Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:54
marcel_76 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Nee ik heb wel dat als ik de surround aan heb staan en hem laag zet wanneer ik de auto start dat die instelling totaal niet bewaard blijft. Pas wanneer ik naar de geluids instellingen ga veranderd ineens het geluid beeld en staat surround plotseling aan. Dus er is zeker nog wel iets mis met deze instellingen sinds de 3.x OTA
Net nog even gekeken, maar ik zie of hoor niets vreemds gebeuren met de instellingen ….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06 23:45
Mga1600 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Net nog even gekeken, maar ik zie of hoor niets vreemds gebeuren met de instellingen ….
Het is meer als je surround aan hebt staan en dan volgende dag in de auto stapt, dan staat bij mij surround niet aan totdat ik in de audio instellingen ga en zie dat surround aan staat en poef het geluidsbeeld veranderd. Daarna blijft het weer actief, tot de volgende dag en dan moet ik hetzelfde herhalen. De overige geluids instellingen worden wel meegenomen.

Geen man overboard dus heb het maar even uit staan, alleen ik vind het wel jammer want je kunt al zo weinig instellen dus dan zou ik verwachten dat wat je in kunt stellen ook gewoon werkt.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-06 23:01
marcel_76 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:53:
[...]
Geen man overboard dus heb het maar even uit staan, alleen ik vind het wel jammer want je kunt al zo weinig instellen dus dan zou ik verwachten dat wat je in kunt stellen ook gewoon werkt.
Bwah tis volvo, een beetje een loterij, moet ik tegenwoordig zeggen....
Ik verwacht ook dat ik al tijden het laad niveau via de app kan instellen of dat ik kan zien dat de ramen openstaan .... Lukt nog steeds niet. Terwijl de app en fw op de laatste staan.

Heeft wat minder met volvo zelf te maken maar met de dealer. Laatst naar de dealer geweest met trillingen en overdreven geluid van de voorophanging. En toen hebben ze met 0,3 bar de bandenspanning verlaagd.

Kreeg vorige week een factuur .... '32 eur - herstelling band'. WTH ?!
Ik steek het op het feit dat het een lease is. Maar het ligt er nu ook bij op mijn lever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
blahenazo schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Bwah tis volvo, een beetje een loterij, moet ik tegenwoordig zeggen....
Ik verwacht ook dat ik al tijden het laad niveau via de app kan instellen of dat ik kan zien dat de ramen openstaan .... Lukt nog steeds niet. Terwijl de app en fw op de laatste staan.

Heeft wat minder met volvo zelf te maken maar met de dealer. Laatst naar de dealer geweest met trillingen en overdreven geluid van de voorophanging. En toen hebben ze met 0,3 bar de bandenspanning verlaagd.

Ik steek het op het feit dat het een lease is. Maar het ligt er nu ook bij op mijn lever.
Hmm ja dat snap ik helemaal, die functies in de app wacht ik ook nog op bij mij alles op de laatste versie maar ik heb het ook nog steeds niet.

Leasekosten tsja. Ik weet het ze berekenen dan echt alles nog meer dan ze al doen bij een klant. Kreeg bij de vorige auto met bandenwissel ook te horen dat is dan € 948,- maar is lease dus hoef jij je niet druk om te maken. Ik uhm pardon? Ik kom voor winter bandenwissel, antwoord er moesten ook twee nieuwe banden op. Nu weet ik dat 18" duurder is maar deze zijn vast met een gouden randje en het wisselen gebeurt zeker door Formule 1 pit personeel. Want zoveel heb ik nog nooit betaald voor bandenwissel en 2 nieuwe banden.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:08
Ik kan m'n geluid, extra voor betaald, niet meer aanpassen. Ik vind dat weldegelijk bij Volvo liggen. Is gekomen na de laatste OTA. De zoveelste die voor probleem zorgt. Als ze al niet door Volvo zelf teruggetrokken worden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Juancho schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:24:
Ik kan m'n geluid, extra voor betaald, niet meer aanpassen. Ik vind dat weldegelijk bij Volvo liggen. Is gekomen na de laatste OTA. De zoveelste die voor probleem zorgt. Als ze al niet door Volvo zelf teruggetrokken worden.
Daar heb jij zeker gelijk in, het feit dat zoveel personen problemen hebben met geluid (lees het ook op Facebook in XC40 groep) zegt genoeg dat er iets niet in orde is. Het is alleen heel wisselend, dat baart mij aan de andere kant wel zorgen. Als je standaarden hebt, zelfde geluidssysteem hoe kan het dan bij iedereen weer iets anders zijn. Dan is je software gewoon niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:02
blahenazo schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Zou hier niet te zwaar aan tillen:

Met lease worden de dealers behoorlijk uitgeknepen en er zijn standaardprijslijsten wat een dealer voor welke handeling mag vragen. Die 32 eur is wsch de standaard prijs voor als ze iets met de bandendruk doen, en zullen ze dus standaard in rekening brengen bij de leasemaatschappij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:44
Kammika schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:31:
[...]

Zou hier niet te zwaar aan tillen:

Met lease worden de dealers behoorlijk uitgeknepen en er zijn standaardprijslijsten wat een dealer voor welke handeling mag vragen. Die 32 eur is wsch de standaard prijs voor als ze iets met de bandendruk doen, en zullen ze dus standaard in rekening brengen bij de leasemaatschappij…
Wat ik veel erger vind is dat ze de bandenspanning met 0,3 bar verlagen, zodat je minder gerammel hoort van de veerpootlagers. Ergens hier gelezen dat dat niet de stevigste zijn voor onze zware Volvo’s. Ikzelf heb daar ook last van, zeker hier in Frankrijk en Spanje met de vele putdeksels in het wegdek.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:51
Dat vooral. Als je druk nu op 2,5 staat, is dat lager dan de 2,8 die Volvo zelf overal hanteert. Ja, dan heb je wat extra demping via slappere banden. Maar ook minder grip en meer verbruik.

Dat is echt een schrale oplossing die symptomen aanpakt en niet de oorzaak. Dat zou ik toch niet accepteren van een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
millerman_sf schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:56:
Dat vooral. Als je druk nu op 2,5 staat, is dat lager dan de 2,8 die Volvo zelf overal hanteert. Ja, dan heb je wat extra demping via slappere banden. Maar ook minder grip en meer verbruik.

Dat is echt een schrale oplossing die symptomen aanpakt en niet de oorzaak. Dat zou ik toch niet accepteren van een dealer.
Raar verhaal dat de dealer dat doet. Meestal pompen ze de banden juist wat te hard op en dan wordt het inderdaad stuiterig.,De besturing wordt ook zoekerig als je met te lage spanning rondrijdt.
Rondom 2.8 is precies goed naar mijn smaak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Ik ervaar deze issues niet... kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een reset gedaan heb. Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit te maken heeft met de vele apps die jullie installeren, die er voor zorgen dat het OS onstabiel wordt. Ik heb 2 extra apps die niet native in AAOS worden aangeboden: Car Stats Viewer en ABRP. Car Stats Viewer vraagt ook om de haverklap (meestal na een nachtje rust) of hij de app of service mag opstarten, vind ik al dubieus want het is één van de weinige niet standaard AAOS waar ik dit voor heb, de rest werkt gewoon zoals het hoort.

We onlangs hebben 2 500km gereden met navigatie en Google Maps heeft het nooit laten afweten, bestuurders- en middendisplay hebben altijd feilloos gewerkt.
Beetje een aanname van die apps, jij weet niet welke apps ik wel en niet geinstalleerd heb staan. Dus ik vind eigenlijk de stelling "die vele apps die jullie geinstalleerd hebben" wat misplaatst hier.

Ik heb iets meer dan 2 apps, maar meer dan 5 zijn het er zeker niet die ik erbij heb gezet.

