Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:09
RigolleM schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

Overdrijven is ook een kunst, het is pas nutteloos als het geen meerwaarde biedt, hierboven 2 scenario's die een crash voorkomen hebben, vind je dat nutteloos?
Ik ben ook al eens voor iemand op een fiets (die daar helemaal niet mocht zijn, maar toch….) door zo’n noodstop gewaarschuwd. Anders had ik ‘m misschien wel geraakt. Het stoppen gaat wel erg bruusk, dat geef ik toe, maar ik ben toch blij dat het er op zit
Er zou ook een kleuter op een driewielertje ineens achter je kunnen opduiken. Het Daar moet je toch niet aan denken….?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 14:39

TD-91

XC40 P8

RigolleM schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

Overdrijven is ook een kunst, het is pas nutteloos als het geen meerwaarde biedt, hierboven 2 scenario's die een crash voorkomen hebben, vind je dat nutteloos?
Hoewel toegegeven dat het systeem soms voor een paar takjes al op de noodrem schiet met wat geschrokken blikken tot gevolg, ook hier al wel paar momenten dat er schade is voorkomen...

Liever nog een paar keer terecht en onterecht schrikken en er vervolgens om lachen dan een keer schrikken en vervolgens aansluiten in de (erg) lange rij bij de schadehersteller. Maar goed, uitzetten is een optie dus zeker doen als je dat prettiger vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:27
Mga1600 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Ik ben ook al eens voor iemand op een fiets (die daar helemaal niet mocht zijn, maar toch….) door zo’n noodstop gewaarschuwd. Anders had ik ‘m misschien wel geraakt. Het stoppen gaat wel erg bruusk, dat geef ik toe, maar ik ben toch blij dat het er op zit
Er zou ook een kleuter op een driewielertje ineens achter je kunnen opduiken. Het Daar moet je toch niet aan denken….?
Ik wou het niet zo straf verwoorden, maar ik woon in een wijk met veel spelende kinderenen en wandelaars met honden en om die redenen laat ik hem aan staan. Ik wil het niet op mijn geweten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:16
MacMF schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Ik wist niet dat ie uitkon, vanaf nu zal ik hem dus elke keer na instappen uitzetten. Ik vind het een aardig nutteloze functie (of in ieder geval veel te gevoelig).
Het kunnen uitzetten is zeker iets handig en nodig, zeker als je in een smalle garage probeert te rijden. Maar dit standaard uitzetten als je begint te rijden zou ik toch afraden.
Zoals ook andere mensen aangeven liever een keertje te veel onterecht alles dicht dan één keer te weinig. Heb het ook zo meegemaakt toen ik van de oprit van een familielid reed die in een bocht woont. Alles voorzichtig bekijken maar komt daar een fiets spookrijdend op het fietspad af waar het slechtste zicht op is, maar je verwacht niet dat daar iemand vandaan komt... Ik heb veel liever de schok van het plotse stoppen en de beeps EN het kwaad zijn op die idioot dan dat ik hem effectief had aangereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:14
Ik heb denk ik 70% false positives en ben heel blij met de andere 30%.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:43
Bij mij is het 100% false positives bij het verlaten van m'n oprit en daar gaat het systeem dus altijd uit. Er is geen voetpad naast het fietspad dus ik rijd op de 360 camera tot net voor het fietspad, daarbij dus geen enkel risico om iemand aan te rijden. Vanaf dat punt kan ik perfect links en rechts kijken en heb ik geen hulpsystemen nodig.

Toegegeven, op openbare parkings en plaatsen die ik niet ken laat ik het systeem dikwijls wel z'n ding doen en ben ik sowieso extra attent, maar daar heeft het tot nu toe maar 1x ingegrepen en dat was ook onterecht.

Maar goed dat het een optie is, kan iedereen lekker doen wat ie zelf het beste vindt 😉. Bij de frontale collision detection heb je die keuze niet, maar gelukkig doet hij daarbij niet telkens een noodstop. Zou anders al veel auto's in m'n gat gehad hebben door alle false positives.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RigolleM schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Ik wou het niet zo straf verwoorden, maar ik woon in een wijk met veel spelende kinderenen en wandelaars met honden en om die redenen laat ik hem aan staan. Ik wil het niet op mijn geweten hebben...
Trouwens:mijn zoon heeft een Audi A6 en daar remt het systeem net zo knalhard bij…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wat anders: heeft iemand de OTA 3.1.10 al voorbij zien komen? Zo ja is die alleen voor my24?
De release datum is 17-7, dan zou je verwachten dat hij zolangzamerhand wel moeten doorkomen.

(Overigens heb ik met 3.1.09 geen issues gezien tot dusverre, het enige wat ik er van merk is dat de kaart even wegvalt uit het bestuurders scherm bij het inschakelen van de achteruit versnelling, maar direct weer terugkomt als ik weer vooruit wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Mga1600 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:50:
Wat anders: heeft iemand de OTA 3.1.10 al voorbij zien komen? Zo ja is die alleen voor my24?
De release datum is 17-7, dan zou je verwachten dat hij zolangzamerhand wel moeten doorkomen.

(Overigens heb ik met 3.1.09 geen issues gezien tot dusverre, het enige wat ik er van merk is dat de kaart even wegvalt uit het bestuurders scherm bij het inschakelen van de achteruit versnelling, maar direct weer terugkomt als ik weer vooruit wil).
Dit laatste is geen ‘issue’ maar een feature die de algehele snelheid van infotainmentsysteem meer consistentie moet geven door de resources tijdens het achteruit rijden te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
Sowieso een update van niks qua inhoud...
Updates in software 3.1.10
Releasedatum van de software: 17 juli 2024. U krijgt een melding als u deze software-update kunt installeren, normaal gesproken binnen 3 weken na de releasedatum van de software.

We hebben een probleem opgelost waarbij de auto soms de sleutel niet detecteerde als hij werd gestart. Dit is alleen van toepassing op auto's van modeljaar 2024 en later.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb een MY23 Volvo C40 Ultimate. Heb deze nu een jaar en heb hiervoor wat V40's gehad. In de V40 had ik altijd briljant geluid, was altijd te spreken over het volume en de helderheid. In de C40 met Harman Kardon is het leeg, ik weet niet waar die 13 speakers zitten maar niet in mijn auto. Ik heb het gevoel dat de subwoofer gewoon niet werkt of een verkeerde cutoff heeft. Het klink allemaal niet heel best en ben ik niet gewend. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ken niemand met een C40 (of EX40) maar het valt gewoon erg tegen. Als ik reviews online lees zeggen mensen "bass heavy" of max 60% want anders gaat het pijn doen. Ik heb alleen maar wat redelijke bass maar echt niet zo baanbrekend als ik teruglees.
Heeft iemand nog tips of tricks die ik kan proberen of moet ik gewoon langs de dealer om te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Kammika schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:11:
[...]
da's wel gek. Die noodstop gaat bij mij spontaan uit zodra ik iets op de trekhaak aansluit (om concreet te zijn: Zodra er iets aangesloten is op de stekker bij de trekhaak). Heb dat probleem nog nooit gehad dat de auto op de rem gaat als ik met de aanhanger achteruit rij...
Inderdaad! Als de stekker niet aangesloten is, dan moet je wel zelf de noodrem uitzetten. ( Klikje op het scherm) Anders snapt de auto er niks van en denkt dat er een aanrijding zit aan te komen.
Ik moet nog weleens een boot op een trailer vanaf een trailerhelling te water laten. Uiteraard koppel ik de stekker van de verlichting dan los. De eerste keer dat ik dat deed schrok ik me rot, kreeg meermalen een rem ingreep. Dat ter vermaak van de omstanders! Ach, al doende leert men... 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb de laatste tijd al een paar keer meegemaakt dat het infotainment system bij het instappen niet opstart. Soms staat er de melding dat het systeem gestart wordt, maar gebeurt er verder niets. Vandaag bleef het scherm zwart en stond er zelfs geen melding. Ik kan dan wel een herstart doen met de home button, maar soms zijn er twee herstarts nodig. Volgens mij is dit zo sinds de laatste OTA. Ik heb deze symptomen hier wel vaker gelezen. Is dit bij jullie ook zo sinds 3.1.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:19:
Ik heb de laatste tijd al een paar keer meegemaakt dat het infotainment system bij het instappen niet opstart. Soms staat er de melding dat het systeem gestart wordt, maar gebeurt er verder niets. Vandaag bleef het scherm zwart en stond er zelfs geen melding. Ik kan dan wel een herstart doen met de home button, maar soms zijn er twee herstarts nodig. Volgens mij is dit zo sinds de laatste OTA. Ik heb deze symptomen hier wel vaker gelezen. Is dit bij jullie ook zo sinds 3.1.9?
het is allemaal wat instabieler dan voorheen.
Van de week viel ineens de map in de bestuurdersdisplay uit, geen keuze meer tussen twee display settings, het was er nog maar 1 en wel die zonder kaart of aanwijzingen.
Dag later was alles weer in orde.

