ook Maps groot en daaronder 2 kleinere tegels die je zelf kan kiezen). Dat kan echt makkelijk.
Ik heb daar al eens mijn mening over gegeven, maar is weg gemodereerd omdat we te veel vergeleken met andere merken/modellen. In 2018 vond ik het een geweldig scherm, in 2025 vind ik het niet meer up to date met bv. de EX30/XC90/EX90 (om binnen het Volvo portofilio te blijven) als je vandaag een nieuwe EC40/EX40 aanschaft.Mga1600 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:17:
[...]
Maar wat is nu eigenlijk het probleem van het huidige scherm? Als dat straks met de nieuwe software schil werkt lijkt me dat persoonlijk prima, heb nooit gedacht dat het te klein of te traag is.
Als men dat kan oplossen om in hetzelfde gat een groter scherm in te bouwen dan kunnen ze er weer tegen aan voor een paar jaar. Maar ik heb daar nog weinig over gelezen, maar het zou best kunnen.
Volvo2mqtt is ermee gestopt. Goede nieuws is dat er intussen alweer een andere Volvo Cars Home Assistant Integration voor in de plaats gekomen is...
[ Voor 5% gewijzigd door Kammika op 10-01-2025 20:29 ]
Split screen is leuk maar ook geen must. Ben juist blij dat je geen profielen, rgb lampjes, 100 rijstanden etc hebt. Dan was ik wel voor een andere auto gegaan.
Volvo staat voor mij voor rust, luxe, degelijk en minimalistisch. Daar past imo de infotainment nu prima bij. Ik zie liever dat ze wat finetunen op de autopilot, acc en daglicht overgang dan tijd steken in een retrofit duur snel infotainment systeem. Maar goed, ieder z'n eigen verwachting. Ik heb iig met de my24 nauwelijks klachten
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:46
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
ik ben gisteren bewust ovecral vanaf gebleven, super irritant dat de app niet werkte, maar niet gaan uitloggen of wat dan ook.MeHeKaCh schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:10:
Truc om dat laatste op te lossen: uitloggen in de app, even wachten en dan opnieuw inloggen. App had ook de oude lay-out na het koppelen. Nu weer de juiste lay-out en alles werkt weer. Gedoe zeg....
Nu weekend. Oh nee, nog even wat werk afmaken ;-)
Vanochtend was alles picobello in orde, geen problemen en alles werkt weer.
Verstandige keuze! Ik kon mezelf niet bedwingen met alle irritatie als resultaat ;-)ron65 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:57:
[...]
ik ben gisteren bewust ovecral vanaf gebleven, super irritant dat de app niet werkte, maar niet gaan uitloggen of wat dan ook.
Idem dito, ik heb de app ook niet geopend na de meldingen hier en gisterenochtend werkte alles pico bello... voor de laatste paar dagenron65 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:57:
[...]
ik ben gisteren bewust ovecral vanaf gebleven, super irritant dat de app niet werkte, maar niet gaan uitloggen of wat dan ook.
Omdat ik vanochtend weer het sneeuwvlokje had, toch eens gekeken naar de wat het energieverbruik van de laadpaal is, en ik zie dat de auto na het afronden van de het laden ook geen energie meer heeft verbruikt van het net.
Bij koude temperaturen zag ik tot de vorige winter dat die af en toe nog wat energie trok en had ik nooit dat sneeuwvlokje.
Ik denk dat het algoritme wat veranderd is, waardoor de accu nu kouder is...
Ik heb de achterbanken in 99% van de ritten naar beneden staan om de honden ruimte te geven, en dat gaat prima. Alleen is de instap redelijk hoog maar de opklapbare loopplank lost dat op, en die kan makkelijk aan de zijkant weggezet worden. Zo hoef ik geen honden van 50Kg per stuk in de auto te tillen :-)ArnoudN schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat er wel meer mensen zitten te wachten op een auto met 2 stoelen voorin en iets meer bagageruimte. Ik heb de auto nu ruim drie jaar en ik denk dat er maar een keer of drie mensen achterin hebben gezeten. Dan offer ik die ruimte liever op voor iets meer bagageruimte. Dat zullen mijn honden niet erg vinden.
:strip_exif()/f/image/P3q1jVpIFJmVedcJlLPkbcTB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sURSbE6b4NqXEgXl4UFlwF9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/orLwn7pOwkZElJ6p62UMxKHr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de standaard bekleding en afgezien dat ik die ook best mooi vind, blijft de bekleding strak en kleurvast. Vuil krijgt ook weinig kans, makkelijk schoon te houden.Marko72 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:21:
[...]
Je kunt ook nog gaan voor Textiel City Canvas in Charcoal/Charcoal, daar ben ik zelf dik tevreden over. Gewoon stoffen bekleding blijkt best fijn te zijn moet ik zeggen. Je krijgt dan ook wel een saaier dash zonder verlichting maar met alleen een soort landkaart profiel dat eigenlijk iedereen mooi vindt.