Wat die reset betreft bedoelde ik dat het systeem meerdere malen botweg spontaan GM reset, of zelfs zichzelf helemaal, ik bedoelde niet dat ik meerdere malen een reset zou hebben uitgevoerd!

Intussen is er wel iets bijgekomen: al enkele malen gehad dat juist als je de achteruitrij camera nodig hebt, deze op zwart gaat met de tekst "camera tijdelijk niet beschikbaar".
Als je dan net in een krap vakje aan het inparkeren bent is dat echt vervelend, uiteraard kan het ook op de spiegels, maar die moet je dan eerst handmatig omlaag zetten om de lijnen of stoepranden een beetje te kunnen zien. Intussen staan er mensen nijdig te worden omdat je even stil blijft staan daarvoor.

Dat omlaag zetten van de buitenspiegels zou best wel eens geautomatiseerd mogen worden, raar bij een wagen van 50K dat dit er niet opzit.

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 12-08-2024 02:46 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ron65 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 02:45:
[...]

Dat omlaag zetten van de buitenspiegels zou best wel eens geautomatiseerd mogen worden, raar bij een wagen van 50K dat dit er niet opzit.
Dat zit bij mij en vele anderen hier gewoon op de auto. Ik gebruik het echter nooit omdat de spiegels veel te veel naar beneden kantelen waardoor je niet meer achteruit kan kijken en dat kan je niet afstellen. Zinloze functie dus voor mij persoonlijk, deden al m'n voorgaande auto's veel beter.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
ron65 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 02:45:
[...]

Beetje een aanname van die apps, jij weet niet welke apps ik wel en niet geinstalleerd heb staan. Dus ik vind eigenlijk de stelling "die vele apps die jullie geinstalleerd hebben" wat misplaatst hier.
Ondertussen aan de onmiddellijke reakties was het mij al lang duidelijk dat het niet aan het aantal apps lag, misschien had ik beter mijn excuses aangeboden voor mijn verkeerde aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dat zit er idd op, alleen wel bij dat stoelen pakket wat je tegenwoordig hebt. Of hoe dat ook allemaal heet.

Ik gebruik het best vaak, je kan zo super strak langs de stoeprand parkeren zonder je velgen te beschadigen. Vooral bij laadpalen waarbij je de auto niet insteekt zeg maar maar echt langs de stoeprand moet parkeren.

@RigolleM het natuurlijk wel zo zijn hé, dst apps de boel vertragen. Dat is opzich niet iets geks. Kan op je telefoon en tablet ook zo zijn. Of wat extra processen die aan gaan en de boel vertragen. Hoeft alleen niet bij iedereen zo te zijn want zoals iedereen weet is er vaka geen touw aan vast te knopen bij onze individuele wagens.

Met onze Ron had ik laatst ook een soort gelijk gesprek. Hij dacht iets gevonden te hebben wat ik op basis van mijn wagen gelijk kon ontkrachten. Maar misschien telt dat voor een ander weer niet. Dus de term misplaatst vind ik niet fair van Ron.

Dat maken bugs en andere issues ook zo lastig, er is vaak geen eenduidige reden.

[ Voor 69% gewijzigd door Juancho op 12-08-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

TAA

Liever IRC

Afgelopen vrijdag in de garage geweest voor een jaarlijkse beurt. 107k op de teller na 3 jaar en ik was benieuwd hoe het met de accu status was aangezien ik dagelijks tot 100% laad. Status rapport in de garage (waar ze alleen een groffe schatting krijgen) gaf aan tussen de 93% en 97% van de originele capaciteit.

Verder geklaagd over de 'updates' die vooral problemen lijken te geven voor het infotainment systeem. Hierop is de laagspanningsaccu nagekeken en 'een software update gedaan'. Dat is in ieder geval in het standaard overzicht niet te zien; staat nog steeds op 3.1.9. Waarschijnlijk een schone uitrol van de software gedaan want werkelijk alles was gereset incl. koppeling met app, Google account etc.

Eens kijken wanneer het geluid weer ontbreekt of het systeem zich spontaan herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
TAA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:24:
Afgelopen vrijdag in de garage geweest voor een jaarlijkse beurt. 107k op de teller na 3 jaar en ik was benieuwd hoe het met de accu status was aangezien ik dagelijks tot 100% laad. Status rapport in de garage (waar ze alleen een groffe schatting krijgen) gaf aan tussen de 93% en 97% van de originele capaciteit.
Is een jaarlijkse controle dan nodig bij onze EV's of doe je dat op eigen initiatief? In mijn vorige auto's kreeg ik altijd een melding als ik naar de garage moest met mijn lease, maar bij mijn XC40 na 1 jaar en 2 maand nog niets gezien. Intussen toch ook al 28.600km op de teller.

Dit heb ik tot nu toe ook nog niet gezien in m'n wagen, maar misschien overheen gekeken: De mogelijkheid om het aankomstpercentage in te stellen (had er hier wel al iets over gelezen, maar nog niet gespot). Helaas werkt het enkel voor de laatste stop en dus niet voor de laadstops tussendoor zoals hier in het filmpje wordt opgemerkt. Beetje gemiste kans zo want dat zou de rit wel serieus kunnen optimaliseren i.p.v. te stoppen met 48% om te laden wat GM nu soms voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat zat er idd al in. Weet alleen niet of het al goed werkt icm de niet altijd handig gekozen laadstops van Maps.

[ Voor 68% gewijzigd door Juancho op 12-08-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Largamelion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Is een jaarlijkse controle dan nodig bij onze EV's of doe je dat op eigen initiatief? In mijn vorige auto's kreeg ik altijd een melding als ik naar de garage moest met mijn lease, maar bij mijn XC40 na 1 jaar en 2 maand nog niets gezien. Intussen toch ook al 28.600km op de teller.
Is dat dan geen garantie-dingetje misschien? Dat je 1x per jaar voor controle moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
NaN schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Is dat dan geen garantie-dingetje misschien? Dat je 1x per jaar voor controle moet?
Service is nodig om de 2 jaar of na 30.000 km. Je kunt het in de auto nakijken bij ; ik meen ‘auto status’ op het grote scherm. Je krijgt een bericht op het scherm.
Bij bepaalde bouwjaren (2023 in ieder geval, maar misschien ook bij een deel van de andere) is de eerste 3 jaar onderhoud gratis.

Je hebt overigens standaard 3 jaar garantie (tenzij je extra garantie hebt afgesloten) . Mijn dealer geeft me een maand voor het einde van de garantie een bericht voor een (gratis)inspectie zodat eventuele zaken nog binnen de garantie bij Volvo kunnen worden neergelegd.,

[ Voor 39% gewijzigd door Mga1600 op 12-08-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
Mga1600 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Service is nodig om de 2 jaar of na 30.000 km. Je kunt het in de auto nakijken bij ; ik meen ‘auto status’ op het grote scherm,.
Had al in de app zitten zoeken maar daar vond ik niets, straks eens in de auto kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

TAA

Liever IRC

Largamelion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
De melding op het scherm komt inderdaad zoals hierboven iets voor of na de 30k km na je laatste beurt. Ik rij ~35k per jaar dus houd een ongeveer jaarlijkse beurt aan.

Mijn garage heeft in de zonneklep een briefje gestoken met datum of km stand voor volgend bezoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 08:26

Rianata

Have you played Atari today?

Voor de Home Assistant fans; er is een nieuwe Lovelace card, die prima met Volvo werkt: https://github.com/WJDDesigns/Ultra-Vehicle-Card

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftbTE6EMk08YhNT_8QeUQxrSEFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XrWNFxAS7tbqNjmTdXFdyCiH.png?f=user_large

Alles is eenvoudig via de gui in te stellen en je kunt naar vrije keuze iconen toevoegen, die boven de charge balk komen te staan.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Even een update van van XC40 P8 2022

Na 2 jaar was mijn bij aankoop invegrepen "Service, Wear and Tear" service vervallen en ben ik vorige maand overgeschakeld naar een Service Plan 1 welke me € 156 kost voor het komende jaar.