meerdere malen een reset van de midden display, en meerdere malen reset alsof je een reset met de home knop uitvoert, die laatste overigens bij voorkeur op het moment dat je je route net hebt ingevoerd zodat je weer opnieuw kunt beginnen 8)7
Maar door de bank genomen gewoon goed bruikbaar alleen af en toe wat gedoe met de beschikbaarheid van navigatie daardoor.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Archie_T schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:15:
Ik heb een MY23 Volvo C40 Ultimate. Heb deze nu een jaar en heb hiervoor wat V40's gehad. In de V40 had ik altijd briljant geluid, was altijd te spreken over het volume en de helderheid. In de C40 met Harman Kardon is het leeg, ik weet niet waar die 13 speakers zitten maar niet in mijn auto. Ik heb het gevoel dat de subwoofer gewoon niet werkt of een verkeerde cutoff heeft. Het klink allemaal niet heel best en ben ik niet gewend. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ken niemand met een C40 (of EX40) maar het valt gewoon erg tegen. Als ik reviews online lees zeggen mensen "bass heavy" of max 60% want anders gaat het pijn doen. Ik heb alleen maar wat redelijke bass maar echt niet zo baanbrekend als ik teruglees.
Heeft iemand nog tips of tricks die ik kan proberen of moet ik gewoon langs de dealer om te vragen?
Zelfde ervaringen. Ook jaren lang V40 met HK gehad. Nu al 3,5 jaar xc40. Verschil zit hem in het Dirac Systeem/techniek en daar valt helaas niks aan te doen.

Volvo en HK leveren niet eens een equalizer mee wat veelzeggend is. Het systeem is neit geschikt voor een lomper XC40/C40.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 06-08-2024 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-06 19:58
Ik heb een xc40 ultimate.
Op zich is de HK niet slecht is mijn mening, maar soms heb ik ook wel het gevoel.
Oei, welke klank komt hier uit dat systeem?
Bij mij is dat dan vooral de ballans tussen middentonen en de rest van het geluid.
En zoals iemand anders ook zegt, het is voor dergelijk systeem een groot gemis dat er geen equilizer beschikbaar is. Dat kan ik niet snappen voor een HK sound system.
Of ze slagen er niet in dit te maken voor android, want als ik het juist heb was dit er vroeger wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

het is allemaal wat instabieler dan voorheen.
Van de week viel ineens de map in de bestuurdersdisplay uit, geen keuze meer tussen twee display settings, het was er nog maar 1 en wel die zonder kaart of aanwijzingen.
Dag later was alles weer in orde.

meerdere malen een reset van de midden display, en meerdere malen reset alsof je een reset met de home knop uitvoert, die laatste overigens bij voorkeur op het moment dat je je route net hebt ingevoerd zodat je weer opnieuw kunt beginnen 8)7
Maar door de bank genomen gewoon goed bruikbaar alleen af en toe wat gedoe met de beschikbaarheid van navigatie daardoor.
Ik ervaar deze issues niet... kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een reset gedaan heb. Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit te maken heeft met de vele apps die jullie installeren, die er voor zorgen dat het OS onstabiel wordt. Ik heb 2 extra apps die niet native in AAOS worden aangeboden: Car Stats Viewer en ABRP. Car Stats Viewer vraagt ook om de haverklap (meestal na een nachtje rust) of hij de app of service mag opstarten, vind ik al dubieus want het is één van de weinige niet standaard AAOS waar ik dit voor heb, de rest werkt gewoon zoals het hoort.

We onlangs hebben 2 500km gereden met navigatie en Google Maps heeft het nooit laten afweten, bestuurders- en middendisplay hebben altijd feilloos gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

TAA

Liever IRC

RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Ik ervaar deze issues niet... kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een reset gedaan heb. Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit te maken heeft met de vele apps die jullie installeren, die er voor zorgen dat het OS onstabiel wordt.
We onlangs hebben 2 500km gereden met navigatie en Google Maps heeft het nooit laten afweten, bestuurders- en middendisplay hebben altijd feilloos gewerkt.
Het gevaar van ervaring n=1. Ik heb helemaal geen apps geïnstalleerd buiten Spotify en zeer regelmatig geen geluid bij het wegrijden (totdat ik de richtingaanwijzer gebruik) en dit weekend nog en volledige crash van het infotainment systeem op een ritje van 220km. Dit gebeurd minimaal 1x per week...

Aanstaande vrijdag naar de garage voor een geplande beurt; heb geen enkele illusie dat ze ook maar iets kunnen verbeteren aan het software gedrag maar ga het wel wéér melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
TAA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:44:
[...]
Het gevaar van ervaring n=1. Ik heb helemaal geen apps geïnstalleerd buiten Spotify en zeer regelmatig geen geluid bij het wegrijden (totdat ik de richtingaanwijzer gebruik)
Ik heb gedurende de ganse reis de Spotify app gebruikt en hier ook altijd perfect gewerkt, altijd geluid gehad, nooit gehaperd... voor de rest vind ik het een draak van een app, en werk ik liever met de CarPlay versie maar heb graag continue GM in het visier tijdens het navigeren op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 13:00
Hallo, XC40 recharge ultimate MY 2024 hier.
Ik ga volgende week op vakantie naar Frankrijk en vroeg me af of het mogelijk is om de navigatieroute (incl laadstops) alvast eens te bekijken (en aan te passen) via de maps app of browser versie op mijn telefoon of laptop via de zelfde google account.

Ik krijg wel de optie om via de GMAPS android app een route naar mijn auto te sturen maar op deze route zie ik op mn telefoon of browser geen laadstops oid. Die lijkt hij pas in de auto zelf toe te voegen..

heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb gedurende de ganse reis de Spotify app gebruikt en hier ook altijd perfect gewerkt, altijd geluid gehad, nooit gehaperd... voor de rest vind ik het een draak van een app, en werk ik liever met de CarPlay versie maar heb graag continue GM in het visier tijdens het navigeren op reis.
Je kunt toch gewoon Apple CarPlay draaien en dan je Google maps laten weergeven op het centrale scherm? Met homeknop switch je dan weer terug naar ‘keuzescherm’ en selecteer je Apple carplay weer als je je playlist wil wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

TAA

Liever IRC

RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Probleem zit niet in spotify; ik gebruik bijna altijd de radio maar het geluid ontbreekt bij wegrijden vaak volledig totdat ik de richtingaanwijzer aantik of er iets bij de proximity sensor komt waardoor de auto even 'piept'. Wegvallen van geluid (buiten volledige crash van het infotainment systeem incl. navigatie) heb ik geen last van.

Het ging er mij om dat je aangaf dat je dacht dat de problemen bij iedereen veroorzaakt worden door het installeren van allerlei apps. Dat is dus gewoon niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Childofbodom schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:15:
Hallo, XC40 recharge ultimate MY 2024 hier.
Ik ga volgende week op vakantie naar Frankrijk en vroeg me af of het mogelijk is om de navigatieroute (incl laadstops) alvast eens te bekijken (en aan te passen) via de maps app of browser versie op mijn telefoon of laptop via de zelfde google account.

Ik krijg wel de optie om via de GMAPS android app een route naar mijn auto te sturen maar op deze route zie ik op mn telefoon of browser geen laadstops oid. Die lijkt hij pas in de auto zelf toe te voegen..

heeft hier iemand ervaring mee?
Het gaat naar mijn mening het beste als je ABRP op je telefoon zet (gratis app), daarin je route maakt en deze fine tuned met soc-wensen e.d. Die route kun je op je telefoon delen met Google Maps en van daaruit doorsturen naar de auto. Dan heb je het beste van 2 werelden (vind ik): de flexibiliteit van ABRP bij het maken (en aanpassen) van de route en de hands-on begeleiding tijdens de rit door Google Maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ik ervaar deze issues niet... kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een reset gedaan heb. Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit te maken heeft met de vele apps die jullie installeren, die er voor zorgen dat het OS onstabiel wordt. Ik heb 2 extra apps die niet native in AAOS worden aangeboden: Car Stats Viewer en ABRP. Car Stats Viewer vraagt ook om de haverklap (meestal na een nachtje rust) of hij de app of service mag opstarten, vind ik al dubieus want het is één van de weinige niet standaard AAOS waar ik dit voor heb, de rest werkt gewoon zoals het hoort.