Ik echter ook nu dat ze blijkbaar het alu uit de onderste inleg in het stuur gehaald hebben en het plateau bij de versnelling geen pianolak heeft meer heeft. Dus het wordt wel heel basic dan. Toch steeds weer kleine tweaks tussen de modellen. In mijn 2024 SMER Plus zit dat namelijk beide wel met deze bekleding.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik vind het 9" scherm groot zat, er kan genoeg informatie op en is ook niet zo erg "aanwezig". Juist die supergrote tablets die je vaak ziet, vind ik spuuglelijk.RigolleM schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:12:
[...]
Ik heb daar al eens mijn mening over gegeven, maar is weg gemodereerd omdat we te veel vergeleken met andere merken/modellen. In 2018 vond ik het een geweldig scherm, in 2025 vind ik het niet meer up to date met bv. de EX30/XC90/EX90 (om binnen het Volvo portofilio te blijven) als je vandaag een nieuwe EC40/EX40 aanschaft.
Als men dat kan oplossen om in hetzelfde gat een groter scherm in te bouwen dan kunnen ze er weer tegen aan voor een paar jaar. Maar ik heb daar nog weinig over gelezen, maar het zou best kunnen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Hoeveel kWh ging er dan in een nacht of dag doorheen?Kammika schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:56:
hmmm.. misschien een oorzaak van slechtere range ontdekt. Het viel me nl ook op dat ik nu af en toe een sneeuwvlokje bij de batterij heb staan. Dat had ik tot deze winter nooit als de auto aan de laadpaal hing.
Omdat ik vanochtend weer het sneeuwvlokje had, toch eens gekeken naar de wat het energieverbruik van de laadpaal is, en ik zie dat de auto na het afronden van de het laden ook geen energie meer heeft verbruikt van het net.
Bij koude temperaturen zag ik tot de vorige winter dat die af en toe nog wat energie trok en had ik nooit dat sneeuwvlokje.
Ik denk dat het algoritme wat veranderd is, waardoor de accu nu kouder is...
Ik heb daar wel eens aan gerekend. De soortelijk warmte van een NMC accupakket is ~1040 J/kg/K.
1 kWh * 410 kg accu * 1040 J/kg/K / 3.600.000 J/kWh = +8,4 °C temperatuur verhoging.
Let wel, dat is bij 100% efficiëntie, zonder verliezen naar buiten. Dus wel aardig wat nodig om om meetbare temperatuurverhoging te krijgen. Bij voorverwarmen om te kunnen snelladen werkt dit dus ook. Stel dat de accu 15 °C is en naar 25 °C gebracht wordt: dan heb je in ieder geval 1,2 kWh of 1,5% accu (van 79 kWh netto) nodig.
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
:strip_exif()/f/image/vVeuriEJQaDso6JVfe7Zfg5M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GIcKBi5MNcLM7nRgtwLKgWnn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door caspervc op 11-01-2025 17:52 ]
Geen idee. Gedrag was na het laden terugzakte van 11kw naar 0. Maar dan on de zoveel tijd toch even die 11kw pakteDrBOB101 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:18:
[...]
Hoeveel kWh ging er dan in een nacht of dag doorheen?
Ik heb daar wel eens aan gerekend. De soortelijk warmte van een NMC accupakket is ~1040 J/kg/K.
1 kWh * 410 kg accu * 1040 J/kg/K / 3.600.000 J/kWh = +8,4 °C temperatuur verhoging.
Let wel, dat is bij 100% efficiëntie, zonder verliezen naar buiten. Dus wel aardig wat nodig om om meetbare temperatuurverhoging te krijgen. Bij voorverwarmen om te kunnen snelladen werkt dit dus ook. Stel dat de accu 15 °C is en naar 25 °C gebracht wordt: dan heb je in ieder geval 1,2 kWh of 1,5% accu (van 79 kWh netto) nodig.
Nu blijft die op gewoon op 0 staan
ik heb ook het sterke idee dat de accu niet lekker meer wordt voorverwarmd.Kammika schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:12:
[...]
Geen idee. Gedrag was na het laden terugzakte van 11kw naar 0. Maar dan on de zoveel tijd toch even die 11kw pakte
Voorheen zelfs als hij niet aangesloten was en je de preconditioning startte, was na een half uur de accu zodanig voorverwarmd dat het verbruik duidelijk lager was dan wanneer je dat niet deed.
De laatste tijd heb ik het idee dat de timers al niet eens werken vaak, laatst stapte ik ook in een koude wagen ondanks een timer, en vaak start de voorverwarming dan ook pas 5 minuten te voren ipv een half uur. Ik doe het tegenwoordig handmatig maar, weet ik zeker dat het werkt.
maar dan nog, gisteren wegrijden na zelfs 2x voorverwarmen van 30 min elk achter elkaar, een verbruik van 500 kWh/100 km, idioot hoog, en dat zakte maar langzaam. Voorheen had ik dan rond de 30 kWh/100km en dat zakte vrij snel onder soortgelijke omstandigheden.
