• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:15
Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Las gister wat over de Lync&Co 02 full EV. Is volgens mij ook deels van Volvo/zelfde eigenaar en ziet er volgens mij ook wel tof uit. Helaas geen AAOS wat ik begreep.
Zal eens kijken. Dank je.
AAOS hoef ik overigens niet. 1 van de weinige dingen die in de Volvo tegenvielen.
Rij nu tijdelijk een Tiguan PHEV 2024. Android auto werkt veel beter met Google Maps, spotify en whatsapp in 1 scherm.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Zal eens kijken. Dank je.
AAOS hoef ik overigens niet. 1 van de weinige dingen die in de Volvo tegenvielen.
Rij nu tijdelijk een Tiguan PHEV 2024. Android auto werkt veel beter met Google Maps, spotify en whatsapp in 1 scherm.
Ja maar het heeft 0 integratie met de auto en dat zou ik toch wel enorm missen. Ook bijv. accu voorverwarmen, routes met laadstops etc. Het werkt gewoon wel fijn samen, ondanks dat ik na 3,5 jaar AAOS ook wel meer had verwacht.

Wbt splitscreen waar jij het over hebt, deels komt dat in onze oudere wagens nog volgens Volvo ergens in 2025 maar de nieuwe modellen zullen dat sowieso al standaard hebben omdat ze een groter scherm hebben. Dus daar zal AAOS al iets meer dingen in 1 scherm kunnen laten zien.

Maargoed, als je dat allemaal niet nodig hebt snap ik dat AAOS geen must is zolang je maar AA als alternatief kan gebruiken. Misschien ontkom ik daar volgend jaar rond deze tijd ook niet aan bij het kiezen van een nieuwe leaseauto (als ik nog ga leasen).

Zo'n Xpeng G6 vind ik ook wel interessant en dan zou je dus moeten accepteren dat je gaat werken met AA. Ik ken de vergelijking niet zo uit mijn hoofd, maar stel dat zo'n G6 goedkoper of gelijk is aan een EX30 dan zal ik denk ik wel voor de G6 gaan. Of en soortgelijke maar dan niet van de topmerken want die zijn straks (of nu al) niet meer te betalen ivm wat mijn XC40 kost. En de EX|30 vind ik best leuk om van buiten te zien maar daarmee houdt het eigenlijk vooral al gelijk volledig op. Te veel dingen die me absoluut niet bevallen of zelfs enorm tegenvallen. Die gaat hem sowieso niet worden.

Die Lync&Co heeft ook wel een interessante deelfunctie (had de 1 ook al). Als je bijv. regelmatig thuiswerkt en de auto niet nodig ben kan je je auto voor en dag uitlenen tegen betaling. Verdien je er ook nog wat aan en natuurlijk goed voor het milieu. Natuurlijk ben je wel volledig afhankelijk van de vraag in je dorp/stad want het lijkt me dat mensen er lopend of hooguit een klein stukje voor willen fietsen.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 22-10-2024 19:21 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• goetfoud
Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Ja maar het heeft 0 integratie met de auto en dat zou ik toch wel enorm missen. Ook bijv. accu voorverwarmen, routes met laadstops etc. Het werkt gewoon wel fijn samen, ondanks dat ik na 3,5 jaar AAOS ook wel meer had verwacht.

Wbt splitscreen waar jij het over hebt, deels komt dat in onze oudere wagens nog volgens Volvo ergens in 2025 maar de nieuwe modellen zullen dat sowieso al standaard hebben omdat ze een groter scherm hebben. Dus daar zal AAOS al iets meer dingen in 1 scherm kunnen laten zien.

Maargoed, als je dat allemaal niet nodig hebt snap ik dat AAOS geen must is zolang je maar AA als alternatief kan gebruiken. Misschien ontkom ik daar volgend jaar rond deze tijd ook niet aan bij het kiezen van een nieuwe leaseauto (als ik nog ga leasen).

Zo'n Xpeng G6 vind ik ook wel interessant en dan zou je dus moeten accepteren dat je gaat werken met AA. Ik ken de vergelijking niet zo uit mijn hoofd, maar stel dat zo'n G6 goedkoper of gelijk is aan een EX30 dan zal ik denk ik wel voor de G6 gaan.
Net even naar de 02 gekeken maar te klein voor mij. Alternatief voor EX30.
Ik vind de XC40 net ruim genoeg.
En tevens niet met twin motor.
Vwb groter scherm toekomstig daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Maar ik ga op zeer korte termijn een nieuwe kopen dus voor mij niet van toepassing.

• goetfoud
Largamelion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:37:
[...]
Die G6 Performance heeft nog best veel weg van een Model Y op het eerste zicht, maar het is natuurlijk geen 13 in een dozijn zoals de Tesla 🙂.
Exterieur lijkt inderdaad enigszins op Model Y.
Vind ik dan ook niet zo mooi al vind ik achterlichten wel mooi bij xpeng.
Maar gaat mij meer om interieur en die vind ik van de G6 prachtig in tegenstelling tot de Model Y.

• Juancho
goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Net even naar de 02 gekeken maar te klein voor mij. Alternatief voor EX30.
Ik vind de XC40 net ruim genoeg.
En tevens niet met twin motor.
Vwb groter scherm toekomstig daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Maar ik ga op zeer korte termijn een nieuwe kopen dus voor mij niet van toepassing.
Waarom dan geen nieuwe XC40? Misschien heb ik het gemist hoor. Ondanks dat ik best eens wat te zeuren heb zou ik zo kiezen voor de nieuwe XC40 (of facelift, hoe je het ook noemt) waar ik dan de komende 4 jaar in moet rijden. Natuurlijk wel tegen hetzelfde bedrag ;)

Maar zo'n fijne auto vind ik het dus. En dan mag het zelfs een single motor zijn. Twin is leuk maar met 1 motor heb je toch power zat? En daar wen je echt heel snel aan hoor. Had ik vroeger in mijn V40 ook. Ik had nog die D4 met 190pk in de laagste bijtelling. Daarna kon ik een andere V40 van een collega overnemen, een D2. Ja je denkt eerst ff, waar is de power maar dat gaat heel snel over. Wat mij betreft is 408pk echt overdreven en alleen leuk als je het of echt nodig bent of je hebt er geld voor over.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Exterieur lijkt inderdaad enigszins op Model Y.
Vind ik dan ook niet zo mooi al vind ik achterlichten wel mooi bij xpeng.
Maar gaat mij meer om interieur en die vind ik van de G6 prachtig in tegenstelling tot de Model Y.
De G6 ziet er idd geweldig uit van binnen. Ook geen geneuzel met 1 tablet waar je alles op moet doen, maar ook gewoon een mooi bestuurdersdisplay. Ziet er prachtig uit!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30
Kammika schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:57:
ben wel benieuwd hoe ze dit meten. Kan me er weinig bij voorstellen, tenzij ze iets uit kunnen lezen van het batterij management systeem wat de degradatie weergeeft...
Bij de meeste EV’s kan je de SoH uitlezen via de OBD2 poort met een dongle met software. Zoals dat bij de Leaf kan met LeafSpy en bij de Bolt en Ampera-e met EngineLink. Zoiets zou bij Volvo toch ook moeten kunnen.

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-11 18:01
Nieuwe hier maar een vraag over telefoon geluid (ringtone), deze is ineens spontaan verdwenen sinds vorige week. Kun je dat ergens instellen? Kan het in het telefoon menu niet vinden, volume staat zo te zien voldoende hard.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
@peutje Als je volume aanpast staat er een pijltje naast de balk. Als je daar op drukt heb je alle volumes voor de verschillende onderdelen, staat volume daar ook goed?

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:17:
[...]

