Volvo C40 Recharge Twin Ultimate
Uiteraard weer niet voor android. WIl nog altijd gewoon eens het max laadlevel kunnen instellen vanuit de app, zit er ook nog steeds niet in.Francisp1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:28:
[...]
Alweer een leuke update! zal vooral handig zijn bij het snelladen.
[Afbeelding]
Anyway, vandaag werd mijn business GSM verruild voor een nieuwe, dus de S22 is foetsie. De nieuwe: iphone 12. Vraag waarom, antwoord: bedrijfs policy, is beter te beveiligen.
En ja hoor, daar in de Volvo Cars App zitten die features wel in. Dus onder werktijd kan ik die nu gebruiken, maar als ik prive weg ga neem ik echt die werktelefoon niet mee.
Echt bizar dat het op een concurerend operating system allemaal gewoon kan, maar op het eigen operating system zit je in de middeleeuwen met de app software.
En nu ik dus Android en IOS naast elkaar kan leggen op dezelfde wagen, en de opties bij android dus gewoon ontbreken, kunnen we stellen dat het niet in de auto software zit, maar echt specifiek in de app software.
Maar inderdaad, leuke opties, zal ze ook zeker wel gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 04-12-2024 17:02 ]
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Inderdaad jammer dat sommige zaken gewoon niet naar Android lijken te komen... of in ieder geval lang op zich laten wachten. Er is ook nog steeds geen Volvo app voor Wear OS (Android smartwatch). Die heeft blijkbaar wel ooit bestaan maar hebben ze geschrapt voor een of andere onbekende reden. Die voor de Apple Watch bestaat intussen nog steeds. Misschien moet ik mij ook maar eens gaan verdiepen in Home Assistant want heb hier toch al mooie dingen voorbij zien komen die Volvo waarschijnlijk zelf nooit zal voorzien in z'n app.ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:56:
[...]
Uiteraard weer niet voor android. WIl nog altijd gewoon eens het max laadlevel kunnen instellen vanuit de app, zit er ook nog steeds niet in.
Anyway, vandaag werd mijn business GSM verruild voor een nieuwe, dus de S22 is foetsie. De nieuwe: iphone 12. Vraag waarom, antwoord: bedrijfs policy, is beter te beveiligen.
En ja hoor, daar in de Volvo Cars App zitten die features wel in. Dus onder werktijd kan ik die nu gebruiken, maar als ik prive weg ga neem ik echt die werktelefoon niet mee.
Echt bizar dat het op een concurerend operating system allemaal gewoon kan, maar op het eigen operating system zit je in de middeleeuwen met de app software.
En nu ik dus Android en IOS naast elkaar kan leggen op dezelfde wagen, en de opties bij android dus gewoon ontbreken, kunnen we stellen dat het niet in de auto software zit, maar echt specifiek in de app software.
Maar inderdaad, leuke opties, zal ze ook zeker wel gebruiken.
Vanaf maandag rolt dan hopelijk wel de OTA met Android Auto uit, ook weer jaren na CarPlay maar beter laat dan nooit zeker ...
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Deze doet het vaker niet dan wel. Dat is al sinds het begin zo.
Meer mensen hier met hetzelfde probleem?
Inschakelen via het display, stemcommando of inplannen van voorverwarmen, de stoelverwarming doet niet consequent mee.
XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"
Vandaag bij 31% gestart, met 65kw, na 10min 85kw. Bij 75% maar gestopt met 40kw. In beide gevallen naar fastnet genavigeerd ivm evt accu verwarmen. Maar echt fast is het niet als het met 205kw zou moeten kunnen. Misschien al te koud voor hoge snelheden? Q4 naast me ging ook niet hard, of zou fastnet wegens net probleem aan het knijpen zijn?
Er zijn meerdere factoren, maar als dit structureel is zou het zomaar kunnen dat het voorverwarmen in je auto niet goed werkt.peutje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:02:
Snelladen lijkt momenteel wel traagladen bij mijn my2024lr. Gisteren bij 18% gestart bij fastnet, start met 70kw, om bij 40% op 105kw te staan, bij 50% weer terug naar 80kw. Bij 65% maar gestopt.
Vandaag bij 31% gestart, met 65kw, na 10min 85kw. Bij 75% maar gestopt met 40kw. In beide gevallen naar fastnet genavigeerd ivm evt accu verwarmen. Maar echt fast is het niet als het met 205kw zou moeten kunnen. Misschien al te koud voor hoge snelheden? Q4 naast me ging ook niet hard, of zou fastnet wegens net probleem aan het knijpen zijn?
Af en toe heb ik het probleem dat mijn voor-verwarm(of koel in de zomer) programma's verdwijnen, maar als deze werken of wanneer ik de zetelverwarming manueel aanpas werkt dit altijd en snel.menjo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:07:
Heb nu het koud wordt weer problemen met de stoelverwarming aan bestuurderszijde.
Deze doet het vaker niet dan wel. Dat is al sinds het begin zo.
Meer mensen hier met hetzelfde probleem?
Inschakelen via het display, stemcommando of inplannen van voorverwarmen, de stoelverwarming doet niet consequent mee.
Had je je navigatie ingesteld om naar de snellader te gaan? Want als je batterij niet voorverwarmd is naar de ideale snelheid denk ik niet dat je ooit moet rekenen op de theoretisch hoogst mogelijke snelheid, bij geen enkele wagen.peutje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:02:
Snelladen lijkt momenteel wel traagladen bij mijn my2024lr. Gisteren bij 18% gestart bij fastnet, start met 70kw, om bij 40% op 105kw te staan, bij 50% weer terug naar 80kw. Bij 65% maar gestopt.
Vergeten te melden, ja in beide gevallen navi naar toe gestuurd ongeveer 20min voor werkelijk laden.-Vasa- schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:06:
[...]
Had je je navigatie ingesteld om naar de snellader te gaan? Want als je batterij niet voorverwarmd is naar de ideale snelheid denk ik niet dat je ooit moet rekenen op de theoretisch hoogst mogelijke snelheid, bij geen enkele wagen.
Bij koud weer kan dit te kort zijn en de verklaring zijn. De keren dat wij snelladen zijn op langere ritten. Dan zijn we vaak minimaal 1 uur en vaak eerder richting de 2 uur al onderweg met de snellader in Maps gezet. Binnen 2 tel zitten we aan de max van 150kW.peutje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:09:
[...]