Net alsof ze iets kapot gemaakt hebben in die software, zou me niets verbazen.
Wat een geweldige auto ook zeg! Prachtig! Je ziet natuurlijk veel terug van Volvo maar toch gelukkig wel op genoeg dingen net wat anders. Ik was bang dat je te laag zou zitten ivm onze SUV maar als je niet zo groot bent als wij (niet groter dan 1.80m) kan je de stoel en het stuur genoeg omhoog zetten zodat je alsnog redelijk hoog zit. Viel mij reuze mee. Ook rekening houdend met de flinke middentunnel die de PS2 heeft ivm de XC40.
En ik moest nog lachen, ik reed naar de dealer met de Volvo, verbruik boven 25kWh. 30km proefrijden met de nieuwe PS2 en ik zat op 16,7. Bizar. In de winter ga je zo 500km halen en in de zomer wel richting de 600km. Dat is echt serieus goed. Wbt het scherm, hierboven ook nog wat post over, het is in de PS2 iets anders maar veel is natuurlijk gelijk. Wat ik zelf erg fijn vind is dat de knoppen etc gewoon net ff wat groter zijn dan in de Volvo. Dat maakt het gemakkelijker om tijdens het rijden te bedienen. Lastig uit te leggen en de XC40 is zeker niet slecht, maar het voelt wat makkelijker in de Polestar. Los van het feit dat het middenscherm natuurlijk ook iets groter is maar zeker niet te groot.
Leuk om de XC40 eens te kunnen vergelijken met de Polestar! WE hebben nog even een offerte gemaakt en als alles klopt zoals wij hadden kan dit maar zo onze nieuwe leaseauto worden. Voor ongeveer 53k heb je een heel mooi en goed gevuld model. Misschien hebben anderen hier nog wat aan
Owja, en dikke complimenten voor zowel Volvo als Polestar. Zowel de XC40 als P2 kwamen jaren terug ongeveer gelijk uit maar beide zijn wat mij betreft tijdloos qua looks. Zowel van buiten als van binnen. Ze zijn echt nog altijd prachtig. Zeker met die paar kleine interieur upgrades die beide wagen nu ook hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 11-01-2025 18:39 ]
Single Motor, vermoed ik? Scheelt echt wel een heel stuk met de Dual Motor. Ik heb dus zowel de XC40 P8 als de P2 LRDM en in dagen als deze gaan beide niet onder de 20kWh, hoe teder ik ook het gaspedaal bedien.Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:36:
Ik zal niet te veel offtopic gaan anders zal deze post vast weer gewist worden. Maar ik heb vanmiddag het 2025 model van de Polestar 2 bekeken en proefgereden. Van origine was deze wagen natuurlijk bedoelt als nieuwe Volvo, de wat lagere variant van onze XC40.
Wat een geweldige auto ook zeg! Prachtig! Je ziet natuurlijk veel terug van Volvo maar toch gelukkig wel op genoeg dingen net wat anders. Ik was bang dat je te laag zou zitten ivm onze SUV maar als je niet zo groot bent als wij (niet groter dan 1.80m) kan je de stoel en het stuur genoeg omhoog zetten zodat je alsnog redelijk hoog zit. Viel mij reuze mee. Ook rekening houdend met de flinke middentunnel die de PS2 heeft ivm de XC40.
En ik moest nog lachen, ik reed naar de dealer met de Volvo, verbruik boven 25kWh. 30km proefrijden met de nieuwe PS2 en ik zat op 16,7. Bizar. In de winter ga je zo 500km halen en in de zomer wel richting de 600km. Dat is echt serieus goed. Wbt het scherm, hierboven ook nog wat post over, het is in de PS2 iets anders maar veel is natuurlijk gelijk. Wat ik zelf erg fijn vind is dat de knoppen etc gewoon net ff wat groter zijn dan in de Volvo. Dat maakt het gemakkelijker om tijdens het rijden te bedienen. Lastig uit te leggen en de XC40 is zeker niet slecht, maar het voelt wat makkelijker in de Polestar. Los van het feit dat het middenscherm natuurlijk ook iets groter is maar zeker niet te groot.
Leuk om de XC40 eens te kunnen vergelijken met de Polestar! WE hebben nog even een offerte gemaakt en als alles klopt zoals wij hadden kan dit maar zo onze nieuwe leaseauto worden. Voor ongeveer 53k heb je een heel mooi en goed gevuld model. Misschien hebben anderen hier nog wat aan
Owja, en dikke complimenten voor zowel Volvo als Polestar. Zowel de XC40 als P2 kwamen jaren terug ongeveer gelijk uit maar beide zijn wat mij betreft tijdloos qua looks. Zowel van buiten als van binnen. Ze zijn echt nog altijd prachtig. Zeker met die paar kleine interieur upgrades die beide wagen nu ook hebben.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Ik heb een Volvo XC40 P8 en heb de Polestar 2 als long range gereden. Maar vergis je niet, die heeft gewoon 300pk. Dat is 100pk minder dan mijn XC40. Ik merkte echt maar minimaal verschil vanuit stilstand.Cpt. Peacock schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:46:
[...]