Ik ben nu verwend en gewend met een heerlijke 408PK.
Ik heb een keer een C40 single motor meegekregen en ik moet eerlijk zeggen dat je dan pas merkt hoe heerlijk zo'n twin is.
En ja, uiteraard een luxeprobleem 😉
Toch wil ik eerst gaan uitzoeken of er iets vergelijkbaars is zoals Volvo twin maar dan wat goedkoper. Vandaar dat ik op dit moment voorkeur heb voor G6 performance.
Model Y zou ook een optie kunnen zijn maar ik wil gewoon geen tesla rijden.
Hahaha,, ja dan ben je verwend.
Ik zal de twin nooit rijden, ten eerste omdat die buiten het leasebudget valt en ten tweede omdat die te zwaar is in combinatie met mijn caravan. Die gaat dan over de 3500 kilo heen.
En E erbij wil ik voorlopig niet, ik heb er ooit voor afgereden maar net op dat moment voerde men het nieuwe stelsel in waarbij je alleen maar B kreeg als je slaagde en dus reed ik af voor BE, maar doordat de rijbewijsaanvraag twee dagen later op het gemeentehuis net in de nieuwe regeling viel werd mij die door de neus geboord en kreeg ik alleen maar B.
Is een principe kwestie, want ik vond het gewoon geldklopperij omdat je weer opnieuw rijles moest nemen en een examen betalen. En dat vind ik nog steeds :)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RickKoets schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

Hier geen last van paarse lijnen, maar vanochtend welke een rare gele lijn in beeld die ongeveer de snelweg volgt..
[Afbeelding]
Dat was de verkeercontrolerende drone van de Politie, die volgt die lijn om jouw snelheid te controleren _O-

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:52:
Wellicht is Maps bezig met een grote update. Zou mooi zijn!
Vanochtend wilde de achterruit verwarming niet aan, even later zwrat scherm en herstart van het systeem.
Ook de binnenverlichting stond weer op automatisch (zet ik uit, want is niet nodig hier in de omgeving) en OPD was uitgezet in het menu.
Meestal is er dan weer iets gewijzigd na afloop, net alsof ze een soort update hebben gedraaid vanochtend.

Dus kan best wat jij zegt.

• goetfoud
Juancho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:24:
[...]

Waarom dan geen nieuwe XC40? Misschien heb ik het gemist hoor. Ondanks dat ik best eens wat te zeuren heb zou ik zo kiezen voor de nieuwe XC40 (of facelift, hoe je het ook noemt) waar ik dan de komende 4 jaar in moet rijden. Natuurlijk wel tegen hetzelfde bedrag ;)

Maar zo'n fijne auto vind ik het dus. En dan mag het zelfs een single motor zijn. Twin is leuk maar met 1 motor heb je toch power zat? En daar wen je echt heel snel aan hoor. Had ik vroeger in mijn V40 ook. Ik had nog die D4 met 190pk in de laagste bijtelling. Daarna kon ik een andere V40 van een collega overnemen, een D2. Ja je denkt eerst ff, waar is de power maar dat gaat heel snel over. Wat mij betreft is 408pk echt overdreven en alleen leuk als je het of echt nodig bent of je hebt er geld voor over.
Daar is een simpele reden voor. Ik zou graag weer een XC40 (E) willen rijden maar vind ik simpelweg te duur geworden. Versie die ik reed kost nu 65k. Die van mij was van juni 21. Dus 12% bijtelling over 1e 40k rest 22%. Nu 16% over 1e 30k rest 22%.
De duurste versie G6 kost 55k dus dat scheelt nogal.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het valt me ineens op dat de Volvo in mijn Domoticz sinds 16/10 niet meer bijgewerkt is. De auto is gewoon online. Is er wellicht iets gewijzigd in Domoticz of de Volvo plugin?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:58:
[...]

Daar is een simpele reden voor. Ik zou graag weer een XC40 (E) willen rijden maar vind ik simpelweg te duur geworden. Versie die ik reed kost nu 65k. Die van mij was van juni 21. Dus 12% bijtelling over 1e 40k rest 22%. Nu 16% over 1e 30k rest 22%.
Ik zat te kijken, maar G6 is van xpeng, dus chinees, en dus ten strengste verboden bij mijn werkgever.
Je hebt mazzel als ze dat bij jou nog toestaan, ik hoor van meer bedrijven dat ze Chinese wagens uit gaan bannen.

• Juancho
goetfoud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:58:
[...]

Helder. Zelfde dus als waar ik eind volgend jaar tegenaan ga lopen.

• goetfoud
ron65 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:45:
[...]

Ik zat te kijken, maar G6 is van xpeng, dus chinees, en dus ten strengste verboden bij mijn werkgever.
Je hebt mazzel als ze dat bij jou nog toestaan, ik hoor van meer bedrijven dat ze Chinese wagens uit gaan bannen.
Mijns inziens hypocriet als bedrijven dit doen...
Mijn werkgever koopt zelf de auto's voor haar werknemers en werknemer bepaalt zelf welk merk.

• peutje
Ophidian schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:51:
@peutje Als je volume aanpast staat er een pijltje naast de balk. Als je daar op drukt heb je alle volumes voor de verschillende onderdelen, staat volume daar ook goed?
Ja die staat ook zon beetje halverwege.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06:06
peutje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:54:
[...]

Ja die staat ook zon beetje halverwege.
Heb je wel geluid van je knipperlichten, etc? Als die het ook niet doen kan een reset met de home button een oplossing zijn. 30 seconden vasthouden tot het scherm volledig zwart wordt. Dan start het opnieuw op.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• peutje
ArnoudN schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Heb je wel geluid van je knipperlichten, etc? Als die het ook niet doen kan een reset met de home button een oplossing zijn. 30 seconden vasthouden tot het scherm volledig zwart wordt. Dan start het opnieuw op.
Ja eigenlijk alles qua geluid doet het gewoon, alleen de ringtone bij telefoon niet meer. Ik had al gezocht of je dat ergens kon instellen maar blijkbaar is daar niks voor.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 19:46
Largamelion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:29:
[...]
Beetje tegenstrijdig toch? De vermelde OTA's (wat dus eigenlijk geen OTA's zijn) kunnen enkel in de werkplaats geïnstalleerd worden, maar de volgende OTA-update zou dezelfde software wel kunnen installeren zonder langs de werkplaats te gaan? 8)7 Zeer bijzonder dit ...
Het lijkt mij niet zo bijzonder… De vermelde updates (updates, geen OTA’s, denk ik) kunnen niet Over The Air worden geïnstalleerd. Dat hebben we de afgelopen jaren wel vaker gezien. In een volgende update wordt altijd de inhoud van vorige updates meegenomen. En als een volgende update wel over the air kan worden geïnstalleerd, dan zijn we er weer..
Kan alleen handmatig worden geconstateerd welke versie van de drie updates past op de desbetreffende auto? De versie “hangt af van onder meer het modeljaar, de opties en het motortype van de auto”?

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 06:48:
[...]

Mijns inziens hypocriet als bedrijven dit doen...
Mijn werkgever koopt zelf de auto's voor haar werknemers en werknemer bepaalt zelf welk merk.
sja je kunt er van zeggen wat je wilt natuurlijk.
De reden om Chinese wagens te boycotten is de verhoogde importheffing maar ze zijn tegelijk ook enorm bang dat China de software in de wagen kan beïnvloeden of gebruiken voor informatiegaring. De dames van de wagenparkbeheer afdeling (secretaresses die dat er enkele uren per week bij doen) hebben dat nu eenmaal in hun hoofd zitten en niet gesteund door enige kennis van zaken is dit besluit genomen en door directie goedgekeurd.

Bij ons gaat het overigens wel om dik 2000 auto's inmiddels, door die hoeveelheid uit te besteden aan bedrijven als fleetsupport is het risico stukken kleiner (schade, onverwacht onderhoud, diefstal, etc etc) omdat die weer alleen via de standaard leaseconstructie willen werken waarbij al die risicos bij de drie leasefirma's liggen die wij dan weer gebruiken.
Ze ontzorgen op die manier de aangesloten bedrijven volledig en met dik 2000 auto's is dat heel aantrekkelijk natuurlijk.

Het is buitengewoon jammer dat de prijzen voor de EV's zo stijgen (de leaseprijzen per maand gaan steeds verder omhoog, inmiddels al met 10%) en tegelijk de budgetten die wij krijgen al met eveneens 10% zijn gekort, waardoor je gewoon 20% minder keuze hebt in wagens.

Ik vraag me dan af waarom de EX40 zoveel duurder is dan de eerste XC40's, volgens mij praat je over vanaf 43.000 in het begin tot vanaf 45.000 voor de meest uitgeklede modellen waarbij de EX minder opties standaard heeft dan de XC destijds.
Als ik nu samenstel wat ik nu heb en daarvan de catalogus prijs neem, kom ik op 55000 euro uit, terwijl die van mij op 49.000 is vastgesteld twee jaar terug bij aflevering. Dat is 6000 (12%) meer dan twee jaar geleden.
Inflatie de laatste twee jaar was gemiddeld 3,5% (4,1% in 2023 en verwacht 2,8% in 2024), dus ergens heeft Volvo er 8,5% bovenop gemikt en die kan ik niet verklaren uit de extra's die er marginaal opzitten tov twee jaar terug. Prijsstijgingen moeten immers al in de inflatiecorrectiecijfers zitten...

