Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
cyberdj schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:25:
heb firmware 3.1.9 geinstalleerd afgelopen week en nu valt me op dat de aankomsttijd, resterende tijd en afstand nu zichtbaar zijn op het scherm bij de snelheidsmeter (google maps). Dat was voorheen toch niet? Wel een vooruitgang. Gaat wel ten koste van een stukje van de kaart 😁
Dit heeft lijkt me niks met de OTA 3.1.9 te maken maar met een update van Google Maps zelf.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:11:
Nou, het is weer zo ver. Ben blij dat ik 3.1.9 nog niet aangeboden heb gekregen...

[...]
|:( 8)7 elke OTA weer hetzelfde geneuzel. Volvo moet zich kapot schamen ondertussen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 18:38
Juancho schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:39:
[...]

|:( 8)7 elke OTA weer hetzelfde geneuzel. Volvo moet zich kapot schamen ondertussen.
Na een reset volgend op de installatie van deze laatste update werkt alles bij mij probleemloos.

Ik krijg de indruk dat de auto nog wat soepeler reageert bij weinig ‘gas’ en veder ook dat de PA wat minder heftige stuurbewegingen maakt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:08
ron65 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:47:
[...]

Dat is net als dat de auto wanneer ingeschakeld géén locatiegegevens deelt. Privacy zeggen ze.
Zo jammer, want de Opel die ik hiervoor had deed dat wel.
Juist dat was praktisch, vooral als je thuis een dochter hebt die licht autistisch is en helemaal van de leg raakt als je niet exact op het verwachtte tijdstip de straat inrijdt. Even een "deel mijn locatie" linkje sturen vanuit de navigatie in de auto deed wonderen daarin, scheelde weer enkele dagen dwarsliggen en gestuiter vaak. Ik zou dat graag terughebben in de volvo, maar helaas.. ze willen de locatie niet delen als deze in gebruik is vanwege AVG.

Die optie tot locatiedelen zit ook in google maps (locatie delen), maar niet in maps in de Volvo, omdat die geen locatie deelt tijdens het rijden. Echt jammer.
Inmiddels stel ik dan in die gevallen de route in op maps op de GSM die ik dan in een houdertje aan het voorruit bevestig, dan kan ik van daaruit de locatie wel delen.

Wat alarm betreft, die ging een keer af omdat de dashcam zuignap had losgelaten en de camera al bungelend het alarm had geactiveerd. Ik wist dat niet, maar de omwonenden van de laadpaal waar de wagen toen net stond kwamen me vertellen dat het ding meerdere malen was afgegaan, vriendelijk verzoek om dat anders te doen voortaan... tsja... als ik geweten had dat het afging.....
Ook het certificaat wat zegt dat het alarm met een of ander meldcentrum gekoppeld is, zegt dus ook kennelijk helemaal niets. Niemand die even belde van goh, je alarm gaat af, niemand was bij de auto wezen kijken, de app gaf geen kik... heel fijn allemaal.

Goed, daarnaast is het een superfijne reiswagen, het is elke keer weer genieten van de souplesse en het rijgedrag, de power die hij heeft zelfs met een caravan erachter en eerlijk gezegd denk ik erover hem over te kopen aan het eind van het leasecontract, en dan prive te gebruiken verder. Ik moet dan namelijk nog 1 leasewagen voor mijn pensioen, en niet eens de volle 5 jaar, dus is dan een 0-km contract wagen een oplossing. Die kost me geen geld aan bijtelling, en die kan ik ook eerder inleveren zonder afdracht van de resterende termijnen eigen bijdrage die een leasewagenm die je ook prive gebruikt bij ons wél heeft

We betalen namelijk maandelijks 110 euro eigen bijdrage aan de werkgever náást de bijtelling, voor het privegebruik, als je bijv 10 maanden te vroeg de wagen inlevert moet je 1100 boete betalen zijnde de tien maanden E.B. die je dan de auto niet meer gebruikt, dat is gewoon onze leaseregeling waarbij het budget van 620 euro laatst ook weer omlaag gedaan is naar 575 euro budget per maand. Ik zou de XC40 niet eens meer kúnnen leasen over 4 jaar daardoor. Vandaar overkopen, en een kippehokje leasen met een 0km contract en verklaring geen prive gebruik leasewagen bij de belastingdienst.
Ja dat van de locatie is inderdaad een dingetje, staat ook gewoon "afwezig" niet waar zelfs niet als de locatie zoals werk herkent wordt door Google. Enige wat je zou kunnen doen is het via iets van Home Assistant of Domoticz? Die laten wel zien waar de auto staat, het is dus wel uit te lezen. Ik heb bijvoorbeeld een kaartje waarop ik kan zien in Home Assistant waar de auto staat. Ben nog eigen kaart etc. aan het maken maar vanwege tijd duurt het iets langer dan ik wil, staat op de lijst om af te maken en daarna te delen.

Uhm ja, de boetes van eigen bijdrage ken ik inderdaad. Gelukkig is het lease bedrag bij ons wel iets hoger afhankelijk van functie of schaal. Want voor die bedragen (ik gok exclusief brandstof) kun je tegenwoordig niet zo veel meer rijden. Hopelijk gaan dingen veranderen ook in de EV wereld, ik zie er best wel wat potentiele andere merken en kandidaten bij komen voor de toekomst.

Zucht... Vanochtend weer een spontane restart van het infotainment systeem. Vanmiddag niet dus het lijkt erop alsof het gebeurt als de auto een dag stil heeft gestaan. Het was overduidelijk dat het er aan zat te komen, de muziek ging stotteren bij het proberen in te voeren van de navigatie liep het meermaals vast. Daarna spontaan restart! Grapje kost wel weer bijna 5 minuten bij elkaar voor alles weer lekker werkt alvorens je weg kunt rijden. Dus echt blij wordt ik er niet van. Waarom en waarom we allemaal verschillende problemen hebben met soms dezelfde auto en hardware is mij een raadsel. 8)7

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Juancho schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Is dat wel echt zo? Veel van die teruggetrokken berichten zijn van horen zeggen. Weinig officieels van gezien. Of zogenaamde teruggetrokken updates die gewoon nog liepen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nou, het is weer zo ver. Ben blij dat ik 3.1.9 nog niet aangeboden heb gekregen...

[...]
Waar komt dit vandaan? Want 3.1.10 is aangekondigd vandaag.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 18:54
cyberdj schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:25:
heb firmware 3.1.9 geinstalleerd afgelopen week en nu valt me op dat de aankomsttijd, resterende tijd en afstand nu zichtbaar zijn op het scherm bij de snelheidsmeter (google maps). Dat was voorheen toch niet? Wel een vooruitgang. Gaat wel ten koste van een stukje van de kaart 😁
Hier ook nog niks.. zal inderdaad zoals @Juancho meldde te maken hebben met Google Maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
En krijg net opeens de melding dat 3.1.9 geinstalleerd kan worden.

Laat het maar even zo. Dinsdag op vakantie en begin augustus moet hij toch voor een beurt. Doen ze dan maar een update :+

[ Voor 48% gewijzigd door Ophidian op 17-07-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:42

[...]
Wat is de bron van dat bericht?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Zomaar een gedachtegang: is het niet mogelijk, om straks als je de XC40 over kunt nemen, deze auto ook voor je werk te blijven gebruiken op basis van kilometervergoeding voor die paar jaar?
Ja dat zou kunnen, maar dat wil ik dan niet.
Mijn gedachte erachter is dat ik toch soms rond de 30K per jaar rijd. Die paar jaar zijn er 3,5 a 4. Zeg 120K erbij terwijl die al rond de 150K zal staan bij overname.
Prive rijd ik 10K per jaar.

