Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:02:
[...]

Interessant, kende ik nog niet! Ziet er strak uit, al mist het wel iets van body op de foto's maar dat kan ik het echt natuurlijk anders zijn. Heeft van de voorkant wel iets weg van de dikkere Tesla. Denk wel dat zulke wagens voor velen een serieus alternatief worden gezien de prijzen van bijv. een Volvo icm de bijtelling. Maar ook de Polestar 4 of straks 5 is amper te betalen.

Benieuwd wat er dus komend jaar op de markt gaat komen aan serieuze opties. Maar ik ga eens wat verder verdiepen in dze G6.
Ik ben ook eens gaan kijken, maar voor mij nutteloos me er teveel in te verdiepen als leaseoptie.
Ons bedrijf heeft alle chinese wagens uit de catalogus gehaald toen daar een import tax opkwam eerder dit jaar.

Los daarvan: wat is het trekgewicht geremd? wat is het maximaal gewicht (r.2 op het kentekenbewijs)? beiden nergens gevonden.

De XC40 SE mag minstens 1500 trekken, en heeft een R.2 gewicht van 2480 en daarmee precies passend voor mijn rijbewijs en onze caravan :) Ik heb 20 kg speling over.
Ook dat is een reden te overwegen deze wagen over te nemen einde leasecontract. net gekeken, dat duurt nog 3 jaar en 7 weken nu.

[ Voor 21% gewijzigd door ron65 op 15-09-2024 23:54 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:50
ron65 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:37:
[...]

Ik ben ook eens gaan kijken, maar voor mij nutteloos me er teveel in te verdiepen als leaseoptie.
Ons bedrijf heeft alle chinese wagens uit de catalogus gehaald toen daar een import tax opkwam eerder dit jaar.

Los daarvan: wat is het trekgewicht geremd? wat is het maximaal gewicht (r.2 op het kentekenbewijs)? beiden nergens gevonden.

De XC40 SE mag minstens 1500 trekken, en heeft een R.2 gewicht van 2480 en daarmee precies passend voor mijn rijbewijs en onze caravan :) Ik heb 20 kg speling over.
Ook dat is een reden te overwegen deze wagen over te nemen einde leasecontract. net gekeken, dat duurt nog 3 jaar en 7 weken nu.
Ergens in onderstaande test gaat het ook over trekgewicht volgens mij.

YouTube: Review | XPENG G6 | Dit wordt een klapper | Zo zuinig als een Y

En vanaf nu zal ik er niets meer over posten aangezien off topic.
Maar even verder genieten van de Volvo👍😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Gutanoth schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:21:
[...]

Lichtsensor gecheckt, zit niks voor. Heb de auto een reset gegeven met de home-knop en de ontwaseming knop.

Alarmlampje blijft knipperen en auto blijft in "nacht"
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Rijd nu al een week met een knipperende led op het dashboard en kan overdag nauwelijks mijn snelheid en navigatie zien (scherm is donker). Dimlichten branden continu.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 14:52
cyberdj schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:31:
[...]

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Rijd nu al een week met een knipperende led op het dashboard en kan overdag nauwelijks mijn snelheid en navigatie zien (scherm is donker). Dimlichten branden continu.
Uiteindelijk was het na een paar resets in orde, volgens mij ook nadat mijn vriendin een keer met haar sleutel had gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Gutanoth schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:02:
[...]

Uiteindelijk was het na een paar resets in orde, volgens mij ook nadat mijn vriendin een keer met haar sleutel had gereden
hmm, ok. Heb inderdaad ook al resets uitgevoerd, we hebben met 2 sleutels gereden afgelopen week, ruim 700km afgelegd, AC geladen, DC geladen..
Toevallig morgen afspraak bij de Volvo dealer, (30.000 km beurt) mogen ze daar ernaar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

cyberdj schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:15:
[...]

hmm, ok. Heb inderdaad ook al resets uitgevoerd, we hebben met 2 sleutels gereden afgelopen week, ruim 700km afgelegd, AC geladen, DC geladen..
Toevallig morgen afspraak bij de Volvo dealer, (30.000 km beurt) mogen ze daar ernaar kijken.
Wellicht weet je dealer ook iets over wanneer de OTA 3.2.4 loskomt? die had er allang moeten zijn (max 3 weken na 19 aug, toen deze is aangekondigd)
Ik vind de trage opstart elke ochtend van het systeem langzaam aan wat irritant worden, schijnt bij 3.1.9 te horen.
Misschien kun je , als je er toch bent, eens vragen naar de release en waarom die maar wegblijft bij iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:28
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een EX40 Black Edition. Maar wat mij opvalt is dat bij het laden aan een 11kw laadpaal, de verwachte eindtijd nogal fluctueert gedurende het laadproces.

Gisteren de auto aan de oplader gehangen rond 16.00 en gaf een eindtijd aan van rond de 22:30. Een half uur later keek ik en toen was de eindtijd 21:30. Een kwartier later was de eindtijd met ruim een uur opgeschoven naar 22:45.

Ik begrijp dat de accu misschien moet worden opgewarmd en dat de verwachte eindtijd initieel kan veranderen, maar dat dit gedurende laadproces met een uur kan verschillen vind ik toch wel vreemd.

Uiteindelijk was de auto klaar met opladen rond 21:38. Verder zag ik ook niks geks op het dashboard wat betreft de laadsnelheid etc. Hebben meer mensen hier last van of ben ik vanuit mijn vorige auto (Model 3) andere dingen gewend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZiB-NhzO46DJR8feBVeeA4ppeU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uJdQN525WAQayBDs0kA0zbJC.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:51
pascalo schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:55:
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een EX40 Black Edition. Maar wat mij opvalt is dat bij het laden aan een 11kw laadpaal, de verwachte eindtijd nogal fluctueert gedurende het laadproces.

Gisteren de auto aan de oplader gehangen rond 16.00 en gaf een eindtijd aan van rond de 22:30. Een half uur later keek ik en toen was de eindtijd 21:30. Een kwartier later was de eindtijd met ruim een uur opgeschoven naar 22:45.

Ik begrijp dat de accu misschien moet worden opgewarmd en dat de verwachte eindtijd initieel kan veranderen, maar dat dit gedurende laadproces met een uur kan verschillen vind ik toch wel vreemd.

Uiteindelijk was de auto klaar met opladen rond 21:38. Verder zag ik ook niks geks op het dashboard wat betreft de laadsnelheid etc. Hebben meer mensen hier last van of ben ik vanuit mijn vorige auto (Model 3) andere dingen gewend?

[Afbeelding]
Zie eerdere posts van mij: Ik zie de laatste tijd (kan ik terugzien in de logging van mijn home automation systeem) dat de laadsnelheid af en toe omlaag gaat naar 8kw (ipv 11kw). Het is niet heel erg, want de auto is altijd op tijd klaar met laden.

Heb er nu wat meer op gelet, en wat me opvalt is (maar let op: ik heb nog niet genoeg data om zeker te zijn, zit het nu een week in de gaten te houden. Deze conclusie kan nog toeval zijn):

- overdag laden: altijd 11kw
- 's nachts laden met laadtimer uit: hele nacht 11kw (1x getest, kan dus toeval zijn)
- 's nachts laden met laadtimer aan, die eindigt op van 23.00 - 7.30: Delen van de nacht laadt die op 8kw.
- 's nachts laden met laadtimer aan, die einde om 23.00 - 4.00 uur 's nachts (zodat die op 11kw moet laden om op tijd klaar te zijn): hele nacht 11kw. Met name van deze ben ik niet zeker, want ook deze heb ik 1x getest, en kan dus toeval zijn..

Ik begin het vermoeden te krijgen dat er een feature zit dat de laadsnelheid omlaag gaat als de auto voldoende tijd heeft om te laten (=zou een optimalisatie voor de accu kunnen zijn).