Na dat mijn eerste 2 onderhoudsbeurten binnen het initele plan gratis waren heb ik vandaag alweer niet moeten betalen voor de onderhoudsbeurt. 68.000 km. Alles uitgelezen en geupdate, de ruitenwissers vervangen en ruitenwssersvloeistof bijgevuld. Remblokken en banden waren nog steeds niet aan vervanging toe. Wat een aangename verrassing. Bij mijn vorige wagen (Skoda Superb combi) moest ik elk jaar nieuwe banden leggen.

Edit: en ik heb nog een servicebeurt te goed 😁

[ Voor 3% gewijzigd door ArnaudCo op 12-08-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:18:

@RigolleM Dus de term misplaatst vind ik niet fair van Ron.
Misschien niet handig gekozen nee. Maar er werd per direct aangenomen dat ieder ander de wagen volpropt met nutteloze apps, en dat vond ik wat misplaatst. ik heb zelf ook alleen de noodzakelijke apps erop staan, geen nuteloze flauwekul, maar ik ervaar wel gekke zaken met de wagen.
Vandaag weer de camera niet beschikbaar, ineens tijdens het achteruit rijden. EVen gestopt, camera uit en weer aangezet en weer beeld.

Een ander ding, laat de wagen niet op vol alarm staan in zo'n wasstraat waar de tunnel over de wagen heen en weer rijdt, uit noodzaak (een stoeterij hier vlakbij had wat paarden op de weg uitgelaten en geen poepzakjes gebruikt, de hele wielkasten, bodem en ook op de achtrerklep bumper en zijkant wagen, overal zaten spetters paardemest) een wasstraat opgezocht en dat was zo'n ding waar je uit moet stappen en dan gaat hij zaijn gang.
halverwege de wasbeurt wist ik ineens hoe mijn alarm klinkt, niet getreurd, op de app de wagen geopend en meteen in beperkte alarmmodus weer afgesloten (even opletten dat de borstel niet net bij je spiegels of je achterklep is) en opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Ondertussen aan de onmiddellijke reakties was het mij al lang duidelijk dat het niet aan het aantal apps lag, misschien had ik beter mijn excuses aangeboden voor mijn verkeerde aanname.
Joh, nhf. Ik was ook wat bruusk in reactie, sorry ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Zonet auto terug ontvangen na zijn 30k beurt.
Geen 3.1.10 update beschikbaar voor mijn MY23 wagen, laatste versie volgens technieker was 3.1.9 voor mijn wagen.
Ik reed naar huis en toen zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2JZrjQ1FspHPZY5Xw--J01k0L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cpLHmTyJH8tkzDCGT0xFSkW.jpg?f=fotoalbum_large

Geen Google Maps update ontvangen wel:
- Geo ADAD app
- Google Automotive App Host

Ik vermoed dat de laatste de reden van het weergeven van ETA op de bestuurdersdisplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-06 09:57
Venomer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Volgens mij was de Pure Electric altijd al standaard zo uitgerust als de R-Design bij de benzine-versies. Ik kan me niet herinneren dat dit in 2021 een optie was, maar elementen zoals de chrome inleg in het stuur, de inleg in het dashboard en het zwarte dak heetten bij de benzine-versie volgens mij R-Design.
Oké, maar als uniek pakket is dit niet meer beschikbaar? Zijn ze er stilletjes van af gestapt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
Westland1940 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Oké, maar als uniek pakket is dit niet meer beschikbaar? Zijn ze er stilletjes van af gestapt lijkt het.
R-design is naar mijn idee opgegaan in ‘Ultimate’ versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:17:
Geen 3.1.10 update beschikbaar voor mijn MY23 wagen, laatste versie volgens technieker was 3.1.9 voor mijn wagen.
[Afbeelding]

- Geo ADAD app

Ik vermoed dat de laatste de reden van het weergeven van ETA op de bestuurdersdisplay is.
Het kan ook gewoon een serverside vinkje zijn dat ze bij Google moeten aanvinken en gefaseerd uitvoeren. Mijn apps zijn allemaal up-to-date en ik zie het nog steeds niet, terwijl anderen het hier al weken hebben.

Ik kijk ook vooral uit naar die nieuwe meld-functie zoals Waze al jaren heeft. Gisteren een groot stuk ontplofte vrachtwagenband over heel de linkerrijstrook in de breedte, politie was net aangekomen maar er was nog geen waarschuwing te zien. Behoorlijk verschoten en gelukkig had ik genoeg afstand om het op tijd te zien en ontwijken, rest van de weg lag ook vol met kleine stukken band. Bij Waze hebben die meldingen mij toch een aantal keren behoed van een potentieel ongeval. Ergste was een kruiwagen in het midden van de weg, toen was ik toch heel blij dat ik ruim op voorhand gewaarschuwd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ArnaudCo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:46:
Even een update van van XC40 P8 2022

Na 2 jaar was mijn bij aankoop invegrepen "Service, Wear and Tear" service vervallen en ben ik vorige maand overgeschakeld naar een Service Plan 1 welke me € 156 kost voor het komende jaar.

Na dat mijn eerste 2 onderhoudsbeurten binnen het initele plan gratis waren heb ik vandaag alweer niet moeten betalen voor de onderhoudsbeurt. 68.000 km. Alles uitgelezen en geupdate, de ruitenwissers vervangen en ruitenwssersvloeistof bijgevuld. Remblokken en banden waren nog steeds niet aan vervanging toe. Wat een aangename verrassing. Bij mijn vorige wagen (Skoda Superb combi) moest ik elk jaar nieuwe banden leggen.

Edit: en ik heb nog een servicebeurt te goed 😁
Dat is goedkoop.
Zoiets kost normaal 560 euro voor een jaar/30.000 km.
Bron

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:09:
[...]
Gisteren een groot stuk ontplofte vrachtwagenband over heel de linkerrijstrook in de breedte, politie was net aangekomen maar er was nog geen waarschuwing te zien. Behoorlijk verschoten en gelukkig had ik genoeg afstand om het op tijd te zien en ontwijken, rest van de weg lag ook vol met kleine stukken band.
Op de E17 ter hoogte van Gentbrugge? Er stonden er een paar langs de kant met platte band door de brokstukken. Ze remden net voor mij, dus ik kon het vermijden, maar een melding zou voor mij weinig geholpen hebben, want het was net gebeurd. Hopelijk kan je zelf bepalen of je die meldingen wenst (alles uit of aan) en/of welke soort meldingenn je wenst te ontvangen. Dat vond ik enorm irritant aan Waze, enorme afleiding al die meldingen t.o.v. de rust met GM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:38
[Afbeelding]

- Geo ADAD app

Toen ik vanmorgen van huis vertrok stond die informatie nog niet op mijn scherm. Toen heb ik maar eens een infotainment-reset gedaan en voila! Ik heb het nu ook.

Ik heb nu ook de functie waarmee je het gewenste aankomstpercentage kunt instellen. Ik heb er heel even mee gespeeld en zag dat het voorgestelde oplaadpunt inderdaad aangepast werd toen ik de gewenste aankomst-SoC hoger instelde.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnaudCo
Gisteren na onderhoud ook nog steeds 3.1.9 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Op de E17 ter hoogte van Gentbrugge? Er stonden er een paar langs de kant met platte band door de brokstukken. Ze remden net voor mij, dus ik kon het vermijden, maar een melding zou voor mij weinig geholpen hebben, want het was net gebeurd. Hopelijk kan je zelf bepalen of je die meldingen wenst (alles uit of aan) en/of welke soort meldingenn je wenst te ontvangen. Dat vond ik enorm irritant aan Waze, enorme afleiding al die meldingen t.o.v. de rust met GM.
Nee, was op de E34 ter hoogte van Wachtebeke.