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

peutje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Ja eigenlijk alles qua geluid doet het gewoon, alleen de ringtone bij telefoon niet meer. Ik had al gezocht of je dat ergens kon instellen maar blijkbaar is daar niks voor.
In je telefoon kun je kiezen in je BT profiel voor audio aan.uit, dan heb je wel BT verbinding maar geeft die geen geluid weer naar de auto toe.
Staat die per abuis uitgeschakeld (hier ook al eens meegemaakt)?

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
ron65 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Ik vraag me dan af waarom de EX40 zoveel duurder is dan de eerste XC40's, volgens mij praat je over vanaf 43.000 in het begin tot vanaf 45.000 voor de meest uitgeklede modellen waarbij de EX minder opties standaard heeft dan de XC destijds.
Als ik nu samenstel wat ik nu heb en daarvan de catalogus prijs neem, kom ik op 55000 euro uit, terwijl die van mij op 49.000 is vastgesteld twee jaar terug bij aflevering. Dat is 6000 (12%) meer dan twee jaar geleden.
Inflatie de laatste twee jaar was gemiddeld 3,5% (4,1% in 2023 en verwacht 2,8% in 2024), dus ergens heeft Volvo er 8,5% bovenop gemikt en die kan ik niet verklaren uit de extra's die er marginaal opzitten tov twee jaar terug. Prijsstijgingen moeten immers al in de inflatiecorrectiecijfers zitten...
Die vraag stel ik me ook al even, opmerkelijk hoe de prijzen bij Volvo gestegen zijn. En nog meer bijzonder: toen ik de ID4 op 1 juli '22 wou bestellen waren de leaseprijzen bij zowat alle andere EV's gestegen bij het ingaan van het nieuwe kwartaal, behalve bij Volvo. Dat kwam wel vooral door de restwaardes want de catalogusprijs van de ID4 was bv. niet gewijzigd. De XC40 was toen zowat het enige wat overschoot binnen budget en toen zelfs nog de Ultimate trim. Het is uiteindelijk de combinatie van dat, samen met AAOS en het feit dat de wagen op een paar km van mijn werk gebouwd wordt (steun de lokale economie) dat me over de streep heeft getrokken. Verder was het zowat de wagen met het slechtste rijbereik en daarom viel hij initieel af voor mij. Na bijna anderhalf jaar kan ik zeggen dat dat rijbereik goed meevalt, maar max 300km bij 100%-0% batterij (in goede omstandigheden) vind ik eigenlijk net te weinig. Voor mij zou 400km de sweetspot zijn denk ik, dan is net die ene stop die er nu te veel aan is, overbodig.

Over 2 jaar zal ik alweer moeten kiezen (tijd gaat snel) ... benieuwd hoe het wagenpark er dan uit zal zien. Ik acht de kans wel klein dat het terug een Volvo wordt als ik de huidige prijzen bekijk. Intussen is het EV-aanbod enorm gestegen en zijn er andere spelers die meer bieden voor hetzelfde geld. Echte Chinese wagens zaten er een maand geleden nog niet in, vermoedelijk omdat ons bedrijf die ook gericht weert. We zitten namelijk in een markt waar de gesubsidieerde concurrentie uit China zich hard laat voelen en dat zie ik niet snel veranderen.

En verder mis ik nog steeds Android Auto, ondanks dat de dealer anderhalf jaar geleden bij de handover zei dat dat er wel degelijk ging komen. Sindsdien uiterst stil daaromtrent en ik ben dan ook bang dat ik het niet meer zal meemaken. Bij Renault doen ze tenminste niet zo belachelijk en laten ze gewoon AA toe.

Opmerkelijk ook dat die G6 met een 66 kWh LFP batterij een gemiddeld verbruik heeft van 15kWh/100km en daarmee een 440km haalt in ideale omstandigheden. Dat is dus 140km meer dan mijn XC40 met zowat dezelfde capaciteit. Zo zie je maar hoe inefficiënt mijn MY23 XC40 is. De G6 heeft ook 800V aan boord dus kan laden aan 215kW, ook daar laat hij de Volvo ver achter zich. Blijft jammer dat ze hier in Europa zo achterhinken op de Chinezen qua tech.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 23-10-2024 11:18 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• tukker999
  • Laatst online: 00:39
[...]

........ maar ze zijn tegelijk ook enorm bang dat China de software in de wagen kan beïnvloeden of gebruiken voor informatiegaring.
China of Tesla of hackers, noem maar op.
Israël heeft laten zien wat de stand van zaken is vandaag de dag.
We kunnen in principe allemaal gevolgd worden, maar zijn niet interessant genoeg.
Tot de dag komt dat het interessant wordt om grote aantallen voertuigen te blokkeren.

22,29 kWh/100km

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 19:46
[...]

Het is buitengewoon jammer dat de prijzen voor de EV's zo stijgen (de leaseprijzen per maand gaan steeds verder omhoog, inmiddels al met 10%) en tegelijk de budgetten die wij krijgen al met eveneens 10% zijn gekort, waardoor je gewoon 20% minder keuze hebt in wagens.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat de leasebudgetten zouden moeten meestijgen met de inflatie, of de gemiddelde stijging van kosten van auto’s, om een aantrekkelijke werkgever te kunnen blijven…
(Bij andere werkgevers worden de budgetten in elk geval niet gekort….)

Je kunt Volvo, of VW, of Xping, in elk geval niet verwijten dat de budgetten worden gekort…;-)

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:46
TAA schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
TL;DR: na drie jaar dagelijks tot 100% laden vind ik persoonlijk een verlies van 3% aan capaciteit (~11km met mijn P8) alleszins meevallen en acceptabel. Zou willen dat mijn iPhone accu zich zo hield :+
De 100% is al niet echt 100% zoals een li-ion accu dat zou definieren. Niet alleen om de accu te sparen, maar ook om te kunnen remmen. Naarmate hij voller zit krijg je minder stroom de accu in.

Bij je telefoon wel, die wordt helemaal "afgetopt" waardoor de levensduur drastisch beperkt wordt, als ze die tot pakweg 90% zouden beperken gaat die makkelijk 20 jaar mee. Maar dat is niet in het voordeel van de fabrikant, met de "prop hem vol" instelling kom je beter uit de test en als hij minder lang mee gaat dan koopt de consument nog eerder een nieuwe.

• Tranquility
cdwave schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:25:
De 100% is al niet echt 100% zoals een li-ion accu dat zou definieren. Niet alleen om de accu te sparen, maar ook om te kunnen remmen. Naarmate hij voller zit krijg je minder stroom de accu in.

Bij je telefoon wel, die wordt helemaal "afgetopt" waardoor de levensduur drastisch beperkt wordt, als ze die tot pakweg 90% zouden beperken gaat die makkelijk 20 jaar mee. Maar dat is niet in het voordeel van de fabrikant, met de "prop hem vol" instelling kom je beter uit de test en als hij minder lang mee gaat dan koopt de consument nog eerder een nieuwe.
Toch heeft Apple sinds de iPhone 15 zichzelf "benadeeld" door een 80% limiet mogelijkheid te introduceren.
Ben er wel blij mee, want inderdaad zijn de telefoonbatterijen normaliter volledig afgetopt waar EV batterijen zelfs op 100% nog over een (kleine) buffer beschikken. Die zie je alleen niet omdat de BMS dat regelt.

• Largamelion
Ook in Windows zit er bij laptops tegenwoordig ook een optie om slim te laden, waarbij de batterij niet volledig wordt volgeladen bij dagelijks gebruik. Paar jaar geleden hadden wij op het werk een reeks laptops waarbij er +200 batterijen opgezwollen waren na een 3-tal jaar door deze langdurig te gebruiken in een docking station. Bij de huidige reeksen hebben ze de batterijcellen opgesplitst in meerdere delen en worden deze nu ook 'slim' geladen. Ook HP zelf heeft daar technologie voor ingebouwd heb ik gezien.

Het gaat de goeie kant uit met de batterijtechnologie en ik verwacht bij m'n volgende EV gewoon makkelijk 400km te kunnen rijden op de snelweg. Dat neemt voor mij persoonlijk het laatste nadeel van een EV weg.

Mijn telefoon probeer ik ook zoveel mogelijk tussen de 20%-80% te laden en dat helpt. Bij m'n vorige was de batterij na 3 jaar dood en bij m'n huidige begon ik degradatie te merken na 4 jaar. Toen de batterij zelf vervangen en intussen is m'n toestel 6 jaar oud en kan ie nog goed mee (Pocophone F1).