(en NEE: ik heb gecheckt: Loadbalancing functioneert, maar is niet actief. lijkt dus niet door de laadpaal veroorzaakt te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 17:31

[Afbeelding]
Openbare laadpaal? Dan kan de snelheid natuurlijk aangepast worden als er een 2de auto aan de laadpaal gaat hangen. Dat heb ik ook, als ik alleen sta te laden is het gewoon 10/11Kw, komt er een 2de auto bij zakt het iets naar 8kW. En dan duurt het laden overal iets langzamer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalo
Kammika schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:07:
[...]

Zie eerdere posts van mij: Ik zie de laatste tijd (kan ik terugzien in de logging van mijn home automation systeem) dat de laadsnelheid af en toe omlaag gaat naar 8kw (ipv 11kw). Het is niet heel erg, want de auto is altijd op tijd klaar met laden.

Heb er nu wat meer op gelet, en wat me opvalt is (maar let op: ik heb nog niet genoeg data om zeker te zijn, zit het nu een week in de gaten te houden. Deze conclusie kan nog toeval zijn):

- overdag laden: altijd 11kw
- 's nachts laden met laadtimer uit: hele nacht 11kw (1x getest, kan dus toeval zijn)
- 's nachts laden met laadtimer aan, die eindigt op van 23.00 - 7.30: Delen van de nacht laadt die op 8kw.
- 's nachts laden met laadtimer aan, die einde om 23.00 - 4.00 uur 's nachts (zodat die op 11kw moet laden om op tijd klaar te zijn): hele nacht 11kw. Met name van deze ben ik niet zeker, want ook deze heb ik 1x getest, en kan dus toeval zijn..

Ik begin het vermoeden te krijgen dat er een feature zit dat de laadsnelheid omlaag gaat als de auto voldoende tijd heeft om te laten (=zou een optimalisatie voor de accu kunnen zijn).

(en NEE: ik heb gecheckt: Loadbalancing functioneert, maar is niet actief. lijkt dus niet door de laadpaal veroorzaakt te worden)
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik zal èèn dezer dagen mijn Home Assistant ook eens koppelen aan de auto en snel eens een dashboardje in elkaar klikken. Toch vind ik het vervelend dat de laadsnelheid zo fluctueert, aangezien ik van openbare laadpalen afhankelijk ben hier in de straat. :+

Het liefst zou ik zien dat die de hele tijd met 11kw zou laden en dat ik de auto weer met een 90% volle accu weer beschikbaar heb.

Ik moet vanmiddag toch nog even naar de dealer, dan zal ik gelijk eens vragen of ze mij meer kunnen vertellen.
Juancho schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:15:
[...]

Openbare laadpaal? Dan kan de snelheid natuurlijk aangepast worden als er een 2de auto aan de laadpaal gaat hangen. Dat heb ik ook, als ik alleen sta te laden is het gewoon 10/11Kw, komt er een 2de auto bij zakt het iets naar 8kW. En dan duurt het laden overal iets langzamer.
Het was inderdaad een openbare laadpaal, maar op dat moment stond ik alleen aan de laadpaal gedurende de laadsessie. Een dag ervoor stond ik aan een andere laadpaal samen met een andere auto en toen had ik hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:52
pascalo schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:34:

Het was inderdaad een openbare laadpaal, maar op dat moment stond ik alleen aan de laadpaal gedurende de laadsessie. Een dag ervoor stond ik aan een andere laadpaal samen met een andere auto en toen had ik hetzelfde issue.
Je kan er nooit op rekenen dat een openbare laadpaal aan de volle snelheid laad in mijn ervaring. Dat heeft weinig of niets met de wagen te maken. Na verloop van tijd weet je ook wel bij welke palen dat gebeurt en weet je ook wel dat die inschatting gebaseerd is op wat de wagen op dat eerste moment kreeg. Zo is er een paal bij mij in de buurt die initieel precies super traag zal gaan en bijvoorbeeld zorgt dat het lijkt alsof ik 6 uur moet laden om van 60% naar 90% te gaan. Terwijl ik weet dat het waarschijnlijk wel ok zal zijn tussen 2 en 3 uur.

Mijn advies zou zijn om je er gewoon niet druk in te maken, eens je het ongeveer kan inschatten plan je dan gewoon in om op dat moment je wagen te verplaatsen.

Vertrouwen op die inschatting is als vertrouwen op Windows-tijd over hoe lang het zal duren om een proces of kopieer-actie te voltooien. (Relevant XKCD https://xkcd.com/612/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:05

[Afbeelding]
Die tijd fluctueert bij mij ook altijd, zowel aan de openbare laadpaal als aan mijn eigen. Ik maak me er geen zorgen over. Of de auto nu om 20:30 of 21:30u klaar is. Als de accu maar vol is op het moment dat ik de auto weer nodig heb. Tis niet een tank die je vult met brandstof, er zijn veel variabelen die ervoor zorgen dat je niet continu met 11 kW aan het laden bent.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En toch herken ik dat niet echt. Ik laad veel bij Smoov/Allego hier in de wijk en bij hun app zie je ook de laadsnelheid. Die is vrijwel altijd hel stabiel. 10kW als ik alleen sta te laden, iets langzamer als er een auto bij komt. Maar dat schiet eigenlijk nooit van 10kW naar 5kW en zo verder.

De eindtijd die de app/auto aangeeft is ook best accuraat. Iig geen verschil van bijv. een uur. Hooguit dat die laatste 5% wat langer duren dan de tijd aangeef maar dan praat je over minuten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:52
Daarom dat ik ook zei dat het mij lijkt dat het van laadpaal tot laadpaal verschilt. Bij mij op het werk is dat altijd de maximum snelheid en is de inschatting tot ongeveer 15 minuten accuraat. Zelfde bij een laadpaal bij de sporthal.

Een andere paal hier in de straat is dan weer diegene die enorm fluctueert. Een andere iets verder in een andere straat ook, daarom dat het mij zo opviel dat het paal per paal lijkt te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
rolfio schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:50:
[...]

Die tijd fluctueert bij mij ook altijd, zowel aan de openbare laadpaal als aan mijn eigen. Ik maak me er geen zorgen over. Of de auto nu om 20:30 of 21:30u klaar is. Als de accu maar vol is op het moment dat ik de auto weer nodig heb. Tis niet een tank die je vult met brandstof, er zijn veel variabelen die ervoor zorgen dat je niet continu met 11 kW aan het laden bent.
Het wisselt altijd wel een beetje bij mijn eigen Wallbox maar ik heb dat tot nu toe eigenlijk geweten aan het soms (noodzakelijk) ingrijpen van de load balancer als er in huis ‘wat zwaars’ aangezet wordt. Zal eens beter opletten of het ook fluctueert als dat niet het geval is, maar ik dacht van niet.,

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalo
Toch deel ik de mening niet dat het verschilt van laadpaal tot laadpaal. Hiervoor altijd met een model 3 in de straat geladen en daar had ik niet dat de laadsnelheden zo fluctueren. Ik ga het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:07
Men is in ieder geval op verschillende plekken aan het testen met het reduceren van de laadsnelheid in de avonduren om de belasting van het lokale elektriciteitsnet te beperken. Wellicht verklaart dit dat de ene openbare laadplek wel fluctueert in laadsnelheid en de ander niet.
https://group.vattenfall....n-stroomverbruik-halveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
UsernameIsInUse schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:17:
Men is in ieder geval op verschillende plekken aan het testen met het reduceren van de laadsnelheid in de avonduren om de belasting van het lokale elektriciteitsnet te beperken. Wellicht verklaart dit dat de ene openbare laadplek wel fluctueert in laadsnelheid en de ander niet.
https://group.vattenfall....n-stroomverbruik-halveren
ja, dat maar ook hoe zo'n laadpaal uberhaupt is aangelegd. Niet overal is 22kw beschikbaar, en dan gaan ze de beschikbare capaciteit gewoon verdelen als de 2e auto wordt aangesloten...