Bij mij idem dito - gaat goed!

Wel is het zo dat als de auto een paar dagen stil heeft gestaan het even duurt (ik denk zo’n 15-20 seconden) voordat de infotainment weer is opgestart, daarna werkt alles gewoon goed. Ik herken wel het pop-up gedrag van Car Stats Viewer.
Maar de andere achteraf geïnstalleerde apps doen het wel goed. De enige Volvo-app die het wel eens af laat weten is het ritten logboek. Dat probleem is op de een of andere manier gerelateerd aan profiel wissels - daar gaat de app niet goed mee om (vergeet soms de rit te loggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
austin_77 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Je kunt toch gewoon Apple CarPlay draaien en dan je Google maps laten weergeven op het centrale scherm? Met homeknop switch je dan weer terug naar ‘keuzescherm’ en selecteer je Apple carplay weer als je je playlist wil wijzigen.
Je sais... maar het zijn gewoon meer handelingen dan enkel home knop en spotify kiezen, maar het deerde niet had toch playlist gemaakt, dus ik moest niet zoveel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
TAA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Probleem zit niet in spotify; ik gebruik bijna altijd de radio maar het geluid ontbreekt bij wegrijden vaak volledig totdat ik de richtingaanwijzer aantik of er iets bij de proximity sensor komt waardoor de auto even 'piept'.
Het wegvallen van de radio als ik de auto start heb ik ook, moet dan ff op play drukken, maar had het niet voor met Spotify. Bij de radio kiest hij zelfs een zender die ik zelfs niet in mijn favorieten staan heb, moet vaak switchen naar mijn favoriete radio station.
Het ging er mij om dat je aangaf dat je dacht dat de problemen bij iedereen veroorzaakt worden door het installeren van allerlei apps. Dat is dus gewoon niet het geval.
Was naar mijn gevoel inderdaad, maar blijkbaar is dit niet zo.. dus ik zwijg terug in alle talen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:51
[...]

Dit herken ik. Was bij mij ook vrij instabiel tot ik er alle apps (muv wat ik gebruik, maar dat is niet zoveel) eraf gegooid heb. Toen deed die het stukken beter...

m.n. de FM app is er eentje die het systeem behoorlijk instabieler/trager kan maken.

Overigens ligt dat niet echt aan die apps, maar geeft gewoon aan dat het systeem onvoldoende systeemresources en cpu capaciteit heeft om een "normaal" aantal apps te draaien. Snap ook niet helemaal waarom in nieuwe MY's er geen nieuwe hardware ingekomen is...

Maar goed. Ik heb er niet zo'n issue mee. De meeste apps had ik er toch alleen maar opgezet "omdat het kan". In de praktijk heb ik aan Openradio, Spotfify en Google Maps meer dan genoeg...

vwb de spelletjes, browsers en de streaming video op de infotainment. Ik vind het heel grappig dat het kan, maar dat werkt allemaal fijner via mijn telefoon (evt met bluetooth geluid via de infotainment) , dus waarom zou ik dat op mijn infotainment draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier een XC40 Twin Ultimate. Je zult vast wel gespeeld hebben met de verschillende (beperkte) instellingen in het menu. Een echte equalizer ontbreekt helaas.
Bassen doen het bij mij goed. Daarom adviseer ik je om daarvoor toch maar even langs de dealer te gaan.
Ik heb wel klachten over de luidsprekers voor de achterpassagiers, die blijven fluisterzacht. Maar bij dat laatste ben ik beslist niet de enige en zal het wel by design zijn.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Je sais... maar het zijn gewoon meer handelingen dan enkel home knop en spotify kiezen, maar het deerde niet had toch playlist gemaakt, dus ik moest niet zoveel opzoeken.
Niet handig voor jouw als bestuurder, maar je weet dat je Spotify van AAOS ook kan bedienen met je telefoon zolang de accounts maar hetzelfde zijn? Dus bijv. je passagier kan rustig de muziek regelen via de telefoon. Desnoods log je voor de lange roadtrip op haar/hem zijn telefoon in met jouw AAOS account.

Zo doen wij het altijd op langere ritten. Om de beurten mag je een track kiezen en dat regelt dan de persoon in de bijrijders stoel. Gewoon via de telefoon ipv de matige Spotify app van AAOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 00:18:
[...]

Zelfde ervaringen. Ook jaren lang V40 met HK gehad. Nu al 3,5 jaar xc40. Verschil zit hem in het Dirac Systeem/techniek en daar valt helaas niks aan te doen.

Volvo en HK leveren niet eens een equalizer mee wat veelzeggend is. Het systeem is neit geschikt voor een lomper XC40/C40.
Thanks voor antwoorden, het ontbreken van EQ (en middentonen) is inderdaad wel een ding.
Idr548 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:25:
[...]

Ik heb een xc40 ultimate.
Op zich is de HK niet slecht is mijn mening, maar soms heb ik ook wel het gevoel.
Oei, welke klank komt hier uit dat systeem?
Bij mij is dat dan vooral de ballans tussen middentonen en de rest van het geluid.
En zoals iemand anders ook zegt, het is voor dergelijk systeem een groot gemis dat er geen equilizer beschikbaar is. Dat kan ik niet snappen voor een HK sound system.
Of ze slagen er niet in dit te maken voor android, want als ik het juist heb was dit er vroeger wel?
Yep, dat lees ik dus ook overal. De Sensus (oude systeem) heeft wel een EQ. Was ook zo in mijn V40
Claude schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Hier een XC40 Twin Ultimate. Je zult vast wel gespeeld hebben met de verschillende (beperkte) instellingen in het menu. Een echte equalizer ontbreekt helaas.
Bassen doen het bij mij goed. Daarom adviseer ik je om daarvoor toch maar even langs de dealer te gaan.
Ik heb wel klachten over de luidsprekers voor de achterpassagiers, die blijven fluisterzacht. Maar bij dat laatste ben ik beslist niet de enige en zal het wel by design zijn.
Ik heb wel even wat met de instelling van subwoofer gespeeld, naar 0 gezet en helemaal open. Dan hoor ik wel verschil maar niet dat ik denk "wow! ik heb een subwoofer" Zal eens langs de dealer rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuneEmpire
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 16:14
Ik heb het probleem met de audio eigenlijk pas sinds deze versie (3.1.9), daarvoor nooit problemen. Jammer :P (het bij wegrijden geen audio tot ik bijv. richting aangeef)

Afgelopen donderdag 950km met de Volvo gereden naar Denemarken, afgelopen maandag terug. Regelmatig dat ik bij een laadpunt kwam en weer wegreed terwijl een aantal mensen die daar al stonden, nogsteeds stonden te laden. Dat is wel erg fijn aan de Volvo!

Verder is de actieradius iets anders. Normaal rijd ik Breda - Rotterdam als woon/werk. Gemiddelde snelheid is dan wat.. 65 km/h? Dan red ik makkelijk 400 a 500km op een accu. 140-150km op de autobaan gaat het iets vlugger haha. Maar met gemiddeld 107 km/h over de gehele rit (inclusief alle 'Stau und Bau'), ben ik met 21,8kWh/100km erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad7fwHJSl_kJrezZavo-r5XTr2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Wkh2RpLxTtf1nTlZzVPndrS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:20
@DuneEmpire Grappig, een RWD is dus wel zuiniger op lagere snelheden, maar op hogere gemiddelde scheelt het maar weinig. Dit was onze rit gisteren van Frankrijk naar huis, overal Vmax.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P12iEbNtPD99yE7chqKdHDXsB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6MWnRcN8tJ2t3Pp6ZtLwS0b.jpg?f=user_large

Donderdag gaat ie voor zijn beurt, lever ik hem bijna met exact 30.000 af :+ Dan wordt ook de bediening van het panodak vervangen, die is gebarsten.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuneEmpire
Ophidian schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:54:
@DuneEmpire Grappig, een RWD is dus wel zuiniger op lagere snelheden, maar op hogere gemiddelde scheelt het maar weinig. Dit was onze rit gisteren van Frankrijk naar huis, overal Vmax.
Dat is inderdaad interessant. Vraag me af of dit ook te maken heeft met acceleratie en deceleratie profielen bij lagere snelheden (vaker remmen en optrekken) of ook gewoon efficiency. Uiteindelijk vragen beide auto's (bijna) dezelfde kracht om dezelfde massa op dezelfde snelheid te houden, dus het klinkt logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@DuneEmpire Heb jij ook Car stats viewer? Daarmee krijg je ook wat inzicht in de laadbeurten erbij. Hoe lang heb je in totaal over die rit gedaan en hoeveel laadbeurten?