Stel dat de accu nog goed is, en nog zo'n 150K mee kan gaan bij overname, dan zou ik die bijna opstoken tot mijn pensioen (nog 30K over) terwijl ik als ik een 0km autotje neem ik dan nog ongeveer 80K over heb.
Verschil is zo'n 5 jaar rijden na pensioen, wellicht nog meer, voor de accu moet worden vervangen.

Maar, dit is even dikke duimen en natte vinger rekenwerk, het is ongeveer wat er kán plaatshebben, maar dat is verre van zeker natuurlijk.
Bottom line: met een o-km auto zakelijk en deze alleen prive neem ik lekker 2 parkeervakken in en heeft de XC40 het na de leasetermijn wat rustiger :-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

cdwave schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Soortgelijk. Vanmorgen wit navigatie scherm, dat langzaam zwart werd. Google maps werkt helemaal niet meer, blijft zwart. Navigatie op zich werkt wel, maar alleen via geluid...

De DAB radio doet het ook al een paar dagen niet merkte ik. Hij staat stiekem op FM, geen enkele DAB only zender geeft geluid.

Volgens mij is dit sinds die firmware "upgrade" die ik pas maar heb laten doorgaan om van het gezeur af te zijn. Spijt van, ik kan zeker niet terug?

Zal wel weer een factory reset doen, misschien komt er weer leven in dan.
Vanochtend adres in Arnhem ingegeven met een snellader op de A12 vooraf via de gsm, naar de auto gestuurd.
kwam niet aan!

toen handmatig, adres ingegeven via "hey google" en toen nogmaals een "hey google, navigeer naar fastned de Buunderkamp A12"
Wat Google consequent en hoe je het ook uitsprak steevast transformeerde in "hey google, navigeer naar fastned Buunderkets A12"
Die bestaat niet, dus kreeg ik in diverse pogingen fastned stations in Zeeland, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en bij Drachten voorgeschoteld.
Op elk gaf ik "nee " aan, maar na afloop stond er een rit gepland via al die genoemde snelladers naar Arnhem.

Navigatie stoppen: ongeveer 4 pogingen verder lukte dat niet via het scherm, alleen "hey goole, stop navigatie" deed het hem.

Toen op de GSM de Bunnderkamp opgezocht in maps en naar de auto gestuurd, dat werkte. Het arnhem adres heb ik vervolgens op de Buunderkamp maar handmatig ingegeven.
5 minuten na instappen thuis was ik klaar om eerst naar Buunderkamp te rijden.

Aangekomen op Buunderkamp, een hele rare fastned situatie, 8 laadplekken op de paal maar slechts vier insteekvakjes ernaast. Als je in zo'n vakje staat heb je dus bij de voorkant en achterkant van de auto totaal twee laadkabels die alleen jij kunt benutten, dus 8 CSS laadkabels maar er kunnen maximaal 4 autos staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7YIICc3vhYHXkWEjhCGMJKyXto=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2qekT7MkrCD4wl1iKDDzShVD.jpg?f=user_large
Afbeelding chargemap van snellader de Buunderkamp, let op de rare plaatsing van de 4 palen. met totaal 8 laadsnoeren.

De eerste gaf tweemaal een rood scherm, foutmelding. ook de tweede kabel voor mijn vakje was nutteloos want te kort.
De tweede laadplek deed het beter, maar toen ik achteruit uitparkeerde was de weg vrij, maar zodra ik helemaal uit het vakje was en naar voren wilde rijden kwam aan de andere kant van de weg een wite wagen snel achteruit uit een parkeervakje. Alleen door toeteren en volgas naar achter te schieten kon ik voorkomen dat die idioot de linkerkant van mijn wagen zou rammen. Zat ie nog met een middelvinger omhoog naar me ook....

Enfin, de tweede laadpaal met 2 kabels voor mij alleen deed het.goed, even 10 minuten geladen en ik had voldoende voor de thuisrit en een andere rit (prive) direct na thuiskomst.
De rest van de dag deed Maps het prima, maar vanochtend....... drama.

Wat wel werkt is de anti collission, vanochtend bij Ede/wageningen kwam er een soort van asfaltridder in zo'n gedrocht van renault met zo hoge snelheid op mijn achterkant af om vanaf de uiterst linkerbaan de afslag rechts te kunnen halen, dat mijn gordels snoeihard aanspanden en de auto allerlei botsingswaarschuwingen afgaf. Wat een debiel was dat zeg... hij scheerde zo rakelings langs mijn rechter achterkant dat de auto dacht dat er een botsing zou volgen.
Maar goed, dát systeem werkt.

Ohja, mijn werk GSM wil niet meer BT koppelen met de auto, hij koppelt, geeft dan aan dat de beveiliging niet akkoord is en ontkoppelt. Mijn eigen GSM doet het wel.
Dus na lang zoeken zonet, bleek dat onze ICT weer eens wat beveiliging van GSM's heeft aangepast waardoor deze niet meer compattible is met de XC40 'carkit', en ook het BT 'oortje' waarmee we vaak bellen weigert nu dienst.

Sja, het was weer zo'n dagje......

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 17-07-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:38
ziet er niet heel betrouwbaar uit. Er verschijnen daar wel vaker fake berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ophidian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:09:
En krijg net opeens de melding dat 3.1.9 geinstalleerd kan worden.

Laat het maar even zo. Dinsdag op vakantie en begin augustus moet hij toch voor een beurt. Doen ze dan maar een update :+
Ik heb hem gewoon hier op de camping 1000km van huis gedaan 🫣

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
cyberdj schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Ik verwacht ook weinig issues hoor, tot dusver nooit problemen gehad met de updates, zelfs nooit reboot erna gedaan. Maar heb geen last van de bug waarvoor de updates zijn, dus ook niet reden om per se nu te updaten en hij moet direct na de vakantie naar zijn beurt. Dus komt dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Vandaag wat laadproblemen (Plus SMSR MY24) toen ik hem bij Fastned wilde laden, ik vermoed de befaamde pin als oorzaak.

Lader aangesloten, ging wel laden op 134kW maar stopte na een paar minuten met een fout.

Lader er uit, weer opnieuw. Meteen weer een fout. Paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. Tot ik bij het initialiseren de lader niet liet hangen maar omhoog hield, toen werd ie op een gegeven moment groen en ging ie weer laden.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vandaag nog een bug gevonden. Ik dacht al, wat klinkt de muziek vreemd dus even bij settings gekeken. Bleek dat de slider van de dolby surround op 100% stond maar het streepje dat aangeeft tot hoeveel % niet. Die stond zoals ik het ingesteld had, op 30% ofzo.

Herstaet hield niet de slider verplaatsen lost het issue niet op. Lijkt wel bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:11:
[...]

Waar komt dit vandaan? Want 3.1.10 is aangekondigd vandaag.
Dat is een Amerikaans forum. De Amerikaanse auto’s hebben (deels) andere software (andere radio, bijvoorbeeld geen DAB maar wel Sirius satellite, andere verlichting en aansturing daarvan, geen rijlogboek) en het is al eens eerder gebeurd dat er in de US-versie problemen waren (en een teruggetrokken ota) terwijl de ota onder hetzelfde nummer hier bij ons gewoon doorliep.