Vergeten te melden, ja in beide gevallen navi naar toe gestuurd ongeveer 20min voor werkelijk laden.
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 04-12-2024 20:15 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Heb je gezocht naar Fastned of gezocht naar een laadpunt en dan Fastned gekozen? Mogelijks verwarmt hij in het eerste geval de batterij niet voor?peutje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:09:
[...]
Vergeten te melden, ja in beide gevallen navi naar toe gestuurd ongeveer 20min voor werkelijk laden.
Blijft een beetje drama dit. Ik was van het weekeinde in Appeldoorn, wilde bij de Hakkelaar gaan laden:Largamelion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:23:
[...]
Heb je gezocht naar Fastned of gezocht naar een laadpunt en dan Fastned gekozen? Mogelijks verwarmt hij in het eerste geval de batterij niet voor?
- Hey google, navigeer naar fastned de hakkelaar
- "oke, er is een fastned oplaadpunt op 7,4 kilometer hiervandaan, wilt u daarheen?"
- Nee, ik wil naar de hakkelaar bij muiden, ongeveer 100 km verderop
- "oke, er is een fastned oplaadpunt op 11 km, is dat oke?"
- Nee, ik wil naar de Hakkelaar bij Muiden
- "Oke, er is een fastnedpunt op 8 km hiervandaan, wilt u daarheen? "
- Nee
- "waar wilt u heen?"
- Fastned de Hakkelaar
- Oke, er is een fastned oplaadpunt op 7,4 kilometer hiervandaan, wilt u daarheen?
En zo ging het dus achter elkaar door. Ook handmatig ingeven weigerde hij de Hakkelaar in te programmeren.
Pas op 2 km voor de Hakkelaar werd die als optie vorogesteld, dus niet voorverwarmd natuurlijk.
Kijk, als ik nou chinees of russisch zou praten kan ik nog begrijpen dat het fout gaat, maar ik ben heel expliciet in waar ik heen wil, en dat weigerde hij zeer beslist!
Nou, ik heb ook hackelaar geprobeerd, ik heb zelfs op de kaart dat laadstation opgezocht en aangetikt, maar geen resultaat. Dus daar heeft dat weinig mee te maken, helaas voor jouJuancho schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:39:
Waarschijnlijk omdat je het verkeerd intypte of nirt goed uitsprak. Het is namelijk Fastned Hackelaar 😁
Een betere vraag was geweest waarom een iPhone 12…ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:56:
[...]
Uiteraard weer niet voor android. WIl nog altijd gewoon eens het max laadlevel kunnen instellen vanuit de app, zit er ook nog steeds niet in.
Wel heel wrang dat juist jij een iPhone hebt gekregen
Ook dat nog, eerst en iPhone 12 opgedrongen door je werk en dan dit. Duidelijk niet jouw dag……ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:34:
[...]
Blijft een beetje drama dit. Ik was van het weekeinde in Appeldoorn, wilde bij de Hakkelaar gaan laden:
- Hey google, navigeer naar fastned de hakkelaar
- "oke, er is een fastned oplaadpunt op 7,4 kilometer hiervandaan, wilt u daarheen?"
- Nee, ik wil naar de hakkelaar bij muiden, ongeveer 100 km verderop
- "oke, er is een fastned oplaadpunt op 11 km, is dat oke?"
- Nee, ik wil naar de Hakkelaar bij Muiden
- "Oke, er is een fastnedpunt op 8 km hiervandaan, wilt u daarheen? "
- Nee
- "waar wilt u heen?"
- Fastned de Hakkelaar
- Oke, er is een fastned oplaadpunt op 7,4 kilometer hiervandaan, wilt u daarheen?
En zo ging het dus achter elkaar door. Ook handmatig ingeven weigerde hij de Hakkelaar in te programmeren.
Pas op 2 km voor de Hakkelaar werd die als optie vorogesteld, dus niet voorverwarmd natuurlijk.
Kijk, als ik nou chinees of russisch zou praten kan ik nog begrijpen dat het fout gaat, maar ik ben heel expliciet in waar ik heen wil, en dat weigerde hij zeer beslist!
mja, alleen was het een afgelopen zaterdag en het ander vandaag... welke dag bedoel je danWatmaakhetuit schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:12:
[...]
Ook dat nog, eerst en iPhone 12 opgedrongen door je werk en dan dit. Duidelijk niet jouw dag……
DIe iphone is niet echt iets wat ik leuk vind, maar het is maar gereedschap. gelukkig heb ik zelf een mooie Oneplus voor prive.
verder heb ik vandaag gewoon weer genoten van het fijne rijgedrag van de auto... dus ik mag dan wel wat zeuren over wat er fout gaat, het overgrote deel gaat prima en maakt mij blij met de wagen.
Ik heb het vermoeden dat ze niet vindbaar zijn als alle laders bezet zijn.ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:42:
[...]
Nou, ik heb ook hackelaar geprobeerd, ik heb zelfs op de kaart dat laadstation opgezocht en aangetikt, maar geen resultaat. Dus daar heeft dat weinig mee te maken, helaas voor jou
Kan voorlopig niet uitgezet worden.Sjaak Speer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:08:
Sinds een paar weken geeft de navigatie van Google maps bij file een verzoek om te melden of de file er nog staat links in de bovenhoek. Iemand al gevonden hoe je dit kan uitzetten? De melding staat precies op de plaats van route aanwijzing
Dat vermoeden had ik ook een beetje, maar ik moest nog zeker een uur rijden om er te komen, in die tijd kan de lader weer helemaal onbezet zijn zelfs, dus ik vond dat wat onzinnig.Kammika schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:26:
[...]
Ik heb het vermoeden dat ze niet vindbaar zijn als alle laders bezet zijn.
Balen, erg irritant en wat mij betreft een optie dat niets toevoegt
Toch wel bijzonder wat ik zieMga1600 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:52:
Er is update beschikbaar van de iOS app met laadstroom info voor de EV’s
Volgens de Volvo app laadt mijn auto met 9.9kW en 15A. In de auto zelf geeft die 16A aan. Volgens de laadpaal doet die 10.4kW
Schiet mij maar lek, kan die verschillen niet met elkaar rijmen…
Een verschil tussen de auto en laadpaal kan best, er is altijd laadverlies. Echter zouden de app en de auto wel hetzelfde moeten tonen.Kammika schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:19:
[...]