Wij hadden dus 1090 kilometer, totale reistijd 13 uur inclusief laadstops. Wel wat pech met laadpalen en locaties, dus kon niet helemaal optimaal laadplan maken. Zeker België zit een "laadgat" tussen Luxemburg en Maastricht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p76i7An_Yyl46oUtQ4TKyzOsg88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tzRPj5zyjU9szBHU6W1sCd0V.jpg?f=user_large

Als ik onze laadcurve bekijk, komt ie aardig overeen met Fastned curve
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNXSsw2ZKAoqVmTN1vYA1IjLeSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1nZ5J0Fazldf8HGADGPRYQSD.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxfzeFKcRQc2WHTJeCd-sV4Q7Ag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S7TROi4lZYfspXOzjdmVzHgd.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 06-08-2024 13:03 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 14:51
DuneEmpire schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:57:
[...]

Dat is inderdaad interessant. Vraag me af of dit ook te maken heeft met acceleratie en deceleratie profielen bij lagere snelheden (vaker remmen en optrekken) of ook gewoon efficiency. Uiteindelijk vragen beide auto's (bijna) dezelfde kracht om dezelfde massa op dezelfde snelheid te houden, dus het klinkt logisch!
Ik denk dat het vooral komt doordat de vorm aan de buitenzijde net zo niet-aerodynamisch is. Bij hogere snelheden gaat het verbruik vooral hard omhoog door de luchtweerstand. Dus niet gek dat bij hogere snelheden het dichter bij elkaar ligt. Bij lagere snelheden zullen configuratie en aandrijfefficiëntie een grotere rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
DuneEmpire schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:03:
Ik heb het probleem met de audio eigenlijk pas sinds deze versie (3.1.9), daarvoor nooit problemen. Jammer :P (het bij wegrijden geen audio tot ik bijv. richting aangeef)
Welkom bij de club. Ik had het "geen geluid" probleem afgelopen donderdag ook weer na een tijd te zijn weggeweest.
Jammer dat dit soort issues nou niet eens gefixt worden en dat Volvo en Google nou eens met elkaar om de tafel gaan zitten om die USB-toestemmings pop-up eens op te lossen. Zo moelijk kan het allemaal toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kammika schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Overigens ligt dat niet echt aan die apps, maar geeft gewoon aan dat het systeem onvoldoende systeemresources en cpu capaciteit heeft om een "normaal" aantal apps te draaien. Snap ook niet helemaal waarom in nieuwe MY's er geen nieuwe hardware ingekomen is...
Dat zie je helaas bij nog wat fabrikanten, de nieuwe Ford Mach-E bijvoorbeeld, heeft ook nog steeds dezelfde verouderde SoC waardoor ik veel klachten lees over het infotainment. Is het gemakzucht (minder verschillende hw om de sw op te testen) of kostenbesparing? Ik durf het niet zeggen maar op wagens in die prijsklasse zou het beter moeten, een vlot infotainment maakt een auto zoveel beter. Bij onze Volvo's is het oké vind ik, ik stoor me niet aan de snelheid. Het is natuurlijk beperkend voor uitbreidingen en nieuwe features maar daar verwacht ik bij Volvo toch weinig.
Claude schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Heb zelf 1x achter in m'n eigen XC40 gereden en toen merkte ik ook hoe ondermaats het audio systeem daar is. Zelfs al zet je het geluid op 'achter' in de opties, maakt dat amper verschil. Snap echt niet waarom ze ons niet gewoon een equalizer en fader geven... al blijft de vraag of dat veel zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Archie_T schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Thanks voor antwoorden, het ontbreken van EQ (en middentonen) is inderdaad wel een ding.

[...]

Yep, dat lees ik dus ook overal. De Sensus (oude systeem) heeft wel een EQ. Was ook zo in mijn V40

[...]

Ik heb wel even wat met de instelling van subwoofer gespeeld, naar 0 gezet en helemaal open. Dan hoor ik wel verschil maar niet dat ik denk "wow! ik heb een subwoofer" Zal eens langs de dealer rijden.
Waarom er geen EQ settings zijn hebben we als vakgroep al tijden terug nagevraagd. Reden was dat dat hele Dirac systeem zo is gecalibreerd dan men simpelweg niet wil dat men er aan gaat tweaken. Althans, niet meer dan wat je nu kan. Ik vind het ook idioot maar ik heb de hoop al opgegeven dat het audio systeem nog beter wordt.

Overigens wat dan ergens wel vreemd is, de Polestar 2 heeft hetzelfde HK systeem, ook met dat dirac geneuzel, en heeft we extra EQ opties.... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:16
Tranquility schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Welkom bij de club. Ik had het "geen geluid" probleem afgelopen donderdag ook weer na een tijd te zijn weggeweest.
Jammer dat dit soort issues nou niet eens gefixt worden en dat Volvo en Google nou eens met elkaar om de tafel gaan zitten om die USB-toestemmings pop-up eens op te lossen. Zo moelijk kan het allemaal toch niet zijn?
Dat USB verhaal staat daar volledig los van en zit 100% bij die app zelf zoals hier al meermaals aan bod is gekomen in dit topic. Volvo en Google zullen dit nooit oplossen omdat dit geen Volvo of Google probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuneEmpire
Ophidian schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:02:
@DuneEmpire Heb jij ook Car stats viewer? Daarmee krijg je ook wat inzicht in de laadbeurten erbij. Hoe lang heb je in totaal over die rit gedaan en hoeveel laadbeurten?
Helaas geen Car stats viewer. Aan de hand van het 'ritlogboek' ben ik donderdag 07:05 vertrokken en 18:47 aangekomen (952km in 11h42m op de klok).

Terug wat vlotter gereden en was het 951km en vertrek 13:52 aankomst 00:10 dus 11h18m op de klok

4 stops heen en 4 stops terug in principe;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79763980

[ Voor 9% gewijzigd door DuneEmpire op 06-08-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@DuneEmpire Interessant. Op de lange rit is de meerwaarde van de ER dus eigenlijk beperkt. (zowel in extra accu grootte als laadsnelheid). Voordeel zit hem dus vooral in normaal gebruik en lagere snelheden (logisch, maar de praktijk wijst het dus ook uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Tranquility schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Ik kan het helemaal fout hebben maar had zelf het gevoel dat het “niet geluid” bij mij alleen voorkwam als ik van sleutel/ profiel gewisseld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan1900
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03:03
EX40 nu een kleine maand in het bezit en inmiddels 4k op de teller door een vakantie naar West-Engeland en daarna door naar Frankrijk. Viel me alles mee qua laden en Volvo rijd prima. Echter wel al 3x probleem gehad dat hij na het starten telkens terug schiet in de N. Dealer gaf al aan dat dit kon gebeuren en dat het met de volgende update opgelost zou worden. Oplossing is 10 minuten wachten op een afstandje (buiten bereik van de sleutel) en daarna opnieuw proberen. Dit hielp telkens maar is uiteraard niet prettig. Weet iemand of dit probleem ook opgelost gaat worden met de 3.1.10 update? Deze zou een dezere dagen geïnstalleerd moeten worden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Niet handig voor jouw als bestuurder, maar je weet dat je Spotify van AAOS ook kan bedienen met je telefoon zolang de accounts maar hetzelfde zijn? Dus bijv. je passagier kan rustig de muziek regelen via de telefoon. Desnoods log je voor de lange roadtrip op haar/hem zijn telefoon in met jouw AAOS account.