Wat ik op de Volvo site lees is dat bij ons 3.1.10 alleen voor my24 is - toch? Dat hadden we laatst ook al een keer. Maar we merken het vanzelf wel …. voorlopig gaat het bij mij gewoon goed met 3.1.9

[ Voor 40% gewijzigd door Mga1600 op 18-07-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
exepti0n schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:12:
Vandaag wat laadproblemen (Plus SMSR MY24) toen ik hem bij Fastned wilde laden, ik vermoed de befaamde pin als oorzaak.

Lader aangesloten, ging wel laden op 134kW maar stopte na een paar minuten met een fout.

Lader er uit, weer opnieuw. Meteen weer een fout. Paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. Tot ik bij het initialiseren de lader niet liet hangen maar omhoog hield, toen werd ie op een gegeven moment groen en ging ie weer laden.
Soortgelijk issue bij Fastned vorige week. Ik heb uiteindelijk de lader aan de “verkeerde” kant genomen en de kabel over de auto gelegd. Dat werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:37
Juancho schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Dit heeft lijkt me niks met de OTA 3.1.9 te maken maar met een update van Google Maps zelf.
Ik heb gister nog gekeken of er voor maps een update was, bij mij niet (MY24 SMER met 3.1.9).
Overigens ook geen problemen met 3.1.9 gevonden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 09:06
Voor de update naar 3.1.9 had ik regelmatig dat mijn radio versprong naar Arrow. Of ik nou naar 538 of Radio 1 luisterde, elke zoveel minuten sprong de radio naar Arrow. Deze staat niet in mijn favorieten.

Na de update was het even weg, maar afgelopen maandag begon het opeens weer. Ik heb beide resets gedaan, maar die hebben het niet verholpen. Ook geen idee wat ik hier aan kan doen. Toch maar een bezoekje aan de dealer inplannen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
ArnoudN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:12:
Voor de update naar 3.1.9 had ik regelmatig dat mijn radio versprong naar Arrow. Of ik nou naar 538 of Radio 1 luisterde, elke zoveel minuten sprong de radio naar Arrow. Deze staat niet in mijn favorieten.

Na de update was het even weg, maar afgelopen maandag begon het opeens weer. Ik heb beide resets gedaan, maar die hebben het niet verholpen. Ook geen idee wat ik hier aan kan doen. Toch maar een bezoekje aan de dealer inplannen.
Al eens de radio app afgesloten?
Hier springt hij ook altijd naar MNM als ik de auto start, staat ook niet in mijn favorieten.. maar éénmaal dat ik de juiste zender heb gekozen blijft het hierbij. Is al zo sinds ik de auto in ontvangst nam in juni 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 10:16
RigolleM schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Al eens de radio app afgesloten?
Hier springt hij ook altijd naar MNM als ik de auto start, staat ook niet in mijn favorieten.. maar éénmaal dat ik de juiste zender heb gekozen blijft het hierbij. Is al zo sinds ik de auto in ontvangst nam in juni 2023.
Hoe sluit je een app af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
In het Engels: Settings / Privacy / Applications / Show All Applications / Radio (of zoiets) / Force Stop

Mijn vrouw is weg met de wagen, dus ik kan het zelf niet controleren voor jullie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
Vanuit Polestar en zal dus ook wel naar onze wagens komen... Eindelijk ga je deze info ook in het drivers display zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O96_olNuu2FuNjfmjz_c6nXQzu4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ISt33hOIqcBI2jpVpVcNUgPz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Ja ik heb die info inmiddels hier in het display staan :). Super handig.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Juancho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:56:
Vanuit Polestar en zal dus ook wel naar onze wagens komen... Eindelijk ga je deze info ook in het drivers display zien

[Afbeelding]
dat bedoelde ik gister 😎 nuttige info inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]
Mooi verbruik te zien op dat plaatje…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-07 12:43
Het lukt mij ineens niet meer om routes naar de auto te sturen. Voorheen kon ik via ABPR een route exporteren naar Google Maps. Deze kon ik vervolgens vanaf mijn telefoon naar de auto sturen zoals eerder in een forumpost was aangegeven.

Maar nu lijkt dat niet meer te werken. Ik zie die optie helemaal niet meer in Google Maps op mijn telefoon. Ik ben met mijn telefoon en auto met hetzelfde account ingelogd. Ik zie namelijk wel direct de recente bestemmingen terug in de auto.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:33
maartenmu schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:17:
Het lukt mij ineens niet meer om routes naar de auto te sturen. Voorheen kon ik via ABPR een route exporteren naar Google Maps. Deze kon ik vervolgens vanaf mijn telefoon naar de auto sturen zoals eerder in een forumpost was aangegeven.

Maar nu lijkt dat niet meer te werken. Ik zie die optie helemaal niet meer in Google Maps op mijn telefoon. Ik ben met mijn telefoon en auto met hetzelfde account ingelogd. Ik zie namelijk wel direct de recente bestemmingen terug in de auto.

Wat kan helpen is om in de auto in Google Maps even uit te loggen en weer in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:05
Mga1600 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:56:
[...]
Mooi verbruik te zien op dat plaatje…..
Caravan of paardentrailer? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sowieso gaat dat route via (Android) telefoon naar de auto sturen zo vreselijk traag dat het sneller is alles zelf maar in te voeren. Gister nog gedaan, ik was al een kwartier (!!) onderweg en toen gaf Maps aan dat er een route klaar stond verstuurt vanaf mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 08:22
De ene keer is het instant als je in de auto zit, de andere keer duurt het heel lang of helemaal niet. Erg onbetrouwbaar helaas. Maar als je een bestemming net hebt opgezocht op je telefoon, staat ie gewoon bovenaan bij het zoeken in de auto. Vooral irritant als je een route met meerdere stops hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik stuur hem vaak nog een keer.. En begin alvast met rijden. Eerste deel vd route weet ik vaak toch zelf wel.

Off topic. Rijd nu de komende 4 weken in deze unit. Even wennen. Zwabbert door de bocht, wollige besturing, veel herrie, geen opd en 1:4.... Wel heerlijk om zo met 't gezin weg te zijn. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkkXYrJ1YF9qPtrwOmjhtoHiWEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kf6G8cGiGEGrHdQlppN7zkia.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Over doorsturen van routes:

Stomme vraag: maar kan het zijn dat GM op je telefoon niet meer op auto staat maar op fiets of wandelen.of trein. Dan verdwijnt namelijk het linkje om door te sturen ook. ..,.,, (weet ik uit ervaring)

Zolang bij mij op de telefoon ‘automobiel’ is geselecteerd als vervoermiddel (links in het rijtje) is dat doorsturen gewoon mogelijk, zet ik ‘m op wat anders is het weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT9ul5ARfq1x-RskRcJbuzyXEy8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rQ0tSnXS6BaEPzNJarlGxLPJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Mga1600 op 19-07-2024 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Toch maar de update gedaan naar 3.1.9. Irritante melding steeds in beeld :+ Maar prima verlopen. Nog geen aankomsttijd in beeld.

Kan prima route sturen naar de auto, reageert direct. Maps lijkt an sich wat vloeiender, alleen kaart inladen in begin lijkt nog iets langzamer. Morgen eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 17:17
Update: panoramadak open blijven staan met stortbui

Inmiddels is schadehersteller 1 week aan de gang met de wagen sinds afgelopen vrijdag.
Uitbouw meubilair en (vloer)bekleding. Schijnbaar loopt de dikke hoofdkabel harnas ook onder de achterbank.

