Kammika schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:43:
[...]
Ik zou iets genuanceerder uitspraken doen. Mijn vorige was via athlon. Nu via Alphabet. Heb ook wel eens leaseplan in het verleden gehad. Ik nog nooit op zo’n onhandige manier afspraken moeten maken… ik bel gewoon mijn dealer en die regelt het dan met de leasemaatschappij
Zie mijn post hier net boven, is vermoedelijk een afspraak tussen mijn werkgever en die leasemaatschappijen.
Feit is dat de dealer bellen en die het laten regelen niet kan, zodra ik dat doe wordt ik teruggefloten. De dealer wil de afspraak maken en ziet dan "hee, dat mag niet zo, u moet de portal van uw leasemaatschappij gebruiken" en weigert de afspraak. En als ze het wel doen krijgen ze niet betaald, en krijg ik een narrig mailtje van de wagenparkbeheerders.
En omdat we toch al offtopic zijn, en ik echt zelf NIETS aan de situatie kan wijzigen hoe zeer jullie me daar ook toe proberen te bewegen:
Het mag niet, je kunt niet zomaar even je dealer bellen!!!!!!!
je MOET de portal gebruiken voor een afspraak!!!!!!!!!
En dan kunnen jullie allemaal roepen dat dat onzin is, ik heb dik 2000 collegas met een leasewagen die in hetzlefde schuitje zitten, het is dus echt geen onzin.
En dat geeft frustraties, want dat gezeik met die trage software in de auto is bizar irritant, maar even langs de dealer rijden kan dus gewoon niet. En een afspraak via de portal maken kan alleen voor echte defecten en onderhoudszaken, maar iets vaags als "de display start traag op" zit niet tussen de opties.
Idem met de OTA die niet doorkwam. Is geen defect, de auto werkt toch? klaar!
Zo heb ik met de vorige wagen rondgereden met een navigatie met kaarten uit 2013 (!), de auto was uit 2017 en in 2022 waren de kaarten nog steeds uit 2013. Updaten? vergeet het maar, mocht niet want kostte geld (wel 150 euro). Zelf doen en dan maar zelf betalen? nee, natuurlijk niet, mag alleen via een afspraak via de LM en die gaf een no-go.
Ja, voor het leasegebeuren zou ik zo snel mogelijk een andere werkgever moeten zoeken, deze knijpt alles echt uit. Maar voor al het andere is het zo'n beetje de beste werkgever die ik kan hebben, en is nu nog weggaan (slechts 8 jaar voor pensioen) ook niet handig meer, ik wordt hier gewaardeerd en zit prima. Bij een ander kan alleen maar stress opleveren in dat opzicht.
Het is wel frustrerend nu er een auto is die op zich super is, maar de software gewoon wat knullig werkt hier en daar, dat je er niets mee kunt en van iedereen hoort "ik zou er even mee langs je dealer rijden" . NEE, dat KAN NIET. neem dat nou gewoon eens aan dan!
[
Voor 39% gewijzigd door
ron65 op 21-09-2024 16:54
]