Bij Waze kan je ook per categorie de meldingen uitschakelen, ik vermoed dat GM wel een gelijkaardige optie zal voorzien of dat mag ik toch hopen. Niet iedereen is er idd mee gediend maar voor een object op de weg krijg ik toch heel graag een melding.
Venomer schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Toen ik vanmorgen van huis vertrok stond die informatie nog niet op mijn scherm. Toen heb ik maar eens een infotainment-reset gedaan en voila! Ik heb het nu ook.
Gewoon de homeknop reset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 23:32
austin_77 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:53:
R-design is naar mijn idee opgegaan in ‘Ultimate’ versie.
@Westland1940 Uitvoeringen, motoren, optiepakketten en motoraanduiding zijn over de jaren verschillende malen is veranderd. Maak vooral geen obsessie van een bepaald plaatje de auto. Je kunt nog altijd een steigerende eland op de zijkant plakken ;)

R-Design was 'slechts' een visueel sportief uiterlijk, zei niks over prestaties. Wat ik persoonlijk bijzonder vond. Bijvoorbeeld: V40 T2 R-Design (90 kW) vs V40 T5 Nordic+ (180 kW). Die 2e klinkt toch een stuk suffer dan de 1e. R-Design kun je dus niet vergelijken met Ultra of Ultimate.
Zelf gelukkige eigenaar van een V60 T3 Ocean Race (MY2012) geweest. Daar zaten weer wat andere opties op dan een R-Design. Ene was niet persé beter als 't andere, meer geval van: smaken verschillen.

Binnen de XC40/EX40 reeks heb je ondertussen een boek nodig om alle verschillende versies in 6 jaar tijd te benoemen. Wat er dan vervolgens wel/niet op zo'n auto zit veranderd ook. Bij de P6/P8 vielen weinig opties en pakketten te kiezen. Ondertussen zijn er 4 uitvoeringen, 2 accutypen, 2 motortypen, verschillende pakketten.
Op termijn verwacht ik dat meer zaken van standaard naar optie verhuizen. Prijzen zullen dan ook meer uiteen liggen.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Claude schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Dat is goedkoop.
Zoiets kost normaal 560 euro voor een jaar/30.000 km.
Bron
Nee dat is voor de ICE. Voor de Fully Electric is het 156
https://www.volvocars.com...es/service-plan/tarieven/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
@Largamelion inderdaad de homeknop reset. Daarmee start je het infotainment systeem opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Ik heb nu ook de functie waarmee je het gewenste aankomstpercentage kunt instellen. Ik heb er heel even mee gespeeld en zag dat het voorgestelde oplaadpunt inderdaad aangepast werd toen ik de gewenste aankomst-SoC hoger instelde.
Dat was er al een tijdje.. zelfs gebruikt als we naar Noord-Italië reden vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Dat was er al een tijdje.. zelfs gebruikt als we naar Noord-Italië reden vorige maand.
Google Maps-functies komen niet bij iedereen tegelijk tevoorschijn, ook al heb je dezelfde software-versie geïnstalleerd. Voor mij was dit nu voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Google Maps-functies komen niet bij iedereen tegelijk tevoorschijn, ook al heb je dezelfde software-versie geïnstalleerd. Voor mij was dit nu voor het eerst.
Toen iemand de melding maakte van deze feature ben ik ff gaan zien in de wagen of er updates waren, en na de update had ik het ook. Vreemd dat Volvo/Google dit gefaseerd uitrollen, zelfs een maand na datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Toen iemand de melding maakte van deze feature ben ik ff gaan zien in de wagen of er updates waren, en na de update had ik het ook. Vreemd dat Volvo/Google dit gefaseerd uitrollen, zelfs een maand na datum.
Is heel wisselende van de week waren er geen updates alles was op de laatste versie maar toch heb ik de functie in bestuurdersdisplay niet. Zal morgenochtend eens kijken, ooh en bij elke 2 dagen reset het systeem zich toch dus ik verwacht weer een clean startup morgen ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]

- Geo ADAD app

Sinds vandaag ook mij mij in het theaterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug2o2gXgKYrxFjZ1NrGEXJ1O16I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky3i0klqZxoMKe82ZZQa65Oq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

bij mij verscheen het vandaag spontaan in de display, ik merkte wel op dat het infotainment systeem spontaan resette, daarna was de functie er ineens

De laatste dagen valt het geluid van de richtingaanwijzer soms een seconde of 2 weg, sta je voor een verkeerslicht en hoor je 'tik tik tik tik .........................tik tik tik ' (..... = stilte)
eerst dacht ik dat de richtingaanwijzer was uitgegaan, maar lampjes knipperen nog gewoon, je hoort alleen even enkele seconden niets. Radio gaat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:56
Ik moest vanmorgen even een stop onderweg maken en na het instappen had ik onderstaand scherm. De radio was wel gewoon actief, maar ik had geen zenderlijsten meer, zowel de gehele lijst als favorieten. Na een wisseling naar Maps en weer terug naar de radio was het beeld weer normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUkHm6paqKkEvbfUytDUY3gwFYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GCzOPbkehtWR64F9PFbY7Kn.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:18

T1eA

Browser

sanderpn schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:16:
P8, 75k km

Afgelopen dinsdag de eerste laadproblemen. Bij het laden op het werk sloegen de stoppen eruit. Nog bij een andere paal geprobeerd en ook thuis maar met hetzelfde resultaat.

Woensdagochtend gelijk naar Volvo te Ede( perfecte flexplekken trouwens). Direct uitgelezen en gemeten, kortsluiting in de on board charger.

Ze hebben de onderdelen besteld, XC60 als leenauto geregeld en vandaag is die weer gerepareerd.

Top service, en tja ik was al 6 maanden niet meer bij de dealer geweest. Dus was eigenlijk wel te verwachten.
Ik zit met mijn polestar (10-2020) met hetzelfde pobleem. Snelladen geen probleem maar elke normale paal klapt eruit als ik mijn polestar erop aansluit. Donderdag gaat hij naar de garage.

Komt dit vaker voor bij deze auto?

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier ook de laatste dagen/weken last van een scherm dat vaker moet herstarten dan voor de laatste OTA. Als voorbeeldje, vanmiddag naar de tandarts. Auto stond al een dag of 1,5 stil voor het huis. Ik stap in, niks aan de hand en gelijk muziek etc. Na 15min tandarts start ik in en heeft het systeem blijkbaar een reset nodig. Geen idee waarom en hoe, maar het is wel sinds de laatste OTA.

Voorheen had ik wel eens als de auto een tijdje stil stond het even nodig heb. Snap ik op zich, maar zoals vanmiddag snap ik daar de ballen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
T1eA schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Ik zit met mijn polestar (10-2020) met hetzelfde pobleem. Snelladen geen probleem maar elke normale paal klapt eruit als ik mijn polestar erop aansluit. Donderdag gaat hij naar de garage.

Komt dit vaker voor bij deze auto?
Ja, vooral bij de eerste modellen zijn er veel defecte OBC's.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:41
Afgelopen vrijdag had ik wederom het probleem dat de aandrijving direct in neutraal sprong. Aangezien 3.1.10 nog niet OTA gearriveerd was, de dealer gebeld en die heeft gisteren ‘even tussendoor’ de nieuwe versie er opgezet. Hopelijk is het hiermee opgelost. Vandaag zag ik dat er nog iets was veranderd, toen de auto enige tijd onvergrendeld stond, kreeg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI2V15-CJA_taxtenCxDIeczfa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvOLF2zvlQFpmGBZBZdj4Nmx.jpg?f=fotoalbum_large
Vreemd genoeg zonder geluids- of trilsignaal, alleen de melding op het scherm (ios), terwijl dat wel ‘aan’ staat.
Er is dus hoop op verdere verbetering.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 14:39

TD-91

XC40 P8

guido66 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Hier ook onlangs een defecte OBC met een P8. Daarnaast is bij het snelladen de 'omvormer' die op het accupakket is gemonteerd doorgebrand (was ruim 40% continu aan het laden op 150KW en ging toen in error). Bleek ook vaker voor te komen. OBC bleek niet binnen garantie en de 'omvormer' wel.