Single Motor, vermoed ik? Scheelt echt wel een heel stuk met de Dual Motor. Ik heb dus zowel de XC40 P8 als de P2 LRDM en in dagen als deze gaan beide niet onder de 20kWh, hoe teder ik ook het gaspedaal bedien.
Tegenwoordig zijn de motoren en de software gewoon stukken beter dan de 1e versies. Want ook de eerste versies van de PS2 waren niet geweldig. Met 2025 PS2 ga je met de extended range in de winter zo 500km halen en in de winter richting de 600km. Dat is echt heel goed. Ook de EX40 komt met het nieuwe model een stuk verder. Niet zover als de PS2 natuurlijk vanwege de vormgeving, maar ook zeker een mooie stap vooruit!
Meer iets voor het laadpalen topic.Henk Pi schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:01:
Heeft er nog iemand problemen met Tibber icm een easee laadpaal? De auto was uit de app van Tibber verdwenen en het slim laden werkt niet meer.
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik zal niet te veel offtopic gaan anders zal deze post vast weer gewist worden. Maar ik heb vanmiddag het 2025 model van de Polestar 2 bekeken en proefgereden. Van origine was deze wagen natuurlijk bedoelt als nieuwe Volvo, de wat lagere variant van onze XC40.
[/quote
Ik heb de Polestar 2 altijd mooier gevonden dan de XC40, maar in tegenstelling tot jouw ervaring vond ik ‘m wel laag en heb ik er niet voor gekozen. Moeilijker instappen (zal de leeftjd in …) maar ook in het verkeer wat minder overzicht…..
Tja ik weet niet hoelang je bent en dus hoever je de stoel en stuur omhoog kon zetten. Met mijn 1.78m kon dat een behoorlijk eind. Volgens mij kon de stoel zelfs niet hoger en ik had nog hoofdruimte over. Zodoende zat ik alsnog behoorlijk hoog. En hoewel het geen echte SUV is, staat de PS2 wel iets hoger op de poten. Dus alles bij elkaar viel me het mee. Wat je bijv. wel duidelijk merkt is dat je bij de XC40 op de motorkap kijkt, zo hoog zit je. Dat lukte mij bij de PS2 ook niet behalve een klein stukje. Ik ben zelf begin 40 dus vond het overal een prima zitpositie.Mga1600 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:03:
Ik heb de Polestar 2 altijd mooier gevonden dan de XC40, maar in tegenstelling tot jouw ervaring vond ik ‘m wel laag en heb ik er niet voor gekozen. Moeilijker instappen (zal de leeftjd in …) maar ook in het verkeer wat minder overzicht…..
Ik zou overigens wel idealiter de EC40 willen, de sportievere tov de XC40. Ook liever dan de PS2. Alleen is de EC40 niet te betalen.
Overigens, ook vandaag nog een offerte gehad voor een nieuwe EX40 maar die ligt een stuk boven budget. Ga ik dus niet doen, tenzij mijn vaste dealer nog met wat leuke korting kan komen.
De P8 en de LRDM zijn wel permanent 4-wiel aangedreven, dat komt natuurlijk met een prijs.Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Ik heb een Volvo XC40 P8 en heb de Polestar 2 als long range gereden. Maar vergis je niet, die heeft gewoon 300pk. Dat is 100pk minder dan mijn XC40. Ik merkte echt maar minimaal verschil vanuit stilstand.
Tegenwoordig zijn de motoren en de software gewoon stukken beter dan de 1e versies. Want ook de eerste versies van de PS2 waren niet geweldig. Met 2025 PS2 ga je met de extended range in de winter zo 500km halen en in de winter richting de 600km. Dat is echt heel goed. Ook de EX40 komt met het nieuwe model een stuk verder. Niet zover als de PS2 natuurlijk vanwege de vormgeving, maar ook zeker een mooie stap vooruit!
De Polestar 3 en 4 zijn enkel 4x4 als de omstandigheden dat vragen, dus meestal komen ze wel toe met aandrijving op 1 as, wat een stuk zuiniger is. Geen idee eigenlijk als de Polestar 2 en de XC40 bij de nieuwere modellen ook naar zo'n systeem zijn overgestapt.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Ja, zo werkt dat bij de nieuwere versies van de Twin Xc40 ook.Cpt. Peacock schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:12:
[...]
De P8 en de LRDM zijn wel permanent 4-wiel aangedreven, dat komt natuurlijk met een prijs.
De Polestar 3 en 4 zijn enkel 4x4 als de omstandigheden dat vragen, dus meestal komen ze wel toe met aandrijving op 1 as, wat een stuk zuiniger is. Geen idee eigenlijk als de Polestar 2 en de XC40 bij de nieuwere modellen ook naar zo'n systeem zijn overgestapt.