In grotere laadpalenparken speelt dat nog meer, daar kunnen meestal alle palen ook niet tegelijk op volle capaciteit stroom leveren en dan gaat die dus ook loadbalancing. Tel daar idd dat nieuwe slimladen bij op...

hopelijk allemaal tijdelijke problemen tot de issues met stroomnet zijn opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:26:
[...]

ja, dat maar ook hoe zo'n laadpaal uberhaupt is aangelegd. Niet overal is 22kw beschikbaar, en dan gaan ze de beschikbare capaciteit gewoon verdelen als de 2e auto wordt aangesloten...

In grotere laadpalenparken speelt dat nog meer, daar kunnen meestal alle palen ook niet tegelijk op volle capaciteit stroom leveren en dan gaat die dus ook loadbalancing. Tel daar idd dat nieuwe slimladen bij op...

hopelijk allemaal tijdelijke problemen tot de issues met stroomnet zijn opgelost...
Hoofddorp heeft een soort oplossing, al is de ervaring dat je er met je EV nauwelijks bijkunt om te laden omdat het vol staat met ICE doordat teveel palen groen licht geven, wat inhoud dat er ook ICE mogen parkeren.
Ze hebben een accupakket in zitbankjes verwerkt dat snachts en op rustige momenten oplaad, en daaruit worden de laadpalen gevoed. De palen geven dus wel altijd vol vermogen, hoeveel er ook staan te laden.

Zie
https://www.slimladen.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 16-09-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jeZV1v20OjD7L_TgKQPV2v_AkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6E1B94MFiRHzRO6k782NPPw.jpg?f=fotoalbum_large

Het is zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:59

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:59
Ah, eindelijk!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
Hier is het 3.1.10....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09 22:35
cyberdj schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:15:
[...]

Resets doen volgens mij niet zoveel, bij is het verholpen door de led uit het dashboard te wippen en de connector los te halen en weer goed vast te zetten. Het probleem zit voor zover ik weet in een brakke connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18
Hier nog niks... Maar heb jij een oude versie gekregen? Je zou toch denken dat dit minimaal 3.2.4 is via OTA en bij de dealer 3.2.5 wat ik had begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 20:21
Hier ook 3.1.10

Hopen dat de sleutel en de auto iets beter overeen komen (staat toch in de release notes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij gaat er iets niet goed bij Volvo. Had 3.2.4 of 3.2.5 verwacht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWIAkuZPdLvWOi5y7n7a2bKg57A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/efm2ZxhRUXtBejJSmnIEpcpw.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:05
Hoe gek het ook klinkt, dit is wel een versie hoger dan in de app. Daar staat namelijk 3.0.3. :?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

rolfio schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:48:
Hoe gek het ook klinkt, dit is wel een versie hoger dan in de app. Daar staat namelijk 3.0.3. :?
Ik zal morgen eens in de auto kijken wat ik nu heb. Ik dacht 3.1.9. Dan heeft het weinig zin naar 3.1.10 te gaan lijkt me.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:04
Na de laatste update van de app, was hier ook de softwareversie van de wagen zogenaamd terug naar 3.0.3, terwijl die al via OTA naar 3.1.9 was gegaan enige tijd geleden. Wat schetst mijn verbazing? Staat de versie nu ineens weer wel juist in de app…
Nog geen 3.2.4 OTA te bekennen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Wat een gepruts! In mijn app staat nog 3.0.3 en in de auto 3.1.9. Nog geen OTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 21:18
Wordt tijd voor een apart topic over de XC40 software versie ;)
Mijn auto gisteren 1 jaar oud geworden. 28k km mee gereden. Nog steeds zeer tevreden met de aankoop.
- Gemiddelde verbruik 179 Wh/km, 198 Wh/km inclusief laadverliezen. Range gemiddeld 434 km.
- 2x laadproblemen gehad, onderweg van Noorwegen naar huis.
- 1x gered door de achteruit-rij-rem-hulp. Vanmorgen nota bene. Bij het achteruit inparkeren stak de auto achter me, inclusief trekhaak, ruim over de streep heen, wat ik gemist had.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:29:
[...]

Hier nog niks... Maar heb jij een oude versie gekregen? Je zou toch denken dat dit minimaal 3.2.4 is via OTA en bij de dealer 3.2.5 wat ik had begrepen.
Hier uiteraard ook nog niets, maar dat is heel normaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vraagje voor degenen die OTA 3.1.10 al hebben gekregen: wat is het MY van jullie auto?

(Ik vraag dit omdat 3.1.10 volgens de release notes alleen van toepassing is voor MY24.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
MY24 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Venomer schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:57:
Wat een gepruts! In mijn app staat nog 3.0.3 en in de auto 3.1.9. Nog geen OTA.
Naar aanleiding van dit bericht heb ik het vanmorgen ook even gecheckt en in de app staat hier ook 3.0.3. en in de auto is het 3.1.9. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:31:
[...]

Naar aanleiding van dit bericht heb ik het vanmorgen ook even gecheckt en in de app staat hier ook 3.0.3. en in de auto is het 3.1.9. Apart.
Die verkeerde aanduiding in de spp heb ik ook: ik heb 3.2.5 maar ik lees in de app 3.0.3.

Inderdaad vreemd, maar nog vreemder is dat nu dus kennelijk 3.1.10 wordt gedistribueerd voor my24 en niet 3.2,4 - want een latere update neemt ook de inhoud van eerdere mee staat er. In de release notes altijd. Dan hadden ze net zo goed meteen 3.2.4 kunnen sturen. - er is vast een hele goede reden voor, alleen ontgaat mij de logica. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 20:21
blahenazo schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:08:
[...]

Hier ook 3.1.10

Hopen dat de sleutel en de auto iets beter overeen komen (staat toch in de release notes)
Deze morgen dan maar de 3.1.10 erop gezet. Ging vrij rap zou schatten 15 -20 min ofzo. Maar de wagen is nu weer offline in de app ;).dit was een hele tijd geleden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:26:
Die verkeerde aanduiding in de spp heb ik ook: ik heb 3.2.5 maar ik lees in de app 3.0.3.

Inderdaad vreemd, maar nog vreemder is dat nu dus kennelijk 3.1.10 wordt gedistribueerd voor my24 en niet 3.2,4 - want een latere update neemt ook de inhoud van eerdere mee staat er. In de release notes altijd. Dan hadden ze net zo goed meteen 3.2.4 kunnen sturen. - er is vast een hele goede reden voor, alleen ontgaat mij de logica. .
En dat terwijl 3.2.4 sinds 19 augustus is aangekondigd.
De aankondiging staat ook nog steeds in de app, dus ze hebben 3.2.4 voor zover ik weet niet teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Wel grappig hier die hele discussie over of je nu wel of niet en zo ja welke update je krijgt...

zowel 3.2.4 als 3.1.10 zit vrijwel niets in wat relevant is ... (alleen kennelijk voor een specifiek model 2024 model en die krijgt kennelijk nu ook een update)..

Als ik 'm aangeboden krijg zal ik 'm wel installeren maar tot er weer een serieuze OTA update met wat echte features komt, mis ik volgens mij helemaal niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Enige wat ik wil is dat het systeem weer sneller wordt met opstarten want dat is vaak een ramp. Schijnt dat dat in 1 van die updates is opgelost dus die ontvang ik heel graag heel snel. Verder zit er idd helemaal niks in waar je iets aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:50:
Wel grappig hier die hele discussie over of je nu wel of niet en zo ja welke update je krijgt...

zowel 3.2.4 als 3.1.10 zit vrijwel niets in wat relevant is ... (alleen kennelijk voor een specifiek model 2024 model en die krijgt kennelijk nu ook een update)..