M'n XC40 laad ik gewoon tot 100% als ik zonne-energie op overschot heb of als ik een lange trip moet maken, maar dat gebeurt eigenlijk amper. Denk op dat anderhalf jaar tijd dat ik hem max 10x heb volgeladen. De dealer zette deze bij de handover ook gewoon zelf op 100%, was toch een lease zei hij dus ik moest er niet naar kijken :).

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
[...]
Ik weet niet of dit bij alle EV's is, maar als de accu 100% vol is remt of regenereert de Volvo automatisch met de mechanische remmen. Dit op dezelfde wijze als op de motor, je merkt geen verschil.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:55
App-versie 5.47.0 voor iOS is uit. In mijn app staat nu weer het goede versienummer van de auto-software! *O*

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:27
Venomer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:16:
App-versie 5.47.0 voor iOS is uit. In mijn app staat nu weer het goede versienummer van de auto-software! *O*
Ik heb nu ook een instelling om een Volvo Wallbox toe te voegen, of was er die al?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.0)

• Tranquility
Largamelion schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:55:
Mijn telefoon probeer ik ook zoveel mogelijk tussen de 20%-80% te laden en dat helpt. Bij m'n vorige was de batterij na 3 jaar dood en bij m'n huidige begon ik degradatie te merken na 4 jaar. Toen de batterij zelf vervangen en intussen is m'n toestel 6 jaar oud en kan ie nog goed mee (Pocophone F1).
Mijn iPhone 16 Pro Max laad ik ook altijd tot 80%. Mijn vorige iPhone 15 zat na een jaar gebruik met 80% laden nog steeds op 100% health terwijl collega's, die gewoon tot 100 laden al op 93 of 95 % zaten..

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
nujtrug schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Ik heb nu ook een instelling om een Volvo Wallbox toe te voegen, of was er die al?
Die staat er al een heel eind :)

• Juancho
Iemand al de gouden tip gevonden om weer 4G/LTE te krijgen? Ik rij nu al een paar weken met 3G en vanmorgen duurde het weer 20min voordat Spotify mijn gewenste podcast kon afspelen. Tot die tijd: er is een fout opgetreden.

Maps werkte overigens wel gelijk, maar je zag aan de kaartbewegingen en satelliet view dat het schokkerig ging. Systeem kan de boel gewoon niet aan met 3G.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:45
Tranquility schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Mijn iPhone 16 Pro Max laad ik ook altijd tot 80%. Mijn vorige iPhone 15 zat na een jaar gebruik met 80% laden nog steeds op 100% health terwijl collega's, die gewoon tot 100 laden al op 93 of 95 % zaten..
Dit is volgens mij niet de plek om over iPhone batterij issues te discussiëren, maar om kort te reageren. Niet elke batterij is hetzelfde bij een iPhone. Alle batterijen hebben minstens 100% batterij conditie, maar er zijn er ook die hoger zijn, maar alsnog knipt Apple die op 100%. M.a.w. jij kunt een iPhone hebben met een batterij van 103% en uw collega één van 100%. Die van uw collega zal dus eerder zakken ook al houdt hij de 20-80% regel aan.

• Tranquility
RigolleM schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:05:
Dit is volgens mij niet de plek om over iPhone batterij issues te discussiëren, maar om kort te reageren. Niet elke batterij is hetzelfde bij een iPhone. Alle batterijen hebben minstens 100% batterij conditie, maar er zijn er ook die hoger zijn, maar alsnog knipt Apple die op 100%. M.a.w. jij kunt een iPhone hebben met een batterij van 103% en uw collega één van 100%. Die van uw collega zal dus eerder zakken ook al houdt hij de 20-80% regel aan.
Het was min of meer een reaktie om aan te geven dat er bij telefoonbatterijen geen buffer is gereserveerd zoals dat wel het geval is bij EV's, waar de balans tussen de cellen door een BMS geregeld wordt. Een telefoonbatterij heeft ook geen BMS nodig omdat die maar uit één cel bestaat dus hoeft er niet gebalanceerd te worden zoals dat bij een batterijpack met meer cellen wel nodig is.

• Tranquility
Venomer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:16:
Klopt, nu staat de software idd wel goed vermeld!
Langzaam maar zeker worden zaken beter.. Nu nog een nette OTA.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:55
Juancho schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:38:
Iemand al de gouden tip gevonden om weer 4G/LTE te krijgen? Ik rij nu al een paar weken met 3G en vanmorgen duurde het weer 20min voordat Spotify mijn gewenste podcast kon afspelen. Tot die tijd: er is een fout opgetreden.

Maps werkte overigens wel gelijk, maar je zag aan de kaartbewegingen en satelliet view dat het schokkerig ging. Systeem kan de boel gewoon niet aan met 3G.
Heb je de TCAM reset al gedaan? Dus de reset met de ontwasemingsknop?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Microkid

Microkid

Smile

Microkid schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:29:
Het valt me ineens op dat de Volvo in mijn Domoticz sinds 16/10 niet meer bijgewerkt is. De auto is gewoon online. Is er wellicht iets gewijzigd in Domoticz of de Volvo plugin?
Opgelost. Ik moest de laatste versie van de Volvo plugin van github "pullen" en de 2FA activeren. E.e.a. staat hier beschreven: https://github.com/akammi...Plugin?tab=readme-ov-file.
Nu werkt het weer :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 17:20
Largamelion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:37:
[...]
Die G6 Performance heeft nog best veel weg van een Model Y op het eerste zicht, maar het is natuurlijk geen 13 in een dozijn zoals de Tesla 🙂.

Nog iemand 'last' van paarse routes in GM op het main display? Sinds een paar weken zie ik dit bij files:

[Afbeelding]

Ik kan op die manier niet uitmaken of het rood of oranje is, maar gelukkig is het op het driver's display wel nog correct (rood in dit geval):

[Afbeelding]
Lelijk! Paars is het nieuwe rood?
Ik zou het niet weten of de bug er bij mij is...nooit file hier ;)

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 16:30
Mijn 22 twin net bij de dealer geparkeerd om in mijn vakantie naar trillingen bij hard acceleren en trillingen tussen 105-115 kmh te laten kijken.

Het vervangen van de voorassen was dus niet de oplossing.

En hopelijk komen ook de versterkte voor veerschotels beschikbaar.

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:20
Bij mij in Home Assistant werkt het nog prima, dus lijkt dan niet zo snel aan de Volvo developer site te liggen. Is het token voor authenticatie niet verlopen, soms staat dat in de logs?

Gelukkig opgelost ;) die heb ik eerder ook gehad bij Home Assistant en was even zoeken hoe te configureren maar daarna werkte het weer als een trein.

Ik stapte in bij werk en wilde wegrijden echter daar kreeg ik mooi de melding Volvo ID verlopen en moest opnieuw inloggen, gelukkig heb ik in de auto het ww bewaard aangezien elk account een uniek lang ww heeft is dat wel heel handig.

[ Voor 10% gewijzigd door marcel_76 op 23-10-2024 19:19 ]

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:20
peutje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Telefoon stond/staat niet op stil heel toevallig? Dat had ik laatst, vergeten de telefoon van stil te halen en ook via BT kreeg ik toen geen ringtone alleen maar meldingen op hoofd en driver display.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• goetfoud
Largamelion schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:43:
[...]
Die vraag stel ik me ook al even, opmerkelijk hoe de prijzen bij Volvo gestegen zijn. En nog meer bijzonder: toen ik de ID4 op 1 juli '22 wou bestellen waren de leaseprijzen bij zowat alle andere EV's gestegen bij het ingaan van het nieuwe kwartaal, behalve bij Volvo. Dat kwam wel vooral door de restwaardes want de catalogusprijs van de ID4 was bv. niet gewijzigd. De XC40 was toen zowat het enige wat overschoot binnen budget en toen zelfs nog de Ultimate trim. Het is uiteindelijk de combinatie van dat, samen met AAOS en het feit dat de wagen op een paar km van mijn werk gebouwd wordt (steun de lokale economie) dat me over de streep heeft getrokken. Verder was het zowat de wagen met het slechtste rijbereik en daarom viel hij initieel af voor mij. Na bijna anderhalf jaar kan ik zeggen dat dat rijbereik goed meevalt, maar max 300km bij 100%-0% batterij (in goede omstandigheden) vind ik eigenlijk net te weinig. Voor mij zou 400km de sweetspot zijn denk ik, dan is net die ene stop die er nu te veel aan is, overbodig.