Maar goed, zoals meerderen hier aanhalen is er verder weinig onderhoud nodig anders dan banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
TD-91 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Hier ook onlangs een defecte OBC met een P8. Daarnaast is bij het snelladen de 'omvormer' die op het accupakket is gemonteerd doorgebrand (was ruim 40% continu aan het laden op 150KW en ging toen in error). Bleek ook vaker voor te komen. OBC bleek niet binnen garantie en de 'omvormer' wel.

Maar goed, zoals meerderen hier aanhalen is er verder weinig onderhoud nodig anders dan banden.
Wat kostte die OBC ongeveer? Was destijds bij mij nog wel binnen de garantie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ERN5T schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:23:
Afgelopen vrijdag had ik wederom het probleem dat de aandrijving direct in neutraal sprong. Aangezien 3.1.10 nog niet OTA gearriveerd was, de dealer gebeld en die heeft gisteren ‘even tussendoor’ de nieuwe versie er opgezet. Hopelijk is het hiermee opgelost. Vandaag zag ik dat er nog iets was veranderd, toen de auto enige tijd onvergrendeld stond, kreeg ik deze melding:
[Afbeelding]
Vreemd genoeg zonder geluids- of trilsignaal, alleen de melding op het scherm (ios), terwijl dat wel ‘aan’ staat.
Er is dus hoop op verdere verbetering.
Een tijd geleden verscheen ineens de optie in de app om een melding te krijgen bij een onvergrendelde auto. Dat werkte niet en een dag later verdween de optie weer uit de app. Nu lijkt het dan toch doorgevoerd te worden. Misschien gekoppeld aan versie 3.1.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:05:
[...]
Misschien gekoppeld aan versie 3.1.10?
Denk het niet, want als 3.1.10 klaar zou staan voor iedereen dan zou ik hem deze morgen bij de dealer gekregen hebben. Is gewoon weer iets gefaseerd zoals al de rest, het zit al in de app, er moet gewoon, langs de serverzijde, een IT'er bij Volvo de slider van links naar rechts schuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:46
Hier nu de herstart van het info systeem ook de ETA in het display achter het stuur (met 3.1.9). Dus dat deed de trick, zag ook een recente update staan van de eerder genoemde Google app.

Toen ik nog even een lange route zat te plannen viel me op dat als ik een extra stop toevoeg Google er dan geen lader bij plant. Hebben jullie dat ook en gaat ie dat dan pas doen tijdens het rijden. Ik wil graag controle houden over welke lader ik heen ga en zou dat graag gelijk zien. Doe ik dan iets niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Marko72 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:25:
Toen ik nog even een lange route zat te plannen viel me op dat als ik een extra stop toevoeg Google er dan geen lader bij plant. Hebben jullie dat ook en gaat ie dat dan pas doen tijdens het rijden. Ik wil graag controle houden over welke lader ik heen ga en zou dat graag gelijk zien. Doe ik dan iets niet handig?
GM berekent, wanneer je een eindbestemming, ingeeft de laadplanning. Je kan per stop wel een ander laadstation kiezen, maar zal zich verder houden aan de laadplanning, het is dus geen auto herberekening als je bv. 40km vroeger zou stoppen of een extra stop inlast.

Daarom geef ik nooit mijn eindbestemming in maar mijn eerste laadbeurt als bestemming in, welke afkomstig is van ABRP, en bij aankomst, heb je tijd genoeg om de volgende laadstop te plannen, ofwel via GM of via ABRP (en geef je die bestemming terug in).

Je kan ook de volledige route van ABRP naar GM sturen, maar van zodra je afwijkt, heb je er nog weinig aan.. dus veel op voorhand plannen heeft weinig zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
Daarnet naar huis gereden, initieel geen ETA op driver's display. Homeknop-reset uitgevoerd en daarna was ie er ook, zonder apps te updaten. Lijkt dus dat het al in onze wagens zat, maar dat een volledig herstart van het systeem nodig is om het te activeren.

Heeft wel toegevoegde waarde maar het aankomstpercentage van de batterij had ik er ook graag bijgezien, mss komt dat later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:23:
Daarnet naar huis gereden, initieel geen ETA op driver's display. Homeknop-reset uitgevoerd en daarna was ie er ook, zonder apps te updaten. Lijkt dus dat het al in onze wagens zat, maar dat een volledig herstart van het systeem nodig is om het te activeren.
De mijne heeft aan de analyze computer gehangen, wellicht komt het hierdoor dat er ook een reset is uitgevoerd en kwam de feature boven water.
Heeft wel toegevoegde waarde maar het aankomstpercentage van de batterij had ik er ook graag bijgezien, mss komt dat later nog.
Idem dito, als ze dit toevoegen hoeft het GM scherm niet meer op het middendisplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:46
RigolleM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

De mijne heeft aan de analyze computer gehangen, wellicht komt het hierdoor dat er ook een reset is uitgevoerd en kwam de feature boven water.

[...]

Idem dito, als ze dit toevoegen hoeft het GM scherm niet meer op het middendisplay...
En als ze dat cluster achter het stuur dan ook nog eens mee laten schakelen met de dag/nacht stand wordt ik helemaal blij. Heb het wel eens voorbij zien flitsen dus ook dat is vast weer ergens een setting…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Nog altijd liever andersom. Grote scherm voor Maps en voor je neus een nieuw thema voor audio etc. Best of both world. Maar helaas, zelfs na bijna 4 jaar lukt het Volvo maar niet.... 😒☹️😥

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik gebruik de preconditioning optie wel eens om de auto vooraf op te warmen of af te koelen. Zeker handig met de huidige temperaturen. Sinds 3.1.9 merk ik dat, als de preconditioning aan staat en je dan in de auto stapt en deze in D or R zet, de airco 10-15 seconden uit gaat en daarna weer opstart. Dit was voorheen niet. Wie merkt dat nog meer? Op andere fora wordt er ook over geklaagd.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 13-08-2024 20:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Microkid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:46:
Ik gebruik de preconditioning optie wel eens om de auto vooraf op te warmen of af te koelen. Zeker handig met de huidige temperaturen. Sinds 3.1.9 merk ik dat, als je dan in de auto stapt en deze in D or R zet, de airco 10-15 seconden uit gaat en daarna weer opstart. Dit was voorheen niet. Wie merkt dat nog meer? Op andere fora wordt er ook over geklaagd.
Hier het zelfde issue, ik heb dan wel een V60, maar ook op 3.1.9 duurt het langer voordat de airco aan gaat. Na preconditioning is het ook dat hij uit gaat en 10-15sec later weer aan. Met het warme weer erg jammer, gezien je de eerste 10/15 seconde zonder airco zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Auto (Volvo XC40/EX40) rijdt in op groep jongeren in Zandvliet: de wagen zou toch moeten stoppen bij mogelijke aanrijding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Je zou het verwachten inderdaad. Nu denk ik dat onze Volvo’s wel iets van een datalogger hebben zodat ze wat onderzoek kunnen doen in wat gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien was de afstand/tijd te kort? Als ik de foto zo zie is de berijder vanuit de parkeerplaats door de heg gereden en zo op het bankje geklapt. Als je de wagen nog niet goed kent en je geeft per ongeluk direct volle bak stroom en je hebt een twin versie... dan gaat het rap natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 23:32
Jeetje, heftig. Hopelijk komt het goed met alle betrokkenen.
Zoals het een echte SUV wel be'haag'd gaat die gewoon dwars door de struiken.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfadude1
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:24
guido66 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Bij mijn polestar is de OBC begin dit jaar ook in garantie vervangen.
Ik heb toen de garage gevraagd wat de prijs was als dit niet in garantie was vervangen.
Ze hebben toen ff snel uit hun hoofd gerekend dat dat inclusief installatie ongeveer 1500€ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
austin_77 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:10:
[...]