Toch wel bijzonder wat ik zie
Volgens de Volvo app laadt mijn auto met 9.9kW en 15A. In de auto zelf geeft die 16A aan. Volgens de laadpaal doet die 10.4kW
Sterker nog, de meeste mensen laden echt maar heel kort. Zo kort dat als je toch even moet wachten, het geen mega issue is. 5/10/15 min komt eerder voor dan 30+ minuten.ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:50:
[...]
Dat vermoeden had ik ook een beetje, maar ik moest nog zeker een uur rijden om er te komen, in die tijd kan de lader weer helemaal onbezet zijn zelfs, dus ik vond dat wat onzinnig.
Ik hoop maar dat dat niet de reden is want dan gaat Maps dingen voor je invullen die je absoluut niet wil.
Op het moment dat het verzoek gedaan wordt aan de omvormer in de auto moet deze ingesteld worden en je ziet het aantal Ampères langzaam oplopen.Kammika schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:19:
[...]
Datzelfde geldt bij het uitschakelen.
Ik geef weer wat de laadpaal bij ons mij vertelt en zie steeds die vertraging.
Hoe is de situatie als je ruim een minuut wacht?
Zijn de cijfers dan overal weer gelijk?
Er zit idd wat vertraging in die cijfers. Maar dit was toen die al een tijd stond te laden en de cijfers gestabiliseerd waren…tukker999 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:33:
[...]
Op het moment dat het verzoek gedaan wordt aan de omvormer in de auto moet deze ingesteld worden en je ziet het aantal Ampères langzaam oplopen.
Datzelfde geldt bij het uitschakelen.
Ik geef weer wat de laadpaal bij ons mij vertelt en zie steeds die vertraging.
Hoe is de situatie als je ruim een minuut wacht?
Zijn de cijfers dan overal weer gelijk?
Laadverlies in de app 😆Kammika schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:19:
[...]
Zonet Fastned Hackelaar ingegeven en ik moest 319 km rijden en onderweg nog bijladen. Dus het werkt als je het zelf intikt... (bij mij toch)ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:42:
[...]
Nou, ik heb ook hackelaar geprobeerd, ik heb zelfs op de kaart dat laadstation opgezocht en aangetikt, maar geen resultaat. Dus daar heeft dat weinig mee te maken, helaas voor jou
Volvo logica?
Ik heb nog niet eens die meldingen.. kreeg onlangs wel een audio melding 'opgelet een stilstaande wagen aan de kant', was ook de eerste keer...Sjaak Speer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:53:
[...]
Balen, erg irritant en wat mij betreft een optie dat niets toevoegt
weet ik niet. Voor de grap eens even gekeken wat die doet bij het voorverwarmen (auto was al op 90%). Conclusie: De laadpaal geeft dan aan de Volvo zo'n 3kW pakt, maar de app ziet niks.
Dus slider voor het laden maar naar 100%, gezet, waardoor die ook ging laden. Dan geeft die op dat moment weer die 9.9 kW en 15A aan... (sprong af en toe even naar 10.3kW/11kW en 16A om gelijk weer terug te vallen). Maar daar zit dus de 3kW voor voorverwamen bij in. Het is dus niet wat netto de auto in gaat...
Anyway wel leuke feature hoor, maar ben toch wel nieuwsgierig wat die nu precies meet...
Nog betere feature zou overigens zijn dat je in de app ook de Ampere limiet kan instellen. Bij polestar 2 werkt dit ook, en dat is zelfde platform. Zou dan dus ook Volvo moeten kunnen werken lijkt me...
Enige melding die ik de laatste maanden gezien heb was voor een voertuig met pech. Voor de rest wel al eenmaal een icoontje gezien voor een flitser en een paar keer voor file. Ik las gisteren dat de feature voor meer en meer mensen uitrolt en dat de meldingen van Waze ook overgenomen worden in GM. In datzelfde artikel stond ook dat er veel reacties komen van mensen die vinden dat het te veel afleidt. Als ze geen optie geven om het uit te zetten per categorie zoals in Waze, dan ben ik bang dat ze straks de feature weer intrekken door de kritiek.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:01:
[...]
Ik heb nog niet eens die meldingen.. kreeg onlangs wel een audio melding 'opgelet een stilstaande wagen aan de kant', was ook de eerste keer...
Ik heb in elk geval nog steeds geen meld-knop en heb ook nog nooit de vraag gehad om een melding te bevestigen, ik vermoed dat dat samenhangt met de meld-knop. In de phone versie van GM heb ik die knop overigens al een paar maand.
Jammer dat er zoveel verschil zit in de software-ervaring voor iedereen...
[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 05-12-2024 09:19 ]
10A * 3 fasen * 230V = 6.9KwTranquility schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:48:
Zit momenteel op mijn werk en zie in de app dat mijn auto met 6.9 kW en 10A aan het laden is...
Volvo logica?
3x 10A, ja dan klopt het wel. Maar het blijft een rare weergave.
Oh mooi, waar kan ik kritiek geven zodat ze die functie intrekken dan wel uitschakelbaar maken?Largamelion schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:17:
[...]
... In datzelfde artikel stond ook dat er veel reacties komen van mensen die vinden dat het te veel afleidt. Als ze geen optie geven om het uit te zetten per categorie zoals in Waze, dan ben ik bang dat ze straks de feature weer intrekken door de kritiek...
Om een of andere reden lijkt Google mij uitverkoren te hebben om me vrijwel dagelijks te proberen af te leiden met die onzinnige meldingen met knopje. Dat terwijl ik consequent absoluut helemaal geen enkele reactie geef in de hoop dat hij dan ophoudt met stomme vragen stellen.
Dus idd, gewoon een aan/uit switch voor verkeersmeldingen zou het al oplossen. Ik snap ook niet dat de makers van Maps voor AAOS dit ook niet gewoon hebben gedaan want het systeem is verre van af.
dit klopt hoor. Als laders bezet zijn krijg je hem simpel weg niet te zien.ron65 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:50:
[...]
Dat vermoeden had ik ook een beetje, maar ik moest nog zeker een uur rijden om er te komen, in die tijd kan de lader weer helemaal onbezet zijn zelfs, dus ik vond dat wat onzinnig.