Over 2 jaar zal ik alweer moeten kiezen (tijd gaat snel) ... benieuwd hoe het wagenpark er dan uit zal zien. Ik acht de kans wel klein dat het terug een Volvo wordt als ik de huidige prijzen bekijk. Intussen is het EV-aanbod enorm gestegen en zijn er andere spelers die meer bieden voor hetzelfde geld. Echte Chinese wagens zaten er een maand geleden nog niet in, vermoedelijk omdat ons bedrijf die ook gericht weert. We zitten namelijk in een markt waar de gesubsidieerde concurrentie uit China zich hard laat voelen en dat zie ik niet snel veranderen.

En verder mis ik nog steeds Android Auto, ondanks dat de dealer anderhalf jaar geleden bij de handover zei dat dat er wel degelijk ging komen. Sindsdien uiterst stil daaromtrent en ik ben dan ook bang dat ik het niet meer zal meemaken. Bij Renault doen ze tenminste niet zo belachelijk en laten ze gewoon AA toe.

Opmerkelijk ook dat die G6 met een 66 kWh LFP batterij een gemiddeld verbruik heeft van 15kWh/100km en daarmee een 440km haalt in ideale omstandigheden. Dat is dus 140km meer dan mijn XC40 met zowat dezelfde capaciteit. Zo zie je maar hoe inefficiënt mijn MY23 XC40 is. De G6 heeft ook 800V aan boord dus kan laden aan 215kW, ook daar laat hij de Volvo ver achter zich. Blijft jammer dat ze hier in Europa zo achterhinken op de Chinezen qua tech.
G6 kan 280kW laden

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 19:06

TAA

Liever IRC

[...]

Als dit zo is, is het dus nog een argument om gewoon tot 100% te laden met je XC40. De fabrikant heeft het in het BMS geregeld voor je om de levensduur van het accupakket te beschermen. Gewoon tot 100% laden dus; het is geen smartphone ;)

• Largamelion
Da's enkel bij de grote batterij, mijn vergelijking was met de kleine batterij omdat die van capaciteit zo goed als gelijk is aan de batterij in mijn XC40 😉.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:41
Volvo heeft zijn manier van authenticeren aangepast. Laatste versie van de plugin ondersteunt dat. Maar daar was je inmiddels al achter zie ik...

• peutje
marcel_76 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:25:
[...]

Telefoon stond/staat niet op stil heel toevallig? Dat had ik laatst, vergeten de telefoon van stil te halen en ook via BT kreeg ik toen geen ringtone alleen maar meldingen op hoofd en driver display.
Das wel een ding, staat eigenlijk altijd op stil maar zal het eens testen. Bedankt

• Juancho
Venomer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Heb je de TCAM reset al gedaan? Dus de reset met de ontwasemingsknop?
Uiteraard. Ik loop al even mee hé 😏. 2x gedaan, reset via Home ook. Niks helpt. Ik blijf 3G houden. Morgen de dealer maar eens vragen want dit schiet niet op.

• goetfoud
Largamelion schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:53:
[...]
Da's enkel bij de grote batterij, mijn vergelijking was met de kleine batterij omdat die van capaciteit zo goed als gelijk is aan de batterij in mijn XC40 😉.
Ah okay. Je hebt gelijk.👍

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

Uiteraard. Ik loop al even mee hé 😏. 2x gedaan, reset via Home ook. Niks helpt. Ik blijf 3G houden. Morgen de dealer maar eens vragen want dit schiet niet op.
Ik had dit ook vorige week, ik heb de auto gewoon gebruikt en 1 dag laten staan (weekend, zaterdag had ik hem gewoon niet nodig) en zondag was het weer 4g/LTE. Heeft bijna een week geduurd met dat 3G gemekker.

Of het laten staan een dagje de trick was weet ik niet, maar de voorgaande keer heb ik hem ook meer dan 24 uur laten staan en was LTE terug.
Blijft gammel, dat netwerk is onbetrouwbaar geworden laatste tijd.

Benieuwd wat jou dealer ervan gaat roepen.

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwIH3pnMvRG523Sz_BngXc080sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaJQ4yY7pgelDOLw6t97dS23.jpg?f=fotoalbum_large

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 19:17
Hallo,

De stats van mijn ultimate smer 24
The geladen kWh komen vanuit de laad app van de wetgever. Dus inclusief laad verliezen.

Lezers van deze thread weten misschien al dat deze wagen vrijwel geen autostrade doet.

De 1500 tal kWh is het totaal geladen. Andere is thuis geladen . Er waren 48 laadsessies. De eerste laad sessie was 9/04/2024, wagen was nieuw. Ik heb ook losjes de transactie tijd bijgehouden ( en af hankelijk van de laadpaal/provider) is dat meestal de effectieve laad tijd welke een 6tal dagen is. Tov het kWh totaal, is een laad gemiddelde is van een 9 tal kWh. (Laadpaal thuis is 11 kWh)
Gemiddelde snelheid ligt rond de 42 km.

Sinds 10/10 liggen er winterbanden op en de wagen rapporteert nu een verbruik van 17,8 tot 18,1 , tis natuurlijk ook al wat kouder. Daarvoor was het een 15,6 - 15,7

We laden normaal gezien ongeveer 1 maal per week. Maar de vrouw des huizes heeft wat laadstress en plugt hem meestal in al hij onder 25%- 30% komt.

Al bij al lijkt alles wel mooi aan te sluiten bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBcJ9S-FHODBsirIK83G63jpeAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYjnI0hkrrPWBHez6a1CjnuZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door blahenazo op 24-10-2024 08:49 ]

• ArnoudN
Juancho schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

De laatste update via de dealer heeft bij mij wel geholpen. Heb nu weer constant prima verbinding.

• Juancho
ArnoudN schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

De laatste update via de dealer heeft bij mij wel geholpen. Heb nu weer constant prima verbinding.
Heel bijzonder, bij mij ging de boel na de laatste update onlangs juist onderuit. Daarvoor nooit last, altijd perfecte en stabiele 4G/LTE

• Tranquility
blahenazo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:38:
We laden normaal gezien ongeveer 1 maal per week. Maar de vrouw des huizes heeft wat laadstress en plugt hem meestal in al hij onder 25%- 30% komt.
Verstandige vrouw. :)

• ArnoudN
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Heel bijzonder, bij mij ging de boel na de laatste update onlangs juist onderuit. Daarvoor nooit last, altijd perfecte en stabiele 4G/LTE
Ik bedoel de update naar 3.2.8, zit jij daar ook al op? Als dat zo is heb ik niets gezegd :)

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 15:28
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Hier geen nieuwe update, ik zit nog niet op 3.2.x. Vorige week ook een paar dagen 3G, in het weekend ineens weer LTE. Daar heb ik niets voor gedaan verder. Ik heb de reguliere home-reset eerder uitgevoerd, dat hielp niets in het moment zelf. Het viel me pas op toen ik in een andere stad reed, dus geen idee of een ander gebied of een nachtje stilstaan iets heeft bijgedragen.

Hier heb je verder dus geen reet aan om het op te lossen, anders dan de informatie dat het ook voor kan komen bij andere softwareversies en ook vanzelf over kan gaan.

• Tranquility
Ik denk dat het Odido netwerk gewoon niet lekker stabiel is de laatste tijd.
Odido was toch het netwerk dat Volvo gebruikt?

• Juancho
Tmobile, maar dat is volgens mij overgenomen door Odido. Als je naar internetvoorwaarden in je auto gaat kom je op een Tmobile spot pagina uit. Had daar net nog even gekeken, weer een reset gedaan, maar elke keer gelijk 3G.

Volgens iemand van mijn vaste dealer had hij er ook last van tot vandaag. Opeens weer 4G. Ik wacht het nog even een weekje af en als ik dan nog loop te knooien met 3G maak ik een afspraak.

• Tranquility
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23:
Tmobile, maar dat is volgens mij overgenomen door Odido. Als je naar internetvoorwaarden in je auto gaat kom je op een Tmobile spot pagina uit. Had daar net nog even gekeken, weer een reset gedaan, maar elke keer gelijk 3G.

Volgens iemand van mijn vaste dealer had hij er ook last van tot vandaag. Opeens weer 4G. Ik wacht het nog even een weekje af en als ik dan nog loop te knooien met 3G maak ik een afspraak.
Klopt, T-Mobile heeft een tijdje terug zijn naam veranderd naar Odido.
Maar welke software heb jij?

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 24-10-2024 15:10 ]

• DoubleDot
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23:

Al eens gekeken op de "network coverage" kaart van Odido? Daar zitten best wat gebieden in met verminderd bereik.