Zo doen wij het altijd op langere ritten. Om de beurten mag je een track kiezen en dat regelt dan de persoon in de bijrijders stoel. Gewoon via de telefoon ipv de matige Spotify app van AAOS.
Zonet nog een reden ontdekt waarom ik CarPlay voor o.a. Spotify tijdens het rijden niet gebruik, mijn dochter gebruikt mijn data op de iPhone en als die verbonden is met CarPlay werkt de persoonlijke hotspot niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:11
stephan1900 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:18:
Echter wel al 3x probleem gehad dat hij na het starten telkens terug schiet in de N. Dealer gaf al aan dat dit kon gebeuren en dat het met de volgende update opgelost zou worden. Oplossing is 10 minuten wachten op een afstandje (buiten bereik van de sleutel) en daarna opnieuw proberen. Dit hielp telkens maar is uiteraard niet prettig. Weet iemand of dit probleem ook opgelost gaat worden met de 3.1.10 update? Deze zou een dezere dagen geïnstalleerd moeten worden lijkt het.
Lijkt mij niet ondenkbaar dat dit de oorzaak van dat probleem is (en dus ook de oplossing?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oPahU8klCdLra09aZX32mxaew0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4u98DQBDWU3tfmNWUiHDrcrh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Mga1600 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Het gaat naar mijn mening het beste als je ABRP op je telefoon zet (gratis app), daarin je route maakt en deze fine tuned met soc-wensen e.d. Die route kun je op je telefoon delen met Google Maps en van daaruit doorsturen naar de auto. Dan heb je het beste van 2 werelden (vind ik): de flexibiliteit van ABRP bij het maken (en aanpassen) van de route en de hands-on begeleiding tijdens de rit door Google Maps.
Bij mij herkende Google maps in de geëxporteerde route vanuit ABRP de tussenstops niet als laadstops, waardoor de auto overal weer zelf laadstops extra toevoegde. Deze handmatig moeten verwijderen, en handmatig de juiste stops toegevoegd zodat deze wel herkend werden. Vond het allesbehalve ideaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Misschien had ik trouwens pech, maar die Ionity laadpleinen die wij in Frankrijk hadden waren wel op redelijk troosteloze plekken. Voordeel daardoor was wel dat er altijd wel (veel) plek was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 14:07
Gisteren geen airco hier op vakantie in Italië.
Vandaag bij regionale Volvo dealer laten checken na call met Volvo Assistance.
Wat blijkt, klep ergens in koelsysteem kapot. Daardoor geen airco maar nog belangrijker geen koeling van accupakket. Mocht niet meer weg.
Nog vervelender was dat onderdeel in regio niet voorradig is maar uit Zweden moet komen.
Vakantie gaat daardoor noodzakelijk een aantal dagen langer duren....
Volvo Assistance heeft perfect geholpen. Binnen 2 uur kon ik 6km verderop een Nissan Qashqai ophalen als vervangend vervoer.
Mijn 1e grote probleem met de XC40 recharge Twin MY22 na 155.000km. Wel op een vervelend moment😉🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:14
TAA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Het gevaar van ervaring n=1. Ik heb helemaal geen apps geïnstalleerd buiten Spotify en zeer regelmatig geen geluid bij het wegrijden (totdat ik de richtingaanwijzer gebruik) en dit weekend nog en volledige crash van het infotainment systeem op een ritje van 220km. Dit gebeurd minimaal 1x per week...

Aanstaande vrijdag naar de garage voor een geplande beurt; heb geen enkele illusie dat ze ook maar iets kunnen verbeteren aan het software gedrag maar ga het wel wéér melden.
Ik heb verder ook geen vreemde apps geïnstalleerd naast Spotify, maar ik heb bij de radio nog regelmatig het probleem dat deze van zender overstapt naar Arrow Classic Rock. En soms ben ik inderdaad alle geluiden kwijt, zoals die van mijn richtingaanwijzer. Die eerste bug is vooral schrikken als je aandachtig zit te luisteren naar een Olympische finale en opeens Paradise City door je speakers begint te blasten.

Er zitten gewoon bugs in het systeem die er volgens mij lastig uit te krijgen zijn. En n=1 is eigenlijk n=geen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
-Vasa- schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:19:
[...]
Dat USB verhaal staat daar volledig los van en zit 100% bij die app zelf zoals hier al meermaals aan bod is gekomen in dit topic. Volvo en Google zullen dit nooit oplossen omdat dit geen Volvo of Google probleem is.
Dat is niet waar. Dit is wel degelijk een Volvo/Google probleem. De pop-up wordt veroorzaakt als er toegang tot een USB stick wordt gevraagd. AudioWagon kan dit niet oplossen omdat het simpelweg geen AudioWagon probleem is en de maker heeft dit al meerdere keren aangegeven bij Volvo en Google, maar die zijn onwillig.
https://github.com/MoleMan1024/audiowagon/issues/133
https://moleman1024.githu...kbox-does-not-do-anything

Quote van de maker van AudioWagon, MoleMan1024:
MoleMan1024 commented on Dec 20, 2023 •
This is already addressed in the FAQ. Must be fixed by Volvo/Polestar in Android Automotive code. 3rd party apps do not have permission to set themselves persistently as default Intent handlers for USB intents, this must be done by the OEM.

Please do not trust what Volvo/Polestar support team tells you, they have not been known to provide correct information in the past (at least regarding the USB connection). You would need to talk to an AAOS software architect/developer directly to get a technically accurate response.

If Volvo/Polestar keeps claiming the issue is on my side, they are welcome to point out the flaw in my code which is open source. Since they don't make their adaptations to AOSP public, I can only work on assumptions and I assume they have either not at all or only partially integrated the car-usb-handler by Google. This car-usb-handler will write discovered Intent handlers to handle USB related intents to a sqlite database, which will be looked up and taken as default handler if chosen by user. This works fine with my implementation on the unmodified AAOS build including car-usb-handler on my development platform. In conclusion, the issue is on their end.
Verder staat het "geen geluid" probleem inderdaad los van de toestemmings pop-up maar ging het mij om langlopende problemen die maar niet opgelost worden door onwilligheid van Volvo en Google.
Sterker nog, in plaats van problemen op te lossen, creeeren ze juist nieuwe problemen zoals die veiligheidsmelding die is geïntroduceerd sinds 3.0.3, die er voor zorgt dat je AudioWagon alleen kan starten als de auto stil staat. Dit nieuwe probleem wordt dus eigenlijk veroorzaakt door het oude probleem met de toestemmings pop-up en zo blijven we in een vicieuze cirkel..

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 07-08-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyB81
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-06 10:50
RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Zonet nog een reden ontdekt waarom ik CarPlay voor o.a. Spotify tijdens het rijden niet gebruik, mijn dochter gebruikt mijn data op de iPhone en als die verbonden is met CarPlay werkt de persoonlijke hotspot niet...
Dat is bijzonder, als ik mijn Iphone via CarPlay verbonden heb kunnen mijn zoons nog altijd mijn hotspot gebruiken, wellicht zit dit in de instellingen van je Hotspot op je Iphone daar kan je aangeven dat gezinsleden altijd automatisch kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Venomer schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:19:
Ja, gisteren ook weer. Auto 2 dagen niet gebruikt, ik stap in, alles zwart. Ben weggereden, maar er gebeurde niks. Uiteindelijk maar een reset gedaan en toen kwam alles weer terug. Erg vervelend, juist nu met die warmte, want zonder infotainment doet de airco en google maps ook niks...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 13:00
Hallo, de ABRP live data functie werkt (nog) niet in de XC40 recharge right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
RoyB81 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Dat is bijzonder, als ik mijn Iphone via CarPlay verbonden heb kunnen mijn zoons nog altijd mijn hotspot gebruiken, wellicht zit dit in de instellingen van je Hotspot op je Iphone daar kan je aangeven dat gezinsleden altijd automatisch kunnen verbinden.
Aha.. dat was het 'automatisch', stond nog op 'vraag om toestemming', straks eens testen met de madam! Bedankt voor deze tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Childofbodom schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:45:
Hallo, de ABRP live data functie werkt (nog) niet in de XC40 recharge right?
Jawel.. ik zie de SoC status op de app versie op de iPhone, webversie en AAOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Jawel.. ik zie de SoC status op de app versie op de iPhone, webversie en AAOS versie.
Is er ook iemand die weet hoe goed (en of ) ABRP het referentieverbruik zelf aanpast op je gereden ritten? (maw: Hoe gaat die voorspellen of je volgende laders kloppen. Ik zit altijd te klooien met juiste referentieverbruik in te stellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben een beetje aan het plannen met ABRP voor onze roadtrip over 2,5 week maar ik vul daar gewoon handmatig het verwachte verbruik in. Dat zal met onze P8 denk ik zo'n 22kWh zijn in eerste instantie. En daar laat ik dan de route mee berekeken.

