Largamelion schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:15:
[...]
Dat is idd ABRP maar in RFolst zijn foto was het GM. Heb zelf maar 1 of 2 ritjes gedaan met ABRP maar vond het geen meerwaarde t.o.v. GM. Vooral de verkeerde snelheidslimieten irriteerden me maar ook qua interface vond ik het niets. Blijft wel een goeie tool om road trips te plannen op de pc.

Eens,
ik gebruik ABRP ook (nog) niet als navigatie onderweg, maar ze verbeteren wel steeds. 
Je ziet al een aankomst percentage in beeld, en wat de huidige status van je accu is, en nu dus die drivers display..
Wat nog moet worden verbeterd is het weergeven van verkeersdrukte op de route, dat doet GM wel en houdt er ook rekening mee, ABRP nog niet.
En ook vind ik de gekozen routes niet echt handig, ook dat doet GM nog altijd beter.
Als voorbeeld van huis naar werk kan ik op meerdere manieren via de snelweg of zelfs helemaal binenndoor of een combi ervan. GM biedt de combi aan, ABRP neemt standaard de snelwegen volledig en dan zelfs nog de route met de meeste of bijna meeste kilometers. in GM zijn dat soort voorkeuren aanpasbaar, in ABRP niet.
Je kunt ook niet de spraakassistent gebruiken om een route in te plannen voor zover ik weet, of ik moet iets over het hoofd zien nu, maar bij GM kan dat allang. Zou mooi zijn "Hey google, navigeer met ABRP naar ...." 

Er valt dus nog genoeg aan te verbeteren, maar het kan geen kwaad om ze af en toe te laten merken dat de verbeteringen die er zijn gewaardeerd worden, en dat kun je doen door hem af en toe te gebruiken. Want geheid dat ze kunnen zien hoeveel gebruik er van wordt gemaakt, voor zover ik weet is dat geanonimiseerd, maar ze zien wel dat er bijv per uur 6000 mensen een route met ABRP inplannen en bijvoorbeeld 2300 daarvan daadwerkelijk op ABRP navigeren....