Voorlopige schatting kosten van herstel:
€2500,- tot €3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11

Ik was/ben de optie ook kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:09

[Afbeelding]
Het is er al.. ik zag het vanmiddag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Het is er al.. ik zag het vanmiddag…
hier nog niet, en toch al een week 3.1.9 erop.
NEt als de laadinstelling via de app die er ook nog altijd niet is, is ook deze info in beeld er niet.
Zo wazig dat het een lot uit de loterij is of je een functie al dan niet krijgt... ik begrijp dat niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:58:
[...]

hier nog niet, en toch al een week 3.1.9 erop.
NEt als de laadinstelling via de app die er ook nog altijd niet is, is ook deze info in beeld er niet.
Zo wazig dat het een lot uit de loterij is of je een functie al dan niet krijgt... ik begrijp dat niet helemaal.
Gebeurd met alle moderne apps: features zitten al in de code maar worden gefaseerd uitgerold. Vaak ok nog met a/b testen: als de features niet tot goede ratings leiden wordt uitrol stilgezet of teruggedraaid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:53
cyberdj schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Heb hem dinsdag gedaan in zuid-Duitsland (ruhpolding). Na succesvolle update, de 2 resets gedaan. Nog geen issues gevonden. Alleen stupid dat ze AW nog steeds niet toelaten tijdens het rijden 8)7

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:05:
[...]

Heb hem dinsdag gedaan in zuid-Duitsland (ruhpolding). Na succesvolle update, de 2 resets gedaan. Nog geen issues gevonden. Alleen stupid dat ze AW nog steeds niet toelaten tijdens het rijden 8)7
Ach, software updates kunnen altijd nog erger verlopen dan die van Volvo, vandaag wereldwijde storing bij een beveiligingsbedrijf waardoor schiphol vrijwel plat ligt maar ook luchthavens wereldwijd, ziekenhuizen, banken etc etc.
Even vooraf testen en bug-shooting is er tegenwoordig niet meer bij kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 15:48
Hallo

Weet iemand wanneer we met de xc40 kunnen gaan slimladen. Bijvoorbeeld via de anwb of vattenval app. De xc40 wordt nog niet ondersteund. Ben ook wel benieuwd welk bedrijf er zit achter dit slimladen

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

qube2 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:
Hallo

Weet iemand wanneer we met de xc40 kunnen gaan slimladen. Bijvoorbeeld via de anwb of vattenval app. De xc40 wordt nog niet ondersteund. Ben ook wel benieuwd welk bedrijf er zit achter dit slimladen

John
De back-end hiervan is meestal gekoppeld aan Jedlix. Hiermee kan de auto ook ingezet worden voor handel op de energie onbalans markt. Waarschijnlijk ontbreekt er functionaliteit in de Volvo API waardoor deze functie niet ondersteund wordt.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-09 07:10
Kan het laadpunt niet aangestuurd worden met slim laden?
Energieleverancier Tibber doet dat bijvoorbeeld ook op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
qube2 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:
Hallo

John
Ik kreeg toevallig een melding van Eneco (na de vakantie eens mee stoeien) dat ik ook gebruik kan maken van slimladen via de app van Eneco. Nu is Eneco niet mijn energie leverancier maar wel vanuit leasemaatschappij de organisatie die de backoffice van de laadpaal regelt. Er staat dat dit met elke auto werkt omdat de aansturing dan vanuit de laadpaal gebeurt, want inderdaad ik kan ook niet overal de XC40 opgeven. Dus als het via de laadpaal gebeurt dan verwacht ik dat het wel zal gaan werken.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
marcel_76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Ik kreeg toevallig een melding van Eneco (na de vakantie eens mee stoeien) dat ik ook gebruik kan maken van slimladen via de app van Eneco. Nu is Eneco niet mijn energie leverancier maar wel vanuit leasemaatschappij de organisatie die de backoffice van de laadpaal regelt. Er staat dat dit met elke auto werkt omdat de aansturing dan vanuit de laadpaal gebeurt, want inderdaad ik kan ook niet overal de XC40 opgeven. Dus als het via de laadpaal gebeurt dan verwacht ik dat het wel zal gaan werken.
Ik kreeg die mededeling ook en had ook gezien dat Volvo niet in het lijstje staat. Wat nu blijft de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Ik zie inderdaad Volvo niet in het lijstje met voertuigen staan, maar volgens de site kun je dan de laadpaal (ipv de auto) koppelen

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
JTHZZ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Wat kan helpen is om in de auto in Google Maps even uit te loggen en weer in te loggen.
Dit heeft inderdaad gewerkt. Nu zie ik de optie weer op mijn telefoon. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
marcel_76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:01:
[...]

ik heb het een jaar geleden geprobeerd (via Eneco slimladen idd, en dan in combi met mijn alfen laadpaal, want de volvo ondersteunt 'm niet, maar de eneco backoffice idd wel), maar weer uitgezet. Ik had 2 problemen
1. De app kon je op maar 1 telefoon zetten (en wij hebben meerdere gebruikers van de auto, die moeten allemaal hun gewenste tijd kunnen zetten wanneer de auto dan opgeladen moet zijn)
2. paar keer had die gewoon niet genoeg geladen op moment dat ik weg wou rijden...

Vooral 2 is storen: dat slimladen protocol hoort te zorgen dat op moment dat als je ingesteld hebt wanneer je gaat rijden dat die dan wel zorgt dat er voldoende prik in de auto zit, maar zorgde er bij mij voor dat ik langs de snellader kon. Mijn conclusie was dat het nog onvoldoende uitontwikkeld was.

Ik hoor graag de ervaringen hoe het nu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:22
Iemand enig idee waarom het thuisladen bij mij ineens niet meer verder gaat dan 7,5 kW? Ik mis een fase...
Voorheen altijd tot 11 kW. Alles lijkt normaal, zowel in de auto als in de meterkast. Het enige verschil is de update 3.1.9 die ik er sinds kort op heb.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
austin_77 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:02:
Update: panoramadak open blijven staan met stortbui

Inmiddels is schadehersteller 1 week aan de gang met de wagen sinds afgelopen vrijdag.
Uitbouw meubilair en (vloer)bekleding. Schijnbaar loopt de dikke hoofdkabel harnas ook onder de achterbank.

Voorlopige schatting kosten van herstel:
€2500,- tot €3000,-
Ouch... en te bedenken dat dit simpel voorkomen had kunnen worden als de auto een push bericht had gestuurd, triest vind ik het. Ik zet m'n panoramisch dak eigenlijk nooit open, vind er weinig aan en het risico met het wisselvallig weer in België is me te groot, kans is heel reëel dat ik het vergeet te sluiten.

Momenteel m'n laatste dag in Spanje, morgen weer naar huis. XC40 was weer heerlijk hier, alleen miste ik deze week wel de twin motor op 'n steile klim met losse stenen. Was even spannend om terug boven te geraken maar de auto heeft zich netjes bewezen. Ook weer tal van nieuwe plekjes ontdekt vanuit Google Maps die ik probleemloos kon doorsturen naar de auto. En 10 dagen gratis kunnen laden in het dorp, heerlijk zo!