Maargoed, on the road voer ik toch slechts eindbestemming voor eindbestemming in en zeker niet de hele route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:45
Microkid schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:42:
[...]

Ja, gisteren ook weer. Auto 2 dagen niet gebruikt, ik stap in, alles zwart. Ben weggereden, maar er gebeurde niks. Uiteindelijk maar een reset gedaan en toen kwam alles weer terug. Erg vervelend, juist nu met die warmte, want zonder infotainment doet de airco en google maps ook niks...
Yes, herkenbaar en vergelijkbaar had ik gisteren ook alleen bij mij start het dan weer op. Het is alsof het systeem gewoon uitstaat en een kale startup moet uitvoeren, dat duurt echt lang, misschien langer als je er op aan het wachten bent omdat je weg wilt. Dus ik stapte in en zag een vaag Volvo logo verschijnen en bestuurdersdisplay middenstuk was zwart. Het is niet zo dat het elke 2 dagen gebeurt, het is gewoon echt at random. Ik heb ook echt geen ladingen applicaties geinstalleerd staan.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Kammika schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Is er ook iemand die weet hoe goed (en of ) ABRP het referentieverbruik zelf aanpast op je gereden ritten? (maw: Hoe gaat die voorspellen of je volgende laders kloppen. Ik zit altijd te klooien met juiste referentieverbruik in te stellen...)
Als je de automatische instellingen aanzet gaat hij inderdaad rekening houden met het verbruik, maar ik weet niet of dit zo betrouwbaar is, want ik gebruik het niet onderweg. Gebruik het enkel via de app (onderweg) of via de webversie achter mijn MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
marcel_76 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:03:
[...]
Yes, herkenbaar en vergelijkbaar had ik gisteren ook alleen bij mij start het dan weer op. Het is alsof het systeem gewoon uitstaat en een kale startup moet uitvoeren, dat duurt echt lang, misschien langer als je er op aan het wachten bent omdat je weg wilt. Dus ik stapte in en zag een vaag Volvo logo verschijnen en bestuurdersdisplay middenstuk was zwart. Het is niet zo dat het elke 2 dagen gebeurt, het is gewoon echt at random. Ik heb ook echt geen ladingen applicaties geinstalleerd staan.
Ik merk ook dat dit vooral gebeurt als ik de auto langer dan een dag niet gebruik. Dan start het infotainment systeem opnieuw op. Inderdaad met een vaag en amper zichtbaar Volvo logo. Waarom dat is?
Ook vandaag weer voor de zoveelste keer geen geluid en pas bij gebruik richtingaanwijzer weer geluid.
Ook bizar is dat de laatste update, 3.1.09 vrijwel direct kwam na de release/aankondiging maar 3.1.10 laat net als de voorgaande updates wel erg lang op zich wachten. Drie weken nu al dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:28
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Hoe heb je dat gedaan, want in de auto werkt ABRP prima als native app met toegang tot de SOC. Op de telefoon krijg ik alleen een knop om een token te genereren. Of kan dat alleen met een premium abo?

[ Voor 5% gewijzigd door Marko72 op 07-08-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tranquility schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Ik merk ook dat dit vooral gebeurt als ik de auto langer dan een dag niet gebruik. Dan start het infotainment systeem opnieuw op. Inderdaad met een vaag en amper zichtbaar Volvo logo. Waarom dat is?
Ook vandaag weer voor de zoveelste keer geen geluid en pas bij gebruik richtingaanwijzer weer geluid.
Ook bizar is dat de laatste update, 3.1.09 vrijwel direct kwam na de release/aankondiging maar 3.1.10 laat net als de voorgaande updates wel erg lang op zich wachten. Drie weken nu al dacht ik?
Ik heb dit ook met enige regelmaat. Het systeem start wel vrij vlot op, ik rij gewoon direct weg. Inderdaad geregeld als ik langer dan een dag de auto niet gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vulcan750 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:18:
[...]

Ik heb dit ook met enige regelmaat. Het systeem start wel vrij vlot op, ik rij gewoon direct weg. Inderdaad geregeld als ik langer dan een dag de auto niet gebruikt heb.
Bij mij gebeurt het ook als de auto maar een uur stilgestaan heeft. Toen we op vakantie waren moesten we naar de dierenarts. Twintig minuten heenweg, uurtje binnen geweest en op de terugweg gaf het systeem geen sjoege. De airco deed het nog wel. Na een reset met de home-knop deed de airco het ook niet meer. Pas na een tweede reset kwam alles langzaam terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Marko72 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:08:
[...]

Hoe heb je dat gedaan, want in de auto werkt ABRP prima als native app met toegang tot de SOC. Op de telefoon krijg ik alleen een knop om een token te genereren. Of kan dat alleen met een premium abo?
Inderdaad, ik heb tot half augustus nog premium.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Marko72 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:08:
[...]

Je moet in de auto in ABRP inloggen met hetzelfde account als die op je telefoon, dan synchroniseert die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Kammika schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:31:
[...]

Je moet in de auto in ABRP inloggen met hetzelfde account als die op je telefoon, dan synchroniseert die
Kijk heeft dus niks met premium te maken blijkbaar. Kan dit pas bevestigen na half augustus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:35:
[...]

Kijk heeft dus niks met premium te maken blijkbaar. Kan dit pas bevestigen na half augustus ;)
Ik heb geen premium en dit werkt wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
stephan1900 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:18:
EX40 nu een kleine maand in het bezit en inmiddels 4k op de teller door een vakantie naar West-Engeland en daarna door naar Frankrijk. Viel me alles mee qua laden en Volvo rijd prima. Echter wel al 3x probleem gehad dat hij na het starten telkens terug schiet in de N. Dealer gaf al aan dat dit kon gebeuren en dat het met de volgende update opgelost zou worden. Oplossing is 10 minuten wachten op een afstandje (buiten bereik van de sleutel) en daarna opnieuw proberen. Dit hielp telkens maar is uiteraard niet prettig. Weet iemand of dit probleem ook opgelost gaat worden met de 3.1.10 update? Deze zou een dezere dagen geïnstalleerd moeten worden lijkt het.
Dus ook met een my24 nog geen OTA 3.1.10 binnengekregen? “Traditioneel” is dat zo’n 2,5 weken na releasedatum ( in dit geval 17/7j, je zou denken dat ie er dan al zou hebben moeten zijn……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Onze MY23 staat nu bij de dealer voor 2 dagen voor vervanging panodak bediening en 30.000km beurt. Zal morgen eens kijken of 3.1.10 er überhaupt ingezet wordt.

Gezien we geen vakantie hebben, hadden we nu wel een identieke rit in onze EX30 en XC40. Bij gemiddelde snelheid van 68km/H verbruik van de EX30 16,6kWh/100km en de XC40 17,4kWh/100km over 21 kilometer. Morgen weer testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Een tijd geleden kondigde Volvo aan dat 2FA ingevoerd zou worden voor de app. Ik heb er nog niets van gemerkt. Iemand anders al wel 2FA voor de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:57
Juancho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:56:
Vanuit Polestar en zal dus ook wel naar onze wagens komen... Eindelijk ga je deze info ook in het drivers display zien

[Afbeelding]
Ondertussen zijn we drie weken verder en ik heb nog steeds niet deze update. Gisteren nog een update gedaan van Google Maps in de Play Store maar zie nog steeds geen aankomsttijd in het bestuurdersdisplay.

Sinds kort heeft er hier in de buurt iemand een MY24 met de basis 19" velgen, die vind ik er persoonlijk wel heel cheap uit zien. Je zou bijna zeggen dat het gewoon wieldoppen zijn. Nochtans denk ik dat de MY23 19" velgen die op de mijne liggen hetzelfde zijn behalve de kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkxBpAG-vNKaYC6DuDK4tq_t1GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjUl9GMkAJJWTuOm4WMutrQi.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
nujtrug schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Ondertussen zijn we drie weken verder en ik heb nog steeds niet deze update. Gisteren nog een update gedaan van Google Maps in de Play Store maar zie nog steeds geen aankomsttijd in het bestuurdersdisplay.