• Juancho
DoubleDot schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Al eens gekeken op de "network coverage" kaart van Odido? Daar zitten best wat gebieden in met verminderd bereik.
Nogmaals, ik had voor de laatste update 0,0 last en juist super stabiel 4G/LTE. En toen heette het ook al Odido. Dus dat zal het echt niet zijn. Sterker nog, op vakantie door Frankrijk en noord Spanje hadden we ook constant en heel stabiel LTE.

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Nogmaals, ik had voor de laatste update 0,0 last en juist super stabiel 4G/LTE. En toen heette het ook al Odido. Dus dat zal het echt niet zijn. Sterker nog, op vakantie door Frankrijk en noord Spanje hadden we ook constant en heel stabiel LTE.
Ik heb de laatste update nog niet, en ik heb nu ook met regelmaat brakke verbinding na bijna 4 jaar weinig problemen. Dus er is gewoon iets met de verbindingen van T-mobile/Odido aan de hand.

P8

• Tranquility
Morgenochtend naar de dealer voor de achterassen. Ik vraag zeker of ze de software gelijk willen updaten.

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 31-10 15:40
Montalbano schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

Ik heb de laatste update nog niet, en ik heb nu ook met regelmaat brakke verbinding na bijna 4 jaar weinig problemen. Dus er is gewoon iets met de verbindingen van T-mobile/Odido aan de hand.
Precies. Ik heb de update ook niet en ook sinds een week alleen 3G. Heeft dus niets met die update te maken.

• RigolleM
Zijn er al Belgen die meldingen hebben in GM?

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 14:49
RigolleM schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:57:
Ik zie ze in elk geval niet, maar mogelijk ligt dat aan mijn instellingen omdat ik al die dingen standaard uit zet. Als het er bijkomt zou ik het ook uitzetten.

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 13:46

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Nope nergens te vinden en alles staat op auto update..... 8)7

XC40 SMER Plus MY2024

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11 12:17
Nope

• Largamelion
Hier ook nog niets te zien, noch meldknop, noch meldingen ... Laatste versie GM en nu ook terug in de bèta maar dat maakt helemaal niets uit.

• Kammika
Largamelion schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:18:
[...]
Hier ook nog niets te zien, noch meldknop, noch meldingen ... Laatste versie GM en nu ook terug in de bèta maar dat maakt helemaal niets uit.
Het hangt niet alleen op de softeare, maar is ook gebruikersafhankelijk. Ik neem aan dat in mijn auto maar 1 Maps applicatie geinstalleerd is.

Als mijn profiel actie is, heeft maps de features. Als het profiel van mijn vrouw actie is, dan wel de meldknop, maar nog niet de aantallen beschikbare laders in maps. En als het profiel van mijn dochter actief is, dan nog geen enkele nieuwe feature te zien.....

• Largamelion
Kammika schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Het hangt niet alleen op de softeare, maar is ook gebruikersafhankelijk. Ik neem aan dat in mijn auto maar 1 Maps applicatie geinstalleerd is.

Als mijn profiel actie is, heeft maps de features. Als het profiel van mijn vrouw actie is, dan wel de meldknop, maar nog niet de aantallen beschikbare laders in maps. En als het profiel van mijn dochter actief is, dan nog geen enkele nieuwe feature te zien.....
Beide features staan idd los van de versie, dat is intussen al duidelijk. Het lijkt alsof ze per platform en per user enabled moeten worden door Google. Op mijn telefoon met dezelfde account heb ik de meldknop bv. al meer dan een maand.

• RigolleM
Dan vermoed ik dat het nog niet uitgerold is voor België en Nederland wel.

• Tranquility
Zojuist mijn auto naar de dealer gebracht voor de achterassen. Ik had wel een beetje een gemengd gevoel bij de dealer. Er was niemand bij de wp balie en werd geholpen door iemand uit de showroom. Om te beginnen wilden ze mij een leenfiets meegeven, dus ik zei dat er afgesproken was dat ik een vervangende auto zou meekrijgen, wat toen geen probleem was. Maar goed, ze hadden er nog eentje beschikbaar die ik kon meekrijgen.

Toen vroeg ik of ze meteen de software wilden updaten. Hij zei resoluut dat ze dit normaal gesproken nooit doen bij reparaties en dat dit extra tijd zou kosten voor de monteur en dat dit automatisch via OTA zou gebeuren. Toen ik zei dat de OTA updates al een hele tijd niets meer deden en dat de laatste twee updates "werkplaats only" waren werd dit naar mijn gevoel met tegenzin op de werkopdracht er bij gezet..

Ik kreeg een XC40 mee in exact dezelfde uitvoering als de mijne maar dan in Fjord Blue en een paar maanden jonger. Ik werd al meteen door ISA gewaarschuwd toen ik de max snelheid iets overschreed... Ik ben blij dat mijn wagen net van voor de introductie van ISA is Zal wel komen dat mijn MY24 in oktober op kenteken is gezet en niet in januari. Maar ik kon het gelukkig met een simpele druk op het linker pijltje op het stuur uitzetten.

Meteen even geprobeerd of deze ook een vibratie had bij stevig accelereren. Dat was inderdaad het geval, alleen veel minder sterk dan de mijne, maar ik voelde het wel.

Ben benieuwd vanmiddag.

[edit]
Haha grappig dit, zie ik net in de app bij AutoSoftware de versie ineens op 3.2.8 staan. Een half uurtje terug was dat nog 3.1.9.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 25-10-2024 10:04 ]

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 13:46

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Largamelion schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Beide features staan idd los van de versie, dat is intussen al duidelijk. Het lijkt alsof ze per platform en per user enabled moeten worden door Google. Op mijn telefoon met dezelfde account heb ik de meldknop bv. al meer dan een maand.
Vrreemd genoeg heb ik wel de melding knop in mijn GM op mijn telefoon maar nog niet in de auto terwijl deze toch hetzelfde google account gebruikt 8)7

XC40 SMER Plus MY2024

• RoyB81
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 00:07
Ik lees veel berichten over dat men last heeft van de LTE/4G verbinding. Dit is als het goed is wel degelijk een issue van T-Mobile/Odido. er zit een gefaseerde overgang om de 'oude' T-mobile contracten/verbindingen over te zetten en te migreren naar Odido. voor een particuliere gebruiker met een mobiel abonnement wat voorheen T-Mobile was en nu Odido merk je dat deze in een keer is over gezet. voor een contract zoals Volvo heeft zijn er verschillende momenten waarop de individuele voertuig verbinding is ingegaan onder een mantel contract, daarnaast gaat het hier om T-Mobile zakelijk (het contract van Volvo) en niet om consumenten markt, en hier merkt men vermoedelijk wat issues met het overzetten van de verbindingen van oud T-Mobile portfolio naar Odido doel portfolio.

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-11 10:01

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Tranquility schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:41:
Zojuist mijn auto naar de dealer gebracht voor de achterassen. Ik had wel een beetje een gemengd gevoel bij de dealer. Er was niemand bij de wp balie en werd geholpen door iemand uit de showroom. Om te beginnen wilden ze mij een leenfiets meegeven, dus ik zei dat er afgesproken was dat ik een vervangende auto zou meekrijgen, wat toen geen probleem was. Maar goed, ze hadden er nog eentje beschikbaar die ik kon meekrijgen.

Toen vroeg ik of ze meteen de software wilden updaten. Hij zei resoluut dat ze dit normaal gesproken nooit doen bij reparaties en dat dit extra tijd zou kosten voor de monteur en dat dit automatisch via OTA zou gebeuren. Toen ik zei dat de OTA updates al een hele tijd niets meer deden en dat de laatste twee updates "werkplaats only" waren werd dit naar mijn gevoel met tegenzin op de werkopdracht er bij gezet..

Ik kreeg een XC40 mee in exact dezelfde uitvoering als de mijne maar dan in Fjord Blue en een paar maanden jonger. Ik werd al meteen door ISA gewaarschuwd toen ik de max snelheid iets overschreed... Ik ben blij dat mijn wagen net van voor de introductie van ISA is Zal wel komen dat mijn MY24 in oktober op kenteken is gezet en niet in januari. Maar ik kon het gelukkig met een simpele druk op het linker pijltje op het stuur uitzetten.

Meteen even geprobeerd of deze ook een vibratie had bij stevig accelereren. Dat was inderdaad het geval, alleen veel minder sterk dan de mijne, maar ik voelde het wel.

Ben benieuwd vanmiddag.

