Vandaag nieuwe software 3.3.16 gekregen, sleutelprobleem bleek inderdaad een lege batterij. Iets om rekening mee te houden voor over twee jaar (deze gingen 2 jaar mee), de toevoeging voor de sleutelbeveiliging gebruik ook uit de batterij als de sleutel volledig stilligt wist men mij te vertellen.
De software leverde wat gedoe op met de telefoons, uiteindelijk heb ik die beide moeten verwijderen en opnieuw koppelen. Men had tijdens de update wat problemen met de t-cam en door die volledig te resetten (dus een dieper reset dan wij met de ontwasemingsknop kunnen bereiken) kwam de internetverbinding pas weer terug. Daarna bleken de beide telefoons vastgelopen op de app, alleen door deze te verwijderen en opnieuw installeren incl opnieuw op het volvoID inloggen per telefoon zowel als in de auto, lostte dat weer op.
Het verdwenen balkje heb ik niet opgemerkt nog, ik had teveel gedoe om weer fatsoenlijk maps in beeld te krijgen omdat ik twee sleutels bij me had en steeds een verkeerd account werd opgestart. thuis heb ik dat even opgelost door de juiste sleutel als enige mee te nemen naar de auto en deze op te starten.
Android Auto: Jawel... hij is er!!!
En werkt ook, alleen in maps daarop geen voorspelling resterende accu natuurlijk, maar ABRP daartegen juist wel.
Wel werd flitsmeister erg nerveus van AA en ging in moordend tempo aan en uit zolang de GSM met kabel gekoppeld was en AA aanstond.
Ik moest verdre met het werk en daardoor niet echt naar instellingen gekeken nog, maar dat ga ik nog wel eens doen binnenkort.
Minder leuk: in de boordcomputer stonden meldingen "storing parkeerlicht" en daar heeft men ook naar gekeken, bleek het rechter achterlicht een gaatje te vertonen en een flinke barst waarbij een deel plastick naar binnen was gedrukt. Iets heeft daar tegenaan gezeten, maar gezien er geen enkele lakschade omheen is is dat geen aanrijding geweest. Vermoedelijk iemand die een autodeur wat wild heeft opengesmeten.... zucht.
Die schade mocht men van de LM niet herstellen, daarvoor moet ik dus weer een afspraak gaan maken bij een schadebedrijf. Ik heb de LM nog gebeld, gemeld dat men al met een nieuwe unit klaar stond om te vervangen, maar nee... mocht niet!! schade melden en dan wordt ik binnen 48 uur door een schadebedrijf teruggebeld dat zij voor me uitzoeken, en daar kan ik dan een afspraak mee maken voor herstel. Wat een bullshit bureaucratie is dat toch ook, echt vervelend.
AA is nu actief en bij gebruik van ABRP zie je rechtsonder ook percentages:
Achterlicht defect