Sinds kort heeft er hier in de buurt iemand een MY24 met de basis 19" velgen, die vind ik er persoonlijk wel heel cheap uit zien. Je zou bijna zeggen dat het gewoon wieldoppen zijn. Nochtans denk ik dat de MY23 19" velgen die op de mijne liggen hetzelfde zijn behalve de kleur.

[Afbeelding]
Dat zijn de wielen van de ‘kaalste’ core -versie. Inderdaad erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[...]
Had het gisteren ook wel verwacht, maar inderdaad niks.. ik zie nu wel stopborden, of zat dit er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:14
[...]

[Afbeelding]
Bij mij heb ik het opeens sinds gisteren. Dinsdag nog met navigatie gereden zonder aankomsttijd en gistermiddag na het starten van de navigatie had ik opeens een aankomsttijd. Ik weet alleen niet zeker of bij de start van de 1e rit er ook al een aankomsttijd in beeld heeft gestaan.

Dus het kan zeker opeens verschijnen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

Zijn er mensen die dit überhaupt al zien in hun (X)C40? Ik dacht hier een bericht van 1 iemand gezien te hebben, maar niet meer zeker of dat een Polestar of Volvo was. Ik hoop elke dag om het te zien verschijnen op het drivers display maar tot nu toe geen geluk. Nm, lees net bericht hierboven, er zijn er dus wel degelijk.

En nu het toch over GM gaat. Zijn er mensen die custom lijsten hebben bij hun opgeslagen plaatsen? Ik gebruikte tot nu toe altijd de standaard lijsten (favorieten, wil ik heen, reisplannen), maar heb nu een nieuwe, gedeelde lijst aangemaakt voor alle leuke plaatsen in Spanje die we jaarlijks bezoeken. Alleen komt die lijst dus niet te voorschijn in de auto, die lijkt vast te houden aan de standaard lijstjes. Net zoals de notities bij de items in die lijst ook niet zichtbaar zijn, dus een pin die los staat van een Google plaats toont enkel de coördinaten en dus geen omschrijving. Ik probeer later nog foto's toe te voegen ter verduidelijking.

Hier alvast een screenshot van op de telefoon, de lijst 'Spanje' komt dus niet tevoorschijn in de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hec3Pba-HF2M-Md7RRO-4mUDOOU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3cgLhAybvhts2xEHAq01gaYB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 08-08-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Largamelion schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
En nu het toch over GM gaat. Zijn er mensen die custom lijsten hebben bij hun opgeslagen plaatsen? Ik gebruikte tot nu toe altijd de standaard lijsten (favorieten, wil ik heen, reisplannen), maar heb nu een nieuwe, gedeelde lijst aangemaakt voor alle leuke plaatsen in Spanje die we jaarlijks bezoeken. Alleen komt die lijst dus niet te voorschijn in de auto, die lijkt vast te houden aan de standaard lijstjes. Net zoals de notities bij de items in die lijst ook niet zichtbaar zijn, dus een pin die los staat van een Google plaats toont enkel de coördinaten en dus geen omschrijving. Ik probeer later nog foto's toe te voegen ter verduidelijking.
Ja, heb ik ook. Alle custom folders worden door GM eigenwijs genegeerd. Zeer vervelend.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
RigolleM schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Had het gisteren ook wel verwacht, maar inderdaad niks.. ik zie nu wel stopborden, of zat dit er al in?
Die stopborden heb ik een tijd geleden voor het eerst gezien. Volgens mij kwamen die tegelijk met de verkeerslichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mga1600 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Dat zijn de wielen van de ‘kaalste’ core -versie. Inderdaad erg saai.
Nee, van de Essential versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgqYwo2NhgxHCdlqkEDvQQdO9Kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/01sZ1dKoghFWHGjbund5TskH.jpg?f=user_large
Lijken zo de ongespoten versie van mijn MY23 19" velgen, die juist heel mooi zijn.
Kleur doet veel!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FlPKpeyfTnEdIvP5Nomq1TznsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W75fcQVRlhP2NSHwVouRGFCe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Vulcan750 op 08-08-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-06 09:57
Vraagje tussendoor, gebruikt / bestaat R-Design niet meer bij Volvo? Als ik een auto samenstel zie ik nergens R-Design als optie. Is dat nu Black Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Westland1940 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:56:
Vraagje tussendoor, gebruikt / bestaat R-Design niet meer bij Volvo? Als ik een auto samenstel zie ik nergens R-Design als optie. Is dat nu Black Edition?
Volgens mij was de Pure Electric altijd al standaard zo uitgerust als de R-Design bij de benzine-versies. Ik kan me niet herinneren dat dit in 2021 een optie was, maar elementen zoals de chrome inleg in het stuur, de inleg in het dashboard en het zwarte dak heetten bij de benzine-versie volgens mij R-Design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
Zijn er mensen die dit überhaupt al zien in hun (X)C40? Ik dacht hier een bericht van 1 iemand gezien te hebben, maar niet meer zeker of dat een Polestar of Volvo was. Ik hoop elke dag om het te zien verschijnen op het drivers display maar tot nu toe geen geluk. Nm, lees net bericht hierboven, er zijn er dus wel degelijk.

Hier alvast een screenshot van op de telefoon, de lijst 'Spanje' komt dus niet tevoorschijn in de auto:

[Afbeelding]
Ow joh stop er geen tijd in. Toen ik mijn P8 3,5 jaar terug kreeg had ik al allemaal lijsten aangemaakt van te voren. Dus ik kijken in Maps in de auto... helaas. Alleen die paar standaard categorieën worden getoond. Dus ik heb ook hierbij al de hoop opgegeven dat eigen lijsten ook toonbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Microkid schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Ja, heb ik ook. Alle custom folders worden door GM eigenwijs genegeerd. Zeer vervelend.
Yes, daarom heb ik het omgedraaid alles wat ik in de auto zou willen gebruiken staat in favorieten en de rest in folders onderverdeeld voor vakantie etc. en dat is dan meestal via telefoon of android auto in mijn geval.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan1900
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03:03
Mga1600 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Dus ook met een my24 nog geen OTA 3.1.10 binnengekregen? “Traditioneel” is dat zo’n 2,5 weken na releasedatum ( in dit geval 17/7j, je zou denken dat ie er dan al zou hebben moeten zijn……
Nee nog steeds niks. Vraag me af of alles wel goed ingesteld staat in de auto dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
marcel_76 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:33:
[...]

Yes, daarom heb ik het omgedraaid alles wat ik in de auto zou willen gebruiken staat in favorieten en de rest in folders onderverdeeld voor vakantie etc. en dat is dan meestal via telefoon of android auto in mijn geval.
Ik ga het dan ook maar zo doen. Ik behoud m'n lijstjes en als ik dan bijvoorbeeld naar Spanje ga dan zet ik alles uit de lijst 'Spanje' gewoon ook bij m'n favorieten. Heb gezien dat je op de pc makkelijk een extra lijst kan aanvinken per plaats dus zoveel werk is het niet.

Weet niet of het een veelgebruikte functie is maar hoop toch dat Google dat op termijn in orde brengt. Idem voor de notities want plaatsen zonder naam daar ben je niets mee, een coördinaat zegt niets. Je kan het natuurlijk ook naar de auto sturen vanop de telefoon, maar als je off-grid zit heb je daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
stephan1900 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Nee nog steeds niks. Vraag me af of alles wel goed ingesteld staat in de auto dan.
Ik lees nergens dat die Ota loopt. Dus wie weet misschien zijn ze in Zweden massaal op vakantie gegaan en daarbij vergeten zijn op de upload knop te drukken? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Ik lees nergens dat die Ota loopt. Dus wie weet misschien zijn ze in Zweden massaal op vakantie gegaan en daarbij vergeten zijn op de upload knop te drukken? Haha
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over de vakantie. Er is normaal gesproken om de twee weken een release van de app, maar de laatste release is al een maand geleden. En de OTA laat ook op zich wachten. Of ze massaal op vakantie zijn weet ik niet. Volgens mij hoeven er maar één of twee ontwikkelaars op vakantie te gaan om dit stil te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Waarom die drukte over die nieuwe OTA? Verwachten jullie iets spectaculairs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:25:
De aandrijflijn is al even niet meer geoptimaliseerd dus het wordt dringend tijd voor die OTA 😅.