Je zou het verwachten inderdaad. Nu denk ik dat onze Volvo’s wel iets van een datalogger hebben zodat ze wat onderzoek kunnen doen in wat gebeurd is?
Volgens sommige kranten zou vrouw zich door de OPD hebben vergist van pedaal en de gas hebben ingedrukt ipv de rem. Er worden zelfs al "experts" aan het woord gelaten die vinden dat OPD zou moeten afgeschaft worden. Ik snap de heisa niet, als je jou vergist van pedaal, laat je die toch gewoon los en zou je dankzij OPD net vlugger moeten stilstaan dan bij een reguliere wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 13:15
Vanmorgen ook weer iets raars.
Had AudioWagon op staan en wilde de maps op het scherm hebben en drukte op de knop links onder op het scherm. Opeens "POEF" scherm zwart en na een tijdje het vage Volvo logo en startte het scherm opnieuw op.
Heb echt de indruk dat sinds versie 3.1.9 het infotainmentsysteem een stuk onstabieler is geworden. Ook het "geen geluid" probleem die zichzelf oplost na een keer de richtingaanwijzer te gebruiken heb ik bijna iedere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 13:15
ArnaudCo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:25:
[...]
Volgens sommige kranten zou vrouw zich door de OPD hebben vergist van pedaal en de gas hebben ingedrukt ipv de rem. Er worden zelfs al "experts" aan het woord gelaten die vinden dat OPD zou moeten afgeschaft worden. Ik snap de heisa niet, als je jou vergist van pedaal, laat je die toch gewoon los en zou je dankzij OPD net vlugger moeten stilstaan dan bij een reguliere wagen?
Het kan ook zomaar een storing zijn geweest. Als ik ook maar iets te dicht bij struiken kom bij bijvoorbeeld het achteruit inparkeren dan grijpt de auto al in door resoluut op de rem te gaan staan. Het lijkt dan net of je ergens tegenaan bent gereden. Ik kan me niet voorstellen dat de auto, vol met veiligheidssystemen, zo maar dwars door het dichte struikgewas is gereden. Er moet iets anders aan de hand zijn geweest. Heb hier in het topic volgens mij al eens gelezen over een XC40 die spontaan vol stroom zichzelf had gelanceerd. Misschien was dit hier ook het geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 14-08-2024 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Alsof je bij een gewone brandstof wagen nooit leest dat men gaf geeft ipv de rem. Moet het gaspedaal er dan ook maar uit? Wat een onzin zeg, OPD en veiligheid heeft daar niks mee te maken. Gewoon een (menselijke) fout. Zoals er dagelijks duizenden van zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:23:

Niet perse nodig blijkbaar. Gisteravond de auto geparkeerd voor het huis. Geen ETA op drivers display. Vanmorgen vroeg stap ik in naar kantoor, ETA op het drivers display :). Heel handig, dus zeker een goede toevoeging! Wat ik dan wel weer super jammer vind is dat niemand bij Volvo/Google dacht, het percentage moet er ook eigenlijk wel bij want het is een EV.... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 14-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Hier ook de auto 2 dagen niet gebruikt en vanochtend spontaan de info op het bestuurdersscherm! Erg fijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
[...]

Raar excuus, de gas staat namelijk altijd op dezelfde plaats. Enige wat OPD doet is vanzelf remmen als je het gaspedaal loslaat, dus dacht mevrouw 'he mijn wagen remt, laat ik het gas helemaal induwen?' 8)7

Wel bijzonder dat de auto hier niet ingreep, terwijl ik mij deze week nog 2x rot verschoot tot geweldige frustratie toe omdat de auto weer eens een collision alarm gaf voor een tegenligger die netjes op zijn eigen vak reed. Ik heb werkelijk een rothekel aan dat systeem en telkens ik dat alarm krijg, wil ik de auto terugbrengen naar de garage, zo irritant!! Bij m'n onderhoud op 30.000km ga ik dat toch even vermelden want ik krijg die alarmen werkelijk wekelijks en altijd false-positive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

guido66 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Oke bedankt! Zou betekenen dat de nieuwere beter zijn?
TD-91 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Eens maar als ik hem over wil nemen van de lease is dit wel handig om te weten qua gebruikskosten. Terugkomend op je onderhoudsverhaal.
alfadude1 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:26:
[...]

Bij mijn polestar is de OBC begin dit jaar ook in garantie vervangen.
Ik heb toen de garage gevraagd wat de prijs was als dit niet in garantie was vervangen.
Ze hebben toen ff snel uit hun hoofd gerekend dat dat inclusief installatie ongeveer 1500€ was.
Dat is wel een stevige prijs maar als de nieuwe beter zijn en dus langer meegaan dan is het wel te overzien.

ICT G33K

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:23
Hier de auto na een maand Schiphol p3 vanmorgen weer begroet. Had hem met 63% weggezet, en stond op 62% bij instappen. Netjes vond ik. Daarnaast geen infotainment opstart. Alles deed 't gelijk.
Wel flink wennen want:
- stil
- klein
- alles gaat licht

Heb dan ook 4 weken hierin gereden... 4 prachtige weken in Canada, maar wat was die camper een luide, zuipende en zwalkende boot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVZjF7R5IsdUOxzEDZjDOpa8dK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6idtdTxKtxVjw1Sih9bIqM7h.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:36
Largamelion schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:55:
[...]
Raar excuus, de gas staat namelijk altijd op dezelfde plaats. Enige wat OPD doet is vanzelf remmen als je het gaspedaal loslaat, dus dacht mevrouw 'he mijn wagen remt, laat ik het gas helemaal induwen?' 8)7

Wel bijzonder dat de auto hier niet ingreep, terwijl ik mij deze week nog 2x rot verschoot tot geweldige frustratie toe omdat de auto weer eens een collision alarm gaf voor een tegenligger die netjes op zijn eigen vak reed. Ik heb werkelijk een rothekel aan dat systeem en telkens ik dat alarm krijg, wil ik de auto terugbrengen naar de garage, zo irritant!! Bij m'n onderhoud op 30.000km ga ik dat toch even vermelden want ik krijg die alarmen werkelijk wekelijks en altijd false-positive!
Het argument dat wordt aangehaald lijkt eerder dat men zou opmerken dat mensen de spierreflex verliezen om onmiddelijk naar de rem te trappen in noodgevallen. (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240813_96182062 )
In dit geval natuurlijk niet relevant want als het een nieuwe wagen betreft zou ik denken dat de dame in kwestie het nog niet verleerd zou mogen zijn.
Dit argument zou aangetoond worden doordat bij ongevallen waar mensen zijden dat hun rem niet meer werkte, men het accelerator pedaal had ingeduwd:
Dat zegt ook Luigi Vrooman van Vias Academy. “Er zijn enkele ongeval-analyses uit het buitenland waarbij ‘One Pedal’-bestuurders meenden dat hun rem niet meer werkte. Maar nadat de wagen uitgelezen werd, bleek dat ze in een panieksituatie niet op de rem, maar wel op het gaspedaal geduwd hadden.”
Mij lijkt dat laatste ook te kunnen voorkomen bij mensen zonder OPD, maar als statistieken dat echt aantonen zal het zo wel zijn.

Dat de wagen niet ingreep, lijkt mij echter niet zo vreemd als je het pedaal ingeduwd houdt. Zoals je aangeeft is dat in de meeste gevallen net goed. Bij mij ook dit weekend een false positive terwijl ik in druk verkeer zo'n 100 per uur reed op de E40. Als de wagen zich dan had geblokkeerd vermoed ik dat er toch wel een ongeval met letselschade zou geweest zijn. Maar hij bleef rijden en gaf aan dat ik iets had genegeerd ofzo. Waarschijnlijk dat zoiets dan in die tracking zit die men achteraf uitleest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

guido66 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Ze hebben €1318,52 gerekend voor vervangen van de OBC.
T1eA schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:56:

[...]