Wel al 2 weken 3.1.9 geweigerd want dat risico neem ik niet op vakantie, die installeer ik wel als ik thuis ben (niet dat ik ooit problemen had met 'n OTA).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10
rolfio schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:31:
Iemand enig idee waarom het thuisladen bij mij ineens niet meer verder gaat dan 7,5 kW? Ik mis een fase...
Voorheen altijd tot 11 kW. Alles lijkt normaal, zowel in de auto als in de meterkast. Het enige verschil is de update 3.1.9 die ik er sinds kort op heb.
OBC kapot, komt vrij vaak voor bij Volvo en Polestar. Al getest aan openbare laadpaal?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
guido66 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:48:
[...]

OBC kapot, komt vrij vaak voor bij Volvo en Polestar. Al getest aan openbare laadpaal?
Hum, en ik dacht dat alleen Hyundai daar last van heeft, maar dat komt dus bij Volvo ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Onderhoudskosten na 60k km.

Heeft iemand ervaringen/inzicht in de kosten & degeneratie accu na 4 jaar en ca. 60k/km?
(Sta op het punt mijn huidige p8 privé over te nemen.)

[ Voor 5% gewijzigd door XC40_P8 op 19-07-2024 20:42 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
guido66 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:48:
[...]

Niet helemaal kapot dus, want hij laadt nog met 7,5 kW...
Maar dat laden aan publieke paal ga ik nog even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
XC40_P8 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:41:
Onderhoudskosten na 60k km.

Heeft iemand ervaringen/inzicht in de kosten & degeneratie accu na 4 jaar en ca. 60k/km?
(Sta op het punt mijn huidige p8 privé over te nemen.)
Accu degeneratie kun je meten door zo'n groot mogelijk deel van de accu rustig leeg te rijden (liefst van 100 naar 0%). Beschikbare capaciteit (kWh) = verbruik (kWh/100 km) / 100 x gereden afstand (km) / gebruikt accu (%).
Of je vergelijkt het verbruik (bij vergelijkbare condities) met 4 jaar geleden. Maar dan moet je dat wel bijgehouden hebben.

Privé kosten:
- Afschrijving: elke 3 tot 4 jaar halvering van waarde
- Verzekering: afhankelijk van je opgebouwde schadevrije jaren; kun je checken via een verzekeraars website
- Laden: afstand per jaar (km) / 100 x gemiddeld verbruik over 't jaar (kWh/100 km) x stroomkosten (Euro/kWh)
- Onderhoud: 500-750 Euro/jaar zou ik schatten, afhankelijk van afstand die je rijdt
- Belasting: nog even niks, maar komt er aan: 200 tot 700 Euro/jaar?

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Mga1600 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:11:
[...]

Ik kreeg die mededeling ook en had ook gezien dat Volvo niet in het lijstje staat. Wat nu blijft de vraag.
Ik ga het wel rustig even proberen en kijken wat ik ermee kan. Is het niets dan hoef ik het niet te gebruiken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Kammika schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:41:
[...]

ik heb het een jaar geleden geprobeerd (via Eneco slimladen idd, en dan in combi met mijn alfen laadpaal, want de volvo ondersteunt 'm niet, maar de eneco backoffice idd wel), maar weer uitgezet. Ik had 2 problemen
1. De app kon je op maar 1 telefoon zetten (en wij hebben meerdere gebruikers van de auto, die moeten allemaal hun gewenste tijd kunnen zetten wanneer de auto dan opgeladen moet zijn)
2. paar keer had die gewoon niet genoeg geladen op moment dat ik weg wou rijden...

Vooral 2 is storen: dat slimladen protocol hoort te zorgen dat op moment dat als je ingesteld hebt wanneer je gaat rijden dat die dan wel zorgt dat er voldoende prik in de auto zit, maar zorgde er bij mij voor dat ik langs de snellader kon. Mijn conclusie was dat het nog onvoldoende uitontwikkeld was.

Ik hoor graag de ervaringen hoe het nu is...
Ik zal het wel eens delen maar die ervaringen zijn niet heel positief. In het ergste geval kan ik altijd de app bij mijn vrouw erop zetten, dan zet ik het ww in de gedeelde kluis en werken we met 1 account ook geen probleem.

Nummer 2 is wel mega vervelend, dat is precies waarom ik de Alfen laadpaal eigenlijk zelf wil aansturen (moet nog aangesloten worden op ethernet, dat wilde de monteur niet doen) want dan kun je hem in alleen zon, comfort of gewoon open zetten en met comfort kun je dan instellen hoeveel kW.

Ik hoop dat ook hier een beter protocol voor komt zodat alle auto's dit gaan ondersteunen, beetje jammer dat we nu langzaam met stekkers wel gaan standaardiseren maar nog niet op dit soort protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Nee dat is wel vreemd, ik heb daar geen last van gehad na de update.

90% OFFTOPIC
Gelukkig vandaag ook geen restart gehad van infotainment, alleen maar een verloren vakantie dag want we moesten toch naar schiphol omdat er niets bekend was en geen verbinding met systemen van luchtvaartmatschappijen. Nou dan sta je met heel veel Nederlanders aan de gate en komt er een Transavia vliegtuig aan na uren in de rij en handmatige incheck en poef... Geannuleerd, leg dat een 11 jarige maar uit die hield het even niet meer droog.
Dus nu maar kijken of er nog iets te regelen is deze zomervakantie.

Software, tsja leuk als we allemaal aan de cloud hangen en automatische updates. Zo zou een foutje bij Volvo dus kunnen zorgen dat we allemaal stranden of Tesla of welk merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
marcel_76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:57:
[...]
In het ergste geval kan ik altijd de app bij mijn vrouw erop zetten, dan zet ik het ww in de gedeelde kluis en werken we met 1 account ook geen probleem.
ik kreeg de app niet op een 2e handset geinstalleerd, ook niet met hetzelfde username/wachtwoord...

benieuwd of dat nu wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
rolfio schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Niet helemaal kapot dus, want hij laadt nog met 7,5 kW...
Maar dat laden aan publieke paal ga ik nog even proberen.
Heb je ook al gemerkt dat het starten met laden met vertraging gaat? Bij mij zag ik op mijn laadpaal (en ook bij openbare palen) dat er meerdere "handshake" pogingen nodig waren voordat het laden daadwerkelijk begon op 2 fasen.

Mijn Zappi heeft toen ook de geest gegeven, ik weet haast zeker dat dit door de OBC is veroorzaakt. 1 fase laden met de granny ging prima.

Destijds zat er ook maanden levertijd op de OBC, zal nu het geval niet meer zijn. En ja de P2 en de XC40 hebben exact dezelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 19-07-2024 22:40 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
guido66 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Heb je ook al gemerkt dat het starten met laden met vertraging gaat? Bij mij zag ik op mijn laadpaal (en ook bij openbare palen) dat er meerdere "handshake" pogingen nodig waren voordat het laden daadwerkelijk begon op 2 fasen.

Mijn Zappi heeft toen ook de geest gegeven, ik weet haast zeker dat dit door de OBC is veroorzaakt. 1 fase laden met de granny ging prima.

Destijds zat er ook maanden levertijd op de OBC, zal nu het geval niet meer zijn. En ja de P2 en de XC40 hebben exact dezelfde.
Nee, hij begint eigelijk meteen. Zie de waardes in de app van de laadpaal langzaam oplopen naar 7,5 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
rolfio schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Nee, hij begint eigelijk meteen. Zie de waardes in de app van de laadpaal langzaam oplopen naar 7,5 kW.
Kun je in de data van je laadpaal de stroomsterkte per fase zien? Dit was voor mij het bewijs dat de OBC defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
guido66 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Kun je in de data van je laadpaal de stroomsterkte per fase zien? Dit was voor mij het bewijs dat de OBC defect was.
Nee, dat kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Maar als die 7,5kW doet is de kans vrij groot dat die op maar 2 fasen laadt (dus kapotte OBC) dat is nl ongeveer 3,7 kw per fase

Ik weet niet of je paal aan loadbalancing doet? Bij mij zat de p1 stekker een keer niet goed, toen ging die ook spontaan naar lagere snelheid…

[ Voor 3% gewijzigd door Kammika op 20-07-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 13:36
ron65 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:47:
[...]