Ik navigeer gewoon naar wat anders als ik de route ken ivm voorverwarmen en zie indd over een uur als ik er ben wel of er iets vrij is.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
ik had ook "fastned Hackelaar" ingetikt maar kreeg toch andere voorgesteld alsof hackelaar niet bestond.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:30:
[...]
Zonet Fastned Hackelaar ingegeven en ik moest 319 km rijden en onderweg nog bijladen. Dus het werkt als je het zelf intikt... (bij mij toch)
Zoals anderen ook aangeven: als alles er bezet is laat GM hem niet meer zien als bestaand tot er weer plek is.
Hele slechte keuze van GM, laat hem dan zien met 0/6 erbij, dan kan ik andere keuzes zelf maken of begrijpen dat het bezet is.
GM vertelt je ook dat een winkel sluit binnen een uur na aankomst. Dan kan GM ook zeggen "op dit moment zijn alle laders bezet, wilt u toch doorgaan?"ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:15:
[...]
ik had ook "fastned Hackelaar" ingetikt maar kreeg toch andere voorgesteld alsof hackelaar niet bestond.
Zoals anderen ook aangeven: als alles er bezet is laat GM hem niet meer zien als bestaand tot er weer plek is.
Hele slechte keuze van GM, laat hem dan zien met 0/6 erbij, dan kan ik andere keuzes zelf maken of begrijpen dat het bezet is.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
ja dat dus, maar kennelijk doet GM dan alsof de lader niet bestaat en stelt allerlei andere en echt onzinnige alternatieven voor.Venomer schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:02:
[...]
GM vertelt je ook dat een winkel sluit binnen een uur na aankomst. Dan kan GM ook zeggen "op dit moment zijn alle laders bezet, wilt u toch doorgaan?"
Het heeft werkelijk 0,0 zin om al ver van te voren laders te skippen die op dat moment bezet zijn. De doorlooptijd is zoals gezegd 9 van de 10x gewoon heel snel. Dit is wat mij betreft weer duidelijk een gevalletje van een DEV team dat iets bedenkt en maakt zonder zelf het besef te hebben hoe het in de praktijk zou werken en voelen voor de gebruikers.
Het zou mij sterk verbazen dat je niet kunt navigeren naar Fastned Hackelaar als alle laadstations bezet zijn. Het is een gewoon een locatie waar je wilt naar navigeren ongeacht of je er wilt snelladen of niet. Als ik nu aan Baraque de Fraiture liever frietjes wil eten dan daar te snelladen, maar enkel weet heb dat daar een Fastned laadstation is, moet ik die toch gerust kunnen ingeven? Idem met pompstations langs de autosnelweg, ik hoef niet altijd daar te snelladen, gewoon een koffie drinken of een plasstop moet toch ook kunnen.ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:15:
[...]
ik had ook "fastned Hackelaar" ingetikt maar kreeg toch andere voorgesteld alsof hackelaar niet bestond.
je krijgt hem niet als laadoptie, natuurlijk kun je dan naar e=de Hackelaar navigeren, maar dat is dan de parkeerplaats, maar NIET het fastned station. EN juist dat laatste wil ik omdat dan de auto kan preconditioneren.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:09:
[...]
Het zou mij sterk verbazen dat je niet kunt navigeren naar Fastned Hackelaar als alle laadstations bezet zijn. Het is een gewoon een locatie waar je wilt naar navigeren ongeacht of je er wilt snelladen of niet. Als ik nu aan Baraque de Fraiture liever frietjes wil eten dan daar te snelladen, maar enkel weet heb dat daar een Fastned laadstation is, moet ik die toch gerust kunnen ingeven? Idem met pompstations langs de autosnelweg, ik hoef niet altijd daar te snelladen, gewoon een koffie drinken of een plasstop moet toch ook kunnen.
Ik had er 10 minuten nodig, niet langer, maar dat hadden er 5 kunnen zijn, Ik kwam maar tot 70 kW laadsterkte bij 15% accu en dat had 137 kw moeten zijn. En de oorzaak is dat wat ik ook probeerde, fastned Hackelaar volgens GM niet bestond.
Hij ging alternatieven voorstellen die nergens op sloegen. Toen ik gewoon "hackelaar" als bestemming opgaf pakte hij die wel, maar zoals gezegd niet als laadstation dus werd de accu van de wagen ook niet voorverwarmd.
[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 05-12-2024 16:36 ]
Ik navigeer altijd naar een snellader via de zoek functie en het voorverwarmen start zonder problemen, daar hij weet dat er snellaadpunten aanwezig zijn.ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:34:
[...]
je krijgt hem niet als laadoptie, natuurlijk kun je dan naar e=de Hackelaar navigeren, maar dat is dan de parkeerplaats, maar NIET het fastned station. EN juist dat laatste wil ik omdat dan de auto kan preconditioneren.
Ik vind het laadoptie systeem bij GM nogal wispelturig, heb het proberen te gebruiken op reis naar/van het Gardameer maar het liep niet zoals ik verwachtte. Snelladers voorstellen door een afrit te moeten nemen, terwijl er 1 km verder op de autosnelweg een snellader aanwezig was, die mijn EV filters ondersteunen.
[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 05-12-2024 17:32 ]
FastNed is bij mij altijd al lastig, ik krijg deze nooit voorgesteld als snellader. Moet er echt specifiek naar vragen.ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:34:
[...]
je krijgt hem niet als laadoptie, natuurlijk kun je dan naar e=de Hackelaar navigeren, maar dat is dan de parkeerplaats, maar NIET het fastned station. EN juist dat laatste wil ik omdat dan de auto kan preconditioneren.
Ik had er 10 minuten nodig, niet langer, maar dat hadden er 5 kunnen zijn, Ik kwam maar tot 70 kW laadsterkte bij 15% accu en dat had 137 kw moeten zijn. En de oorzaak is dat wat ik ook probeerde, fastned Hackelaar volgens GM niet bestond.
Hij ging alternatieven voorstellen die nergens op sloegen. Toen ik gewoon "hackelaar" als bestemming opgaf pakte hij die wel, maar zoals gezegd niet als laadstation dus werd de accu van de wagen ook niet voorverwarmd.