Als ik 'm aangeboden krijg zal ik 'm wel installeren maar tot er weer een serieuze OTA update met wat echte features komt, mis ik volgens mij helemaal niets...
In die vage omschrijving die in iedere release note staat, staan de (kleine ) aanpassingen op allerlei gebied niet vermeld. Dat zegt me meer over de release notes dan over de software.

Want ik heb nu 3.2.5 en hoewel daarbij niets vermeld wordt over het oplossen van de traagheid - doet het dat wel. Het voelt sneller dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Mga1600 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:04:
[...]

In die vage omschrijving die in iedere release note staat, staan de (kleine ) aanpassingen op allerlei gebied niet vermeld. Dat zegt me meer over de release notes dan over de software.

Want ik heb nu 3.2.5 en hoewel daarbij niets vermeld wordt over het oplossen van de traagheid - doet het dat wel. Het voelt sneller dan ooit.
Zou leuk zijn moest die dan eindelijk eens uitrollen voor iedereen. Intussen toch al enkele maanden sinds ze effectief een OTA uitgerold hebben en toch heel wat mensen die nu met een traag infotainment zitten. Er loopt daar precies toch iets mis met de releases de laatste maanden.

Mijn XC40 gaat over een week binnen voor zijn eerste onderhoud dus dan komt ie er sowieso op. Ik verwacht 'm niet meer daarvoor eigenlijk.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
ron65 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:08:
[...]

Hier uiteraard ook nog niets, maar dat is heel normaal....
Troost je Ron, ik zit ook nog steeds op 3.1.9, en volgens de auto is ie helemaal up-to-date! 🥴

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

Onder de noemer wat is er veranderd in de app: Sinds vandaag staat er de optie ‘Shop’ op het tabblad Auto waar je een een autoverzekering af kan sluiten.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:07:
[...]

Troost je Ron, ik zit ook nog steeds op 3.1.9, en volgens de auto is ie helemaal up-to-date! 🥴
Zoals ik al zei he.. dat is heel normaal ;)

Het lijkt wel alsof de trage opstart erger wordt van het infotainment system. Vraag me af of dat aan die uitrol van die nieuwe versie OTA ligt die nu bij sommigen binnenkomt. Het is wel sinds een week toegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:49:
[...]

Zoals ik al zei he.. dat is heel normaal ;)

Het lijkt wel alsof de trage opstart erger wordt van het infotainment system. Vraag me af of dat aan die uitrol van die nieuwe versie OTA ligt die nu bij sommigen binnenkomt. Het is wel sinds een week toegenomen.
Het komt goed met 3.2.4 …. Ooit!
Wat ik al schreef ; het hele infotainment systeem heeft bij mij nog niet zo soepeltjes gereageerd als nu het geval is. En iedere keer als ik nu in de auto rijd sinds die update lijkt het echt of de auto zelfs ook vlotter en smeuiger accelereert.

• evi.koen

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Wat een desillusie..... nog steeds geen 3.1.24 maar 3.1.10....... pfffffff

XC40 SMER Plus MY2024

• LaborGardens
Dat niet alleen… na installatie van de 3.1.10 update gisteren in de auto, geeft de app nog steeds aan dat de versie 3.1.9 is

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
LaborGardens schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:27:
Dat niet alleen… na installatie van de 3.1.10 update gisteren in de auto, geeft de app nog steeds aan dat de versie 3.1.9 is
Mijn 2022 XC40 heeft na bezoek bij de dealer ook 3.2.4 gekregen maar de app geeft ook nog steeds aan 3.1.9. Gaat vrij goed, alleen bij schakelingen tussen licht/donker modus flikkert het scherm soms wel heftig, alsof hij snel een paar keer heen en weer schakelt, duurt heel kort en daarna weer prima.

Heb hem nog maar een maand maar hij moet nog wel donderdag terug voor trillingen vanuit een as.

• evi.koen

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

LaborGardens schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:27:
Yep hier ook.... 8)7

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
ron65 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:26:
[...]

Wellicht weet je dealer ook iets over wanneer de OTA 3.2.4 loskomt? die had er allang moeten zijn (max 3 weken na 19 aug, toen deze is aangekondigd)
Ik vind de trage opstart elke ochtend van het systeem langzaam aan wat irritant worden, schijnt bij 3.1.9 te horen.
Misschien kun je , als je er toch bent, eens vragen naar de release en waarom die maar wegblijft bij iedereen?
Ze wisten het niet bij de Volvo dealer (wanneer de update komt).
Ze hebben wel de lichtsensor vervangen, problemen zijn daarmee opgelost. Eerste beurt gehad 30.000km beurt, volgens mij hebben ze verder niet heel veel gedaan. Nu kan ik weer 11 maanden vooruit tot de 60.000km beurt 🤘🏻

• DrBOB101
cyberdj schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:28:
[...]Eerste beurt gehad 30.000km beurt, volgens mij hebben ze verder niet heel veel gedaan. Nu kan ik weer 11 maanden vooruit tot de 60.000km beurt 🤘🏻
Wat doen ze zoal bij de (eerste) 30.000 km beurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
DrBOB101 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:32:
[...]

Wat doen ze zoal bij de (eerste) 30.000 km beurt?
Volgens mij remmen en banden controleren op slijtage, ruitensproeier bijvullen en software updaten. En misschien luchtfilters vervangen.

• cyberdj
Venomer schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:09:
[...]

Volgens mij remmen en banden controleren op slijtage, ruitensproeier bijvullen en software updaten. En misschien luchtfilters vervangen.
precies dat. Luchtfilters ook inderdaad en de remmen even checken. Heb de auto om 9:30u afgezet en om 11:15u belden ze al dat de wagen klaar was (en toen was ie ook al gewassen). Zal straks even checken of de software geüpdate is. Volgens de app is het nog altijd 3.0.3

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 23:36
Hier ook dat er een update beschikbaar is en dat is 3.1.10. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen alsof de modellen die geschikt zijn voor 3.1.10 eerst die update moeten krijgen en andere eerst 3.1.9 voordat misschien later pas de OTA van de volgende update komt.

Microsoft doet wel aan cummulatieve updates maar misschien Volvo niet.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
marcel_76 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:09:

Microsoft doet wel aan cummulatieve updates maar misschien Volvo niet.
Zou kunnen, aan de andere kant staat op de Volvo site ‘ Software-updates vinden hoofdzakelijk over-the-air (OTA) plaats en alle vorige updates worden meegenomen als u er één installeert. “.

• Mga1600
cyberdj schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:29:
[...]

precies dat. Luchtfilters ook inderdaad en de remmen even checken. Heb de auto om 9:30u afgezet en om 11:15u belden ze al dat de wagen klaar was (en toen was ie ook al gewassen). Zal straks even checken of de software geüpdate is. Volgens de app is het nog altijd 3.0.3
Ik rij al twee weken rond met 3.2.5 en de app zegt ook 3.0.3….zegt dus jet alles.,

• Kammika
jorisjansen3 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:02:
[...]

Zou kunnen, aan de andere kant staat op de Volvo site ‘ Software-updates vinden hoofdzakelijk over-the-air (OTA) plaats en alle vorige updates worden meegenomen als u er één installeert. “.
Het blijft een beetje gissen zonder dat Volvo communiceert hierover, maar mij lijkt het meest waarschijnlijk dat 3.2.4 is ingetrokken en dat ze gekozen hebben dan toch maar 3.1.10 ota uitrollen omdat ze dan toch het issue met die niet herkende sleutel oplossen voor my24 auto’s

• Largamelion
Iemand het volgende al voorgehad? Ik kreeg plots een mail van PayPal dat DCS 7,74€ van m'n creditcard heeft gehaald. Ik heb in augustus echter niet geladen met de Volvo laadpas, in totaal maar 1x gebruikt in februari en dat is al afgerekend. Vorige maand enkel abo gewijzigd van Large naar Small omdat de 6 maand korting afliep. Small kost 0€ per maand dus dat kan het niet zijn en het Large tarief kost een pak meer. De factuur downloaden in de app lukt helaas niet, je klikt er op maar er gebeurt niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKOAdnUpP_v6M-FkYfRsZsrhCu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KdSfFXArLmNA0Ag2UvBiec6A.png?f=fotoalbum_large

• caspervc
  • Laatst online: 17:16
Even een vraag, recentelijk tijdens het vervangen van de aandrijfassen nog even wat gevraagd over de koplampen. Kon me herinneren dat in het donker vaak mensen seinden. Ze hebben het gecheckt, en de lampen staan volgens regelgeving zei de dealer.