Eens maar als ik hem over wil nemen van de lease is dit wel handig om te weten qua gebruikskosten. Terugkomend op je onderhoudsverhaal.

[...]

Dat is wel een stevige prijs maar als de nieuwe beter zijn en dus langer meegaan dan is het wel te overzien.
@T1eA Hopen dat ie dan stuk gaat voordat de lease afloopt ;)! 1318 euro dus, bij mij rekende ze ook nog 330 voor elektro motor reparatie. Maar is niet gespecificeerd in hoeverre dat met de defecte OBC te maken had (hier ook lease auto)

[ Voor 54% gewijzigd door TD-91 op 14-08-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

TD-91 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:07:
[...]
Hopen dat ie dan stuk gaat voordat de lease afloopt ;)! 1318 euro dus, bij mij rekende ze ook nog 330 voor elektro motor reparatie. Maar is niet gespecificeerd in hoeverre dat met de defecte OBC te maken had (hier ook lease auto)
Hij gaat morgen naar de garage omdat hij alleen maar werkt aan de snellader op dit moment haha. Dus ik vermoed het wel xD

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Vandaag ook eindelijk de tijd op de bestuurdersdisplay, moest wel handmatig een update doen van twee componenten en daarna werkte het. Wel voor de zekerheid een handmatige herstart gedaan van infotainment want bij het instappen de automatische verzorgde dit niet.

Ik zie ook een verschil, wanneer de automatische herstart gebeurt is het Volvo logo erg donker en wanneer ik een handmatige herstart uitvoer is het Volvo logo fel verlicht. Er lijkt dus een verschil te zijn in herstart, maar dat het allemaal minder stabiel is sinds de laatste update is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

T1eA schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Hij gaat morgen naar de garage omdat hij alleen maar werkt aan de snellader op dit moment haha. Dus ik vermoed het wel xD
Heb je dat maar vast gehad! Weet alleen niet of de vervangende OBC's van betere kwaliteit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:54

Lancer

What the......

Dat de wagen niet ingreep, lijkt mij echter niet zo vreemd als je het pedaal ingeduwd houdt. Zoals je aangeeft is dat in de meeste gevallen net goed. Bij mij ook dit weekend een false positive terwijl ik in druk verkeer zo'n 100 per uur reed op de E40. Als de wagen zich dan had geblokkeerd vermoed ik dat er toch wel een ongeval met letselschade zou geweest zijn. Maar hij bleef rijden en gaf aan dat ik iets had genegeerd ofzo. Waarschijnlijk dat zoiets dan in die tracking zit die men achteraf uitleest.
Inderdaad, de hulpsystemen grijpen in in gevallen waarbij aannemelijk is dat een gevaar niet wordt opgemerkt. Als je vervolgens een handeling pleegt geeft de auto de controle weer terug.

In dit geval, berijder geeft vol gas. Daar zal de auto niet op ingrijpen aangezien dit een actie is. Had auto op constante snelheid gereden, dan was er wel ingegrepen.

Zelfde met achteruit rijden. Als je rijdt en de auto detecteert niet dat je wat doet ivm een obstakel, dan zal hij remmen. Als je echter o minimaal de juiste snelheid reageert (gas minderen, stuur draaien), dan kun je gewoon door de rode blokjes geen rijden.

Ik heb dit ook zo in een testsituatie ervaren. Ik reed in een Volvo op een opblaasbare auto af. Auto gaat automatisch in de remmen. Echter was dit nog een handgeschakelde auto, dus ik trapte alleen de koppeling in op de auto niet af te laten slaan. Ik kreeg daarna ook direct de controle terug. Ik had geen voet op de rem, dus ik ging vol de barriere in.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 17:11
caspervc schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:32:
Hier de auto na een maand Schiphol p3 vanmorgen weer begroet. Had hem met 63% weggezet, en stond op 62% bij instappen. Netjes vond ik. Daarnaast geen infotainment opstart. Alles deed 't gelijk.
Wel flink wennen want:
- stil
- klein
- alles gaat licht

Heb dan ook 4 weken hierin gereden... 4 prachtige weken in Canada, maar wat was die camper een luide, zuipende en zwalkende boot!

[Afbeelding]
Ik blijf het ook een fantastische auto vinden om in te rijden. Maar met een camper door Canada is natuurlijk ook een prachtige ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:30
marcel_76 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:31:
Vandaag ook eindelijk de tijd op de bestuurdersdisplay, moest wel handmatig een update doen van twee componenten en daarna werkte het. Wel voor de zekerheid een handmatige herstart gedaan van infotainment want bij het instappen de automatische verzorgde dit niet.

Ik zie ook een verschil, wanneer de automatische herstart gebeurt is het Volvo logo erg donker en wanneer ik een handmatige herstart uitvoer is het Volvo logo fel verlicht. Er lijkt dus een verschil te zijn in herstart, maar dat het allemaal minder stabiel is sinds de laatste update is wel duidelijk.
Bij mij gisteren ook. Geen herstart gedaan, geen update van apps/componenten nodig gehad. Zoals velen hier aangeven: gefaseerde uitrol vanuit Google

Volvo XC40 MY24 Twin Ultimate - Vapour Gray - 20 inch - Pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
caspervc schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:32:
Wel flink wennen want:
- stil
- klein
- alles gaat licht

[Afbeelding]
Da’s het echte werk! Een mooi avontuur wat je denk ik niet snel zult vergeten!

Zelf heb ik -lang geleden- een paar dagen in Canada rondgereden in de Rockies (vanuir Vancouver een dagtocht naar het noorden - op weg naar een zakelijke bespreking op een nogal verafgelegen locatie) en een paar dagen later weer terug. Het project waarvoor ik daarheen reed is helaas niet doorgegaan maar de reis was een onvergetelijk mooie beleving.
Die prachtige -maar ook overweldigende - natuur- maakte dat ik me best nederig voelde daar in mijn eentje.

• caspervc
  • Laatst online: 13:23
Ja zeker! Wij hebben (Off topic) Calgary - Vancouver Island - Calgary gedaan.
En ik ben het met je eens : overweldigende natuur. Regenwouden, de Pacific Ocean, moerassen, meren, bergen en nog eens bergen. Oja en dan Alberta met z'n prairies en canyons..
We hebben met z'n vieren vier weken rond gereden en ik zou morgen weer gaan. Wat is dat deel van de wereld toch mooi 😍

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
caspervc schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:51:
Ja zeker! Wij hebben (Off topic) Calgary - Vancouver Island - Calgary gedaan.
En ik ben het met je eens : overweldigende natuur. Regenwouden, de Pacific Ocean, moerassen, meren, bergen en nog eens bergen. Oja en dan Alberta met z'n prairies en canyons..
We hebben met z'n vieren vier weken rond gereden en ik zou morgen weer gaan. Wat is dat deel van de wereld toch mooi 😍
Ik heb een dochter die in West-Australië woont. Daar zijn we al regelmatig op bezoek gegaan en vandaar uit hebben we (vrouw en ik) samen (met huurauto’s) vele duizenden kilometers rondgereden. Heel anders dan Canada, maar ook prachtig. Enorm dun bevolkt, weinig maar heel erg relaxte mensen- heel veel natuur inclusief prachtige verlaten witte stranden en azuurblauwe zee (met soms haaien, dat wel) .