Wat anders dat mij opviel is dat je in Maps al een tijdje de laders kunt zien met de beschikbaarheid, maar dat de Tesla Superchargers nooit worden weergegeven.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Is het dan geen optie om de Shell Recharge palen te selecteren bij Hakkelaar? Dan wordt in elk geval de accu wel voorverwarmd.ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:34:
[...]
XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.
Of gewoon elke willekeurige snellader in de buurt.Dennis25 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:48:
[...]
Is het dan geen optie om de Shell Recharge palen te selecteren bij Hakkelaar? Dan wordt in elk geval de accu wel voorverwarmd.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
:strip_exif()/f/image/z6Wb1BJWZgn0BwWPDuwBAq3L.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is logisch als je de parking 'Hackelaar' ingeeft dat hij niet gaat preconditioneren.
Logisch vind ik het niet want bij andere EV merken kan je het preconditioneren manueel activeren. Dit zou toch veel logischer zijn.
Ik zou niet zo stellig zijn dat het een gebruikersprobleem is.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:05:
Het is duidelijk een gebruikersprobleem want als ik die Fastned Hackelaar kies krijg ik te zien dat ik er kan snelladen en zal preconditioning starten:
[Afbeelding]
Het is logisch als je de parking 'Hackelaar' ingeeft dat hij niet gaat preconditioneren.
Logisch vind ik het niet want bij andere EV merken kan je het preconditioneren manueel activeren. Dit zou toch veel logischer zijn.
Ik had laatst ook dat ik het niet voor elkaar kreeg om een bepaalde fastned snellader te selecteren. Ik heb toen een andere in de navigatie gezet (zodat auto toch ging voorverwarmen) en ben er eigenwijs toch naartoe gereden en toen bleek die bezet te zijn, waardoor ik alsnog moest doorrijden naar een andere
Een paar dagen later opnieuw geprobeerd te zoeken en toen kon ik ‘m wel vinden…
Vandaar mijn vermoeden dat je snelladers die bezet zijn niet meer kan zoeken…
Ik heb Tesla superchargers als enige aangegeven in de opties en onze auto wil steeds opnieuw graag naar Tesla superchargers.ArnoudN schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:58:
[...]
FastNed is bij mij altijd al lastig, ik krijg deze nooit voorgesteld als snellader. Moet er echt specifiek naar vragen.
Wat anders dat mij opviel is dat je in Maps al een tijdje de laders kunt zien met de beschikbaarheid, maar dat de Tesla Superchargers nooit worden weergegeven.
In dat geval had je de "fastned hackelaar" niet gevonden.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:41:
[...]
Ik navigeer altijd naar een snellader via de zoek functie en het voorverwarmen start zonder problemen, daar hij weet dat er snellaadpunten aanwezig zijn.
Ik geef heel duidelijk op vanuit een situatie zonder enige route er in "navigeer naar Fastned de Hackelaar" en hij geeft van alles aan behalve de fastned de hackelaar.(ook niet met intikken van het adres, ook niet met scrollen op de kaart, ook niet vanuit de lijst met laatste zoekopdrachten waar die gewoon nog tussenstond, niets)
Ik heb op het kaartje gescrold naar die snellader, je zag de parkeerplaats, de pomp, zelfs de shell recharge laders met aantallen vrije laders daarachter, maar de fastned was daar gewoon wég, niet zichtbaar. je zag wel het wegdekpatroon waar het laadstation staat, maar geen snellader.
En die shell recharge zou ik kunnen gebruiken, maar dan moet ik eerst met een eigen laadpas gaan voroschieten, zitten namelijk samen met BP pulse laders niet onder de laadtag van de LM omdat mijn werkgever ze te duur vind en ze uit heeft laten programmeren.
Dan kún je de snellader niet inprogrammeren en dan verwarmt de auto níét voor, al ga je op je kop staan.
Ik heb echt alles geprobeerd, kreeg het NIET voor elkaar. Pas toen ik er al heel dichtbij was kwam de snellader wel in beeld en kon ik hem selecteren, maar dat was dus ruim te laat.
En nee, een lader iets verderop ging ook niet, dat is pas 40 km verderop weer net voorbij schiphol op de A4, want rond amsterdam vind je bar weinig snelladers aan de snelwegen. niets. en dat was net te ver voor wat ik in d accu had. hackelaar had dus de juiste keuze geweest. Jammer dat GM daar zo moeizaam over deed
[ Voor 14% gewijzigd door ron65 op 05-12-2024 21:28 ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Nee, maar ik krijg gewoon het gevoel dat ik voor gek versleten wordt, "als ik hem inprogrammeer dan verwamt de auto voor" ja... duhh, moet je hem wél eerst in kunnen programmeren....DrBOB101 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:27:
Ik geloof dat we het probleem van @ron65 begrijpen. Geen noodzaak om er hier 5 pagina's lang over te bakkeleien. Toch?
(Verzorgingsplaats De Paal aan de A1)
[ Voor 7% gewijzigd door Venomer op 05-12-2024 21:41 ]
Ik heb niemand voor gek willen verslijten. Ik reageerde op het feit dat je het niet fijn vond dat je moest laden bij Fastned Hakkelaar zonder dat de accu was voorverwarmd, en dat het je dan 10 mn tijd kost ipv 5mn.ron65 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:30:
[...]
Nee, maar ik krijg gewoon het gevoel dat ik voor gek versleten wordt, "als ik hem inprogrammeer dan verwamt de auto voor" ja... duhh, moet je hem wél eerst in kunnen programmeren....
Dan kan je er volgens mij ook voor kiezen om Shell Recharge Hakkelaar te selecteren zodat de accu wordt voorverwarmd, en dan kan je er alsnog voor kiezen om te laden bij de Fastned, zodat je je eigen 5 mn tijdwinst weer hebt.
XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.
Dat zijn dan een stomme evolutie zijn dat ze dit toepassen, als je daar moet laden wegens bv. 1% batterij dat je die niet eens kan selecteren en je bereid bent om daar aan te schuiven tot er een plaatsje vrij is.Kammika schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:58:
[...]
Vandaar mijn vermoeden dat je snelladers die bezet zijn niet meer kan zoeken…
@ron65 Ik verklaar je zeker niet gek, maar door jou uiteenzetting moet ik jou bijna geloven
Nu kan dat wel een workarround zijn, je geeft die shell lader in, maar rijdt gewoon naar de fastned 100 m ernaast. Is de boel wel voorverwarmd. Maar is dat nu de schoonheidsprijs? ik vind van niet.Dennis25 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 06:27:
[...]