Vandaag reed ik door het buitengebied en ik denk dat 1/3 van de tegenliggers seinden alsof ik met groot licht reed. Mensen dezelfde ervaring? Of moet ik het nogmaals aankaarten? Ik vind het nogal naar als mensen zoveel last van het reguliere licht hebben dat ze gaan seinen...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Juancho
Largamelion schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:59:
Iemand het volgende al voorgehad? Ik kreeg plots een mail van PayPal dat DCS 7,74€ van m'n creditcard heeft gehaald. Ik heb in augustus echter niet geladen met de Volvo laadpas, in totaal maar 1x gebruikt in februari en dat is al afgerekend. Vorige maand enkel abo gewijzigd van Large naar Small omdat de 6 maand korting afliep. Small kost 0€ per maand dus dat kan het niet zijn en het Large tarief kost een pak meer. De factuur downloaden in de app lukt helaas niet, je klikt er op maar er gebeurt niets.

[Afbeelding]
Er is ook niet zoiets als een Volvo portal he, je eigen omgeving?

• Tranquility
caspervc schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:39:
Even een vraag, recentelijk tijdens het vervangen van de aandrijfassen nog even wat gevraagd over de koplampen. Kon me herinneren dat in het donker vaak mensen seinden. Ze hebben het gecheckt, en de lampen staan volgens regelgeving zei de dealer.

Vandaag reed ik door het buitengebied en ik denk dat 1/3 van de tegenliggers seinden alsof ik met groot licht reed. Mensen dezelfde ervaring? Of moet ik het nogmaals aankaarten? Ik vind het nogal naar als mensen zoveel last van het reguliere licht hebben dat ze gaan seinen...
In het donkere buitengebied komt LED-verlichting nogal fel over, dat merk ik ook bij andere auto's. Maar als het door de dealer gecheckt is zou ik me geen zorgen maken.

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 16:05

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

LED is wel witter en feller, maar ik denk dat dat vooral komt omdat de koplampen relatief hoog staan in vergelijking met andere auto's. Je kijkt er vanuit een lage (gewone) auto direct in. Ze staan dan echt op ooghoogte. Ik had dat ook vaak met mijn vorige auto (Octavia III FL) en nu met de XC40 eigenlijk helemaal niet meer.

• Largamelion
Juancho schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:10:
[...]

Er is ook niet zoiets als een Volvo portal he, je eigen omgeving?
Als ik online inlog op Volvo vind ik nergens mijn facturen, ze verwijzen op hun site ook naar de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loChCderPNcwWZBqWobSShMHHSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qys5q1z5sMRSDRaqrFXL6rPi.png?f=fotoalbum_large

Wat 'n klote gedoe. Heb zonet een mail gestuurd naar DCS via het mail adres dat PayPal meegeeft om DCS te contacteren, benieuwd of ze mij via die weg de factuur gaan bezorgen. In elk geval trekt het nergens op die nieuwe laadpas van Volvo: te duur, laadsessies komen niet in de app en nu krijg je nog facturen voor laadsessies die er nooit geweest zijn en je kan ze niet eens openen via de app op Android. Ik wacht nog het antwoord vna DCS af maar ik ga zo goed als zeker mijn account opzeggen gezien ik het laden via het gratis abonnement toch te duur vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:36
Largamelion schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:34:
[...]
Als ik online inlog op Volvo vind ik nergens mijn facturen, ze verwijzen op hun site ook naar de app:
Hier kan ik mijn facturen inzien, mss heb jij hier ook wat aan?
https://volvocar-public-c...lvo-nl/dashboard/invoices

Ik heb hem opgezegd voordat de 6 maanden verliep en dat is bij mij goed gegaan. Ik heb geen extra kosten gefactureerd gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Lempke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:52:
[...]

Hier kan ik mijn facturen inzien, mss heb jij hier ook wat aan?
https://volvocar-public-c...lvo-nl/dashboard/invoices

Ik heb hem opgezegd voordat de 6 maanden verliep en dat is bij mij goed gegaan. Ik heb geen extra kosten gefactureerd gekregen.
Thx, dat lukt idd. Die smeerlappen hebben mij dus kosten aangerekend voor de rest van de maand ondanks dat ik had omgeschakeld naar het Small abonnement vóór de einddatum van de korting (op 15 augustus). Ze hebben dus de periode van 16-31 augustus wel gefactureerd, nog nooit meegemaakt zoiets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgi2gTsjQTyPRGdxNomwd6p6MmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3Om3dQS5C3qDJsOVZzcnp8U.jpg?f=fotoalbum_large

Let daar dus mee op! Ik ga proberen dat alsnog terug te vorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:07:
[...]
Thx, dat lukt idd. Die smeerlappen hebben mij dus kosten aangerekend voor de rest van de maand ondanks dat ik had omgeschakeld naar het Small abonnement vóór de einddatum van de korting (op 15 augustus). Ze hebben dus de periode van 16-31 augustus wel gefactureerd, nog nooit meegemaakt zoiets...

[Afbeelding]

Let daar dus mee op! Ik ga proberen dat alsnog terug te vorderen.
Was er misschien een opzegtermijn die je over het hoofd hebt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Mga1600 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:31:
[...]

Ik rij al twee weken rond met 3.2.5 en de app zegt ook 3.0.3….zegt dus jet alles.,
Zelfde hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2mUch8aBj1euEU_yJXT3n0RMsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFIuDX7GZJn6Kbhi3gpzARJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujGZ_9piqfoviY32PZgMd7twTzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6v88idHXDibnhVK607Tl0Yh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Bij mij is sinds de OTA naar 3.1.10 (volgens de app dus 3.1.9) de locatie van de auto naar de zak. De huidige locatie die wordt getoond, is nu altijd de vertreklocatie van de laatste rit...
De wagen rijdt heerlijk, maar de app is amper van toegevoegde waarde. Gelukkig werkt bij mij het instellen van de oplaadlimiet in de app dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
LaborGardens schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:29:
Gelukkig werkt bij mij het instellen van de oplaadlimiet in de app dan weer wel.
Best bijzonder dat dat op Android (bij mij alleszins) nog steeds niet beschikbaar is. Gelukkig heb ik het niet echt nodig want ik regel alles via de laadplanning in de Volvo app en de app van m'n laadpaal.

Wat ik wel nieuw heb sinds de laatste app update is een extra categorie bij de pushberichten, voor klimaatregeling onderbrekingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Dk223VnQ8F8gx2HOzZG0qT_qzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W4JYq0ELEsdQ7t7oDvsTqr6t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:01:
[...]
Best bijzonder dat dat op Android (bij mij alleszins) nog steeds niet beschikbaar is. Gelukkig heb ik het niet echt nodig want ik regel alles via de laadplanning in de Volvo app en de app van m'n laadpaal.

Wat ik wel nieuw heb sinds de laatste app update is een extra categorie bij de pushberichten, voor klimaatregeling onderbrekingen:

[Afbeelding]
wat mij mij ook nieuw is dat bij voorverwamen niet meer de resterende tijd, maar de tijd waarop voorverwarmen gestart is nu getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:20:
[...]

wat mij mij ook nieuw is dat bij voorverwamen niet meer de resterende tijd, maar de tijd waarop voorverwarmen gestart is nu getoond wordt.
Dat viel mij van de week ook op. is woensdag begonnen, dinsdag zag ik de resterende tijd nog.
Wat me ook opviel is dat bij een ingestelde timer de wagen altijd ongeveer 30 minuten ervoor begon, nu was dat pas 12 minuten voor de ingestelde tijd. Ik zag het life in de app wijzigen, ik zat me al te ergeren dat de timer niet leek te reageren. Is due ook anders.