Nee, alle gekheid op een stokje, sinds 3.1.9 zijn er heel wat mensen die hier klagen over een traag startend infotainment systeem. Vermoedelijk hoopt men dat 3.1.10 dit oplost. Ik heb er zelf niet echt last van al heb ik deze week ook wel 1x gehad dat ik dat Volvo logo een halve minuut zag staan vooraleer alles erdoor kwam. Dat was wel na een paar ziektedagen dus de auto even niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag de Volvo weer opgehaald na zijn beurt. Zit nog 3.1.9 in, geen idee of 10 voor MY23 uberhaupt uit komt.

Panoramadak bediening is vervangen onder garantie, wat ik begreep zo'n 700 euro normaal. Tevens opgevallen dat de achterklep ratelde in het warme weer vorige week. Beide motoren zijn onder garantie vervangen, zou normaal inclusief vervangen 1000 euro zijn geweest zei de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:01
Largamelion schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:55:
[...]
De aandrijflijn is al even niet meer geoptimaliseerd dus het wordt dringend tijd voor die OTA 😅.

Nee, alle gekheid op een stokje, sinds 3.1.9 zijn er heel wat mensen die hier klagen over een traag startend infotainment systeem. Vermoedelijk hoopt men dat 3.1.10 dit oplost. Ik heb er zelf niet echt last van al heb ik deze week ook wel 1x gehad dat ik dat Volvo logo een halve minuut zag staan vooraleer alles erdoor kwam. Dat was wel na een paar ziektedagen dus de auto even niet gebruikt.
Ik heb er elke keer als ik mn auto gebruik last van :-(. Duurt minimaal paar min voordat ik uberhaupt kan navigeren etc. Alle reset vormen al geprobeerd, maar geen succes. Hoop dat er snel een update komt… mis met dit soort dingen mijn Tesla wel qua infotainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Vind je een enkel vraagje of iemand ‘m gezien heeft al ‘die drukte’? Ik heb een ander beeld bij drukte…. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 09-08-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mga1600 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Vind je een enkel vraagje of iemand ‘m gezien heeft al ‘die drukte’? Ik heb een ander beeld bij drukte…. ;)
Wou het woordje 'fuss' gebruiken, maar de letterlijke vertaling is misschien wat overdreven uitgedrukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Tranquility schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Klopt, maar ik heb het nu ook weer niet elke keer valt mij op... Vandaag weer, auto stond even 2 dagen stil stap in en zwarte schermen en herstart onderweg. Gaan komende week even op vakantie maar daarna ga ik mij even melden bij de dealer, gaan ze het maar aankaarten.

Niet dat bij de release notes van 3.1.10 staat dat ze dit op gaan lossen, maar het zou kunnen dat er achter de schermen toch wat meer bugs bekend zijn en dat ze iets langer wachten met de OTA en er straks nog een hogere versie van maken met meer bugfixes.... Althans ik hou er maar hoop op ;)

Vervelend van het geluid, daar heb ik dan gelukkig geen last van, zou ook die zeker melden bij de dealer. Ik vind het echt niet erg dat er een keer een bug is maar dit soort zaken maken de gebruikerservaring gewoon toch een stuk minder terwijl het juist een heerlijke auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Mga1600 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

haha... Nou ik kan je zeggen vanuit onderdeel geweest te zijn van een organisatie met een Zweeds hoofdkantoor dat ze in de zomer vakantie gewoon 6 weken freezes introduceren en in enkel operationele modus gaan. Kortom er gebeurt gewoon nagenoeg niets. Tel daarbij op dat ze in het geval wat ik meemaakte tijdens de zomermaanden ook 7 urige werkdagen hadden en hoppa... Alles gaat idd een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Emptyy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb er elke keer als ik mn auto gebruik last van :-(. Duurt minimaal paar min voordat ik uberhaupt kan navigeren etc. Alle reset vormen al geprobeerd, maar geen succes. Hoop dat er snel een update komt… mis met dit soort dingen mijn Tesla wel qua infotainment.
Balen... Al gemeld bij de dealer? Dit ga ik na de vakantie zeker even doen want de optimaliseringen van het infortainment systeem zijn niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Zou te maken hebben met de sleutel herkenning van de 24 modellen. mijn 24 doet toch sinds kort bizar met de sleutel. Bvb soms de sleutel niet herkennen 2 tot 3 keer de bestuurders klink vastnemen, weg stappen en dan lukt het of knoppen doen ook raar, unlocken met de app lukt wel.

Is toch vervelend als je daar als een oen probeert in uw wagen te raken....
Vorige week wou de koffer niet dicht. Sta je achter de wagen. Doe je eerst hip de knie zwengel ,... Maakt de moeder des huizes zich ambetant dat ik de knoppen moet gebruiken op het koffer deksel. Ook niets. Dan terug in de wagen gaan zitten wagen opstarten en dan koffer toe.

Ik weet het natuurlijk niet , maar het lijkt er mijns inziens op dat ze een of andere , beveiliging om te skimmen ofzo iets te strak hebben staan. Want als het wel gaat dan nog moet ik zeker 4 keer op tien moet ik meerdere keren aan de bestuurders klink komen om de deur te open ( en nee ik neem de klink niet verkeerd vast) maar soms wilt hij echt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door blahenazo op 10-08-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
blahenazo schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Zou te maken hebben met de sleutel herkenning van de 24 modellen. mijn 24 doet toch sinds kort bizar met de sleutel. Bvb sleutel niet herkennen 2 tot 3 keer de bestuurders klink vastnemen, weg stappen en dan lukt het of knoppen doen ook raar, unlocken met de app lukt wel.

Is toch vervelend als je daar als een oen probeert in uw wagen te raken....
Vorige week wou de koffer niet dicht. Sta je achter de wagen. Doe je eerst hip de knie zwengel ,... Maakt de moeder des huizes zich ambetant dat ik de knoppen moet gebruiken op het koffer deksel. Ook niets. Dan terug in de wagen gaan zitten wagen opstarten en dan koffer toe.

Ik weet het natuurlijk niet , maar het lijkt er mijns inziens op dat ze een of andere , beveiliging om te skimmen ofzo iets te strak hebben staan.
Ik heb dat ook wel eens, maar dan is het het gevolg van het ‘in slaap’ gevallen zijn van de sleutel in mijn zak. Dat komt door een beveiliging daarin, waardoor de keyless code na 15 (?) minuten ‘rust’ van de sleutel niet meer uit te lezen valt op afstand door ‘gespuis’ - maar dan ook niet meer functioneel is dus. Als je dan even loopt, of de sleutel schudt wordt die weer wakker en werkt het weer - althans dat is bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik kan alleen maar stellen dat ik de indruk heb dat het zich veel vaker voordoet als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dit irritante probleem is er nog steeds. Iemand ook last van? Herstarten werkt niet. Het geluid is/lijkt goed maar als je maar de geluidsinstellingen gaat staat opeens de surround slider helemaal open wat enorm bagger geluid oplevert. De slider werkt vervolgens niet meer (je ziet wel het streepje van setting waar ik het op had staan).

Herstart je de boel is het weer ook tot je weer naar geluidsinstellingen gaat. Zelfde issue popt weer op. Kortom, ik kan helemaal niks meer aan settings wijzigen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyT6TrECpktlYzLyiYUZcuO64Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2INrISbK3o0Nbm8abRRkYQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Juancho schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:53:
Dit irritante probleem is er nog steeds. Iemand ook last van? Herstarten werkt niet. Het geluid is/lijkt goed maar als je maar de geluidsinstellingen gaat staat opeens de surround slider helemaal open wat enorm bagger geluid oplevert. De slider werkt vervolgens niet meer (je ziet wel het streepje van setting waar ik het op had staan).

Herstart je de boel is het weer ook tot je weer naar geluidsinstellingen gaat. Zelfde issue popt weer op. Kortom, ik kan helemaal niks meer aan settings wijzigen....

[Afbeelding]
Nee ik heb wel dat als ik de surround aan heb staan en hem laag zet wanneer ik de auto start dat die instelling totaal niet bewaard blijft. Pas wanneer ik naar de geluids instellingen ga veranderd ineens het geluid beeld en staat surround plotseling aan. Dus er is zeker nog wel iets mis met deze instellingen sinds de 3.x OTA

Pagina: 1 ... 263 ... 321 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"