Dat is net als dat de auto wanneer ingeschakeld géén locatiegegevens deelt. Privacy zeggen ze.
Zo jammer, want de Opel die ik hiervoor had deed dat wel.
Juist dat was praktisch, vooral als je thuis een dochter hebt die licht autistisch is en helemaal van de leg raakt als je niet exact op het verwachtte tijdstip de straat inrijdt. Even een "deel mijn locatie" linkje sturen vanuit de navigatie in de auto deed wonderen daarin, scheelde weer enkele dagen dwarsliggen en gestuiter vaak. Ik zou dat graag terughebben in de volvo, maar helaas.. ze willen de locatie niet delen als deze in gebruik is vanwege AVG.

Die optie tot locatiedelen zit ook in google maps (locatie delen), maar niet in maps in de Volvo, omdat die geen locatie deelt tijdens het rijden. Echt jammer.
Inmiddels stel ik dan in die gevallen de route in op maps op de GSM die ik dan in een houdertje aan het voorruit bevestig, dan kan ik van daaruit de locatie wel delen.
Neem aan dat je weet dat whatsapp een functie livelocatie delen heeft? die gebruiken wij veelvuldig onderweg naar familie.
Ook Apple heeft een functie waar je kan zien waar je Appleapparaten zijn maar die is wat traag en minder nauwkeurig.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 17:34
Kammika schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:18:
[...]
ik kreeg de app niet op een 2e handset geinstalleerd, ook niet met hetzelfde username/wachtwoord...

Ik denk niet dat dit kan. De app is wel geïnstalleerd op mijn iPad, maar niet gekoppeld met de auto. Als ik dat probeer dan geeft de auto aan dat er al een ander device (mijn iPhone) is gekoppeld en dat ik een nieuw profiel moet aanmaken. Ik hoop dat dit nog eens wordt opgelost. Ik kon de app van mijn Ampera-e ook gewoon op beide devices gebruiken. Toch raar waarom dat bij de Volvo niet kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 20-07-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:13
Tranquility schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Ik denk niet dat dit kan. De app is wel geïnstalleerd op mijn iPad, maar niet gekoppeld met de auto. Als ik dat probeer dan geeft de auto aan dat er al een ander device (mijn iPhone) is gekoppeld en dat ik een nieuw profiel moet aanmaken. Ik hoop dat dit nog eens wordt opgelost. Ik kon de app van mijn Ampera-e ook gewoon op beide devices gebruiken. Toch raar waarom dat bij de Volvo niet kan.
Volgens mij ging het gesprek over de Eneco app en niet over de Volvo app?
Gezien de functionaliteiten van de app (bijvoorbeeld ontgrendelen van de auto) vind ik het overigens niet onverstandig als een Volvo profiel maar aan een device gekoppeld kan worden. Je kunt toch een apart profiel maken voor de iPad als je per se wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Waterblok schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Neem aan dat je weet dat whatsapp een functie livelocatie delen heeft? die gebruiken wij veelvuldig onderweg naar familie.
Ook Apple heeft een functie waar je kan zien waar je Appleapparaten zijn maar die is wat traag en minder nauwkeurig.
Is een losse gps tracker niet een oplossing? Kost een paar euro en je kunt ‘m desgewenst meenemen naar een ander voertuig - als dat zo uitkomt. Dan ben je altijd ‘in beeld’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Kammika schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:53:
[...]

Maar als die 7,5kW doet is de kans vrij groot dat die op maar 2 fasen laadt (dus kapotte OBC) dat is nl ongeveer 3,7 kw per fase

Ik weet niet of je paal aan loadbalancing doet? Bij mij zat de p1 stekker een keer niet goed, toen ging die ook spontaan naar lagere snelheid…
Inmiddels is het opgelost door, na enig zoeken, een herstart van mijn laadpaal. Hij laadt nu weer met 11 kW :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxL3i-87eb1qtw_o4ZjQuDoEo14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LuGqsMGUe7OwlyI4OYnntPzN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door rolfio op 20-07-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:17:
[...]

En Apple is te duur, je geeft 2 tot 3x de prijs uit van een apparaat dat op android hetzelfde en soms meer kan,
Maar van Whatsapp weet ik dat inderdaad. Moet ik dus alsnog een GSM gebruiken terwijl mijn vorige wagen het gewoon vanuit de auto-navigatie regelde, veel praktischer.
Gewoon maps de optie "lokatie delen" geven die het op alle andere apparaten wel heeft. Het is niet moeilijk, alleen is men onwillig en eigengereid. Zij willen niet dat de wagen lokatie deelt en daar heeft de gebruiker last van. Als ik lokatie wil delen, mag ik dat dan aub zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Ja, ik heb dat gedaan.
Maak een tweede profiel aan, koppel dat aan je tweede sleutel, en koppel daar de app op de tweede GSM weer aan.
Werkt prima, ik heb de app op zowel een zakelijke als een prive GSM,
Wel lachen als je ze tegelijk opent en je accu in de ene 74% en de andere 77% is, dat gebeurt wel eens tijdens het laden, en heeft te maken met de interval tussen de synchronisatie momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:39:
[...]

Is een losse gps tracker niet een oplossing? Kost een paar euro en je kunt ‘m desgewenst meenemen naar een ander voertuig - als dat zo uitkomt. Dan ben je altijd ‘in beeld’
niet handig, het gaat er om dat ik met wie ik op dat moment wil de lokatie kan delen.
Bijvoorbeeld: soms ga ik naar een bespreking en dreig door verkeersdrukte wat te laat te komen.
Ik deel dan een linkje via een SMS of whatsapp met de organisator, wordt erg op prijs gesteld. helaas kan dat nu niet meer dankzij dat die functie ontbreekt. Wil ik het via de GSM doen moet ik daar OOK het reisdoel inprogrammeren en navigatie op starten. Dan hoor je van de auto en de gsm steeds door elkaar sprekend "bij de volgende linksaf", niet leuk. Maar dan staat er een aankomsttijd bij bij de ontvanger, als je alleen maar maps opent en lokatie deelt ziet hij dat ook niet, schiet niet op.

Het is zo simpel, er zit een maps navigatiesysteem in en maps heeft een functie om lokatie te delen incl aankomsttijd als je een route navigeert. Zet die functie erin en klaar! ik zit niet te wachten op allerlei omwegen en dubbele handelingen omdat Volvo vindt dat die optie er niet op moet.
zit je onder het rijden een navigatie op je gsm in te stellen als je in een file beland en wilt laten weten waar je uithangt, lekker veilig terwijl het gewoon in maps op je dashboard kan zitten, desnoods spraakgestuurd "hey google, deel navigatie met......" .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:01:
[...]

