marcel_76 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:10:
[...]
Hmm ja jammer... Software van Volkswagen/Skoda is niet top hoor ik wel van een collega maar hij kan tenminste wel gewoon temp instellen en daarop de airco/verwarming schakelen. Hij is dan weer verbaasd wat we met Volvo weer kunnen in sommige zaken omdat dat weer ontbreekt. Zelfs My Renault app kan dat en die laatste versies draaien ook op AAOS, dus het is een beetje gemis... Jammer maar helaas wij gaan dat niet aan kunnen passen.
Kortom het zal nooit 100% zijn alleen het niet kunnen instellen van airco en zo op de juiste temp wegrijden dat had nu wel handig geweest.
True, dus misschien komt het er ook wel aan. Ze hebben meer autos die op AAOS draaien, komen steeds meer elektrische modellen aan dus hopelijk komt het nog een keer.
Ja van het alarm is idd jammer... Makkelijk lijkt mij om dan de auto gedeeltelijk in te schakelen waardoor je een push melding kunt sturen.
Dat is net als dat de auto wanneer ingeschakeld géén locatiegegevens deelt. Privacy zeggen ze.
Zo jammer, want de Opel die ik hiervoor had deed dat wel.
Juist dat was praktisch, vooral als je thuis een dochter hebt die licht autistisch is en helemaal van de leg raakt als je niet exact op het verwachtte tijdstip de straat inrijdt. Even een "deel mijn locatie" linkje sturen vanuit de navigatie in de auto deed wonderen daarin, scheelde weer enkele dagen dwarsliggen en gestuiter vaak. Ik zou dat graag terughebben in de volvo, maar helaas.. ze willen de locatie niet delen als deze in gebruik is vanwege AVG.
Die optie tot locatiedelen zit ook in google maps (locatie delen), maar niet in maps in de Volvo, omdat die geen locatie deelt tijdens het rijden. Echt jammer.
Inmiddels stel ik dan in die gevallen de route in op maps op de GSM die ik dan in een houdertje aan het voorruit bevestig, dan kan ik van daaruit de locatie wel delen.
Wat alarm betreft, die ging een keer af omdat de dashcam zuignap had losgelaten en de camera al bungelend het alarm had geactiveerd. Ik wist dat niet, maar de omwonenden van de laadpaal waar de wagen toen net stond kwamen me vertellen dat het ding meerdere malen was afgegaan, vriendelijk verzoek om dat anders te doen voortaan... tsja... als ik geweten had dat het afging.....
Ook het certificaat wat zegt dat het alarm met een of ander meldcentrum gekoppeld is, zegt dus ook kennelijk helemaal niets. Niemand die even belde van goh, je alarm gaat af, niemand was bij de auto wezen kijken, de app gaf geen kik... heel fijn allemaal.
Goed, daarnaast is het een superfijne reiswagen, het is elke keer weer genieten van de souplesse en het rijgedrag, de power die hij heeft zelfs met een caravan erachter en eerlijk gezegd denk ik erover hem over te kopen aan het eind van het leasecontract, en dan prive te gebruiken verder. Ik moet dan namelijk nog 1 leasewagen voor mijn pensioen, en niet eens de volle 5 jaar, dus is dan een 0-km contract wagen een oplossing. Die kost me geen geld aan bijtelling, en die kan ik ook eerder inleveren zonder afdracht van de resterende termijnen eigen bijdrage die een leasewagenm die je ook prive gebruikt bij ons wél heeft
We betalen namelijk maandelijks 110 euro eigen bijdrage aan de werkgever náást de bijtelling, voor het privegebruik, als je bijv 10 maanden te vroeg de wagen inlevert moet je 1100 boete betalen zijnde de tien maanden E.B. die je dan de auto niet meer gebruikt, dat is gewoon onze leaseregeling waarbij het budget van 620 euro laatst ook weer omlaag gedaan is naar 575 euro budget per maand. Ik zou de XC40 niet eens meer kúnnen leasen over 4 jaar daardoor. Vandaar overkopen, en een kippehokje leasen met een 0km contract en verklaring geen prive gebruik leasewagen bij de belastingdienst.
[
Voor 6% gewijzigd door
ron65 op 16-07-2024 00:09
]