[edit]
Haha grappig dit, zie ik net in de app bij AutoSoftware de versie ineens op 3.2.8 staan. Een half uurtje terug was dat nog 3.1.9.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring als je 'm terug hebt. De mijne gaat volgende week een weekje naar de garage zodat ze diverse metingen kunnen doen en in overleg met Volvo bekijken wat er aan gedaan kan worden. Ik moet zeggen dat ik heel erg goed en welwillend geholpen wordt door de garage en dat ze misschien nog wel kritischer naar het probleem kijken dan ikzelf.

• Juancho
RoyB81 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:01:
Ik lees veel berichten over dat men last heeft van de LTE/4G verbinding. Dit is als het goed is wel degelijk een issue van T-Mobile/Odido. er zit een gefaseerde overgang om de 'oude' T-mobile contracten/verbindingen over te zetten en te migreren naar Odido. voor een particuliere gebruiker met een mobiel abonnement wat voorheen T-Mobile was en nu Odido merk je dat deze in een keer is over gezet. voor een contract zoals Volvo heeft zijn er verschillende momenten waarop de individuele voertuig verbinding is ingegaan onder een mantel contract, daarnaast gaat het hier om T-Mobile zakelijk (het contract van Volvo) en niet om consumenten markt, en hier merkt men vermoedelijk wat issues met het overzetten van de verbindingen van oud T-Mobile portfolio naar Odido doel portfolio.
Dat zal best maar dit mag toch geen weken duren? Dan klopt er iets niet.

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 18:19
Juancho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Onze XC40 was vanmorgen een tijdje 'offline' waarna hij plots allleen nog een 3G verbinding heeft. Dat is voor het eerst bij ons, ik las hier in dit topic al een tijdje over problemen hiermee bij mensen die meer noordelijk in NL wonen.
Het lijkt mij een bewuste/gefaseerde verandering. Misschien wel per regio of zo, ik woon in Zuid-Limburg.

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:36
Wellicht hangt het connectiviteitsissue samen met werkzaamheden. Volgens dit Odido kaartje zijn er deze week werkzaamheden in deze blauwe gebieden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZZE8Llj-W69vca1jeziyjectyE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ivvzwk3qiG9849MWXZSkdgkx.jpg?f=user_large

https://www.odido.nl/netw...p%20onze%20dekkingspagina.

• Juancho
Zwolle is niet blauw dus daar ligt het niet aan 😏

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-11 09:51
Als Belg nog geen last gehad van tragere verbinding of het wegvallen ervan.

• Tranquility
MeHeKaCh schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:19:
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring als je 'm terug hebt. De mijne gaat volgende week een weekje naar de garage zodat ze diverse metingen kunnen doen en in overleg met Volvo bekijken wat er aan gedaan kan worden. Ik moet zeggen dat ik heel erg goed en welwillend geholpen wordt door de garage en dat ze misschien nog wel kritischer naar het probleem kijken dan ikzelf.
Heb net de auto opgehaald. Toen de dealer mij even voor vijf uur belde vertelde ze dat het niet gelukt was en dat de vibratie er nog steeds is. Beide achterassen en een lager waar volgens hun speling in zat zijn vervangen, maar heeft dat niet geholpen. Ook hebben ze software ver. 3.2.8. er op gezet.

Komende week wordt ik teruggebeld voor een vervolgafspraak, dus wordt vervolgd..

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-11 10:01

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Tranquility schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Heb net de auto opgehaald. Toen de dealer mij even voor vijf uur belde vertelde ze dat het niet gelukt was en dat de vibratie er nog steeds is. Beide achterassen en een lager waar volgens hun speling in zat zijn vervangen, maar heeft dat niet geholpen. Ook hebben ze software ver. 3.2.8. er op gezet.

Komende week wordt ik teruggebeld voor een vervolgafspraak, dus wordt vervolgd..
Exact gelijk aan mijn ervaring dus. Balen. Na volgende week weet ik hopelijk meer. Ik loop net iets op jou voor blijkbaar ;-)

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 17:20
blahenazo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:38:
Hallo,

De stats van mijn ultimate smer 24
The geladen kWh komen vanuit de laad app van de wetgever. Dus inclusief laad verliezen.

Lezers van deze thread weten misschien al dat deze wagen vrijwel geen autostrade doet.

De 1500 tal kWh is het totaal geladen. Andere is thuis geladen . Er waren 48 laadsessies. De eerste laad sessie was 9/04/2024, wagen was nieuw. Ik heb ook losjes de transactie tijd bijgehouden ( en af hankelijk van de laadpaal/provider) is dat meestal de effectieve laad tijd welke een 6tal dagen is. Tov het kWh totaal, is een laad gemiddelde is van een 9 tal kWh. (Laadpaal thuis is 11 kWh)
Gemiddelde snelheid ligt rond de 42 km.

Sinds 10/10 liggen er winterbanden op en de wagen rapporteert nu een verbruik van 17,8 tot 18,1 , tis natuurlijk ook al wat kouder. Daarvoor was het een 15,6 - 15,7

Al bij al lijkt alles wel mooi aan te sluiten bij elkaar.

[Afbeelding]
Leuk dat je het bijhoud! Daar ben ik ook van, maar dat wist je al ;) Tijd voor een update van iedereen? :P

Heel net verbruik! Dag mag ook verwacht worden met weinig autostrade/snelweg en lage gemiddelde snelheid.
Vorige week had ik een aardige rit binnendoor (2x85 km) met gemiddeld 54 km/u en een verbruik van 143 Wh/km volgens de boordcomputer. Die volgens mijn statistiek ongeveer 10% te zuinig is versus laden inclusief verliezen.
Gemiddeld is mijn verbruik inclusief laadverliezen is 196 Wh/km; volgens de boordcomputer 177 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 64 km/h.
Mijn laadduur (nauwkeurig bijgehouden) is vrijwel exact 1 dag per 1000 km (totaal 30.7 dagen over 30.730 km :+) Ik laad zo veel mogelijk met de zon op; waarbij de laadpaal 4 tot 11 kW levert.
Thuis 80% geladen, 20% elders. 84% AC en 16% snelladen op vakanties en een enkele heel lange rit.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:15
MeHeKaCh schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Exact gelijk aan mijn ervaring dus. Balen. Na volgende week weet ik hopelijk meer. Ik loop net iets op jou voor blijkbaar ;-)
Het kan wel helpen. Bij mij zijn de achteras sen een paar weken geleden vervangen (my 24 van februari 24). Electromotor resoneerde behoorlijk in de rubbers bij acceleratie tussen 70 en 100 kmh. Was in de gehele carrosserie goed te voelen. Monteur van de garage was nog niet helemaal te vreden na het vervangen. Er zou nog een extra onderzoek komen met een trillingsmeter in de auto op advies van Volvo. Maar die heb ik afgezegd. Heb zelf de auto nog goed getest en tot de conclusie gekomen dat het trillen niet tot nauwelijks meer voelbaar was. Mocht het weer erger worden dan zal ik me weer melden. Ik ben er blij mee. Heerlijke auto. Mis alleen de parkeersensoren voor. Die heeft de Essential helaas niet. En met zo'n grote/hoge motorkap is afstand inschatten tussen de bumper en een muur lastig.

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

• Tranquility
Plead schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:00:
Het kan wel helpen. Bij mij zijn de achteras sen een paar weken geleden vervangen (my 24 van februari 24). Electromotor resoneerde behoorlijk in de rubbers bij acceleratie tussen 70 en 100 kmh. Was in de gehele carrosserie goed te voelen. Monteur van de garage was nog niet helemaal te vreden na het vervangen. Er zou nog een extra onderzoek komen met een trillingsmeter in de auto op advies van Volvo. Maar die heb ik afgezegd. Heb zelf de auto nog goed getest en tot de conclusie gekomen dat het trillen niet tot nauwelijks meer voelbaar was. Mocht het weer erger worden dan zal ik me weer melden. Ik ben er blij mee. Heerlijke auto. Mis alleen de parkeersensoren voor. Die heeft de Essential helaas niet. En met zo'n grote/hoge motorkap is afstand inschatten tussen de bumper en een muur lastig.
Ik zou het er niet bij laten zitten. Wellicht heb je een leaseauto? Mijn XC40 is een privéaanschaf en accepteer ik geen vibraties en trillingen in een auto van bijna 60k. Dat is gewoon onacceptabel.

• Juancho
Ook bij lease heb je gewoon net zo goed recht op een auto zonder trillingen hoor. Je rijdt er 4 a 5 jaar in en betaald ook elke maand een bak geld. Ik zou het dan ook niet accepteren.