Ik heb niemand voor gek willen verslijten. Ik reageerde op het feit dat je het niet fijn vond dat je moest laden bij Fastned Hakkelaar zonder dat de accu was voorverwarmd, en dat het je dan 10 mn tijd kost ipv 5mn.
Dan kan je er volgens mij ook voor kiezen om Shell Recharge Hakkelaar te selecteren zodat de accu wordt voorverwarmd, en dan kan je er alsnog voor kiezen om te laden bij de Fastned, zodat je je eigen 5 mn tijdwinst weer hebt.
Het is simpel: GM moet ook de bezette laders gewoon weergeven in de auto, en in route planningen kunnen opnemen. Een melding dat alles bezet is is prima, maar helemaal weglaten vind ik niet correct.
[ Voor 27% gewijzigd door ron65 op 06-12-2024 13:47 ]
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DDesktop
Tja, dat is dan inderdaad de keuze tussen 5 mn laden of 10 mn laden, en blijkbaar vind je die 5 mn heel belangerijk want je klaagt erover.ron65 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:01:
[...]
Nu kan dat wel een workarround zijn, je geeft die shell lader in, maar rijdt gewoon naar de fastned 100 m ernaast. Is de boel wel voorverwarmd. Maar is dat nu de schoonheidsprijs? ik vind van niet.
Het is simpel: GM moet ook de bezette laders gewoon weergeven in de auto, en in route planningen kunnen opnemen. Een melding dat alles bezet is is prima, maar helemaal weglaten vind ik niet correct.
Succes.
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
nee, niet heel belangrijk, en klagen ook niet, wel dat ik het frustrerend vind dat ik die snellader gewoonweg niet kreeg ingeprogrammeerd. vervolgens wordt er hier zo op gereageerd dat ik in verdedigingsmode schiet.Dennis25 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:22:
[...]
Tja, dat is dan inderdaad de keuze tussen 5 mn laden of 10 mn laden, en blijkbaar vind je die 5 mn heel belangerijk want je klaagt erover.
Succes.
heel simpel, ik vind het belachelijk dat ik dat ding niet kon inprogrammeren als laaddoel, that's all.
En ja, het had ook als consequentie dat het laden 2x zo lang duurde, nu 5 min, maar als je meer moet laden kan dat toch het verschil zijn tussen 25 minuten (20-80%) of bijna 50 voor diezelfde lading.
Maar ik snap hem, ik zal dit soort dingen niet meer hier uitspreken, wordt toch niet serieus genomen. Ik had even het idee dat ik hier nog wat hints en tips kon vinden of uitdenken gezamelijk hoe je dit kunt oplossen... maar goed, laat maar. Ben er klaar mee ook.
[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 06-12-2024 23:03 ]
Mijn C40 geeft gewoon de bezette laders weer.ron65 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:01:
[...]
Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey
Wees gerust, je bent niet de enige die gefrustreerd is over de voorgestelde laders. Je zou verwachten dat je navigatie de meest gunstige route inclusief laders aangeeft en dat doet het niet. Aan het begin van de Google Maps navigatie (ik ben een gebruiker van het eerste uur) deed hij dit wel. Het valt de laatste tijd steeds vaker op dat hij bepaalde snelladers niet actief weergeeft (ook als ze vrij zijn), met name die van Fastned komen niet altijd als optie boven. Persoonlijk en het bedrijf Alphabet/Google kenenden zou het ook te maken kunnen hebben met betaling van de laadpaal exploitant, niet willen betalen voor een betere ranking. Lang verhaal kort, je krijgt gewoon niet altijd de meest voor de hand liggende snelladers. Zelf los ik het op door voor lange ritten te plannen in A Better Routeplanner en de laders aan de hand van de naam dan handmatig in te voeren in Google Maps om de voorverwarming te pushen en de hoogste laadsnelheid te bereiken. Het werkt, maar ideaal is anders. Ideaal zou zijn als voorverwarming door A better Routeplanner ook zou werken of als Google Maps alle laadpalen en de meest logische zou voorstellen. Voor nu is het helaas niet anders.ron65 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:01:
[...]
nee, niet heel belangrijk, en klagen ook niet, wel dat ik het frustrerend vind dat ik die snellader gewoonweg niet kreeg ingeprogrammeerd. vervolgens wordt er hier zo op gereageerd dat ik in verdedigingsmode schiet.
heel simpel, ik vind het belachelijk dat ik dat ding niet kon inprogrammeren als laaddoel, that's all.
En ja, het had ook als consequentie dat het laden 2x zo lang duurde, nu 5 min, maar als je meer moet laden kan dat toch het verschil zijn tussen 25 minuten (20-80%) of bijna 50 voor diezelfde lading.
Maar ik snap hem, ik zal dit soort dingen niet meer hier uitspreken, wordt toch niet serieus genomen. Ik had even het idee dat ik hier nog wat hints en tips kon vinden of uitdenken gezamelijk hoe je dit kunt oplossen... maar goed, laat maar. Ben er klaar mee ook.
Laat je niet uit het veld slaan door wat onverlaten hier op het forum die denken als zij een probleem niet hebben dat dat dan niet bestaat. Die reacties zeggen meer over henzelf dan over jou.ron65 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:01:
[...]
Ik herken precies wat je beschrijft en is idd een issue in GM. Er is wel omheen te werken als je een andere lader inprogrammeert (waardoor die wel gaat laden) en dan toch naar de lader rijdt waar je heen had willen gaan. Maar is idd zeer onhandig..
[ Voor 3% gewijzigd door Kammika op 07-12-2024 09:11 ]
Maar @ron65 snapte het eerst niet, heeft zelfs daarna zijn post aangepast, maar ik had toen geen tijd om onmiddellijk te reageren. Dus als je hardnekkig blijft beweren dat hij bij Shell moet declareren, met een epistel er achter hoe het de verhouding is met zijn LM en Shell, terwijl je alleen maar hoeft te navigeren naar de Shell Recharge, dan kan je weerstand verwachten. Gelukkig heeft hij het ingezien en zijn post aangepast.Kammika schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:10:
[...]