Ik ben 1.78m en had meer dan genoeg ruimte achterinVenomer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:34:
Ik heb destijds proefgereden in de P2. Om het bij de XC40 te houden, die heeft achterin wel genoeg hoofdruimte voor mensen langer dan 1,75 m.
De originele Volvo rubberen matten zijn op dit moment in de aanbieding bij de Volvo Store voor €112,- voor vier matten en een tunnelmat voor de XC40. Heb zelf een set besteld, toch wel fijn met dit baggerweer…
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 11-01-2025 23:30 ]
Ik denk dat je lader op timer hebt staan, haal je de timer eraf dan verwarmt hij bij mij nog steeds goed voor door de stroom van de laadpaal te gebruiken. Als ik hem op timer heb staan en voorverwarm dan is de auto wel lekker warm, maar lijkt de accu niet meer meegenomen, ik krijg dan bij vertrek ook een sterretje bij het accu symbool. Waarschijnlijk is men tot de conclusie gekomen dat accu voorverwarmen met alleen energie uit de accu niet efficiënt genoeg is en het beter is de accu te verwarmen tijdens het rijden, gevoel extreem verbruik aan het begin van je rit.Kammika schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:12:
[...]
Geen idee. Gedrag was na het laden terugzakte van 11kw naar 0. Maar dan on de zoveel tijd toch even die 11kw pakte
Hij staat niet op timer. Die timers gebruik ik eigenlijk nooitSjaak Speer schreef op zondag 12 januari 2025 @ 07:02:
[...]
Ik denk dat je lader op timer hebt staan, haal je de timer eraf dan verwarmt hij bij mij nog steeds goed voor door de stroom van de laadpaal te gebruiken. Als ik hem op timer heb staan en voorverwarm dan is de auto wel lekker warm, maar lijkt de accu niet meer meegenomen, ik krijg dan bij vertrek ook een sterretje bij het accu symbool. Waarschijnlijk is men tot de conclusie gekomen dat accu voorverwarmen met alleen energie uit de accu niet efficiënt genoeg is en het beter is de accu te verwarmen tijdens het rijden, gevoel extreem verbruik aan het begin van je rit.
Maar uit jouw verhaal maak ik ook op dat voorverwarmen van de accu niet goed lijkt te werken. Volgens de documentatie zet je juist die timer om dit te voorkomen… ik zal deze week ook eens weer met de timer experimenteren..
Klopt inderdaad, ik heb problemen met voorverwarmen/preconditioneren van de accu als de auto op (laad)timer staat. Wanneer ik preconditioneer zonder de laadtimer lijkt het wel goed te gaan. Gisteren nacht vertrok ik met voorverwarmen en zonder laadtimer, de temperatuur was rond het vriespunt en ik had geen sneeuwvlokje. Ben benieuwd wat je bevindingen straks zijnKammika schreef op zondag 12 januari 2025 @ 07:33:
[...]
Hij staat niet op timer. Die timers gebruik ik eigenlijk nooit
Maar uit jouw verhaal maak ik ook op dat voorverwarmen van de accu niet goed lijkt te werken. Volgens de documentatie zet je juist die timer om dit te voorkomen… ik zal deze week ook eens weer met de timer experimenteren..
Wat mij betreft een prima oplossing, maar de WAF hiervoor is erg laag (oftewel: dit krijg ik er thuis nooit doorheen).vdburg schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:32:
[...]
Ik heb de achterbanken in 99% van de ritten naar beneden staan om de honden ruimte te geven, en dat gaat prima. Alleen is de instap redelijk hoog maar de opklapbare loopplank lost dat op, en die kan makkelijk aan de zijkant weggezet worden. Zo hoef ik geen honden van 50Kg per stuk in de auto te tillen :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede tip - bedankt. Direct een setje besteld…Tranquility schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:28:
Hierbij even een tipje voor deze winter:
De originele Volvo rubberen matten zijn op dit moment in de aanbieding bij de Volvo Store voor €112,- voor vier matten en een tunnelmat voor de XC40. Heb zelf een set besteld, toch wel fijn met dit baggerweer…
Niet om je te stangen ofzo, maar ik vroeg me zo af toen ik dit zag, waarom kunnen je honden niet gewoon 'naturel' in de auto springen?vdburg schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:32:
[...]
Ik heb de achterbanken in 99% van de ritten naar beneden staan om de honden ruimte te geven, en dat gaat prima. Alleen is de instap redelijk hoog maar de opklapbare loopplank lost dat op, en die kan makkelijk aan de zijkant weggezet worden. Zo hoef ik geen honden van 50Kg per stuk in de auto te tillen :-)
Onze pakweg 10 kg wegende hondjes sprongen probleemloos op de achterbank van onze oude 4x4 en die staat hoger op de wielen dan de C40...
Op Ameland was er een collie die vrolijk in en uit de cabine van de - zelfs rijdende - trekker sprong, En dat was een full-size trekker, daar moet ik met handen en voeten in klimmen... Deed-ie altijd zo, volgens de eigenaar, vond-ie leuk om een eindje mee te rennen en er dan weer in te springen.