We hebben daar ook met een 4WD gereden in een gebied waar je alleen in mocht na een ‘safety induction course’ en voorzien van satelliet telefoon. Als er wat zou gebeuren kon je daarmee in contact komen met de nooddiensten en vooral ook instant-advies krijgen over het toe te dienen ‘anti-gif’ mocht je een slang of iets anders zijn tegengekomen. Die medicijnen zaten op nummer gesorteerd in een grote dakkoffer. Heel pragmatisch dus. Uren rijden zonder een levende ziel tegen te komen - op jezelf (en je auto) aangewezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SebpnUZ1XO0hraWcjLh3bZ95A8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFC0bEEWtPcjAPLuB77iCpPp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11:56

loewie1984

music addict! pizza monster!!

millerman_sf schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:52:
Hier ook de auto 2 dagen niet gebruikt en vanochtend spontaan de info op het bestuurdersscherm! Erg fijn inderdaad.
Kan het ook uitgezet worden? Ik heb de navi vaak op het grote scherm erbij aan staan. Ik hoef niet twee keer een eta te zien. Het leidt alleen maar af voor mij, het bestuurdersscherm was gewoon clean.

discogs

• austin_77
loewie1984 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Kan het ook uitgezet worden? Ik heb de navi vaak op het grote scherm erbij aan staan. Ik hoef niet twee keer een eta te zien. Het leidt alleen maar af voor mij, het bestuurdersscherm was gewoon clean.
Voor wat jij wil lijkt me het handigst als je dan in rechter knoppencluster op de knop met de streepjes drukt, minimalistischer kun je het niet krijgen, zonder dat je aanwijzingen mist.

• millerman_sf
Er is zover ik weet verder niet in te stellen wat het bestuurdersscherm wel of niet toont. Maar ik heb niet bij Maps in de instellingen gekeken of daar iets is gewijzigd.

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
Over 2 weken moet ik m’n C40 inleveren (verander van werkgever).
Is het dan een kwestie van fabrieksinstellingen herstellen en mijn Volvo app ontkoppelen van de auto? Dit zodat mijn gegevens eruit zijn en de auto weer “als nieuw” is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hamer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:19:
Is het dan een kwestie van fabrieksinstellingen herstellen en mijn Volvo app ontkoppelen van de auto? Dit zodat mijn gegevens eruit zijn en de auto weer “als nieuw” is.
Ja en je zou evt nog voor de zekerheid, of als je dat een prettig gevoel geeft, langs de Volvo dealer kunnen gaan en vragen of ze de boel even aan de kabels willen hangen en echt een reset willen doen. Wat ik begreep gaat die reset bij de dealer nog net een tikkie verder dan een reset die jezelf kan doen.

Andersom zou ik dat overigens ook altijd doen, als nieuwe berijder van jouw C40. Gewoon ff de boel helemaal clean vanuit de dealer vragen op te leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 15-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 17:11
Hamer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:19:
In de app (onder instellingen, gekoppelde auto's) zit een optie: Overdragen. Die doet precies dat, ontkoppelen, alle gegevens verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomoth op 15-08-2024 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik rij al 2 jaar niet anders dan met OPD aan. Ik vind dat heerlijk en heb veel meer controle over de snelheid en acceleratie en afremmen dan zonder.
Een voorbeeld: ik kom regelmatig op een weg waar net na een viaduct een snelheidsbeperking van 80 naar 50 ingaat. Zonder OPD moet ik al bovenop het viaduct het stroompedaal loslaten, en dan nog moeten bijremmen om bij de borden 50 ook echt 50 te rijden, en doe dat maar, er zit daar een venijnig drempeltje.
Met OPD kan ik gewoon kort voor de drempel gedoseerd het stroompedaal lichten en merk direct adt de wagen met regeneratie snelheid mindert, en dat is perfect te doseren tot 50 bij de drempel. Ik vind dat veel prettiger.

OPD verbieden? kom nou zeg, verbied mensen die niet kunnen rijden maar om in een wagen met OPD optie te stappen. Voertuigbeheersing heet dat, en is onderdeel van je rijexamen.

Ik denk dat die plannen van Musk met zijn volledig zelfrijdende stofzuigers verboden mogen worden, dat vind ik pas echt link worden op de weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]

En het rempedaal werkt natuurlijk ook nog bij OPD.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Het kan ook zomaar een storing zijn geweest. Als ik ook maar iets te dicht bij struiken kom bij bijvoorbeeld het achteruit inparkeren dan grijpt de auto al in door resoluut op de rem te gaan staan. Het lijkt dan net of je ergens tegenaan bent gereden. Ik kan me niet voorstellen dat de auto, vol met veiligheidssystemen, zo maar dwars door het dichte struikgewas is gereden. Er moet iets anders aan de hand zijn geweest. Heb hier in het topic volgens mij al eens gelezen over een XC40 die spontaan vol stroom zichzelf had gelanceerd. Misschien was dit hier ook het geval.
Dat was met de terugroepactie waarbij het afvoerslangetje van het hemelwater vanaf het schuifdak iets te kort was en op de electronica van het stroompedaal kon lekken. Dat gaf destijds die onverklaarbare versnellingen, wellicht is dit nog zo'n wagen die niet aangepast is na die actie?

• Venomer
ron65 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:59:
[...]

Dat was met de terugroepactie waarbij het afvoerslangetje van het hemelwater vanaf het schuifdak iets te kort was en op de electronica van het stroompedaal kon lekken. Dat gaf destijds die onverklaarbare versnellingen, wellicht is dit nog zo'n wagen die niet aangepast is na die actie?
Dat afvoerslangetje en de storing met het stroompedaal waren twee verschillende dingen. Mijn XC40 was mede aanleiding voor de terugroepactie voor het stroompedaal en mijn auto heeft geen schuifdak. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Microkid schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

En het rempedaal werkt natuurlijk ook nog bij OPD.
Inderdaad. Ik denk dat OPD juist veiliger is:

ActieOPDgeen OPD
Rempedaal intrappenStopStop
Rempedaal loslatenGeen effectKruipmodus
Stroompedaal intrappenVersnellenVersnellen
Stroompedaal loslatenRemmenCoasten

• ReneK76
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben sinds kort in het bezit van een EC40. Wat me opvalt is dat als mijn iPhone via Bluetooth geconnect is met de auto, dat video’s afspelen op de mobiel, zoals bijvoorbeeld via YouTube niet werkt. Als ik Bluetooth connectie uitzet in de auto, dan werkt het ineens wel op dr mobiel.
Iemand een idee?

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:02
ReneK76 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:05:
Ik ben sinds kort in het bezit van een EC40. Wat me opvalt is dat als mijn iPhone via Bluetooth geconnect is met de auto, dat video’s afspelen op de mobiel, zoals bijvoorbeeld via YouTube niet werkt. Als ik Bluetooth connectie uitzet in de auto, dan werkt het ineens wel op dr mobiel.
Iemand een idee?
Wsch omdat die het geluid via Bluetooth wil afspelen, maar dat de auto een andere audio ton dat de Bluetooth speler geselecteerd heeft. Ik zou zeggen start de Bluetooth audio speler op en probeer het dan nog een keer…

• ArnaudCo
[Afbeelding]
Het had leuk geweest als ook het verwachte accupercentage bij aankomst had gestaan zodat je bvb waze op je middenconsole kan openzetten.

• Largamelion
  • Nu online
Daarnet m'n Volvo abo omgezet van Large naar Small. M'n 6e gratis maand loopt af en ik heb het uiteindelijk 1x gebruikt in die periode.

Conclusie: er is beters op de markt 🙂. Road trips allemaal gedaan met Tesla en Ionity abo's.
ArnaudCo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Het had leuk geweest als ook het verwachte accupercentage bij aankomst had gestaan zodat je bvb waze op je middenconsole kan openzetten.
Cancelt Waze de navigatie van GM niet als je het opstart? Kaart blijft soms wel staan op driver's display maar zonder actieve route dus dan verdwijnt de ETA en het aankomstpercentage sowieso.

[ Voor 49% gewijzigd door Largamelion op 15-08-2024 22:49 ]

Pagina: 1 ... 264 ... 321 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"