Laat je niet uit het veld slaan door wat onverlaten hier op het forum die denken als zij een probleem niet hebben dat dat dan niet bestaat. Die reacties zeggen meer over henzelf dan over jou.
Ik herken precies wat je beschrijft en is idd een issue in GM. Er is wel omheen te werken als je een andere lader inprogrammeert (waardoor die wel gaat laden) en dan toch naar de lader rijdt waar je heen had willen gaan. Maar is idd zeer onhandig..
Momenteel is het dus er om heen werken, maar ik zou het logischer vinden dat je het preconditioneren zelf kunt instellen ipv afhankelijk te zijn van GM.
Inderdaad, en met dat gewicht ook geen last van Aqua planning en de hogere zit ook wel fijn, zit je boven dat gestuif.DrBOB101 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:56:
Ik heb vandaag genoten van m'n XC40 die als een blok op de weg ligt bij weer en wind, heerlijk!
En het lage zwaartepunt door dat grote accupakket in de vloer helpt ook lekker mee.Spekkie99 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:42:
Inderdaad, en met dat gewicht ook geen last van Aqua planning en de hogere zit ook wel fijn, zit je boven dat gestuif.
mooi weer buiten....RigolleM schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:49:
[...]
Maar @ron65 snapte het eerst niet, heeft zelfs daarna zijn post aangepast, maar ik had toen geen tijd om onmiddellijk te reageren. Dus als je hardnekkig blijft beweren dat hij bij Shell moet declareren, met een epistel er achter hoe het de verhouding is met zijn LM en Shell, terwijl je alleen maar hoeft te navigeren naar de Shell Recharge, dan kan je weerstand verwachten. Gelukkig heeft hij het ingezien en zijn post aangepast.
Momenteel is het dus er om heen werken, maar ik zou het logischer vinden dat je het preconditioneren zelf kunt instellen ipv afhankelijk te zijn van GM.
[ Voor 61% gewijzigd door peutje op 08-12-2024 17:18 ]
[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 08-12-2024 17:49 ]
Opdracht aan google met spraak: "Navigeer naar Fastned Hackelaar Muiden"
Ze antwoord met wil je naar Fastned xxx (heb ik niet verstaan) Maar het getoonde lijstje toont de Hackelaar bovenaan, op geklikt en navigatie startte met route naar Hackelaar.
Helemaal ok toch?
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Volgens mij is het schimmig gedrag. Ik heb ook wel eens gehad dat bepaalde snelladers onvindbaar waren, en dat ik ze later ineens wel weer kon vinden…Waterblok schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:18:
Gisteren zaterdag reed ik omgeving Moerdijk. Denk zal Hackelaar navigatie eens testen.
Opdracht aan google met spraak: "Navigeer naar Fastned Hackelaar Muiden"
Ze antwoord met wil je naar Fastned xxx (heb ik niet verstaan) Maar het getoonde lijstje toont de Hackelaar bovenaan, op geklikt en navigatie startte met route naar Hackelaar.
Helemaal ok toch?
Ik denk dat je/we dus niet kunnen concluderen dat het een fout (of bewuste keuze) van Google Maps is
Ik zie sinds afgelopen weekend (als Belg) de meldingsknop in Google Maps.RigolleM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:19:
Zou het niet te maken hebben dat we in België rondrijden dat we die meldingsknop nog niet hebben? M.a.w. dat Google geen akkoord krijgt hiervoor?
Vraag me toch af hoe ze zulke features uitrollen bij Google. Ik zit precies wel altijd bij de laatste groep die het moet krijgen.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)
Ik heb em nog steeds niet (ook als Belg zijnde)nujtrug schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:53:
[...]
Ik zie sinds afgelopen weekend (als Belg) de meldingsknop in Google Maps.
Vraag me toch af hoe ze zulke features uitrollen bij Google. Ik zit precies wel altijd bij de laatste groep die het moet krijgen.
XC40 SMER Plus MY2024
Nog eenmaal een reactie aan allen die dit getest hebben, daarna ben ik er klaar mee.Juancho schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:56:
Vandaag nog gewoon kunnen navigeren naar een Fastned die op dat moment volledig bezet was. Voorverwarmen was dus gewoon gestart en zoals altijd een kwartiertje van te voren even weer gekeken en waren er weer genoeg laders vrij.
Ik denk dat je/we dus niet kunnen concluderen dat het een fout (of bewuste keuze) van Google Maps is
Ik heb die dag getracht die specifieke Fastned lader in te programmeren op de volgende manieren:
- inspreken via "navigeer naar.." op meerdere manieren
- intoetsen op het toetsenbordje
- inzoomen op de lader op de kaart, echter was de lader daar helemaal weg, alleen de shell werd gentoond
- uit een recente bestemmingenlijst aangetikt, kreeg gewoon andere dingen als voorstel terug.
- in maps op de telefoon lukte het wel, route doorgestuurd naar de auto kreeg ik "onbekende bestemming, geef een bestemming op" terug.
Ik heb helaas geen screenshot, ik zat met mijn vrouw in de auto en wilde gewoon naar huis en zonder gedoe een snellader inproggen. Ook zij heeft gezien dat die lader volgens mpas domweg niet bestond.
vlak voor we er waren kwam de lader ineens in beeld, en kon ik hem ingeven. Te laat voor voorverwarmen.
DIt zijn mijn ervaringen, ik zit niet te jokken, ik verzin niets, het is gewoon zo gegaan en die lader heeft enige tijd NIET bestaan op de maps kaart/navigatie en dat was niet de eerste keer, is vaker gebeurd met laders.
Als ik hem nu probeer, bestaat hij wel, zelfs als hij vol bezet is. Maar als je hem echt nodig hebt laat het ding het dus afweten.
Jammer, helaas pindskaas.
wat anders:
Ik heb die experimentele app voor auto stats eraf gegooid, en dat scheelt aanmerkelijk in opstartsnelheid, advies van de dealer vorige week. Gebruikte hem sowieso toch maar heel weinig meer en merkte zelf ook dat pas na minuten na het aanzetten van de wagen er een melding kwam dat hij opnieuw was opgestart en dat moest je dan bevestigen, daarna was het systeem weer vlot.
nog wel eerst getest met weggooien van 400 Mb data ervan (cache en opslag), maar dat hielp weinig.