Ik wil de vraag niet stelen, maar wij hebben twee labradors. Een van vier en een van acht jaar oud. Die van vier springt er zomaar in, maar die oudste moeten we in en uit helpen. Dat lukt nu nog zonder loopplank, maar dat gaat niet lang meer duren.cdwave schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:03:
[...]
Niet om je te stangen ofzo, maar ik vroeg me zo af toen ik dit zag, waarom kunnen je honden niet gewoon 'naturel' in de auto springen?
Onze pakweg 10 kg wegende hondjes sprongen probleemloos op de achterbank van onze oude 4x4 en die staat hoger op de wielen dan de C40...
Op Ameland was er een collie die vrolijk in en uit de cabine van de - zelfs rijdende - trekker sprong, En dat was een full-size trekker, daar moet ik met handen en voeten in klimmen... Deed-ie altijd zo, volgens de eigenaar, vond-ie leuk om een eindje mee te rennen en er dan weer in te springen.
De Volvo heeft een hoge instap achter, onze vorige Renault Scenic had een veel lagere instap terwijl de auto niet veel lager was.
De vlakke laadvloer is wel een grote plus. De Renault Scenic E-Tech en Ford Explorer EV hebben beide een soort drempel. Dat weegt bij ons ook weer mee in de keuze voor een ander model.
Dat kwam door 'onze ouwe', een fransse herder van bijna 13 die dat echt niet meer kon.cdwave schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:03:
[...]
Niet om je te stangen ofzo, maar ik vroeg me zo af toen ik dit zag, waarom kunnen je honden niet gewoon 'naturel' in de auto springen?
Deze liggen er bij mij van dag 1 in + koffermat, tot op heden nog geen spijt van gehad. Super gemakkelijk te reinigen, aanrader!Tranquility schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:28:
Hierbij even een tipje voor deze winter:
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Geen foto van gemaakt gisteren en vanochtend was er nergens ijsvorming dus geen foto te maken, hele nacht boven 0 geweest. Maar hier zag ik gisteren hetzelfde door de ceramic wax. Tof spul!caspervc schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:51:
Leuk, ceramic coating op de auto. Druppels blijvenoggen, vriezen aan en vormen rijp. Prachtige plaatjes 😍
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dat wat?
[ Voor 26% gewijzigd door Tranquility op 12-01-2025 11:55 ]
ergens lijkt het me wat, aan de andere kant, weer 112 euro en eerlijk gezegd zijn de matten die er standaard inzitten ook na 2 jaar en 50k km nog alsof ze nieuw zijn.nujtrug schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:51:
[...]
Deze liggen er bij mij van dag 1 in + koffermat, tot op heden nog geen spijt van gehad. Super gemakkelijk te reinigen, aanrader!
Ik reinig ze wel met de mattenreiniger bij de wasstraat (droge reiniging) en eens per 6 maanden thuis met een shamponeer machine die ik toch al heb.
Bovendien vind ik de rubber look van die rubber matten persoonlijk afgrijselijk, doet me denken aan de auto's uit de jaren 70 waar vloeren heel vaak van rubber waren... was je blij als je er matjes op kon leggen
Tot je een keer op wintersportvakantie gaat, dan ben je blij met die rubberen mattenron65 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:54:
[...]
ergens lijkt het me wat, aan de andere kant, weer 112 euro en eerlijk gezegd zijn de matten die er standaard inzitten ook na 2 jaar en 50k km nog alsof ze nieuw zijn.
Ik reinig ze wel met de mattenreiniger bij de wasstraat (droge reiniging) en eens per 6 maanden thuis met een shamponeer machine die ik toch al heb.
Bovendien vind ik de rubber look van die rubber matten persoonlijk afgrijselijk, doet me denken aan de auto's uit de jaren 70 waar vloeren heel vaak van rubber waren... was je blij als je er matjes op kon leggen
Laatst ook wat bier gemorst in de koffer, blijft dan ook mooi in de rubberen mat liggen en is makkelijk schoon te maken.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Klopt, alleen ga ik niet op wintersport (trekt me echt totaal niet), en bier vervoer ik ook niet. Boodschappen worden hier thuisbezorgd door Picknick, is praktischer voor onsnujtrug schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:59:
[...]
Tot je een keer op wintersportvakantie gaat, dan ben je blij met die rubberen matten![]()
Laatst ook wat bier gemorst in de koffer, blijft dan ook mooi in de rubberen mat liggen en is makkelijk schoon te maken.

Je hebt wel een punt, makkelijker schoon te maken, maar met die shamponeer machine die ik ooit heb aangeschaft krijg je ook hardnekkige vlekken uit stoffen bekledingen. Van de vorige wagen heb ik de stoelen ermee gereinigd voor inlevering, twee dagen laten drogen in de zon en alles was weer kurkdroog en brandschoon. Die inspecteur die hem kwam innemen vroeg zelfs of ik dat had laten doen, zag er erg netjes uit vond hij:)
Enfin, vanavond de stekker in de auto, opladen tot 100% vannacht, morgen om 05.00 weg voor een rit van 230 km enkele reis.