Het is zo simpel, er zit een maps navigatiesysteem in en maps heeft een functie om lokatie te delen incl aankomsttijd als je een route navigeert. Zet die functie erin en klaar! ik zit niet te wachten op allerlei omwegen en dubbele handelingen omdat Volvo vindt dat die optie er niet op moet.
Dit ligt niet bij Volvo, maar bij Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gisteren de laatste versie van Google Maps geïnstalleerd in de auto maar nog geen ETA etc te zien op het drivers display. Misschien is 3.1.9 ook een vereiste ofwel wordt het gefaseerd uitgerold?

Vanavond ben ik weer terug in België na 2 weken Spanje, zal ik de OTA er wel even opzetten. Terugweg ging overigens een pak beter qua verbruik. Had zelfs het stuk tussen ons huisje en Zaragoza (300km) in 1x kunnen halen met 100% batterij, waar ik in de heenweg nog met moeite 230km tussen Zaragoza en La Pueble De Valverde haalde met 96% batterij. Temperatuur was vergelijkbaar dus ik steek het op de wind en het reliëf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
Largamelion schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:19:
Gisteren de laatste versie van Google Maps geïnstalleerd in de auto maar nog geen ETA etc te zien op het drivers display. Misschien is 3.1.9 ook een vereiste ofwel wordt het gefaseerd uitgerold?

Vanavond ben ik weer terug in België na 2 weken Spanje, zal ik de OTA er wel even opzetten. Terugweg ging overigens een pak beter qua verbruik. Had zelfs het stuk tussen ons huisje en Zaragoza (300km) in 1x kunnen halen met 100% batterij, waar ik in de heenweg nog met moeite 230km tussen Zaragoza en La Pueble De Valverde haalde met 96% batterij. Temperatuur was vergelijkbaar dus ik steek het op de wind en het reliëf.
Nobody knows, ik heb zelf 3.1.9 en de laatste versie van Google Maps maar ik zie het ook niet. Het komt wanneer het komt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Zijn er nog mensen die met hun MY24 ervaren dat de demping soms lawaai maakt bij de voorwielen.
Op slechtere wegen met oneffenheden is dit goed merkbaar. Klinkt als een rommelend / kloppend lawaai bij de demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Idr548 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:35:
Zijn er nog mensen die met hun MY24 ervaren dat de demping soms lawaai maakt bij de voorwielen.
Op slechtere wegen met oneffenheden is dit goed merkbaar. Klinkt als een rommelend / kloppend lawaai bij de demping.
Hoor ik bij m'n MY23 soms ook hoor, vooral links vooraan. Klinkt soms echt of er wat los zit.

Los daarvan hoor ik soms ook licht getik/gerammel links achter het stuur. Dat komt dan van dat plastiek klipje dat tegen het raam zit heb ik al ontdekt, vermoedelijk door de trillingen die de wagen ondervindt bij bepaalde snelheden. Doet zich zelden voor maar best irritant. Klipje tegenhouden of er iets tussenstoppen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:02
Klopt heb ik ook, moest er ff aan wennen maar nu zo’n 15k verder stoor ik me er niet meer aan, als het niet goed zit zou het er nu al wel af gevallen zijn…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:40
Ja hier ook, niet te nadrukkelijk aanwezig om nog eens terug voor te gaan voor ons.
De toplagers zijn namelijk al eens vervangen onder garantie vanwegen het gerammel en toen was het een wel tijdje weg.
Denk dat het wat met ruime speling of toleranties van Volvo te maken heeft want ik las er ook over op het US XC40 forum, wereldwijd 'probleem' blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
Ik ontdekte zopas de reden waarom de wagen nu en dan een niet beter te omschrijven geur van mufheid / natte hond / kattepis had. We dachten dat dit puur een airco issue was..

De volledige vloerbekleding aan de passagierskant achteraan is nat. Aan de bovenkant merk je hier helemaal niets van, maar wanneer ik dit luikje open doe druipt het water er van af en zie ik zichtbaar water staan.

Gezien ik deze geur al ruim een maand nu en dan opmerk veronderstel ik dat het veilig is om hier nog enkele dagen mee rond te rijden.. afspraak kan ten vroegste 30 juli.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1u5X7rH1-G6yK2uONpUihWhTHyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQECAGdTeN26A5FikyJ5pBwI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDot op 21-07-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:30:
[...]

Dit ligt niet bij Volvo, maar bij Google
Zou je denken?
Ik heb juist het gevoel dat Volvo weigert uit oogpunt van AVG de locatiegegevens van de auto extern te delen op momenten dat deze in gebruik is. Die opmerking zie ik wel eens in de app staan op zulke momenten.
JE ziet dan in de app "auto is in gebruik" in een blauwe balk bovenin, en als je die uitklapt staat daar dat locatidelen vanwege AVG tijdens bedrijfssituatie niet mogelijk is.

Dan kan maps op dat moment ook geen locatie delen vanuit de wagen, en die keuze had ik toch eigenlijk graag zelf willen kunnen maken, nu is het standaard geblokt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Zou je denken?
Ik heb juist het gevoel dat Volvo weigert uit oogpunt van AVG de locatiegegevens van de auto extern te delen op momenten dat deze in gebruik is. Die opmerking zie ik wel eens in de app staan op zulke momenten.
JE ziet dan in de app "auto is in gebruik" in een blauwe balk bovenin, en als je die uitklapt staat daar dat locatidelen vanwege AVG tijdens bedrijfssituatie niet mogelijk is.

Dan kan maps op dat moment ook geen locatie delen vanuit de wagen, en die keuze had ik toch eigenlijk graag zelf willen kunnen maken, nu is het standaard geblokt.
Dat gaat over het privacy beleid van Volvo en wanneer zij wel/niet de locatiegegevens delen

Dat privacy beleid niets met Google maps voor aaos te maken

Maps voor aaos is ook niet dezelfde app als Google maps op je telefoon. Ze lijken heel veel op elkaar en gebruiken ook dezelfde kaart en verkeersdata, maar zijn dus echt andere apps. Er zijn wel meer features die in de versie voor de handset zitten die niet in de versie voor aaos zitten. En andersom gebeurt dat ook. Het is dus maar net wanneer Google besluit die feature in de versie voor aaos in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DoubleDot schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Nobody knows, ik heb zelf 3.1.9 en de laatste versie van Google Maps maar ik zie het ook niet. Het komt wanneer het komt O+
Ik heb het ook (nog?) niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Ik heb bij 3.1.9 last van het feit dat elke keer als ik de auto open, het mediasysteem opnieuw op moet starten. Andere mensen met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Emptyy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:16:
Ik heb bij 3.1.9 last van het feit dat elke keer als ik de auto open, het mediasysteem opnieuw op moet starten. Andere mensen met het zelfde probleem?
Niet specifiek na deze update. Ik heb dat sowieso met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Emptyy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:16:
Ik heb het twee keer gehad, daarna voor nu lijkt het even rustig. Misschien hebben wat andere apps problemen en moesten deze ook even updaten? Misschien proberen nadat het systeem opnieuw opgestart is de updates in de play store te controleren en alles even van een update voorzien. Daarna nog een keertje zelf het systeem herstarten en dan eens kijken of het beter gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door marcel_76 op 21-07-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
oops ... verkeerd topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Rakthi op 21-07-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
ja, dat ervaar ik al vanaf dag 1. Over een maand of 2 is het tijd voor de 30k beurt en ik ga van te voren in de buurt van de dealer een locatie uitzoeken waar het duidelijk hoorbaar is. Ik heb soms het idee alsof de voorwielen er ieder moment af kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
Ik heb dit ook gehad. Bij mij is het verholpen door P1 splitter te vervangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
Tot nu toe nog niet teveel ervaringen kunnen lezen over het verbruik met een vouwwagen, dus was echt benieuwd. Afgelopen weekend dus een korte "test-vakantie" gehouden. Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.