De oplaadlimiet instellen is nog altijd niet mogelijk vanuit de app, dat is een zeepbel geweest van ze die belofte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:17:
[...]

Dat viel mij van de week ook op. is woensdag begonnen, dinsdag zag ik de resterende tijd nog.
Wat me ook opviel is dat bij een ingestelde timer de wagen altijd ongeveer 30 minuten ervoor begon, nu was dat pas 12 minuten voor de ingestelde tijd. Ik zag het life in de app wijzigen, ik zat me al te ergeren dat de timer niet leek te reageren. Is due ook anders.

De oplaadlimiet instellen is nog altijd niet mogelijk vanuit de app, dat is een zeepbel geweest van ze die belofte.
da's altijd al zo: De auto maakt een inschatting hoe lang die moet blazen om op temperatuur te komen. Als het heel koud of heel warm is begint die dus eerder dan dat de auto al redelijk in de buurt van de 22 graden zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:19
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:17:
[...]
Voor jou (en wellicht nog andere (android) gebruikers) dan toch, bij mij werkt deze feature sinds de dag dat hij in de app zit helemaal prima. (iOS, MY24 wagen).

Zonder olie op het vuur te willen gooien: wat zegt je dealer/garage/.. hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DoubleDot schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:41:
[...]

Voor jou (en wellicht nog andere (android) gebruikers) dan toch, bij mij werkt deze feature sinds de dag dat hij in de app zit helemaal prima. (iOS, MY24 wagen).

Zonder olie op het vuur te willen gooien: wat zegt je dealer/garage/.. hiervan?
Dan zou ik er naartoe moeten, en dat kan niet zomaar (leasewagen), dan moet ik onderhoud inplannen want zomaar tussendoor bezoekjes voor wat vragen doen ze niets mee, en als ze dat wel doen dan krijg ik de LM over me heen omdat ik het niet via hun app heb ingepland. En daarin zit geen optie "stellen van vragen" helaas.

Dus zolang er geen echt defect is of onderhoud moet worden gedaan, kan ik de dealer niet zomaar benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:52:
[...]

Dan zou ik er naartoe moeten, en dat kan niet zomaar (leasewagen), dan moet ik onderhoud inplannen want zomaar tussendoor bezoekjes voor wat vragen doen ze niets mee, en als ze dat wel doen dan krijg ik de LM over me heen omdat ik het niet via hun app heb ingepland. En daarin zit geen optie "stellen van vragen" helaas.

Dus zolang er geen echt defect is of onderhoud moet worden gedaan, kan ik de dealer niet zomaar benaderen.
dan heb je wel een waardeloze dealer hoor... die van mij kan ik prima een vraag stellen, daar komt geen leasemij aan te pas. Dat noemen ze gewoon service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:34:
[...]

dan heb je wel een waardeloze dealer hoor... die van mij kan ik prima een vraag stellen, daar komt geen leasemij aan te pas. Dat noemen ze gewoon service...
Yep, weet ik, maar hier werkt dat gewoon niet. Heb al een keer een narrig mailtje gehad van de LM nadat ik over uitblijvende OTA was gaan vragen daar. Bleken ze de LM een rekening te hebben gestuurd voor het in de werkplaats updaten van de software. Zogenaamd omdat ook een volvo dealer daar voor aan Volvo moet dokken, terwijl OTA de updates gratis komen. Moet dat wél werken natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:31:
[...]

Yep, weet ik, maar hier werkt dat gewoon niet. Heb al een keer een narrig mailtje gehad van de LM nadat ik over uitblijvende OTA was gaan vragen daar. Bleken ze de LM een rekening te hebben gestuurd voor het in de werkplaats updaten van de software. Zogenaamd omdat ook een volvo dealer daar voor aan Volvo moet dokken, terwijl OTA de updates gratis komen. Moet dat wél werken natuurlijk
Tijd voor een andere dealer zou ik zeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Opletten met DCS:

Bedankt voor uw contact met Volvo public charging service.

Tariefwijzigingen worden pas aan het begin van de volgende kalendermaand toegepast. Daarom is het Small-tarief vanaf 1 september actief. In de periode tussen 16 augustus en 31 augustus had u nog het Large-tarief actief, maar nu niet meer.

Lekker op die manier, had ik toch nergens gelezen bij het activeren of omzetten van het abonnement dus zal weer ergens in de kleine letters verscholen zitten. Meteen maar mijn account opzeggen dan, met dergelijk bedrijf wil ik niets te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
https://support.volvocar-...an-ik-het-tarief-wijzigen
Niet heel erg verscholen toch? En vrij normaal bij veel services, dat het gewoon per hele kalendermaand loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
millerman_sf schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:11:
https://support.volvocar-...an-ik-het-tarief-wijzigen
Niet heel erg verscholen toch? En vrij normaal bij veel services, dat het gewoon per hele kalendermaand loopt.
Ik heb het geactiveerd en omgezet via de app en daar werd het zeker niet zo uitdrukkelijk vermeld. Heb er bij het activeren echt wel op gelet en het ook om die reden op 15 augustus zo ingepland in mijn agenda, anders had ik het heus wel gezien. Bij bv. Ionity en Tesla werken ze niet met kalendermaanden, net zoals bij alle streamingdiensten waar ik op geabonneerd ben. Zolang je deactiveert voor de nieuwe facturatieperiode start, word je niets aangerekend.

Intussen wel een voucher van 10€ ontvangen nadat ik mijn ongenoegen had geuit en zei dat ik mijn (gratis) abonnement ging stopzetten, dus wel netjes dat ze het compenseren. Ik heb een half jaar om hem te activeren en dan is hij nog een jaar geldig, dus dat ga ik wel benutten. Dat siert hen wel, mag ook gezegd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:30
Largamelion schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:34:
[...]
Ik heb het geactiveerd en omgezet via de app en daar werd het zeker niet zo uitdrukkelijk vermeld. Heb er bij het activeren echt wel op gelet en het ook om die reden op 15 augustus zo ingepland in mijn agenda, anders had ik het heus wel gezien. Bij bv. Ionity en Tesla werken ze niet met kalendermaanden, net zoals bij alle streamingdiensten waar ik op geabonneerd ben. Zolang je deactiveert voor de nieuwe facturatieperiode start, word je niets aangerekend.

Intussen wel een voucher van 10€ ontvangen nadat ik mijn ongenoegen had geuit en zei dat ik mijn (gratis) abonnement ging stopzetten, dus wel netjes dat ze het compenseren. Ik heb een half jaar om hem te activeren en dan is hij nog een jaar geldig, dus dat ga ik wel benutten. Dat siert hen wel, mag ook gezegd worden.
Ok, dus binnen 1 dag van ‘smeerlappen’, ‘ met zo’n dergelijkbedrijf wil ik niets te maken hebben’ naar ‘ ik ga hun tientje tegoedbon toch maar benutten’??

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Merk ineens ook dat ik app versie 5.45.0 heb, maar inderdaad op Android is het gewoon niet mogelijk het laad limiet in te stellen. Vreemd maar zal wel komen. Zag ook de nieuwe bericht mogelijkheden en zag dat laad planning nu leeg is (stond eerst een plan dat je aan kon zetten) met een knop om een planning toe te voegen.

Vandaag wel maar even de update gedaan naar versie 3.1.10 omdat dit in de auto werd vermeld. De app geeft ook netjes 3.1.10 aan dus bij mij werkt dat weer wel goed.