Ten eerste geven zowel ABRP als de auto zelf aan dat ik op die rit ongeveer 82% van de accu nodig heb, vind is erg veel voor slechts 230 km, dus we gaan zien wat daarvan klopt.
Ten tweede wil ik de auto aan de laadpaal preconditioneren op een timer, dat is de laatste tijd niet helemaal vertrouwd meer, ik heb al meerdere malen gehad dat hij niet startte met voorverwarmen. Dus om 04:30 als ik opsta meteen even de app checken, is hij dan niet gestart, dan ga ik handmatig preconditioneren.
Gezien de meldingen hierboven van niet altijd werken van het voorverwarmen en het feit dat ik datzelfde gevoel heb -het werkt onbetroubaar de laatste tijd- wil ik dat echt gaan uittesten.
Woensdag is dan weer een kans omdat ik ook dan weer naar dat verre adres moet, ook weer vroeg, maar dan zal het weer een stukje warmer zijn dan morgenochtend volgens KNMI.
Ben benieuwd of ik ook qua verbruik veel verschil zal zien.
Ziet er goed uit.. ik heb zelf een Thule Easyfold, werkt ook goed. En die paste ook op de door Volvo gemonteerde trekhaak, die voorzien is van FixForBike. Twee extra “nokjes” waardoor het rek steviger zit….Tranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:51:
Omdat ik binnenkort een nieuwe fiets wil gaan kopen (CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800) ben ik op zoek naar een fietsendrager die op de trekhaak van de XC40 past, en liefst een kantelbaar model zodat de achterklep nog open kan zonder dat deze tegen de drager aankomt. Ik had deze Azura op het oog. Dit lijkt me een mooi compact model met mooie LED-verlichting. en voor €449,- niet al te duur. Er is zelfs een testfilmpje op YouTube waarmee ze hem volbeladen met twee e-bikes aan de tand voelen op een circuit..![]()
Is dat wat?
Heb jij ook zo’n trekhaak? Ik zie dat bij die Azura niet staan… succes!
Ik vind de PS2 ook een mooie auto, alleen mijn vrouw vind dat wat minder. Dus het werd de Volvo, iets minder range maar geen spijt van de keuze verder al blijf ik nog steeds de PS2 ook heel erg mooi vinden. Daarnaast ook in vergelijking de stappen die ze gezet hebben met de range echt top. De komende 4 jaar (na feb 2025) zit ik nog met de XC40 en dat is helemaal prima, zo een kleine 20 a 22k per jaar aan kilomters en dat moet allemaal goed komen.Mga1600 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:03:
[quote]Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:36:
[/quote
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Dat herken ik ook maar niet sinds de laatste update, ik merk toch duidelijk een verschil. Tik handmatig op verwarmen terwijl de auto aan de laadpaal staat, ga even opfrissen/douchen etc. en een half uurtje later ga ik weg in een warme auto. Ik zie dat het verbruik dan ondanks voorverwamen aan de paal de eerste 10km of langer toch echt gewoon tussen 30-50 kWh komt. Later komt de auto tot de conclusie dat dit niet helemaal klopt en tijdens mijn rit met veel snelweg van een kleine 90km. Ik merk dus dat wanneer ik een km of 40 heb afgelegd het verbruik aanzienelijk daalt en de auto bedacht heeft dat ik toch met 5 a 8% lager verbruik aankom op de bestemming. Het komt toch echt op mij over alsof de laatste update iets gedaan heeft met software optimalisatie maar niet in positieve zin. Tevens is de sateliet view van GM een stuk trager dan voorheen.Sjaak Speer schreef op zondag 12 januari 2025 @ 07:02:
[...]
Ik denk dat je lader op timer hebt staan, haal je de timer eraf dan verwarmt hij bij mij nog steeds goed voor door de stroom van de laadpaal te gebruiken. Als ik hem op timer heb staan en voorverwarm dan is de auto wel lekker warm, maar lijkt de accu niet meer meegenomen, ik krijg dan bij vertrek ook een sterretje bij het accu symbool. Waarschijnlijk is men tot de conclusie gekomen dat accu voorverwarmen met alleen energie uit de accu niet efficiënt genoeg is en het beter is de accu te verwarmen tijdens het rijden, gevoel extreem verbruik aan het begin van je rit.
Kortom ik ben niet 100% tevreden met de laatste versie, hopelijk komt er snel weer wat verbetering met een nieuwe versie.