Dit weekeinde getest en inderdaad, traagheid bij opstarten lijkt nu weg.
Zo zal deze Maps bug voor jou, beste Ron, ook zo geweest zijn. Accepteren en weer door. Helaas is het allemaal nog niet zo top dat er geen verschillen zijn.
Ik heb hem ook nog steeds niet, maar goed om te weten dat het niets te maken heeft met onze geolocatie dan. Laat eerst die nieuwe OTA maar komen, die vind ik belangrijker.nujtrug schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:53:
[...]
Ik zie sinds afgelopen weekend (als Belg) de meldingsknop in Google Maps.
Ik heb ook gemerkt dat ik nu met mijn Home Assistant integratie de wagen kan laten toeteren of de lichten laten knipperen. Die optie was al langer aanwezig in de Volvo API, alleen niet voor mijn model. Geen idee of dit door de API backend komt, of door v3.3.16.
Bij de eerste beurt hebben ze dit ook gedaan en nu bij de tweede dus weer. Blijkbaar is dit iets wat periodiek opnieuw gedaan moet worden.
Misschien dat dat pinnetje na een x periode weer wat teruggebogen kan zijn de problemen weer terug kunnen komen?Venomer schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:06:
Twee weken geleden kon ik ineens niet meer snelladen. Dat was toevallig de dag voordat de auto voor onderhoud naar de dealer zou. Op het lijstje met uit te voeren werkzaamheden stond een terugroepactie voor de laadaansluiting. Op de factuur komt dit terug als "Laadaansluiting afstellen volgens QB" en onder bedrag staat "Garantie". Na de onderhoudsbeurt werkte het snelladen weer.
Bij de eerste beurt hebben ze dit ook gedaan en nu bij de tweede dus weer. Blijkbaar is dit iets wat periodiek opnieuw gedaan moet worden.
Zo te zien bij een XC60.Emptyy schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:39:
Lijkt erop dat de OTA uitrol is gestart: https://www.reddit.com/r/VolvoRecharge/s/YTqOvI2FcZ
Hou er rekening mee dat het balkje achter het stuur dat in maps aankomsttijd en dergelijke weergeeft, bij 3.3.16 weer verdwenen is.Emptyy schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:39:
Lijkt erop dat de OTA uitrol is gestart: https://www.reddit.com/r/VolvoRecharge/s/YTqOvI2FcZ
Als iedereen hier het dan meldt via de Volvo app, dan dringt het misschien door bij Volvoron65 schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:18:
[...]
Hou er rekening mee dat het balkje achter het stuur dat in maps aankomsttijd en dergelijke weergeeft, bij 3.3.16 weer verdwenen is.
Dat balkje is perfect: de aankomsttijd in groen bij min of meer vrije baan, in oranje bij file en in rood als het stilstaan wordt.
2022 XC40 MY23 P6 Plus
Ik heb op dat moment de navigatie nog niet gestart maar ik kan de popup ook niet bevestigen met de knoppen op het stuur dus moet nog steeds manueel via het hoofdscherm de navigatie starten.
Nog mensen die iets gelijkaardigs hebben gezien?
*ik heb het niet over het balkje met aankomsttijd etc dat tijdens navigatie onderaan op bestuurdersdisplay verschijnt
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)
De uitrol vindt gefaseerd plaats begrijp ik. Nou heb ik al een tijdje de meldknopt in GM (AAOS), maar de meldingen komen nog niet overeen met Waze. Is dit bij iemand al wel het geval en hoe kun je zien of die aanpassing doorgevoerd is?
Ja ik heb dit 2 december gehad. Was te snel weg voordat ik er foto van kon maken, maar daarna ook niet meer kunnen reproduceren. Stond iets van: Thuis: matige verkeersdrukte in oranjenujtrug schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:41:
Ik heb sinds een aantal dagen een soort van suggestie op mijn bestuurdersdisplay wanneer ik op het werk wil vertrekken naar huis. Ik krijg dan in het midden* van het scherm een popup te zien met bestemming "Thuis" en hoe lang die rit zou duren.
Ik heb op dat moment de navigatie nog niet gestart maar ik kan de popup ook niet bevestigen met de knoppen op het stuur dus moet nog steeds manueel via het hoofdscherm de navigatie starten.
*ik heb het niet over het balkje met aankomsttijd etc dat tijdens navigatie onderaan op bestuurdersdisplay verschijnt
[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 10-12-2024 08:03 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Lijkt me ook iets dat ze van Waze hebben gekopieerd dan. Die suggesties werkten vroeger top bij Waze, maar de laatste jaren sinds de UI-overhaul totaal niet meer bij mij. Vroeger begon Waze mijn bestemming al te laden voor ik het zelf wist, beetje creepy voor sommigen wellicht maar wel super handig. Je kon ook toegang verlenen tot je agenda waardoor hij automatisch navigatie naar je afspraak startte, iets wat GM nog steeds niet kan.nujtrug schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:41:
Ik heb sinds een aantal dagen een soort van suggestie op mijn bestuurdersdisplay wanneer ik op het werk wil vertrekken naar huis. Ik krijg dan in het midden* van het scherm een popup te zien met bestemming "Thuis" en hoe lang die rit zou duren.
Ik kreeg deze morgen voor de eerste keer een melding voor politie op de weg met vraag te bevestigen en ja hoor, de meld-knop is er nu ook bijgekomen. De Sint is dan toch tot in België geraakt precies 🙂.
:strip_exif()/f/image/18MZpjotYKEE7PMHNeYHzqQq.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog de OTA met AA en we zijn weer zoet voor even.
heb je een bron?Quattromgh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:59:
Google gaat de meldingen van Waze en Google Maps uitwisselen. Eindelijk! 😃
De uitrol vindt gefaseerd plaats begrijp ik. Nou heb ik al een tijdje de meldknopt in GM (AAOS), maar de meldingen komen nog niet overeen met Waze. Is dit bij iemand al wel het geval en hoe kun je zien of die aanpassing doorgevoerd is?
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
/f/image/IiU1CLVrVaXvkuNiwFiz178g.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nOizvztAVTwOryULvtSZDICx.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GNTSfWCOAZUHq41vEAktwiZA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dUhQdnZMDQgGjG0MEfyCV4bM.jpg?f=user_large)