Morgen rijden, eens zien of dan alles weer iets soepeler werkt. Van de week even kijken voor planning winterbanden begin november maar ook even dealer benaderen voor trillen. Lijkt met het koudere weer toch weer meer voor te komen ook bij acceleratie en dan hoef ik niet eens heel erg hard het pedaal in te trappen.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Dennis25 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:24:
[...]

Ok, dus binnen 1 dag van ‘smeerlappen’, ‘ met zo’n dergelijkbedrijf wil ik niets te maken hebben’ naar ‘ ik ga hun tientje tegoedbon toch maar benutten’??
Jah ik hou er niet van als er plots geld van m'n rekening ga en ik niet kan zien waarom. Combinatie van de Volvo app die niet goed werkt en de factuur van DCS die nooit in m'n mailbox is gekomen, ondanks dat ik die volgens hen op 5 september ontvangen zou moeten hebben (nee, ook niet in m'n spam). Die compensatie kwam er ook niet vanzelf en ze hoefden waarschijnlijk niets te doen want het zal wel ergens vermeld geweest zijn. Die 'smeerlappen' neem ik dus met plezier terug en of ik die voucher effectief ook zal gebruiken valt nog te bezien, het was meer principieel.

Kan er iemand trouwens die facturen openen in de app op Android? Bij mij draait er gewoon 1 second een wieltje als ik die probeer te openen en verder gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Venomer schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:09:Volgens mij remmen en banden controleren op slijtage, ruitensproeier bijvullen en software updaten. En misschien luchtfilters vervangen.
Dingen die we zelf nog kunnen, maar vooruit. Zal ze binnenkort maar eens bellen voor een afspraak.
Tip voor @ron65 om meer km's te maken en regelmatig naar de garage te moeten, wordt de software ook geüpdatet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DrBOB101 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:49:
[...]

Dingen die we zelf nog kunnen, maar vooruit. Zal ze binnenkort maar eens bellen voor een afspraak.
Tip voor @ron65 om meer km's te maken en regelmatig naar de garage te moeten, wordt de software ook geüpdatet :+
:)

Ach.. ik probeer al zoveel mogelijk km te maken, daar zit bij ons het recht op een leasewagen aan gekoppeld.
Ik moet het target nog halen dit jaar, dus in plaats van netjes naar kantoor in omgeving Utrecht te gaan, ga ik de komende weken maar eens een aantal keren langs de kantoren in Middelburg, Den Helder en Groningen. Dan red ik het wel :)
Overigens een pracht voorbeeld van hoe een leaseregeling de duurzaamheidsidealen flink kan dwarszitten, alleen hebben ze dat nog niet begrepen.

Maar geen straf hoor, die XC40 rijdt zo fijn dat ik het helemaal niet erg vidn om wat extra km te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:26:
Merk ineens ook dat ik app versie 5.45.0 heb, maar inderdaad op Android is het gewoon niet mogelijk het laad limiet in te stellen. Vreemd maar zal wel komen. Zag ook de nieuwe bericht mogelijkheden en zag dat laad planning nu leeg is (stond eerst een plan dat je aan kon zetten) met een knop om een planning toe te voegen.

Vandaag wel maar even de update gedaan naar versie 3.1.10 omdat dit in de auto werd vermeld. De app geeft ook netjes 3.1.10 aan dus bij mij werkt dat weer wel goed.

Morgen rijden, eens zien of dan alles weer iets soepeler werkt. Van de week even kijken voor planning winterbanden begin november maar ook even dealer benaderen voor trillen. Lijkt met het koudere weer toch weer meer voor te komen ook bij acceleratie en dan hoef ik niet eens heel erg hard het pedaal in te trappen.
Welk model year heb jij (MY23, MY24? )

Bij mij de OTA nog nergens te bekennen zoals gebruikelijk, maar ik begreep dat veel anderen dit nu ook ervaren, blijkt dan MY23 of eerder te zijn, wie wel OTA 3.1.10 krijgen bleken tot nu toe vrijwel uitsluitend de MY24 modellen te zijn.
Ik zie in je ondertekening niet wel MY jij hebt, meesten zetten dat er om deze reden bij daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:16:
[...]

Tijd voor een andere dealer zou ik zeggen…
Ik heb er al 3 gehad inmiddels, 1 voor de aflevering, 1 voor de onderhoudsbeurt en 1 voor de airbag vervanging. Net hoe de pet van de LM staat. ALs die zeggen dat ik naar pietje in xc40-stad moet en de volgende keer naar Jantje in Volvo-dorp, dan heb ik dat maar aan te houden. Is een leasewagen, geen eigendom van mij (nog niet), dus ik heb er nog niets over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:43:
[...]

Welk model year heb jij (MY23, MY24? )

Bij mij de OTA nog nergens te bekennen zoals gebruikelijk, maar ik begreep dat veel anderen dit nu ook ervaren, blijkt dan MY23 of eerder te zijn, wie wel OTA 3.1.10 krijgen bleken tot nu toe vrijwel uitsluitend de MY24 modellen te zijn.
Ik zie in je ondertekening niet wel MY jij hebt, meesten zetten dat er om deze reden bij daar ;)
MY24 van Feb 2024, dus ik gok dat ik daarom die 3.1.10 aangeboden kreeg. Snap het, nu wel in de ondertekening 8)

[ Voor 3% gewijzigd door marcel_76 op 20-09-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:57:
[...]

MY24 van Feb 2024, dus ik gok dat ik daarom die 3.1.10 aangeboden kreeg. Snap het, nu wel in de ondertekening 8)
Ik denk dat die update alleen voor MY24 is uitgerold.
Jammer, want 3.1.9 blijkt tergend traag met opstarten wat het scherm betreft.
En dat lijkt erger te worden de laatste tijd, van de week zelfs 3 uur nadat ik een rit van dik een uur had gemaakt, auto open, instappen en eerst minutenlang wachten tot de boel eindelijk bedienbaar is en je de navigatie kunt instellen.

Nog even en ik koop een houder voor de GSM aan het voorruit, en dan gebruik ik maps daarop wel, die reageert direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 16:07
Zijn er hier mensen die een Volvo via Care by Volvo hebben (net als ik) en ook meegekregen hebben dat Volvo gaat stoppen met het abonnementen model in alle landen behalve NL?

discogs

• Mga1600
loewie1984 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:36:
Zijn er hier mensen die een Volvo via Care by Volvo hebben (net als ik) en ook meegekregen hebben dat Volvo gaat stoppen met het abonnementen model in alle landen behalve NL?
Nee, ik heb een privé auto dus krijg dat soort berichten niet, maar het stond laatst wel op de Autoweek app vermeld.

• marcel_76
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:31:
[...]

Ik denk dat die update alleen voor MY24 is uitgerold.
Jammer, want 3.1.9 blijkt tergend traag met opstarten wat het scherm betreft.
En dat lijkt erger te worden de laatste tijd, van de week zelfs 3 uur nadat ik een rit van dik een uur had gemaakt, auto open, instappen en eerst minutenlang wachten tot de boel eindelijk bedienbaar is en je de navigatie kunt instellen.

Nog even en ik koop een houder voor de GSM aan het voorruit, en dan gebruik ik maps daarop wel, die reageert direct.
Ja herkenbaar, maar het vreemde is ook dat dit de laatste 2 weken (voor 3.1.10) ineens ook weer eens wat minder is geworden. Minder spontane herstarts gehad voor rijden, maar snappy is het zeker niet. Als ik instap en dan naar opgeslagen locatie ga meestal de eerste keer is er nog niets, dan moet ik even wachten en ineens komt het zichtbaar. Dus traag is het wel, straks eens kijken maar ik denk niet dat 3.1.10 dit oplost maar dat dit echt zit in de volgende update.

Overigens alle mapjes die ik gemaakt heb voor bewaarde locaties zie ik ook niet via Android Auto dit viel mij op vakantie op. Dan kiezen op de telefoon werkt wel en direct in maps op de auto, in de Volvo moet ik dan de locatie naar de auto sturen duurt iets langer.