Zelf erg tevreden over deze. Nog iets voordeliger ook. We hebben geen ebikes, maar door de extra ruimte kun je ook makkelijker 2 wielrenfietsen kwijt zonder dat de stuurtjes tegen elkaar drukken.Tranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:51:
Omdat ik binnenkort een nieuwe fiets wil gaan kopen (CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800) ben ik op zoek naar een fietsendrager die op de trekhaak van de XC40 past, en liefst een kantelbaar model zodat de achterklep nog open kan zonder dat deze tegen de drager aankomt. Ik had deze Azura op het oog. Dit lijkt me een mooi compact model met mooie LED-verlichting. en voor €449,- niet al te duur. Er is zelfs een testfilmpje op YouTube waarmee ze hem volbeladen met twee e-bikes aan de tand voelen op een circuit..![]()
Is dat wat?
Alleen geen goot om er op te rijden en zo te zien is de Azura compacter op te bergen.
[ Voor 3% gewijzigd door millerman_sf op 12-01-2025 18:00 ]
Een paar weken geleden gebruikte mijn c40 ook zo nu en dan energie uit de lader terwijl de batterij al geladen was. Ik rij erg weinig en de auto staat meestal een redelijk aantal dagen stil na het laden. Ik zet dan de lader uit omdat ik geen zin heb om een accu op temperatuur te houden voor meerdere dagen.Kammika schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:12:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik niet of het slim is, koude accu slechter rendement en energie verlies. Of juist wat energie gebruiken om de accu een paar graden warmer te houden en daarmee een beter rendement te hebben.
Ligt eraan wat je doel is. Als je je range wil maximaliseren is het fijn dat die accu op temperatuur is. Maar dat verbruikt ongewijfeld meer stroom dat dat de auto pas gaat opwarmen op moment dat je begint te rijden.MacMF schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:32:
[...]
Een paar weken geleden gebruikte mijn c40 ook zo nu en dan energie uit de lader terwijl de batterij al geladen was. Ik rij erg weinig en de auto staat meestal een redelijk aantal dagen stil na het laden. Ik zet dan de lader uit omdat ik geen zin heb om een accu op temperatuur te houden voor meerdere dagen.
Om eerlijk te zijn weet ik niet of het slim is, koude accu slechter rendement en energie verlies. Of juist wat energie gebruiken om de accu een paar graden warmer te houden en daarmee een beter rendement te hebben.
Dus als minimaal stroomverbruik je doel is, kun je beter niet hebben dat je accu aan de paal op temperatuur gehouden wordt…
Geen idee of mijn trekhaak dat heeft. Die is er een half jaar geleden door de Volvo dealer opgezet (origineel Volvo uitklapbaar via de knop in de kofferbak)jorisjansen3 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:26:
Ziet er goed uit.. ik heb zelf een Thule Easyfold, werkt ook goed. En die paste ook op de door Volvo gemonteerde trekhaak, die voorzien is van FixForBike. Twee extra “nokjes” waardoor het rek steviger zit….
Heb jij ook zo’n trekhaak? Ik zie dat bij die Azura niet staan… succes!
Hij lijkt me inderdaad supermakkelijk om op te vouwen en op te bergen en de montage lijkt me heel simpel volgens deze video. En de LED verlichting vind ik erg fraai. Ik snap wat dat betreft niet waarom er nog steeds gloeilampen gebruikt worden in fietsendragers. De XLC Azura lijkt me de enige die dat heeft.
[edit] Heb net even gekeken en er zitten idd van die nokjes op, dus heb ik een Fix4Bike trekhaak. Dus beter maar een fietsendrager kopen die daar geschikt voor is.
[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 12-01-2025 19:48 ]
Zo te zien heeft die geen LED verlichting. De Azura heeft wel een optie om er een goot bij te bestellen, maar volgens mij is dat niet nodig. Zo'n fiets til je er zo op.millerman_sf schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:58:
Zelf erg tevreden over deze. Nog iets voordeliger ook. We hebben geen ebikes, maar door de extra ruimte kun je ook makkelijker 2 wielrenfietsen kwijt zonder dat de stuurtjes tegen elkaar drukken.
Alleen geen goot om er op te rijden en zo te zien is de Azura compacter op te bergen.
[ Voor 100% gewijzigd door Tranquility op 12-01-2025 19:47 ]
Hier hebben we een Uebler i21, wel een andere prijscategorie maar bevalt ons zeer goedTranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:51:
Omdat ik binnenkort een nieuwe fiets wil gaan kopen (CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800) ben ik op zoek naar een fietsendrager die op de trekhaak van de XC40 past, en liefst een kantelbaar model zodat de achterklep nog open kan zonder dat deze tegen de drager aankomt.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Het is buiten -2 graden en de ruiten zijn bevroren.
Dus ik pak mijn telefoon open de App om de auto te verwarmen, nu is die functie ineens verdwenen ???
Kan iemand dit verklaren?
Inderdaad. Heb je het eindelijk nodig is het plots verdwenen in de app.Jetro schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:39:
Goede morgen,
Het is buiten -2 graden en de ruiten zijn bevroren.
Dus ik pak mijn telefoon open de App om de auto te verwarmen, nu is die functie ineens verdwenen ???
Kan iemand dit verklaren?
Wat een onaangename verassing zo vroeg in de ochtend.
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"