Traject van 90km, weinig verkeer, zeer constant kunnen rijden met cruise control op 90km/u. Gemiddeld verbruik lag op 18.8 kWh/100km, hetgeen lager ligt dan mijn algemeen gemiddelde (incl. winter) van 21 kWh/100km. Op kruissnelheid aan 90km/u en vlakke autosnelweg schommelde het verbruik rond de 13-14 kWh/100km. Dit betekent dat met mijn SMSR het bereik op zo'n 360km met volle batterij kwam te liggen.

Op de trekhaak hangt een Raclet Livorno die met lading tegen de 500kg zal wegen, in de wagen een gezin van 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF8jFh2_u6OESJLirrpUhPOq7Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnAYwFgWG8WrZ5IgVUpkoshL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
maartenmu schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:32:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Bij mij is het verholpen door P1 splitter te vervangen.
Bij mij door een herstart van de laadpaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 17:00
DoubleDot schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:17:

De volledige vloerbekleding aan de passagierskant achteraan is nat. Aan de bovenkant merk je hier helemaal niets van, maar wanneer ik dit luikje open doe druipt het water er van af en zie ik zichtbaar water staan.
Ik herken dit (de stink lucht dan), dacht zelf dat de buurtkatten een hekel aan de P8 hadden gekregen..
Heb je een idee waardoor het water naar binnenkomt?

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
eniesten schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:21:
[...]

Ik herken dit (de stink lucht dan), dacht zelf dat de buurtkatten een hekel aan de P8 hadden gekregen..
Heb je een idee waardoor het water naar binnenkomt?
Nee nog geen idee, maar er zijn wel een aantal denkpistes die ik online kon vinden. Het open dak kan een verstopte afvoer hebben of een slecht gemonteerde. Er kan ook iets zijn met de afvoerbuis van de airco of de luchtinlaat, etc.. Er viel ook al eens een druppel of twee water op de voeten van m'n vriendin aan de passagierskant.. Bijzonder :)

Ik post hier nog wel als ik meer info heb, afspraak is de 30 juli, volgens de dealer kon dit wel even duren alvorens het opgelost is (interieur demontage / drogen / ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DoubleDot schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Nee nog geen idee, maar er zijn wel een aantal denkpistes die ik online kon vinden. Het open dak kan een verstopte afvoer hebben of een slecht gemonteerde. Er kan ook iets zijn met de afvoerbuis van de airco of de luchtinlaat, etc.. Er viel ook al eens een druppel of twee water op de voeten van m'n vriendin aan de passagierskant.. Bijzonder :)

Ik post hier nog wel als ik meer info heb, afspraak is de 30 juli, volgens de dealer kon dit wel even duren alvorens het opgelost is (interieur demontage / drogen / ..)
Je hebt onder de voorruit aan de buitenkant een opvangbak voor regenwater met een afvoertje naar buiten. Als die afvoer verstopt is met dood blad of zoiets en het water ook nog voldoende hoog stijgt bij overvloedige regen kan het uiteindelijk overlopen via de uitblaasluchtkanalen (van de kachel). Dat heb ik tenminste eens gehad met een Ford Mondeo waarbij het water dan ook nog op/in een zekeringkast terecht was gekomen. Er stond een paar cm water op de vloer. Na het wegnemen van oorzaak en vooral ook uitgebreid nadrogen met een droog apparaat (door de dealer) was alles weer o.k. De moraal van het verhaal is om af en toe even het dode bladeren preventief weg te halen…

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Nou vandaag voor het eerst last van dat de auto geen verbinding heeft wat vreemd is, de app van de auto meld wel dat deze in gebruik was, de lucht is ook gefiltered volgens de app maar de locatie klopt niet. Google maps was volledig offline, maps op bestuurder display bleef hangen en herstart infotainment loste het niet op.
TCAM reset geprobeerd maar die werkt niet, 20 seconden vast gehouden of langer maar geen SOS knop die gaat knipperen. Vrij irritant dit, ik snap dus nu hoe vervelend dit is.

Ik had een mooi LTE icoontje wat leeg was met een uitroepteken wat staat voor geen verbinding.

** UPDATE 17:00 **
Bij thuiskomst nog steeds niet, de grap is deur opendoen van de auto en in de app kijken en ik zie dat de app dit soort zaken wel doorheeft. Maar locatie gegevens worden niet ververst, het lijkt erop dat er ook iets is met de GPS etc. Even contact gezocht met de Volvo dealer, morgen langsrijden dan hangen ze hem aan de computer en hopen ze dat de module wil herstarten anders wordt het een uitgebreide service afspraak.

Echt slecht want zelfs met bluetooth internet sharing wil Google Maps gewoon niet werken terwijl dan de apps in de auto verder prima verbinding hebben en ik gewoon Deezer of iets anders kan gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door marcel_76 op 22-07-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
Mga1600 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Je hebt onder de voorruit aan de buitenkant een opvangbak voor regenwater met een afvoertje naar buiten. Als die afvoer verstopt is met dood blad of zoiets en het water ook nog voldoende hoog stijgt bij overvloedige regen kan het uiteindelijk overlopen via de uitblaasluchtkanalen (van de kachel). Dat heb ik tenminste eens gehad met een Ford Mondeo waarbij het water dan ook nog op/in een zekeringkast terecht was gekomen. Er stond een paar cm water op de vloer. Na het wegnemen van oorzaak en vooral ook uitgebreid nadrogen met een droog apparaat (door de dealer) was alles weer o.k. De moraal van het verhaal is om af en toe even het dode bladeren preventief weg te halen…

.
Als ik de "motorkap" open zie ik in de weinig open en zichtbare ruimtes helemaal niets qua obstructies. Lijkt me overigens sterk dat de auto in 3 maand tijd zoveel dode bladeren zou verzamelen dat het water al naar binnen kan lopen, maar goed, met wat ongeluk kan alles.. Ik veronderstel dat ze de gekende oorzaken gaan controleren en er dan inderdaad voor zorgen dat alles mooi droog en fris is. Vervelend, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En ja hoor, ook de EX90, die al flinke vertraging had, gaat half af (bij wijze van) afgeleverd worden. En Volvo blijft het maar goed praten zoals eerder bij onze wagens, nu dezelfde praatjes bij de EX30. Dit kan Volvo nog wel eens erg duur komen te staan gezien de concurrentie die steeds heftiger wordt...
omotive News Europe meent dat de baas van Volvo de problemen bagatelliseert: ‘Het hele punt van een voertuig dat door software wordt gedefinieerd met draadloze updatemogelijkheden, is het voortdurend upgraden van die software. Dat kunnen we doen’, zei hij. ‘Ik denk dat klanten die investeren in geavanceerde technologieproducten zoals de EX90 dit volledig begrijpen, en dat ze er op termijn de vruchten van zullen plukken.’
https://topgear.nl/autoni...ij-bij-klanten-arriveert/

Ik denk vooral steeds meer dat er bij Volvo iets gruwelijks fout gaat wbt het invullen van de klantgedachte. Ik vind het iig hele rare uitspraken. Ik heb al veel geklaagd bij mijn P8 maar als ik een vele malen duurdere EX90 zou kopen die software matig dezelfde kant op gaat als de XC40 en xc30 dan zou ik het eerder nog minder accepteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 22-07-2024 18:17 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"