• Juancho
Wat mij opviel tijdens de roadtrip was dat locatie vanaf telefoon naar auto sturen direct gebeurt als je al in de auto zit. Doe je dat van buiten de auto bijv vanuit huis, dan kan het echt minuten duren voor het doorkomt.

• Spekkie99
ron65 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:46:
[...]

Ik heb er al 3 gehad inmiddels, 1 voor de aflevering, 1 voor de onderhoudsbeurt en 1 voor de airbag vervanging. Net hoe de pet van de LM staat. ALs die zeggen dat ik naar pietje in xc40-stad moet en de volgende keer naar Jantje in Volvo-dorp, dan heb ik dat maar aan te houden. Is een leasewagen, geen eigendom van mij (nog niet), dus ik heb er nog niets over te zeggen.
Gooien ze elke reparatie op een online veiling of zo?

Welke leasemij is dit als ik vragen mag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
Trillen in het stuur (een update). Een lang verhaal - sorry…..

Vanaf dag 1 trilde mijn C40 Twin (my 23) in het stuur bij ca 100 kmh. Daarnaast klonk er een heel merkwaardig geluid (een soort zwaar gereutel) bij het geven van een flinke dot gas. Mijn vorige P8 had van beide verschijnselen totaal geen last. Ik weet dat er hier meerderen zijn die met een soortgelijk tril-issue in hun auto te kampen hebben. Daarom dit relaas.

Als eerste maatregel werd er al bijna een jaar geleden een airbag/stuurdemper gemonteerd - die niets deed. Later werden ook nog beide aandrijfassen van de voorste motor vervangen waarna het vreemde geluid bij optrekken gelukkig helemaal weg was, maar het trillen bleef. Het leek wel naar een iets ander snelheidsbereik te zijn verschoven (wat dichter naar de 110 toe).

In de tijd daarna is het probleem meermaals door mij gereclameerd bij zowel de dealer en bij Volvo Nederland. In reactie is de auto voor dit issue een week of 3 geleden weer terug bij de dealer geweest. Daar hebben ze opnieuw het hele Volvo-protocol afgewerkt: eerst road force balancing doen, dan uitlijning controleren en daarna uitgebreid proefrijden met een een of andere trillingmeter/ analyzer. Die liet het probleem duidelijk zien. De meetrapporten werden naar Volvo gestuurd en daarop is besloten dat een specialist vanuit Beesd met zijn eigen, andere apparatuur ook nog eens zou gaan meten.

Toen ik de auto de keer daarop bracht voor analyse door de Volvo Beesd specialist trof ik deze toevallig aan. Hij heeft me desgevraagd uitgelegd over het trillen, de oorzaak en de oplossingsrichting.

Dit is hoe ik het begrepen heb:

De problemen ontstonden toen er naast de P8 ook een voorwielaangedreven P6 bij kwam. Daartoe zijn er componenten van de aandrijving (voorkant) aangepast en gestandaardiseerd voor zowel de P6-en als de volgende P8-en (Twins). En in die nieuwe samenstelling zit ‘iets’ in de combinatie van motor en aandrijfassen niet helemaal lekker wat dat tot trilling kan leiden. Die wijziging op dat productiemoment verklaart waarom alleen de nieuwere generatie tril-gevoelig was.

Later, toen de single motor versie achterwielaandrijving kreeg i.p.v. voorwielaandrijving is er weer van alles gemodificeerd (maar nu ten kennelijk ten goede) en op die auto’s komt dat specifieke probleem niet meer voor. Dat is de reden waarom de stuur/trilproblemen alleen bij een tussengroep auto’s voorkomt.

De vraag was aanvankelijk waarom de 1e generatie demper bij sommige auto’s goed werken en bij de andere totaal niet. Dat gaf uiteraard te denken.

Inmiddels kunnen ze met die meetapparatuur precies vaststellen welke frequentie die trilling in het stuur heeft. Per auto kan dat wat verschillen. Met generatie 2 van de stuurdemper worden de dempers vooraf stuk voor stuk aan een banktest onderworpen en wordt bepaald voor welk frequentie gebiedje ze werken. Er zit dus kennelijk zowel in de auto’s zelf als in de dempers onderling verschil. Bij de eerste generatie dempers was het dus een toevalstreffer als ze werkten, maar nu wordt een demper met een auto zodanig gecombineerd dat het werkende frequentiegebied van de demper overeenkomt met de trilfrequentie van de specifieke auto.

Vorige week is bij mij zo’n nieuwe demper gemonteerd en het getril lijkt wel wat minder te zijn - maar weg is het zeker niet. Waar het trillen met de vorige demper vanaf 100 begon en bij 110-112 het sterkst was en daarboven verdween, is er nu sprake van een trilling die bij 100 het meest voelbaar is, maar daaronder en daarboven ook aanwezig is, zei het minder heftig.

Het is op zich logisch dat deze demper, met de zorg die er nu aan besteed is, de problemen beter verdoezeld. Maar het blijft natuurlijk wel gewoon symptoombestrijding.
Volgende week is de Beesd-specialist weer bij de dealer en dan wil hij graag mijn auto nog een keer testen om terugkoppeling te krijgen over de effectiviteit van de maatregel. Die feedback helpt dan hopelijk weer om tot het besef te komen dat er wat aan de feitelijke oorzaak gedaan moet worden - niet alleen het symptoom bestrijden - want dit is zo een oeverloos proces.
En dat hangt me inmiddels (on)behoorlijk de keel uit…..

(Wordt vervolgd …. Vermoed/vrees ik

• Venomer
Mijn P8 MY21 heeft soms ook het trillen rond 100 km/u, maar niet heel erg. En het hangt van het wegdek en de omstandigheden af. Dit is wel strijdig met het verhaal over nieuwe componenten die gemeenschappelijk met de P6 zijn. Want de P6 was er toen nog niet. Aan de andere kant lijkt mijn auto een soort overgangsmodel te zijn. Er zit bijvoorbeeld AVAS op, wat eigenlijk vanaf MY22 geïntroduceerd werd. Misschien zitten er wel meer onderdelen op die bij een MY22 horen. Wanneer kwam de P6?

• Spekkie99
@Mga1600 fijn dat je dit even deelt. Mijn my22 twin heeft ook trillingen. Afgelopen donderdag de assen voor vervangen maar het is er nog, was zelf ook verbaasd dat ze voor deden terwijl ik dacht dat het achter was maar ala, het is de dealer.

Ook trillingen rond de 100-110 en voor de as wissel dacht ik dat er weer een ouderwetse 5 cylinder voor in lag bij hard accelereren. Maar ook die trillingen zijn er nu nog af en toe. Wil nog iets langer rijden voordat ik weer de dealer ga bellen.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
Even een vraagje voor Apple watch gebruikers. Sinds de laatste update van de app is de complicatie van Volvo leeg. In het verleden stond dat het percentage SoC. Hebben anderen dit ook. Ik heb alles al herstart e.d. maar het blijft leeg.

Overigens heb ik al lange tijd dat het percentage niet zichtbaar is in mijn watch app en ik wel te zien krijg dat ik 1 km brandstof heb. Ik weet dat anderen dat probleem niet hebben, misschien ben ik nu ook wel weer de enige. Voordat ik toch maar eens Volvo ga contacten vroeg ik me af of meerdere mensen dit probleem ook hebben.

Ik heb nog even een oude post opgezocht met een screenshot. Overigens is mijn versie nu 5.45.0
jswinkels schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Ik heb inmiddels wel de 5.41.0 app op mijn horloge, maar nog steeds zie je de 1km bij de brandstof en geen % en range bij de accu.

[Afbeelding]

[ Voor 32% gewijzigd door jswinkels op 21-09-2024 14:01 ]

Pagina: 1 ... 270 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"