• Tranquility
Juancho schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:59:
Ook bij lease heb je gewoon net zo goed recht op een auto zonder trillingen hoor. Je rijdt er 4 a 5 jaar in en betaald ook elke maand een bak geld. Ik zou het dan ook niet accepteren.
Helemaal mee eens hoor, maak ik kan me voorstellen dat mensen bij een leaseauto die niet van hun zelf is en na een paar jaar weer moeten inleveren, geen zin hebben in getouwtrek en gezeur en het er maar bij laten zitten. Zelf zou ik dat iig nooit doen. Net wat je zegt, je moet er toch een paar jaar in rijden en betaal je er ook bijtelling en eigen bijdrage voor.

• Claude
  • Niet online
Tranquility schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Helemaal mee eens hoor, maak ik kan me voorstellen dat mensen bij een leaseauto die niet van hun zelf is en na een paar jaar weer moeten inleveren, geen zin hebben in getouwtrek en gezeur en het er maar bij laten zitten. Zelf zou ik dat iig nooit doen. Net wat je zegt, je moet er toch een paar jaar in rijden en betaal je er ook bijtelling en eigen bijdrage voor.
Non-conformiteit is bij zakelijke contracten, zoals leasing, meestal uitgesloten. Dat maakt het verschil.
Bij particuliere koop is een dergelijke clausule verboden. Het gros van de elektrische Volvo's is geleased, waardoor Volvo juridisch beperkt aanspreekbaar is.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Kammika
Tranquility schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Dat vind ik een nogal stereotype conclusie voor leaserijders.

Ik denk zelf dat het eerder andersom is (geldt iig voor mij). Als leaserijder voel ik me verwend en wil ik dat alles goed geregeld is, en accepteer ik dus geen gedoe.

Als dat er wel is, dan kaart ik het eerst bij de dealer aan, maar als die niet goed reageert (bij mijn volvo dealer nog niet meegemaakt overigens), dan is stap 1 het door de leasemij een tandje hoger laten tillen. En als die niet goed reageren laat ik als stap 2 de wagenpark beheerder een klacht inleggen. Meestal dreigen die dan niet volledig leasebedrag te betalen omdat de service onder de maat is en dan wordt het altijd geregeld

Met een eigen auto heb ik dat soort eacalatiekanalen niet en zou ik het er eerder bij laten zitten..

• Microkid

Microkid

Smile

Met de laagstaande zon viel het mij op dat de binnenruiten van de auto onder een dikke grijze aanslag zaten. Zojuist even alles weggepoetst. Maar ... waar komt dit door? Met m'n vorige auto (Tiguan) had ik amper last van dergelijke aanslag. Met de XC40 erg veel. Komt dat wellicht door de airco? En wat gebruiken jullie om het schoon te maken en te houden?

• Juancho
Die turtle was die hier eens genoemd is door een paar. Is er ook voor je dashboard etc.

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Microkid schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:12:
Met de laagstaande zon viel het mij op dat de binnenruiten van de auto onder een dikke grijze aanslag zaten. Zojuist even alles weggepoetst. Maar ... waar komt dit door? Met m'n vorige auto (Tiguan) had ik amper last van dergelijke aanslag. Met de XC40 erg veel. Komt dat wellicht door de airco? En wat gebruiken jullie om het schoon te maken en te houden?
Dat is bij de onze inderdaad ook het geval. Niet normaal hoeveel vette (?) troep er uit de airco lijkt te komen en over de voorruit wordt verspreid… werkelijk nog niet eerder meegemaakt met welke auto dan ook.

• Tranquility
Kammika schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:58:

Dat vind ik een nogal stereotype conclusie voor leaserijders.

Ik denk zelf dat het eerder andersom is (geldt iig voor mij). Als leaserijder voel ik me verwend en wil ik dat alles goed geregeld is, en accepteer ik dus geen gedoe.

Als dat er wel is, dan kaart ik het eerst bij de dealer aan, maar als die niet goed reageert (bij mijn volvo dealer nog niet meegemaakt overigens), dan is stap 1 het door de leasemij een tandje hoger laten tillen. En als die niet goed reageren laat ik als stap 2 de wagenpark beheerder een klacht inleggen. Meestal dreigen die dan niet volledig leasebedrag te betalen omdat de service onder de maat is en dan wordt het altijd geregeld

Met een eigen auto heb ik dat soort eacalatiekanalen niet en zou ik het er eerder bij laten zitten..
Ik snap deze reactie niet helemaal. Ik zei toch dat ik het in beide gevallen niet acceptabel vind? :?
Als leaserijders zich hiervoor voelen aangesproken of aangevallen, mijn excuses, dat was geenszins mijn bedoeling..

Je laatste alinea slaat kant noch wal. Zeker bij een eigen betaalde auto in volle eigendom zou ik het er nooit bij laten zitten. Juist daarom wil ik de extra twee jaar garantie bijkopen. Ik verwacht namelijk ook nog issues met veerpoten vanwege gerammel in de voortrein, hoewel dat niet ernstig is in mijn geval, maar is het er wel. Als dat erger wordt dan wil ik hiervoor wel binnen de garantie gedekt zijn.

Wel bizar eigenlijk deze problemen met de achterwielaandrijving. Die heeft juist minder draaiende delen dan een veel complexere voorwielaandrijving waarbij de aandrijfassen ook moeten sturen.. Dan zou je denken dat achterwielaandrijving veel simpeler en probleemlozer in elkaar zit. Volgens mij heeft Volvo nog geen oorzaak gevonden voor dit probleem. Wellicht zit het hem in de elektromotor.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 27-10-2024 14:45 ]

• Kammika
Tranquility schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:35:
[...]
Je laatste alinea slaat kant noch wal.
pffff... "tranquility" betekent volgens Google "the quality or state of being tranquil; calm." dat lees niet echt uit je reactie.

Ik volgens de 2e hit op diezelfde google search een voor dit draadje meer toepasselijke quote:

"passing cars are the only noise that disturbs the tranquillity of rural life"

anyway: Dat je het niet met me eens bent wil niet zeggen dat mijn reactie kant nog wal slaat... betekent gewoon dat jij anders in de wedstrijd zit..

dan even terug op inhoud: ik zal het iets meer toelichten

Ik ben er echt wel van overtuigd dat je met leasemij veel meer impact bij een dealer kan maken. In het verleden werd ik een keer slecht geholpen door een dealer omdat ik een vage klacht (de automaische versnellingsbak bleef continue tussen 2 versnellingen heen en weer gaan. Auto bleef wel rijden, maar reed gewoon niet lekker) in mijn renault had wat de dealer vertikte om op te lossen (producteigenschap noemden ze het .. komt die je bekend voor ?).

Een klacht (moest wel via wagenparkbeheerder die dreigde een boeteclause in werking te stellen omdat mijn auto niet deugdelijk functioneerde) leidde ertoe dat de de leasemaatschappij (wat een grote jongen is) de garage dreigde op de zwarte lijst te zetten. Onder dat dreigement ging de dealer overstag en heeft er een nieuwe versnellingsbak ingezet (en toe was het opgelost)

Ik zou prive nooit voor elkaar gekregen hebben... en is dus volgens mij best een aardige tip voor de leaserijders hier die gedoe hebben met de trillingen...

• Tranquility
Kammika schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
pffff... "tranquility" betekent volgens Google "the quality or state of being tranquil; calm." dat lees niet echt uit je reactie.

Ik volgens de 2e hit op diezelfde google search een voor dit draadje meer toepasselijke quote:

"passing cars are the only noise that disturbs the tranquillity of rural life"

anyway: Dat je het niet met me eens bent wil niet zeggen dat mijn reactie kant nog wal slaat... betekent gewoon dat jij anders in de wedstrijd zit..
Nou nou, waarom zo aanvallend reageren? Daarbij een hele Google uitleg van mijn naam? Wat die hier mee te maken heeft en wat je daarmee wil bereiken ontgaat mij geheel. Blijkbaar voel je je als leaserijder heel erg aangesproken, waar ik me overigens al voor verontschuldigd heb..
Nogmaals, zelf zou ik het ook nooit accepteren als ik leaserijder was. Ik ben overigens 20 jaar leaserijder geweest en heb ook de nodige issues gehad met leaseauto's waarbij ik het er niet heb bij laten zitten.

Jammer dat je zo aanvallend reageert.

• tukker999
  • Laatst online: 00:39
Ik vind dat 'Je laatste alinea slaat kant noch wal.' net zo weggelaten had kunnen worden.
Simpel beargumenteren wat je eigen mening is volstaat, is zelfs sterker.

22,29 kWh/100km

Pagina: 1 ... 277 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"